quote:Edwin van der Sar wist niet van seksueel overschrijdend gedrag Marc Overmars
Edwin van der Sar wist niet dat Marc Overmars zich gedurende een langere periode heeft schuldig gemaakt aan seksueel grensoverschrijdend gedrag bij Ajax. Dat laat de algemeen directeur van de landskampioen desgevraagd weten.
Van der Sar hoorde pas van het seksueel overschrijdende gedrag van Overmars nadat hij op 25 januari een mail naar alle werknemers van Ajax had verstuurd. Daarin wees hij iedereen op de aanwezigheid van de vertrouwenspersonen met wie ze klachten over de veiligheid op de werkvloer kunnen bespreken.
https://www.telegraaf.nl/(...)gedrag-marc-overmars
Was Marc zwanger ja?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Waar ik me eigenlijk nog het meeste over verbaas is de verbazing van potentaat Marc Overmars. Hij snapte de ophef niet zo, of iets van gelijke strekking. Dat betekent dus dat hij in een wereld leeft waar hij er steeds mee weg kwam. Of sterker nog, succes mee had. Dat moeten toch vrouwen van lagere allooi zijn die daar voor vallen. Maar goed, hij zal ze niet voor een goed gesprek hebben aangesproken. Drachtige Marc wilde de dames eens lekker boetseren.²
Nou, Marc was behoorlijk vol van zichzelf. In een wereld zonder zelfcorrigerend vermogen kan je met macht en geld ontzettend veel doen. Malle Marc zal behoorlijk wat vrouwtjes hebben het hof hebben kunnen maken. Daar ben ik van overtuigd. Als het niet werkt stop je er van zelf wel mee naar verloop van tijd, dus moest het kennelijk voor hem hebben gewerkt, want hij ging er mee door. Achteraf lijkt smeerlap Ali nog best netjes vergeleken met de andere heerschappen, hij pakte dames die volwassen waren en bepaalde ze voor de bewezen diensten.quote:
Dat was niet het punt drolkop. Dit is al de derde keer vandaag dat je drachtig en bronstig door elkaar haalt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, Marc was behoorlijk vol van zichzelf. In een wereld zonder zelfcorrigerend vermogen kan je met macht en geld ontzettend veel doen. Malle Marc zal behoorlijk wat vrouwtjes hebben het hof hebben kunnen maken. Daar ben ik van overtuigd. Als het niet werkt stop je er van zelf wel mee naar verloop van tijd, dus moest het kennelijk voor hem hebben gewerkt, want hij ging er mee door. Achteraf lijkt smeerlap Ali nog best netjes vergeleken met de andere heerschappen, hij pakte dames die volwassen waren en bepaalde ze voor de bewezen diensten.
Jason.²
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat was niet het punt drolkop. Dit is al de derde keer vandaag dat je drachtig en bronstig door elkaar haalt.
En toch dekt het de lading niet helemaal. Heb je gezien wat Marc allemaal heeft gedaan? Ik ben er echt van overtuigd dat dit het topje van de ijsberg is. Let op mijn woorden: ER ZULLEN MEER SLACHTOFFERS ZICH GAAN MELDEN.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat was niet het punt drolkop. Dit is al de derde keer vandaag dat je drachtig en bronstig door elkaar haalt.
Tedere woordkeuze, maar de meeste boys en girls hier weten dat wel te plaatsen als onderdeel van het dedicated taaleigen van deze user.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
klopt helemaal. Profiteren als het kan maar klagen als het ff tegenzit. Ze willen hetzelfde loon, dezelfde positie maar voor zichzelf opkomen ho maar tenzij er een paar schapen over de dam zijn. Dan lekker anoniem lekken. Goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Waar ik me eigenlijk nog het meeste over verbaas is de verbazing van potentaat Marc Overmars. Hij snapte de ophef niet zo, of iets van gelijke strekking. Dat betekent dus dat hij in een wereld leeft waar hij er steeds mee weg kwam. Of sterker nog, succes mee had. Dat moeten toch vrouwen van lagere allooi zijn die daar voor vallen. Maar goed, hij zal ze niet voor een goed gesprek hebben aangesproken. Drachtige Marc wilde de dames eens lekker boetseren.²
Ik vind dit echt een heel goed punt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:35 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
klopt helemaal. Profiteren als het kan maar klagen als het ff tegenzit. Ze willen hetzelfde loon, dezelfde positie maar voor zichzelf opkomen ho maar tenzij er een paar schapen over de dam zijn. Dan lekker anoniem lekken. Goed voorbeeld.
Het zou niet verkeerd zijn om die dames (en heren?) die hiervan geprofiteerd hebben en een promotie hebben gekregen opnieuw inhoudelijk te beoordelen op kwaliteit
Zo klassiek geschoold is ie blijkbaar nietquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Waar the hell heb je het over joh? Is dit victim blaming on steroids of misogynie on steroids? Of iets anders?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:35 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
klopt helemaal. Profiteren als het kan maar klagen als het ff tegenzit. Ze willen hetzelfde loon, dezelfde positie maar voor zichzelf opkomen ho maar tenzij er een paar schapen over de dam zijn. Dan lekker anoniem lekken. Goed voorbeeld.
Het zou niet verkeerd zijn om die dames (en heren?) die hiervan geprofiteerd hebben en een promotie hebben gekregen opnieuw inhoudelijk te beoordelen op kwaliteit
Ja, ze moeten zich niet aanstellen, want de mannen die er werken hebben ook steeds met dezelfde uitdagingen te maken. Die worden ook seksueel lastiggevallen en krijgen dickpics toegestuurd door leidinggevenden. Normaalste zaak van de wereld.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:35 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
gaap.... Iets met voor je zelf opkomen of denk je dat overmars uit het niets fotos naar vrouwen/en of mannen heeft gestuurd. Kom op zeg... naïefquote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:55 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, ze moeten zich niet aanstellen, want de mannen die er werken hebben ook steeds met dezelfde uitdagingen te maken. Die worden ook seksueel lastiggevallen en krijgen dickpics toegestuurd door leidinggevenden. Normaalste zaak van de wereld.
Dickpics worden inderdaad meestal ongevraagd aan vrouwen verstuurd. No joke. Helaas.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:59 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
gaap.... Iets met voor je zelf opkomen of denk je dat overmars uit het niets fotos naar vrouwen/en of mannen heeft gestuurd. Kom op zeg... naïef
Gegeven het feit dat dat soort foto's gewoonlijk als een onaangename verrassing schijnt te komen, zal hij het wel niet van tevoren hebben aangekondigd.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:59 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
gaap.... Iets met voor je zelf opkomen of denk je dat overmars uit het niets fotos naar vrouwen/en of mannen heeft gestuurd. Kom op zeg... naïef
er zal wel een voorgeschiedenis geweest zijn waardoor overmars zijn kans rook en als je ergens niet van gediend ben kom je voor je zelf op als je een volwassen kerel of vrouw bent maar goed, het zal wel.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:04 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Gegeven het feit dat dat soort foto's gewoonlijk als een onaangename verrassing schijnt te komen, zal hij het wel niet van tevoren hebben aangekondigd.
Nou ben ik toevallig getrouwd met een feministe uit de jaren 80, dus ik heb haar even je post voorgelegd.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik moest wel lachen om het NOS journaal. "Het is niet bekend hoe het met de slachtoffers gaat." Dat het gedrag van Overmars niet kan is nog geen excuus voor die enorme zeikwijvencultuur. Niks toen, niet terugappen dat ie normaal moet doen, jaren door laten gaan, 'verstijfd' geweest zijn bij seksueel contact en als er dan een metoo publiciteitsmomentje is naar een vertrouwenspersoon lopen en dan geprezen worden om hoe moedig je bent en je als ernstig slachtoffer laten wegzetten.
Een feministe uit de jaren 70 of 80 zou zich doodschamen. Wat een weke truttigheid. Ja, ik doe aan victim blaming en niet om de dader vrij te pleiten maar omdat de slachtoffers eigenaar zijn van hun eigen slachtofferschap en ook blaam verdienen.
vindt ze een schandalige opmerking. Altijd maar weer: "Die wijven moeten niet zeiken, die moeten maar tegen een stootje kunnen en niet het slachtoffer uithangen." Ook in de jaren 80 werd dat tegen vrouwen gezegd. Met hetzelfde platte en denigrerende toontje dat jij gebruikt.quote:de slachtoffers eigenaar zijn van hun eigen slachtofferschap en ook blaam verdienen
Ik kan er ook slecht tegen moet ik zeggen. Maar wat ik vaak doe, en het helpt echt, is tussen de regels lezen. De soep wordt vaak niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend nl. Soms komen woorden harder aan dan door de zender eigenlijk is bedoeld. Het is de sport om die analyse vooraf te kunnen maken om irritaties te voorkomen. Ik kan dat makkelijker dan anderen, eerlijk is eerlijk, mede ingegeven door mijn achtergrond (klassieke scholing).quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:11 schreef Barbusse het volgende:
Paar users die wel heerlijk aan het victim blaming zijn hier, sow.
Jij bent een bijzondere user.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan er ook slecht tegen moet ik zeggen. Maar wat ik vaak doe, en het helpt echt, is tussen de regels lezen. De soep wordt vaak niet zo heet gedronken als hij wordt opgediend nl. Soms komen woorden harder aan dat door de zender eigenlijk is bedoeld. Het is de sport om die analyse vooraf te kunnen maken om irritaties te voorkomen. Ik kan dat makkelijker dan anderen, eerlijk is eerlijk, mede ingegeven door mijn achtergrond (klassieke scholing).
Stukje cachet:
Kennis spreekt, maar wijsheid luistert.²
Dat vind ik echt fijn om te horen. Dank je.quote:
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan er ook slecht tegen moet ik zeggen. Maar wat ik vaak doe, en het helpt echt, is tussen de regels lezen. De soep wordt vaak niet zo heet gedronken als hij wordt opgediend nl. Soms komen woorden harder aan dat door de zender eigenlijk is bedoeld. Het is de sport om die analyse vooraf te kunnen maken om irritaties te voorkomen. Ik kan dat makkelijker dan anderen, eerlijk is eerlijk, mede ingegeven door mijn achtergrond (klassieke scholing).
Stukje cachet:
Kennis spreekt, maar wijsheid luistert.²
Maar even voor de duidelijkheid, soep drink je niet, dat eet je.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat vind ik echt fijn om te horen. Dank je.²
Zit wat in. Klets net een kommetje soep tegen mijn huig aan. Harrira om precies te zijn. Klassiek geschoold is klassiek eten.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
[..]
Maar even voor de duidelijkheid, soep drink je niet, dat eet je.
Het is misschien inherent aan het getrouwd zijn met een feministe maar we zouden het toch leuk vinden als je van haar weer zelf zou mogen reageren ipv de door haar gedicteerde epistelsquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:41 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nou ben ik toevallig getrouwd met een feministe uit de jaren 80, dus ik heb haar even je post voorgelegd.
Ze schaamt zich niet dood voor de huidige generatie vrouwen die aan de bel trekken. In tegendeel, ze is er trots op. Ze vindt dat ze zelf vroeger misschien nóg vaker aan de bel had moeten trekken. Ze vindt jouw post nogal vunzig, met je zeikwijvencultuur, en je publiciteitsmomentje. En dat
[..]
vindt ze een schandalige opmerking. Altijd maar weer: "Die wijven moeten niet zeiken, die moeten maar tegen een stootje kunnen en niet het slachtoffer uithangen." Ook in de jaren 80 werd dat tegen vrouwen gezegd. Met hetzelfde platte en denigrerende toontje dat jij gebruikt.
Maar dan is ze onmiddellijk weer vergevingsgezind, want ze denkt dat jij zelf wel nooit in een seksueel bedreigende situatie zult hebben verkeerd. Dus niet begrijpt waar je het over hebt.
@OllieA is vaak erg uitgesproken, en dat mag gerust, maar nooit geweten dat dit de reden er achter was man. Ik hou er voortaan rekening mee.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:48 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het is misschien inherent aan het getrouwd zijn met een feministe maar we zouden toch leuk vinden als je van haar weer zelf zou mogen reageren ipv de door haar gedicteerde epistels
Een publiciteitsmomentje zonder publiciteit? Juist ja, wat een slap kutverhaal weer.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik moest wel lachen om het NOS journaal. "Het is niet bekend hoe het met de slachtoffers gaat." Dat het gedrag van Overmars niet kan is nog geen excuus voor die enorme zeikwijvencultuur. Niks toen, niet terugappen dat ie normaal moet doen, jaren door laten gaan, 'verstijfd' geweest zijn bij seksueel contact en als er dan een metoo publiciteitsmomentje is naar een vertrouwenspersoon lopen en dan geprezen worden om hoe moedig je bent en je als ernstig slachtoffer laten wegzetten.
Een feministe uit de jaren 70 of 80 zou zich doodschamen. Wat een weke truttigheid. Ja, ik doe aan victim blaming en niet om de dader vrij te pleiten maar omdat de slachtoffers eigenaar zijn van hun eigen slachtofferschap en ook blaam verdienen.
Het is wel weer vrij opmerkelijk dat je zíjn gedrag weer op zo'n manier weet te buigen dat je niet zozeer hem maar de vrouwen daarin zaken aanrekent. Zij zijn van laag allooi omdat hij dickpics stuurt?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Waar ik me eigenlijk nog het meeste over verbaas is de verbazing van potentaat Marc Overmars. Hij snapte de ophef niet zo, of iets van gelijke strekking. Dat betekent dus dat hij in een wereld leeft waar hij er steeds mee weg kwam. Of sterker nog, succes mee had. Dat moeten toch vrouwen van lagere allooi zijn die daar voor vallen.
Ja, ik ga denk ik een stuk verder dan jij. Marc zit zo ontzettend fout dat het te vanzelfsprekend voor mij is om het elke keer te benoemen. Vrouwen die vallen voor een toolpicture moeten van lagere allooi zijn. Gelukkig ga ik van het goede uit en schat ik dat maar een hele kleine groep.quote:Op woensdag 9 februari 2022 01:17 schreef Poem_ het volgende:
Het is wel weer vrij opmerkelijk dat je zíjn gedrag weer op zo'n manier weet te buigen dat je niet zozeer hem maar de vrouwen daarin zaken aanrekent. Zij zijn van laag allooi omdat hij dickpics stuurt?![]()
Hoezo generaliseren. “Ze willen”? Alsof de vrouw één uniforme groep is.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:35 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
Dat zal het zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:36 schreef Mondkapje het volgende:
En waarom schrikken we zo van dickpics? Omdat het geslachtsdeel van de man steeds meer verhuld wordt in lange slobberige zwembroeken, in films zien we ze niet, alleen sporadisch in een onderbroekreclame.
Hang bij bedrijven foto's van de lullen van alle mannen in de gang, en dan is het versturen van dickpics gauw verleden tijd.
Nee, hang hem in de gang waar je werkt. Kunnen al je vrouwelijke collega's die mooie van jou bewonderen. Dan schrikken ze minder als je hem opstuurt, want je wilt zéker niet shockeren.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:41 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat zal het zijn.
Kijk eens in je DM. Speciaal voor jou gemaakt, omdat ik jou zo'n leukerd vindt xx
Bij de meeste bedrijven hangen die al. Op de directie verdieping en gewoon met kleding aan.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:36 schreef Mondkapje het volgende:
En waarom schrikken we zo van dickpics? Omdat het geslachtsdeel van de man steeds meer verhuld wordt in lange slobberige zwembroeken, in films zien we ze niet, alleen sporadisch in een onderbroekreclame.
Hang bij bedrijven foto's van de lullen van alle mannen in de gang, en dan is het versturen van dickpics gauw verleden tijd.
Dat zou wel grappig zijn, in het kader van gelijkheid dan ook de poezen van de dames. Kun je nog een leuk kantoor spel spelen, raden wie wie is.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:36 schreef Mondkapje het volgende:
Nu zou je dat wel kunnen doen. Vorig jaar niet. Dan werd jij weggestuurd.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:42 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nee, hang hem in de gang waar je werkt. Kunnen al je vrouwelijke collega's die mooie van jou bewonderen. Dan schrikken ze minder als je hem opstuurt, want je wilt zéker niet shockeren.
Nou ja, nee.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:52 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat zou wel grappig zijn, in het kader van gelijkheid dan ook de poezen van de dames. Kun je nog een leuk kantoor spel spelen, raden wie wie is.
Altijd de vrouwen, nu jullie eens een keer. Mogen de vrouwen raden wie wie is. Lijkt me een leuk spelletje.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja, nee.
Die van de 23 jarige secretaresse of pz-medewerkster is prima. Maar die van de 60+onploftemol hangt er ook.
'what has been seen....'
Ik hoef de zwans van de directeur ook niet te zien hoor.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:56 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Altijd de vrouwen, nu jullie eens een keer. Mogen de vrouwen raden wie wie is.
ah je bent niet geïnteresseerd in mijn dickpick. Dat is dus jammer voor jou, niet voor mijquote:Op woensdag 9 februari 2022 08:42 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nee, hang hem in de gang waar je werkt. Kunnen al je vrouwelijke collega's die mooie van jou bewonderen. Dan schrikken ze minder als je hem opstuurt, want je wilt zéker niet shockeren.
Als je als vrouw bobbels of borstkassen wilt zien is er gelegenheid genoeg. Ga schaatsen kijken, of kickboksen voor bovenlijf. En op tv ook genoeg series waar de mannenbillen en zelfs piemels ook niet worden geschuwd.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:54 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zag laatst een oude Shakespeare-verfliming uit de jaren zeventig, waarin mannen ronddansten in heel nauwgesloten balletkleding die niets aan de verbeelding overliet.
Waar zie je dat nog tegenwoordig?
Denk je dat er ooit nog strakke badmode voor mannen in de mode komt? Ik vrees het niet namelijk, geen weg terug van de lange slobberbroeken.quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je als vrouw bobbels of borstkassen wilt zien is er gelegenheid genoeg. Ga schaatsen kijken, of kickboksen voor bovenlijf. En op tv ook genoeg series waar de mannenbillen en zelfs piemels ook niet worden geschuwd.
Waarom lopen vrouwen altijd met een bovenstukje? Dat is toch ook raar, er zit wat meer weefsel dan bij een man, maar verder is het allemaal hetzelfde hoor.
Of accepteren we gewoon een andere moraal bij mannen als bij vrouwen?
Er zijn landen waar je met een slobberbroek het zwembad niet eens in mag. Ga eens in België op vakantie, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:03 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Denk je dat er ooit nog strakke badmode voor mannen in de mode komt? Ik vrees het niet namelijk, geen weg terug van de lange slobberbroeken.
Dus eigenlijk wil je zeggen dat vrouwen zo schrikken van dickpicks omdat ze preuts zijn geworden? En dat dat komt omdat er in het dagelijks leven te weinig mannenpiemels en strakke broekjes voorbij komen?quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:11 schreef Mondkapje het volgende:
Voetballers zelfde laken een pak, soms zie je alleen nog een streepje knie.
quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:36 schreef Mondkapje het volgende:
Ik vroeg me dat eigenlijk ook afquote:Op woensdag 9 februari 2022 10:23 schreef Tyr80 het volgende:
Hoi ik heb ook een vraag over dickpics: worden die meestal in slappe of stijve toestand verstuurd?
Een slappe zou ik dus wel aangifte waardig vinden. Ongepast en beledigend tegelijkertijd.quote:Op woensdag 9 februari 2022 10:23 schreef Tyr80 het volgende:
Hoi ik heb ook een vraag over dickpics: worden die meestal in slappe of stijve toestand verstuurd?
Wat hij deed kan gewoon niet op het werk en zeker niet als directeur naar werknemers toe.quote:Op woensdag 9 februari 2022 10:45 schreef Idisrom het volgende:
Naar ik begreep, nog geen aangifte tegen Marc Overmars.
En toch wordt hij al voor het leven uitgekotst.
Eens hoor. Maar als je als slachtoffers wel naar buiten komt met dit verhaal, maar je doet geen aangifte? Waarom is dat dan?quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat hij deed kan gewoon niet op het werk en zeker niet als directeur naar werknemers toe.
Het gaat niet zozeer om strafbaarheid, maar om zeer ongepast gedrag op de werkvloer dat tot terecht ontslag leidt.
quote:Op woensdag 9 februari 2022 10:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De inhoud van je broek ja.
Dit is iets dat binnen het bedrijf naar buiten is gekomen, als melding van ongepast gedrag op de werkvloer.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eens hoor. Maar als je als slachtoffers wel maar buiten komt met dit verhaal, maar je doet geen aangifte? Waarom is dat dan?
Oprechte vraag, want het schaamte verhaal gaat dan niet meer op. En de gevolgen voor je baan ook niet. Dat punt ben je dan immers voorbij.
Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat die vrouwen het niet moeten pikken. De grens bepalen, de grens trekken dan wel de man in kwestie aan de grens herinneren. Maar nu zien we vrouwen die het eerst allemaal laten passeren omdat ze het onschuldig vinden of omdat ze er carrierevoordelen in zien of zo, om dan pas als er weer even een moment is, een hype zelfs, achteraf te gaan zeuren. Hoe terecht ook, het is wel te laat.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:41 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nou ben ik toevallig getrouwd met een feministe uit de jaren 80, dus ik heb haar even je post voorgelegd.
Ze schaamt zich niet dood voor de huidige generatie vrouwen die aan de bel trekken. In tegendeel, ze is er trots op. Ze vindt dat ze zelf vroeger misschien nóg vaker aan de bel had moeten trekken. Ze vindt jouw post nogal vunzig, met je zeikwijvencultuur, en je publiciteitsmomentje. En dat
[..]
vindt ze een schandalige opmerking. Altijd maar weer: "Die wijven moeten niet zeiken, die moeten maar tegen een stootje kunnen en niet het slachtoffer uithangen." Ook in de jaren 80 werd dat tegen vrouwen gezegd. Met hetzelfde platte en denigrerende toontje dat jij gebruikt.
Dat klopt. En daarom begrijp ik juist wel waar ik het over heb. Ik ben nagefloten, betast, aangerand, heb seks gehad waar ik spijt van had, seks met iemand die in een machsverhouding boven mij stond en zelfs seks gehad terwijl ik het niet wilde.quote:Maar dan is ze onmiddellijk weer vergevingsgezind, want ze denkt dat jij zelf wel nooit in een seksueel bedreigende situatie zult hebben verkeerd. Dus niet begrijpt waar je het over hebt.
Nee, dat is jouw simplisme. Alsof het het een of het ander zou zijn. Het gaat bij die vrouwen om de verantwoordelijkheid tegenover zichzelf. Daarin zijn ze tekortgeschoten, te slap geweest en daar komt die schaamte ook vandaan. Dat kun je proberen te overschreeuwen door nog meer mannen verwijten te maken, vaak terecht, en de grenzen met al dan niet terugwerkende kracht nog scherper te trekken, maar dat zal het gevoel niet ten gronde wegnemen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 01:17 schreef Poem_ het volgende:
Het is wel weer vrij opmerkelijk dat je zíjn gedrag weer op zo'n manier weet te buigen dat je niet zozeer hem maar de vrouwen daarin zaken aanrekent. Zij zijn van laag allooi omdat hij dickpics stuurt?![]()
Snap dat ook niet. Misschien om landelijk meer aandacht voor het probleem te vragen ofzo.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eens hoor. Maar als je als slachtoffers wel maar buiten komt met dit verhaal, maar je doet geen aangifte? Waarom is dat dan?
Oprechte vraag, want het schaamte verhaal gaat dan niet meer op. En de gevolgen voor je baan ook niet. Dat punt ben je dan immers voorbij.
Prima. Maar binnen het bedrijf weet iedereen echt wel om wie het gaat. Zo'n dingen houd je nooit geheim. Bovendien zong het al jaren door het gebouw.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dit is iets dat binnen het bedrijf naar buiten is gekomen, als melding van ongepast gedrag op de werkvloer.
Het slachtoffer is niet naar de media gestapt ofzo, die heeft gewoon een melding binnen het bedrijf gedaan waarop gereageerd is door het bedrijf.
Het is vooral naar buiten gekomen omdat het bedrijf maatregelen heeft getroffen en het in dit geval een bekend persoon behelst.
Maar het slachtoffer heeft gewoon intern melding gemaakt bij een vertrouwenspersoon, is helemaal niet ‘naar buiten’ gekomen ermee. Ze heeft gewoon de weg gevolgd die is bedoeld om intern ongepast gedrag aan te kaarten.
Nogmaals, zij is niet naar de media gegaan hiermee.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Snap dat ook niet. Misschien om landelijk meer aandacht voor het probleem te vragen ofzo.
Zoals gezegd, geile appjes en dickpics vallen (nog meer dan dat Voice-gedoe) gewoon in het grijze gebied waarbij je met aangiftes niet ver komt. Maar irritant is het voor de betrokkenen wel, niet meer dan dat ook.
Denk dat je dat onderscheid ook wel mag maken, het op zachte toon praten dat het zo vreselijk is voor de slachtoffers van Overmars vind ik ook allemaal wat overdreven.
Dat moet al jaren een beetje een lacherig sfeertje zijn geweest op nieuwjaarsrecepties en andere bijeenkomsten ja.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Prima. Maar binnen het bedrijf weet iedereen echt wel om wie het gaat. Zo'n dingen houd je nooit geheim. Bovendien zong het al jaren door het gebouw.
Ik snap wel dat er dan nog een drempel is om ook aangifte te doen, maar verdomme zeg.
Waarom moet je perse aangifte doen van ongepaste appjes? Afgezien van de dickpick waar 240¤ op staat valt dat toch niet direct onder strafbare zaken?quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Prima. Maar binnen het bedrijf weet iedereen echt wel om wie het gaat. Zo'n dingen houd je nooit geheim. Bovendien zong het al jaren door het gebouw.
Ik snap wel dat er dan nog een drempel is om ook aangifte te doen, maar verdomme zeg.
Dus je mag pas worden 'uitgekotst' als je iets hebt gedaan dat strafbaar is?quote:Op woensdag 9 februari 2022 10:45 schreef Idisrom het volgende:
Naar ik begreep, nog geen aangifte tegen Marc Overmars.
En toch wordt hij al voor het leven uitgekotst.
Vanwege die dickpick dus. Want dat is strafbaar gedrag en ik vind het je burgerplicht om daar aangifte van te doen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Waarom moet je perse aangifte doen van ongepaste appjes? Afgezien van de dickpick waar 240¤ op staat valt dat toch niet direct onder strafbare zaken?
Maar het is wel ronduit onwenselijk gedrag op de werkvloer, absoluut meldingswaardig op die werkvloer.
Dat heeft die dame gedaan, die heeft gewoonweg gedaan wat je hoort te doen in zo’n situatie. Melding maken van ongepast gedrag binnen het bedrijf.
Zij kan er niets aan doen dat er een enorme berg aan stront over Marc boven kwam drijven waardoor de situatie onhoudbaar was en ontslag de enige optie nog was.
Nouja. Het verhaal is nu toch stalkerig gedrag en dickpicks?quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Waarom moet je perse aangifte doen van ongepaste appjes? Afgezien van de dickpick waar 240¤ op staat valt dat toch niet direct onder strafbare zaken?
Maar het is wel ronduit onwenselijk gedrag op de werkvloer, absoluut meldingswaardig op die werkvloer.
Dat heeft die dame gedaan, die heeft gewoonweg gedaan wat je hoort te doen in zo’n situatie. Melding maken van ongepast gedrag binnen het bedrijf.
Zij kan er niets aan doen dat er een enorme berg aan stront over Marc boven kwam drijven waardoor de situatie onhoudbaar was en ontslag de enige optie nog was.
Tikkeltje rancuneus?quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vanwege die dickpick dus. Want dat is strafbaar gedrag en ik vind het je burgerplicht om daar aangifte van te doen.
Jij vindt dat het binnen het bedrijf aankaarten is wat ze moet doen, ik vind dat ze hetzelfde buiten het bedrijf moet doen bij strafbare zaken.
Tja strafbaar maar ook redelijk nietszeggend en vrijwel nooit leidend tot straffen. Snap wel dat je daarom geen aangifte doet.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vanwege die dickpick dus. Want dat is strafbaar gedrag en ik vind het je burgerplicht om daar aangifte van te doen.
Jij vindt dat het binnen het bedrijf aankaarten is wat ze moet doen, ik vind dat ze hetzelfde buiten het bedrijf moet doen bij strafbare zaken.
Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in. En op het moment dat Sar Overmars eruit flikkert dan moet de pers er wel opduiken natuurlijk.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nogmaals, zij is niet naar de media gegaan hiermee.
Het is in de media gekomen omdat Ajax Marc eruit heeft gegooid naar aanleiding van een interne melding van ongepast gedrag.
Toe nou zeg…quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Stalkerig gedrag en echt strafbaar is nog wel een verschil. Dan heb je het over iets dat echt ver moet gaan voordat het kans heeft in de rechtszaal.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nouja. Het verhaal is nu toch stalkerig gedrag en dickpicks?
Beide is in principe strafbaar. Als het geen stalking is/was, moet je het niet zo noemen.
Dat strafbaar is ook wel een beetje een wassen neus als er nooit wat mee gebeurt. Rechtbank heeft voor die miljoenen ongevraagde dickpics ook helemaal geen tijd natuurlijk, komt veel te veel voor.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Toe nou zeg…
Wist je eigenlijk wel voor dit hele gedoe dat dickpicks strafbaar waren met een boete van 240¤?
Ik durf namelijk te stellen dat de meeste mensen niet wisten dat het strafbaar was.
Die ¤240 klopt niet met het wetboek van strafrecht, overigens. Afhankelijk van de context kun je gewoon de gevangenis in draaien.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Stalkerig gedrag en echt strafbaar is nog wel een verschil. Dan heb je het over iets dat echt ver moet gaan voordat het kans heeft in de rechtszaal.
Al met al vind ik dat ze het prima heeft aangevlogen met gewoon netjes melding van ongepast gedrag binnen het bedrijf doen.
Wat zij er verder wel of niet mee wil doen is haar eigen zaak, die boete van 240¤ gaat ook niet echt zoden aan de dijk zetten ofzo.
Volgens mij zegt zij dan ook niet zoveel.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in. En op het moment dat Sar Overmars eruit flikkert dan moet de pers er wel opduiken natuurlijk.
Dan nog kun je als een journalist je benadert wel gewoon zeggen dat het intern al wordt opgelost en je geen behoefte hebt om dit met de pers te delen. (Ofzo.) Je kunt ook niets zeggen.
Wat werkelijk nooit gebeurt.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die ¤240 klopt niet met het wetboek van strafrecht, overigens. Afhankelijk van de context kun je gewoon de gevangenis in draaien.
Weer toe nou zeg… alsof dat gebeurd om een dickpick.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die ¤240 klopt niet met het wetboek van strafrecht, overigens. Afhankelijk van de context kun je gewoon de gevangenis in draaien.
Je moet dan ook niet iemand voor het gerecht brengen uit rancune, maar om de kans te verkleinen dat er meer slachtoffers vallen. Stalking is strafbaar, punt. Als jij kunt bewijzen dat hij maar bleef doorgaan terwijl je duidelijk maakte er niet van gediend te zijn, dan maak je een hele goede kans bij de rechtszaal.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Stalkerig gedrag en echt strafbaar is nog wel een verschil. Dan heb je het over iets dat echt ver moet gaan voordat het kans heeft in de rechtszaal.
Al met al vind ik dat ze het prima heeft aangevlogen met gewoon netjes melding van ongepast gedrag binnen het bedrijf doen.
Wat zij er verder wel of niet mee wil doen is haar eigen zaak, die boete van 240¤ gaat ook niet echt zoden aan de dijk zetten ofzo.
Mwa, die verhalen over vieze oom enzo zullen toch wel van slachtoffers komen. Maar ik vind de beerput nogal meevallen tot nu toe.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Volgens mij zegt zij dan ook niet zoveel.
Zijn er zelfs meerdere vrouwen die lastig gevallen werden en wordt er in het geheel weinig gezegd door hunzelf. Is het vooral het bedrijf Ajax dat met tekst en uitleg is gekomen.
Nope. Maar wel in combinatie met stalking.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Weer toe nou zeg… alsof dat gebeurd om een dickpick.
Nee, is niet zoveel gebeurd behalve dat Overmars zich nogal als een autist heeft gedragen en veel smerige appjes naar vrouwen heeft gestuurd.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:56 schreef Nober het volgende:
4 delen?
Heeft ie alle spelersvrouwen in al hun gaten genomen ofzo?
We hebben het hier over op de werkvloer hè? Er is geen vraag over strafbaarheid e.d., want er zijn idd geen aangiften.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mwa, die verhalen over vieze oom enzo zullen toch wel van slachtoffers komen. Maar ik vind de beerput nogal meevallen tot nu toe.
Vond dat bij de Voice wel wat storender. Maar goed, als iemand er mee naar buiten komt dan is dat ook de schuld van Overmars zelf natuurlijk. Moet je dat risico maar niet nemen.
Jij bent altijd zeer genuanceerd over dit soort dingen (wat ik waardeer) maar ik heb in andere topics woorden als pedo en verkrachter voorbij zien komen. En in de pers duizend keer benadrukt zien worden hoe afschuwelijk het voor de slachtoffers is.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
We hebben het hier over op de werkvloer hè? Er is geen vraag over strafbaarheid e.d., want er zijn idd geen aangiften.
Op de werkvloer is dat gedrag zeer ongepast, zeker als directeur jegens werknemers.zeker aangezien het veelvuldig en bij meer mensen gebeurde is het ontslag gewoon terecht en meer hoeven we er niet van te maken.
Het stelt toch ook niet zoveel voor? En bij die zaken bij de Voice waren er veel verschillende casussen. Van vrouwen die nogal overdreven tot daadwerkelijke aanrandingen. Elke casus heeft zijn eigen verhaal.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:00 schreef Zorro het volgende:
Had John de Mol dit gedaan naar medewerkers van The Voice dan was de wereld te klein en het aantal topics al 5x zoveel.
Maar nu is het iemand van ajax en wringen met name de ajax fans zich in allerlei bochten om het zo klein mogelijk te maken
Tja. Het zal allemaal wel.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:06 schreef Document1 het volgende:
Goed stuk in de Volkskrant vanmorgen. Dat heel veel mensen het zo zielig voor ajax vinden. Je haalt hier de supporters er ook zo uit.
Het is ook anders. Maar daar heb ik het dan niet over. Ik zeg: Stel dat John de Mol dat had gedaan naar zijn medewerkers. Zelfde situatie. Het forum zou ontploffen hier.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het stelt toch ook niet zoveel voor? En bij die zaken bij de Voice waren er veel verschillende casussen. Van vrouwen die nogal overdreven tot daadwerkelijke aanrandingen. Elke casus heeft zijn eigen verhaal.
Precies, dat zeg ik dusquote:Op woensdag 9 februari 2022 12:06 schreef Document1 het volgende:
Goed stuk in de Volkskrant vanmorgen. Dat heel veel mensen het zo zielig voor ajax vinden. Je haalt hier de supporters er ook zo uit.
Als John de Mol wat had gedaan naar zijn medewerkers? Vond die hele ophef over De Mol ook al overdreven.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:08 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het is ook anders. Maar daar heb ik het dan niet over. Ik zeg: Stel dat John de Ml dat had gedaan naar zijn medewerkers. Het forum zou ontploffen hier.
[..]
Precies, dat zeg ik dus
Dickpics sturen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als John de Mol wat had gedaan naar zijn medewerkers? Vond die hele ophef over De Mol ook al overdreven.
Die vergelijking slaat nergens op. De enige die je met De Mol zou kunnen vergelijken is Van der Sar.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:11 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dickpics sturen.
En het kan best zo zijn dat jij dat vindt, maar dat voor de meesten hier is dat toch anders, dat zie je wel aan de reacties die er nu al op de Mol waren, en dan heeft ie nog niks gedaan.
Meestal met een knoop erin heb ik me laten vertellen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 10:23 schreef Tyr80 het volgende:
En buiten dat om zal hij nu thuis ook wel de nodige stress hebben.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat hij deed kan gewoon niet op het werk en zeker niet als directeur naar werknemers toe.
Het gaat niet zozeer om strafbaarheid, maar om zeer ongepast gedrag op de werkvloer dat tot terecht ontslag leidt.
Ik ben absoluut geen Ajax supporter, maar vind het wel klote voor de club, dit kan hele vervelende gevolgen gaan hebben.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:06 schreef Document1 het volgende:
Ze worden de competitie niet uitgeflikkerd, de selectie staat er nog, plannen voor volgende seizoenen zijn al uitgedacht. Ze missen alleen de pik van Marc. Boe fokin hoe.quote:Op woensdag 9 februari 2022 13:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen Ajax supporter, maar vind het wel klote voor de club, dit kan hele vervelende gevolgen gaan hebben.
Dat ging toch niet over Marc?quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Jij bent altijd zeer genuanceerd over dit soort dingen (wat ik waardeer) maar ik heb in andere topics woorden als pedo en verkrachter voorbij zien komen. En in de pers duizend keer benadrukt zien worden hoe afschuwelijk het voor de slachtoffers is.
Dat vind ik allemaal nogal doorslaan. Maar ontslag is wat mij betreft ook wel terecht hoor.
Dat denk ik wel ja.quote:Op woensdag 9 februari 2022 13:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
En buiten dat om zal hij nu thuis ook wel de nodige stress hebben.
Je bent niet per definitie pedo, als je aan minderjarige hebt gezeten.quote:Op woensdag 9 februari 2022 13:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat ging toch niet over Marc?
Pedo voor marko b (zat aan minderjarigen)
Verkrachter voor ali b (is aangeklaagd voor verkrachting).
Nu zal ik zelf die woorden niet zo snel in mijn mond nemen, maar dat gaat dus wel over andere zaken.
Je bent ook geen verkrachter omdat je aangeklaagd wordt voor verkrachting.quote:Op woensdag 9 februari 2022 13:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent niet per definitie pedo, als je aan minderjarige hebt gezeten.
Zeg ik dat ergens dan? Ik noem hem niet zo noch Ali b een verkrachter. Ik ben vrij voorzichtig met dat soort termen in de mond nemen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 13:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent niet per definitie pedo, als je aan minderjarige hebt gezeten.
Even voor de beeldvorming. Thuis is dit:quote:Op woensdag 9 februari 2022 13:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
En buiten dat om zal hij nu thuis ook wel de nodige stress hebben.
Hokjes denkenquote:Het blijft echter niet alleen binnen de kantoren van Ajax want ook een speler zou zich schuldig hebben gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag richting één van de vrouwelijke medewerkers van Ajax. De speler, wiens naam nog niet naar buiten is gebracht, zou in een bericht een voorstel hebben gestuurd om samen een hokje op te zoeken.
Is de dick pic niet een logisch gevolg van de een steeds verder vervagende grens ten opzichte van sex en sexualiteit? Kijk maar eens naar reclames, influencers, tv & film. Sex sells. Dat was altijd al zo en zol zo blijven maar de laatste 30 jaar zijn de sexuele grenzen behoorlijk vervaagd. Ga maar eens op instagram of tik tok krijgen. De mensen met de meeste volgers zijn over het algemeen niet degenen met de meeste kleding aan. Maar o wee als ze een reactie krijgen daarop in de vorm van een mail of een foto. Dan is het grensoverschrijdend. We hebben als mannen helaas wel miljoenen jaren evolutie achter ons waarbij maar twee zaken belangrijk waren: Lijfsbehoud en voortplanting. Al het andere is ondergeschikt aan die twee zaken. is het dan echt vreemd als een percentage van de mannen reageert?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat er een heel klein gedeelte is dat er inderdaad op reageert. En juist op dat hele kleine groepje wordt gemikt.
Dus omdat er schaars geklede vrouwen op Instagram staan, moet het maar prima zijn dat er een mevrouw bij Ajax op kantoor een dickpic van haar baas krijgt?quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Is de dick pic niet een logisch gevolg van de een steeds verder vervagende grens ten opzichte van sex en sexualiteit? Kijk maar eens naar reclames, influencers, tv & film. Sex sells. Dat was altijd al zo en zol zo blijven maar de laatste 30 jaar zijn de sexuele grenzen behoorlijk vervaagd. Ga maar eens op instagram of tik tok krijgen. De mensen met de meeste volgers zijn over het algemeen niet degenen met de meeste kleding aan. Maar o wee als ze een reactie krijgen daarop in de vorm van een mail of een foto. Dan is het grensoverschrijdend. We hebben als mannen helaas wel miljoenen jaren evolutie achter ons waarbij maar twee zaken belangrijk waren: Lijfsbehoud en voortplanting. Al het andere is ondergeschikt aan die twee zaken. is het dan echt vreemd als een percentage van de mannen reageert?
Er is nogal een verschil he. Iemand kiest er eventueel zelf voor om schaars gekleed te poseren op zijn of haar profielpagina. Daar kan ik vervolgens vrijwillig naar kijken.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Is de dick pic niet een logisch gevolg van de een steeds verder vervagende grens ten opzichte van sex en sexualiteit? Kijk maar eens naar reclames, influencers, tv & film. Sex sells. Dat was altijd al zo en zol zo blijven maar de laatste 30 jaar zijn de sexuele grenzen behoorlijk vervaagd. Ga maar eens op instagram of tik tok krijgen. De mensen met de meeste volgers zijn over het algemeen niet degenen met de meeste kleding aan. Maar o wee als ze een reactie krijgen daarop in de vorm van een mail of een foto. Dan is het grensoverschrijdend. We hebben als mannen helaas wel miljoenen jaren evolutie achter ons waarbij maar twee zaken belangrijk waren: Lijfsbehoud en voortplanting. Al het andere is ondergeschikt aan die twee zaken. is het dan echt vreemd als een percentage van de mannen reageert?
Natuurlijk niet. dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat er een vervagende sexuele moraal is waar sommigen niet mee om kunnen gaan. Misschien ook omdat sommige mensen gewend zijn dat ze alles in het leven teogeworpen krijgen en een soort vanzelfsprekendheid ontstaat dat hun gedrag normaal is. Terwijl dat natuurlijk niet zo is. Maar een Marco Borsato, Ali B en Marc Overmars leven niet in de normale maatschappij. Er hebben voor hun als bekende Nederlander altijd andere regels gegolden.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus omdat er schaars geklede vrouwen op Instagram staan, moet het maar prima zijn dat er een mevrouw bij Ajax op kantoor een dickpic van haar baas krijgt?
Dan ga je er gemakshalve vanuit dat het alleen bij bekende mensen gebeurd, ik denk dat dit niet alleen in bekend Nederland het geval is.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat er een vervagende sexuele moraal is waar sommigen niet mee om kunnen gaan. Misschien ook omdat sommige mensen gewend zijn dat ze alles in het leven teogeworpen krijgen en een soort vanzelfsprekendheid ontstaat dat hun gedrag normaal is. Terwijl dat natuurlijk niet zo is. Maar een Marco Borsato, Ali B en Marc Overmars leven niet in de normale maatschappij. Er hebben voor hun als bekende Nederlander altijd andere regels gegolden.
quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus omdat er schaars geklede vrouwen op Instagram staan, moet het maar prima zijn dat er een mevrouw bij Ajax op kantoor een dickpic van haar baas krijgt?
Dat zegt hij toch niet stelletje *eugersquote:Op woensdag 9 februari 2022 16:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil he. Iemand kiest er eventueel zelf voor om schaars gekleed te poseren op zijn of haar profielpagina. Daar kan ik vervolgens vrijwillig naar kijken.
Jij stelt dat zoiets hetzelfde is als iemand ongevraagd een foto te sturen van je blote lul. Ik bedoel, lees dat nog eens. Ongevraagd een foto sturen van je blote lul. 'Dickpic' klinkt missschien grappig en lollig maar het blijft een foto van je blote lul.
Dat zeg ik helemaal niet. Dat wil jij graag lezen. Ik zeg alleen dat we niet veel beter als beesten zijn, dat we miljoenen jaren evolutie tegen ons hebben waarbij voortplanting het hoogste goed was. Dus een bepaald deel van de mannen zal reageren. Ik kijk daar niet zo van op. Ik zal het niet doen, maar die verontwaardiging snap ik niet goed. En dan bedoel ik vooral het gegeven dat mannen met een bepaalde positie die positie gebruiken om sex te hebben met vrouwen. Dat doen alle sociale dieren.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil he. Iemand kiest er eventueel zelf voor om schaars gekleed te poseren op zijn of haar profielpagina. Daar kan ik vervolgens vrijwillig naar kijken.
Jij stelt dat zoiets hetzelfde is als iemand ongevraagd een foto te sturen van je blote lul. Ik bedoel, lees dat nog eens. Ongevraagd een foto sturen van je blote lul. 'Dickpic' klinkt missschien grappig en lollig maar het blijft een foto van je blote lul.
Oh er zit vast een waarheid in, maar als mens verwachten we dat je zoiets toch gewoon opzij moet kunnen zetten. We doen immers veel dingen die dieren niet of anders doen, omdat we een bewustzijn hebben.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Dat wil jij graag lezen. Ik zeg alleen dat we niet veel beter als beesten zijn, dat we miljoenen jaren evolutie tegen ons hebben waarbij voortplanting het hoogste goed was. Dus een bepaald deel van de mannen zal reageren. Ik kijk daar niet zo van op. Ik zal het niet doen, maar die verontwaardiging snap ik niet goed. En dan bedoel ik vooral het gegeven dat mannen met een bepaalde positie die positie gebruiken om sex te hebben met vrouwen. Dat doen alle sociale dieren.
Lezen. Dat zeg ik niet. Ik zeg dat bekende mannen het makkelijker hebben om via hun positie proberen sex te hebben met vrouwen. Maar alle mannen zullen het in mindere of meerdere mate proberen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dan ga je er gemakshalve vanuit dat het alleen bij bekende mensen gebeurd, ik denk dat dit niet alleen in bekend Nederland het geval is.
Gelul, waarom dan 'Maar owee'....Er zat meer in dan alleen je afvragen, er zat ook een veroordeling in.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:41 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Dat zegt hij toch niet stelletje *eugers![]()
Hij vraagt zich af of het misschien een gevolg is
Volgens mij is een deel van ons gedrag nog steeds het gevolg van evolutie. Dat we een bewustzijn hebben en proberen dat gedrag weg te redeneren zal voor een deel bij een grote groep werken, maar er zit nog steeds iets instinctmatig in ons gedrag.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Oh er zit vast een waarheid in, maar als mens verwachten we dat je zoiets toch gewoon opzij moet kunnen zetten. We doen immers veel dingen die dieren niet of anders doen, omdat we een bewustzijn hebben.
Klopt. Ik zag net een vrouwelijke collega met een prima bips. Toen dacht ik heel even 'hubba hubba smash smash!'quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens mij is een deel van ons gedrag nog steeds het gevolg van evolutie. Dat we een bewustzijn hebben en proberen dat gedrag weg te redeneren zal voor een deel bij een grote groep werken, maar er zit nog steeds iets instinctmatig in ons gedrag.
Er zit nog steeds een deel in ja, maar we mogen toch van jou verwachten dat je gewoon bij de supermarkt boodschappen gaat doen ipv elke dag op jacht? We zijn een beschaving en daarbij ben je bewust van dat je wel iets meer dan een dier bent. Natuurlijk is het voor rijke mannen op een manier makkelijker, maar niet alle rijke mannen doen het. Blijkbaar is er iets mis in het hoofd van deze mensen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens mij is een deel van ons gedrag nog steeds het gevolg van evolutie. Dat we een bewustzijn hebben en proberen dat gedrag weg te redeneren zal voor een deel bij een grote groep werken, maar er zit nog steeds iets instinctmatig in ons gedrag.
Ach als ik in mijn jonge jaren een dickpick had willen maken, had ik het moeten laten ontwikkelen bij de Dixon. Had me zeer ongemakkelijk geleken. Dus nee, ik heb ze nooit gemaakt of verstuurd. En ik snap de dickpick bij bekende mensen al helemaal niet ,want je maakt jezelf wel heel erg chantabel. Als ik als vrouw zijnde een dick pick van marc overmars had gekregen. Dan had ik als eerste geprobeerd wat extra salaris te krijgen onder dreigement dat het anders het internet opgaat.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:46 schreef Mr.Sandman het volgende:
Volgens mij zien we hier vooral veel mannen die hun eigen gedrag (in zowel het verleden als de toekomst) goed proberen te praten.
Ik bedoel, veel stijllozer en treuriger dan een dickpic gaat het niet snel worden hoor. Ik heb vrouwen afgewezen die er specifiek om vroegen. Dan zijn niet mijn types.
Ik lees daar een oordeel in over hoe sommigen zich presenteren op Instahhhh.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Gelul, waarom dan 'Maar owee'....Er zat meer in dan alleen je afvragen, er zat ook een veroordeling in.
Laat maar, deze hele discussie is zo aan het doodslaan dat je het er alleen nog maar mee eens mag zijn, anders ben je een vrouwen hatende grensoverschrijdende man en deel van het probleem.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik lees daar een oordeel in over hoe sommigen zich presenteren op Instahhhh.
quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
En net zeg je nog dat het geen oordeel is maar dat hij zich iets afvraagt.quote:De mensen met de meeste volgers zijn over het algemeen niet degenen met de meeste kleding aan. Maar o wee als ze een reactie krijgen daarop in de vorm van een mail of een foto. Dan is het grensoverschrijdend.
Wat zongen ze?quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:49 schreef Haags het volgende:
Wel gelachen om het liedje van de psv fans gisteravond.
die club uit Amsterdam,quote:
Jij je zin joh; Boris Karloff is een voorstander van het versturen van dickpicsquote:Op woensdag 9 februari 2022 16:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
En net zeg je nog dat het geen oordeel is maar dat hij zich iets afvraagt.
Dat zijn jouw woorden.quote:Op woensdag 9 februari 2022 17:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
Jij je zin joh; Boris Karloff is een voorstander van het versturen van dickpics
Als jij je kennelijk begeeft in kringen van vrouwen van dergelijke allooi zijn het wellicht meer je types dan je zou denken. Ik zou dit als realitycheck zien. Trek op tijd aan de rem. Doe het voor je nageslacht.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:46 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik bedoel, veel stijllozer en treuriger dan een dickpic gaat het niet snel worden hoor. Ik heb vrouwen afgewezen die er specifiek om vroegen. Dan zijn niet mijn types.
Dan moet het wel een Nederlandse speler zijn geweest.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:22 schreef Frutsel het volgende:
Schijnbaar ook een speler bij Ajax nu beticht van grensoverschrijdend gedrag?
[..]
Hokjes denken
Dat moet Den Haag kunnen overtreffen met iets originelers.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:49 schreef Haags het volgende:
Wel gelachen om het liedje van de psv fans gisteravond.
Mijn dank voor je uitgebreide reactie, waar ik voor een groot deel in mee kan gaan.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat die vrouwen het niet moeten pikken. De grens bepalen, de grens trekken dan wel de man in kwestie aan de grens herinneren. Maar nu zien we vrouwen die het eerst allemaal laten passeren omdat ze het onschuldig vinden of omdat ze er carrierevoordelen in zien of zo, om dan pas als er weer even een moment is, een hype zelfs, achteraf te gaan zeuren. Hoe terecht ook, het is wel te laat.
En dan zijn ze moedig, want ze gebruiken de speciaal voor tere vrouwtjes gecreeerde hulproutes, moedig want ze schamen zich zo. Als generatiegenoot van Overmars zou ik best plaatsvervangende schaamte kunnen voelen voor een Overmars van een jaar of 50 die een dickpick stuurt, we hebben het hier niet over een met seksualiteit worstelende tiener. Maar die schaamte van die vrouwen is niet plaatsvervangend, ze schamen zich dat ze het hebben laten gebeuren zonder iets te doen, dat ze nu nog met terugewerkende kracht een grens moeten trekken waar mannen overheen zijn gegaan. Die schaamte lijkt mij best terecht, want je hebt het je blijkbaar laten overkomen. Doordat dan moedig te noemen vier je een zekere zwakheid van de vrouwen in kwestie. Dat past niet in mijn vrouwbeeld, en ik vind ook niet dat dat het vrouwbeeld is wat we moeten vieren.
[..]
Dat klopt. En daarom begrijp ik juist wel waar ik het over heb. Ik ben nagefloten, betast, aangerand, heb seks gehad waar ik spijt van had, seks met iemand die in een machsverhouding boven mij stond en zelfs seks gehad terwijl ik het niet wilde.
Maar nooit was ik fysiek overmand, of weerloos. en ik snap heel goed dat dat het verschil maakt. Het bedreigd zijn door een fysieke overmacht ken ik ook, alleen dan niet seksueel. Om beide situaties en gevoelends te combineren raakt nou niet bepaald aan de grenzen van voorstellings- en inlevingsvermogen. Het is het fysieke krachtsverschil tussen man en vrouw wat de dynamiek zo giftig kan maken. Maar als daar geen sprake van is, dan gaat het om een zwakke wil en daar ben je zelf bij, zelf verantwoordelijk voor en als zodanig ook eigenaar van je eigen slachtofferschap. Ik weiger om de zwakke wil van vrouwen als gegeven te accepteren, maar een cultuur die dat viert als moed en bewonderenswaardig, dat zien we ook op andere vlakken, creeert dat ook voor een belangrijk deel.
Ik ben zo iemand die s nachts niet achter een meisje blijft fietsen maar ervoor, tegenwind of niet, een ongemakkelijke snelheid of niet, want ik weet dat velen zich dan meer op hun gemak voelen. Ik corrigeer mijn gezelschap als een situatie creeeren waarin vrouwen zich onveilig zouden kunnen voelen. Als ik ergens kom, een relatief verlaten perron of zo, wordt het een veiliger omgeving voor vrouwen waarin ze zich ook veiliger voelen. Maar binnen een fysiek veilige omgeving gaat het om mentale en verbale kracht en daarin zijn vrouwen in mijn optiek niks minder en brengt mijn fysieke kracht niks ter bescherming.
[knip]
Had er niet eens bij Ajax een man aan de bel kunnen trekken over die bedrijfscultuur? Nee blijkbaar moeten die vrouwen die daadwerkelijk worden lastig gevallen dat doen, en het liefst een beetje tijdig. Want anders wordt hun zwakke wil gevierd… of zoiets. Die hulproutes die er voor vrouwen zijn gecreëerd waren misschien helemaal niet nodig geweest wanneer mannen niet meekakelden met de grootste hanen in het hok.quote:Volgens de anonieme personeelsleden stond de directeur bij Ajax al jaren bekend om zijn omgang met vrouwen en werd hij "geilneef" genoemd.
Dit, ik zou ze op posterformaat in de stad hangen met het 06 nummer erbij.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ach als ik in mijn jonge jaren een dickpick had willen maken, had ik het moeten laten ontwikkelen bij de Dixon. Had me zeer ongemakkelijk geleken. Dus nee, ik heb ze nooit gemaakt of verstuurd. En ik snap de dickpick bij bekende mensen al helemaal niet ,want je maakt jezelf wel heel erg chantabel. Als ik als vrouw zijnde een dick pick van marc overmars had gekregen. Dan had ik als eerste geprobeerd wat extra salaris te krijgen onder dreigement dat het anders het internet opgaat.
Waar bestaat die macht dan eigenlijk in? Zoals Anouk zei wat betreft haar carriere, "als er geneukt moet worden dan wordt er geneukt". Maar het moest helemaal niet, dat was een carrierekeuze. Je kunt ook nee zeggen. Een hoerenloper heeft ook geen macht omdat hij 50 euro op zak heeft. Je kunt ook opstappen, je hoeft niet de hoer te spelen. Bij macht denk ik aan een scriptiebegeleider of zo, die dan moet goedkeuren anders geen diploma waar het werk al voor gedaan is en waar dan dus een negatieve consequentie aan zit, ipv het uitblijven van een voorkeursbehandeling.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Mijn dank voor je uitgebreide reactie, waar ik voor een groot deel in mee kan gaan.
Echter, het is niet alleen het fysieke krachtsverschil tussen man en vrouw wat seksuele dynamiek zo giftig kan maken. Het verschil in macht tussen mensen is ook een grote factor. In het geval van TVOH lijkt me dat overduidelijk. Daar speelt vervolgens een afhankelijkheidspositie, leeftijdsverschil en bedrijfscultuur ook een rol.
Mannen zullen er ook niet snel van op de hoogte zijn, het zit namelijk in de privesfeer van de vrouwelijke collega. Voor de rest vind ik van alles van die mannen, maar dat er sneue lullen rondlopen is op zich geen maatschappelijk probleem, en dat is het kader waarin we dit beschouwen.quote:En dat seksueel incompetente mannen daar dan misbruik van maken zegt wat mij betreft veel meer over die mannen, dan over die vrouwen die over hun grens laten gaan of niet vroeg genoeg aan de bel trekken.
En zelden hoor je over mannen die belangeloos aan de bel trekken. Dan lees je over Overmars:
Ik ben helemaal niet tegen een vertrouwenspersoon, maar het lijkt me dat Van der Sar hier ook helemaal niet blij mee is want het is een flinke kink in de kabel voor zijn plannen en hij dacht waarschijnlijk een professionele organisatie te leiden. Ik geloof ook wel dat Overmars spijt heeft en dan toch in ieder geval vanwege de consequenties voor zijn toekomst. Dus waarom is dat gedrag dan niet meteen in de kiem gesmoord? Dat is omdat die vrouwen, die er de eerste getuige van zijn en er het meeste van weten, heel lang niet aan de bel trekken.quote:Had er niet eens bij Ajax een man aan de bel kunnen trekken over die bedrijfscultuur? Nee blijkbaar moeten die vrouwen die daadwerkelijk worden lastig gevallen dat doen, en het liefst een beetje tijdig. Want anders wordt hun zwakke wil gevierd… of zoiets. Die hulproutes die er voor vrouwen zijn gecreëerd waren misschien helemaal niet nodig geweest wanneer mannen niet meekakelden met de grootste hanen in het hok.
Vind ik niet zo erg hoor. Waar ik moeite mee heb is de cultuur waarin vrouwen zichzelf niet hoeven beschermen, bij afwezigheid van fysieke dreiging, maar dat institutioneel moet gebeuren of doordat mannen geheel moeten veranderen, wat niet zomaar zal gebeuren. Ik vind dat je als volwassen vrouw ook voor jezelf moet kunnen opkomen.quote:Toch wil ik je nogmaals bedanken voor je reactie, want ik merk dat ik een beetje pissig begin te klinken...
Helemaal mee eens, maar je ziet het gewoon gebeuren, er is sprake van een machocultuur bij Ajax, ze spreken over de Apenrots, dus richten alle ogen zich op die club. Eerst was het de Voice, nu is het Ajax, mensen willen bloed zien.quote:Op woensdag 9 februari 2022 23:50 schreef kurk_droog het volgende:
Ten Hag verwoorde het goed, voetbal is de spiegel van de maatschappij maar om nou het hele voetbal of de hele organisatie van Ajax neer te zetten als een gore bende is gewoon zwaar overdreven.
Mja, als ik het goed heb begrepen is Ajax was in gaan grijpen toen de NRC er over berichtte. Dat is niet zo heel handig. En er lijkt ook sprake te zijn van een toch wel wat giftige cultuur in de buurt van het bestuur, maar goed, daar zal Ajax niet de enige in zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2022 23:50 schreef kurk_droog het volgende:
Ten Hag verwoorde het goed, voetbal is de spiegel van de maatschappij maar om nou het hele voetbal of de hele organisatie van Ajax neer te zetten als een gore bende is gewoon zwaar overdreven.
En wat is daar mis mee? Natuurlijk heb ik een oordeel over iemand die graag schaars gekleed selfies maakt en die post. Maar dat betekent niet dat mijn oordeel relevant is en het is ook geen uitnodiging voor een foto van je lul. Al kan ik me voorstellen dat je meer kans loopt ze te ontvangen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mijn oordeel over dickpics is ook niet relevant.quote:Op donderdag 10 februari 2022 00:05 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Natuurlijk heb ik een oordeel over iemand die graag schaars gekleed selfies maakt en die post. Maar dat betekent niet dat mijn oordeel relevant is en het is ook geen uitnodiging voor een foto van je lul. Al kan ik me voorstellen dat je meer kans loopt ze te ontvangen.
Bedoel je dat ze bij Ajax er lucht van kregen dat het NRC er wat over zou gaan plaatsen?quote:Op donderdag 10 februari 2022 00:00 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Mja, als ik het goed heb begrepen is Ajax was in gaan grijpen toen de NRC er over berichtte.
Waaruit blijkt dat dan, die giftige cultuur?quote:Dat is niet zo heel handig. En er lijkt ook sprake te zijn van een toch wel wat giftige cultuur in de buurt van het bestuur, maar goed, daar zal Ajax niet de enige in zijn.
Misschien heeft NRC Ajax afgelopen weekend gevraagd om wederhoor oid, en hebben ze toen direct actie ondernomen voor de publicatie.quote:Op donderdag 10 februari 2022 08:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze bij Ajax er lucht van kregen dat het NRC er wat over zou gaan plaatsen?
Want anders; zondagavond ontslag, maandag werd pas (voor het publiek) bekend dat het NRC er een artikel over zou maken.
[..]
Waaruit blijkt dat dan, die giftige cultuur?
Dat is allemaal puur speculatie. Hetzelfde als de berichten over dat vd Sar het wel geweten moest hebben volgens het AD die tot zondag van niets wist en vrouwen quote die denken dat Sar het wel moest weten. Lekker onderzocht weer.quote:Op donderdag 10 februari 2022 00:00 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Mja, als ik het goed heb begrepen is Ajax was in gaan grijpen toen de NRC er over berichtte. Dat is niet zo heel handig. En er lijkt ook sprake te zijn van een toch wel wat giftige cultuur in de buurt van het bestuur, maar goed, daar zal Ajax niet de enige in zijn.
Ja is dat NRC speculatie?quote:Op donderdag 10 februari 2022 08:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat is allemaal puur speculatie. Hetzelfde als de berichten over dat vd Sar het wel geweten moest hebben volgens het AD die tot zondag van niets wist en vrouwen quote die denken dat Sar het wel moest weten. Lekker onderzocht weer.
Uiteraard is er een apenrots bij Ajax, zoals dat bij elke voetbalclub is of waar veel mannen zijn/werken. (vrouwen kunnen er ook wat van trouwens).
Maar dat ze begin deze week wilden publiceren is toch ook een aanname?quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:11 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ja is dat NRC speculatie?
NRC beweert met veel betrokkenen gesprekken te hebben gevoerd. Dan is het bij fatsoenlijke media gebruikelijk om het onderwerp in te lichten en de mogelijkheid te geven om te reageren. Ik doe de aanname dat het NRC om een reactie heeft gevraagd aangezien ze begin deze week wilden publiceren.
Dus dat Ajax dit weekend doorkreeg dat er iets stond te gebeuren, lijkt mij geen speculatie maar 100% conform verwachting en volstrekt logisch
Welke dag het NRC zou publiceren zal denk ik inderdaad nooit 100% te bewijzen zijn.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar dat ze begin deze week wilden publiceren is toch ook een aanname?
Nouja, precies.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:21 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Welke dag het NRC zou publiceren zal denk ik inderdaad nooit 100% te bewijzen zijn.
Zelfs als stukken van afgelopen zaterdag boven tafel komen waar het NRC bij AJAX om een reactie vraagt, dan nog blijft datum van publiceren enigszins een vraagteken
Echt dom, inderdaad. Als iemand namelijk stelt dat jij dickpicks naar haar hebt gestuurd terwijl je dat niet hebt gedaan, dan doe je aangifte van smaad en laster...quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:06 schreef Mondkapje het volgende:
Iedereen weet zo goed wat een ander wel of niet weet. Het kan heel goed dat Van der Sar het niet wist.
Je hebt een heleboel geilneven maar er zijn er maar enkelen die echt ziek zijn en dat ook nog goed weten te verbergen. Als dat stalkinggedrag klopt, is Overmars ziek en moet hij behandeld worden.
VI viel me tegen gisteravond met hun wijsneuzerij. Johan Derksen doet soms ook alsof hij God zelf is. En dan Van der Gijp die niet gelooft dat er dickpics zijn verstuurd. Man man man.
Dat werd ook gezegd en leek ook wel door te schemeren bij Van der Gijp, maar ik had hem gewoon slimmer verwacht en hij blijkt soms een heel dom mannetje helaas.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Echt dom, inderdaad. Als iemand namelijk stelt dat jij dickpicks naar haar hebt gestuurd terwijl je dat niet hebt gedaan, dan doe je aangifte van smaad en laster...
Werkelijkheid is: overmars is zelf opgestapt.
Ben ik met je eens. Ik heb maandag behoorlijk vaak op F5 gedrukt en het artikel was een echte deceptie.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, precies.
Ik vond het wel wat zeggen dat het NRC (of een journalist ervan) maandag tweette dat ze in de loop van de dag met een artikel zouden komen, vervolgens alle andere krantjes ze voor waren en om/rond 22:00 's avonds er eindelijk een berichtje kwam waar zo goed als niets nieuws in stond.
Uh. Hij is in normale omstandigheden toch juist grappig omdat die het licht niet heeft uitgevonden?quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:31 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dat werd ook gezegd en leek ook wel door te schemeren bij Van der Gijp, maar ik had hem gewoon slimmer verwacht en hij blijkt soms een heel dom mannetje helaas.
Wat is zijn opleiding eigenlijk?quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh. Hij is in normale omstandigheden toch juist grappig omdat die het licht niet heeft uitgevonden?
Geen idee. Maar dat acht ik vrij irrelevant.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:35 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Wat is zijn opleiding eigenlijk?
Gijp en Derksen zijn keihard maar dat betekent niet dat alles wat ze zeggen flauwekul is. Dat je best wat mag zeggen van mensen die lange tijd hun mond dichthouden of alleen tegen vriendinnen wat grapjes maken (en niet zelf hun mond opentrekken tegen de dader of meteen aan de bel trekken) daar was ik het wel mee eens.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:06 schreef Mondkapje het volgende:
Iedereen weet zo goed wat een ander wel of niet weet. Het kan heel goed dat Van der Sar het niet wist.
Je hebt een heleboel geilneven maar er zijn er maar enkelen die echt ziek zijn en dat ook nog goed weten te verbergen. Als dat stalkinggedrag klopt, is Overmars ziek en moet hij behandeld worden.
VI viel me tegen gisteravond met hun wijsneuzerij. Johan Derksen doet soms ook alsof hij God zelf is. En dan Van der Gijp die niet gelooft dat er dickpics zijn verstuurd. Man man man.
Gijp is een onwijs sympathieke, gezellige vent. Die vaak hele domme dingen zegt.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:38 schreef Document1 het volgende:
Gijp is een omhooggevallen voetballer die door middel van z'n podium denkt intelligent te zijn. Helaas nemen veel mensen hem nog serieus ook.
En dat verschilt met de meeste andere voetbalverenigingen hoe? De meesten zijn toch apenrotsen?quote:Op woensdag 9 februari 2022 23:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar je ziet het gewoon gebeuren, er is sprake van een machocultuur bij Ajax, ze spreken over de Apenrots, dus richten alle ogen zich op die club. Eerst was het de Voice, nu is het Ajax, mensen willen bloed zien.
De gehele topsport is zo, anders kom je ook niet aan de top. Er wordt gezegd, bewijs maar dat je beter bent dan je collega. Tuurlijk heb je een apenrots dan, al helemaal omdat er miljoenen in omgaan.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En dat verschilt met de meeste andere voetbalverenigingen hoe? De meesten zijn toch apenrotsen?
En toch vind ik dat hij wel goed kan analyseren.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:38 schreef Document1 het volgende:
Gijp is een omhooggevallen voetballer die door middel van z'n podium denkt intelligent te zijn. Helaas nemen veel mensen hem nog serieus ook.
Dat kan inderdaad haast niet anders. Deze hele cultuur is niet inherent aan Ajax, maar aan de voetbalwereld.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De andere clubs vertikken in ieder geval een zelfonderzoek. "Verstandig" denk ik want anders komen er ongetwijfeld nog meer lijken uit de kast. Benieuwd of de pers nog wat vindt.
[ afbeelding ]
Of mensen hem echt serieus nemen betwijfel ik. VI Vandaag is ook niets meer dan een amusementsprogramma met wat kantinepraat.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:38 schreef Document1 het volgende:
Heilig van overtuigd zelfsquote:Op donderdag 10 februari 2022 09:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De andere clubs vertikken in ieder geval een zelfonderzoek. "Verstandig" denk ik want anders komen er ongetwijfeld nog meer lijken uit de kast. Benieuwd of de pers nog wat vindt.
[ afbeelding ]
Tot blijkt dat hij vunzige appjes zat te sturen toen hij dat kind naar de kloten reed?quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:58 schreef theunderdog het volgende:
Wel top dat vunzige appjes ervoor zorgen, dat de aandacht weggaat bij iemand als Rai vloet.
Maar, wat voor onderzoek moet je precies instellen dan? en naar wie? want als er niets bekend is, valt er toch ook niets te onderzoeken?quote:
Om het vervolgens over de vunzige appjes te hebben.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Tot blijkt dat hij vunzige appjes zat te sturen toen hij dat kind naar de kloten reed?
Ja weet ik veel. Maar een statement maken dat het zeker weten wel allemaal snor zit is natuurlijk gewoon debielquote:Op donderdag 10 februari 2022 11:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar, wat voor onderzoek moet je precies instellen dan? en naar wie? want als er niets bekend is, valt er toch ook niets te onderzoeken?
Hoop dat die kloothommel een foutje begaat in wie hij batst en er chronische penisdecubitus aan over houdtquote:Op donderdag 10 februari 2022 11:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Om het vervolgens over de vunzige appjes te hebben.
Tenzij je er echt van overtuigd bent. Het kan toch? daarbij is het ook nog zo dat het niet per definitie zo is dat als zulke zaken binnen de club gebeuren, dat het aan de club ligt.quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja weet ik veel. Maar een statement maken dat het zeker weten wel allemaal snor zit is natuurlijk gewoon debiel
In eerste instantie was mijn mening: 'heel dit gebeuren is genoeg straf voor hem'. Maar dat werd al snel anders toen hij schaamteloos weer ging voetballen...quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoop dat die kloothommel een foutje begaat in wie hij batst en er chronische penisdecubitus aan over houdt
En dat laatste is denk ik de crux. En je kunt dus ook géén uitspraak doen dat je echt heilig overtuigd bent dat het daar niet gebeurtquote:Op donderdag 10 februari 2022 11:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tenzij je er echt van overtuigd bent. Het kan toch? daarbij is het ook nog zo dat het niet per definitie zo is dat als zulke zaken binnen de club gebeuren, dat het aan de club ligt.
Als er binnen je bedrijf vertrouwenspersonen zijn (waar je heen kunt als zoiets je overkomt), dan heb je ook zelf een verantwoordelijkheid. Niemand kan ruiken dat jij ongewild dickpicks ontvangt he.
Maar moet je het niet meer lezen als: 'wij zijn er heilig van overtuigd dat binnen onze organisatie er een cultuur heerst dat je geholpen wordt als je melding maakt van grensoverschrijdend gedrag' ?quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:09 schreef Molo het volgende:
[..]
En dat laatste is denk ik de crux. En je kunt dus ook géén uitspraak doen dat je echt heilig overtuigd bent dat het daar niet gebeurt
Dat is gewoon dom, en voegt niks toe ofzo
Moeten ze zelf weten natuurlijk die lui, maar vind het gewoon een domme actie. Je kunt alleen maar jezelf in de vingers snijden als het tóch daar ook blijkt voor te komen
Geen idee, die laten doorgaans niet bij zich in de keuken kijken, maar het zou best wel eens kunnen ja. Ik bedoel er zijn genoeg verhalen bekend van uitspattingen van spelers of soms hele teams, kijk maar naar Oranje in 74 die met een groep hoeren in een zwembad lagen, en de verkrachtingszaak van Ronaldo. Het is bij uitstek een macho wereldje.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En dat verschilt met de meeste andere voetbalverenigingen hoe? De meesten zijn toch apenrotsen?
Je moet wel zaken blijven onderscheiden van elkaar. Zaak Ronaldo lijkt wel heel erg op iemand die een deel van zijn vermogen wil, hoorquote:Op donderdag 10 februari 2022 11:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen idee, die laten doorgaans niet bij zich in de keuken kijken, maar het zou best wel eens kunnen ja. Ik bedoel er zijn genoeg verhalen bekend van uitspattingen van spelers of soms hele teams, kijk maar naar Oranje in 74 die met een groep hoeren in een zwembad lagen, en de verkrachtingszaak van Ronaldo. Het is bij uitstek een macho wereldje.
Een bestuurder die aan meerdere vrouwen dickpics stuurde thuis door laten werken staat gelijk aan niet handelen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:44 schreef Mondkapje het volgende:
Die regel dat iemand levenslang geschorst wordt, is dat niet een tikkeltje overdreven? Overmars zou vanuit huis kunnen werken als hij het niet kan laten dames op de werkvloer lastig te vallen.
Dit soort strenge regels maakt ook dat een bedrijf niet snel met zoiets naar buiten treedt en er doofpotconstructies ontstaan. Afkoopregelingen met dames. Waarna het gedrag door kan blijven gaan.
Vanuit huis doorgaan met dickpics versturen? Daar lijkt zelfs Overmars te verstandig voor.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een bestuurder die aan meerdere vrouwen dickpics stuurde thuis door laten werken staat gelijk aan niet handelen.
Verder zijn dit soort signalen en opschoonacties beslist niet bevordelijk voor doofpotconstructies.
Uhm, ja?quote:Op donderdag 10 februari 2022 13:02 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Vanuit huis doorgaan met dickpics versturen? Daar lijkt zelfs Overmars te verstandig voor.
Het voordeel is ook dat de vrouwen niet de hele Ajax-aanhang tegen zich krijgen, want de man kan doorgaan met zijn werk, alleen niet in de buurt van de dames. En Gijp en Derksen gaan misschien weer verstandige dingen zeggen.
Potloodventer.quote:Op donderdag 10 februari 2022 13:21 schreef Mondkapje het volgende:
Stel hij gaat ermee door vanuit huis, dan is zijn enige optie nog het buitenland qua werk.
Als ik in Google translate kijk dan wordt het in veel talen vertaald als iets als "flashen" of "blinken" In het Grieks is het ook een best lang woord, maar geen idee wat het letterlijk betekent.quote:Op donderdag 10 februari 2022 13:46 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Potloodventer.
Trouwens, is er in een andere taal een soortegelijke hilarische benaming?
Jammer.quote:Op donderdag 10 februari 2022 13:53 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Als ik in Google translate kijk dan wordt het in veel talen vertaald als iets als "flashen" of "blinken" In het Grieks is het ook een best lang woord, maar geen idee wat het letterlijk betekent.
Iemand in zijn functie kan niet vanuit huis werken, directeur voetbalzaken houdt in dat hij veel reist om talenten te bekijken en contacten onderhoudt met mensen over de hele wereld. En daar was Overmars best goed in, hij had wel een oog voor talent.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:44 schreef Mondkapje het volgende:
Die regel dat iemand levenslang geschorst wordt, is dat niet een tikkeltje overdreven? Overmars zou vanuit huis kunnen werken als hij het niet kan laten dames op de werkvloer lastig te vallen.
Dit soort strenge regels maakt ook dat een bedrijf niet snel met zoiets naar buiten treedt en er doofpotconstructies ontstaan. Afkoopregelingen met dames. Waarna het gedrag door kan blijven gaan.
In het buitenland is dit nieuws ook al bekend, zijn reputatie heeft een behoorlijke deuk opgelopen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 13:21 schreef Mondkapje het volgende:
Stel hij gaat ermee door vanuit huis, dan is zijn enige optie nog het buitenland qua werk.
Hij had overal wel een stok tussen de deur, hoorde ik.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Iemand in zijn functie kan niet vanuit huis werken, directeur voetbalzaken houdt in dat hij veel reist om talenten te bekijken en contacten onderhoudt met mensen over de hele wereld. En daar was Overmars best goed in, hij had wel een oog voor talent.
Ik meen dat Tottenham vorig jaar nog geprobeerd heeft hem los te weken bij Ajax, maar kan ook een andere club zijn geweest. Maar ik denk dat nu niemand nog zijn handen wil branden aan Overmars, die is gewoon damaged goods nu. In Engeland gaan ze sowieso best ver als een speler iets flikt wat niet door de beugel kan, zo heeft Zouma, een speler van West Ham een filmpje online gezet waarin hij zijn kat een schop geeft. Waarom hij dat in hemelsnaam online heeft gezet snap ik niet, want hij word nu in het hele land uitgekotst, West Ham heeft hem een boete van maar liefst 250.000 Pond gegeven, en de dierenbescherming is bij hem langs geweest en hebben hem allebei zijn katten afgenomen. Zelfs de eigen aanhang schreeuwt om zijn ontslag. Was geen slimme actie van die gast, klassiek gevalletje van jezelf in de eigen voet schieten. En in principe is het rondsturen van foto's van je pielemuis even dom, vroeg of laat komt het als een boemerang terug in je eigen gezicht, en is je reputatie voorgoed beschadigt.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:42 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hij had overal wel een stok tussen de deur, hoorde ik.
Filmpje was door zijn broer online gezet, overigens.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik meen dat Tottenham vorig jaar nog geprobeerd heeft hem los te weken bij Ajax, maar kan ook een andere club zijn geweest. Maar ik denk dat nu niemand nog zijn handen wil branden aan Overmars, die is gewoon damaged goods nu. In Engeland gaan ze sowieso best ver als een speler iets flikt wat niet door de beugel kan, zo heeft Zouma, een speler van West Ham een filmpje online gezet waarin hij zijn kat een schop geeft. Waarom hij dat in hemelsnaam online heeft gezet snap ik niet, want hij word nu in het hele land uitgekotst, West Ham heeft hem een boete van maar liefst 250.000 Pond gegeven, en de dierenbescherming is bij hem langs geweest en hebben hem allebei zijn katten afgenomen. Zelfs de eigen aanhang schreeuwt om zijn ontslag. Was geen slimme actie van die gast, klassiek gevalletje van jezelf in de eigen voet schieten. En in principe is het rondsturen van foto's van je pielemuis even dom, vroeg of laat komt het als een boemerang terug in je eigen gezicht, en is je reputatie voorgoed beschadigt.
Ahh... toen was hij echt cute. Toen...quote:
Valt een beetje tegen, hij laat niet eens zijn lul zien.quote:
Nee. Maar wel grappige filmpjes.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Valt een beetje tegen, hij laat niet eens zijn lul zien.
Niet echt, laat hem eerst zelf maar eens met een verklaring komen waarom hij al jarenlang dames lastig valt met smeerlapperij.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Is hier nou eigenlijk nog wat aan de hand op blijft het bij een paar vieze appjes?
Ook Marc verdient wat mij betreft wel een rehabilitatie na een week van hysterie en overdrijving.
Alles wat je zegt is potentieel gif.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:09 schreef Nielsch het volgende:
Perschef Ajax: "jammer dat vrouwen met misstanden naar de pers gingen en niet naar mij."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)eldden-over-overmars
......
Dat zeg ie niet hè. Hij zegt: jammer dat vrouwen zich zonder toestemming bij pers meldden over Overmarsquote:Op zondag 13 februari 2022 10:09 schreef Nielsch het volgende:
Perschef Ajax: "jammer dat vrouwen met misstanden naar de pers gingen en niet naar mij."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)eldden-over-overmars
......
Ja en die toestemming haal je bij de perschef.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:33 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dat zeg ie niet hè. Hij zegt: jammer dat vrouwen zich zonder toestemming bij pers meldden over Overmars
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zeer zeker bij degene die het intern aan hebben proberen te kaarten.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:37 schreef Hathor het volgende:
Overigens werken die vrouwen nu niet meer bij Ajax. Vraag me wel af of ze zelf zijn opgestapt of dat ze ontslag hebben gekregen.
Schouder vullingen en koeien vlekken. Moet de jaren ‘80 zijn…quote:
Dan heeft ie het aardig hoog in zijn bol. Pedant, vervelend mannetje.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja en die toestemming haal je bij de perschef.
Eh, toestemming? Eerst discreet intern overleg voeren voor je met dit soort zaken in de openbaarheid treedt is natuurlijk een optie, maar "toestemming" moeten vragen vind ik wel wat bijzonder.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja en die toestemming haal je bij de perschef.
Het zegt gewoon alles dat ie het zo brengt. Een narcistische kwal. Ik zou hem heel snel losen als ik Ajax was. Je moet nu schoon schip maken, een normaal werkklimaat creëren.quote:Op zondag 13 februari 2022 11:05 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Eh, toestemming? Eerst discreet intern overleg voeren voor je met dit soort zaken in de openbaarheid treedt is natuurlijk een optie, maar "toestemming" moeten vragen vind ik wel wat bijzonder.
Niet alle vrouwen zijn naar de pers gestapt, dat zullen dan wel diegenen zijn die er nog werken.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zeer zeker bij degene die het intern aan hebben proberen te kaarten.
Sommige vrouwen werken er trouwens nog wel volgens de berichten. Maar zoals gezegd ben ik wel benieuwd hoe het zit met degene die er niet meer werken. Wat de redenen daarvoor zijn en of het aankaarten van problemen (of het idee dat het niet aangekaart kon worden) wat met het vertrek te maken kan hebben gehad.
De foto van Overmars zonder vadsige kop zegt ook genoeg.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Schouder vullingen en koeien vlekken. Moet de jaren ‘80 zijn…
Ja maar wat wil je horen? Iedereen weet toch waarom iemand zoiets doet? Omdat je een vieze geilneef bent die het empatisch vermogen mist om te begrijpen wat iets met een ander doet.quote:Op zondag 13 februari 2022 01:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet echt, laat hem eerst zelf maar eens met een verklaring komen waarom hij al jarenlang dames lastig valt met smeerlapperij.
Op zich best mee eens hoor, hij mag wat mij betreft morgen al weer aan de slag bij een of andere club, alleen denk ik niet dat ze momenteel voor hem in de rij zullen staan.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:05 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja maar wat wil je horen? Iedereen weet toch waarom iemand zoiets doet? Omdat je een vieze geilneef bent die het empatisch vermogen mist om te begrijpen wat iets met een ander doet.
Als hij dat verklaart heeft, wat veranderd er dan precies?
Het is goed dat hij ontslagen is, maar als hij over een redelijke tijd kan aantonen zijn leven gebeterd te hebben, mag hij wmb weer aangenomen worden. Zo'n man hoeft heus niet z'n hele leven werkeloos thuis te zitten.
Hebben zij het ook intern aangekaart, hebben zij intern erover gepraat en iig het idee gehad dat ze tegen een muur aanliepen?quote:Op zondag 13 februari 2022 11:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet alle vrouwen zijn naar de pers gestapt, dat zullen dan wel diegenen zijn die er nog werken.
Ik denk het niet, vandaar ook die reactie vanuit het Ajax kamp dat ze teleurgesteld zijn dat ze direct naar de pers zijn gestapt.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hebben zij het ook intern aangekaart, hebben zij intern erover gepraat en iig het idee gehad dat ze tegen een muur aanliepen?
Hoe en waarom, dat is naar mijn mening belangrijk.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:05 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja maar wat wil je horen? Iedereen weet toch waarom iemand zoiets doet? Omdat je een vieze geilneef bent die het empatisch vermogen mist om te begrijpen wat iets met een ander doet.
Als hij dat verklaart heeft, wat veranderd er dan precies?
Het is goed dat hij ontslagen is, maar als hij over een redelijke tijd kan aantonen zijn leven gebeterd te hebben, mag hij wmb weer aangenomen worden. Zo'n man hoeft heus niet z'n hele leven werkeloos thuis te zitten.
De vraag is dan of dat ligt aan de juiste wegen die niet goed bereikbaar zijn/niet afdoende reageren. Of dat er een cultuur is waardoor niet eens tot die juiste wegen komt.quote:Op zondag 13 februari 2022 12:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Op zich best mee eens hoor, hij mag wat mij betreft morgen al weer aan de slag bij een of andere club, alleen denk ik niet dat ze momenteel voor hem in de rij zullen staan.
bronquote:Directie en rvc Ajax hoorden al eerder van grensoverschrijdend gedrag Overmars
De directie en raad van commissarissen van Ajax kregen vlak voor de herbenoeming van Marc Overmars al signalen over grensoverschrijdend gedrag van de directeur voetbalzaken. Dat vertelde algemeen directeur Edwin van de Sar zondag.
Overmars werd op 28 januari tijdens een bijzondere algemene vergadering van aandeelhouders herbenoemd tot medio 2026. "Vlak daarvoor kregen we signalen", zei Van der Sar tegen een select groepje journalisten die Ajax vast volgen.
"Onze rvc was toen ook meteen op de hoogte. Maar zulke dingen moet je dan toch eerst uitgebreid onderzoeken. Het is nogal wat. Of we de vergadering hadden moeten uitstellen? Nee, dat hebben we niet gedaan."
De 48-jarige Overmars stuurde gedurende een langere periode grensoverschrijdende berichten naar meerdere vrouwelijke collega's. Overmars besloot zondag na gesprekken met de raad van commissarissen en algemeen directeur Edwin van der Sar op te stappen.
Harry de Pimpquote:
Het is maar een idee hoor maar had hij die lul ook niet even kunnen bellen om te vragen hoe het nou zat.quote:Op zondag 13 februari 2022 16:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
Directie en rvc Ajax hoorden al voor contractverlenging Overmars van grensoverschrijdend gedrag![]()
![]()
De clubleiding van Ajax ontving kort voor de herbenoeming van Marc Overmars op 28 januari als technisch directeur de eerste geluiden over grensoverschrijdend gedrag door de inmiddels opgestapte bestuurder. Dat heeft algemeen directeur Edwin van der Sar voor het treffen met FC Twente laten weten.
,,De eerste geluiden ontvingen we halverwege de week voordat Marc opstapte. Daarop hebben we een externe partij ingeschakeld om de meldingen serieus te onderzoeken. Later die week werd de omvang duidelijk en zijn de vervolgstappen aangegaan”, stak Van der Sar van wal.
De directeur van Ajax verzond op 25 januari een interne mail waarin collega’s bemoedigde grensoverschrijdend gedrag intern te melden. Dat gebeurde ook. Meerdere (voormalige) Ajax-medewerksters maakten kort daarop melding over de handelswijze van technische baas Overmars.
We hebben een onafhankelijk bureau ingeschakeld, omdat we wilden onderzoeken of er een kern van waarheid in deze geluiden zit en vonden dat er hoor- en wederhoor moest plaatsvinden.
Edwin van der Sar
Die eerste geluiden bereikten Van der Sar kort voor de officiële herbenoeming van Overmars op 28 januari, erkent de algemeen directeur. Waarom de buitengewone vergadering dan niet werd uitgesteld? ,,Dat is aan de RVC”, stelde Van der Sar, die het bestuur kort voor de vergadering op de hoogte bracht.
Waarom Ajax de eerder overeengekomen contractverlenging dan niet uitstelde? ,,Het waren de eerste signalen”, zegt Van der Sar. ,,Die waren nog niet uit gedegen onderzoek voortgekomen. Het is niet niks. Er zijn collega’s door getroffen. We wilden dat de juiste stappen genomen gingen worden. We hebben een onafhankelijk bureau ingeschakeld, omdat we wilden onderzoeken of er een kern van waarheid in deze geluiden zit en vonden dat er hoor- en wederhoor moest plaatsvinden.”
https://www.ad.nl/nederla(...)end-gedrag~a31b10cc/
Sterk optreden weer van van der Sar![]()
![]()
![]()
Vlak voor een wedstrijd weer in de hoop dat het weer snel vergeten wordt
Kunnen we het misschien piemelplaatjes en kijkdozen gaan noemen? Dat is beter dan al dat Engels.quote:
quote:Op zondag 13 februari 2022 21:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://hollywoodhuizen.n(...)een-beetje-geklooid/
Lekker ventje die Marc
Een beetje empathie naar Van der Sar mag ook wel. Hij heeft zich de laatste week op de organisatie gericht en dat is begrijpelijk.quote:
Klinkt inderdaad wat ernstiger dan ff een fotootje sturen.quote:Op maandag 14 februari 2022 10:41 schreef Sfancta het volgende:
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=400261
De grens was niet meer in zicht. Klink allemaal veel erger dan nu wordt gesuggereerd.
Of een journalist die relevant wil zijn. Want als je het hebt ingezien, dan kun je toch gewoon concrete zaken noemen?quote:Op maandag 14 februari 2022 10:47 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad wat ernstiger dan ff een fotootje sturen.
Ja, Replay is de sponsor van Ajax voor niet sport kleding.quote:Op zondag 13 februari 2022 10:30 schreef Mondkapje het volgende:
'Perschef Ajax niet blij met vrouwen die naar de pers lekten over Marc Overmars
https://sportnieuws.nl/vo(...)-over-marc-overmars/
Lijkt wel een eeneiïge tweeling. Allebei precies dezelfde blauwe jas. Is dat bedrijfskleding?
Dickpics sturen is echt veel te ver he.quote:Op maandag 14 februari 2022 10:41 schreef Sfancta het volgende:
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=400261
De grens was niet meer in zicht. Klink allemaal veel erger dan nu wordt gesuggereerd.
Alles is wel zo'n beetje bekend nu toch?quote:Op maandag 14 februari 2022 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
Inderdaad. Maar het blijft tevens erg vaag. Noem dan concrete zaken of kies om te zwijgen tot er meer kan worden meegedeeld. Dit soort berichtgeving heeft niemand wat aan, het komt erg clickbait-achtig over.
Nou ja, er staat vanaf het begin ook ‘stalkerig’ gedrag. Ik zet het tussen haakjes omdat niet duidelijk is wat dat dan inhoud.quote:Op maandag 14 februari 2022 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dickpics sturen is echt veel te ver he.
Schunnig grapje op vrijdagmiddag, dat is over de grens maar nog wel zichtbaar. Bij Stelselmatig dickpics sturen, is het vertroebelt.
Zo kan je hem ook uitleggen.
Ik maak erop uit dat er veel meer aan de hand zou zijn.quote:Op maandag 14 februari 2022 11:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles is wel zo'n beetje bekend nu toch?
Dickpics sturen en vrouwen lastigvallen op werk en na werktijd met ongewenste flirterij en schunnig gedrag.
Dat het meer was dan enkel een dickpick, wat binnen een werkomgeving al veelste ver gaat, was al wel duidelijk vanaf het eerste bericht.quote:Op maandag 14 februari 2022 11:55 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ik maak erop uit dat er veel meer aan de hand zou zijn.
Dat is toch ook duidelijk?quote:Op maandag 14 februari 2022 11:55 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ik maak erop uit dat er veel meer aan de hand zou zijn.
Zou in zulke gevallen het bedrijf ook aangifte kunnen doen als het directe slachtoffer dat niet wil doen? Het bedrijf is niet zelf het slachtoffer van aanranding of stalking, maar ondervindt er wel schade van. Zou dat meer een civiele zaak worden dan strafrecht?quote:Op maandag 14 februari 2022 12:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat is toch ook duidelijk?
Dat hij dames maandenlang lastig viel…
Dat wij de precieze details niet weten doet er niet zoveel toe. Dat willen weten is een soort van ramptoerisme (ook ik ben nieuwsgierig hoor, ben niet heilig daarin).
Maar dat er echt wel wat serieus aan de hand is is geen geheim, dat ligt echt al op tafel.
Nee, in dit geval kan een ander geen aanklacht indienen, niet in naam van een vermeend slachtoffer. Misschien wel over schade aan het bedrijf door gedrag op de werkvloer, maar daar weet ik niet genoeg van om wat zinnigs over te eggen.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:11 schreef nixxx het volgende:
[..]
Zou in zulke gevallen het bedrijf ook aangifte kunnen doen als het directe slachtoffer dat niet wil doen? Het bedrijf is niet zelf het slachtoffer van aanranding of stalking, maar ondervindt er wel schade van. Zou dat meer een civiele zaak worden dan strafrecht?
Olfers is zum kotzen bij dit soort zaken.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:03 schreef Marsenal het volgende:
'Ja het is allemaal nog veel erger dan we dachten maar ik kan er verder niet over uitweiden'
Sterke journalistiek weer. De kop van flappie ligt al op het hakblok en nu gaat het Nederlandse journaille er omheen staan dansen in de hoop dat een ander het mes durft te laten vallen.
Column Hugo Borst | Het zweet brak me uit toen ik Edwin van der Sar tegenover Hans Kraay junior zag én hoorde haperenquote:Op maandag 14 februari 2022 08:50 schreef Mondkapje het volgende:
Een beetje empathie naar Van der Sar mag ook wel. Hij heeft zich de laatste week op de organisatie gericht en dat is begrijpelijk.
Hij zegt dat hij geen enkel signaal heeft gehad en dat geloof ik wel......
Hoogste boom is wat mij betreft wel te ver ja. Maar over of dat ontslag terecht is hoeven we niet te discussiëren. Dit soort mensen horen niet bij de mooiste club van NL. Trouwens, nergens op de werkvloer.quote:Op maandag 14 februari 2022 11:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nou ja, er staat vanaf het begin ook ‘stalkerig’ gedrag. Ik zet het tussen haakjes omdat niet duidelijk is wat dat dan inhoud.
Maar het woord op zichzelf verteld dat er doorgegaan is, dat het over meerdere keren en langere tijd ging terwijl het normaliter duidelijk zou moeten zijn dat het onwenselijk was.
Dus bij 1 persoon (of meerdere), niet zozeer random dickpicks naar verschillende mensen sturen en het daarbij laten, maar personen herhaaldelijk lastig vallen met foto’s en ongewenste berichten.
Men wil graag details weten, maar op zich is dit echt wel genoeg. Dit kan gewoon niet op de werkvloer en zelfs daarbuiten is het niet ok.
Ontslag is dus geheel terecht. De hoogste boom is misschien wat teveel zeg maar.
Het is niet een dame hè?quote:Op maandag 14 februari 2022 12:55 schreef hunterrnl het volgende:
Olfers is niet bepaald een handig persoon om bij deze zaak te betrekken. Lijkt er meer op dat deze dame nog steeds butthurt is omdat ze 10 jaar geleden uit de RVC is geschopt en dan heb je ook Arno Vermeulen die altijd anti camp Cruijff is. Zijn gewoon twee figuren die over de rug van de slachtoffers nog even hun gram willen halen en niks toevoegen.
Gisteravond studio voetbal, man wat een stel gieren waren dat.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:55 schreef hunterrnl het volgende:
Olfers is niet bepaald een handig persoon om bij deze zaak te betrekken. Lijkt er meer op dat deze dame nog steeds butthurt is omdat ze 10 jaar geleden uit de RVC is geschopt en dan heb je ook Arno Vermeulen die altijd anti camp Cruijff is. Zijn gewoon twee figuren die over de rug van de slachtoffers nog even hun gram willen halen en niks toevoegen.
Nee. Valt me op dat als er iets negatiefs te melden is, olfers continu op de voorgrond staat.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het is niet een dame hè?
Het zijn meerdere dames en het bewijs is hard genoeg om tot direct wieberen te leiden.
Dit gaat wel wat verder dan iemand die butthurt was.
Ze doet ook van harte mee met die gevaarlijke begripsvervaging. Ze maakt van "ongewenst gedrag" maar eventjes een halsmisdaad door het gewichtig uit te spreken alsof het een juridisch begrip is. "Seksueel grensoverschrijdend gedrag" is al een term die uitblinkt in het niet bepalen van een grens, we hebben inmiddels ook al "seksueel overschrijdend gedrag" waarmee de jongeren van NPO3 niet alleen hun laaggeletterdheid illustreren, maar ook dat ze niet weten waar ze het wel en waar ze het niet over hebben. Inmiddels is er ook al "grensoverschrijdend gedrag", blijkbaar niet seksueel, dat reden is voor ontslag of schorsing.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:10 schreef Red_85 het volgende:
Olfers die inderdaad nog een rekening open heeft en nooit heeft kunnen verkroppen dat ze weg is gestuurd bij Ajax. Want ja, 'bij Ajax wil iedereen werken. Daar WIL je werken en is een droom van menigeen'.
Vooral die olfers gisteravond 'Ja Ajax is mijn club blablabla' en maar messen in de rug steken van het huidige bestuur. 'Ja ik heb bronnen binnen Ajax die het zeggen (...) het is allemaal veel erger'. Maar concreet werd ze niet. 'Ik heb de opnames in bezit van de personeelsbijeenkomst'.
Geeft maar aan dat ze gewoonweg aan het mollen is, en niets goeds in gedachte heeft.
Ik zeg toch slachtoffers ? Heb het puur over Olfers en Vermeulen die nog hun gram willen halen en deze situatie gebruiken over de rug van de slachtoffers.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het is niet een dame hè?
Het zijn meerdere dames en het bewijs is hard genoeg om tot direct wieberen te leiden.
Dit gaat wel wat verder dan iemand die butthurt was.
Ja terecht dat die lui al dit gestuntel niet pikken.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.veb.net/media/7460/20220214-briefveb-ajax.pdf
![]()
![]()
![]()
Kort en bondig maar goed verwoord, ik stoor mij ook aan deze tendensquote:Op maandag 14 februari 2022 13:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze doet ook van harte mee met die gevaarlijke begripsvervaging. Ze maakt van "ongewenst gedrag" maar eventjes een halsmisdaad door het gewichtig uit te spreken alsof het een juridisch begrip is. "Seksueel grensoverschrijdend gedrag" is al een term die uitblinkt in het niet bepalen van een grens, we hebben inmiddels ook al "seksueel overschrijdend gedrag" waarmee de jongeren van NPO3 niet alleen hun laaggeletterdheid illustreren, maar ook dat ze niet weten waar ze het wel en waar ze het niet over hebben. Inmiddels is er ook al "grensoverschrijdend gedrag", blijkbaar niet seksueel, dat reden is voor ontslag of schorsing.
Op deze manier wordt het hebben van een vervelende collega al verheven tot maatschappelijk probleem.
VEB, die zich druk gaat maken om een bijna onverhandelbaar C-aandeel.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.veb.net/media/7460/20220214-briefveb-ajax.pdf
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/financiele-(...)-door-commissarissen
Gaat lekker daar
[ Bericht 78% gewijzigd door ikweethetookniet op 15-02-2022 13:06:38 ]
Van der Sar gaat helemaal niet over de verlenging van Overmarsquote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:29 schreef Mondkapje het volgende:
Van der Sar zal misschien gedacht hebben: ik wil die gek niet mijn leven lang achter me aan krijgen, dus ik geef hem gewoon zijn bonus en verlenging.
Misschien ook wel verstandig, het is maar geld.
Mark Overmars bulkt van het geld, is al voor de huizencrisis heel dik in vastgoed gegaan, geloof dat hij destijds al goed voor 100 miljoen plus was.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:29 schreef Mondkapje het volgende:
Van der Sar zal misschien gedacht hebben: ik wil die gek niet mijn leven lang achter me aan krijgen, dus ik geef hem gewoon zijn bonus en verlenging.
Misschien ook wel verstandig, het is maar geld.
quote:
Hij was al sinds Juli 2012 directeur voetbalzaken bij Ajax, wie hem heeft binnen gehaald zal ongetwijfeld het toenmalige bestuur zijn geweest. Een jaar eerder overigens probeerden ze Overmars ook al binnen te halen, maar toen kwamen ze er in de onderhandelingen niet uit.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 09:37 schreef Mondkapje het volgende:
Wie heeft eigenlijk Overmars binnengehaald?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |