abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203674024
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:46 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
De eerste aanvragen voor binnen concerten waar ik 500 man+ kan verwachten liggen bij ons voor herdenking en bevrijding op 4/5 mei. Daarvoor zijn er wel wat kleinere optredens en wat buitenactiviteiten die in de planning staan. Meeste aanvragen zijn wel onder voorbehoud uiteraard maar de geluiden zijn wel positief.
Wat speel jij dan?
pi_203674026
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dus: eerst even do en vrijdag lekker pilsen in de kroeg in zonder 1,5 meter, CTB en test, lekker omicron inademen, daarna testje halen voor de zaterdag, inmiddels is zaterdagmiddag de incubatietijd voorbij, maar dat maakt niet uit, het testbewijs is al binnen, daarna ga je "getest" naar de Ziggo Dome in

Gaat een fantastisch succes worden. ^O^

Maar alles voor de bühne.
Het hoeft niet 100% waterdicht te zijn om toch effect te hebben. Op een groep van 500 man of meer scheelt het al enorm als je een groot deel van de besmette mensen kunt afvangen. Het kan het verschil zijn tussen een super spreader evenement of een evenement waar toevallig een aantal mensen besmet zijn geraakt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 14:48:17 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203674031
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:43 schreef Tijn het volgende:

[..]
Nou ja, inmiddels weten we toch dat met een hoop mensen binnen door elkaar lopen zo'n beetje dé manier is om dat virus op te lopen? Ik vind het niet zo raar dat ze proberen om het in elk geval in dat scenario een klein beetje binnen de perken te houden. De kans dat het virus daar rondwaart is toch een stuk kleiner wanneer iedereen getest is, zou je denken.
Dan raken er mensen besmet, so what?
Risicogroepen zonder vaccin gaan er niet heen neem ik aan.
Massaal testen als er zoveel virus rondwaart geeft ook nog eens zoveel vals negatieven, dat het geen zekerheid op covidvrij hossen is.
En het is oncomfortabel, kost geld en moeite en gedoe.

Waarom niet gewoon weglaten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203674035
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:38 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik ben om allerlei redenen echt benieuwd hoe ze dit gaan willen uitvoeren

Ik denk oprecht dat dit nog niet uitgedacht is net zoals vorige keren O+
Ik gok dat ze er al snel achter komen dat het niet waterdicht is, of dat er te weinig testcapaciteit is en dat ze dan ''maar teruggaan naar 3G'' voor die plekken; want dat heeft de afgelopen tijd zo goed gewerkt. Is de CU ook meteen blij dat ze het wel geprobeerd hebben met 1G.
pi_203674036
quote:

[..]
Nou ja, inmiddels weten we toch dat met een hoop mensen binnen door elkaar lopen zo'n beetje dé manier is om dat virus op te lopen? Ik vind het niet zo raar dat ze proberen om het in elk geval in dat scenario een klein beetje binnen de perken te houden. De kans dat het virus daar rondwaart is toch een stuk kleiner wanneer iedereen getest is, zou je denken.
En dat is dan erg? En waarom kun je wel in alle kroegen van Nederland lekker op elkaar staan en dan bij zo'n evenement (nog) niet?

Het is weer compleet zinloos en een maatregel voor de show.
pi_203674038
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:47 schreef Tijn het volgende:

[..]
[..]
Ik ben het op zich met jullie eens dat 1G voor alle binnenlocaties beter zou zijn :+
Dan begrijp je ons toch echt niet hoor. Als je denkt dat wij het daar mee eens zijn. Maar dat wist je wel.
pi_203674039
Zou eind februari die booster kunnen halen omdat ik dan 3 maanden geleden corona heb gehad, maar dat ga ik nu ook verzuimen.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 14:48:55 #133
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_203674044
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dan begrijp je ons toch echt niet hoor. Als je denkt dat wij het daar mee eens zijn. Maar dat wist je wel.
Ja, denk je? :+
  dinsdag 15 februari 2022 @ 14:49:45 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203674055
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het hoeft niet 100% waterdicht te zijn om toch effect te hebben. Op een groep van 500 man of meer scheelt het al enorm als je een groot deel van de besmette mensen kunt afvangen. Het kan het verschil zijn tussen een super spreader evenement of een evenement waar toevallig een aantal mensen besmet zijn geraakt.
En wat is effectief het ingewerkte risico daardoor?
En de negatieve effecten en kosten van zoveel massaal testen?
pi_203674059
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:35 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Nice hoef ik die boosterprik voorlopig ook niet meer te halen.
Hier idem. In april nog een weekje weg, maar dan enkel bestemmingen waar het CTB niet meer nodig is (zoals Zweden), of landen als Portugal waar je ook nog naar binnen mag en uit eten mag als je laatste prik 8/9 maanden geleden is. Zonder verdere testplichten. Maar daarna een paar maanden thuis, dus ik hoop aan die booster te ontsnappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2022 14:51:30 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 februari 2022 @ 14:50:06 #136
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203674062
quote:

[..]
De vraag is vooral WAAROM?

Waarom moeten wij belachelijke maatregelen nemen om het aantal besmettingen maar minimaal omlaag te brengen? Diezelfde mensen gaan donderdag in de kroeg zitten, vrijdag elkaar aflebberen in de disco en zaterdag met een neppe veiligheidscertificaat naar een concert. Zondag zitten ze bij hun ouders of grootouders en verspreiden het nog verder.

Wat los je nou eigenlijk op? Iets wat dusdanig hard rondgaat en dusdanig is verspreid kan je niet stoppen en ook niet meer afremmen zonder hele harde maatregelen. Als je gaat versoepelen maar toch blijft vasthouden aan dit soort maatregelen dan betekent dat alleen maar dat je het doet voor de show en niks anders.

Het gaat MINIMAAL invloed hebben op het aantal besmettingen en nog MINDER op het aantal opnames en nog VEEL MINDER op IC-bezetting.

Ondertussen gaat het miljoenen kosten en maakt het het leven zuur van een sector wat waarschijnlijk ook nog eens het hardst en het langst geraakt is door alle maatregelen.
pi_203674067
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:48 schreef Molo het volgende:

[..]
Dan raken er mensen besmet, so what?
Risicogroepen zonder vaccin gaan er niet heen neem ik aan.
Massaal testen als er zoveel virus rondwaart geeft ook nog eens zoveel vals negatieven, dat het geen zekerheid op covidvrij hossen is.
En het is oncomfortabel, kost geld en moeite en gedoe.

Waarom niet gewoon weglaten
Ik denk dat het oma argument weer van stal wordt gehaald. Die is immuun voor besmettingen uit de kroeg en alleen vatbaar voor de evenementenversie van corona.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 14:50:20 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203674069
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik gok dat ze er al snel achter komen dat het niet waterdicht is, of dat er te weinig testcapaciteit is en dat ze dan ''maar teruggaan naar 3G'' voor die plekken; want dat heeft de afgelopen tijd zo goed gewerkt. Is de CU ook meteen blij dat ze het wel geprobeerd hebben met 1G.
Alleen technisch al is het een 'muhahahahaha fackerssss' gebeuren :D
pi_203674101
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hier idem. In april nog een weekje weg, maar dan enkel bestemmingen waar het CTB niet meer nodig is (zoals Zweden), of landen als Portugal waar je ook nog naar binnen mag en uit eten mag als je laatste prik 8/9 maanden geleden is. Zonder verdere testplichten. Maar daarna een paar maanden thuis, dus ik hoop die booster te ontsnappen.
Ik had hem wel gehaald... maar met de huidige stand van zaken heb ik daar wel spijt van.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 14:52:43 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203674122
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:50 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik denk dat het oma argument weer van stal wordt gehaald. Die is immuun voor besmettingen uit de kroeg en alleen vatbaar voor de evenementenversie van corona.
Krijgen we weer de gebezigde 'er zijn ook oma's die tot vier uur in de nacht op ASOT staan te trippen met hun ongevaccineerde verkankerde lijf, wil je die dood hebben?'
pi_203674130
Kan iemand mij uitleggen wat het schrappen van 3G betekent? Aangezien 2G ook al afgeschoten is.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203674134
Eigenlijk zijn er vanaf volgende week vrijdag dan geen echt geldende regels meer toch? Enkel de basisregels waar toch al niemand zich echt aan hield meer..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 15 februari 2022 @ 14:53:56 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203674142
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:52 schreef halfway het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat het schrappen van 3G betekent? Aangezien 2G ook al afgeschoten is.
Dat je alleen met een paar losse euro's ook al een biertje kunt gaan tanken ergens ipv met je ID en QR code erbij
pi_203674146
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Eigenlijk zijn er vanaf volgende week vrijdag dan geen echt geldende regels meer toch? Enkel de basisregels waar toch al niemand zich echt aan hield meer..
Ik heb gister nog een hand gegeven :@ Wel met 1G uiteraard.
pi_203674150
Blij dat ik de vaccin tirannie heb overwonnen. Geen vaccin of booster. Ik wist dat ze op een gegeven moment ermee zouden stoppen. Net als toen arme mensen Janssen namen omdat de overheid dat het goed genoeg was.

Het vaccin heeft ongelooflijk veel levens gered, maar door de bizarre focus op jongeren en QR-codes is de boostercampagne volledig mislukt waardoor er duizenden zijn gestorven in november en december.

Zoals in elke crisis moet je je richten op daar waar het probleem zit. Er had allang meer een focus moeten komen op 50+.
pi_203674155
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Klinkt goed, nu nog al het inreisgedoe afschaffen en dan zijn we er bijna ^O^
  dinsdag 15 februari 2022 @ 14:55:00 #147
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203674158
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:53 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat je alleen met een paar losse euro's ook al een biertje kunt gaan tanken ergens ipv met je ID en QR code erbij
ID zou nog kunnen als je een babyface hebt
  dinsdag 15 februari 2022 @ 14:55:03 #148
12221 Tijn