Jup. Ik liep net na zonsopkomst langs de rivier, zag er prachtig uit. 15 km in de zon is een stuk leuker dan 15 km in mist of regen, dus ik heb niks te klagenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 11:33 schreef sigme het volgende:
Wat een heerlijk weer vandaag! Bij jullie ook?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Robaitnquote:Op zaterdag 12 februari 2022 11:48 schreef Pinnenmutske het volgende:
Is daar geen andere naam voor? Krootjes ken ik niet.
Belg hé.
Kroontjes is ook geen algemeen Nederlands hoor. Rode bietenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 11:48 schreef Pinnenmutske het volgende:
Is daar geen andere naam voor? Krootjes ken ik niet.
Belg hé.
Begin april heb ik weer lamsvleespakketten. Zie hierboven voor beschrijving & prijs. De inflatie gaat wel rap, slager is ook weer wat duurder, maar voorlopig hou ik de prijs nog even zoals 'ie was.quote:Op zondag 14 maart 2021 18:32 schreef sigme het volgende:
Hey laiverds, qua lamsvlees enzo he, ik denk dat ik maximaal 5 pakketten van 5kg vrij kan maken voor fokvriendjes. En vanwege de gestegen prijzen van lamsvlees wordt het lamsvlees duurder (sorry, privégrapje). Maar de slager heeft de kosten omhoog gegooid. Gelijk heeft 'ie, maar het is nogal een slok op een borrel zeg maar.
Pakket bevat lamsgehakt, nek, schouder (in plakjes), bout (in plakjes) en koteletten. Ik bied de pakketten aan voor ¤87,50/kg, dus ¤17,50 per kg. Speciale verzoekjes zoals bout in grote stukken (kleine kg/stuk) of schouder aan 1 stuk kunnen aan de slager gevraagd worden, zo'n stuk kost ¤20/kg. Lamstongetjes worden niet in rekening gebracht, maar zijn gereserveerd voor ene mevrouw Vanyel.
Stuur me een PM/DM als je interesse hebt, Als er meer liefhebbers zijn dan pakketten ga ik strootjes trekken denk ik. Over een week maak ik de stand op!
Alleen koos ik blijkbaar een saai stuk van het Bargerveen. Ik kon er alleen maar omheen lopen en niet eens een rondje. Wel de grens over gelopen, weer een manier er bij hoe ik de NL/D grens heb overgestoken.quote:
Doe je eens een foto (serie) hoe de tuin groeit met bomen en struiken.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben schaatsen gekeken, bomen/struiken geplant, skeleton gekeken (3e heat alleen), bomen/struiken geplant. 13 Stuks totaal. Morgen hopelijk nog minimaal 5.
Vermoedelijk dankzij jou krijg ik van die filmpjes met naaimachine trucjes.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb de naaikamer maar eens opgeruimd. Wat kan een mens een zooi maken.
Iedere keer wel weer naar skeleton kijken wanneer Bos kwam. Maar 3e heat veel gezien alleen haar niet. 4e heat wel.
In de winter en zomer zie je niet zoveel iedere week maar in de herfst en lente wel dus ik zou gewoon eens per week doenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:49 schreef AnneX het volgende:
Vanmiddag ook wat foto’s gemaakt als begin om het verloop van de seizoenen vast te leggen vanaf nu. Vraag is nu (aan mijzelve) : ga ik dat iedere week doen? Vaker? Of minder vaak?
Straks Shakshuka met ook aard. zag ik. Ben benieuwd.
Iedere week lijkt me. En je kunt altijd foto's die geen verschil laten zien er tussenuit halen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:49 schreef AnneX het volgende:
Vanmiddag ook wat foto’s gemaakt als begin om het verloop van de seizoenen vast te leggen vanaf nu. Vraag is nu (aan mijzelve) : ga ik dat iedere week doen? Vaker? Of minder vaak?
Straks Shakshuka met ook aard. zag ik. Ben benieuwd.
Lopend, ophanden lopend, kruipend, zwemmend.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 16:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Alleen koos ik blijkbaar een saai stuk van het Bargerveen. Ik kon er alleen maar omheen lopen en niet eens een rondje. Wel de grens over gelopen, weer een manier er bij hoe ik de NL/D grens heb overgestoken.
Ben benieuwd of elders in het gebied de adders alweer tevoorschijn zijn gekomen om te gaan zonnebaden.
Fiets, auto, bus, vrachtwagen, trein en vliegtuigquote:Op zaterdag 12 februari 2022 18:17 schreef z80 het volgende:
[..]
Lopend, ophanden lopend, kruipend, zwemmend.
Ik liep er langs en luisterde naar mezelf...niet doen niet doen niet doen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 18:50 schreef z80 het volgende:
De eerste kilo paaseitjes van dit jaar aan het wegwerken.
Wil je dit event de volgende keer spoileren svp? Nu zin in paaseitjesquote:Op zaterdag 12 februari 2022 18:50 schreef z80 het volgende:
Lees jij dan geen spoilers ?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wil je dit event de volgende keer spoileren svp? Nu zin in paaseitjes
Als er honden en proviand mee moeten zal het vast weer auto zijnquote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Lees jij dan geen spoilers ?![]()
Heerlijk @:sigme gaan jullie met de auto of vliegen?
Dat ziet er vreselijk zoet uitquote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik verlang eigenlijk nooit naar paaseitjesze vallen altijd tegen qua chocolade of vulling
Ik vind alleen dit wel lekker:
[ afbeelding ]
Ja, dat is wel een goed ritme, vermoed ik.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
In de winter en zomer zie je niet zoveel iedere week maar in de herfst en lente wel dus ik zou gewoon eens per week doen
Ha, dat is ook mogelijk.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Iedere week lijkt me. En je kunt altijd foto's die geen verschil laten zien er tussenuit halen.
Jij fietst en sport het er wel weer af.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 18:50 schreef z80 het volgende:
Team Kaatjequote:Op zaterdag 12 februari 2022 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik liep er langs en luisterde naar mezelf...niet doen niet doen niet doen.
Ik las niets over honden vandaar.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als er honden en proviand mee moeten zal het vast weer auto zijn
Ik ging uit van hondenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik las niets over honden vandaar.
En @:Isabeau daarom melk en witte chocolade eitjes. Evt ook wel butterscotch
Eten is ook belangrijker dan klerenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:09 schreef sigme het volgende:
Ik heb kleren gepakt voor 4 weken Spanje. Daar is het 's ochtends 3o en overdag 17o (Ze voorspellen ook wel 20, maar dat lijkt me al te dol, dat zal toch wel niet toch?).
[ afbeelding ]
Dus ik heb een waaaaaanzinnige lading kleren gepakt. En die allemaal opgerold en dan past die hele stapl in een beschaafd klein weekendtasje.
Morgen ga ik proviand pakken. Dat past niet in een weekendtasje
Die vind ik dan juist weer zo ontzettend nietszeggend.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik verlang eigenlijk nooit naar paaseitjesze vallen altijd tegen qua chocolade of vulling
Ik vind alleen dit wel lekker:
[ afbeelding ]
We nemen mee:quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Heerlijk @sigme gaan jullie met de auto of vliegen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik ga ze dit jaar ook niet meer allemaal proeven.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nou, daar gaan we hoor… smaken worden steeds buitenissiger.
https://www.jamin.nl/eiwijzer Kriek, whiskey, proteïne
De mystery van vorig jaar zit er nu bij, als ik het goed heb onthouden. Limoncello. IJskoud in een glaasjeIn een paasei
![]()
Ik heb -nog- geen doos besteld.
Jaquote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zou ze voor de vierde woonst gaan kijken ook?
Wat was nou eigenlijk vorige jaar de mystery smaak? Ik dacht pumpkin spice volgens mij, maar weet niet of ze het nog bekend hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb -nog- geen doos besteld.
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:25 schreef sigme het volgende:
[..]
We nemen mee:
• 100 kilo proviand
• 1 grote houtsnipperaar
• 1 meter kachelpijp
• rol 50 x 1 meter jute
• kettingzaag
• bosmaaier
• tuinbankje
• 2 honden
• hondebrokken twv 2 honden, 4 weken
Nou, en dan nog wat losse rommeltjes.snap de auto (voor zover ik weet hebben jullie geen eigen vrachtvliegtuig)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Limoncello, dacht ik. Matig. En zit nu dus bij de normale smaken.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat was nou eigenlijk vorige jaar de mystery smaak? Ik dacht pumpkin spice volgens mij, maar weet niet of ze het nog bekend hebben gemaakt.
De doos zal nog niet klaar zijn voor onsquote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:29 schreef Sarabi het volgende:
Ligt het aan mij of kan ik die doos niet vinden in webshop
Ik zit al op Fresia vanaf dag 1 en daar blijf ik bij.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Tijd voor “Wie is de mol”. Denk dat leatitia er uit gaat, want tot nu toe is iedereen die ik verdenk dezelfde avond er uit gegaan.moet dus iedere week naar een ander op zoek
Ik hou verder mijn mond wel 😉quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zit al op Fresia vanaf dag 1 en daar blijf ik bij.
Kan alleen niet live kijken dus moet nu er even aan denken om Fok niet meer te openen
Zijn probleem.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:39 schreef Myraela het volgende:
Ik kan ook niet kijken want m'n vriend is vanavond weg en we kijken samen. De lul.
quote:
Zou wat zijn als de sport je dood maaktequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gezellig.Kranplätze müssen verdichtet sein
Oneens met deze stelling. Al moet ik toegeven dat ik de gesprekken er achteraf over vaak het tofste vind.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Wie is de Mol kijken is sowieso kut
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie is de Mol is de rucola of "die naar zeep smakende groente" van de televisiequote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oneens met deze stelling. Al moet ik toegeven dat ik de gesprekken er achteraf over vaak het tofste vind.
Rucola.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:05 schreef derLudolf het volgende:
Wie is de Mol is de rucola of "die naar zeep smakende groente" van de televisie
Sterktequote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:27 schreef borisz het volgende:
Tijd voor de laatste ep van Dexter S8E12.
Kan ik daarna aan de nieuwe serie beginnen
Dit was het eerste seizoen waarin mijn minst-favoriete mensen er gewoon lekker snel weg waren.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:27 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zit op Kim-Lian want ik vind haar irritaaaant dus dat betekent meestal dat diegene er tot het állerlaatst in blijft
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:53 schreef derLudolf het volgende:
Trauma heli land hier. Gezellig, is iemand neergestoken in/bij het café.
Voordeel van het dorp is dat er geen recherche onderzoek nodig is.Het handige aan zo'n dorp is dan dat je de ook vaak de achtergrond van zo'n gebeurtenis wel ergens krijgt te horenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gezellig.Ik weet meer over wat er in het dorp van mijn ouders gebeurt dan waar ik zelf woon.
Ik had vannacht wel heuse recherche op bezoekMet zo'n dikke penning voor de buik hangend en al. Het was een pre-pandemische nacht qua reuring.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Nee dat gaat over koriander.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Rucola.Zijn er mensen die vinden dat rucola naar zeep smaakt, of gaat dat over koriander? Overigens ook koriander.
Ik hou wel redelijk van rucola en zeker van koriander, maar mollen bekijk ik enkel in het weiland.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wie is de Mol is de rucola of "die naar zeep smakende groente" van de televisie
Nou ja, m'n broertje was er. Toen hij vertelde wie was neergestoken mocht ik de dader raden en ik had het goed geraden.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het handige aan zo'n dorp is dan dat je de ook vaak de achtergrond van zo'n gebeurtenis wel ergens krijgt te horenIk weet meer over wat er in het dorp van mijn ouders gebeurt dan waar ik zelf woon.
Ik had vannacht wel heuse recherche op bezoekMet zo'n dikke penning voor de buik hangend en al. Het was een pre-pandemische nacht qua reuring.
Maa ook bij rucola zelf heb je 'beetje bittere rucola' en 'niet te eten zo bittere rucola'. Die laatste moet absoluut ergens door of gewoon in de prullenbak en die eerste wil ik wel als sla eten.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Rucola miet vooral ergens bij/doorheen zitten. Zo los is het niet te hachelen… koriander smaakt voor mij echt naar zeep.
Altijd prettig als mensen aan de verwachting voldoenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:39 schreef derLudolf het volgende:
Nou ja, m'n broertje was er. Toen hij vertelde wie was neergestoken mocht ik de dader raden en ik had het goed geraden.
Café had eindelijk weer eens een feestje/live muziek.
Algemene tendens: ja godverdomme, waarom moet door die sjappen het café dicht.
M'n neefje van 10 ofzo is goed in mollen vangenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik hou wel redelijk van rucola en zeker van koriander, maar mollen bekijk ik enkel in het weiland.
Hoe vang je mollen?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
M'n neefje van 10 ofzo is goed in mollen vangen![]()
Bij de melkveehouderij van de buren vangt ie ze allemaal ipv een professionele mollenvanger.
Met een klem, op de juiste plek in de gang zetten. En handschoenen dragen zodat ze geen mens ruiken.quote:
quote:
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:25 schreef sigme het volgende:
[..]
We nemen mee:
• 100 kilo proviand
• 1 grote houtsnipperaar
• 1 meter kachelpijp
• rol 50 x 1 meter jute
• kettingzaag
• bosmaaier
• tuinbankje
• 2 honden
• hondebrokken twv 2 honden, 4 weken
Nou, en dan nog wat losse rommeltjes.100 kilo proviand?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je daar genoeg aan voor 4 weken?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
JE mist hem gewoonquote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:07 schreef Myraela het volgende:
Ik ben zo'n beetje 24/7 samen met m'n vriend, en nu is die een keer een avondje weg en heb ik ineens honderdmiljoen twijfels en ideeën over het huis die ik met hem wil bespreken. Waarom gaat dat altijd zo.
Oh, het is een ruwe schatting, zonder veel direct verband met de werkelijkheid. Veel.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:01 schreef PdeHoog het volgende:
100 kilo proviand?Heb je daar genoeg aan voor 4 weken?
[/quote]quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:16 schreef sigme het volgende:
Oh, en ik heb _eindelijk_ gezien wat verneukte quotes veroorzaakt. In het gekwoote bericht een tag afsluiten met
Hoi?quote:
Ik ben ook zo, maar vond het toch een fraaie beschrijving.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik hou wel redelijk van rucola en zeker van koriander, maar mollen bekijk ik enkel in het weiland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |