abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 februari 2022 @ 17:16:13 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203631025
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dan is genoeg omdat dan fusiereactoren het kunnen overnemen.
Ja, vooral daarop vertrouwen en geen plan B hebben. Ik hoor al mijn hele leven dat Fusiereactoren er binnen 20 jaar zullen zijn.
pi_203631031
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 16:48 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Zit een groot gedeelte sowieso niet in vergunningen etc? Dat proces kan je natuurlijk ook versnellen als overheid als je wilt. Dat het 10 jaar duurt voordat er een schep de grond in gaat bij het bouwen van een kerncentrale is gewoon een keuze.
klopt en die keuze is er met een reden en die reden kan je niet zomaar zonder rechtzaken opzij schuiven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203631036
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, vooral daarop vertrouwen en geen plan B hebben. Ik hoor al mijn hele leven dat Fusiereactoren er binnen 20 jaar zullen zijn.
dan luister je naar de verkeerde kanalen.. misschien wat minder naar leugens luisteren?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203631155
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt en die keuze is er met een reden en die reden kan je niet zomaar zonder rechtzaken opzij schuiven.
Gedeeltelijk wel maar er zit natuurlijk ook onzin bij. Projecten die stilgelegd worden vanwege hamsters terwijl de co2 van een gascentrale of kolencentrale die je ermee vervangt 1000000x meer dode dieren veroorzaakt.
pi_203631168
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:28 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Gedeeltelijk wel maar er zit natuurlijk ook onzin bij. Projecten die stilgelegd worden vanwege hamsters terwijl de co2 van een gascentrale of kolencentrale die je ermee vervangt 1000000x meer dode dieren veroorzaakt.
verzin je deze casus of is dit echt gebeurd? Als dat het laatste is, wanneer gebeurde dit dan?
pi_203631966
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 16:48 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Zit een groot gedeelte sowieso niet in vergunningen etc? Dat proces kan je natuurlijk ook versnellen als overheid als je wilt. Dat het 10 jaar duurt voordat er een schep de grond in gaat bij het bouwen van een kerncentrale is gewoon een keuze.
Volgens mij zijn ze echte 15 jaar aan het bouwen. Maar veel gaat mis bij de quality checks of duurt langer te fabriceren. Partijen die eruit trekken, aantrekken van mensen met de juiste kennis, etc.

Iedere stap duurt langer en wordt duurder lijkt het.
.
pi_203631998
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 01:09 schreef Maron het volgende:
Auto’s die op LPG lopen zijn ook rijdende bommen..
Je moet dat in verhouding (leren) zien. Een LPG tank is op +- 10 bar om voldoende mee te nemen voor de ritjes. Een waterstoftank 700(!) bar voor hetzelfde. Zullen we het er niet over hebben wat het kost om een gas vloeibaar te maken op 700 bar. Dat is 1. Het verschil in druk is "order of magnitude" groter. Dus waar je met een LPG tank kunt spreken van een explosie is dat bij waterstof een soort nucleaire reactie die de parkeergarage en alles daarboven opblaast en in zeer kleine stukjes achterlaat. Dat is 2. Het is beide vloeibaar gas maar onder zeer verschillende druk.

Dus die verhoudingen zijn zeer belangrijk. Daar heeft de mens vanuit zijn primitieve brein weinig gevoel voor. Dus je moet dan terugvallen niet op wat je denkt of denkt te weten maar op wetenschap.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 18:38:36 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203632014
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee dat kan niet met de huidige techniek
kan welmet een Space X re-usable rocket naar de zon-, alleen is ie dan niet meer re-usable
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 12 februari 2022 @ 18:39:12 #109
323876 michaelmoore
pi_203632023
x

[ Bericht 100% gewijzigd door michaelmoore op 12-02-2022 18:39:58 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203632114
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 18:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kan welmet een Space X re-usable rocket naar de zon-, alleen is ie dan niet meer re-usable
dat is geen kanon
pi_203632353
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 18:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat is geen kanon
Ik moest denken aan de boeken van Jules Verne. :)

Van de aarde naar de maan (Frans De la Terre à la Lune) is een sciencefictionroman van de Franse auteur Jules Verne. Het verhaal werd voor het eerst gepubliceerd in 1865. Het gaat over een poging naar de maan te reizen met een groot kanon genaamd Columbiad.

In 1870 kreeg het boek een vervolg getiteld De reis om de maan. Beide boeken zijn later samengevoegd tot De reis naar de maan.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 19:31:16 #112
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_203632763
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 15:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Is het posten van die quote een argument voor iets? Tegen iets?
Gewoon een stukje achtergrondinformatie. Doe ermee wat je wil. Het plaatst de uitspraken van Macron enigszins in perspectief.

Net zoals dat we hier 5 miljard gaan uittrekken voor een kerncentrale. Het eindresultaat laat de Betuwelijn, de Noord-Zuidlijn en de Fyra verbleken waarschijnlijk _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_203633088
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:07 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ik moest denken aan de boeken van Jules Verne. :)

Van de aarde naar de maan (Frans De la Terre à la Lune) is een sciencefictionroman van de Franse auteur Jules Verne. Het verhaal werd voor het eerst gepubliceerd in 1865. Het gaat over een poging naar de maan te reizen met een groot kanon genaamd Columbiad.

In 1870 kreeg het boek een vervolg getiteld De reis om de maan. Beide boeken zijn later samengevoegd tot De reis naar de maan.
zo zijn er wel meer ideeen gefantaseerd, zoals een lift naar de ruimte...
pi_203633355
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
verzin je deze casus of is dit echt gebeurd? Als dat het laatste is, wanneer gebeurde dit dan?
Kopie pasten werkt niet maar in Limburg was er iets met een Korenwolf ooit. Bij een kerncentrale gaat dat natuurlijk x 100 plaatsvinden.

Wat ik bedoel, sommige zaken zijn te belangrijk om iedereen z'n zegje er over te kunnen laten doen en 10 jaar in de rechtbank af te handelen. Zoiets als een coronawet kunnen ze er ook doorheen jassen als het nodig is. Omdat het belangrijk is en niet kan wachten.
pi_203633450
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:00 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Kopie pasten werkt niet maar in Limburg was er iets met een Korenwolf ooit. Bij een kerncentrale gaat dat natuurlijk x 100 plaatsvinden.

Wat ik bedoel, sommige zaken zijn te belangrijk om iedereen z'n zegje er over te kunnen laten doen en 10 jaar in de rechtbank af te handelen. Zoiets als een coronawet kunnen ze er ook doorheen jassen als het nodig is. Omdat het belangrijk is en niet kan wachten.
voor de coronawet is geen mer nodig, voor een kerncentrale wel
pi_203633622
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
voor de coronawet is geen mer nodig, voor een kerncentrale wel
Ja maar al die procedures hoeven geen 10 jaar te duren als je er als overheid gewoon vol voor gaat, dat is mijn punt. Als je echt wil, en je vindt dat kerncentrales belangrijk zijn in een energietransitie, dan meot je gewoon zorgen dat je het allemaal sneller maakt.

Alle regels in Nederland zijn er met een reden maar dat zorgt er ook voor dat alles verstopt raakt.
pi_203635407
Tja. We zijn nu de elektriciteitscentrales die werken uit aan het zetten en in het wilde weg wat zon en wind aan het bouwen. Want: fossiel en kernenergie is slecht en zon en wind zijn goed. En dat is ook hoe ver er over nagedacht is.

Blijkbaar vind niemand het belangrijk, dat er straks 24/7 230 Volt uit het stopcontact komt. Daar moet je zelf maar voor zorgen, met zonnepanelen en accu's. En in de winter zit je maar in de kou, want bijstoken met fossiele brandstof is natuurlijk wel heel fout.

Kom op, mensen! Maak eerst een plan dat ook gaat werken en voer dat uit! Die vrije markt is leuk, maar bied geen enkele garantie.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 22:22:50 #118
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_203637326
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 18:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja want SpaceX heeft een 100% slagingsgarantie bij hun launches _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_203638776
Nog een aanvulling: het idee van een vrije energiemarkt is, dat je al je eigen centrales rustig kunt sluiten en er dan toch genoeg energie uit je stopcontact komt, zolang je maar genoeg betaalt. Vooral omdat Duitsland dat ook aan het doen is. We moeten dus opbieden. En ja,we krijgen nu een kleine compensatie door het tijdelijk verlagen van de energiebelasting. Waardoor de loonbelasting volgend jaar (nog meer) omhoog moet. Overheidssubsidie betaal je uiteindelijk altijd zelf.

Dus wen maar alvast aan het idee, dat je binnenkort net zoveel aan energie betaalt als aan wonen. Direct of indirect.
pi_203639130
Waar zit dat geld in godsnaam in, bijna 20 miljard? Dit is een bizar aantal arbeidsuren, om over ruw materiaal maar te zwijgen.

Is het gewoon een verkapte vorm van staatssteun aan de industrie ofzo?
pi_203641052
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 23:42 schreef tjoptjop het volgende:
Waar zit dat geld in godsnaam in, bijna 20 miljard? Dit is een bizar aantal arbeidsuren, om over ruw materiaal maar te zwijgen.

Is het gewoon een verkapte vorm van staatssteun aan de industrie ofzo?
Alle projectmanagers en directeuren die natuurlijk gewoon iedere maand salaris krijgen. Die kosten lopen natuurlijk door. Terwijl de constructeur telkens die onderdelen overnieuw moet bouwen en controleren op kwaliteit.
.
pi_203641670
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 09:12 schreef Fer het volgende:

[..]
Alle projectmanagers en directeuren die natuurlijk gewoon iedere maand salaris krijgen. Die kosten lopen natuurlijk door. Terwijl de constructeur telkens die onderdelen overnieuw moet bouwen en controleren op kwaliteit.
Personeel natuurlijk ook, er zit nogal wat verschil tussen 5 jaar of 15 jaar bouwen.
Financiering telt ook mee, rente was nog hoog toen ze aangekondigd werden, dat zou nu wel iets schelen.
Maar kerncentrales zijn "hoog risico" projecten, dus heel laag zal die rente nooit worden.
pi_203641739
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee dat kan niet met de huidige techniek
Waarom niet?
pi_203641792
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 10:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom niet?
jij eerst: waarom wel?
  zondag 13 februari 2022 @ 10:56:18 #125
323876 michaelmoore
pi_203642167
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 18:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat is geen kanon
nee een raket is geen kanon, dat klopt.

maar een eenmalig raket kan ook veel zooi naar de zon schieten

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 16:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Met de techniek van nu zou het toch mogelijk moeten zijn om een kanon te bouwen die dat afval de ruimte in schiet.
Ik herinner mij nog dat er een Canadees was die plannen had om een kanon te bouwen om satellieten in de lucht te schieten.
Misschien iets voor Elon Musk om dat te ontwikkelen.
ja een re-usable raket ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')