abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 maart 2022 @ 20:57:16 #101
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204106112
J is weer beter, maar heeft vandaag eindelijk zijn 1 jaar vaccinaties gekregen, hij had telkens koorts toen zijn afspraak was en zetten zijn afspraak telkens 2 weken vooruit! Dus hij is erg zielig vandaag. Geen idee hoeveel je er in Nederland krijgt, maar hier kreeg hij 4(!!!) prikken! ;( Houdgreep en krijsen dat ie deed. En nu dus afwachten of hij daar nog veel last van gaat krijgen. -O-
pi_204106986
Nou daar istie dan hoor *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is verzot op z'n muts en wilde hem vandaag ook steeds op :') Hij klimt en klautert echt op ALLLES }:| Hij loopt echt super goed en stevig en is razendsnel. Hij kan heeeeel lief en leuk spelen met auto's en speelfiguren of zit gerust een half uur in een boekje te bladeren O+ En ik vind hem heel grappig :D O+ Verder slaapt ie snachts als een newborn, gaat er geen brood en fruit in en is het af en toe gewoon echt een eikel. Dus al met al een hele gemiddelde dreumes :P
pi_204107953
Welkom aan alle nieuwe dreumessen! Die kroon is echt geweldig Aure. Tof dat hij m op wil! _O-

Ik kreeg vanmiddag een mail van de opvang en werd er haast een beetje emotioneel van. Ik mag met mijn dreumes morgenochtend voor het eerst in haar leven mee naar binnen bij het wegbrengen. *O* O+
Het klinkt als iets onbenulligs, maar ik vind het zo fijn dat dat weer mag.
Ik vroeg aan kleuter of ze zich nog kon herinneren dat ik haar tot in de groep mocht brengen, maar nee, ze wist het niet meer zei ze.
pi_204108046
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 20:28 schreef Donna het volgende:
Mijn dreumes is helemaal niet leuk op het moment.

Ze moet niks van me hebben. Samen spelen is niet goed. Ga ik op de bank zitten is het ook niet goed, dan moet ze erbij en er weer af en janken en er weer bij en af en janken en boos doen. Ze laat zich ook al niet naar bed brengen door mij en huilt en jammert net zolang tot ze van ellende letterlijk omvalt en valt dan in slaap in m'n armen. Of niet en dan gaat het jammeren gewoon door.

Door m'n vriend laat ze zich gewoon naar bed brengen en bij opa en oma ook. Ik mis de magie ofzo. -O-
Dus, als iemand zin heeft om me te vertellen dat deze fase heel kort is, graag.
Dit klinkt wel echt heel matig. ;( Is die voorkeur van haar altijd al zo geweest of komt het vanuit t niets? Ik duim dat het snel over is. Lijkt me echt vreselijk moeilijk om zo afgewezen te worden. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 22:44:22 #105
382129 crew  Donna
pi_204108545
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 22:25 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Dit klinkt wel echt heel matig. ;( Is die voorkeur van haar altijd al zo geweest of komt het vanuit t niets? Ik duim dat het snel over is. Lijkt me echt vreselijk moeilijk om zo afgewezen te worden. :*
Nee vanuit het niks gekomen. Als ze valt ofzo wil ze wel getroost worden door mij en ze is ook vaak wel vrolijk verder. Het is echt wanneer de vermoeidheid toeslaat dat ik afgewezen wordt. En dat is best vaak met een dreumes die eigenlijk nog 2 slaapjes nodig heeft maar zichzelf daar veeeeeeel te groot voor vindt. Veel vermoeidheid haha.
Er is echt niks aan en ik kan al zo slecht tegen gejammer.
Gelukkig vrijdag weer werken. :W
pi_204114660
Oh wat vervelend Donna! Hopelijk een fase die snel over is inderdaad. Het geschreeuw/gekrijs is helaas erg herkenbaar, kan ik ook vrij slecht tegen :@.

Beterschap aan de kleintjes, PKM en Bien!

Hier ook veel vaccinaties gekregen met de eerste verjaardag inderdaad. Worden ze in Engeland ook standaard gevaccineerd voor chickenpox (varicella), bien?
  donderdag 17 maart 2022 @ 20:51:37 #107
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204118999
Nee, zit hier niet in de standaard vaccinaties!
  donderdag 17 maart 2022 @ 21:25:13 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204119778
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 21:36 schreef Aure het volgende:
Nou daar istie dan hoor *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is verzot op z'n muts en wilde hem vandaag ook steeds op :') Hij klimt en klautert echt op ALLLES }:| Hij loopt echt super goed en stevig en is razendsnel. Hij kan heeeeel lief en leuk spelen met auto's en speelfiguren of zit gerust een half uur in een boekje te bladeren O+ En ik vind hem heel grappig :D O+ Verder slaapt ie snachts als een newborn, gaat er geen brood en fruit in en is het af en toe gewoon echt een eikel. Dus al met al een hele gemiddelde dreumes :P
Jaaaa! Gefeliciteerd!
Resistance is futile.
  donderdag 17 maart 2022 @ 21:29:20 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204119861
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:38 schreef monsterd. het volgende:
Hey dames, ik kom mij melden met onze dreumes! Gisteren 1 geworden :). Ik ben laatste tijd wat minder actief op fok maar zal het leuk vinden weer mee te lezen.

En gezellig alle dreumes geklets en de alles zelf willen doen fase :P. Water is hier ook grote favoriet, maar nou niet echt voor mama en de opruimdienst :+
*O* *O* *O* gefeliciteerd nog!
Resistance is futile.
  donderdag 17 maart 2022 @ 21:33:18 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204119964
quote:

Ze moet niks van me hebben. Samen spelen is niet goed. Ga ik op de bank zitten is het ook niet goed, dan moet ze erbij en er weer af en janken en er weer bij en af en janken en boos doen. Ze laat zich ook al niet naar bed brengen door mij en huilt en jammert net zolang tot ze van ellende letterlijk omvalt en valt dan in slaap in m'n armen. Of niet en dan gaat het jammeren gewoon door.

Door m'n vriend laat ze zich gewoon naar bed brengen en bij opa en oma ook. Ik mis de magie ofzo. -O-
Oh nee. Fingers crossed dat dit maar even duurt, lijkt mij ook heel erg moeilijk. -O-

Sterkte
Resistance is futile.
pi_204120481
quote:

Herkenbaar.

Spelen gaat wel en hij laat zich ook door me knuffelen. Maar luiers verschonen, aankleden en hem in de wandelwagen doen zijn pure hel momenteel. Ik heb al een paar keer vriend bij het luier verschonen geroepen omdat ik het gewoon niet gedaan krijg. Gillen, krijsen, draaien,... vreselijk. Bij vriend is het allemaal een eitje :( Als hij snachts huilend wakker wordt en ik hem wil troosten accepteert hij dat niet. Wederom krijsen, schreeuwen, maar ook uit mijn armen proberen te komen. Bij vriend gaat hij rustig zitten.... Waar het aan ligt, echt geen idee. Vermoeiend en frustrerend is het wel.
  Moderator donderdag 17 maart 2022 @ 22:02:53 #112
382129 crew  Donna
pi_204120562
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 21:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Herkenbaar.

Spelen gaat wel en hij laat zich ook door me knuffelen. Maar luiers verschonen, aankleden en hem in de wandelwagen doen zijn pure hel momenteel. Ik heb al een paar keer vriend bij het luier verschonen geroepen omdat ik het gewoon niet gedaan krijg. Gillen, krijsen, draaien,... vreselijk. Bij vriend is het allemaal een eitje :( Als hij snachts huilend wakker wordt en ik hem wil troosten accepteert hij dat niet. Wederom krijsen, schreeuwen, maar ook uit mijn armen proberen te komen. Bij vriend gaat hij rustig zitten.... Waar het aan ligt, echt geen idee. Vermoeiend en frustrerend is het wel.
Heel herkenbaar en ik ben soms met verschonen ook wel bang dat ik haar te hardhandig vastpak, maar ze katapulteert zichzelf nog eens van de commode af. Doe het dus ook regelmatig op de grond nu en dan ondertussen lekker geschopt worden.

Vandaag ging het overall best goed, maar vanmiddag moest ze natuurlijk naar bed. Ze viel bijna in slaap in m'n armen met een flesje melk. Het ging zo goed en ik leg haar neer; DRAMA! Huilen en opstaan, speen en knuffels uit bed gooien, zichzelf 'neergooien' tegen de spijlen aan.
M'n vriend komt boven, ze steekt haar armpjes uit, lacht naar hem, kraait iets liefdevols en gaat liggen slapen. |:) |:) |:)

*En idd dat uit m'n armen proberen te komen. Levensgevaarlijk ook.
pi_204120654
Een van Jettes grootste hobby's is eten. En waarom zou je je laten voeren als je ook gewoon zelf tomatensoep naar binnen kan werken?

SPOILER
pi_204120697
Wat lastig van de dramadreumesbuien! Ik heb geen tips helaas, T was sowieso altijd best makkelijk en J meestal ook wel. Ik duim dat het een fase is! En welkom @Aure!
pi_204120974
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 22:02 schreef Donna het volgende:

[..]
Heel herkenbaar en ik ben soms met verschonen ook wel bang dat ik haar te hardhandig vastpak, maar ze katapulteert zichzelf nog eens van de commode af. Doe het dus ook regelmatig op de grond nu en dan ondertussen lekker geschopt worden.

Vandaag ging het overall best goed, maar vanmiddag moest ze natuurlijk naar bed. Ze viel bijna in slaap in m'n armen met een flesje melk. Het ging zo goed en ik leg haar neer; DRAMA! Huilen en opstaan, speen en knuffels uit bed gooien, zichzelf 'neergooien' tegen de spijlen aan.
M'n vriend komt boven, ze steekt haar armpjes uit, lacht naar hem, kraait iets liefdevols en gaat liggen slapen. |:) |:) |:)

*En idd dat uit m'n armen proberen te komen. Levensgevaarlijk ook.
Bizar hè! Ik heb er ook moeite mee hoor. Als ik een luier moet doen, ben ik in mijn hoofd er mee bezig hoe ik het het beste kan aanpakken. Wat ik in zijn handen kan geven. Maar zelfs afleiding werkt vaak niet. Het is echt erg, maar ik zie er tegenop om een luier te doen :X

Ik kan hem wel naar bed doen, dat gaat gelukkig prima.
  Moderator donderdag 17 maart 2022 @ 22:53:08 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204121416
Aapie heeft ook een lastige fase maar dat is niet specifiek naar mij toe. Hij wil echt vermaakt worden door ons, zelfstandig spelen doet hij stukken minder. Hij wil bij ons op de bank, dan er weer af, er weer op en ondertussen huilen. Het lijkt alsof hij zelf niet weet wat hij wil ;( Ook gaat hij nu dramatisch op de grond liggen als iets niet gaat zoals hij wil en avondeten is echt hel. Hij weigert gewoon te eten. Behalve patat en vlees, dat wil hij wel :') De rest van de dag eet hij wel goed dus ik maak me er niet al te druk om.

Ik las ergens dat dit waarschijnlijk de laatste sprong is, nummer 10. Hij heeft de laatste 2 nachten wel doorgeslapen dus misschien is dat wel de nieuwe feature!

Verder is hij ook wel weer heel lief, hij wil dus heel veel kroelen en als je hem alle aandacht geeft is hij extreem zoet. Hij is heel druk met lopen en zijn favoriete bezigheid is nu dingen binnen het huis verplaatsen. Boekjes worden uit de kast naar de bank gebracht, puzzelstukjes gaan in de emmer met kleden etc. Ziet er wel heel schattig uit O+

Vandaag zijn we voor het eerst naar een krijspaleis geweest en dat viel me niet tegen! Hij heeft heerlijk zitten spelen met allemaal zachte blokken en een beetje geklommen. Het scheelde wel dat het rustig was want de eerste 5 minuten was hij behoorlijk overweldigd. Als er veel meer kinderen waren geweest (nu hadden we de hele peuterhoek voor onszelf) had hij het denk ik te spannend gevonden.

Gefeliciteerd en welkom hier @Aure *O*

@Gogo83 oh wat heerlijk die foto’s O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 18 maart 2022 @ 07:46:08 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204122953
:W
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 10:28:04 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204124172
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 07:46 schreef Tink89 het volgende:
Wacht even, is R. al 1? :o Dit gaat me allemaal veel te snel hoor, stop de tijd! _O- Gefeliciteerd met je dreumes :*

Ik zat net even over sprong 10 te lezen en daar stond dit: "Hij gaat nu kunst met een grote K maken: hij krast niet meer bij het tekenen, maar tekent nu bijvoorbeeld ‘paarden’, ‘boten’ en ‘zichzelf.’" Uhm, Aapie stopt nog steeds alles in zijn mond in plaats van dat hij iets op papier doet :') Zijn er echt kinderen van deze leeftijd die al tekenen :?

Bron: https://www.oeiikgroei.nl/mentale-sprong-10/

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 18-03-2022 10:45:36 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204124245
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 07:46 schreef Tink89 het volgende:
Niet. :o

Nou gefeliciteerd dan maar. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204124299
Nee joh @MaJo mijn kleuter tekent zelfs nog nauwelijks. _O-

Poffertje heeft weer streken en helpt graag mee. Zo blij dat het weer makkelijker gaat na een baggerweek. O+

@Donna en @Sunshine1982 hebben jullie weleens staand verschonen geprobeerd? Doet voor ons wonderen. Ze loopt dan wel lachend weg met blote kont, je moet er dus echt ff de tijd voor nemen.
Mijn man mag het nog wel liggend doen. :{w
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 10:53:27 #121
382129 crew  Donna
pi_204124391
Nee eigenlijk niet. Misschien toch eens luierbroekjes proberen dan. Gewone luiers krijg ik staand echt niet recht aan. :G
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 10:58:17 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204124477
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 10:43 schreef PKM het volgende:
Nee joh @:MaJo mijn kleuter tekent zelfs nog nauwelijks. _O-

Poffertje heeft weer streken en helpt graag mee. Zo blij dat het weer makkelijker gaat na een baggerweek. O+

@:Donna en @:Sunshine1982 hebben jullie weleens staand verschonen geprobeerd? Doet voor ons wonderen. Ze loopt dan wel lachend weg met blote kont, je moet er dus echt ff de tijd voor nemen.
Mijn man mag het nog wel liggend doen. :{w
Vaag dan :D Aapie is sowieso nog druk bezig met de eerste woordjes. No way dat hij opeens een "poes" of een "boom" zou tekenen hoor :N

Oh ja draaien tijdens het luier verschonen, check :'(

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 10:53 schreef Donna het volgende:
Nee eigenlijk niet. Misschien toch eens luierbroekjes proberen dan. Gewone luiers krijg ik staand echt niet recht aan. :G
Vanaf wanneer gaan ze eigenlijk aan de luierbroekjes? Aapie kwam eergisteren met een luierbroekje thuis van de opvang :D
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 11:04:12 #123
382129 crew  Donna
pi_204124564
Geen idee. Mijn oudste was een mak schaap met verschonen, die kreeg pas luierbroekjes toen ze zindelijk aan het worden was. :9
  vrijdag 18 maart 2022 @ 11:04:14 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204124566
Bij de oudste pas toen we gingen oefenen met het potje. Tot die tijd vind ik het vooral heel irritant om die hele broek uit te moeten trekken om een schone luier aan te doen. Normaal laat ik 'm om de enkels.

En ja, echt. Een jaar geleden gaf ik ongeveer nu aan dat het serieus werd. Over 30 minuten issie een jaar geleden geboren.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 11:05:00 #125
382129 crew  Donna
pi_204124572
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:04 schreef Tink89 het volgende:
Bij de oudste pas toen we gingen oefenen met het potje. Tot die tijd vind ik het vooral heel irritant om die hele broek uit te moeten trekken om een schone luier aan te doen. Normaal laat ik 'm om de enkels.

En ja, echt. Een jaar geleden gaf ik ongeveer nu aan dat het serieus werd. Over 30 minuten issie een jaar geleden geboren.
:W :W
Van harte gefeliciteerd!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')