abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203584853

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203584882
twitter

Positieve testen vandaag volgens de GGD
pi_203584911
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:39 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Doet er ook allemaal niet meer toe, hopelijk 1 maart van al dit geneuzel verlost ^O^
pi_203584914
quote:
[ twitter ]

Doden worden niet meer geregistreerd?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203584916
quote:
[ twitter ]

Dat kaartje :')
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:43:42 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203584930
quote:
Prima dat corona ondernemersrisico wordt - maar dan moeten de sluitingen en beperkingen van overheidswege dus wel echt van tafel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:44:16 #7
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203584935
quote:
Al besproken
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:44:20 #8
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_203584936
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:42 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Doet er ook allemaal niet meer toe, hopelijk 1 maart van al dit geneuzel verlost ^O^
Maar ik vind het juist zo gezellig om met jullie te neuzelen! O+
pi_203584937
@de_boswachter trekt zijn bioscooppak weer aan.
pi_203584961
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Prima dat corona ondernemersrisico wordt - maar dan moeten de sluitingen en beperkingen van overheidswege dus wel echt van tafel.
Eens, als niemand je restaurant in durft te gaan vanwege het risico op besmetting is dat ondernemersrisico. Je tent sluiten of 1.5m in moeten voeren is dat niet.
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:48:30 #11
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203584990
quote:

[..]
Wel in de huidige vorm, lokaal en kortdurend zou nog kunnen. Maar landelijk en maanden zonder perspectief moet echt voorbij zijn.

Een beetje boer kan er rekening mee houden dat zijn stallen een keer geruimd kunnen worden. Dan kan een ondernemer dat ook voor een sluiting van een maand.

Eigenlijk is wel een mooie scheidslijn of het realistisch is om je ertegen te kunnen verzekeren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:49:29 #12
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_203584998
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:45 schreef Wirelessmouse het volgende:

Eens, als niemand je restaurant in durft te gaan vanwege het risico op besmetting is dat ondernemersrisico. Je tent sluiten of 1.5m in moeten voeren is dat niet.
Dus het risico voor de belastingbetaler?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_203585008
quote:
5s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:49 schreef kasper het volgende:

[..]
Nee, gewoon geen 1.5m of sluiting, Dan heb je ook geen risico voor de belastingbetaler.
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:51:20 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203585012
quote:

[..]
Tot nu toe was het dat wel. Of eigenlijk: voor de belastingbetaler in 2035, of daaromtrent.

Maar daarom moet je dus ook geen sectoren meer gaan sluiten. Dan bestaat het risico niet meer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:51:26 #15
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203585014
quote:

[..]
Ondernemers betalen ook belasting
pi_203585021
quote:

[..]
tuurlijk, een gedwongen sluiting door de staat is geen ondernemersrisico (als die sluiting dus niks te maken heeft met illegaal gedrag he, dus zoals nu met de covid).
Dus per definitie op het bordje van de belastingbetaler (lees heel Nederland).
Wij hebben immers de volksvertegenwoordiging gekozen die dit invoert.

Maar inderdaad helemaal eens, Covid kan een ondernemersrisico zijn, als de staat geen sluitingen organiseert.
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:53:29 #17
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203585034
quote:

[..]
Dat zijn alle andere beslissingen van de overheid ook.

Of het nu gaat om gefaalde ICT-projecten, gezeik met toeslagen of een vliegveld. Waarom zou dat voor coronamaatregelen opeens anders moeten zijn?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203585037
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:44 schreef Zipportal het volgende:
@:de_boswachter trekt zijn bioscooppak weer aan.
pi_203585045
quote:
Hahahaha stofzuigkonijngod
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:55:05 #20
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203585049
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:50 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Nee, gewoon geen 1.5m of sluiting, Dan heb je ook geen risico voor de belastingbetaler.
Ik weet de vorm nog niet, maar een tent sluiten in verband met een gezondheidsrisico voor een periode is niet iets wat nooit eerder gebeurd is. Volgens mij is de Westfries flora met de legionella uitbraak in 1999 nog wel een passend voorbeeld. Maar dat is gewoon een compleet andere schaal.
pi_203585050
quote:
[ twitter ]

En hoeveel zouden er nu weer niet gerapporteerd worden?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_203585058
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 12:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is dan ook een gigantisch gemiste kans om daar niets mee te doen.

Verplichten is lulkoek. Je kunt het fiscaal aantrekkelijk maken voor zowel werkgever als nemer. Je had daarmee een groot deel van de filedruk kunnen wegnemen en de mensen die niet thuis kunnen of willen werken naai je geen oor aan.

Maar neuuuuu we konden niet wachten om als een stel koeien weer in de file te staan omdat elke tering debiel tussen dezelfde dertig minuten tijdsvenster de weg op moet.
Je hebt inderdaad van die 9-5 schapen en ambtenaren die dit heerlijk vinden, maar het begint bij:
quote:
Overigens is een deel ervan ook te verklaren door halstarrige ouderwetse werkgevers met controledrang
De nutteloze team managertjes die hun schaapjes willen controleren of ze al dan niet aan het werk zijn. De hele dag door. Niet realiserende dat ze daarmee juist een nadelig effect hebben op de productiviteit en resultaten. Want ja, 6 inefficiėnte excelsheetjes bijhouden is natuurlijk belangrijker.

Zij waren jarenlang de beperkende factor door het niet eens te willen faciliteren omdat het argument dat het niet zou kunnen tot in den treure werd gebezigd door die fossielen.
Nu ziet men dat het wel kan. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Maar je kan mij niet overtuigen dat een kantoorbaan/ambtenaar niet 2-3 dagen per week 'remote' zou kunnen werken.

Stel dat 50% van de NL banen uit kantoor/ambtenaar bestaat en ze allemaal 2-3 dagen per week dus remote werken. Dan heb je 40-60% minder verkeer in die groep wat 20-30% minder dagelijks verkeer is.

Kan de link nergens meer vinden, maar vorig jaar had de anwb een artikel waarin ze vertelde dat juist de extra 15-20% verkeer er toe leidt er juist files staan. Omdat de bottlenecks het niet aankunnen en het dan begint op te stropen. Haal je die 15-20% weg, kan iedereen doorrijden, zie vakanties/traditionele vrije dagen.
De spreiding die vorig jaar er was met ongeveer dezelfde aantal KM's wat ook een mooie.

Dus juist die angel van drukte kan het hele spitsfile probleem oplossen en die 2-3 dagen remote werken, kan de oplossing zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203585069
quote:

[..]
Ik zou daar onverhoedse bij willen invullen. Als jij nu anderhalve meter invoert, permanent of voor 5 jaar oid kun je daar je onderneming op aanpassen. Net als bij een aangekondigde lockdown, strandtenten doen niets anders.
zie email 27 oktober
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:57:38 #24
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203585080
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:55 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
En hoeveel zouden er nu weer niet gerapporteerd worden?
Als het goed is, is die tussenstap via de GGD nu weg die vertraging veroorzaakte, dit is gewoon de binnengekomen testresultaten van de labs.
pi_203585086
Mooi dat het RIVM rekening houdt met mijn agenda. Ik had een Teams call. Kan ik de hont nog uitlaten voordat de cijfers bekend worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')