SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Doet er ook allemaal niet meer toe, hopelijk 1 maart van al dit geneuzel verlostquote:Op woensdag 9 februari 2022 15:39 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Positieve testen vandaag volgens de GGD![]()
![]()
Doden worden niet meer geregistreerd?quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:39 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Positieve testen vandaag volgens de GGDJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat kaartjequote:Op woensdag 9 februari 2022 15:39 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Positieve testen vandaag volgens de GGD![]()
![]()
Prima dat corona ondernemersrisico wordt - maar dan moeten de sluitingen en beperkingen van overheidswege dus wel echt van tafel.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:37 schreef capricia het volgende:
Mooi. Leven met het virus.
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)in-coronabestrijdingOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Al besprokenquote:Op woensdag 9 februari 2022 15:37 schreef capricia het volgende:
Mooi. Leven met het virus.
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)in-coronabestrijdingIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Maar ik vind het juist zo gezellig om met jullie te neuzelen!quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Doet er ook allemaal niet meer toe, hopelijk 1 maart van al dit geneuzel verlost![]()
![]()
Eens, als niemand je restaurant in durft te gaan vanwege het risico op besmetting is dat ondernemersrisico. Je tent sluiten of 1.5m in moeten voeren is dat niet.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Prima dat corona ondernemersrisico wordt - maar dan moeten de sluitingen en beperkingen van overheidswege dus wel echt van tafel.![]()
Wel in de huidige vorm, lokaal en kortdurend zou nog kunnen. Maar landelijk en maanden zonder perspectief moet echt voorbij zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Prima dat corona ondernemersrisico wordt - maar dan moeten de sluitingen en beperkingen van overheidswege dus wel echt van tafel.
Een beetje boer kan er rekening mee houden dat zijn stallen een keer geruimd kunnen worden. Dan kan een ondernemer dat ook voor een sluiting van een maand.
Eigenlijk is wel een mooie scheidslijn of het realistisch is om je ertegen te kunnen verzekeren.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dus het risico voor de belastingbetaler?quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
Eens, als niemand je restaurant in durft te gaan vanwege het risico op besmetting is dat ondernemersrisico. Je tent sluiten of 1.5m in moeten voeren is dat niet.Zwarte Piet, wie kent 'm niet?![]()
Nee, gewoon geen 1.5m of sluiting, Dan heb je ook geen risico voor de belastingbetaler.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:49 schreef kasper het volgende:
[..]
Dus het risico voor de belastingbetaler?![]()
Tot nu toe was het dat wel. Of eigenlijk: voor de belastingbetaler in 2035, of daaromtrent.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:49 schreef kasper het volgende:
[..]
Dus het risico voor de belastingbetaler?
Maar daarom moet je dus ook geen sectoren meer gaan sluiten. Dan bestaat het risico niet meer.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ondernemers betalen ook belastingquote:Op woensdag 9 februari 2022 15:49 schreef kasper het volgende:
[..]
Dus het risico voor de belastingbetaler?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
tuurlijk, een gedwongen sluiting door de staat is geen ondernemersrisico (als die sluiting dus niks te maken heeft met illegaal gedrag he, dus zoals nu met de covid).quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:49 schreef kasper het volgende:
[..]
Dus per definitie op het bordje van de belastingbetaler (lees heel Nederland).
Wij hebben immers de volksvertegenwoordiging gekozen die dit invoert.
Maar inderdaad helemaal eens, Covid kan een ondernemersrisico zijn, als de staat geen sluitingen organiseert.![]()
Dat zijn alle andere beslissingen van de overheid ook.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:49 schreef kasper het volgende:
[..]
Of het nu gaat om gefaalde ICT-projecten, gezeik met toeslagen of een vliegveld. Waarom zou dat voor coronamaatregelen opeens anders moeten zijn?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:44 schreef Zipportal het volgende:
@:de_boswachter trekt zijn bioscooppak weer aan.![]()
![]()
Ik weet de vorm nog niet, maar een tent sluiten in verband met een gezondheidsrisico voor een periode is niet iets wat nooit eerder gebeurd is. Volgens mij is de Westfries flora met de legionella uitbraak in 1999 nog wel een passend voorbeeld. Maar dat is gewoon een compleet andere schaal.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee, gewoon geen 1.5m of sluiting, Dan heb je ook geen risico voor de belastingbetaler.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
En hoeveel zouden er nu weer niet gerapporteerd worden?quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:39 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Positieve testen vandaag volgens de GGDstupidity has become as common as common sense was before![]()
Je hebt inderdaad van die 9-5 schapen en ambtenaren die dit heerlijk vinden, maar het begint bij:quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is dan ook een gigantisch gemiste kans om daar niets mee te doen.
Verplichten is lulkoek. Je kunt het fiscaal aantrekkelijk maken voor zowel werkgever als nemer. Je had daarmee een groot deel van de filedruk kunnen wegnemen en de mensen die niet thuis kunnen of willen werken naai je geen oor aan.
Maar neuuuuu we konden niet wachten om als een stel koeien weer in de file te staan omdat elke tering debiel tussen dezelfde dertig minuten tijdsvenster de weg op moet.De nutteloze team managertjes die hun schaapjes willen controleren of ze al dan niet aan het werk zijn. De hele dag door. Niet realiserende dat ze daarmee juist een nadelig effect hebben op de productiviteit en resultaten. Want ja, 6 inefficiënte excelsheetjes bijhouden is natuurlijk belangrijker.quote:Overigens is een deel ervan ook te verklaren door halstarrige ouderwetse werkgevers met controledrang
Zij waren jarenlang de beperkende factor door het niet eens te willen faciliteren omdat het argument dat het niet zou kunnen tot in den treure werd gebezigd door die fossielen.
Nu ziet men dat het wel kan. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Maar je kan mij niet overtuigen dat een kantoorbaan/ambtenaar niet 2-3 dagen per week 'remote' zou kunnen werken.
Stel dat 50% van de NL banen uit kantoor/ambtenaar bestaat en ze allemaal 2-3 dagen per week dus remote werken. Dan heb je 40-60% minder verkeer in die groep wat 20-30% minder dagelijks verkeer is.
Kan de link nergens meer vinden, maar vorig jaar had de anwb een artikel waarin ze vertelde dat juist de extra 15-20% verkeer er toe leidt er juist files staan. Omdat de bottlenecks het niet aankunnen en het dan begint op te stropen. Haal je die 15-20% weg, kan iedereen doorrijden, zie vakanties/traditionele vrije dagen.
De spreiding die vorig jaar er was met ongeveer dezelfde aantal KM's wat ook een mooie.
Dus juist die angel van drukte kan het hele spitsfile probleem oplossen en die 2-3 dagen remote werken, kan de oplossing zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik zou daar onverhoedse bij willen invullen. Als jij nu anderhalve meter invoert, permanent of voor 5 jaar oid kun je daar je onderneming op aanpassen. Net als bij een aangekondigde lockdown, strandtenten doen niets anders.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Prima dat corona ondernemersrisico wordt - maar dan moeten de sluitingen en beperkingen van overheidswege dus wel echt van tafel.zie email 27 oktober![]()
Als het goed is, is die tussenstap via de GGD nu weg die vertraging veroorzaakte, dit is gewoon de binnengekomen testresultaten van de labs.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En hoeveel zouden er nu weer niet gerapporteerd worden?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Mooi dat het RIVM rekening houdt met mijn agenda. Ik had een Teams call. Kan ik de hont nog uitlaten voordat de cijfers bekend worden?![]()
Die quarantaine regels bepalen ze toch echt zelf in het omt.quote:
En dan gaan janken dat de bezetting niet optimaal is bij een pussymutatie. Hou toch op. Richt je ogen op het omt om die belachelijke regels aan te passen. Niemand heeft meer last van dit virusje.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
VWS wilde dat de F1 op 100% capaciteit zou draaien. Streng voor iedereen behalve voor ons eigen feestje noem ik dat. https://www.rtlnieuws.nl/(...)compensatie-overheidzie email 27 oktober![]()
Als het goed is ja,quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als het goed is, is die tussenstap via de GGD nu weg die vertraging veroorzaakte, dit is gewoon de binnengekomen testresultaten van de labs.
vind je het heel erg dat ik de geloofwaardigheid van GGD en RIVM niet optimaal vind?stupidity has become as common as common sense was before![]()
'voor mij hoeft het niet zoooo hoooooooooor'quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:46 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
De lezers van de Gelderlander hebben een mening over schoolreisjes. Niet zeuren dat je niet naar Barcelona gaat, Kröller-Müller is ook leuk.
Nee, maar voor een ander wel. En met die instelling blijf je beperkt in je ziel.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:01 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Toevallig ook iets van meneer Neuteboom![]()
![]()
Ik kan bevestigen dat het verschil tussen GGD en RIVM weg is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als je nu de anderhalve meter permanent invoert dan kun je de betaald-voetbalsector of de feestcafé's wel opdoeken, om eens een voorbeeld te noemen. Die hoeven we dan niet te compenseren? Val maar gewoon kapot, dat idee?quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou daar onverhoedse bij willen invullen. Als jij nu anderhalve meter invoert, permanent of voor 5 jaar oid kun je daar je onderneming op aanpassen. Net als bij een aangekondigde lockdown, strandtenten doen niets anders.
Ik snap wel wat je in formele zin bedoelt hoor. Maar als overheidsbeleid vergaande gevolgen heeft voor een bedrijf of een sector, zo vergaand dat ze tot een faillissement kunnen leiden, dan kun je niet de andere kant opkijken. Het invoeren van een duurzaam (consumenten)vuurwerkverbod kun je moeilijk nog onverhoeds noemen, maar je kunt het niet verkopen om daar geen compensatie tegenover te stellen naar de ondernemers toe. "De maatschappij" heeft kennelijk bij meerderheid genoeg van de rotzooi die het oplevert, dan moet "de maatschappij" ook maar betalen voor de economische gevolgen die zo'n besluit heeft.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Flodder (1986) kijkt naar het zwembad.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:03 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Nice. En direct weten welke scene het is![]()
Uiteraard. Een heel leuk zwembadfeest. Volgens mij gooit Kareltje ook nog een naakte vrouw in het zwembadquote:Op woensdag 9 februari 2022 16:03 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Flodder (1986) kijkt naar het zwembad.![]()
![]()
Er zitten hier wat users die dat een heerlijk idee vinden.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:03 schreef Janneke141 het volgende:
Als je nu de anderhalve meter permanent invoert dan kun je de betaald-voetbalsector of de feestcafé's wel opdoeken, om eens een voorbeeld te noemen. Die hoeven we dan niet te compenseren? Val maar gewoon kapot, dat idee?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Als ondernemingen geen steun meer krijgen dan zullen ze ook minder welwillend openstaan tegen het weer sluiten van hun bedrijf bij nieuwe golven, en er voor kiezen om toch open te gaan onder het mom van het effectieve burgerlijke ongehoorzaamheid. Geen enkel bedrijfsmodel is aan te passen naar een 1.5 metersamenleving of enige vorm van winterslaap die op ieder moment uit de kast kan worden getrokken omwillende van een onvoorspelbaar en grillig virus en de daaruit voortvloeiende paniek van Rutte en zijn lakeien.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Prima dat corona ondernemersrisico wordt - maar dan moeten de sluitingen en beperkingen van overheidswege dus wel echt van tafel.
