abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2022 @ 23:23:43 #276
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204257171
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:41 schreef Aure het volgende:
Wij hadden ook weer een periode met dunne vieze luiers bij Otis. Ik verdenk z'n tanden ervan }:| ik kon standaard elke ochtend weer een nieuwe outfit bij hem aan doen. En vorige week bij mijn vriend ook, omdat het zo dun was dat het Otis zijn broekspijp uit was gelopen toen hij Otis optilde en op zijn arm zette :') het droop zo over hem heen en liet ook nog een heel spoor achter over de vloer en een tas van mij :r
Bohhhhh ;( het kan altijd nóg erger :X

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:32 schreef SQ het volgende:

[..]
Wij noemen dat altijd vezeltjespoep.
Goud heeft ook zo'n kuiltje in zijn balzak waar die vezels altijd in blijven plakken :')
Geen kuiltje bij Colin gelukkig, maar zijn hele balzak is gewoon een poepmagneet :') . En dan zo met 1 vingertje in een billendoekje vlokken peuteren :') .
Resistance is futile.
  maandag 28 maart 2022 @ 23:37:29 #277
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_204257270
Ohja lekker broodvezeltjes op de balzak. Man is heel laks met dat schoonpeuteren dus ik vind soms verrassingsvezeltjes :+

Hier nu nog wel speen, s nachts en overdag indien ziek of moe. Ik wil t ook eerder afleren dan bij Melba. Die had ook zo’n spenenbekkie, was met iets voor de drie jaar er vanaf en t is wel bijgetrokken!

Maar pep pakt soms zelf zn duimpje, dat vind ik nog vervelender eigenlijk… lastiger afleren ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
  Moderator/colorchick dinsdag 29 maart 2022 @ 08:27:49 #278
382129 crew  Donna
pi_204258191
Vezelpoep is horror.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 08:45:50 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204258295
Spruit heeft vanaf het begin geen speen gewild en nu nog steeds maar heel soms. Hij krijgt hem alleen in bed (maar meestal valtie zo in slaap na de borst) en in de auto. Verder alleen bij ziek. En dat vind ik voor nu wel prima. De oudste ging ze kapot trekken toen ze bijna twee was en toen hebben we haar laten zien dat ze kapot waren en telkens als er eentje stuk was, gooiden we ze samen weg. Werkte prima, geen gedoe :)

En poep: sinds spruit geen koemelk meer krijgt (en ik dus ook niet), heeft hij gewone luiers. Geen stevige keutels, geen waterdunne zut.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 09:12:12 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204258561
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:29 schreef Seven. het volgende:
Over poep gesproken: ik háát volkorenbroodpoep. Overal vlokken :( .
Ja! Die zijn echt de hel :X wij noemen het kruim, zit werkelijk overal. En inderdaad alles van die balzak afplukken :')

Als we het toch over dit soort dingen hebben: Aapie heeft soms harde ballen (echt een soort walnoot) en soms zijn ze super slap. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat de logica hierachter is :? Het heeft niks met kou te maken in ieder geval.

Qua poep: sinds hij vast voedsel eet geen hele dunne poep meer. Soms een vaste drol maar meestal toch wel pastasaus met stukken :9
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 29 maart 2022 @ 09:52:09 #281
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204258885
Bleh, ik heb geen zin in vandaag! :D Heb een hoestje, lichte verhoging (37,8) en lichte hoofdpijn/ spierpijn maar covid testen zijn vooralsnog al twee dagen negatief. Hopelijk is J blij vandaag, want wil lekker rustig aan doen!
pi_204258926
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:26 schreef SQ het volgende:

[..]
En verder moeten we ze meer vezels en minder suiker geven dus _O-
Thanks. De laatste tijd probeer ik kleuter vezels in zijn kwark te geven omdat hij soms wat te dun poept. Maar nou was het nog niet helemaal goed. Ik ga mijn blik richten op wat hij drinkt. ^O^

Poffertje had gisteravond koorts en ging pas rond 21:00 slapen. Weer een nieuwe verkoudheid.

Foto van gisteren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 09:59:59 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_204258940
Bij chronische vezeltjes kun je de onderkant beter even door het bad trekken :+

Beterschap, PKM en bien!
disclaimer
pi_204262355
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:24 schreef SQ het volgende:

[..]
Goud heeft ook altijd tamelijk dunne poep. Geen diarree, maar wel dat het de luier regelmatig uit komt. Drollen of keutels heb ik nog nooit gezien.
Ik heb ook ooit gedacht aan KMA/lactose intolerantie, maar dan zouden er ook andere tekenen moeten zijn. Sommige kinderen hebben dat nou eenmaal. Geruststelling: zachte brei is gezonder dan stevige keutels ;)
Ah, dat laatste is goed om te horen. En ik moest lachen om je tweede berichtje, al krijgt J. al bijna geen suiker. Dit weekend heeft ze wel (melkvrije) taart op, met dus wel behoorlijk wat suiker. Dat was feest gisteren, gelukkig was ze op de opvang.

@Aure: ik kwam er laatst ook pas achter dat ze doorgelekt was toen ik het op m'n arm voelde. Zo erg als jij beschreef, heb ik gelukkig nog niet gehad.

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:46 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Bij vrienden van ons bleek het appel te zijn waar hun zoon zo op reageert. Alle andere fruit en eten gaat en ging goed, maar fruitsap of appels en dan ging het zo weer mis. Het duurde heel lang voordat ze de link ontdekten omdat appel vaak als bijproduct in fruitsap zit, en ze daar pas laat achter kwamen. Misschien kun je uitproberen of je er logica in kan vinden?
Ik verdenk nu dus tandjes van dat het weer erger wordt. Als het volgende week niet beter is dan moeten we inderdaad maar eens langere tijd gaan bijhouden wat ze eet en hoe ze poept. Zó geen zin in... Maar als het helpt dan helpt het.

quote:
9s.gif Op maandag 28 maart 2022 23:23 schreef Seven. het volgende:

[..]
Bohhhhh ;( het kan altijd nóg erger :X
[..]
Geen kuiltje bij Colin gelukkig, maar zijn hele balzak is gewoon een poepmagneet :') . En dan zo met 1 vingertje in een billendoekje vlokken peuteren :') .
Iew!! Nu moet ik zeggen dat ik soms wel terugverlang naar een externe balzak hoor. Poep tussen mini-schaamlippen uit peuteren is ook niet bepaald mijn hobby.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 09:12 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ja! Die zijn echt de hel :X wij noemen het kruim, zit werkelijk overal. En inderdaad alles van die balzak afplukken :')

Als we het toch over dit soort dingen hebben: Aapie heeft soms harde ballen (echt een soort walnoot) en soms zijn ze super slap. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat de logica hierachter is :? Het heeft niks met kou te maken in ieder geval.

Qua poep: sinds hij vast voedsel eet geen hele dunne poep meer. Soms een vaste drol maar meestal toch wel pastasaus met stukken :9
Pastasaus met stukken is wel een redelijke omschrijving van J.'s poep als het geen diarree is. _O-

Wat een droppie @PKM! Hopelijk knapt ze snel op.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 16:59:20 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_204262658
Om nog even verder te gaan over poep... mijn jongens zijn echte schijters, die gaan met gemak 4 keer per dag af, net als papa. Logischerwijs is de poep dan niet zo stevig.
De dames in dit huis zijn meer van het eenmaal daags en dan wat meer en steviger :+
disclaimer
pi_204262664
Beterschap PKM en Bien!

Over poep gesproken: Bubbles poepte daarnet in bad ;( Het moest er een keertje van komen natuurlijk :D.

Overigens zitten hier alle pitten/vezels/zaden gewoon in de poep vermengd? Ik vind nooit losse stukjes in haar luier.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 17:01:02 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_204262679
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 16:59 schreef Smart_ass het volgende:
Beterschap PKM en Bien!

Over poep gesproken: Bubbles poepte daarnet in bad ;( Het moest er een keertje van komen natuurlijk :D.

Overigens zitten hier alle pitten/vezels/zaden gewoon in de poep vermengd? Ik vind nooit losse stukjes in haar luier.
Dan zal ze ook wel geen pastasaus schijten :Y)

En mmmm, badpoep. Mijn lievelings :r
disclaimer
pi_204262702
Nee het zijn inderdaad of zachte drollen of van die plakkaaten. Meestal dat laatste.
pi_204263698
Trouwens, iets heel anders. Bubbles heeft af en toe luieruitslag (eigenlijk alleen met doorkomende tandjes). Maar nu ziet het er bij haar niet uit als een soort eczeem ofzo, maar meer als blauwe plekken (waar dan af en toe bloed uit komt ;( ). Ze heeft er nu geen last meer van maar die blauwe plekjes zitten er nog steeds. Hebben meer dreumesen dit? Gaat dit weg? Ik heb volgende week weer een afspraak bij de pediatrician dus ik ga het sowieso daar vragen, maar ik vraag me af of iemand van jullie dit herkent. Als ik google op luieruitslag ziet het er allemaal anders uit. Straks gaan ze de kinderbescherming bellen omdat ze denken dat ik haar iets aan doe :'( :'( .
  dinsdag 29 maart 2022 @ 18:54:48 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_204263787
Heeft dat niet gewoon met haar donkere huidskleur te maken? Dat een rode vlek er eerder als blauw uitziet? :@
disclaimer
  dinsdag 29 maart 2022 @ 18:57:15 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_204263824
Echt alle plaatjes die ik online vind van luieruitslag zijn van witte babies ook :?
disclaimer
pi_204263896
Ja dat klinkt opzich best plausibel, maar deze vlekken zien er wel echt blauwe plek-achtig uit. Ze heeft in haar babytijd weleens eerder uitslag gehad en toen was het wel echt (vuur)rood. Dus het verschil tussen rood en blauw/paars is wel te zien zeg maar.
pi_204266537
Bizar eigenlijk hoeveel je over poep gaat praten als je eenmaal een kind hebt hé :')
  dinsdag 29 maart 2022 @ 21:35:43 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_204266656
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 21:30 schreef Aure het volgende:
Bizar eigenlijk hoeveel je over poep gaat praten als je eenmaal een kind hebt hé :')
Eindelijk mag het gewoon. Ik hou van poeptalk.
disclaimer
pi_204267080
Ik had trouwens ook een krukje voor m'n kind kunnen kopen ipv duur speelgoed :')

:D :D

Maar we wonen natuurlijk in een drukke straat dus ik snap ook wel dat ze graag naar buiten kijken.

Bonusfoto's
SPOILER
  dinsdag 29 maart 2022 @ 22:13:30 #296
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204267472
Awww, Otis z'n krulletjes O+ . Leuk kereltje is het toch ^O^ .
Resistance is futile.
pi_204267646
Hij is superleuk, nu nog leren slapen _O-
  woensdag 30 maart 2022 @ 11:56:11 #298
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204271278
Eindelijk een positieve test vanmorgen! Moest er na twee jaar toch eens van komen he! :') Al voel ik me stukken beter nu. Had echt flinke koorts gisteravond (38,9 MET 2 paracetamol erin). Koude rillingen, oogleden waren zelfs heet! Vannacht wakker in een nat bed. Nu voelt het als een verkoudheid eigenlijk. Geen koorts of spierpijn meer, alleen hoest en beetje snotterig.

Schoonouders kwamen net langs met wat bloemen. En of ze J konden meenemen voor een wandeling of paar uurtjes bij hun. Heb ze gewaarschuwd dat hij hen Covid kan geven. Maar vonden ze niet erg en ze stonden erop?! ( 8)7 ) Nou ja, heb ze gewaarschuwd toch? Dus heb nu paar uurtjes rust. Eerste plan: DOUCHEN!

Vraag me dan af of J het vorige week had? Het was 10/12 dagen na zijn MMR vaccinatie. En ze zeggen dat ze dan koorts kunnen krijgen. Of was de koorts misschien dan toch Covid? We zullen het nooit weten!
pi_204271495
@Smart_ass kunnen het angiokeratomen zijn?
Protège moi de mes désirs.
pi_204271496
Ben op pagina twee met lezen maar hier alles ok hoor. Zat even heel weinig op het forum. Ik ga even bijlezen. Makkelijk want F van 20 maanden ligt op me met koorts. Net uit bad zo trillen en blauwe voetjes. Snel romper aan en op de bank met deken op me. Maar ik heb nu honger :X

Status hier: hij praat volop, veel woorden. Heeft meer bouwtalent dan broer. :D tekenen is ook leuk. Groente is iets wat vreselijk is, maar vlees gaat als enige en brood en fruit. Gezond hebben we losgelaten haha. Wel alleen maar water en dat drinkt hij goed. Mond vol tanden, volgens tandarts hoeft hij er nog 4 maar dat zijn de grootste kiezen. Kleine kiezen heeft hij wel allang. En nee hij loopt nog niet :o soms wel, los ook, als hij het voldoende vertrouwt. Maar buiten absoluut niet, ook niet aan handen en meestal overal op knieën en voortbewegen. Fascinatie voor uilen en friese uilenborden (op een boerderij), en die merkt hij overal op. Het is een geweldig kind O+ wel ben ik alles, en wat eenkennig maar niet moeilijk. Slaapt ook al tijden meestal door. Bv krijgt hij nog. Ondanks dat ik drie dagen weg ben geweest naar cursus. Kolven wel gedaan maar komt 1 mm uit ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')