En dit. China wil graag z'n spullen aan ons kwijt. Bovendien, zo hard hebben we dat gas nu niet nodig. De winter is haast voorbij en we kunnen LNG inkopen. Putin en zijn Rusland staan er helemaal niet goed voor.quote:Op zondag 20 februari 2022 16:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Staat China aan zijn kant? Die ziet liever Europa als stabiele handelspartner lijkt me. Aan rusland is veel minder te verdienen.
En hoe klein de Russische economie is.quote:Op zondag 20 februari 2022 16:49 schreef Makrelis het volgende:
[..]
lol. Enig idee hoe groot de economiën van de VS en de EU samen zijn?
Je hebt een UK PM met de laagste polls ooitquote:
Gelukkig wel jaquote:Op zondag 20 februari 2022 16:53 schreef Scorpie het volgende:
Hoezo “sterker dan ooit”? Denk nou niet dat de EU ook maar 1 vinger gaat uitsteken als Rusland binnen valt, die kiezen allemaal voor hun eigen hachje.
Putin heeft zelf herhaaldelijk geuit geen genoegen te nemen met een tijdelijke oplossing, die route heeft hij dus al afgesneden.quote:Op zondag 20 februari 2022 15:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Het zou Putin de kans geven om als "overwinnaar" terug te trekken.
Zo groot als de Benelux las ik ergens. Gewoon lachwekkend voor zo'n groot land en vijf keer meer inwoners.quote:Op zondag 20 februari 2022 16:53 schreef Gehrman het volgende:
[..]
En hoe klein de Russische economie is.
walgelijk als er mensen zijn in Nederland, die gewoon willen dat Nederland aansluiting zoekt met Rusland en VS loslaat. En dus onze hele Nederlandse cultuur en geschiedenis kapot maken. Baudet is een landverraader, als hij wil aan sluiten bij Poetin, zeker als je leest waar Poetin voorstaat, alles wat niet Nederland is.quote:Op zondag 20 februari 2022 16:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is nu ook nog een probleem in het Kremlin, het kringetje van (naar Russische maatstaven) vrij liberale adviseurs is in de loop van de tijd vervangen door een bende revanchistische haviken: https://www.trouw.nl/buit(...)-de-wereld~b96a9bc6/
Rusland brengt zijn leger in paraatheid bij de Oekraïense grens, maar Biden begint.quote:Op zondag 20 februari 2022 16:54 schreef Ixnay het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk gebeurt er niets. Tot een week geleden was dat ook de enige aannemelijke uitkomst.
Nu het er op lijkt dat Biden toch is neergezet als een echte marionet denk ik toch dat er een kleine kans is dat er wat gebeurt. Biden zal degene zijn die begint met geweld, maar het is wel de bedoeling dat de wereld gaat geloven dat dit een noodzaak is en dat Poetin de grote slechterik is.
lieverd, al die eu landen zitten in de navo waar Poetin doorheen moet + er is een eu verdrag dat ze moeten handelen. Als Poetin een eu lid aanvalt (Finland of zweden), zal de hele eu en nato (want vs heeft ook zelfde verdrag met de eu) aanvallen.quote:Op zondag 20 februari 2022 16:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt een UK PM met de laagste polls ooit
Macron laatste polls ooit
DE met een onzichtbare kanselier nadat Merkel gestopt is.
Hoezo “sterker dan ooit”? Denk nou niet dat de EU ook maar 1 vinger gaat uitsteken als Rusland binnen valt, die kiezen allemaal voor hun eigen hachje.
Dat denk ik inderdaad niet. Jij denkt dat Putin wel even heel Europa gaat platwalsen?quote:Op zondag 20 februari 2022 16:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Begrijp je nog steeds niet dat niemand Oekraïne direct gaat helpen? Dat zelfs Oekraïne zelf niet verwacht dat er iemand te hulp schiet? Materieel en sancties, meer niet.quote:Op zondag 20 februari 2022 16:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies. Dat zegt mij eerder dat het juist niet werkt. Het leidt wel tot economische schade, maar Rusland gaat onverminderd door met waar ze mee bezig waren.quote:Op zondag 20 februari 2022 15:24 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Sinds 2014 stagneert de russische economie dus, ik zou zo hard niet durven stellen dat de sancties niet werken.
Nee, maar hij stopt zeker niet met alleen de Oekraïne.quote:Op zondag 20 februari 2022 17:04 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad niet. Jij denkt dat Putin wel even heel Europa gaat platwalsen?
Forum gekkies gonna gekkie.quote:Op zondag 20 februari 2022 17:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rusland brengt zijn leger in paraatheid bij de Oekraïense grens, maar Biden begint.
Leer lezen? Ik zeg precies dat lieve schat? Wat ben je aan het doen vriend? Kan je even tot tien tellen ? En er is zat land wat niet tot de NATO behoort wat volgens Putin nog steeds onderdeel zou moeten zijn van moeder Rusland. Kwestie van tijd.quote:Op zondag 20 februari 2022 17:05 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Begrijp je nog steeds niet dat niemand Oekraïne direct gaat helpen? Dat zelfs Oekraïne zelf niet verwacht dat er iemand te hulp schiet? Materieel en sancties, meer niet.
Maar het idee dat Putin NATO gebied zal aanvallen na de Oekraïne is extreem onwaarschijnlijk. Dan zal namelijk wel de hele NATO gewoon zijn ding doen.
.
En met welke middelen zou hij dat dan moeten doen? Om Oekraïne bezet te houden zou hij al bijna een half miljoen troepen nodig hebben, hij heeft überhaupt de capaciteit niet om nog meer buitenlandse avontuurtjes uit te voeren.quote:Op zondag 20 februari 2022 17:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leer lezen? Ik zeg precies dat lieve schat? Wat ben je aan het doen vriend? Kan je even tot tien tellen ? En er is zat land wat niet tot de NATO behoort wat volgens Putin nog steeds onderdeel zou moeten zijn van moeder Rusland. Kwestie van tijd.
Ik vraag me af hoeveel van wat ze beweren gebaseerd is op onderschepte communicatie van de rebellen. Heeft het Kremlin hen volledig onder controle, of proberen zij ook op eigen houtje een Russische interventie uit te lokken? En zouden ze gehoorzamen als het Kremlin zou willen de-escaleren?quote:Op zondag 20 februari 2022 16:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Klopt, maar denk wel dat de VS het beter schijnt te weten en meer intel heeft. Ik snap niet dat ze zo stellig blijven. Er moet iets zijn wat ze weten...
Heftig zeg!quote:
Verder economisch verval kan aan de stoelpootjes van Putin blijven knagen en bovendien kunnen de sancties tot directe onteigening in het buitenland van de kleptocratenkliek rondom Putin leiden waarmee zijn machtsbasis verder ondermijnt wordt.quote:Op zondag 20 februari 2022 17:07 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Precies. Dat zegt mij eerder dat het juist niet werkt. Het leidt wel tot economische schade, maar Rusland gaat onverminderd door met waar ze mee bezig waren.
Het lijkt me naïef om te veronderstellen dat hardere sancties dan opeens wel effect gaan hebben.
Rusland doet alsof ze er geen last van hebben, maar bij iedere internationale ontmoeten lopen ze te huilen over de ingestelde economische strafmaatregelen. Maar het kan natuurlijk altijd nog drastischer en de economische grootmachten genaamd de VS en EU kunnen Rusland compleet op de knieën dwingen.quote:Op zondag 20 februari 2022 17:07 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Precies. Dat zegt mij eerder dat het juist niet werkt. Het leidt wel tot economische schade, maar Rusland gaat onverminderd door met waar ze mee bezig waren.
Het lijkt me naïef om te veronderstellen dat hardere sancties dan opeens wel effect gaan hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |