hebben we iig niet zo lange wachtlijsten voor operaties. ze moeten nu nog aan 3 jaar inhalen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Uiteraard. Reservecapaciteit kost geld als je bed niet vol ligt, maar een volle IC heb je niets aan als je de capaciteit nodig hebt.
Mag ik ook even een keertje lachen?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou da's op de valreep dan nog aardig mislukt. Sta je dan met je principes.
Nee, maar ik ben dan ook geen wappie. Sorry hoor, je loopt hier hele epistels te typen dat jij aan de juiste kant van de geschiedenis staat, dat jij alles een experiment vindt, jij kent toevallig weer lui met persoonlijke verhalen en ernstige bijwerkingen (de 51 jarige neef misschien? Of myocarditis op de sportschool?), het is een sociaal krediet systeem, de vrijheid wordt afgepakt en weet ik het. Kerel, dit is gewoon full blown wappie retoriek verpakt in net wat meer verhullende bewoordingen dan de gemiddelde demonstrant. Je hebt het zelf alleen niet door.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:17 schreef matigeuser het volgende:
Nee, ik hoef geen voorbeelden te noemen. Maar er zijn door de gehele geschiedenis heen tal van gebeurtenissen die alleen konden plaatsvinden omdat men de koning / de overheid / de kerk op hun blauwe ogen geloofden en hun eigen moraliteit vervingen voor die van hun heerser.
Ik weet nu wie in mijn omgeving daar ook gevoelig voor zijn en wie niet. En bij mezelf is het nu ook bevestigd. Ik ben de afgelopen 2 jaar doorgekomen zonder mee te gaan in hokjesdenken, altijd kritisch gebleven op 'officieel' nieuws en me zowel laten informeren door 'gecensureerde' informatie als de officiλle kant van het verhaal. En zowel geen 'complotwappie' als 'schaap' geworden. Nooit geclaimd dat 'The Great Reset' de waarheid is en nooit geclaimd dat onze overheid alleen maar leugens verspreid. Er was teveel informatie. Teveel conflicterend onderzoek. Dus ik ben bij mijn eigen waarden gebleven.
De vaccins durfde ik niet, dat is de simpele verklaring. Te experimenteel en teveel persoonlijke verhalen gehoord en gezien van mensen met ernstige bijwerkingen. Maar het hele QR-systeem staat daar los van. Iedereen moet doen wat hij of zij wil, wel of geen vaccins, wel of niet binnen blijven, etc. Zelfs over de lockdowns heb ik nooit echt geklaagd. Ik heb het virus nooit ontkend of wat dan ook.
Mijn enige ιchte heikelpunt is gewoon die verdomde QR-maatschappij. Een soort 'stap 1' voor een sociaal krediet systeem. Er mogen nooit voorwaarden gesteld worden aan vrijheid. Klaar. En met dat principe in het vaandel heb ik mezelf sterk gehouden de afgelopen tijd. Ondanks dat ik met de kids thuis zat, moest vrezen voor mijn inkomsten en niet meer naar de sportschool kon. En ondanks de kritiek van anderen, zowel mensen die ik ken als online of op TV over 'mensen zoals ik'. Ook al waren we heel anders.
En ja, dan durf ik na dit 'experiment' wel te stellen dat ik mezelf niet zo makkelijk laat indoctrineren als vele anderen. Dat ik niet meega in een 'wij-zij' denken. Dat ik me niet laat overhalen om anderen uit te sluiten of aan een systeem meewerk wat dat doet.
Kun jij hetzelfde zeggen?
Je kan je laten testen om ergens binnen te komen waar een CTB nodig is.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:27 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wat??
Leg uit... Accurater kan die omschrijving bijna niet. Ik ben oprecht benieuwd.
Allemaal fake news!!! Ik heb onderzoek gedaan bij de "gecensureerde bronnen"...quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:22 schreef matigeuser het volgende:
- De overheid zelf het woord 'wappie' gebruikt.
- De overheid niet open en eerlijk is over de bezetting in het ziekenhuis en welk gedeelte daarvan wel of niet gevaccineerd is.
- De overheid zelf communiceert dat het allemaal aan de anti-vaxxers ligt
In de kroeg met een biertje pik. Beetje van het korte leven genieten in plaats van dwars te mokken op de bank.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:28 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Mag ik ook even een keertje lachen?
En nogmaals, ik heb niet meegedaan aan de QR-maatschappij. Ik heb niemand gecontroleerd en ik heb niet mee gedaan aan een systeem waarin iemand gecontroleerd wordt.
Waar sta jij, met jouw principes?
Knap wel als je op dit tijdstip nog in de kroeg staatquote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
In de kroeg met een biertje pik. Beetje van het korte leven genieten in plaats van dwars te mokken op de bank.
Overdrijf niet zo. Je probeert mij gewoon weer in een hokje te duwen, dan hoef je het weer lekker niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben dan ook geen wappie. Sorry hoor, je loopt hier hele epistels te typen dat jij aan de juiste kant van de geschiedenis staat, dat jij alles een experiment vindt, jij kent toevallig weer lui met persoonlijke verhalen en ernstige bijwerkingen (de 51 jarige neef misschien? Of myocarditis op de sportschool?), het is een sociaal krediet systeem, de vrijheid wordt afgepakt en weet ik het. Kerel, dit is gewoon full blown wappie retoriek verpakt in net wat meer verhullende bewoordingen dan de gemiddelde demonstrant. Je hebt het zelf alleen niet door.
Wat lul jij nou... Afgelopen tijd niks van politieke debatten gevolgd?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Allemaal fake news!!! Ik heb onderzoek gedaan bij de "gecensureerde bronnen"...
Dat snap ik ook echt niet. Niemand houdt je tegen om er zelf eentje op te zetten; waarom pas doen als papa Rutte het zegt?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:36 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Sorry hoor, maar je kan toch gewoon zelf een masker opzetten als je zelf veilig wilt voelen in de $insertlocatie ?
Hoef je niet miljoenen andere mensen mee lastig te blijven vallen.
En nog trots ook!quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
In de kroeg met een biertje pik. Beetje van het korte leven genieten in plaats van dwars te mokken op de bank.
Klopt sommige doen net of het verboden wordt om een mondkapje te dragen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:36 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Sorry hoor, maar je kan toch gewoon zelf een masker opzetten als je zelf veilig wilt voelen in de $insertlocatie ?
Die reacties eronder..quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:36 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Veel woorden gebruiken =/= welbespraakt.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:38 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo. Je probeert mij gewoon weer in een hokje te duwen, dan hoef je het weer lekker niet serieus te nemen.
'Experiment' zei ik tussen aanhalingstekens omdat dit natuurlijk geen experiment was. Maar achteraf gezien noem ik het zo, omdat de afgelopen 2 jaar wel veel mensen heeft ontmaskerd (pun intended). En ook kan ik met trots terug kijken naar mijn eigen ontwikkeling in deze periode. Dus dat noemde ik dan gekscherends een experiment.
Ik ken inderdaad iemand met myocarditis (29 jaar) wat begon na zijn 2e shot met moderna. Maar ik heb ook duizenden posts gelezen van mensen op fora, reddit, sociale media, etc die hun eigen ervaring en klachten beschrijven. Zo ook op VAERS. Ik weet het, sommige van die verhalen zullen bullshit zijn. Andere klachten zijn 'toevallig'. Ik weet het. Maar er zijn er simpelweg teveel om het helemaal te negeren. In mijn leeftijdscategorie is covid ook een klein risico, net als het vaccin. Klein risico x klein risico = geen actie voor mij. Ik laat me niet bewust in mijn gezicht hoesten door iemand met covid, maar ik neem ook het vaccin niet. Ik heb ook geen covid gehad de afgelopen 2 jaar overigens. Wel heel veel andere virussen sinds mijn jongste op het kinderdagverblijf zit. Wellicht zat covid er ook bij maar dan zonder symptomen. Bij andere verkoudheden heb ik altijd een zelftest gedaan en die was negatief.
Ik zei nergens dat het een sociaal-krediet-systeem betreft. Ik zei dat de QR-maatschappij daar wel trekjes van heeft en in theorie een opstapje zou kunnen zijn daar naar toe. Niet dat dat het uiteindelijke doel is. Maar ik bedoel daarmee dat als het volk A) pikt, het ook B) zou kunnen pikken. Zo'n dingen zijn een glijdende schaal, waarin je moraliteit steeds verder afglijdt. Gevaarlijk terrein dus. Als je A) niet pikt, kan B) ook niet gebeuren. Zo was dat bedoeld.
Vrijheid afgepakt is je laatste argument. Inderdaad, dat is gewoon zo. Achteraf is het me nog meegevallen, omdat het hier alleen bij 3G is gebleven. De praktijk van het testen nog even daargelaten, heb ik me hierboven al uitgelaten over het testen. Begin december lagen de kaarten echter nog anders. Vaccinatieplicht werd aangekondigd in Duitsland en Oostenrijk. Von Leyen van de EU vond dat de gehele EU het hier maar eens serieus over moest hebben. 2G werd voorgesteld in de kamer.
Zowel 2G als vaccinatieplicht zijn keiharde vormen van 'vrijheid afpakken'. 3G zie ik als een 'light' vorm daarvan.
Met 'verhullende bewoordingen' bedoel je waarschijnlijk 'intelligente verwoordingen' en sta je er stiekem van te kijken dat zo'n welbespraakt iemand als ik toch stiekem een 'wappie' is'. Fijn he, zo zwart-wit de wereld zien. Deed ik toen ik 15 was ook. Was wel een stuk makkelijker.
Ik geef toe dat 3G een soort light-versie is van 2G waarbij de mogelijkheid tot testen dient fungeert als een mitigerende factor.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je kan je laten testen om ergens binnen te komen waar een CTB nodig is.
Trots? Waarom zou ik trots moeten zijn op het beste er van maken in barre tijden?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:39 schreef matigeuser het volgende:
[..]
En nog trots ook!
Ignorance is bliss.
Nou prima. Ben er ook wel klaar mee eigenlijk.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:44 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik geef toe dat 3G een soort light-versie is van 2G waarbij de mogelijkheid tot testen dient fungeert als een mitigerende factor.
Desalniettemin is
a) Testen niet altijd praktisch. Zeker niet meermaals in de week.
b) De test die je de QR-code verschaft, nog steeds onderdeel van het discriminerende systeem waarbij gevaccineerden zich niet hoeven te laten testen
Daarnaast hing ons ook 2G boven het hoofd. De wereld is groter dan NL. In Oostenrijk hebben ze, as we speak, daadwerkelijk een vaccinatieplicht. En in andere landen ook daadwerkelijk een 2G of 1G systeem (alleen gevaccineerd).
Plus, nu de werking van het CTB door onderzoek aangetoond miniem is, blijft alleen nog de andere reden over voor de invoering hiervan. Namelijk het indirect dwingen van ongevaccineerden om toch het vaccin te nemen. Letterlijk zo verwoord door meerdere ministers waaronder de Jonge. En dat is, wederom, immoreel.
Jij doet simpelweg een Baudetje met zijn "Boreale wereld"... De onderliggende boodschap blijft gelijk. Ik trap niet zo snel in dat soort gedrag.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:38 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo. Je probeert mij gewoon weer in een hokje te duwen, dan hoef je het weer lekker niet serieus te nemen.
'Experiment' zei ik tussen aanhalingstekens omdat dit natuurlijk geen experiment was. Maar achteraf gezien noem ik het zo, omdat de afgelopen 2 jaar wel veel mensen heeft ontmaskerd (pun intended). En ook kan ik met trots terug kijken naar mijn eigen ontwikkeling in deze periode. Dus dat noemde ik dan gekscherends een experiment.
Ik ken inderdaad iemand met myocarditis (29 jaar) wat begon na zijn 2e shot met moderna. Maar ik heb ook duizenden posts gelezen van mensen op fora, reddit, sociale media, etc die hun eigen ervaring en klachten beschrijven. Zo ook op VAERS. Ik weet het, sommige van die verhalen zullen bullshit zijn. Andere klachten zijn 'toevallig'. Ik weet het. Maar er zijn er simpelweg teveel om het helemaal te negeren. In mijn leeftijdscategorie is covid ook een klein risico, net als het vaccin. Klein risico x klein risico = geen actie voor mij. Ik laat me niet bewust in mijn gezicht hoesten door iemand met covid, maar ik neem ook het vaccin niet. Ik heb ook geen covid gehad de afgelopen 2 jaar overigens. Wel heel veel andere virussen sinds mijn jongste op het kinderdagverblijf zit. Wellicht zat covid er ook bij maar dan zonder symptomen. Bij andere verkoudheden heb ik altijd een zelftest gedaan en die was negatief.
Ik zei nergens dat het een sociaal-krediet-systeem betreft. Ik zei dat de QR-maatschappij daar wel trekjes van heeft en in theorie een opstapje zou kunnen zijn daar naar toe. Niet dat dat het uiteindelijke doel is. Maar ik bedoel daarmee dat als het volk A) pikt, het ook B) zou kunnen pikken. Zo'n dingen zijn een glijdende schaal, waarin je moraliteit steeds verder afglijdt. Gevaarlijk terrein dus. Als je A) niet pikt, kan B) ook niet gebeuren. Zo was dat bedoeld.
Vrijheid afgepakt is je laatste argument. Inderdaad, dat is gewoon zo. Achteraf is het me nog meegevallen, omdat het hier alleen bij 3G is gebleven. De praktijk van het testen nog even daargelaten, heb ik me hierboven al uitgelaten over het testen. Begin december lagen de kaarten echter nog anders. Vaccinatieplicht werd aangekondigd in Duitsland en Oostenrijk. Von Leyen van de EU vond dat de gehele EU het hier maar eens serieus over moest hebben. 2G werd voorgesteld in de kamer.
Zowel 2G als vaccinatieplicht zijn keiharde vormen van 'vrijheid afpakken'. 3G zie ik als een 'light' vorm daarvan.
Met 'verhullende bewoordingen' bedoel je waarschijnlijk 'intelligente verwoordingen' en sta je er stiekem van te kijken dat zo'n welbespraakt iemand als ik toch stiekem een 'wappie' is'. Fijn he, zo zwart-wit de wereld zien. Deed ik toen ik 15 was ook. Was wel een stuk makkelijker.
"Duizenden posts" op fora, reddit, social media etc. gelezen en tot de conclusie komen dat "sommige" bullshit zijn... Dat geeft al een beetje aan wat jij als waarheid ziet.quote:Ik ken inderdaad iemand met myocarditis (29 jaar) wat begon na zijn 2e shot met moderna. Maar ik heb ook duizenden posts gelezen van mensen op fora, reddit, sociale media, etc die hun eigen ervaring en klachten beschrijven. Zo ook op VAERS. Ik weet het, sommige van die verhalen zullen bullshit zijn.
Ik vind dat de echte wappies eigenlijk. Als we mensen al als wappies willen bestempelen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die reacties eronder..
Mijn god, wat zijn mensen gehersenspoeld de laatste twee jaar zeg.
Oke kerel, dan niet. Ga maar lekker in een volle kroeg staan zuipen voor de volksgezondheid met een prik in je mik die amper nog werkt.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Veel woorden gebruiken =/= welbespraakt.
Dat is natuurlijk onzin wat je nu zegt, het is bepaald niet immoreel om mensen onder druk te zetten om zich te laten vaccineren. Dat jij ervoor kiest verhalen op Reddit oid te geloven en daaruit conclusies te trekken over bijwerkingen mag natuurlijk maar dat maakt druk zetten voor vaccinatie niet immoreel.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 00:44 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik geef toe dat 3G een soort light-versie is van 2G waarbij de mogelijkheid tot testen dient fungeert als een mitigerende factor.
Desalniettemin is
a) Testen niet altijd praktisch. Zeker niet meermaals in de week.
b) De test die je de QR-code verschaft, nog steeds onderdeel van het discriminerende systeem waarbij gevaccineerden zich niet hoeven te laten testen
Daarnaast hing ons ook 2G boven het hoofd. De wereld is groter dan NL. In Oostenrijk hebben ze, as we speak, daadwerkelijk een vaccinatieplicht. En in andere landen ook daadwerkelijk een 2G of 1G systeem (alleen gevaccineerd).
Plus, nu de werking van het CTB door onderzoek aangetoond miniem is, blijft alleen nog de andere reden over voor de invoering hiervan. Namelijk het indirect dwingen van ongevaccineerden om toch het vaccin te nemen. Letterlijk zo verwoord door meerdere ministers waaronder de Jonge. En dat is, wederom, immoreel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |