Mondkapjes in OV, en op het vliegveld (en vliegtuig) nog wel volgens mij; of komt dat ook te vervallen volgende week?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Eigenlijk zijn er vanaf volgende week vrijdag dan geen echt geldende regels meer toch? Enkel de basisregels waar toch al niemand zich echt aan hield meer..
Heb je je stokje er even goed ingeduwd om te testen ja?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb gister nog een hand gegevenWel met 1G uiteraard.
Volgens mij alleen OV en bij vliegen inderdaad.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Mondkapjes in het OV blijven nog.
Of ze in de supermarkt etc ook geschrapt worden weet ik eigenlijk niet.
Had ik een paar jaar terug nog toen ik een fles advocaat wilde kopenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
ID zou nog kunnen als je een babyface hebt
Ik zei toch: juridisch broddelwerk.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Ongeldig verklaren
Maar het hof wijst er wel op dat in de Wet Publieke Gezondheid staat dat een "bewijs van vaccinatie slechts een grond voor het verkrijgen van een CTB mag zijn indien daarmee een vergelijkbare kans op overdracht van het virus bestaat als bij een bewijs van een negatieve testuitslag".
In het arrest suggereert het hof dat de eisers op dit punt mogelijk gelijk hadden kunnen krijgen, als ze tenminste hadden gevraagd om het coronatoegangsbewijs ongeldig te verklaren voor gevaccineerden. Maar dat hebben ze niet gedaan; ze eisten totale afschaffing van de coronapas. Het hof noemt dat "het kind met het badwater weggooien".
Wel een interessante uitspraak dit. Als de eisers het dus alleen op gevaccineerden had gegooid hadden ze gelijk gekregen. Dan was het CTB verworpen omdat gevaccineerden het virus met een CTB net zo goed kunnen verspreiden. Maar nu hebben ze ook testen en hersteld er bij gehaald en daardoor is hun eis verworpen.
Party like its 2019 and go the fullway instead of halfwayquote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:52 schreef halfway het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat het schrappen van 3G betekent? Aangezien 2G ook al afgeschoten is.
Absoluut interessantquote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Ongeldig verklaren
Maar het hof wijst er wel op dat in de Wet Publieke Gezondheid staat dat een "bewijs van vaccinatie slechts een grond voor het verkrijgen van een CTB mag zijn indien daarmee een vergelijkbare kans op overdracht van het virus bestaat als bij een bewijs van een negatieve testuitslag".
In het arrest suggereert het hof dat de eisers op dit punt mogelijk gelijk hadden kunnen krijgen, als ze tenminste hadden gevraagd om het coronatoegangsbewijs ongeldig te verklaren voor gevaccineerden. Maar dat hebben ze niet gedaan; ze eisten totale afschaffing van de coronapas. Het hof noemt dat "het kind met het badwater weggooien".
Wel een interessante uitspraak dit. Als de eisers het dus alleen op gevaccineerden had gegooid hadden ze gelijk gekregen. Dan was het CTB verworpen omdat gevaccineerden het virus met een CTB net zo goed kunnen verspreiden. Maar nu hebben ze ook testen en hersteld er bij gehaald en daardoor is hun eis verworpen.
1Gelikte vinger?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb gister nog een hand gegevenWel met 1G uiteraard.
Mijn oma dronk dat altijdquote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Had ik een paar jaar terug nog toen ik een fles advocaat wilde kopen
....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat drink je ook alleen als je 60+ bent.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:56 schreef Molo het volgende:
[..]
....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En laat me raden, nu is ze dood?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Door de vla, lekker manquote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:58 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat drink je ook alleen als je 60+ bent.
Met een goede slagroom natuurlijkquote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat drink je niet, dat lepel je op.
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:56 schreef Molo het volgende:
[..]
....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kheb altijd wel een fles Zwarte Kip in de koelkast liggen hoorquote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:58 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat drink je ook alleen als je 60+ bent.
Nee.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:59 schreef fespo het volgende:
zal je op de sportschool nog een QR code moeten laten zien?
Alleen als er meer dan 500 mensen binnen zijn, dan moet je een negatieve test laten zien.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:59 schreef fespo het volgende:
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:58 schreef Molo het volgende:
[..]
En laat me raden, nu is ze dood?![]()
![]()
Wordt vrijdag 82! Heb ik wel gelijk een cadeau, bedankt:)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit klinkt vooral als de alcoholist uit hangen en zorgen dat je collega's er niet achter komen. Daarna zeker een sinaasappelsap met vodka.quote:
quote:Het Outbreak Management Team adviseert om te stoppen met het testen door de GGD als de omikrongolf in een dalende trend zit. Testen bij de GGD moet wel beschikbaar blijven voor kwetsbare mensen met coronasymptomen en voor mensen die met kwetsbaren in aanraking komen, schrijft het OMT (pdf) aan het kabinet.
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:00 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit klinkt vooral als de alcoholist uit hangen en zorgen dat je collega's er niet achter komen. Daarna zeker een sinaasappelsap met vodka.
Ik hoop dat basic fit dat reserveringssysteteem er ook af knalt.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:59 schreef fespo het volgende:
Ah, meteen stoppen met testen dan. Het loopt toch al dagen flink terug.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)k-omikron-voorbij-is
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |