quote:Op maandag 14 februari 2022 16:21 schreef Kaatje1 het volgende:
whaaaaa uitnodiging voor "klik" gesprek.....
quote:Op maandag 14 februari 2022 16:33 schreef Tele6 het volgende:
Ik had een mail gekregen van ICT van mijn nieuwe werkplek met dat ik mijn eerste dag aan het begin van de dag naar het medewerkersplein moet komen om m'n badge te laten maken en ICT-instructie te krijgen.
Er staat vervolgens in de mail een lijst met dingen die moeten gebeuren, met daarbij dat het instellen van je wachtwoord moet gebeuren VOORDAT je naar het medewerkersplein komt.
Dus ik heb de afgelopen week of zo een paar keer geprobeerd m'n wachtwoord in te stellen, maar ik kreeg telkens foutmeldingen die ik niet snapte (als in: "Error -232843958." superinformatief).
ICT teruggemaild.
Blijkt dat ik mijn wachtwoord pas in kan stellen op de dag dat mijn contract ingaat. Dwz de dag waarop ik aan het begin van de dag al op het medewerkersplein moet zijn.
Dus morgen tijdens het ontbijt maar even een wachtwoord instellen dan.
Superhandig dit
quote:Op maandag 14 februari 2022 16:36 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1
@:fietsie ik hoop dat het nu klaar is met tandenellende.
@:Barreltjevoor datingverhalen.
Had je eigenlijk nog gekeken of een therapeut je een beetje kon helpen om de dingen op een rijtje te krijgen? Of zeg ik nu wat raars?
63.6%quote:Op maandag 14 februari 2022 16:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Rekenwonders, zo aan het eind van de werkdag kom ik weer ergens niet uit. Ik vind het suf maar mijn brein is op geloof ik.
Hoeveel procent van 69.935 is 44.479?
Ons huis zag er zo uit als op de foto. Wel zonder moderne fratsen als een radiator.
Oh ja, ik zie het. Natuurlijk.quote:Op maandag 14 februari 2022 16:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
63.6%
Je doet 44.479/69.935*100% = 63.6004861657 %
Als ik alle getallen goed heb overgenomen, 63.6 %quote:Op maandag 14 februari 2022 16:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Rekenwonders, zo aan het eind van de werkdag kom ik weer ergens niet uit. Ik vind het suf maar mijn brein is op geloof ik.
Hoeveel procent van ¤ 69.935 is ¤ 44.479?
Ons huis zag er zo uit als op de foto. Wel zonder moderne fratsen als een radiator.
Uwwachtwoordmoetonmogelijklangzijnminimaal2Hoofdletterseneenleestekenhebben!quote:
Ik dacht idd eerst dat het daaraan lag.quote:Op maandag 14 februari 2022 16:42 schreef z80 het volgende:
[..]
Uwwachtwoordmoetonmogelijklangzijnminimaal2Hoofdletterseneenleestekenhebben!
Toch bedanktquote:Op maandag 14 februari 2022 16:43 schreef Candaasje het volgende:
Ow fak, spuit11
Ik doe trouwens 100/69,.. en dat keer die 44,...
Ik doe stiekem helemaal niet met 100 vermenigvuldigen, alleen maar de twee getallen door elkaar delen. Een punt of komma twee plekken opschuiven heb ik geen rekenmachine bij nodigquote:Op maandag 14 februari 2022 16:43 schreef Candaasje het volgende:
Ow fak, spuit11
Ik doe trouwens 100/69,.. en dat keer die 44,...
Ik was al blij dat ik mijn hersens niet hoefde te laten kraken.quote:Op maandag 14 februari 2022 16:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat fijn @:Lucky_Strike dat hier rekenwonders zitten. Ik wat nog aan het kijken wat je wilde (cijfers, ik heb er een bloedhekel aan).
Ik heb er vroeger zo met de pet naar gegooid dat ik mijn hele leven al een enorme onzekerheid over dit soort dingen heb.quote:Op maandag 14 februari 2022 16:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat fijn @:Lucky_Strike dat hier rekenwonders zitten. Ik wat nog aan het kijken wat je wilde (cijfers, ik heb er een bloedhekel aan).
Wat fijn dat je dat nu kunt lerenquote:Op maandag 14 februari 2022 16:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb er vroeger zo met de pet naar gegooid dat ik mijn hele leven al een enorme onzekerheid over dit soort dingen heb.
Over economie en boekhouding is het nog veel erger. Dat begint nu ik er de laatste 2 jaar veel intensiever mee bezig ben wel te komen gelukkig. Voorheen deed ik gewoon een kunstje dat me uitgelegd werd en de boekhouder deed er zijn ding mee.
Nu krijg ik een paar keer per jaar les van een goede vriend over hoe ik de juiste dingen destilleer uit de gegevens die onze boekhouding ons geeft. Ik vind echt dat ik dit niet nodig zou moeten hebben. Maar de werkelijkheid is anders helaas. Gelukkig vind ik leren tegenwoordig wel ontzettend tof![]()
Ik ben nu dus weer met een projectje bezig om overzicht te krijgen. Volgende week krijg ik weer een lesje en daarna heb ik als het goed is de kennis die ik zoek.
Nee niet die maar van het gesprek van vanochtend. Of er ook een klik is met een paar van de mensen waar je mee komt te werken.quote:Op maandag 14 februari 2022 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik was al blij dat ik mijn hersens niet hoefde te laten kraken.
Wat houdt de klik-uitnodiging in Kaatje? Tweede gesprek? Was dat die vacature waar je wegens ziekte vorige week niks van hoorde?
jup, ik heb nu wekelijkse sessies met een psychotherapeut, ( eerst eens per 2 weken, maar dat was te weinig) en daarnaast ben ik bezig met een soort van relatie cursus.. stap 1: schrijf een brief aan alle mensen die je er van weerhouden om nu lief te hebben... goed.. ik ben al 5 brieven verder.. maar het helptquote:
het is zo fijn om te zien dat er toch nog best wat leuke vacatures voor je langs komen kaat! maar goed dat je niet eerder andere vacatures aan genomen hebt!quote:Op maandag 14 februari 2022 16:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee niet die maar van het gesprek van vanochtend. Of er ook een klik is met een paar van de mensen waar je mee komt te werken.
Dat is wel een vast gegeven ja.quote:Op maandag 14 februari 2022 16:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat fijn dat je dat nu kunt leren![]()
Ik was trouwens zo'n altijd-tienen-haal-type op de middelbare school en ook dan zijn er reken/economie-vragen waar ik niet uitkom. Je haalt op de middelbare school tienen als je het kunstje goed kunt, en [b]vervolgens ziet de praktijk er heel anders uit [/b]
Goed van jequote:Op maandag 14 februari 2022 17:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
jup, ik heb nu wekelijkse sessies met een psychotherapeut, ( eerst eens per 2 weken, maar dat was te weinig) en daarnaast ben ik bezig met een soort van relatie cursus.. stap 1: schrijf een brief aan alle mensen die je er van weerhouden om nu lief te hebben... goed.. ik ben al 5 brieven verder.. maar het helpt
Zo bleef het ooit ook bij mij hangenquote:Op maandag 14 februari 2022 17:01 schreef Candaasje het volgende:
Ik leerde 'de regel van 3' in Antwerpen...sindsdien kan ik berekeningen met mollen e.d. eenvoudig en snel berekenen. De 28 jaar ervoor snapte ik er geen hout van.![]()
De bijlesdocent leerde het ons zo, omdat ie wel wist dat de meesten van ons schrik hadden voor formules.
Het is telkens hetzelfde stappenplan:
De vraag:
69 = 100%
43 = ....%?
Stap 1: reken 69 terug naar 1, want dat is weer veel makkelijker terug te rekenen naar 43.
Dus de vraag wordt: 1 = ..%?
--> deel 69 door 69 (want dat is 1)
Stap 2: De regel van 3 --> alles wat je aan de ene 'kant'van het = teken doet, doe je ook aan de andere. Dus als je 69 door 69 deelt, deel je 100 ook door 69.
Stap 3: we hebben nu 1 = 1,45%
Maar we willen weten: 43 = ..% ?
--> beide kanten vermenigvuldig je met 43.
43 = 63.6%
Het is wat omslachtig, maar het geeft mij veel meer overzicht ik wat ik doe dan een kruistabel gebruiken ofzo. Dat laatste is wel sneller, maar dan moet je het wel blijven begrijpen anders hussel je al snel getallen door elkaar.
Pohhh wat een verhaal. Maar als het voor jou werkt, prima.quote:Op maandag 14 februari 2022 17:01 schreef Candaasje het volgende:
Ik leerde 'de regel van 3' in Antwerpen...sindsdien kan ik berekeningen met mollen e.d. eenvoudig en snel berekenen. De 28 jaar ervoor snapte ik er geen hout van.![]()
De bijlesdocent leerde het ons zo, omdat ie wel wist dat de meesten van ons schrik hadden voor formules.
Het is telkens hetzelfde stappenplan:
De vraag:
69 = 100%
43 = ....%?
Stap 1: reken 69 terug naar 1, want dat is weer veel makkelijker terug te rekenen naar 43.
Dus de vraag wordt: 1 = ..%?
--> deel 69 door 69 (want dat is 1)
Stap 2: De regel van 3 --> alles wat je aan de ene 'kant'van het = teken doet, doe je ook aan de andere. Dus als je 69 door 69 deelt, deel je 100 ook door 69.
Stap 3: we hebben nu 1 = 1,45%
Maar we willen weten: 43 = ..% ?
--> beide kanten vermenigvuldig je met 43.
43 = 63.6%
Het is wat omslachtig, maar het geeft mij veel meer overzicht ik wat ik doe dan een kruistabel gebruiken ofzo. Dat laatste is wel sneller, maar dan moet je het wel blijven begrijpen anders hussel je al snel getallen door elkaar.
Ja, het valt mij ook alles meequote:Op maandag 14 februari 2022 17:02 schreef Barreltje het volgende:
[..]
het is zo fijn om te zien dat er toch nog best wat leuke vacatures voor je langs komen kaat! maar goed dat je niet eerder andere vacatures aan genomen hebt!
ja, die insteek heb ik nu ook steeds meer.. voorlopig dus vrij weinig ( = niet) actief op tinder.. even deze mannen " uitspelen" en dan eens kijken waar ik sta voor een evt nieuwe kerel..quote:Op maandag 14 februari 2022 17:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goed van je![]()
Bedankt voor je date-verhalen. Klinkt ingewikkeld allemaal. Gelukkig hoef je niet een van die kerels te kiezen. Er geen kiezen en wachten op een ander is ook prima.
uhuh.. "strak georganiseerde multinationals ..."quote:Op maandag 14 februari 2022 17:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, het valt mij ook alles mee![]()
Moest wel lachen net. Die dame (leidinggevende) zei wel "we vinden het best spannend om met jou verder te gaan want jij ben natuurlijk gewend te werken bij strak georganiseerde multinationals waar alles glad verloopt, en da's bij ons niet". Ik heb haar maar even uit de droom geholpen
precies zo reageerde ik ookquote:Op maandag 14 februari 2022 17:13 schreef Barreltje het volgende:
[..]
uhuh.. "strak georganiseerde multinationals ..."![]()
![]()
Oeh! Twee ijzers in het vuur dusquote:Op maandag 14 februari 2022 16:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee niet die maar van het gesprek van vanochtend. Of er ook een klik is met een paar van de mensen waar je mee komt te werken.
Ik ga maar even uit van anderhalve ijzers. Nog niets gehoord van die organisatie.quote:Op maandag 14 februari 2022 17:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Oeh! Twee ijzers in het vuur dus
Ik heb het ding weggegeven. Bleef dweilen. Elin sprong er haast in en Nika wipte 'm om.quote:Op maandag 14 februari 2022 17:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kattenfontein geïnstalleerd![]()
Hij wordt vakkundig genegeerd![]()
Tot ik even niet keek en er blijkbaar toch onderzoek had plaatsgevonden -> fontein gedeeltelijk gedemonteerd en water over de vloer
quote:Op maandag 14 februari 2022 17:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb het ding weggegeven. Bleef dweilen. Elin sprong er haast in en Nika wipte 'm om.
ik loop sinds ergens in de jaren 90 bij multinationals rond, en hoe meer spiegelglas en edelstaal aan de buitenkant, hoe spetterender de naam, hoe meer het achter de gevel met Ducttape en tie-wraps aan elkaar hangt, met elastiekjes en cellotape,quote:Op maandag 14 februari 2022 17:13 schreef Barreltje het volgende:
[..]
![]()
De waterbak staat hier ongeveer 30 cm van de voerbak van Nika. Gebruiken ze beiden (de voerbak zit natuurlijk wel dicht). tijd geleden de waterbak tussen de 2 voerbakken gezet. Waterbak werd genegeerd, ze gingen drinken in de bak in de gang. Kattenquote:Op maandag 14 februari 2022 17:55 schreef Barreltje het volgende:
ik zette vandaag de voeding bak aan de andere kant van het aanrecht, naar aanleiding van " niet naast water bak zetten" het werd me niet helemaal in dank afgenomen geloof ik..
quote:Op maandag 14 februari 2022 17:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
ik loop sinds ergens in de jaren 90 bij multinationals rond, en hoe meer spiegelglas en edelstaal aan de buitenkant, hoe spetterender de naam, hoe meer het achter de gevel met Ducttape en tie-wraps aan elkaar hangt, met elastiekjes en cellotape,
Daar moet de OR over gevraagd worden een advies uit te brengen. En Office Supplies wil geen eigenaarschap nemen van Ducttape, alleen cellotape, Ducttape hoort bij Facilitiesquote:Op maandag 14 februari 2022 18:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]En al die vergaderingen daarover, gebruiken we ducttape of cellotape
quote:Op maandag 14 februari 2022 18:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Daar moet de OR over gevraagd worden een advies uit te brengen. En Office Supplies wil geen eigenaarschap nemen van Ducttape, alleen cellotape, Ducttape hoort bij Facilities
Iedereen die ik ooit sprak over een baan bij een multinational zei dat het er net zo'n puinzooi was als bij elk ander bedrijf. Er werken namelijk overal gewoon mensenquote:Op maandag 14 februari 2022 17:13 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Mijn kat vind het geweldig. Zit er ook uren gewoon naar te starenquote:Op maandag 14 februari 2022 18:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, ik was van plan om iets anders dan een gewoon drinkbakje te kopen voor de meisjes. Toch maar niet misschien.
Piep houdt wel van stromend water trouwens. Ze 'hielp' vroeger vaak mee met planten water geven. Bij elke plant dronk ze van de straal uit de gieter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |