Dat is de rollen omdraaien. Zo iemand moet gewoon wegwezen, beetje raar als het slachtoffer dan maar een andere baan moet zoeken.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen enkele baan kan belangrijk genoeg zijn om het dan maar te accepteren dat je geswaffeld word.
Volgens mij is dat niet zijn conclusie. Het ging erom dat de gedachte aan die mogelijkheid geen verlammend effect mocht hebben.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is de rollen omdraaien. Zo iemand moet gewoon wegwezen, beetje raar als het slachtoffer dan maar een andere baan moet zoeken.
Hij wist toen niet van de dickpics.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:24 schreef the-eye het volgende:
De reactie van Van der Gijp![]()
https://www.gelderlander.(...)tern-oplossen-281679
Hij heeft zijn naam ook niet helemaal mee.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:24 schreef the-eye het volgende:
De reactie van Van der Gijp![]()
https://www.gelderlander.(...)tern-oplossen-281679
Wat je veel ziet is dat vrouwen pas moeilijk beginnen te doen als het een doodlopende weg blijkt. Beter gezegd als het doel is bereikt of niet te bereiken is. Van leuke kerel gaat het dan snel naar chantabele man. Toch denk ik dat in verre weg de meeste gevallen van so called grensoverschrijdend gedrag de man verwijtbaar is. Het blijkt dat hier toch duidelijke afspraken en afgebakende regels moeten komen. Veel drachtige mannen komen er niet met alleen common sense helaas.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:16 schreef byah het volgende:
Het is altijd zo fascinerend bij dit soort zaken dat het altijd een enorme tijd duurt voordat de vrouwen in kwestie gaan klagen. Breek gewoon het contact af als je een dickpic krijgt, maar nee ze vinden het eerst wel interessant enzo.. en dan later klagen
Dit is zo'n onzin, blijf gewoon van een ander af.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is zo ontzettend variabel allemaal. Als de leidinggevende een vlotte snelle adonis was geweest hadden veel meiden het misschien wel leuk gevonden. Nu krijg het het predicaat "vieze oude man" i.p.v. "zelfverzekerde knaap".
Er is geen one size fits all. Elke situatie is toch net iets anders.²
Vind ik ook. Ik omschrijf enkel hoe de praktijk is. Niet meer dan een constatering dus. Ik vind misschien nog wel onwenselijker dan jij. Ben wat dat aan gaat behoorlijk klassiek daarin (komt door de scholing).quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit is zo'n onzin, blijf gewoon van een ander af.
Okee dat scheelt. ik dacht dat het filmpje van vandaag wasquote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij wist toen niet van de dickpics.
Overigens heeft hij zelf ook 100% lijken in de kast hoor.
Dat is dus juist de onzin die je schrijft. Dat denk je misschien dat dat de praktijk is, maar dan heb je het goed mis.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Vind ik ook. Ik omschrijf enkel hoe de praktijk is.
Dat is duidelijk, maar wat doe je aan “Leuk rokje heb je aan”, “Mooi strak bloesje”, “wil je na werk even wat bij me thuis drinken”.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Een dickpick is officieel strafbaar, dat is een redelijk objectieve maatstaf zou ik zo zeggen.
Dat maar weinig mensen er een zaak van maken is wat anders, maar er is gewoon de maatstaf dat het not done is ongevraagd je geslacht aan iemand te tonen.
Let's agree to disagree. Ik heb het analyseren van situaties op basis van de Winston Churchill-methode (vogelvluchtperspectief) eigen gemaakt. Dat is echt in mijn voordeel. Van welke scholing ben jij eigenlijk? Ik ben oprecht geïnteresseerd.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is dus juist de onzin die je schrijft. Dat denk je misschien dat dat de praktijk is, maar dan heb je het goed mis.
Je weet dat drachtig zwanger betekend?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat je veel ziet is dat vrouwen pas moeilijk beginnen te doen als het een doodlopende weg blijkt. Beter gezegd als het doel is bereikt of niet te bereiken is. Van leuke kerel gaat het dan snel naar chantabele man. Toch denk ik dat in verre weg de meeste gevallen van so called grensoverschrijdend gedrag de man verwijtbaar is. Het blijkt dat hier toch duidelijke afspraken en afgebakende regels moeten komen. Veel drachtige mannen komen er niet met alleen common sense helaas.
Of ze interpreteren de signalen volledig verkeerd. Als een (collectable) vrouw iets weglacht kan er gedacht worden "ah, ze vind het leuk. Ik ga hier vooral mee verder". Moeilijk.²
En dat analyseren was op basis van de uitwerking van dickpics?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Let's agree to disagree. Ik heb het analyseren van situaties op basis van de Winston Churchill-methode (vogelvluchtperspectief) eigen gemaakt. Dat is echt in mijn voordeel. Van welke scholing ben jij eigenlijk? Ik ben oprecht geïnteresseerd.²
Wat ben jij een held, zeg. 'publiciteitsmomentje'...quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik moest wel lachen om het NOS journaal. "Het is niet bekend hoe het met de slachtoffers gaat." Dat het gedrag van Overmars niet kan is nog geen excuus voor die enorme zeikwijvencultuur. Niks toen, niet terugappen dat ie normaal moet doen, jaren door laten gaan, 'verstijfd' geweest zijn bij seksueel contact en als er dan een metoo publiciteitsmomentje is naar een vertrouwenspersoon lopen en dan geprezen worden om hoe moedig je bent en je als ernstig slachtoffer laten wegzetten.
Een feministe uit de jaren 70 of 80 zou zich doodschamen. Wat een weke truttigheid. Ja, ik doe aan victim blaming en niet om de dader vrij te pleiten maar omdat de slachtoffers eigenaar zijn van hun eigen slachtofferschap en ook blaam verdienen.
Misschien vindt je het ouderwets. Ik noem het liever klassiek. Maar bij mij zijn dickpics per definitie not done. Ik wil niet legendarisch doen, maar er is echt een steekje los bij je als je dit doet. Helemaal in professionele setting. Maar het zal waarschijnlijk nog werken ook, anders zou hij het niet zo vaak doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dat analyseren was op basis van de uitwerking van dickpics?
Dat is dan ook ontzettend moeilijk en naar mijn weten is dat enkel strafbaar in stalking situaties. En zelfs dan nog lastig aan te pakken.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is duidelijk, maar wat doe je aan “Leuk rokje heb je aan”, “Mooi strak bloesje”, “wil je na werk even wat bij me thuis drinken”.
Als bedrijf kun je daar in je gedragscode van alles over vastleggen, zeker als het een machtsverhouding betreft. Qua strafrecht vind ik dit soort gevallen moeilijk. Als het structureel is, dag in dag uit, ook al geef je aan er niet van gediend te zijn, dan moet er wat mij betreft wel iets gebeuren, maar ben blij dat ik die wet niet hoef te schrijven of toe te passen.
Dat zal ook wel werken hoeft echt helemaal niet te kloppen. Mensen doen zo vaak op allerlei vlakken dingen die niet werken keer op keer toch nog.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Misschien vindt je het ouderwets. Ik noem het liever klassiek. Maar bij mij zijn dickpics per definitie not done. Ik wil niet legendarisch doen, maar er is echt een steekje los bij je als je dit doet. Helemaal in professionele setting. Maar het zal waarschijnlijk nog werken ook, anders zou hij het niet zo vaak doen.²
Dat heeft ie op z'n klassieke scholing geleerd😂quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je weet dat drachtig zwanger betekend?
Je bedoeld bronstig denk ik.
BYE BYE AJAXquote:
Tijdje terug had iemand het in het SHO-topic over the Voice ook al over drachtige mannen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je weet dat drachtig zwanger betekend?
Je bedoeld bronstig denk ik.
De cancel religie zit diep zie ik welquote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
BYE BYE AJAX
want Ajax heeft een meldplicht om ongewenst gedrag aan te geven en of te melden
Dit is nooit gedaan over alle jaren
dus dat gaat nog leuk worden
dat is gewoon einde verhaal is voor heel Ajax en dat bij elke voetbalclub nu ook eens gaan kijken hoe het daar gaat en bij elke bedrijf eens binnen stappen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |