abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203660542
pi_203660558
Laatste posts:

quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:21 schreef Kaatje1 het volgende:
whaaaaa uitnodiging voor "klik" gesprek.....
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:33 schreef Tele6 het volgende:
Ik had een mail gekregen van ICT van mijn nieuwe werkplek met dat ik mijn eerste dag aan het begin van de dag naar het medewerkersplein moet komen om m'n badge te laten maken en ICT-instructie te krijgen.

Er staat vervolgens in de mail een lijst met dingen die moeten gebeuren, met daarbij dat het instellen van je wachtwoord moet gebeuren VOORDAT je naar het medewerkersplein komt.

Dus ik heb de afgelopen week of zo een paar keer geprobeerd m'n wachtwoord in te stellen, maar ik kreeg telkens foutmeldingen die ik niet snapte (als in: "Error -232843958." superinformatief).

ICT teruggemaild.

Blijkt dat ik mijn wachtwoord pas in kan stellen op de dag dat mijn contract ingaat. Dwz de dag waarop ik aan het begin van de dag al op het medewerkersplein moet zijn.

Dus morgen tijdens het ontbijt maar even een wachtwoord instellen dan.

Superhandig dit |:(
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:36 schreef Tele6 het volgende:
*G* @:Kaatje1

:* @:fietsie ik hoop dat het nu klaar is met tandenellende.

@:Barreltje _O_ voor datingverhalen.
Had je eigenlijk nog gekeken of een therapeut je een beetje kon helpen om de dingen op een rijtje te krijgen? Of zeg ik nu wat raars?
pi_203660565
Rekenwonders, zo aan het eind van de werkdag kom ik weer ergens niet uit. Ik vind het suf maar mijn brein is op geloof ik.
Hoeveel procent van ¤ 69.935 is ¤ 44.479?

Ons huis zag er zo uit als op de foto. Wel zonder moderne fratsen als een radiator.
Spoilers!
pi_203660570
Kaatje *O*
Spoilers!
pi_203660583
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Rekenwonders, zo aan het eind van de werkdag kom ik weer ergens niet uit. Ik vind het suf maar mijn brein is op geloof ik.
Hoeveel procent van 69.935 is 44.479?

Ons huis zag er zo uit als op de foto. Wel zonder moderne fratsen als een radiator.
63.6%

Je doet 44.479/69.935*100% = 63.6004861657%

Zoals:
een kwart is 25%
1/4*100%=25%
pi_203660598
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]
63.6%

Je doet 44.479/69.935*100% = 63.6004861657 %
Oh ja, ik zie het. Natuurlijk.

Dank je!
Spoilers!
pi_203660606
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoeveel procent van ¤ 69.935 is ¤ 44.479?

Als ik alle getallen goed heb overgenomen, 63.6 %
  maandag 14 februari 2022 @ 16:42:09 #8
63722 z80
I fink you freaky
pi_203660615
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:38 schreef Tele6 het volgende:
Laatste posts:
[..]
[..]
[..]

Uwwachtwoordmoetonmogelijklangzijnminimaal2Hoofdletterseneenleestekenhebben!
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_203660639
Ow fak, spuit11

Ik doe trouwens 100/69,.. en dat keer die 44,...
  maandag 14 februari 2022 @ 16:43:56 #10
63722 z80
I fink you freaky
pi_203660642
Fruitboompjes lijken de winter overleeft te hebben. Er komen wat groenen puntjes her en der.
Nu hopen dat de perzik niet weer last krijgt van bladschimmel.
pi_203660643
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:42 schreef z80 het volgende:

[..]
Uwwachtwoordmoetonmogelijklangzijnminimaal2Hoofdletterseneenleestekenhebben!
Ik dacht idd eerst dat het daaraan lag.

Ik heb ook een paar keer plekken gehad waar je een wachtwoord moest hebben met speciale tekens erin, maar dan stond er niet bij dat de hele boel van sommige speciale tekens kapotging. Met een uitroepteken zit je meestal wel veilig maar een tijd lang was de puntkomma m'n favoriet en die maakte dingen soms stuk. :P
pi_203660672
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:43 schreef Candaasje het volgende:
Ow fak, spuit11

Toch bedankt O+
Spoilers!
pi_203660683
Men had vroeger wel gelijk toen ze zeiden dat ik de rest van mijn leven iets aan de vakken wiskunde en economie had :')
Spoilers!
pi_203660684
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:43 schreef Candaasje het volgende:
Ow fak, spuit11

Ik doe stiekem helemaal niet met 100 vermenigvuldigen, alleen maar de twee getallen door elkaar delen. Een punt of komma twee plekken opschuiven heb ik geen rekenmachine bij nodig :6

Hoe dan ook doet de volgorde van de dingen er natuurlijk niet toe. Het is maar net wat voor jou logisch voelt.
pi_203660725
Wat fijn @Lucky_Strike dat hier rekenwonders zitten. Ik wat nog aan het kijken wat je wilde (cijfers, ik heb er een bloedhekel aan).
We have far more in common than that which devides us..
pi_203660774
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat fijn @:Lucky_Strike dat hier rekenwonders zitten. Ik wat nog aan het kijken wat je wilde (cijfers, ik heb er een bloedhekel aan).
Ik was al blij dat ik mijn hersens niet hoefde te laten kraken.

Wat houdt de klik-uitnodiging in Kaatje? Tweede gesprek? Was dat die vacature waar je wegens ziekte vorige week niks van hoorde?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203660806
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat fijn @:Lucky_Strike dat hier rekenwonders zitten. Ik wat nog aan het kijken wat je wilde (cijfers, ik heb er een bloedhekel aan).
Ik heb er vroeger zo met de pet naar gegooid dat ik mijn hele leven al een enorme onzekerheid over dit soort dingen heb.

Over economie en boekhouding is het nog veel erger. Dat begint nu ik er de laatste 2 jaar veel intensiever mee bezig ben wel te komen gelukkig. Voorheen deed ik gewoon een kunstje dat me uitgelegd werd en de boekhouder deed er zijn ding mee.
Nu krijg ik een paar keer per jaar les van een goede vriend over hoe ik de juiste dingen destilleer uit de gegevens die onze boekhouding ons geeft. Ik vind echt dat ik dit niet nodig zou moeten hebben. Maar de werkelijkheid is anders helaas. Gelukkig vind ik leren tegenwoordig wel ontzettend tof O+
Ik ben nu dus weer met een projectje bezig om overzicht te krijgen. Volgende week krijg ik weer een lesje en daarna heb ik als het goed is de kennis die ik zoek.
Spoilers!
pi_203660843
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb er vroeger zo met de pet naar gegooid dat ik mijn hele leven al een enorme onzekerheid over dit soort dingen heb.

Over economie en boekhouding is het nog veel erger. Dat begint nu ik er de laatste 2 jaar veel intensiever mee bezig ben wel te komen gelukkig. Voorheen deed ik gewoon een kunstje dat me uitgelegd werd en de boekhouder deed er zijn ding mee.
Nu krijg ik een paar keer per jaar les van een goede vriend over hoe ik de juiste dingen destilleer uit de gegevens die onze boekhouding ons geeft. Ik vind echt dat ik dit niet nodig zou moeten hebben. Maar de werkelijkheid is anders helaas. Gelukkig vind ik leren tegenwoordig wel ontzettend tof O+
Ik ben nu dus weer met een projectje bezig om overzicht te krijgen. Volgende week krijg ik weer een lesje en daarna heb ik als het goed is de kennis die ik zoek.
Wat fijn dat je dat nu kunt leren O+

Ik was trouwens zo'n altijd-tienen-haal-type op de middelbare school en ook dan zijn er reken/economie-vragen waar ik niet uitkom. Je haalt op de middelbare school tienen als je het kunstje goed kunt, en vervolgens ziet de praktijk er heel anders uit :(
pi_203660864
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik was al blij dat ik mijn hersens niet hoefde te laten kraken.

Wat houdt de klik-uitnodiging in Kaatje? Tweede gesprek? Was dat die vacature waar je wegens ziekte vorige week niks van hoorde?
Nee niet die maar van het gesprek van vanochtend. Of er ook een klik is met een paar van de mensen waar je mee komt te werken.
  maandag 14 februari 2022 @ 17:01:28 #20
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203660914
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:38 schreef Tele6 het volgende:
Laatste posts:
[..]
[..]
[..]

jup, ik heb nu wekelijkse sessies met een psychotherapeut, ( eerst eens per 2 weken, maar dat was te weinig) en daarnaast ben ik bezig met een soort van relatie cursus.. stap 1: schrijf een brief aan alle mensen die je er van weerhouden om nu lief te hebben... goed.. ik ben al 5 brieven verder.. maar het helpt :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_203660916
Ik leerde 'de regel van 3' in Antwerpen...sindsdien kan ik berekeningen met mollen e.d. eenvoudig en snel berekenen. De 28 jaar ervoor snapte ik er geen hout van. :D

De bijlesdocent leerde het ons zo, omdat ie wel wist dat de meesten van ons schrik hadden voor formules.

Het is telkens hetzelfde stappenplan:

De vraag:
69 = 100%
43 = ....%?

Stap 1: reken 69 terug naar 1, want dat is weer veel makkelijker terug te rekenen naar 43.
Dus de vraag wordt: 1 = ..%?
--> deel 69 door 69 (want dat is 1)

Stap 2: De regel van 3 --> alles wat je aan de ene 'kant'van het = teken doet, doe je ook aan de andere. Dus als je 69 door 69 deelt, deel je 100 ook door 69.

Stap 3: we hebben nu 1 = 1,45%
Maar we willen weten: 43 = ..% ?
--> beide kanten vermenigvuldig je met 43.
43 = 63.6%

Het is wat omslachtig, maar het geeft mij veel meer overzicht ik wat ik doe dan een kruistabel gebruiken ofzo. Dat laatste is wel sneller, maar dan moet je het wel blijven begrijpen anders hussel je al snel getallen door elkaar.
  maandag 14 februari 2022 @ 17:02:25 #22
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203660928
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee niet die maar van het gesprek van vanochtend. Of er ook een klik is met een paar van de mensen waar je mee komt te werken.
het is zo fijn om te zien dat er toch nog best wat leuke vacatures voor je langs komen kaat! maar goed dat je niet eerder andere vacatures aan genomen hebt! ^O^
pi_203660947
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat fijn dat je dat nu kunt leren O+

Ik was trouwens zo'n altijd-tienen-haal-type op de middelbare school en ook dan zijn er reken/economie-vragen waar ik niet uitkom. Je haalt op de middelbare school tienen als je het kunstje goed kunt, en [b]vervolgens ziet de praktijk er heel anders uit [/b] :(
Dat is wel een vast gegeven ja.

Ik ga morgen of overmorgen mezelf dingen leren over grafieken enzo in Excel. Dat heb ik 20 jaar geleden wel heel uitgebreid geleerd op Schoevers maar sindsdien nog maar 1 keer gebruikt. Ik heb er wel zin in. Ik zou het liefst nu aan de slag gaan maar daar zou de ergotherapeut van alles over vinden dus ik sluit nu braaf af en ga het avondeten voorbereiden.
Spoilers!
pi_203660981
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2022 17:01 schreef Barreltje het volgende:

[..]
jup, ik heb nu wekelijkse sessies met een psychotherapeut, ( eerst eens per 2 weken, maar dat was te weinig) en daarnaast ben ik bezig met een soort van relatie cursus.. stap 1: schrijf een brief aan alle mensen die je er van weerhouden om nu lief te hebben... goed.. ik ben al 5 brieven verder.. maar het helpt :)
Goed van je :Y

Bedankt voor je date-verhalen. Klinkt ingewikkeld allemaal. Gelukkig hoef je niet een van die kerels te kiezen. Er geen kiezen en wachten op een ander is ook prima.
Spoilers!
pi_203660989
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2022 17:01 schreef Candaasje het volgende:
Ik leerde 'de regel van 3' in Antwerpen...sindsdien kan ik berekeningen met mollen e.d. eenvoudig en snel berekenen. De 28 jaar ervoor snapte ik er geen hout van. :D

De bijlesdocent leerde het ons zo, omdat ie wel wist dat de meesten van ons schrik hadden voor formules.

De vraag:
69 = 100%
43 = ....%?

Stap 1: reken 69 terug naar 1, want dat is weer veel makkelijker terug te rekenen naar 43.

Stap 2: De regel van 3 --> alles wat je aan de ene 'kant'van het = teken doet, doe je ook aan de andere. Dus als je 69 door 69 deelt, deel je 100 ook door 69.

43 = 63.6%

Het is wat omslachtig, maar het geeft mij veel meer overzicht ik wat ik doe dan een kruistabel gebruiken ofzo. Dat laatste is wel sneller, maar dan moet je het wel blijven begrijpen anders hussel je al snel getallen door elkaar.
Zo bleef het ooit ook bij mij hangen :Y
Spoilers!
pi_203661021
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2022 17:01 schreef Candaasje het volgende:

De vraag:
69 = 100%
43 = ....%?

43 = 63.6%

Pohhh wat een verhaal. Maar als het voor jou werkt, prima.

Als ik dit soort dingen niet zeker meer weet, reken ik het altijd even na met een som waarvan ik al weet wat het antwoord gaat zijn. Vandaar dat ik bij mijn antwoord aan LS ook schreef:

een kwart is 25%
1/4*100% = 25%

Maar dan moet je al wel weten in welke richting je het moet zoeken.
pi_203661032
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2022 17:02 schreef Barreltje het volgende:

[..]
het is zo fijn om te zien dat er toch nog best wat leuke vacatures voor je langs komen kaat! maar goed dat je niet eerder andere vacatures aan genomen hebt! ^O^
Ja, het valt mij ook alles mee :D
Moest wel lachen net. Die dame (leidinggevende) zei wel "we vinden het best spannend om met jou verder te gaan want jij ben natuurlijk gewend te werken bij strak georganiseerde multinationals waar alles glad verloopt, en da's bij ons niet". Ik heb haar maar even uit de droom geholpen _O-
  maandag 14 februari 2022 @ 17:12:25 #28
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203661052
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 17:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Goed van je :Y

Bedankt voor je date-verhalen. Klinkt ingewikkeld allemaal. Gelukkig hoef je niet een van die kerels te kiezen. Er geen kiezen en wachten op een ander is ook prima.
ja, die insteek heb ik nu ook steeds meer.. voorlopig dus vrij weinig ( = niet) actief op tinder.. even deze mannen " uitspelen" en dan eens kijken waar ik sta voor een evt nieuwe kerel..
  maandag 14 februari 2022 @ 17:13:10 #29
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203661062
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 17:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja, het valt mij ook alles mee :D
Moest wel lachen net. Die dame (leidinggevende) zei wel "we vinden het best spannend om met jou verder te gaan want jij ben natuurlijk gewend te werken bij strak georganiseerde multinationals waar alles glad verloopt, en da's bij ons niet". Ik heb haar maar even uit de droom geholpen _O-
uhuh.. "strak georganiseerde multinationals ..." _O- _O- _O-
pi_203661108
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2022 17:13 schreef Barreltje het volgende:

[..]
precies zo reageerde ik ook
pi_203661374
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oeh! Twee ijzers in het vuur dus *O*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203661391
Kattenfontein geïnstalleerd *O*
Hij wordt vakkundig genegeerd :{w
Tot ik even niet keek en er blijkbaar toch onderzoek had plaatsgevonden -> fontein gedeeltelijk gedemonteerd en water over de vloer :')
pi_203661401
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 17:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Oeh! Twee ijzers in het vuur dus *O*
Ik ga maar even uit van anderhalve ijzers. Nog niets gehoord van die organisatie.
pi_203661414
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 17:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kattenfontein geïnstalleerd *O*
Hij wordt vakkundig genegeerd :{w
Tot ik even niet keek en er blijkbaar toch onderzoek had plaatsgevonden -> fontein gedeeltelijk gedemonteerd en water over de vloer :')
Ik heb het ding weggegeven. Bleef dweilen. Elin sprong er haast in en Nika wipte 'm om. _O-
  maandag 14 februari 2022 @ 17:55:56 #35
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203661466
ik zette vandaag de voeding bak aan de andere kant van het aanrecht, naar aanleiding van " niet naast water bak zetten" het werd me niet helemaal in dank afgenomen geloof ik..
pi_203661489
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 17:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb het ding weggegeven. Bleef dweilen. Elin sprong er haast in en Nika wipte 'm om. _O-
_O-

Gelukkig heb ik de mijne van waardebonnen gekocht :P
  maandag 14 februari 2022 @ 17:59:08 #37
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203661501
quote:

[..]
ik loop sinds ergens in de jaren 90 bij multinationals rond, en hoe meer spiegelglas en edelstaal aan de buitenkant, hoe spetterender de naam, hoe meer het achter de gevel met Ducttape en tie-wraps aan elkaar hangt, met elastiekjes en cellotape,
pi_203661503
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2022 17:55 schreef Barreltje het volgende:
ik zette vandaag de voeding bak aan de andere kant van het aanrecht, naar aanleiding van " niet naast water bak zetten" het werd me niet helemaal in dank afgenomen geloof ik..
De waterbak staat hier ongeveer 30 cm van de voerbak van Nika. Gebruiken ze beiden (de voerbak zit natuurlijk wel dicht). tijd geleden de waterbak tussen de 2 voerbakken gezet. Waterbak werd genegeerd, ze gingen drinken in de bak in de gang. Katten _O-
pi_203661525
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 17:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
ik loop sinds ergens in de jaren 90 bij multinationals rond, en hoe meer spiegelglas en edelstaal aan de buitenkant, hoe spetterender de naam, hoe meer het achter de gevel met Ducttape en tie-wraps aan elkaar hangt, met elastiekjes en cellotape,
:Y En al die vergaderingen daarover, gebruiken we ducttape of cellotape :D
  maandag 14 februari 2022 @ 18:01:03 #40
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203661530
Had vroeger een golden retriever, bij warm weer speelde die met zijn waterbak, ging erin zitten, kiepte hem om en rolde in het water. goddank tegels op de vloer
  maandag 14 februari 2022 @ 18:02:59 #41
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203661542
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
:Y En al die vergaderingen daarover, gebruiken we ducttape of cellotape :D
Daar moet de OR over gevraagd worden een advies uit te brengen. En Office Supplies wil geen eigenaarschap nemen van Ducttape, alleen cellotape, Ducttape hoort bij Facilities
pi_203661548
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Daar moet de OR over gevraagd worden een advies uit te brengen. En Office Supplies wil geen eigenaarschap nemen van Ducttape, alleen cellotape, Ducttape hoort bij Facilities
_O- zo herkenbaar
  maandag 14 februari 2022 @ 18:12:22 #43
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203661632
Jong geleerd..

maandag 14 februari 2022 @ 18:16:25 #44
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203661672
Wel handig; dicteerservice straks? ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_203661761
Oh, ik was van plan om iets anders dan een gewoon drinkbakje te kopen voor de meisjes. Toch maar niet misschien.

Piep houdt wel van stromend water trouwens. Ze 'hielp' vroeger vaak mee met planten water geven. Bij elke plant dronk ze van de straal uit de gieter.
Spoilers!
pi_203661764
quote:
Iedereen die ik ooit sprak over een baan bij een multinational zei dat het er net zo'n puinzooi was als bij elk ander bedrijf. Er werken namelijk overal gewoon mensen :+

@Barreltje jammer van de Deen. De NLer wordt niks, want hij wil een echte relatie en niet zo nu en dan alleen seks en jij bent niet echt gek op hém, maar op de seks. Ik zie overal een soort van 'ja maar hmm, zucht' in je tekst. De Viking klinkt wel ok, alleen als je pas na 10 weken kon afspreken, hoe gaat dat met het afspreken in de toekomst? En voortanden missen lijkt mij eigenlijk zo op te lossen bij een goede tandarts/implantoloog.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator maandag 14 februari 2022 @ 18:23:39 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203661766
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:12 schreef Barreltje het volgende:
Jong geleerd..

[ afbeelding ]
Loopt die in O. rondt? :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_203661790
Oh ja, klein kattendrama hier. Jross is op Poes' staart gaan staan (donkere vloer, donkere kamer, zwarte kat) en nu hangt de staart slap. Net naar da geweest, foto gemaakt. Botjes staan niet meer op 1 lijn. Geen #. Pijnstilling (mee)gekregen en nu even 2 weken afwachten of het herstelt. Anders waarschijnlijk amputatie van de staart.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 14 februari 2022 @ 18:26:13 #49
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203661800
Ahjakkes Isabeau ... dat klinkt heel sneu
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 14 februari 2022 @ 18:26:55 #50
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203661811
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, ik was van plan om iets anders dan een gewoon drinkbakje te kopen voor de meisjes. Toch maar niet misschien.

Piep houdt wel van stromend water trouwens. Ze 'hielp' vroeger vaak mee met planten water geven. Bij elke plant dronk ze van de straal uit de gieter.
Mijn kat vind het geweldig. Zit er ook uren gewoon naar te staren _O-
Als de fontein een keer storing heeft gaat ze net zo lang mauwen tot we het fixen.
pi_203661816
@Isabeau arme Poes! ;(
pi_203661823
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:25 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, klein kattendrama hier. Jross is op Poes' staart gaan staan (donkere vloer, donkere kamer, zwarte kat) en nu hangt de staart slap. Net naar da geweest, foto gemaakt. Botjes staan niet meer op 1 lijn. Geen #. Pijnstilling (mee)gekregen en nu even 2 weken afwachten of het herstelt. Anders waarschijnlijk amputatie van de staart.
Aw nee ;(
Spoilers!
  maandag 14 februari 2022 @ 18:28:02 #53
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203661828
quote:
Oh noes ;(
pi_203661865
Och arme poes toch. :'(
  maandag 14 februari 2022 @ 18:33:39 #55
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203661899
En niemand vraagt of JRoss zich niet te pletter geschrokken is?
pi_203662092
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:33 schreef fietsie het volgende:
En niemand vraagt of JRoss zich niet te pletter geschrokken is?
Die voelt zich vooral heel schuldig :-
pi_203662157
quote:
Awwww ook rot voor papa poes :{
  maandag 14 februari 2022 @ 18:51:22 #58
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203662170
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Juh dat snap ik wel, dat zou ik ook wel hebben
pi_203662195
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zo begrijpelijk. Is poes nu ook bang voor hem of accepteert hij wel knuffels?
pi_203662249
Isa poes. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 14 februari 2022 @ 19:12:53 #61
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203662543
Ik kreeg dus een flesje brut mee om mn mond mee te spoelen. Een voor na het avond eten, en een voor morgenochtend. Waterstofperoxide oplossing....
Bah Bah Bah Bah Bah Bah Bah.
pi_203662567
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:52 schreef Kaatje1 het volgende:

Zo begrijpelijk. Is poes nu ook bang voor hem of accepteert hij wel knuffels?
Ik heb Poes sinds da bezoek niet meer gezien. Zit denk ik onder het bed, maar ik laat hem maar even.
pi_203662694
ach, arme poes. .

Hier ook een fontein, ze vinden het fijn geloof ik. Staat hier trouwens pal naast het eten, ik heb nog niet gemerkt dat ze het een probleem vinden...

Zo, dag 1 van de werkweek is weer voorbij. De kinderen hebben woensdag een dagje schoolvrij, en wij hebben ook allebei vrij genomen. We denken erover om naar de Efteling te gaan, maar het weer ziet er niet heel florisant uit. Wat denken jullie, doen of niet?
pi_203662702
Ahw, arme poezel ;(
Maar het overkomt meer mensen hoor. Ik heb ook wel eens een staartamputatie gezien bij een hond waarbij het baasje de deur iets te hard/snel had dichtgegooid.
  Moderator maandag 14 februari 2022 @ 19:25:24 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203662766
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 19:21 schreef Jagärtrut het volgende:
ach, arme poes. .

Hier ook een fontein, ze vinden het fijn geloof ik. Staat hier trouwens pal naast het eten, ik heb nog niet gemerkt dat ze het een probleem vinden...

Zo, dag 1 van de werkweek is weer voorbij. De kinderen hebben woensdag een dagje schoolvrij, en wij hebben ook allebei vrij genomen. We denken erover om naar de Efteling te gaan, maar het weer ziet er niet heel florisant uit. Wat denken jullie, doen of niet?
Als het weer slecht is hoef je niet lang in de rij te staan voor de attracties.
pi_203662789
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 19:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als het weer slecht is hoef je niet lang in de rij te staan voor de attracties.
sowieso lijkt het me dat je op een normale dag buiten de schoolvakanties tijdens schooltijd niet lang zal moeten wachten, toch?
pi_203662989
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 19:26 schreef Jagärtrut het volgende:

sowieso lijkt het me dat je op een normale dag buiten de schoolvakanties tijdens schooltijd niet lang zal moeten wachten, toch?
Wij waren er eind november/begin december op een doordeweekse dag en het was super rustig. Je kon eigenlijk overal doorlopen. De 'wachtrij' was hoe snel je door de lange gangen waar normaal mensen staan kon lopen.
pi_203663204
Hier drinken de poezen graag douchewater. Ze zijn verontwaardigd als er 's ochtend niet gedouched wordt. Meestal draai ik dan even de koude kraan open.
Verder drinken zij en de de honden allemaal braaf uit de waterbak.

Morgen gaan we op pad. Honden in de auto, katten in de schuur. Ik vind dat toch altijd het moeilijkste deel, de katten achterlaten (sinds we de honden meenemen). Ze laten zich nauwelijks zien als we weg zijn. Als we terug zijn, zijn ze er binnen 5 minuten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203663300
quote:
Awww, dat is toch precies waar je altijd bang voor bent met die beestjes die zo lekker in de weg blijven liggen. Hopelijk herstelt het gewoon.
pi_203663430
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

Kater heeft net een uitgebreide inspectie gehouden. Kwartier lang gestaard, oortjes naar voren, voorzichtig trillend neusje richting water… maar drinken is blijkbaar nog stom. Gelukkig heeft mijn bak twee opzetstukken en kan ik daardoor drie versies van stromend water creëren :+
pi_203663461
quote:
Ach noh… stom ongeluk, niemand die het met opzet doet maar wat zal hij zich schuldig voelen ;(
Hopelijk gaat staart weer wapperen. En anders staartloos door het leven, extra speciale Poes O+
pi_203663542
@Kaatje1 *O* Volgende ronde.

En poes van Jross en Isa: wat sneu voor kat en voor Jross.
En voor jou. Tis gelukkig een binnenkat. Buiten zou een probleempje zijn met balanceren.
Even afwachten dus.

Vandaag geregeld: de reservering van 4 kamers in klein hotel in de buurt van Assen.
Iedereen was bereikbaar om afspraken te maken. Ben benieuwd of er mensen afhaken. Eens kijken of de traditie in ere hersteld kan worden.
Kampeerweekenden doen wij niet zo snel meer. 😉
pi_203663887
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Had vroeger een golden retriever, bij warm weer speelde die met zijn waterbak, ging erin zitten, kiepte hem om en rolde in het water. goddank tegels op de vloer
Retrievers blijven retrievers :') _O-

quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:12 schreef Barreltje het volgende:
Jong geleerd..

[ afbeelding ]
Zo schattig O+

quote:
Ogh wat sneu voor poes en voor Jross ook want die zal zich er ook wel behoorlijk knullig onder voelen.

Loebes heeft de neiging als je over hem heen stapt dan ook op te staan, zijn poot of kop te verleggen .. staarten te laten zwiepen… echt een breek je nek parcours :’)
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 14 februari 2022 @ 20:41:53 #74
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203664406
c_/
  maandag 14 februari 2022 @ 20:55:24 #75
63722 z80
I fink you freaky
pi_203664644
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 19:12 schreef fietsie het volgende:
Ik kreeg dus een flesje brut mee om mn mond mee te spoelen. Een voor na het avond eten, en een voor morgenochtend. Waterstofperoxide oplossing....
Bah Bah Bah Bah Bah Bah Bah.
Dat spul smaakt toch naar niets? Schuimt wel als een gek.

Even terugkomend op het rekenwerk.
Ooit een cursus bij Cisco gedaan. Netwerken bouwen. Het eerste waar we mee begonnen was de opmerking "we gaan weer terug naar de kleuterschool om te leren rekenen".
De reden hiervoor. Op school werd binair rekenen of op een zakjapanner gedaan of heel ingewikkeld hokusspokus trucje.
Terwijl het gewoon tot 9 tellen is. Beginnen met de 0.
En eenmaal duidelijk uitgelegd en een paar oefening verder ging het omzetten vrij snel.
  maandag 14 februari 2022 @ 20:58:56 #76
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203664688
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 20:55 schreef z80 het volgende:

[..]
Dat spul smaakt toch naar niets? Schuimt wel als een gek.

De associatie die ik er van kreeg was het water wat je overhoudt na het koken van aardappelen, het schuimt inderdaad als een malle en vanmiddag toen de ellende was moest ik er van kokhalzen daardoor, daar was ik nu op voorbereid..
  maandag 14 februari 2022 @ 21:09:57 #77
63722 z80
I fink you freaky
pi_203664893
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 20:58 schreef fietsie het volgende:

[..]
De associatie die ik er van kreeg was het water wat je overhoudt na het koken van aardappelen, het schuimt inderdaad als een malle en vanmiddag toen de ellende was moest ik er van kokhalzen daardoor, daar was ik nu op voorbereid..
De eerste keer neem je inderdaad een te grote slok. Klein beetje van het spul is voldoende.
pi_203664917
Ik kijk Andere Tijden. Gaat over carnaval, ik zag mijn stadje ook al langskomen.
Tof, een stukje (meer) geschiedenis erbij *O* Wel een mooi beeld, waarin Limburgs en Brabants carnaval, en de tradities waaruit beide versies zijn ontstaan worden besproken.

Nu Beppie Kraft aan het woord _O_
pi_203665337
Wanneer is het eigenlijk carnaval en wordt het dit jaar weer een beetje een normaal carnaval?
pi_203665481
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 21:36 schreef Isabeau het volgende:
Wanneer is het eigenlijk carnaval en wordt het dit jaar weer een beetje een normaal carnaval?
Over twee weken (27-2) en geen idee.
Alle optochten zijn afgelast maar ik las vandaag dat het kabinet per 25-2 heel veel maatregelen gaat loslaten. Dus dat duidt op volle kroegen en druk straatcarnaval.
  maandag 14 februari 2022 @ 21:45:56 #81
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203665540
Ik begreep dat er vooral aan gesleuteld wordt om te zorgen dat er 1 set regels voor overal moet komen, en niet een stad "iets gunstiger" die dan volledig onder de voet gelopen wordt..
pi_203665587
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 21:45 schreef fietsie het volgende:
Ik begreep dat er vooral aan gesleuteld wordt om te zorgen dat er 1 set regels voor overal moet komen, en niet een stad "iets gunstiger" die dan volledig onder de voet gelopen wordt..
Deze set regels is wel eenduidig ja…
https://nos.nl/artikel/24(...)ari-grotendeels-open

Gaat vast weer een nieuwe besmettingsgolf opleveren, maar hopelijk blijven -waar men nu vanuit gaat- de ziekenhuisopnames beheersbaar.
pi_203665760
Kaatje 2e ronde lees ik *O* *O*
  maandag 14 februari 2022 @ 21:58:51 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203665797
quote:
-O-
Hopelijk herstelt het staartje 🤞🤞🤞
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_203667067
Wow wat een indringende ontroerende docu vanavond op 2 ;( :'( O+
https://www.npostart.nl/2doc/14-02-2022/KN_1727692
pi_203667257
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:28 schreef Blues het volgende:
Ik ga m morgen kijken, leek me ook zo indrukwekkend
pi_203667302
Ik keek een TED talk. Niet ontroerend, maar eerst grappig en toen kwam er een plotwending en was ik wat geshoqueerd.

"Gabriella" kijkt vanuit het Empire State Building over NY en besluit dat ze meer van dit soort views wil zien. Ze doet zich voor als een miljardair (makelaars vragen dus als eerste wie haar man is :') ) en gaat huizen bekijken in Manhattan. Appartementen van meer dan 30 miljoen, in enorme skyscrapers gebouwd in de afgelopen 10 jaar. Ze bekijkt er honderden! Het begon dus grappig, want deed me denken aan Marie van Breaking Bad die als hobby het bezoeken van Open Huis huizen had :+

Maar het werd toch een beetje een ander verhaal. Van hoe ze als vrouw totaal anders werd benaderd (gericht op emotie) als een man (gericht op geld). En toen de verwondering dat ze er zou gaan wonen. Want dit zijn geen 'echte huizen' :{ Het is een plek om je overtollige geld veilig te stallen :X

Kijk en verwonderd u:
pi_203667305
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:28 schreef Blues het volgende:
Dat is geen vrolijke docu. Ik vind alleen de beschrijving al heftig.
pi_203667849
Mogguh :O
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 15 februari 2022 @ 07:00:02 #90
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203667937
Moggeh
  dinsdag 15 februari 2022 @ 07:07:42 #91
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203667968
Moggel
  Moderator dinsdag 15 februari 2022 @ 07:17:35 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203668012
Moi
pi_203668021
Hola.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_203668031
Goeiemorgen. :W
pi_203668101
Mogge! Succes @Tele6 en ook heel veel plezier
pi_203668133
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 07:20 schreef Tele6 het volgende:
Gelukt met inloggen? Nu onderweg naar je medewerkersplein? :P

Succes op je eerste dag *O*
pi_203668137
Wekker gezet om met samengeknepen billetjes naar de ploegenachtervolging te kijken.
pi_203668149
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 07:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gelukt met inloggen? Nu onderweg naar je medewerkersplein? :P

Succes op je eerste dag *O*
Jup :D
Nu bijna de deur uit. Even wachten op de uitslag van m'n zelftest en nog even m'n boterhammen smeren :D
Dankje :*
  dinsdag 15 februari 2022 @ 07:39:42 #99
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203668244
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 07:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wekker gezet om met samengeknepen billetjes naar de ploegenachtervolging te kijken.
Altijd spannend

pi_203668264
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 07:20 schreef Tele6 het volgende:
Succes vandaag :)
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')