Rusland kan zo'n oorlog niet betalen nog afgezien van de sancties die volgen.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:00 schreef byah het volgende:
Iedereen die hoopt op "livestreams" beseft niet dat deze militaire escalatie gaat zorgen voor een guerrilla oorlog zoals in Irak of Afghanistan maar dan op nog geen 1500 km hiervandaan, direct tegen NAVO grondgebied. Hierdoor zal er door versnelde troepenopbouw op NAVO grondgebied een enorme kans op militair conflict tussen NAVO en Rusland ontstaan door een afgedwaalde raket of kogel. Ik maak me in ieder geval ernstig zorgen om mijn veiligheid..
Ik hoop en denk dat er zulke zware sancties volgen dat Rusland na een week al moet stoppen.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:00 schreef byah het volgende:
Iedereen die hoopt op "livestreams" beseft niet dat deze militaire escalatie gaat zorgen voor een guerrilla oorlog zoals in Irak of Afghanistan maar dan op nog geen 1500 km hiervandaan, direct tegen NAVO grondgebied. Hierdoor zal er door versnelde troepenopbouw op NAVO grondgebied een enorme kans op militair conflict tussen NAVO en Rusland ontstaan door een afgedwaalde raket of kogel. Ik maak me in ieder geval ernstig zorgen om mijn veiligheid..
Een bezetting kunnen ze inderdaad niet betalen maar voor een oorlog hebben ze nog voldoende in kas, anders zou de NAVO nu ook niet zo panisch reageren.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:01 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Rusland kan zo'n oorlog niet betalen nog afgezien van de sancties die volgen.
Er zitten toch nog wat kilometers tussen hoor. Ik zou eerder schrik hebben dat we -als man- opgeroepen zullen worden om mee te vechten. Op dat vlak zou ik echt een pussy zijn, geef mij maar m'n zetel.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:00 schreef byah het volgende:
Snel een skill leren zodat je niet naar het front moet.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:04 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Er zitten toch nog wat kilometers tussen hoor. Ik zou eerder schrik hebben dat we -als man- opgeroepen zullen worden om mee te vechten. Op dat vlak zou ik echt een pussy zijn, geef mij maar m'n zetel.
Bezetting bedoelde ik ook eigenlijk. Ik begreep dat ze daar minstens een half miljoen troepen voor nodig hebben.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een bezetting kunnen ze inderdaad niet betalen maar voor een oorlog hebben ze nog voldoende in kas, anders zou de NAVO nu ook niet zo panisch reageren.
Zou het echt zo gaan? En zouden de mannen van tegenwoordig niet massaal weigeren en wat zou er dan gebeuren?quote:Op zondag 20 februari 2022 10:04 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Er zitten toch nog wat kilometers tussen hoor. Ik zou eerder schrik hebben dat we -als man- opgeroepen zullen worden om mee te vechten. Op dat vlak zou ik echt een pussy zijn, geef mij maar m'n zetel.
Iedereen die hoopt op livestreams is waarschijnlijk een 15 jarige puisterige puber of in ieder geval een rasechte zolderkamerbewoner.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:00 schreef byah het volgende:
Nah, zowel Poetin als de NAVO zijn voldoende rationeel om te beseffen dat ze een directe confrontatie moeten voorkomen.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:00 schreef byah het volgende:
Ik denk dat ze eerst eens de 3,5 miljoen beroepsmilitairen van de NAVO lidstaten hun best laten doen voordat ze random Nederlanders van de bank af gaan trekken.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:10 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Zou het echt zo gaan? En zouden de mannen van tegenwoordig niet massaal weigeren en wat zou er dan gebeuren?
Ik wil absoluut niet dat mijn man gaat vechten in een idiote oorlog. Wil echt botweg weigeren en anders uit Nederland weg. We hebben net een kind gekregen en het is wreed om ons gezin uit elkaar te scheuren
Want? Deze (mogelijke) oorlog is volgend jaar misschien al voorbij. Dan hebben we nog steeds een behoorlijk problemen qua klimaat en de zeespiegelstijging. Een land dat in oorlog is kan zich terugtrekken. De oceaan doet dat niet zomaar.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:11 schreef Toine51 het volgende:
Okè, ik dwaal af mss.
Een aanstaande oorlog is in de maak of er wordt vlgs Rusland alleen maar geoefend. 100k manschappen, tanks, vliegtuigen, raketten etc
Hoe dan ook, hier maken we ons druk over stikstof, co2, klimaat, honden die poepen op de Veluwe...
Hoe wil je nú nog steeds die klimaatonzin zonder te lachen verkopen aan de burger?
Echt, voor wát? Deze wereld is knettermesjogge en de merendeel vindt het wel oké als ik om me heen kijk.
Dit slaat ook helemaal nergens op natuurlijk. Het eeuwige misbruik van referentiekaders.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:11 schreef Toine51 het volgende:
Okè, ik dwaal af mss.
Een aanstaande oorlog is in de maak of er wordt vlgs Rusland alleen maar geoefend. 100k manschappen, tanks, vliegtuigen, raketten etc
Hoe dan ook, hier maken we ons druk over stikstof, co2, klimaat, honden die poepen op de Veluwe...
Hoe wil je nú nog steeds die klimaatonzin zonder te lachen verkopen aan de burger?
Echt, voor wát? Deze wereld is knettermesjogge en de merendeel vindt het wel oké als ik om me heen kijk.
Het is niet zo dat je in die situatie wat te kiezen hebt hè. De dienstPLICHT is niet afgeschaft.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:10 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Zou het echt zo gaan? En zouden de mannen van tegenwoordig niet massaal weigeren en wat zou er dan gebeuren?
Ik wil absoluut niet dat mijn man gaat vechten in een idiote oorlog. Wil echt botweg weigeren en anders uit Nederland weg. We hebben net een kind gekregen en het is wreed om ons gezin uit elkaar te scheuren
Edit: en we zouden heel ouderwets ook niet meer rond kunnen komen als man weggaat. Ik werk 40 uur, dat kan niet meer als man er niet is voor ons kind. En geldt dit niet voor bijna elk gezin. Buiten het beroepsleger is er toch geen enkele man die gehoor zou geven aan zo’n oproep?
Wat dan? Zelfs als dokter kun je zomaar opgeroepen worden om mee te werken aan het medisch team binnen defensie. Sta je alsnog aan het frontquote:Op zondag 20 februari 2022 10:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Snel een skill leren zodat je niet naar het front moet.
Je dwaalt inderdaad flink af.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:11 schreef Toine51 het volgende:
Okè, ik dwaal af mss.
Zie het 's nachts er uit moeten voor de baby maar als een oefening voor wachtlopen en het altijd paraat moeten zijnquote:Op zondag 20 februari 2022 10:10 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Edit: en we zouden heel ouderwets ook niet meer rond kunnen komen als man weggaat. Ik werk 40 uur, dat kan niet meer als man er niet is voor ons kind. En geldt dit niet voor bijna elk gezin. Buiten het beroepsleger is er toch geen enkele man die gehoor zou geven aan zo’n oproep?
Dat weet ik en daarom vraag ik me serieus af of we niet nu moeten wegvluchten uit Nederland. Maar hoe pak je zoiets aan?quote:Op zondag 20 februari 2022 10:17 schreef XDo het volgende:
[..]
Het is niet zo dat je in die situatie wat te kiezen hebt hè. De dienstPLICHT is niet afgeschaft.
Veel weigeren zul je niet kunnen. Kijk naar de hele coronatoestand. Het zal slikken zijn wat ze op je bord gooien!quote:Op zondag 20 februari 2022 10:10 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Daar gaat het me helemaal niet om. Wat kan mij het s nachts opstaan nou schelen. Ik ben arts en heb ook altijd nachtdienst. Ik wil m’n man gewoon hebben waar hij hoort, bij onsquote:Op zondag 20 februari 2022 10:19 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zie het 's nachts er uit moeten voor de baby maar als een oefening voor wachtlopen en het altijd paraat moeten zijn
Heeft je man zelf ook nog een mening?quote:Op zondag 20 februari 2022 10:20 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dat weet ik en daarom vraag ik me serieus af of we niet nu moeten wegvluchten uit Nederland. Maar hoe pak je zoiets aan?
Want ik wil het echt NIET.
Ik wil niet mijn man verliezen voor zoiets zinloos
Rationeel gezien wel, maar onder verhoogde spanningen zijn conflicten in het verleden wel vaker geëscaleerd, daarnaast moeten we ook niet vergeten dat we niet tegen een eenheid of natie zullen vechten als NATO, maar tegen een versplinterde criminele structuur met allerlei andere belangen.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah, zowel Poetin als de NAVO zijn voldoende rationeel om te beseffen dat ze een directe confrontatie moeten voorkomen.
Poetin kijkt gewoon wat hij nog van het voormalige sovjet-imperium terug kan pakken zonder al te hoge kosten te maken. Poetin weet ook wel dat hij een conventionele oorlog tegen de NAVO zou verliezen, en dat ze bij een nucleaire oorlog elkaar compleet zouden vernietigen.
Als dit nou voor vrouwen zou gelden dan stonden heel veel mannen nu te juichen.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:20 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dat weet ik en daarom vraag ik me serieus af of we niet nu moeten wegvluchten uit Nederland. Maar hoe pak je zoiets aan?
Wat jij zegt is 1 van de redenen waarom ik nu zo bang ben. Ik heb gezien hoe je ook in het vrije Nederland niet kan ontsnappen als het er echt op aan komtquote:Op zondag 20 februari 2022 10:20 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Veel weigeren zul je niet kunnen. Kijk naar de hele coronatoestand. Het zal slikken zijn wat ze op je bord gooien!
Hoe kom je er toch bij dat jouw man zelfs maar één promille kans loopt opgeroepen te worden? Ik zou zeggen, richt je angsten op echte reële risico’s. Autorijden bijvoorbeeld, ik denk al gauw een miljoen keer hogere kans op betrokkenheid bij een serieus auto-ongeluk dan bij deze oorlog.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:20 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Daar gaat het me helemaal niet om. Wat kan mij het s nachts opstaan nou schelen. Ik ben arts en heb ook altijd nachtdienst. Ik wil m’n man gewoon hebben waar hij hoort, bij ons
Dat wordt een eindje vluchten dan want dat zal wel strafbaar zijn in het gehele Navo gebied.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:20 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
En terecht. Wat wil je dan als je aangevallen wordt? Het idee is dat als iedereen weigert, dat je dan sowieso wel kan vergeten rustig verder te leven als gezinnetje. Want dan is je land binnen de kortste keren naar de tering.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:20 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Veel weigeren zul je niet kunnen. Kijk naar de hele coronatoestand. Het zal slikken zijn wat ze op je bord gooien!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |