abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203569216
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_203569229
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:20 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Jij durft :N

Heb nog nooit zoveel vocht vastgehouden, echt vaag dit.. Ik drink wel wat extra water en thee vandaag, kijken of ik de boel weer kan lozen ;)
Moet je ongesteld worden? Ben je gaan trainen sinds een paar dagen? Veel zout gegeten? Wordt je ziek of ben je net ziek geweest? Alcohol gedronken?

Er zijn legio redenen dat je lijf ineens vocht vast houdt. En soms ook echt veel. Gaat vanzelf weer over.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_203569243
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Nou, ik ging eens een deel van mijn collectie laarzen passen, het resultaat: 7 paar gepast, 3 paar passen weer prima, dus ik ging net boodschappen doen op een paar, zie ik thuis bij het uittrekken dat de bovenlaag van het nepleer compleet afbladdert. Jammer joh, die mogen dus in de kliko
Ik heb een jasje waar nepleer vanaf bladdert. En ik maar denken dat zoiets gerust 10 jaar of langer mee moet gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203569250
Gisteren werd mijn lijstje trouwens:
S: deadliftst en boxjumps. Was bah.
O: tosti rauwe ham, pesto, geitenkaas
T: stukje beef jerky
D: pasta pesto met gegrilde bloemkool
S: technisch zware dingen tillen
T: skyr met extra whey ( :') ) en vlokken.

Vandaag ziet er zo uit:
S: schouders. schouders. meer schouders.
O: proteine shake
L: chicken-ei-BLT op een groente wrap
D: in principe uiensoep met broodje kaas maar ik heb er nog geen zin in. :')

Dan zijn er nog 700 kcal over om op te vreten. :9
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:40:41 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_203569255
Nepleer tien jaar? Nee joh. Da's altijd maar van relatief korte duur. Zeker bij regelmatig gebruik.
disclaimer
pi_203569458
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb een jasje waar nepleer vanaf bladdert. En ik maar denken dat zoiets gerust 10 jaar of langer mee moet gaan.
Dat herken ik helaas ook, gek word ik ervan, ik heb het afgelopen jaar zoveel jassen en schoenen van nepleer weg moeten gooien daardoor.
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 14:11:34 #7
382129 crew  Donna
pi_203569567
Ik heb altijd fijne tassen van nepleer, maar 2 jaar is wel echt de max bij intensief gebruik.
pi_203569805
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:38 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Moet je ongesteld worden? Ben je gaan trainen sinds een paar dagen? Veel zout gegeten? Wordt je ziek of ben je net ziek geweest? Alcohol gedronken?

Er zijn legio redenen dat je lijf ineens vocht vast houdt. En soms ook echt veel. Gaat vanzelf weer over.
Nee op alles. Heb ook zere tetten, ben gewoon schijnzwanger ofzo :{w
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203570288
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:28 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Nee op alles. Heb ook zere tetten, ben gewoon schijnzwanger ofzo :{w
...ovulatie? |:)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203570552
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:58 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
...ovulatie? |:)
Prikpil, ik ovuleer helemaal niet..
pi_203571224
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:16 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Prikpil, ik ovuleer helemaal niet..
Dan heb je gewoon verkeerd gekeken naar iets. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203571328
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:59 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Dan heb je gewoon verkeerd gekeken naar iets. :Y
Ik vind't maar stom. 4 mokken gemberthee en anderhalf liter water verder; plas is inmiddels doorzichtig :+ Hopelijk morgen alles weer normaal.
pi_203576755
Ik had er een beetje de pee in deze week want opnieuw mijn ritme vinden is moeilijk als er ineens 3 verschillende taarten in de koelkast staan. Ondanks dat heb ik maar 1 stuk taart gehad, ervan genoten én s avonds bewust gekozen voor een salade ipv ook nog friet. De volgende dag kreeg ik de melding dat ik in een jaar tijd 13,1 kilo was afgevallen. Het is geen eerlijke vergelijking want het is van voor geboorte kind naar nu een jaar later. Maar toch stiekem best lekker.

Nog maar even door dus voor de laatste paar kilo's. Ik kan het heus. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_203578066
Ik heb nog steeds niet op de weegschaal gestaan sinds vorige week. Durf niet. :')

Vandaag:
S: 20 minuten narigheid
O: skyr met blauwe bessen, whey, vlokken
L: wrap met kip, ei, blt.
T: taart (als het lekkere taart is) want mijn moeder is jarig.
D: zal wel afhaal worden.
pi_203578465
quote:
2s.gif Op woensdag 9 februari 2022 07:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb nog steeds niet op de weegschaal gestaan sinds vorige week. Durf niet.
Ik ging het gisteren eens proberen. M'n vrees was gegrond. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 9 februari 2022 @ 10:41:13 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_203580052
quote:
2s.gif Op woensdag 9 februari 2022 07:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb nog steeds niet op de weegschaal gestaan sinds vorige week. Durf niet. :')

Vandaag:
S: 20 minuten narigheid
O: skyr met blauwe bessen, whey, vlokken
L: wrap met kip, ei, blt.
T: taart (als het lekkere taart is) want mijn moeder is jarig.
D: zal wel afhaal worden.
Misschien valt het wel erg mee :*

Gefeliciteerd met je moeder!

Ik ga vanavond met een vriendin een verrassingsmenu consumeren bij een goed restaurant :9 nog voor onze verjaardagen in augustuse en september :')
Morgen dus weer dik!
disclaimer
pi_203580341
Het viel niet echt tegen. :7
pi_203591982
Vorige en deze week een aantal etentjes op het programma staan die natuurlijk niet meehelpen. Maandag een slechte dag gehad. Slecht geslapen en te veel gegeten. Maar gelukkig daarna de draad wel weer gewoon opgepakt. Vanmorgen 73.2. Als ik dit weekend 73.0 kan noteren zit ik nog perfect op schema om met ong. 0.5 kg per week aan het einde van maart eindelijk de 70 kg aan te tikken. En zo niet, jammer dan, het is geen sprint.

Lijstje vandaag:
O: -
L: 2 pannenkoeken met extra whey
T: 2 extra pure paaseitjes
D: stoofpotje met aardappelpuree en salade
T: proteīnetoetje van melkunie (die zijn echt jammie!)
pi_203593971
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:24 schreef Pinuts het volgende:
Vorige en deze week een aantal etentjes op het programma staan die natuurlijk niet meehelpen. Maandag een slechte dag gehad. Slecht geslapen en te veel gegeten. Maar gelukkig daarna de draad wel weer gewoon opgepakt. Vanmorgen 73.2. Als ik dit weekend 73.0 kan noteren zit ik nog perfect op schema om met ong. 0.5 kg per week aan het einde van maart eindelijk de 70 kg aan te tikken. En zo niet, jammer dan, het is geen sprint.
Ik wou net vragen of 70 kg niet wat weinig is voor een man, maar je bent een vrouw. :+ Fijn dat je nog op schema zit! Is 70 kg je streefgewicht en gaan we eind maart afscheid van je nemen?

Ik val zelf nog altijd tergend traag af. Maar ja, da's een consequentie van niet zoveel schrappen in calorieen. Gisteren at ik:

O: magere kwark met muesli
L: kippensoep, twee boterhammen met ossenworst en hoemoes
T: 5 paaseitjes
D: spaghetti met tomatensaus en gehakt
T: 30 gram chocolade

En dat was nog een bescheiden dag, want maar 1500 kcal. Ik eet gewoon met het gezin mee en dat betekent een enorme variatie in de hoeveelheid calorieen per avondmaal. Afgelopen week was het lichtste gerecht zo'n 465 kcal en het zwaarste 1000 kcal. Ze waren nota bene allebei even vullend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203594285
Ik moet weer even de balans zoeken. Ik ga heel lekker, maar merk tegelijkertijd dat ik weer te streng voor mezelf aan het worden ben. Ik wilde gisteren eigenlijk IF, maar had zo'n trek dat ik toch om 10 uur al wat yoghurt met muesli had gegeten. Dat voelt dan meteen fout, terwijl ik me uiteindelijk wel realiseerde dat m'n dagtotaal gewoon nog hartstikke netjes was.

Ik vind weer goed luisteren naar m'n lichaam juist heel belangrijk, maar toch werkt m'n hoofd daarin niet altijd mee. :')

Gisteren:
O: Vanille yoghurt met muesli
L: 5 crackers, 3 met cottage cheese en tomaat, 2 met pindakaas
T: Peer
D: Falafelstukjes met een komkommersalade met munt en granaatappel en gekookte worteltjes met een lepeltje hummus

Vandaag:
L: Havermout met appel, rozijnen, kaneel en havermelk
T: Gekookte worteltjes met hummus en nog een overgebleven stukje falafel
D: Vega burger met gebakken paprika en ui, en bloemkool met groentesaus
pi_203594300
Joehoe. Rustdag vandaag, thank god :')

Vandaag in ieder geval:
restje kibbeling met knoflooksaus :9 restje blauwe bessen :9 falafel in groentewrap met meer groente. :9
pi_203594311
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 08:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik wou net vragen of 70 kg niet wat weinig is voor een man, maar je bent een vrouw. :+ Fijn dat je nog op schema zit! Is 70 kg je streefgewicht en gaan we eind maart afscheid van je nemen?
Weet niet of ik het helemaal streefgewicht moet noemen want dan ben ik nog steeds wel wat steviger. Maar dan ben ik tevreden. 2 jaar geleden heb ik dat ook bereikt maar toen het helaas weer laten versloffen.
Dus ik wil daarna wel doorgaan met goed eten en sporten. En qua vet mag er dan zeker nog wel wat af maar dan gaat gewicht niet meer helemaal het focuspunt zijn.
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:05:00 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_203594374
Schade van uiteten nog niet zichtbaar op weegschaal. Ik vind het bij zo'n fancy restaurant ook enorm lastig in te schatten _O- de porties waren in elk geval klein :Y)
disclaimer
pi_203594686
:W ik kom ook weer eens meedoen. Flink wat coronakilo's eraan. Ik vind het zeker zo jammer, als ik naar foto's van mezelf van 3 jaar geleden kijk dan denk ik 'wat een mooie vrouw'. en als ik nadenk over hoe ik mezelf voelde dan voelde ik mezelf toen al dik.

Anyhow: ik ben 1.88 en weeg nu 105 kilo. Maandag heb ik me voor het eerst in maanden gewogen, en toen was het zelfs 107.5. Doel is eerst naar 95, en dan verder kijken. Mijn eerste stap is gewoon normaal gaan eten, en niet zoveel te snaaien. Ik denk dat er een redelijke knop in m'n hoofd is omgegaan de laatste dagen. Ik wil niet extreem streng zijn, maar gewoon de gewoontes aanpassen. Ik kon bijvoorbeeld rustig 's avonds een halve zak snoep leegeten.

Ook probeer ik meer te wegen. Door het vele thuiswerken zat ik vooral heel veel stil, en waren er dagen waar mijn meeste beweging was de kilometer fietsen om de kinderen van en naar school te brengen. Ik heb een apple watch gekocht om mee te helpen te motiveren...
pi_203594876
Welkom Jagärtrut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')