abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203676357
quote:
Thijs H. wordt ervan verdacht dat hij op 4 mei 2019 een vrouw van 56, Etsuko Endo, heeft gedood in de Scheveningse bosjes te Den Haag.

Daarnaast wordt hij ervan verdacht dat hij op 7 mei 2019 op de Brunssummerheide (Heerlen) nog een vrouw van 63, Diny uit Heerlen en een man van 68 heeft gedood. Alle slachtoffers waren dus mensen op leeftijd die daarnaast allemaal op dat moment hun hond aan het uitlaten waren.

Thijs wordt dus verdacht van het doden van in totaal drie mensen. Hij klopte de afgelopen maanden bij meerdere medische instanties aan. Thijs, 27 jaar oud, leed al langer aan verschillende geestesziekten. De afgelopen maanden was zijn contact met hulpverleners intensiever. Dat is het beeld dat oprijst uit zijn medisch dossier.
https://www.limburger.nl/(...)erdere-hulpverleners.

https://www.limburger.nl/(...)aastricht-en-bemelen

Thijs is op woensdagavond rond 22.30 uur aangehouden op de openbare weg bij Margraten in Zuid-Limburg.
https://www.limburger.nl/(...)uden-in-zuid-limburg

Volgens een politiebron was hij na zijn arrestatie woensdagavond dusdanig in de war dat van een zinnig verhoor vrijwel geen sprake was. Hij moest eerst met medicatie tot bedaren worden gebracht.

Hij zit op dit moment in volledige beperking. Dat wil zeggen dat hij met niemand anders dan zijn advocaat Serge Weening contact mag hebben en dat zijn advocaat en de politie niets naar buiten mogen brengen over de zaak.

Thijs is op woensdag 15-5 voorgeleid aan de rechter commisaris in Roermond die Thijs achter gesloten deuren heeft gehoord. De recter commisaris heeft beslist dat zijn voorarrest met twee weken is verlengd en dat hij zal worden overgebracht naar het Pieter Baan Centrum. Hier zal hij worden geobserveerd en zal ook zijn geestelijke gesteldheid ten tijde van zijn delict worden onderzocht. De datum dat hij zal worden overgebracht is nog niet bekend.

https://www.limburger.nl/(...)-pieter-baan-centrum
quote:
''Thijs zat de nacht van dinsdag op woensdag op dezelfde gesloten afdeling als de 51-jarige psychiatrische patiënt die woensdagochtend vijf mensen verwondde. De consternatie was groot bij Mondriaan na het steekincident, dat iets voor zes uur woensdag plaatsvond: twee medewerkers, een cliënt en de verdachte moesten per ambulance naar het ziekenhuis worden gebracht. Tot overmaat van ramp bleek Thijs daarna verdwenen.''
https://www.limburger.nl/(...)ondriaan-langer-vast
Tijdlijn tot nu toe:

Zaterdag 4 mei: 1 vrouw dood aangetroffen in de Scheveningse Bosjes

quote:
De buurman van Thijs vertelde dat Thijs, die in hetzelfde pand woont, afgelopen zaterdagmiddag (4 mei dus) helemaal door het lint ging. 'Hij trapte zijn badkamerdeur in. Hij was helemaal verwilderd, ik dacht dat hij dronken was.'
https://www.limburger.nl/(...)enaar-was-je-buurman
'
Maandag 6 mei: Thijs laat de hond van zijn ouders uit in Brunssum.
https://www.gelderlander.(...)nopvallend~a74e4683/

Dinsdag 7 mei: 2 mensen dood aangetroffen op de Brunsummerheide

• Thijs meldt zich op diezelfde dinsdag 7 mei bij zijn GGZ instelling de Mondriaan en blijft daar in de nacht van dinsdag op woensdag slapen op een gesloten afdeling.
https://www.limburger.nl/(...)instelling-mondriaan

Woensdagochtend 8 mei voor 6:00 steekincident de Mondriaan; 5 mensen raken gewond.
Thijs was niet de dader maar verlaat in de commotie die ontstaat op de een of andere manier de kliniek. Er was een gerucht dat hij dat zelf bewerkstelligde door het brandalarm te activeren.

Woensdagavond 8-mei 22:30 wordt Thijs opgepakt

Hier een link naar een redelijk goed overzicht met beeld en geluid:
https://www.rtlboulevard.(...)-gebeurd-met-thijs-h

Voor wat er nu bekend is en de verschillende meningen daarover zie ondergaande topics. Eerste topic in dit lijstje is het meest actueel.

NWS / Thijs is verdachte van 3 moorden in Brunssum en Den Haag #3
NWS / Politie zoekt dader van 3 moorden in Brunssum en Den Haag #2
NWS / Drievoudige moordenaar zocht vergeefs hulp in GGZ
NWS / Politie zoekt dader van 3 moorden in Brunssum en Den Haag

quote:
'Verbazingwekkend, onrealistisch. Er moet iets gebeurd zijn met hem waardoor hij dit heeft gedaan. Een psychose misschien?' Een oud-werkgever van Thijs reageert verbijsterd op het nieuws. 'Thijs is zeker geen seriemoordenaar.'
Kliniek in Maastricht linkte Thijs H. al direct aan moorden in Heerlen.
https://www.limburger.nl/(...)l-direct-aan-moorden

Justitie wil camerabeelden kliniek Thijs H., Mondriaan weigert vanwege beroepsgeheim.
https://www.limburger.nl/(...)anwege-beroepsgeheim

Rechter: Mondriaan moet camerabeelden Thijs H. delen met OM
https://www.limburger.nl/(...)thijs-h-delen-met-om
Uitspraak: https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBLIM:2019:4940

Update 28 mei: Thijs H. ontkent moorden, sporen mogelijk gewist.
https://www.1limburg.nl/t(...)ntext=latestarticles
met beelden.

De zaak Thijs H.: de gebeurtenissen van dag tot dag.
https://www.limburger.nl/(...)ssen-van-dag-tot-dag

Update 4 november: Thijs H. opnieuw voor rechtbank Maastricht

Bij de rechtbank in Maastricht begint maandag de tweede pro-formazitting van het proces tegen drievoudig moordverdachte Thijs H. (27) uit Brunssum. Hij bekende in augustus de moorden onder invloed van een psychose te hebben gepleegd omdat hij daartoe 'opdrachten of berichten kreeg', onder meer via nieuwsberichten en kentekens.
https://www.limburger.nl/(...)rechtbank-maastricht
  dinsdag 15 februari 2022 @ 17:55:54 #2
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203676673
Die AG is echt niet goed bij haar hoofd dus.

"Dat is volstrekt onaannemelijk." O-)

Weer een aanklager met een witte jas aan :')

twitter

[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 16-02-2022 00:11:39 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_203676723
Jammer eigenlijk dat die moeder van Thijs H niet aan wordt gepakt.
pi_203676803
Wanneer is de uitspraak?
  dinsdag 15 februari 2022 @ 18:12:35 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203676931
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 18:04 schreef v1vek het volgende:
Wanneer is de uitspraak?
Is nog niet bekend, maar hou het maar minimaal op 6 weken
twitter
pi_203683256
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 15:29 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Ophangen.
Tengano lees je mee (mbt de twitter berichten).

Dit soort mensen horen niet in de maatschappij thuis.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 22:33:44 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203683279
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:32 schreef Za het volgende:

[..]
Tengano lees je mee?

Dit soort mensen horen niet in de maatschappij thuis. Voor altijd achter gesloten deuren deze man aub.
Ja ik lees mee. Ben niet onder de indruk en ik ben het ook niet met je eens.
pi_203683298
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:33 schreef Tengano het volgende:

Ja ik lees mee. Ben niet onder de indruk en ik ben het ook niet met je eens.
Het maakt niet zoveel uit, het is wat het is, hij gaat terecht de hoofdprijs krijgen.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 22:58:55 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203683967
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:34 schreef Za het volgende:

[..]
Het maakt niet zoveel uit, het is wat het is, hij gaat terecht de hoofdprijs krijgen.
nee
pi_203684020
quote:

[..]
Is Tengano net als Keep_walking ook zo’n wappie die Thijs een onschuldig slachtoffer vind?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  woensdag 16 februari 2022 @ 00:09:48 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203684557
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:01 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Is Tengano net als Keep_walking ook zo’n wappie die Thijs een onschuldig slachtoffer vind?
Tengano is allesbehalve een wappie.
pi_203684612
Wat zal het gaan worden? 24 jaar plus tbs?
pi_203684822
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat zal het gaan worden? 24 jaar plus tbs?
30 plus TBS.
Seriemoordenaar die het plande om oudere mensen die hun hond uitlieten met tientallen messteken om het leven te brengen, en daarna online ging opzoeken hoe hij kon faken in een psychose te zijn geweest.
Ook een strafeis voor de moeder svp cq uit haar ambt gezet.
pi_203684892
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:58 schreef Tengano het volgende:

nee
Omdat je ooit, lang geleden hebt gezegd dat Thijs H. een slachtoffer was :') , wiens leven verruiineerd was, vanwege zijn medische toestand blijf je volharden.

Het blijkt een psychopaat, sadist, seriemoordenaar, lafbek en leugenaar, die 3 oude mensen afgeslacht heeft.

Blijf maar dromen over de onschuld van Thijs H, en zijn zgn ontoerekeningsvatbaarheid, spreek je later.
pi_203685091
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 05:55 schreef Za het volgende:

[..]
Omdat je ooit, lang geleden hebt gezegd dat Thijs H. een slachtoffer was :') , wiens leven verruiineerd was, vanwege zijn medische toestand blijf je volharden.

Het blijkt een psychopaat, sadist, seriemoordenaar, lafbek en leugenaar, die 3 oude mensen afgeslacht heeft.

Blijf maar dromen over de onschuld van Thijs H, en zijn zgn ontoerekeningsvatbaarheid, spreek je later.
Bizar dat mensen zo blijven hangen in een beeld wat ooit geschetst is. Al vrij snel kwam naar voren dat Thijs heel berekenend te werk is gegaan en zoals je zegt, een seriemoordenaar blijkt te zijn. Maar goed, sommige mensen volharden simpelweg in een mening en kunnen deze niet aanpassen. Bang om gezichtsverlies te lijden denk ik.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  woensdag 16 februari 2022 @ 07:28:10 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203685134
quote:

[..]

zeker
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:21 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Bizar dat mensen zo blijven hangen in een beeld wat ooit geschetst is. Al vrij snel kwam naar voren dat Thijs heel berekenend te werk is gegaan en zoals je zegt, een seriemoordenaar blijkt te zijn.
8)7
quote:
Maar goed, sommige mensen volharden simpelweg in een mening en kunnen deze niet aanpassen. Bang om gezichtsverlies te lijden denk ik.
lol :D

Het is trouwens geen beeld dat zozeer door de media is geschetst maar wat ik zelf heb gedaaan. Lees maar terug als je dat niet gelooft.

Aannames die hier worden gedaan over psychopathie ed slaan dan ook helemaal nergens op. Zijn nergens op gebaseerd en zouden voor zover aanwezig dan zeker in het PBC rapport zijn opgenomen, waar het op zeker niet ontgaan was. Maar ik begrijp heel goed dat sommige mensen liever vertrouwen op hun onderbuik, en dat mag natuurlijk ook op dit forum.

Daarnaast kan ik prima leven met het feit dat ik een afwijkende mening heb dan anderen. Heb ik geen behoefte om er alles voor over te hebben om mensen van mijn beeld van de werkelijkheid te willen overtuigen, en heb ik ook geen zin om mensen doelbewust te devalueren omdat zij een andere mening hebben dan ik.

Die strijd die er wat dat betreft hier op dit forum heerst, is wat mij betreft dan ook ongewenst en voegt eigenlijk niets toe aan de discussie. Ik heb een aantal dingen toegelicht zoals het bijvoorbeeld hoet het werkt met een psychose. En ik vind het eigenlijk ongepast en onbetamelijk als iemand daar zo plat voor wordt gedist. Maar dat is niet iets waar ik mezelf verantwoordelijk voor voel, en is meer het stuk van de ander. Maar nogmaals, wat mij betreft onnodig en voegt weinig toe behalve het bederf van de sfeer hier.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tengano op 16-02-2022 08:01:45 ]
pi_203685762
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:58 schreef Tengano het volgende:

[..]
nee
Jij denkt dat hij niet gestraft gaat worden of denk je dat het niet terecht is?
pi_203685966
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:28 schreef Tengano het volgende:

[..]
zeker
[..]
8)7
[..]

Het is trouwens geen beeld dat zozeer door de media is geschetst maar wat ik zelf heb gedaaan. Lees maar terug als je dat niet gelooft.

Aannames die hier worden gedaan over psychopathie ed slaan dan ook helemaal nergens op. Zijn nergens op gebaseerd en zouden voor zover aanwezig dan zeker in het PBC rapport zijn opgenomen, waar het op zeker niet ontgaan was. Maar ik begrijp heel goed dat sommige mensen liever vertrouwen op hun onderbuik, en dat mag natuurlijk ook op dit forum.

Daarnaast kan ik prima leven met het feit dat ik een afwijkende mening heb dan anderen. Heb ik geen behoefte om er alles voor over te hebben om mensen van mijn beeld van de werkelijkheid te willen overtuigen, en heb ik ook geen zin om mensen doelbewust te devalueren omdat zij een andere mening hebben dan ik.

Die strijd die er wat dat betreft hier op dit forum heerst, is wat mij betreft dan ook ongewenst en voegt eigenlijk niets toe aan de discussie. Ik heb een aantal dingen toegelicht zoals het bijvoorbeeld hoet het werkt met een psychose. En ik vind het eigenlijk ongepast en onbetamelijk als iemand daar zo plat voor wordt gedist. Maar dat is niet iets waar ik mezelf verantwoordelijk voor voel, en is meer het stuk van de ander. Maar nogmaals, wat mij betreft onnodig en voegt weinig toe behalve het bederf van de sfeer hier.
Jij denkt dat die echt een psychose gehad heeft, ik denk dat die de boel geflest heeft.

Twee totaal verschillende uitgangspunten.

Verder eens met je post.
pi_203686030
Wat is er met die moeder dan?
pi_203686082
quote:

[..]
Nou. In het ene scenario krijgt hij een flinke gevangenisstraf en tbs, waardoor hij vermoedelijk nooit meer vrijkomt. In het andere scenario een lange gevangenisstraf zonder tbs, waarbij hij dus wel de mogelijkheid heeft om vrij te komen ooit. En dat is dan onbehandeld.

Wat mij betreft mag deze halve gare een spuitje krijgen. En zou z'n moeder geschrapt mogen worden als advocaat.
pi_203686203
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:23 schreef Document1 het volgende:
Wat is er met die moeder dan?
Het meest stuitend persoonlijk dat zij het moordwapen met bloed heeft afgewassen en in de vaatwasser heeft gedaan. Zijn kleding direct het gewassen en hem in bad gestopt, voordat ze hem terugbrachten na de kliniek

Edit
https://www.hartvannederl(...)-diagnose-van-psyche

In de link lees je hoe zij vervolgens de boel manipuleerde en zij heeft Swinkels op hem afgestemd een plan om vervolgens aan te schuiven als expert bij OP1.
https://www.ad.nl/binnenl(...)le-anderen~a8128912/

[ Bericht 33% gewijzigd door ootjekatootje op 16-02-2022 09:44:16 ]
pi_203686227
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Het meest stuitend persoonlijk dat zij het moordwapen met bloed heeft afgewassen en in de vaatwasser heeft gedaan. Zijn kleding direct het gewassen en hem in bad gestopt, voordat ze hem terugbrachten na de kliniek
Eigenlijk wel apart dat ze in deze tijd niet helemaal de moeder wordt gecancelled. Iemand die z'n vrouw een paar tikken geeft of wat dickpics stuurt wordt dat wel, iemand die probeert iemand te laten wegkomen met 3 moorden blijkbaar niet.
pi_203686283
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:40 schreef Halcon het volgende:

[..]
Eigenlijk wel apart dat ze in deze tijd niet helemaal de moeder wordt gecancelled. Iemand die z'n vrouw een paar tikken geeft of wat dickpics stuurt wordt dat wel, iemand die probeert iemand te laten wegkomen met 3 moorden blijkbaar niet.
Valt onder het verschoningsrecht blijkbaar, tenminste zo beantwoordde Saskia Belleman gisteren deze vraag.
pi_203686303
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Valt onder het verschoningsrecht blijkbaar, tenminste zo beantwoordde Saskia Belleman gisteren deze vraag.
Dat zou wel apart zijn. Dacht dat dat meer te maken had met vragen in de rechtbank en als getuige verschijnen. Nog even en ook het wegmaken van een lijk kan onder het verschoningsrecht geschoven worden.

Maar ja, Saskia Belleman :')
pi_203686447
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:40 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nou ja, je ziet het in dit topic toch ook? Goedpraters, mensen die van Thijs het slachtoffer maken etc. Allemaal uitwassen van de maatschappij imo.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:39:31 #26
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203686896
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:54 schreef Questular het volgende:

[..]
Jij denkt dat hij niet gestraft gaat worden of denk je dat het niet terecht is?
Ik ben er van overtuigd dat hij ten tijde van zijn delict volledig ontoerekeningsvatbaar was. Dat resulteert dan in een TBS behandeling, en een gevangenisstraf kan in zo'n geval niet gegeven worden omdat je geen schuld kunt toerekenen aan iemand die niet weet wat hij doet en vanuit volledige verwarring handelt.

Een van de dingen waar nog ingewikkeld over gedaan wordt, is in hoeverre hij 'schuld' heeft aan zijn eigen psychose en de 3 moorden als gevolg doordat Thijs alsmaar doorging met zijn drugsgebruik. Dus Thijs zou dan aansprakelijk gesteld worden voor het creeeren van zijn eigen psychose die geleid heeft tot de drie slachtoffers. Maar in dat geval moet je ook de kliniek in Limburg ter verantwoording roepen, want dan heeft ook hun behandeling, 'expertise' en toezicht gefaald. En ook de staat moet dan ter verantwoording worden geroepen, want die doet veel te gemakkelijk over al die drugs die in dit land verkrijgbaar zijn. En alle andere mensen en users in dit land moeten dan worden aangepakt omdat ze met hun drugsgebruik op termijn andere mensen in gevaar brengen want een aantal daarvan wordt zondermeer psychotisch. Dat is onverantwoord gedrag en zou dan gestraft moeten worden. Maar dat is wel een beetje out of sync in een land waar gedoogbeleid bestaat.

Dat gaat dus allemaal te ingewikkeld worden en kun je beter blijven met waar het hier om gaat. Thijs bracht in zijn psychose 3 mensen om.
pi_203686960
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:39 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik ben er van overtuigd dat hij ten tijde van zijn delict volledig ontoerekeningsvatbaar was. Dat resulteert dan in een TBS behandeling, en een gevangenisstraf kan in zo'n geval niet gegeven worden omdat je geen schuld kunt toerekenen aan iemand die niet weet wat hij doet en vanuit volledige verwarring handelt.

Een van de dingen waar nog ingewikkeld over gedaan wordt, is in hoeverre hij 'schuld' heeft aan zijn eigen psychose en de 3 moorden als gevolg doordat Thijs alsmaar doorging met zijn drugsgebruik. Dus Thijs zou dan aansprakelijk gesteld worden voor het creeeren van zijn eigen psychose die geleid heeft tot de drie slachtoffers. Maar in dat geval moet je ook de kliniek in Limburg ter verantwoording roepen, want dan heeft ook hun behandeling, 'expertise' en toezicht gefaald. En ook de staat moet dan ter verantwoording worden geroepen, want die doet veel te gemakkelijk over al die drugs die in dit land verkrijgbaar zijn. En alle andere mensen en users in dit land moeten dan worden aangepakt omdat ze met hun drugsgebruik op termijn andere mensen in gevaar brengen want een aantal daarvan wordt zondermeer psychotisch. Dat is onverantwoord gedrag en zou dan gestraft moeten worden. Maar dat is wel een beetje out of sync in een land waar gedoogbeleid bestaat.

Dat gaat dus allemaal te ingewikkeld worden en kun je beter blijven met waar het hier om gaat. Thijs bracht in zijn psychose 3 mensen om.
Mijn inziens ben jij compleet die fuik van mevrouw H ingezwommen.

Klein voorbeeld:
De dag waarop hij een zelfmoordpoging deed, was hij compleet van de wereld door drank en drugs. Hij had toen geen psychische klachten of slikte daar medicijnen voor.

Alleen probeerde familie H dit wel zo te doen overkomen.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:51:12 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203687004
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Klein voorbeeld:
De dag waarop hij een zelfmoordpoging deed, was hij compleet van de wereld door drank en drugs. Hij had toen geen psychische klachten of slikte daar medicijnen voor.

Ik weet niet wie mevrouw H is Ootje; ken dat verhaal niet. Dit hele verhaal begon in 2019 en ik heb vanaf het begin al deze kijk op deze zaak gehad. En ook de rol van de moeder en al het gemanipuleer tussen die twee, hoe hij onder een schadevergoeding probeerde uit te komen, dat hij dacht met een jaartje kliniek weg te komen etc. etc. doet daar voor mij niets aan af.

Het gaat er voor mij om wat er gebeurde tijdens het delicht en vanuit welke geestestoestand cq motief hij handelde en dat is imo vanaf 2019 al, vanuit volledige ontoerekeningsvatbaarheid.

En ik hoop dat ik dat niet hoef te blijven herhalen, ik heb ook jullie standpunten begrepen qua spuitje, hup weg ermee etc. Heb ik ook respect en begrip voor, maar het heeft volgens mij niet zo veel zin om dat eindeloos te blijven herhalen om zodoende mensen wellicht te kunnen overtuigen, als je het maar vaak genoeg zegt.

Is overigens niet persoonlijk naar jou toe maar meer in zijn algemeenheid.

Volgens mij moet je het op een forum gewoon met elkaar oneens kunnen zijn. En als je mensen zoekt die allemaal precies dezelfde mening hebben als jij, dan lijkt het mij niet zo'n goed idee om dan op een forum te gaan zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 16-02-2022 10:59:55 ]
pi_203687138
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Klein voorbeeld:

En Thijs heeft notabene gegoogled hoe je een psychose kunt veinzen. Ik heb vanuit mijn werk met meerdere mensen te maken gehad die psychotisch zijn en geen van allen erkende dat op het moment zelf. Maar goed, sommige mensen willen blijven geloven dat Thijs H. een onschuldig, arm slachtoffer is en dat hij vrijgesproken moet worden.
pi_203687172
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:51 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik weet niet wie mevrouw H is Ootje; ken dat verhaal niet. Dit hele verhaal begon in 2019 en ik heb vanaf het begin al deze kijk op deze zaak gehad. En ook de rol van de moeder en al het gemanipuleer tussen die twee, hoe hij onder een schadevergoeding probeerde uit te komen, dat hij dacht met een jaartje kliniek weg te komen etc. etc. doet daar voor mij niets aan af.

Het gaat er voor mij om wat er gebeurde tijdens het delicht en vanuit welke geestestoestand cq motief hij handelde en dat is imo vanaf 2019 al, vanuit volledige ontoerekeningsvatbaarheid.

En ik hoop dat ik dat niet hoef te blijven herhalen, ik heb ook jullie standpunten begrepen qua spuitje, hup weg ermee etc. Heb ik ook respect en begrip voor, maar het heeft volgens mij niet zo veel zin om dat eindeloos te blijven herhalen om zodoende mensen wellicht te kunnen overtuigen, als je het maar vaak genoeg zegt.

Is overigens niet persoonlijk naar jou toe maar meer in zijn algemeenheid.

Volgens mij moet je het op een forum gewoon met elkaar oneens kunnen zijn. Als je mensen zoekt die allemaal precies dezelfde mening hebben als jij, lijkt het mij niet zo'n goed idee om dan op een forum te gaan zitten.
Mevrouw H is de moeder van Thijs.

Zoals ik straks al schreef iedereen mag en moet natuurlijk zijn eigen mening hebben. En ik zit hier niet om je van gedachten te doen veranderen. Het is gewoon enorm onbeschoft en respectloos om een geestesziekte te faken, zeker naar mensen toe die dagelijks hiermee kampen en ertegen vechten.

Maar als je een duidelijke en sterke mening hebt is het wel fijn als je de feiten kent.
  woensdag 16 februari 2022 @ 11:31:40 #31
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203687449
Dit was mijn eerste post in mei 2019 over dit onderwerp in dit topic. Nog steeds onveranderd dus.
Het was toen mei en de zon scheen :)

quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 08:11 schreef Tengano het volgende:

[Op donderdag 9 mei 2019 07:53 schreef MCH het volgende:

Is dit nu een seriemoordenaar?]

Voor een seriemoordenaar heb je toch wel wat meer nodig zoals de persoonlijkheidstoornis psychopathie. Deze jongen wordt meer gekenmerkt als labiel en in de war; dat is toch iets anders. Dus mijn antwoord is nee.
  woensdag 16 februari 2022 @ 11:41:19 #32
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203687545
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Het is gewoon enorm onbeschoft en respectloos om een geestesziekte te faken, zeker naar mensen toe die dagelijks hiermee kampen en ertegen vechten.
Tijdens zijn delict heeft Thijs geen geestesziekte gefaket en dat is waar het om gaat. Alles wat er daarna gebeurd is is eigenlijk 'alleen maar' bijzaak en was nogal 'onhandig'. Net als het wassen van zijn kleren ed. Begrijpelijk maar heel onhandig.

Morgen is de verdediging aan de beurt en ik verwacht dat die Knoester wel een verhaal zal houden wat aanzienlijk beter in lijn ligt met wat er werkelijk heeft gespeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 16-02-2022 11:48:57 ]
  donderdag 17 februari 2022 @ 10:36:24 #33
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203700746
Dit :') Het OM trekt de witte jas maar weer eens aan :O

#volledigOntoerekeningsvatbaar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tengano op 17-02-2022 10:41:48 ]
pi_203700952
Lijkt me prima dat je probeert om Thijs H. zo lang mogelijk (en het liefst definitief) van straat te houden. Heeft - zonder enige aanleiding - drie mensen vermoord. Dan heb je je kansen wel verspeeld.
  donderdag 17 februari 2022 @ 10:46:30 #35
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203700979
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203701056
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 10:46 schreef Tengano het volgende:
SPOILER
Wij van wc-eend…
  donderdag 17 februari 2022 @ 10:54:07 #37
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203701106
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 10:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wij van wc-eend…
Is het Pieterbaan Centrum ook van wc-eend ootje.
  donderdag 17 februari 2022 @ 10:59:42 #38
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203701221
^O^
twitter

quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 21:26 schreef Tengano het volgende:
Mensen die psychotisch zijn kunnen in hun waan/psychose weldegelijk afwegingen maken en zelfs zaken zeer zorgvuldig uitvoeren. Alleen gebeurt een en ander cq wordt alles geinitieert vanuit de waan. Het blijft dus uiteindelijk afwijkend gedrag, waarbinnen wel goede afwegingen kunnen worden gemaakt. Vooral dat laatste doet buitenstaanders vaak twijfelen of er toch geen opzet, vanuit een gezonde normale initiatie, in het spel is. Immers betrokkene dacht toch na, wist toch wat hij ging doen, nam voorzorgsmaatregelen, maakte keuzes in zijn delict. Ja, maar dat gebeurt allemaal binnen de psychose.

Mensen die in een psychose zitten, spelen zeg maar in hun eigen film die ze als keiharde realiteit zien en ervaren, met alle spanning, angsten, dwang en zenuwen vandien. En in zo'n film doe je net zo goed je best als andere mensen dat in de werkelijke realiteit doen. Vaak nog meer omdat er vaak sprake is van dwanghandelingen. 'Stemmen', het dwingende psychosedeel in je, dat je opdracht geeft om dingen te doen. Het deel dat het van jou heeft overgenomen. Je zou het het beste kunnen zien als een soort foutief hoger zelf wat alles voor jou bepaalt.

Daarnaast kunnen psychotische mensen ook normale dingen doen, zoals een treinkaartje kopen en van Den Haag naar Limburg reizen of boodschappen doen en koken. Je merkt dan vaak niks aan ze en de meeste mensen weten ook niet eens waar je op zou moeten letten.
twitter

[ Bericht 23% gewijzigd door Tengano op 17-02-2022 11:15:38 ]
  donderdag 17 februari 2022 @ 11:03:00 #39
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203701275
Tbs is gericht op behandeling en uiteindelijk terugkeer in de samenleving. Onbehandelbare gevallen gaan de long stay op en komen niet meer naar buiten in de praktijk.

Volgens mij is er geen juridische mogelijkheid om iemand te veroordelen tot een soort tbs zonder behandeling. Als uit de beoordeling bij een rechtszaak al blijkt dat iemand zo gestoord is dat er geen kans op behandeling en verbetering is. Dat lijkt me dan een gemis in het systeem
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_203701472
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:03 schreef nixxx het volgende:
Tbs is gericht op behandeling en uiteindelijk terugkeer in de samenleving. Onbehandelbare gevallen gaan de long stay op en komen niet meer naar buiten in de praktijk.

Volgens mij is er geen juridische mogelijkheid om iemand te veroordelen tot een soort tbs zonder behandeling. Als uit de beoordeling bij een rechtszaak al blijkt dat iemand zo gestoord is dat er geen kans op behandeling en verbetering is. Dat lijkt me dan een gemis in het systeem
Dan zou je iemand tot levenslang moeten veroordelen. Maar dat kan 1) niet voor elk misdrijf en 2) je loopt de kans dat iemand ooit vrijkomt.

Wat jij wilt is in de praktijk de longstay. Iemand wordt dan niet meer behandeld met als doel terugkeer mogelijk te maken. Meer een beetje pappen en nathouden.
pi_203701562
Ik las iets over schizofrenie, als dat echt zo is, kan je alle woede en alle oordelen, toch echt daarop afschuiven.
In het geval van schizofrenie, zullen die psychoses alleen maar vaker en heftiger worden. Dan kan je hem niet vastzetten.
  donderdag 17 februari 2022 @ 11:25:13 #42
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203701597
quote:

[..]

Dit doet een psychopaat niet @Za :

twitter

[ Bericht 7% gewijzigd door Tengano op 17-02-2022 11:31:39 ]
pi_203701756
Toch jammer dat die zelfmoordpoging niet gelukt is. Dan waren er 'n aantal problemen in één klap opgelost.
  donderdag 17 februari 2022 @ 11:39:40 #44
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203701799
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:36 schreef Halcon het volgende:
Toch jammer dat die zelfmoordpoging niet gelukt is. Dan waren er 'n aantal problemen in één klap opgelost.
Dit nog even los van het feit dat hij de verkeerde medicatie kreeg voorgeschreven van een verpleger. Deze medicatie jaagde de psychose juist aan. Medicatie werd dus verstrekt zonder tussenkomst van een psychiater.

Ik hoop iig dat jij betere hulp krijgt als je het ooit nodig hebt.
twitter

twitter

quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:42 schreef Tengano het volgende:
Ik ben iemand die hier posts heeft geplaatst om duidelijk te maken dat ook Thijs slachtoffer is in dit drama. Thijs is een jongen die gestudeerd heeft, alles behalve dom is, tegelijkertijd kampt met psychische problemen en alles behalve een seriecrimineel is.

Los van de mensen die dit niet overleefd hebben en alle nabestaanden is ook Thijs en zijn familie eveneens slachtoffer van dit drama. En het zou zomaar kunnen dat Thijs wat moordneigingen heeft gekregen nav de medicijnen die hij braaf geslikt heeft op advies van zijn behandelaars. Hij zou de eerste niet zijn.

En zelfs al is dat het geval dan gaat Thijs minimaal 10 tot 15 jaar achter de deur en de behandelaars, apothekers en medicijnfabrikanten gaan gewoon vrij uit :) Zo gaat dat.

En mensen zoals jij maken Thijs daarbij uit voor het monster. Way to go dude ^O^

Hier nog even ten overvloede het profiel van dit monster. En het zou mij niet verbazen als zijn CV indrukwekkender is dan die van jou.
Toelichting van de foutieve medicatie die Thijs kreeg:

SPOILER

[ Bericht 23% gewijzigd door Tengano op 17-02-2022 11:51:39 ]
pi_203701950
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:39 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dit nog even los van het feit dat hij de verkeerde medicatie kreeg voorgeschreven van een verpleger. Deze medicatie jaagde de psychose juist aan. Medicatie werd dus verstrekt zonder tussenkomst van een psychiater.

Ik hoop iig dat jij betere hulp krijgt als je het ooit nodig hebt.
[ twitter ]
[ twitter ]
[..]
Toelichting van de foutieve medicatie die Thijs kreeg:

SPOILER
Van mij mag die verpleger ook aangepakt worden hoor. Iemand die verkeerde medicatie voorschrijft, met deze gevolgen, is ongeschikt voor dat werk. Simpel zat.

Maar dat pleit Thijs niet vrij wat mij betreft. Vind het sowieso een veel te groot risico om deze halve gare vrij rond te laten lopen als 'n verkeerd pilletje of een niet ingenomen pilletje drie mensenlevens kost.
pi_203701966
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:25 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dit doet een psychopaat niet @:Za :

[ twitter ]
Hier was die zwaar onder invloed van drank en drugs en gebruikte hij geen medicatie, mooie framing weer.
pi_203701990
Daarnaast lees ik net bij Saskia Belleman dat hij na de eerste moord naar huis ging en daar de badkamermeubel intrapte. Maar vervolgens gezellig gaat uiteten met een vriendin…
  donderdag 17 februari 2022 @ 12:06:11 #48
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203702079
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Daarnaast lees ik net bij Saskia Belleman dat hij na de eerste moord naar huis ging en daar de badkamermeubel intrapte. Maar vervolgens gezellig gaat uiteten met een vriendin…
Eerst iemand stijf van de stress vermoorden, dan vanuit alle spanning de boel bij jezelf kapot trappen en dan
volgens ootje Gezellig :+ gaan eten met je bff :)
twitter

twitter
pi_203702095
Maar die vriendin wilde hij niet "voor zijn" :?
  donderdag 17 februari 2022 @ 12:10:24 #50
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203702117
Snap zelf nooit zo goed waarom onder een psychose opeens de drang om te moorden vandaan komt. Je hebt ook mensen die in een psychose ergens heen reizen maar niemand kwaad doen. Is toch ergens eerder al een connectie met moord gemaakt door zijn brein. Ik vind dat wel interessant.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203702151
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 12:06 schreef Tengano het volgende:

[..]
Eerst iemand stijf van de stress vermoorden, dan vanuit alle spanning de boel bij jezelf kapot trappen en dan
volgens ootje Gezellig :+ gaan eten met je bff :)
[ twitter ]
[ twitter ]
En zijn vriendin had niks door, had niet zo iets van wat een gek.
Hij spreek wartaal, ik ga de politie ff bellen.

Wat een acteur…
pi_203702176
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 12:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat een acteur…
En in die psychose ging hij even gezellig eten, zonder op te treden, met iemand die hem volgens mijn hersenpan wilde vermoorden. Klinkt ook erg logisch :N
  donderdag 17 februari 2022 @ 12:32:08 #53
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203702370
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:55 schreef Tengano het volgende:
Die AG is echt niet goed bij haar hoofd dus.

"Dat is volstrekt onaannemelijk." O-)

Weer een aanklager met een witte jas aan :')

[ twitter ]
Mee eens. Achterlijk wijf.
Leuk dat het OM de rol van een psycholoog gaat spelen. Straks neemt een rechter ook maar de dubbelrol van advocaat op zich. Voorkomt een hoop gedoe. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 17 februari 2022 @ 12:34:18 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203702401
Ook genoeg psychologen hier in dit topic zo te zien. Rot een eind op met je spuitjes.
  donderdag 17 februari 2022 @ 12:36:52 #55
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203702442
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 12:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat een acteur…
Als je als vriendin met iemand gaat eten waar je het goed mee voorhebt, en die onlangs nog zijn polsen, enkels en keel door heeft gesneden, sta je niet helemaal versteld als zo iemand wat verward of afwezig overkomt in het contact.

Maar voor mensen die zoiets nog nooit hebben meegemaakt is dat waarschijnlijk moeilijk voor te stellen.
pi_203702491
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 12:36 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als je als vriendin met iemand gaat eten waar je het goed mee voorhebt, en die onlangs nog zijn polsen, enkels en keel door heeft gesneden, sta je niet helemaal versteld als zo iemand wat verward of afwezig overkomt in het contact.

Maar voor mensen die zoiets nog nooit hebben meegemaakt is dat waarschijnlijk moeilijk voor te stellen.
Nogmaals die zelfmoord poging kwam door extreem drank/drugsgebruik…
  donderdag 17 februari 2022 @ 12:46:35 #57
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203702563
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 12:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Er zijn genoeg mensen die flink los gaan met drank en drugs en toch niet hun enkels, polsen en keel doorsnijden. Anders zou het wel errug rustig op dit forum worden.

Het lijkt dus bijna wel alsof er toch iets meer aan de hand was.

Los van het feit dat zelfvernietiging niet past bij iemand met psychopathie, waar hier door sommige users/psychologen nog steeds van wordt uitgegaan.
  donderdag 17 februari 2022 @ 14:06:02 #58
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203703732
_O-

#OMkoekoek

twitter
  donderdag 17 februari 2022 @ 14:11:11 #59
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203703835
quote:
Moeder van Thijs H. deed een schreeuw om hulp voor zoon

Door Saskia Belleman zelf

https://www.telegraaf.nl/(...)uw-om-hulp-voor-zoon
pi_203703932
Dit dikgedrukt er neer zetten: Als haar schreeuw om hulp serieus was genomen, hadden mogelijk Diny Meeüse (63) en Frans Verhees (68) nog geleefd.

En dan na een plaatje, niet-dikgedrukt Dat zeiden de advocaten van Thijs H. (27) donderdag tijdens de laatste dag van het hoger beroep in de strafzaak bij het hof Den Bosch.

Telegraaf :') Saskia Belleman :') :')
  donderdag 17 februari 2022 @ 14:44:35 #61
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203704317
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 14:16 schreef Halcon het volgende:
Dit dikgedrukt er neer zetten: Als haar schreeuw om hulp serieus was genomen, hadden mogelijk Diny Meeüse (63) en Frans Verhees (68) nog geleefd.

En dan na een plaatje, niet-dikgedrukt Dat zeiden de advocaten van Thijs H. (27) donderdag tijdens de laatste dag van het hoger beroep in de strafzaak bij het hof Den Bosch.

Telegraaf :') Saskia Belleman :') :')
Krijg jij meer de indruk dan dat die moeder het allemaal geen reet kon schelen :7 hoe het met Thijs ging, en dat het haar niet boeide dat hij zijn enkels, polsen en keel had doorgesneden.

Hoezo zou ik wat voor dat jong moeten doen dan :7 Laat ie het lekker zelluf uitzoeken :W
pi_203704328
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 14:44 schreef Tengano het volgende:

[..]
Krijg jij meer de indruk dan dat die moeder het allemaal geen reet kon schelen hoe het met Thijs ging, en dat het haar niet boeide dat hij zijn enkels, polsen en keel had doorgesneden.

Hoezo zou ik wat voor dat jong moeten doen dan :7
Daar gaat het niet om. Het eerste niet-dikgedrukte zinnetje had wel bij het dikgedrukte deel gemogen.
  donderdag 17 februari 2022 @ 14:46:23 #63
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203704341
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 14:45 schreef Halcon het volgende:
Daar gaat het niet om. Het eerste niet-dikgedrukte zinnetje had wel bij het dikgedrukte deel gemogen.
Er vallen drie dooien en dat is waar jij je druk om maakt :7

ok
pi_203704353
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 14:46 schreef Tengano het volgende:

[..]
Er vallen drie dooien en dat is waar jij je druk om maakt. ok
Ik had het over dat artikel van Saskia Belleman.
  donderdag 17 februari 2022 @ 16:23:22 #65
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203705647
De rechtbank neemt een maand de tijd om zich te beraden en tot een uitspraak te komen.

twitter
  donderdag 17 februari 2022 @ 16:44:54 #66
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203705883
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 12:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Moet een goede fles wodka geweest zijn dan om jezelf de keel door te snijden.
  donderdag 17 februari 2022 @ 16:47:36 #67
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203705924
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 16:44 schreef Harvest89 het volgende:
Moet je je voorstellen... Je polsen doorsnijden lijkt mij al gruwelijk. Volgens mij doen de meesten dat maar aan 1 kant. Hij deed er dus twee, en zijn enkels en zijn hals. Dat is behoorlijk afwijkend gedrag voor iemand die zich van het leven wil beroven. Dan zoek je toch eerder een easy way out. Ook omdat suicide meestal meer een vlucht, of beter gezegd escape is, om te ontsnappen aan de pijn, het lijden en de wanhoop en de gigantische druk.

quote:
113 Zelfmoordpreventie

Denk je aan zelfmoord? Praat erover. Hulp is beschikbaar. Bel 0800-0113 of chat via 113.nl. 24/7 open, anoniem en vertrouwelijk. Online therapie of coaching

Tijden: 24 uur beschikbaar. Talen: Engels, Nederlands.

0800-0113

[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 17-02-2022 16:59:43 ]
  donderdag 17 februari 2022 @ 17:07:24 #68
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203706164

30 jaar cel vragen en dan op het vernietigende pleidooi van de verdediging geen aanmerkingen hebben :|W
En dat nota bene in een hoger beroep; koekoek >:O

#slappehap
#kansloos
#lariekoek
#lachwekkend

twitter

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 17-02-2022 17:49:10 ]
pi_203706210
Vanavond zal Belleman wel weer ergens aan tafel zitten? :r
  donderdag 17 februari 2022 @ 18:20:27 #70
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203706914
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 16:44 schreef Harvest89 het volgende:
Absoluut! Cheers B:)B Thijs probeerde zijn vriend te slim af te zijn begrijp ik nu.
quote:
Moordverdachte Thijs H. sneed eigen hals door 'om vriend die hem wilde doden voor te zijn’

Van drievoudig moordverdachte Thijs H. wordt eigenlijk het onmogelijke gevraagd: ontwaken uit een psychose en dan alles kunnen herinneren. ,,Het Openbaar Ministerie probeert logica te ontdekken in iets wat niet logisch is”, zei advocaat Job Knoester vanmorgen in het gerechtshof in Den Bosch op dag drie van het hoger beroep.

Thijs sneed hals, polsen en enkels door

Ook deed H. in 2018 een gruwelijke zelfmoordpoging. Advocaat Bo te Baerts (de verdediging is met drie advocaten aanwezig vandaag) vertelde deze ochtend dat Thijs zijn eigen hals, polsen en enkels doorsneed. Hij was op dat moment bang dat een vriend hem zou martelen en doden en ‘om die te snel af te zijn’ deed hij een zelfmoordpoging.

Thijs werd gevonden in een plas bloed en overleefde het ternauwernood.

https://www.ad.nl/binnenl(...)te-zijn-br~a1a82884/
Flink artikel in het AD.

Dit is een stukje uit nu.nl. In de link zit een klein filmpje met een verklaring van de zus van Dini.

quote:
De advocaat wees erop dat er in de aanloop naar de steekincidenten aanwijzingen waren dat H. met psychische problemen kampte. Dat wordt ook onderschreven door een psychiater en een psycholoog van het Pieter Baan Centrum (PBC). Volgens laatstgenoemden moet H. volledig ontoerekeningsvatbaar worden verklaard.

Die conclusie van het PBC wordt gesteund door twee andere experts die eveneens een rapport opstelden. Zij kwamen tot de conclusie dat H. waarschijnlijk aan schizofrenie leed.
OM ziet in H. een manipulatieve persoon

Dit alles wordt door het OM aan de kant geschoven. De officieren van justitie zien in H. een manipulatieve persoon die calculerend te werk is gegaan. Hij zou symptomen van een psychose hebben geveinsd om zo de deskundigen van het PBC om de tuin te leiden.

Het OM wees ook naar de verklaringen van twee nieuwe deskundigen die in het hoger beroep voor het eerst werden gehoord. Deze psychiater en psycholoog constateerden dat er iets mis is met H., maar dat moeilijk valt te zeggen wat precies. Zij zien aanwijzingen dat er in ieder geval geen sprake was van een psychose ten tijde van de steekincidenten.

https://www.nu.nl/binnenl(...)aalt-uit-geweld.html
Dit zijn een paar stukjes uit (L1 Limburg) = meest gedetailleerde artikel
quote:
De advocaten van drievoudig moordenaar Thijs H. (30) slaan terug naar justitie, dat dinsdag in hoger beroep dertig jaar gevangenisstraf en tbs eiste tegen de Brunssumer. Zij zetten in op een tbs-maatregel.

Knoester, als advocaat gespecialiseerd in tbs-zaken, startte het pleidooi donderdag met een citaat. "In een zaak als deze, waar het intense leed van nabestaanden botst met de ontoerekeningsvatbaarheid van een ernstig psychiatrisch zieke verdachte, is een voor iedereen als rechtvaardig gevoelde uitkomst wellicht onmogelijk."

Die passage komt uit het vonnis over de Groningse bioscoopmoorden. Volgens advocaat Knoester vat dit citaat ook de zaak van Thijs goed samen.

Proces overleven
Justitie stelt dat Thijs heldere momenten had rondom de moorden en bovendien psychotisch gedrag veinsde of aandikte. Daarin zou hij door zijn moeder zijn gestuurd. "Ik zie dat niet", zegt Knoester. "Ik zie juist een moeder die zorgt dat haar kind dit proces overleeft. Dat hij geestelijk gezond blijft. Deze situatie doet dingen met mensen die je liever niet zou doen als je niet in de situatie zit."

Meest compleet
Zes deskundigen, in koppeltjes van twee, bogen zich over de psyche van Thijs. De eerste vier deskundigen kwamen tot een psychose en achtten Thijs volledig ontoerekeningsvatbaar. Alleen de laatste twee deskundigen twijfelen aan een psychose. Justitie koos dinsdag uitgerekend dat rapport te volgen. "Dit onderzoek was het meest compleet", zei de aanklaagster daarover.

Advocate Te Baerts spreekt van 'bizar handelen' door Thijs. "Van het eerste slachtoffer snijdt hij een pink af, omdat hij denkt dat hij dit als bewijs moet laten zien aan 'het systeem' dat hem opdracht gaf om te moorden. Er is geen andere uitleg voor zijn bizarre handelen dan een psychose."

Thijs kreeg donderdag het laatste woord. "Mijn psychose was echt. Aan iedereen die twijfelt, wil ik vragen: 'Waarom zou ik dit doen?' Ik had een mooie toekomst voor me. Aan de nabestaanden wil ik kwijt dat ik opensta voor contact. Om erover te spreken, of om mij de huid vol te schelden. Het spijt me zo ontzettend erg."

https://www.1limburg.nl/c(...)-wereld-niet-logisch

[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 17-02-2022 19:00:32 ]
pi_204099930
quote:
Op 17 maart a.s. doet het gerechtshof ’s-Hertogenbosch uitspraak in de zaak tegen Thijs H. De zitting begint om 12.30 uur.
https://streams.nfgd.nl/uitspraak-in-hoger-beroep-thijs-h

https://www.rechtspraak.n(...)in-zaak-Thijs-H.aspx
pi_204112910
:lijstje:
pi_204113016
twitter
pi_204113087
twitter
pi_204113093
twitter
pi_204113173
Nooit meer naar huis ole ole :W
pi_204113184
:W
pi_204113213
twitter
pi_204113266
_O_
pi_204113287
Das effectief acht jaar langer zitten dan in eerste instantie.
pi_204113305
Uitstekend, doei Thijs!
  donderdag 17 maart 2022 @ 13:55:44 #82
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204113796
Fuck! Ik ben het vergeten.... :{ Kan ik die stream nog terugkijken? Krijg nu alleen maar een muziekje.

Niet best voor Thijs dit zeg en had het echt niet verwacht :N

Of is de tekst van die uitspraak anders ergens helemaal terug te lezen?

Stom van mij :(
pi_204113847
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 13:55 schreef Tengano het volgende:
Fuck! Ik ben het vergeten.... :{ Kan ik die stream nog terugkijken? Krijg nu alleen maar een muziekje.

Niet best voor Thijs dit zeg en had het echt niet verwacht :N

Of is de tekst van die uitspraak anders ergens helemaal terug te lezen?

Stom van mij :(
https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:GHSHE:2022:868
  donderdag 17 maart 2022 @ 14:01:26 #84
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204113863
Ok, dankjewel. Ben nu alvast maar even het twitterverslag van Saskia aan het lezen.
pi_204124880
Oooh wat heerlijk voor Tengano en Thijs H. :D
pi_204125038
Mooie bak karma en iets meer genoegdoening voor de nabestaanden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209579899
Advies aan Hoge Raad: veroordeling Thijs H. in stand laten

quote:
De veroordeling van Thijs H. kan in stand blijven, zo adviseert de procureur-generaal dinsdag aan de Hoge Raad.

H. werd in maart vorig jaar door het gerechtshof in Den Bosch veroordeeld tot 22 jaar cel en tbs met dwangverpleging voor het doodsteken van drie mensen. Het hof achtte H. verminderd toerekeningsvatbaar als gevolg van een psychische stoornis.

Brunssummerheide
H. heeft bekend dat hij op 4 mei 2019 in de Scheveningse Bosjes in Den Haag een 56-jarige vrouw heeft gedood. Drie dagen later sloeg hij toe op de Brunssummerheide, waar hij eerst een 63-jarige vrouw doodstak en korte tijd later een 68-jarige man.

Psychose
Het Openbaar Ministerie had een celstraf van dertig jaar en tbs met dwang geëist tegen de drievoudig moordverdachte uit Brunssum. Zijn advocaten pleitten voor alleen een gedwongen tbs-behandeling zonder celstraf. Zijn advocaten vinden celstraf onterecht omdat H. in hun visie volledig ontoerekeningsvatbaar was. Volgens de verdediging verkeerde H. in een psychose door schizofrenie toen hij de moorden pleegde.

Slachtoffers bewust gekozen
Het hof oordeelde volgens het advies terecht dat H. de moorden deels kunnen worden toegerekend. Het hof wees erop dat H. zijn slachtoffers bewust uitkoos. "Iemand die lijdt aan een psychische stoornis kan nog steeds hebben nagedacht over de feitelijke betekenis van zijn voorgenomen daad en de gevolgen daarvan", vindt ook de procureur-generaal.

Logisch
Slachtofferadvocaat Sébas Diekstra zegt in een eerste reactie namens de nabestaanden: "Cliënten vinden het oordeel van de procureur-generaal niets minder dan logisch. Zij hopen dat de Hoge Raad snel uitspraak zal doen, zodat zij het strafproces achter zich kunnen laten."

De uitspraak van de Hoge Raad staat gepland op 17 oktober.

https://www.1limburg.nl/n(...)ijs-h-in-stand-laten
pi_209854781
Thijs H. dient tuchtklacht in tegen deskundigen: betwist hun conclusies en onafhankelijkheid

quote:
Veroordeelde Thijs Hermans, die in 2019 een drievoudige moord pleegde, betwist onder meer de onafhankelijkheid van een deskundigenrapport over hemzelf. Het rapport speelde een belangrijke rol in Hermans veroordeling.

De veroordeelde Thijs Hermans, die in 2019 in een psychose drie wandelaars doodstak, heeft een tuchtklacht ingediend tegen de onderzoekers die een deskundigenrapport over hem hebben opgesteld. Het rapport speelde een belangrijke rol in zijn veroordeling door het gerechtshof in Den Bosch. Het rapport is niet onafhankelijk en trekt de verkeerde conclusies op basis van onvolledige informatie, stelt advocaat Bénédicte Ficq namens haar cliënt.

Hermans – die op eigen verzoek met zijn hele naam wordt genoemd – stak op 4 mei 2019 een vrouw dood die in een park in Den Haag haar hond uitliet, drie dagen later deed hij hetzelfde bij nog twee wandelaars op de Brunssummerheide. Uiteindelijk werd Hermans door het gerechtshof in Den Bosch veroordeeld tot 22 jaar cel en tbs voor de drievoudige moord.

Het betwiste rapport was belangrijk voor Hermans’ veroordeling door het hof. Het was het derde deskundigenrapport over Hermans, wat zelden gebeurt in één strafzaak. Het rapport staat haaks op de conclusies van de twee eerdere onderzoeken. De eerdere rapporteurs stelden dat Hermans in een psychose handelde. Ook de schijnbaar rationele keuzes die Hermans daarbij maakte, zoals het kiezen van de slachtoffers, pasten binnen die psychose. Het Pieter Baan Centrum, dat het eerste en uitgebreidste onderzoek deed, adviseerde tbs zonder straf op te leggen, omdat Hermans volledig ontoerekeningsvatbaar was. Een tweede onderzoek van het Nederlands Instituut voor Forensische Psychiatrie en Psychologie, kwam tot hetzelfde advies.

Twijfels over suïcidepoging
Daarbij uitten de eerste twee rapporten harde kritiek op de handelwijze van ggz-instelling Mondriaan, waar Hermans verbleef ten tijde van de moorden en daarvoor. Niet alleen zouden de behandelaars de psychose van Hermans hebben gemist, maar ook zouden ze hem verkeerd hebben gediagnostiseerd en het psychose-aanjagende medicijn dexamfetamine hebben voorgeschreven. Hermans’ psychose werd volgens die deskundigen door dat middel mogelijk versterkt of zelfs veroorzaakt.

De onderzoekers van het derde rapport, waartegen nu een klacht is ingediend bij het medisch tuchtcollege, stellen in hun publicatie dat Mondriaan in de behandeling geen fouten maakte. Ook concludeerden ze dat bewijs voor een psychose ontbrak. Opmerkelijk is dat die onderzoekers naar eigen zeggen „onvoldoende zicht op de belevingswereld” van Hermans kregen om tot een strafadvies te kunnen komen. Desondanks uitten ze twijfels over Hermans’ psychose en over de geloofwaardigheid en zelfs over de ernst van diens eerdere suïcidepoging.

Volgens de nu ingediende tuchtklacht is in het derde betwiste onderzoek belangrijke informatie uit de medische dossiers van Hermans ten onrechte genegeerd. Bovendien zou dat rapport niet onafhankelijk zijn. Een van de betrokken artsen was en is namelijk persoonlijk verbonden aan Mondriaan. In 2019, ten tijde van de delicten van Hermans, was deze vrouw psychiater in opleiding bij de ggz-instelling. Inmiddels is ze daar een van de vaste psychiaters. In de tussenliggende periode, tijdens haar opleiding en tijdens het strafproces tegen Hermans, deed ze actief mee met het derde, betwiste onderzoek naar Hermans. Ze sprak daarbij met de rapporteurs voorafgaand aan hun onderzoek over de zaak. Vervolgens deed ze als meelopend stagiair actief mee aan de eerste gesprekken met Hermans.

‘Klacht onvermijdelijk’
Advocaat Ficq: „De eerder gebleken en nieuwe aantoonbare onjuistheden en onvolledigheden in het rapport spelen een doorslaggevende rol bij de uiteindelijke veroordeling. Nu we er ook nog achter zijn gekomen dat een van de betrokkenen bij het rapport niet onpartijdig is, is deze tuchtklacht onvermijdelijk.”

Eerder berichtte NRC al dat belangrijke informatie tijdens het strafproces geheim was gebleven. Dat betrof de conclusies van een onderzoek naar tekortkomingen bij de behandeling van Thijs Hermans door ggz-instelling Mondriaan, ten tijde van de moorden en daarvoor.

In de strafzaak tegen Hermans loopt nog een cassatieverzoek. Daarin heeft de procureur-generaal de Hoge Raad eind juni geadviseerd om de veroordeling in stand te houden.

De twee onderzoekers, hun voormalig stagiair en Mondriaan willen geen commentaar geven.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)nkelijkheid-a4169511
pi_209854878
Ziek of niet, als je 3 willekeurige mensen zonder enige aanleiding afslacht, hoor je nooit meer vrij op straat te lopen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209854896
Ik denk dat het 3e rapport het enige juiste is. Die kerel dacht ermee weg te komen door een psychose te faken. Was nog bijna gelukt ook.
pi_209855027
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 18:15 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik denk dat het 3e rapport het enige juiste is. Die kerel dacht ermee weg te komen door een psychose te faken. Was nog bijna gelukt ook.
Maar echt voldoen aan het profiel van seriemoordenaar doet hij toch ook niet? Wat is het dan?
pi_209855048
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 18:15 schreef Pleun2011 het volgende:
Als dat werkelijk zo zou zijn dan ben je als OM potdorie wel heel onoplettend om een medewerker verbonden aan het Mondriaan dit onderzoek te laten uitvoeren.
Dus een medewerker van de organisatie waarvan het handelen in de eerste 2 onderzoeken ter discussie wordt gesteld, gaat vervolgens in een derde onderzoek 'objectief' reflecteren op het handelen van haar werkgever (en zichzelf). Geheel verrassend komt dan ook nog eens uit dit onderzoek dat die werkgever juist heeft gehandeld en de andere 2 onderzoeken het fout hebben.

Tuurlijk is dat voer voor een advocaat. Zelfs ik zou dit argument gebruiken omwille van een zuiver proces.

Zo moeilijk was het niet om deze belanghebbende niet het onderzoek mede te laten uitvoeren.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 19:09:46 #93
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209855542
Ik ben benieuwd of iemand van het OM die onafhankelijke 'Wij van WC eend' onderzoeker heeft aangesteld.

Wat een theaterstukje zeg :')
pi_209855649
Los daarvan moet Thijs H gewoon een spuitje krijgen. Meest humane.
pi_209855654
Gewoon de oven in.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 20:29:18 #96
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209856391
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 19:21 schreef Zipportal het volgende:
Gewoon de oven in.
Het is natuurlijk een smerig spelletje wat ze gespeeld heeft, maar iemand de oven ingooien omdat je je eigen collega's de hand boven het hoofd wil houden, lijkt mij wel wat over the top.
pi_209856420
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 20:29 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het is natuurlijk een smerig spelletje wat ze gespeeld heeft, maar iemand de oven ingooien omdat je je eigen collega's de hand boven het hoofd wil houden, lijkt mij wel wat over the top.
Thijs heeft pech gehad.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 21:46:59 #98
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209857645
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 20:31 schreef Zipportal het volgende:
Thijs heeft pech gehad.
Ja, tot nu toe wel.
pi_209857687
Die 3 slachtoffers, en hun nabestaanden, díe hebben pas pech gehad...

Dit stuk genetisch afval mag branden in de hel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209859657
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 18:26 schreef Tengano het volgende:
Mooi dat ze erachter zijn gekomen dat in dat derde rapport die psychiater gewoon alles onder het tapijt wilde vegen wat ze daar in Mondriaan aan hebben lopen klootzakken. En ondertussen Thijs op zadelen met 30 jaar gevangenisstraf.

Dit geeft maar weer eens aan wat voor vieze flikkers er in de gezondheidsinstellingen werken :r

Maar de waarheid komt altijd boven :)

Team Thijs
WTF?

De persoon heeft tientallen keren ingestoken op een paar senioren met hondje, en hun keel doorgesneden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')