Totale wereldvreemdheid en het ver van de samenleving afstaan van politici en praatclubjes die nog nooit een kassa bediend hebben die deze langetermijnvisie op hebben gesteld zullen uiteindelijk zelf wel opgelost worden door de samenleving en ondernemers. Maatschappelijke druk en verzet hebben ook deze versoepelingen afgedwongen.De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.![]()
![]()
Die Deentjes lijken ook maar niet over de besmettingspiek heen te willen gaan.
Ik heb daar een mening over, maar mag hier alleen cijfers publiceren. Anders worden andere users ''niet blij''![]()
![]()
Dat heeft toch veel te maken met de BA2 (oid) variant?quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:15 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Ik heb daar een mening over, maar mag hier alleen cijfers publiceren. Anders worden andere users ''niet blij''stupidity has become as common as common sense was before![]()
Weer storing, de systemen zeker overbeladen na gisteren![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Lol, je begin je twitterkanaal omdat je klaar was met de meningkjes van Jorick.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:15 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Ik heb daar een mening over, maar mag hier alleen cijfers publiceren. Anders worden andere users ''niet blij''
De laatste tijd tweet je best vaak meningkjes.
Moet jij weten, maar je doet precies wat je Yorick verweet.![]()
Heb ik ooit een keer gedaan toen ik mod wasquote:Op woensdag 9 februari 2022 15:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Note deze maar dan. Klojo!
edit > ik kan ook mijn eigen post noten trouwens. Is toch wel een soort van ultieme zelfreflectie, als je als mod een note aan jezelf uitdeelt![]()
In een discussie met @Scrummie.
![]()
Dus ze doen 2 weken achterstand door storingen wegwerken en beginnen vervolgens met een schone lei... euh storing.
Wat een kneuzenkermisAnd everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Ik verweet hem meninkjes bij de dagelijkse cijfertjes. De mening die hij altijd stopte in ''editie 345--we gaan allemaal dood--editie''quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:36 schreef koemleit het volgende:
[..]
De laatste tijd tweet je best vaak meningkjes.
Moet jij weten, maar je doet precies wat je Yorick verweet.
Maar ik kan nauwelijks een meninkje vinden van mezelf op dat twitteraccountje. Dus al je een paar voorbeelden geeft, bied ik mijn oprechte excuses aan(of zeg dat ik er geen actieve herinnering meer aan heb)
![]()
![]()
Ja als ik mijn eigen posts ga noten kan ik wel bezig blijven met die onzin die ik dagelijks uitkraamquote:Op woensdag 9 februari 2022 16:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heb ik ooit een keer gedaan toen ik mod wasIn een discussie met @:Scrummie.
![]()
![]()
Jij zal nooit wat posten wat note-worthy is; laten we wel wezen. Schoolvoorbeeld voor ons allen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja als ik mijn eigen posts ga noten kan ik wel bezig blijven met die onzin die ik dagelijks uitkraam![]()
waarom zou je in godsvredesnaam je excuses aanbieden voor iets wat je op je eigen twitterkanaal zet, en je staat er achter.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:41 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik verweet hem meninkjes bij de dagelijkse cijfertjes. De mening die hij altijd stopte in ''editie 345--we gaan allemaal dood--editie''
Maar ik kan nauwelijks een meninkje vinden van mezelf op dat twitteraccountje. Dus al je een paar voorbeelden geeft, bied ik mijn oprechte excuses aan(of zeg dat ik er geen actieve herinnering meer aan heb)
stel je eens niets zo godsgruwelijk aan.
Je bent begonnen met "alleen harde cijfers geen meningen". maar hoe groter je werd, hoe interessanter je het vond. En toen ben je in jezelf gaan geloven, ging je meningkjes geven.
Moet je allemaal lekker zelf weten, maar je doet, precies wat Yorick ook deed.
Wellicht snap je hem nu.
(en ik ga niet al je tweets nazoeken, maar de afgelopen weken kwam het meer dan eens voorbij).
Forum Opties Forumhop: Hop naar: