https://www.nu.nl/coronav(...)ren-medewerkers.htmlquote:Actievoerders zijn donderdag een vaccinatielocatie van de GGD in Heerlen binnengevallen. Hierbij beschuldigden zij de medewerkers van "genocide op de Nederlandse bevolking", is te horen op een video die de betogers zelf deelden via sociale media. Ook ontstond er een handgemeen tussen medewerkers en de betogers.
Volgens de GGD hebben de betogers medewerkers geïntimideerd en geprovoceerd. Ook werden zonder toestemming filmopnames gemaakt. Woensdag zouden activisten ook al de vaccinatielocatie zijn binnengevallen. Een woordvoerder van de GGD Zuid-Limburg laat aan NU.nl weten dat er aangifte zal worden gedaan van beide incidenten.
De incidenten hebben grote impact op het veiligheidsgevoel van de medewerkers, aldus de GGD. De komende tijd zal de beveiliging op de GGD-locatie worden aangescherpt.
Roel Wever, burgemeester van Heerlen, zegt dat de betogers met het binnenvallen van de GGD-locatie grenzen hebben overschreden. "Dat accepteren we niet. Prima als je voor je mening opkomt, maar doe dat met respect voor de mening en rechten van anderen."
Betogers weigeren weg te gaan
Op beelden van donderdag is te zien en te horen hoe medewerkers van de GGD-locatie de betogers meermaals vragen om het pand te verlaten, wat ze weigeren. "We gaan niet weg", zeggen de demonstranten. "Jullie moeten je bewust zijn dat jullie schuldig zijn aan moord", schreeuwt een demonstrant.
Wanneer een medewerker van de GGD zijn hand op de camera van een vrouwelijke betoger legt om filmopnames te voorkomen, komt het tot een handgemeen tussen de betogers en de GGD-medewerkers. Hier zijn geen gewonden bij gevallen.
Volgens een GGD-medewerker ging het om dezelfde demonstranten die woensdag een medewerker van de locatie hadden belaagd. De groep ontkent op de video daarbij betrokken te zijn geweest.
De woordvoerder van de GGD Zuid-Limburg bevestigt aan NU.nl dat er ook een handgemeen is geweest op woensdag. Hier waren drie mensen bij betrokken. Ze weet niet of het om dezelfde groep betogers gaat. De camerabeelden worden door de politie bekeken.
Niet doen man.quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:24 schreef Twiitch het volgende:
Ik ben Limburger en zelfs ik schaam me voor Heerlen
Voor Heerlen, of eigenlijk de hele Oostelijke Mijnstreek, is altijd wel een extra plekje te vindenquote:Op donderdag 10 februari 2022 17:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Niet doen man.
Je hebt zelf zo veel om je voor te schamen
Ik ben Noord-Limburger maar ik identificeer mezelf eigenlijk meer met het Brabantse. Zodra ik onder Venlo kom noemen ze me toch al Brabander dus dat komt mooi uit.quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Voor Heerlen, of eigenlijk de hele Oostelijke Mijnstreek, is altijd wel een extra plekje te vinden
Wat gebeurt er als je je geduld daadwerkelijk kwijt bent?quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:35 schreef Peligrosso het volgende:
Ik begin mijn geduld met deze mensen te verliezen.
Begrip voor mentaal beperkten heeft zijn limiet, ergens moet je een lijn trekken.
Het is net als bij kleine kinderen, die kunnen ook zelf niet bepalen waar de grens ligt, dat moeten volwassenen voor ze doen.
Allemaal stompen geven natuurlijkquote:Op donderdag 10 februari 2022 17:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als je je geduld daadwerkelijk kwijt bent?
Dan word je ook een gekkie?quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:41 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Allemaal stompen geven natuurlijk
Even kalmeringsspuitje geven.quote:Wanneer een medewerker van de GGD zijn hand op de camera van een vrouwelijke betoger legt om filmopnames te voorkomen, komt het tot een handgemeen tussen de betogers en de GGD-medewerkers. Hier zijn geen gewonden bij gevallen.
Dit zijn gekkies die geloven dat er genocide wordt gepleegd, heeft weinig met polarisatie te maken.quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dit gebeurt er bij beleid wat doelbewust polariseert. De gekkies komen dan in opstand.
de polarisatie veroorzaakt door het beleid zorgt voor de opstand.quote:Op donderdag 10 februari 2022 18:34 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dit zijn gekkies die geloven dat er genocide wordt gepleegd, heeft weinig met polarisatie te maken.
niemand wil het, zelfs met geld toequote:Op donderdag 10 februari 2022 17:51 schreef Duiveltja het volgende:
Het is Limburg. Dat is sowieso een failed provincie. Waarom hoort dat nog bij Nederland
Mensen die zorgmedewerkers aanvallen, mogen wmb worden geregistreerd en komen als laatste aan de beurt wanneer ze zelf zorg nodig hebben.quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als je je geduld daadwerkelijk kwijt bent?
Nee het gestoorde denken van de individuen, zorgt voor deze opstand.quote:Op donderdag 10 februari 2022 19:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de polarisatie veroorzaakt door het beleid zorgt voor de opstand.
Dat krijg je na 2 jaar lockdown.quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:28 schreef Herkauwer het volgende:
Ik ken nog wel een prima lokale GGZ instelling voor ze om bij te protesteren. Wat zijn zij van het padje af zeg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |