https://nos.nl/artikel/24(...)vasie-of-is-het-blufquote:Als Rusland Oekraïne binnenvalt, hoe bereid je je daar als burger op voor? De Oekraïense newssite Babel heeft een uitgebreide lijst met tips daarvoor opgesteld. Leer eerste hulp en zoek schuilkelders op in de buurt, is te lezen in het artikel.
Eerder deze maand waarschuwden Amerikaanse inlichtingendiensten dat Moskou mogelijk een invasie aan het voorbereiden is. Dat zou ook blijken uit satellietbeelden. Aan de grens zouden bijna 100.000 Russische militairen zijn gestationeerd en er zouden plannen liggen voor een inval. Ook inlichtingendiensten in Oekraïne sloegen alarm.
De NAVO besprak de spanningen vandaag op een top in Letland. Oekraïne is geen lidstaat van het militaire bondgenootschap, maar is de afgelopen jaren wel gesteund door de alliantie en hoopt ooit te kunnen toetreden. Secretaris-generaal Jens Stoltenberg sprak duidelijke taal richting Moskou: "Rusland zal een hoge prijs betalen als ze opnieuw geweld gebruiken tegen het onafhankelijke Oekraïne."
Maar volgens het Kremlin zijn de aantijgingen onzin. Niet Rusland, maar juist het Westen maakt zich schuldig aan provocaties - onder meer door wapens te sturen naar Oekraïne. President Poetin waarschuwde vanmiddag de NAVO nog om geen 'rode lijn' te overschrijden, zoals het sturen van van extra militairen naar Oekraïne.
Sojoez zegt je niets? Dat hebben de Amerikanen jarenlang gebruikt toen het NASA programma werd gekortquote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:55 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Je hebt totaal geen verstand van ruimtevaart zo te lezen.Best hoor.
Ik was cynisch.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Mooi man. Denk je dat die gasten niet 'all-in' gaan? Teveel COD gespeeld? Als de pleuris echt uitbreekt kun je je familie en vrienden begraven. Oorlog is naar. Heel naar. Dat is geen spelletje
Ik ben vrij goed op de hoogte van ruimtevaartprogramma's sinds de jaren vijftigquote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Sojoez zegt je niets? Dat hebben de Amerikanen jarenlang gebruikt toen het NASA programma werd gekort
Ja, moeten we wel provincie Groningen onbewoonbaar verklaren en alle inwoners evacueren. Lijkt mij het offeren meer dan waard.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:58 schreef -river- het volgende:
Kunnen wij het redden zonder Rusland ivm gas enz?
Ah, dan heb ik het verkeerd begrepen, want oorlog is verschrikkelijk voor iedereen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik was cynisch.
Graag andere berichten van ondergetekende meenemen. Die heb je voor een gedeelte ook wel gelezen, dacht ik zo.
Oorlog is afschuwelijk. Dat heb ik hier al tig keer gezegd.
Het zijn altijd de burgers en de ondergeschikten die de sigaar zijn.
Het is aan Poetin om zijn legers terug te trekken en de oorlogsdreiging op te heffen.
Zijn eisen gaan niet worden ingewilligd. Kiev gaat niet naar zijn pijpen dansen en de NAVO en de EU zullen blijven volhouden dat Oekraïne daartoe het volste soevereine recht heeft. Als Oekraïne persé lid zou willen worden van de NAVO, dan mogen ze dat zelf weten. Als ze persé een verzoek tot aansluiting bij de EU willen indienen, dan mogen ze dat zelf weten. Daar heeft buurman Poetin geen reet over te vertellen. Al zou hij het nog zo graag willen. Vindt hij dat een oorlog waard? Laten we verdomme hopen van niet.
Ja hoor. Zal wel wat vaker trillen in Groningen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:58 schreef -river- het volgende:
Kunnen wij het redden zonder Rusland ivm gas enz?
Hoezo evacueren? vechten voor de Oekraïne zullen ze!quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja, moeten we wel provincie Groningen onbewoonbaar verklaren en alle inwoners evacueren. Lijkt mij het offeren meer dan waard.
Mij niet.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja, moeten we wel provincie Groningen onbewoonbaar verklaren en alle inwoners evacueren. Lijkt mij het offeren meer dan waard.
Geen EU land en wij hebben Rusland niet nodig voor gas.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hoezo evacueren? vechten voor de Oekraïne zullen ze!
Dan weet je ook dat Rusland jarenlang de raketten heeft geleverd voor allerlei ruimtemissiesquote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:00 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik ben vrij goed op de hoogte van ruimtevaartprogramma's sinds de jaren vijftig
Ik hoop niet NL defensie? Die 2 F35's naar Roemenie stuurde waar er 1 van kapot bleek te zijnquote:
Daarom kunnen we ze ook wel missen en dan hun gas inpikkenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Geen EU land en wij hebben Rusland niet nodig voor gas.
Dat is ook het plan. Maar we moeten maar hopen dat ze niet zo'n bommetje laten ploffenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Daarom kunnen we ze ook wel missen en dan hun gas inpikken
Ik lees ook over die CIA die al een tijd in Oekraine zit.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:47 schreef onlogisch het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)ied-marine~ad8c8c79/
Wat doen die bemoeizuchtige yanks daar toch??????????
Zou misschien voorkomen dat we kapot spul sturen. Of dat we afhankelijk zijn van andere landen bij een evacuatiequote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik hoop niet NL defensie? Die 2 F35's naar Roemenie stuurde waar er 1 van kapot bleek te zijn
We gaan allemaal windmolens en zonnepanelen neerzetten?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Geen EU land en wij hebben Rusland niet nodig voor gas.
Lees het topic eens door.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
We gaan allemaal windmolens en zonnepanelen neerzetten?
Best hilarisch toch? Dat sommige denken dat als morgen die pleuris uitbreekt, dat ze de dag erna nog het gasfornuis kunnen aansteken?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
We gaan allemaal windmolens en zonnepanelen neerzetten?
Waar komt het dan vandaan volgens jou? Uit Groningen? LNG? Dat is tijdelijk he?quote:
Ik weet iig wel dat de nationalistische Russen langer tegen ontberingen zullen kunnen dan de Nederlanders die bij het tijdelijk sluiten van de kroegen en de scholen al bij de psychiater lopenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Best hilarisch toch? Dat sommige denken dat als morgen die pleuris uitbreekt, dat ze de dag erna nog het gasfornuis kunnen aansteken?
Daar zou ik me dan weer niet in vergissen. Maar laten we hopen dat de oorlog niet helemaal tot hier komtquote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:16 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik weet iig wel dat de nationalistische Russen langer tegen ontberingen zullen kunnen dan de Nederlanders die bij het sluiten van de kroegen en de scholen al bij de psychiater lopen
Dat weet ik, maar bijvoorbeeld een Ariane 5 ECA heavy lift space launch vehicle, de nieuwste, heeft gewoon solid rocket boosters omdat het toch beter is. Sojoez, zeer goeie raket trouwens, maar is wat off topic. Na de maanmissies (Apollo) werd het NASA budget flink ingekrompen. Ze hadden het geld er niet meer voor over. Er moest een herbruikbaar veer komen, de space shuttle, maar de motoren sleten wat snel en de russen konden veel goedkoper lanceren.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan weet je ook dat Rusland jarenlang de raketten heeft geleverd voor allerlei ruimtemissiesVooral satellieten. En dat Rusland ook vrij snel afgestapt is van 'solid fuel'
Tragisch genoeg zal Nederland dan ons gas moeten leveren aan andere EU-landen want contracten etc.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Best hilarisch toch? Dat sommige denken dat als morgen die pleuris uitbreekt, dat ze de dag erna nog het gasfornuis kunnen aansteken?
Dus het klopt toch wat ik zeg? Die 'solid boosters' zijn gewoon een vuurpijl die je niet 'uit' kunt zetten. En de Russen waren daar eerder mee om dat gevaar te zien. Dat heeft de VS ook een keer (1986) op de harde manier moeten leren... Maar zijn er wél mee doorgegaan omdat, dat goedkoper wasquote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:17 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar bijvoorbeeld een Ariane 5 ECA heavy lift space launch vehicle, de nieuwste, heeft gewoon solid rocket boosters omdat het toch beter is. Sojoez, zeer goeie raket trouwens, maar is wat off topic. Na de maanmissies (Apollo) werd het NASA budget flink ingekrompen. Ze hadden het geld er niet meer voor over. Er moest een herbruikbaar veer komen, de space shuttle, maar de motoren sleten wat snel en de russen konden veel goedkoper lanceren.
Terug naar ontopic maar.
Wel lekker veel geld verdienen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Tragisch genoeg zal Nederland dan ons gas moeten leveren aan andere EU-landen want contracten etc.
Lol, inderdaad. Een Duitse collega van mij betaald nu ¤0.60 per kuub in Duitsland. Gas wat uit Nederland komtquote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Tragisch genoeg zal Nederland dan ons gas moeten leveren aan andere EU-landen want contracten etc.
Die nieuwe ruimtetelescoop is anders wel met een franse raket, met vastebrandstof aanjagers omhooggeschoten. Het is tegenwoordig weer in de mode zegmaar.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dus het klopt toch wat ik zeg? Die 'solid boosters' zijn gewoon een vuurpijl die je niet 'uit' kunt zetten. En de Russen waren daar eerder mee om dat gevaar te zien. Dat heeft de VS ook een keer (1986) op de harde manier moeten leren...
Het zal vast wel beter zijn geworden. Dat geloof ik wel. En die JWT volg ik ookquote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:23 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Die nieuwe ruimtetelescoop is anders wel met een franse raket, met vastebrandstof aanjagers omhooggeschoten. Het is tegenwoordig weer in de mode zegmaar.
Ik schrok toen ik al die 50+ers op 0:12 zag, mooi voorbeeld van de vergrijzing in Rusland.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:09 schreef Stoorzendert het volgende:
Kijk die Zikorskies maar eens bezig zijn met hun Chernobyl apparatuur. Kunnen gevaarlijke Vladimirs zijn hoor..
Tsja... Deze grijze bol die de boel bepaald is ook niet bepaald iets waar je op moet rekenen wel?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:32 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik schrok toen ik al die 50+ers op 0:12 zag, mooi voorbeeld van de vergrijzing in Rusland.
Straks verspreekt hij zich op het verkeerde moment..quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tsja... Deze grijze bol die de boel bepaald is ook niet bepaald iets waar je op moet rekenen wel?
[ afbeelding ]
The baltic way was dat, maar heeft toch eigenlijk weinig met het huidige conflict te maken.quote:
Het komt ze zeker niet slecht uit nee. Een zwak Europa (EU en niet-EU) is een zegen voor de Yankees. Die zijn absoluut bang voor hun machtspositie. Dat ze het weer hebben over vrijheid, democratie en soevereiniteit moet toch alarmbellen laten rinkelen. Amerika first geldt al sinds WWII.quote:Op zondag 13 februari 2022 00:06 schreef einzeinz het volgende:
Strategische zet van Amerika om Europa te destabiliseren
Legendarische film.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:11 schreef Toby56 het volgende:
Nou, Poetin en Biden zijn druk aan het bellen.
Dat belooft weinig goeds.
Het zal er wel toe leiden dat de Doomsday Machine wordt ingezet.
Wat gaat Europa hier instabieler van worden dan?quote:Op zondag 13 februari 2022 00:06 schreef einzeinz het volgende:
Strategische zet van Amerika om Europa te destabiliseren
Ze zouden er juist stabieler van worden imho. De grote vijand van Oost-Europa staat ineens aan de grens..quote:Op zondag 13 februari 2022 01:06 schreef sp3c het volgende:
Totaal niet natuurlijk
Zie ook niet hoe dat in het belang van de VS zou zijn tbh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |