Ja, vooral daarop vertrouwen en geen plan B hebben. Ik hoor al mijn hele leven dat Fusiereactoren er binnen 20 jaar zullen zijn.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dan is genoeg omdat dan fusiereactoren het kunnen overnemen.
klopt en die keuze is er met een reden en die reden kan je niet zomaar zonder rechtzaken opzij schuiven.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 16:48 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zit een groot gedeelte sowieso niet in vergunningen etc? Dat proces kan je natuurlijk ook versnellen als overheid als je wilt. Dat het 10 jaar duurt voordat er een schep de grond in gaat bij het bouwen van een kerncentrale is gewoon een keuze.
dan luister je naar de verkeerde kanalen.. misschien wat minder naar leugens luisteren?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, vooral daarop vertrouwen en geen plan B hebben. Ik hoor al mijn hele leven dat Fusiereactoren er binnen 20 jaar zullen zijn.
Gedeeltelijk wel maar er zit natuurlijk ook onzin bij. Projecten die stilgelegd worden vanwege hamsters terwijl de co2 van een gascentrale of kolencentrale die je ermee vervangt 1000000x meer dode dieren veroorzaakt.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt en die keuze is er met een reden en die reden kan je niet zomaar zonder rechtzaken opzij schuiven.
verzin je deze casus of is dit echt gebeurd? Als dat het laatste is, wanneer gebeurde dit dan?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:28 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Gedeeltelijk wel maar er zit natuurlijk ook onzin bij. Projecten die stilgelegd worden vanwege hamsters terwijl de co2 van een gascentrale of kolencentrale die je ermee vervangt 1000000x meer dode dieren veroorzaakt.
Volgens mij zijn ze echte 15 jaar aan het bouwen. Maar veel gaat mis bij de quality checks of duurt langer te fabriceren. Partijen die eruit trekken, aantrekken van mensen met de juiste kennis, etc.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 16:48 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zit een groot gedeelte sowieso niet in vergunningen etc? Dat proces kan je natuurlijk ook versnellen als overheid als je wilt. Dat het 10 jaar duurt voordat er een schep de grond in gaat bij het bouwen van een kerncentrale is gewoon een keuze.
Je moet dat in verhouding (leren) zien. Een LPG tank is op +- 10 bar om voldoende mee te nemen voor de ritjes. Een waterstoftank 700(!) bar voor hetzelfde. Zullen we het er niet over hebben wat het kost om een gas vloeibaar te maken op 700 bar. Dat is 1. Het verschil in druk is "order of magnitude" groter. Dus waar je met een LPG tank kunt spreken van een explosie is dat bij waterstof een soort nucleaire reactie die de parkeergarage en alles daarboven opblaast en in zeer kleine stukjes achterlaat. Dat is 2. Het is beide vloeibaar gas maar onder zeer verschillende druk.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 01:09 schreef Maron het volgende:
Auto’s die op LPG lopen zijn ook rijdende bommen..
kan welmet een Space X re-usable rocket naar de zon-, alleen is ie dan niet meer re-usablequote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee dat kan niet met de huidige techniek
dat is geen kanonquote:Op zaterdag 12 februari 2022 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kan welmet een Space X re-usable rocket naar de zon-, alleen is ie dan niet meer re-usable
Ik moest denken aan de boeken van Jules Verne.quote:
Gewoon een stukje achtergrondinformatie. Doe ermee wat je wil. Het plaatst de uitspraken van Macron enigszins in perspectief.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is het posten van die quote een argument voor iets? Tegen iets?
zo zijn er wel meer ideeen gefantaseerd, zoals een lift naar de ruimte...quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:07 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik moest denken aan de boeken van Jules Verne.![]()
Van de aarde naar de maan (Frans De la Terre à la Lune) is een sciencefictionroman van de Franse auteur Jules Verne. Het verhaal werd voor het eerst gepubliceerd in 1865. Het gaat over een poging naar de maan te reizen met een groot kanon genaamd Columbiad.
In 1870 kreeg het boek een vervolg getiteld De reis om de maan. Beide boeken zijn later samengevoegd tot De reis naar de maan.
Kopie pasten werkt niet maar in Limburg was er iets met een Korenwolf ooit. Bij een kerncentrale gaat dat natuurlijk x 100 plaatsvinden.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
verzin je deze casus of is dit echt gebeurd? Als dat het laatste is, wanneer gebeurde dit dan?
voor de coronawet is geen mer nodig, voor een kerncentrale welquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:00 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Kopie pasten werkt niet maar in Limburg was er iets met een Korenwolf ooit. Bij een kerncentrale gaat dat natuurlijk x 100 plaatsvinden.
Wat ik bedoel, sommige zaken zijn te belangrijk om iedereen z'n zegje er over te kunnen laten doen en 10 jaar in de rechtbank af te handelen. Zoiets als een coronawet kunnen ze er ook doorheen jassen als het nodig is. Omdat het belangrijk is en niet kan wachten.
Ja maar al die procedures hoeven geen 10 jaar te duren als je er als overheid gewoon vol voor gaat, dat is mijn punt. Als je echt wil, en je vindt dat kerncentrales belangrijk zijn in een energietransitie, dan meot je gewoon zorgen dat je het allemaal sneller maakt.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
voor de coronawet is geen mer nodig, voor een kerncentrale wel
Ja want SpaceX heeft een 100% slagingsgarantie bij hun launchesquote:Op zaterdag 12 februari 2022 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kan welmet een Space X re-usable rocket naar de zon-, alleen is ie dan niet meer re-usable
Alle projectmanagers en directeuren die natuurlijk gewoon iedere maand salaris krijgen. Die kosten lopen natuurlijk door. Terwijl de constructeur telkens die onderdelen overnieuw moet bouwen en controleren op kwaliteit.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:42 schreef tjoptjop het volgende:
Waar zit dat geld in godsnaam in, bijna 20 miljard? Dit is een bizar aantal arbeidsuren, om over ruw materiaal maar te zwijgen.
Is het gewoon een verkapte vorm van staatssteun aan de industrie ofzo?
Personeel natuurlijk ook, er zit nogal wat verschil tussen 5 jaar of 15 jaar bouwen.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Alle projectmanagers en directeuren die natuurlijk gewoon iedere maand salaris krijgen. Die kosten lopen natuurlijk door. Terwijl de constructeur telkens die onderdelen overnieuw moet bouwen en controleren op kwaliteit.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee dat kan niet met de huidige techniek
jij eerst: waarom wel?quote:
nee een raket is geen kanon, dat klopt.quote:
ja een re-usable raket ofzoquote:Op zaterdag 12 februari 2022 16:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Met de techniek van nu zou het toch mogelijk moeten zijn om een kanon te bouwen die dat afval de ruimte in schiet.
Ik herinner mij nog dat er een Canadees was die plannen had om een kanon te bouwen om satellieten in de lucht te schieten.
Misschien iets voor Elon Musk om dat te ontwikkelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |