abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203568659
Biologisch blijf je gewoon een vent, klaar.
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_203568695
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:13 schreef pokkerdepok het volgende:
van mij mag iedereen zijn wie ze zijn, of wie ze willen zijn. snap dus ook niet goed wat het debat is.
Ik zie alleen wat praktische bezwaren, zoals in sport.

dat gezegd hebbende, zou ik zelf geen relatie met een trans vrouw willen. dus zo hypocriet ben ik dan ook wel weer. sexueel gezien kan een man in mijn ogen niet een vrouw worden. het blijft dan toch een soort man voor mij, sorrie...

maar dat doet er niets aan af verder. als een man liever een vrouwenlichaam heeft(of andersom), en dat kan realiseren, dan heb je 100% mijn respect en steun. en hetzelfde geldt voor de gehele waaier aan opties, gender fluid, homos asexuelen, etc. ik vind het allemaal prima.
ik hoop dat iedereen lekker zichzelf kan zijn en geluk vinden, en dat al diegenen die hier niet tegen kunnen, lekker opzouten.
^O^

Precies en zo hoort het ook, en je hoeft je helemaal niet te veronschuldigen voor wat je voorkeur is.
Hoe graag ze het ook willen, een transvrouw zal nooit 100% vrouw zijn, sommigen knappen daar op af, maar anderen vinden dat juist weer extra aantrekkelijk.
Het is belangrijk dat je elkaar respecteert, maar dat hoeft niet te betekenen dat je er meteen mee de koffer in hoeft te duiken,
pi_203568842
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:48 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Klopt wat je zegt, in de derde wereld is men meer bezig met overleven dat men zich met dit soort dingen bezighoudt maar ik vind dat nou niet bepaald een voordeel , eerder een nadeel.
In het deel van de wereld waar men zich niet elke dag druk hoeft te maken om voedsel of om vermoord te worden, Kan men zich gaan richten op de diepere aspecten van het mens zijn waar dit er één van is. Ik zie dat eerder als vooruitgang, een stap verder op de beschavingsladder.
Je hebt een beetje een verkeerd beeld van de realiteit wanneer je denkt dat men zich aldaar grotendeels nog druk hoeft te maken om te eten of niet vermoord te worden.

Het zal mij voor de rest een zorg zijn wanneer iemand vindt dat hij of zij eigenlijk een ander geslacht is maar het is een simpel feit dat dit het nog geen realiteit maakt.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:15:57 #29
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203568978
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:56 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Klopt, als je kijkt naar het Hindoeisme en Boeddhisme is dat gewoon geaccepteerd, vandaar dat dit in delen van Thailand in India veel meer voor lijkt te komen. Punt is alleen dat het niet zozeer meer voorkomt, maar dat men er daar gewoon voor uit kan komen zonder in een verdomhoekje gedrukt te worden (of erger).
Je hebt ze overal te wereld maar een gemiddeld mens kijkt wel 3x uit om ervoor uit te komen als het je leven kan kosten. Dus dan maar ongelukkig leven in een soort van toneelstuk. Al heb je ook in die landen wel helden die er wel voor uitkomen en het gevaar voor lief nemen.
Ook in het midden oosten (alhoewel dat wel minder is geworden onder de invloed van de islam) en in Afrika zie je vrij veel extra genders en benamingen voor mensen in het verkeerde lichaam of in een tussenvorm.

In Iran zie je zelfs een extreme uitwas ervan. Daar is van geslacht veranderen geen groot taboe, maar homo zijn wel. Waardoor er homo’s zijn die zich van pure ellende maar van geslacht laten veranderen.

Al met al, het is dus minder ‘vreemd’ als dat wij hier in het westen denken. Ook voor de verchristelijkend was het hier veel normaler dat er mensen waren die in het verkeerde lichaam zaten, of zich een tussenvorm voelde.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:18:10 #30
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203569016
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:08 schreef Bakermat het volgende:

[..]
Je hebt een beetje een verkeerd beeld van de realiteit wanneer je denkt dat men zich aldaar grotendeels nog druk hoeft te maken om te eten of niet vermoord te worden.

Het zal mij voor de rest een zorg zijn wanneer iemand vindt dat hij of zij eigenlijk een ander geslacht is maar het is een simpel feit dat dit het nog geen realiteit maakt.
Mag ik vragen in welk land je dan woont?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:20:36 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_203569054
jep het is alleen de polarisatie die ik zo kut vind, en het gehaat onderling, en idd met sport kan ik me voorstellen dat je niet op een dag je geslacht kunt veranderen en dan ineens met de vrouwensporten mee mag doen.
er doen daar vrouwen mee die vanaf hun 12e al aan het trainen zijn om de beste in hun sport te worden, dan is het ontzettend oneerlijk als daar dan ineens een tot vrouw omgebouwde man aan komt die dan ineens alle medailles voor je neus wegkaapt. In de toekomst zullen we hier nog een zware kluif aan hebben als het transhumanisme echt in opkomst is. Mensen zullen dan cybernetische of genetische modificaties krijgen die ze ook een voordeel kunnen geven met sporten. Of in het dagelijks leven.

over dat transvrouwen nooit 100% vrouw zijn, ik ben zelf bi, en merk dat sommige gay mannen vrouwelijker zijn dan veel vrouwen die ik ken. Ik denk dat ik ook op vrij mannelijke vrouwen val. Dus die direct zijn, principieel, en niet vals zegmaar. Dus; niemand is 100% man of vrouw. Qua karakter.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_203569232
quote:
16s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:37 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Vooral dat laatste. Een bevlieging of noem het maar op.

Ik vind dat er nu door de jaren heen wel opvallend veel gevallen zijn van ik-ben-in-een-verkeerd-lichaam-geboren.
Waar dat vandaan komt kan ik niet verklaren. Maar toen ik nog kind was kwam dit nooit voor. Misschien ben ik wel gewoon bekrompen.
dat komt dus omdat het nu niet meer taboe is.
pi_203569325
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:00 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
^O^

Precies en zo hoort het ook, en je hoeft je helemaal niet te veronschuldigen voor wat je voorkeur is.
Hoe graag ze het ook willen, een transvrouw zal nooit 100% vrouw zijn, sommigen knappen daar op af, maar anderen vinden dat juist weer extra aantrekkelijk.
Het is belangrijk dat je elkaar respecteert, maar dat hoeft niet te betekenen dat je er meteen mee de koffer in hoeft te duiken,
het is mijn persoonlijke voorkeur inderdaad. zat mensen zullen het anders ervaren.
en uiteindelijk doet het er helemaal niet toe wat ik ervan vind of wel of niet mee wil. de meeste trans mensen (maar hoeft niet natuurlijk) zullen in de LGBTQ community hun geluk vinden, en dat is natuurlijk iets moois, dat er een soort thuis is voor al deze mensen met verschillende bijzonderheden.
pi_203569491
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dat komt dus omdat het nu niet meer taboe is.
Eens.

En verder trouwens ook eens met jouw standpunt.
Ook in moeilijke tijden.
pi_203569580
Transgenders zijn mensen die hun geslacht of uiterlijk niet kunnen accepteren. Ik vind het destructief voor de maatschappij om dit goed te praten. Wellicht is het een natuurlijke reactie om bepaalde mensen niet voor te laten planten. Noem mij maar ouderwets maar ik hoef niks te maken met zulke personen.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203569720
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:12 schreef KroketBroodje het volgende:
Transgenders zijn mensen die hun geslacht of uiterlijk niet kunnen accepteren. Ik vind het destructief voor de maatschappij om dit goed te praten. Wellicht is het een natuurlijke reactie om bepaalde mensen niet voor te laten planten. Noem mij maar ouderwets maar ik hoef niks te maken met zulke personen.
Ik ook niet.

Niet normaal maken wat niet normaal is. Bij je geboorte heb je een piemeltje of schaamlippen. Daar kun je wel van alles aan verbouwen, maar zolang een man geen kinderen kan baren zal het nooit een vrouw worden. En het is al helemaal een schande dat ze dan maar bij het andere geslacht hun (top)sport kunnen uitoefenen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:22:54 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_203569730
Of gender een sociale constructie is of niet is een louter academische of psychiatrische aangelegenheid die nog lang niet uitgesproken is... waar door progressief links nu een maatschappelijk debat van is gemaakt.

Een beetje alsof een Dawkins morgen iedere malloot op het internet een standpunt probeert af te dwingen op punctuated equilibrium evolutionary theory... en als je de verkeerde mening hebt ben je een nazi en dien je alle kots van de wereld over je heen te krijgen. Mijn punt is: dat was helemaal niet bedoeld voor maatschappelijk debat.

Op maatschappelijk niveau is het heel simpel: Wees lief voor andere mensen maar en hou er rekening er mee dat dit voor velen een mentale ziekte is dus heb begrip en geduld.

Maar aan de andere kant, probeer het niet als raar politiek stokpaardje te gebruiken of om kinderen hormonen/operaties aan te praten op basis van 1 gesprekje met een "deskundige" of om vrouw-beschermde sporten kapot te maken door mensen te laten spelen die hun tienerjaren hebben doorgemaakt met testosteron.

That is all.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_203569884
Het menselijk geslacht is binair: er zijn mannen en vrouwen. Het hele idee dat er zoiets zou bestaan als 'gender' gebaseerd op het subjectieve gevoel van een individu is bespottelijk. Het is problematisch hoe ver dit radicale gedachtegoed zich via activisten in de academische wereld en media al in de mainstream heeft weten te vestigen. Vooral de trend om kinderen en jongeren met dit soort ideeën quasi te indoctrineren is oprecht zorgwekkend en schrikbarend.

Desalniettemin, als volwassen mensen er gelukkig van denken te worden hun lichaam te laten verbouwen en hun naam te veranderen, veel succes. We leven in een vrij land en ik ben meer dan bereid om iemand op de door hem of haar gewenste manier aan te spreken aan te behandelen. Heb vanuit dat oogpunt ook totaal geen problemen met transgenders, enkel met de genderideologie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_203570349
argument om kinderen al hormonen te laten slikken als ze al vroeg een ander geslacht willen, is dat hun leven dan makkelijker wordt; je houdt in feite de lichamelijke ontwikkeling tegen, tot het kind ouder is en echt zelf kan bepalen.
daar zit ook wel wat in natuurlijk. als iemand voor een ander geslacht kiest na een "geslachtsloze' jeugd, zal de transformatie makkelijker en overtuigender zijn, dan wanneer iemand al door de pubertijd is heengegaan als ongewenst geslacht.

ik denk dat veel tegenstanders vooral weer bang zijn voor precedentwerking; waar houdt het op, moeten we alles maar normaal vinden, moedigt het niet aan, etc etc... beetje onzin natuurlijk. we worden ook niet massaal homo, nu dat al vele decennia lang geaccepteerd is. en gaan niet allemaal blowen omdat het mag.
het is niet meer dan normalisatie van diegenen die zo zijn. dat is winst. in een vrij land.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:59:51 #40
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_203571227
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:02 schreef pokkerdepok het volgende:
argument om kinderen al hormonen te laten slikken als ze al vroeg een ander geslacht willen, is dat hun leven dan makkelijker wordt; je houdt in feite de lichamelijke ontwikkeling tegen, tot het kind ouder is en echt zelf kan bepalen.
daar zit ook wel wat in natuurlijk. als iemand voor een ander geslacht kiest na een "geslachtsloze' jeugd, zal de transformatie makkelijker en overtuigender zijn, dan wanneer iemand al door de pubertijd is heengegaan als ongewenst geslacht.

ik denk dat veel tegenstanders vooral weer bang zijn voor precedentwerking; waar houdt het op, moeten we alles maar normaal vinden, moedigt het niet aan, etc etc... beetje onzin natuurlijk. we worden ook niet massaal homo, nu dat al vele decennia lang geaccepteerd is. en gaan niet allemaal blowen omdat het mag.
het is niet meer dan normalisatie van diegenen die zo zijn. dat is winst. in een vrij land.
Ik vind dat slechte argument, wat je zegt over de voordelen van hormonen slikken op jonge leeftijd. Wat als het kind juist achterkomt dat het maar een fase was?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_203571373
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik vind dat slechte argument, wat je zegt over de voordelen van hormonen slikken op jonge leeftijd. Wat als het kind juist achterkomt dat het maar een fase was?
Kinderen krijgen geen hormonen voorgeschreven, die krijgen (na een aantal gesprekken) puberteitsremmers en die zijn omkeerbaar. Als het kind erachter komt dat het een fase is, dan kan die alsnog de puberteit in en is er niets aan de hand.
pi_203571387
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
het is niet-destructief. dat is juist het idee, dat hij/zij later kan kiezen. het remt de pubertijd.
pi_203571436
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:11 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Kinderen krijgen geen hormonen voorgeschreven, die krijgen (na een aantal gesprekken) puberteitsremmers en die zijn omkeerbaar. Als het kind erachter komt dat het een fase is, dan kan die alsnog de puberteit in en is er niets aan de hand.
klopt, het zit kennelijk zo:
quote:
puberteitremmers. Zo’n behandeling is weliswaar omkeerbaar (als je stopt met de remmers gaat de ontwikkeling van de geslachtskenmerken weer door), maar er zijn ook nadelige gevolgen rond het gebied van bijvoorbeeld botopbouw, groei en vruchtbaarheid. Hiervan moeten de jongeren zich bewust zijn
.
https://kindenzorg.nl/ond(...)en-remmen-puberteit/
  dinsdag 8 februari 2022 @ 22:44:27 #44
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_203576806
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
het is niet-destructief. dat is juist het idee, dat hij/zij later kan kiezen. het remt de pubertijd.

En hoe is je hele puberteit remmen niet destructief dan? Lijkt me totaal niet gezond om je puberteit te remmen…
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 22:51:26 #45
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_203576911
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:22 schreef SpecialK het volgende:
Op maatschappelijk niveau is het heel simpel: Wees lief voor andere mensen maar en hou er rekening er mee dat dit voor velen een mentale ziekte is dus heb begrip en geduld.

Maar aan de andere kant, probeer het niet als raar politiek stokpaardje te gebruiken of om kinderen hormonen/operaties aan te praten op basis van 1 gesprekje met een "deskundige"
Dat eeuwige stigma ook he. Dat eeuwige wegzetten als geestesziekte en of alsof je een transitie in kunt gaan op basis van een gesprekje.

Sjongejonge. -O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_203577298
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 22:44 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
En hoe is je hele puberteit remmen niet destructief dan? Lijkt me totaal niet gezond om je puberteit te remmen…
kwestie van hormonen verminderen? kennelijk kan je het later dna alsnog makkelijk opstarten.
sommige mensen die niet in de pubertijd geraken van zichzelf, nemen ook hormonen op dan wel te gaan puberen. is niet gevaarlijk volgens mij. en transgenders switchen ook met toedienen en veranderen van hormonen.
  woensdag 9 februari 2022 @ 07:40:29 #47
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_203578188
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 22:51 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Dat eeuwige stigma ook he. Dat eeuwige wegzetten als geestesziekte en of alsof je een transitie in kunt gaan op basis van een gesprekje.

Sjongejonge. -O-
Als je geestelijke toestand jou dermate pusht om je lichaam af te stoten dat er (soms verregaande) medische ingrepen nodig zijn om jouw lichaam zo te veranderen dat je geestenstoestand er vrede mee kan hebben... tot op het punt dat je zelfmoord wil plegen of jezelf zou verminken om het voor elkaar te krijgen...

Dat is per definitie natuurlijk gewoon een geestelijke storing. Dat zeggen we over anorexia patienten, dat zeggen we over mensen die verslaafd zijn aan verregaande plastische chirurgie. Dat zeggen we over mensen die zich vrijwillig laten amputeren omdat ze zich identificeren als gehandicapt. Of zelfs mensen die graag een ander ras zouden willen zijn.

En ja die mensen zijn oprecht diep diep ongelukkig of depressief als ze niet de kans krijgen om te "transitioneren". Maar in het geval van anorexia patienten en vrijwillige amputanten zou je het volledig met me eens zijn dat dat niet iets wat zelfs ooit zou moeten gebeuren.

Maargoed.. omdat deze vorm van dysforie het concept van gender raakt en we de afgelopen jaren zo druk bezig zijn geweest met al dat politieke werk om gendernormen kapot te maken is dit ineens compleet uit de mode om aan te merken als storing.

Maar het is natuurlijk gewoon wel echt een storing. En ik snap het probleem niet zo. Alsof het een storing noemen je opeens minder recht zou geven op behandeling? Of op sympathie?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_203587875
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 07:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Als je geestelijke toestand jou dermate pusht om je lichaam af te stoten dat er (soms verregaande) medische ingrepen nodig zijn om jouw lichaam zo te veranderen dat je geestenstoestand er vrede mee kan hebben... tot op het punt dat je zelfmoord wil plegen of jezelf zou verminken om het voor elkaar te krijgen...

Dat is per definitie natuurlijk gewoon een geestelijke storing. Dat zeggen we over anorexia patienten, dat zeggen we over mensen die verslaafd zijn aan verregaande plastische chirurgie. Dat zeggen we over mensen die zich vrijwillig laten amputeren omdat ze zich identificeren als gehandicapt. Of zelfs mensen die graag een ander ras zouden willen zijn.

En ja die mensen zijn oprecht diep diep ongelukkig of depressief als ze niet de kans krijgen om te "transitioneren". Maar in het geval van anorexia patienten en vrijwillige amputanten zou je het volledig met me eens zijn dat dat niet iets wat zelfs ooit zou moeten gebeuren.

Maargoed.. omdat deze vorm van dysforie het concept van gender raakt en we de afgelopen jaren zo druk bezig zijn geweest met al dat politieke werk om gendernormen kapot te maken is dit ineens compleet uit de mode om aan te merken als storing.

Maar het is natuurlijk gewoon wel echt een storing. En ik snap het probleem niet zo. Alsof het een storing noemen je opeens minder recht zou geven op behandeling? Of op sympathie?
door het als storing te betitelen zegt je het wel weg in het rijtje van gekken, ja. dat doen we al een tijdje niet meer. de gendernormen bleken niet waterdicht.
  woensdag 9 februari 2022 @ 19:23:31 #49
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_203588072
Wat mij betreft wel. Iedere transgender heeft een duidelijke keuze gemaakt, ik zie niet in waarom ik daar dan aan zou moeten twijfelen.

Sportief gezien kan ik wel meer wetenschappelijke data gebruiken. Ik weet zelf niet wanneer iets wel of niet eerlijk (genoeg) is m.b.t. gelijkwaardige prestaties.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 10 februari 2022 @ 14:10:00 #50
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_203598829
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:14 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
door het als storing te betitelen zegt je het wel weg in het rijtje van gekken, ja. dat doen we al een tijdje niet meer. de gendernormen bleken niet waterdicht.
Dat jij blijkbaar denkt dat het "rijtje gekken" is zegt meer over jou dan over het woord storing. Jij denkt blijkbaar dat het een vrijbrief is om mensen te kleineren als ze een geestelijke storing hebben? Ik niet. Dat is het hele punt.

Iets kan prima als storing geklassificeerd worden EN nog steeds respect en begrip opleveren voor die mensen. Het is bizar dat jij denkt dat dat niet kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')