abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 februari 2022 @ 08:09:58 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_203563886
Hoe denken jullie hierover? Is gender een sociale constructie en moeten we transgenders volledig beschouwen als vrouwen? Is het bekrompen als een man bijvoorbeeld weigert om sex/relatie te hebben met transgender vrouwen? Mogen transgender vrouwen meedoen aan vrouwelijke sportcompetities zoals MMA of hardlopen?

Wat vinden jullie? Ik denk erover ongeveer hetzelfde als J. K. Rowling, om eerlijk te zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 8 februari 2022 @ 08:10:56 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_203563890
Nee, transgenders zijn gewoon verwijfde mannen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 08:18:50 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_203563947
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 08:09 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik denk erover ongeveer hetzelfde als J. K. Rowling, om eerlijk te zijn.
Jij vindt alle mannen ook gevaarlijke verkrachters?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 08:25:08 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_203564009
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 08:18 schreef speknek het volgende:

[..]
Alleen zwarte mannen >:)
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 8 februari 2022 @ 08:26:04 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_203564021
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 08:18 schreef speknek het volgende:

[..]
Hier kan je trouwens lezen wat J. K. Rowling denkt:

https://www.jkrowling.com(...)x-and-gender-issues/
pi_203564036
Ik ben erg blij dat ik niet in een samenleving woon waar dit soort absurde vragen een ding zijn.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 08:32:09 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_203564072
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 08:27 schreef Bakermat het volgende:
Ik ben erg blij dat ik niet in een samenleving woon waar dit soort absurde vragen een ding zijn.
Dat komt nog hoor. Zoals bijvoorbeeld dat de #MeToo beweging 10 jaar later vanuit de VS hier nu ook aanwezig is, verwacht over een bepaalde tijd dat ook de transgender beweging gaat plaatsvinden.
pi_203564135
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 08:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dat komt nog hoor. Zoals bijvoorbeeld dat de #MeToo beweging 10 jaar later vanuit de VS hier nu ook aanwezig is, verwacht over een bepaalde tijd dat ook de transgender beweging gaat plaatsvinden.
Ik woon niet in Nederland. Het voordeel van de derde wereld is dat ze andere dingen aan hun hoofd hebben in plaats van dat soort aandachtzoekerij.
pi_203564489
Transgender is een sociaal construct. Als je iemand's ballen eraf snijdt en lang haar geeft met neptieten, is nog steeds geen vrouw. Ongesteld? Kinderen baren? Anyone?

Je mag van mij alles zijn, maar transgender is niet gelijk aan/hetzelfde als het biologische waar ze zich op modelleren. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door laforest op 08-02-2022 10:00:26 ]
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_203564629
Eerlijk gezegd ken ik er geen, en ik kom ze in het dagelijks leven ook nooit tegen. Ik zal wel een uitzondering zijn dan, dus wat mij betreft gaan ze hun goddelijke gang maar :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 8 februari 2022 @ 09:23:22 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_203564716
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 08:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hier kan je trouwens lezen wat J. K. Rowling denkt:

https://www.jkrowling.com(...)x-and-gender-issues/
das wel interessant, dat had ik nog niet gelezen, ik ben zelf niet transfoob maar heb vorige week wel ruzie gekregen op facebook met de hele transcommunity toen ik zei dat mensen tegenwoordig hun geslacht mogen kiezen...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_203564770
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 08:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Alleen zwarte mannen >:)
:D
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  dinsdag 8 februari 2022 @ 09:32:13 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_203564845
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 09:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]
das wel interessant, dat had ik nog niet gelezen, ik ben zelf niet transfoob maar heb vorige week wel ruzie gekregen op facebook met de hele transcommunity toen ik zei dat mensen tegenwoordig hun geslacht mogen kiezen...
Waar ging het ruzie over dan? Met wie zat je in debat?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 09:39:02 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_203564928
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 09:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Waar ging het ruzie over dan? Met wie zat je in debat?
euh over nadelen aan vrouw zijn en het vrouw zijn haten, en toen kwam ik dus met een bericht dat vrouwen hun geslacht kunnen veranderen. waarop dus een transman of vrouw ik weet nooit hoe dat werkt zei FUCK YOU .. dus blijkbaar is het geen keus oid
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_203565107
Dat mensen zich anders voelen en zich daarnaar willen kleden of willen ombouwen prima hoor. Maar de biologie is al bepaald: man of vrouw. En heel uitzonderlijk zijn dus hermafrodieten.
Voor de rest moet je gewoon oprotten.
Loedermoeder
pi_203565157
XY = man
XX = vrouw

En daarbij komen dan bijzondere varianten.

Maar XY kan nooit vrouw zijn.
pi_203566198
Ik ben wel redelijk bekend met deze materie omdat één van mijn beste vriendinnen transvrouw is en ik heb eind 2019 tot aan de zomer van 2020 een korte verhouding gehad met een transvrouw

Gender is wel degelijk een sociale contructie en dat is ook het hele probleem.

Enerzijds heb je het biologische aspect wat vastligt bij de geboorte, anderzijds heb je de sociale constructie, twee dingen die los van elkaar staan maar wel hetzelfde naampje hebben.
Dit onderscheid wordt soms gemaakt door het te hebben over sekse vs gender. Als je het hebt over sekse, zijn er maar twee opties (enkele zeldzaamheden buiten beschouwin gelaten) heb je het over gender dan heb je een heel scala aan variaties.

Het biologische aspect is alleen relevant in het voortplantingsproces en in gevallen waarbij spierkracht bepalend is (zoals in topsport) . In alle andere situaties is alleen het sociale aspect van belang.
En het sociale aspect mag je eigenlijk niet onlosmakelijk verbinden met het biologische aspect.

Om die reden zie ik een transvrouw dus gewoon als een vrouw die onvruchtbaar is. (en omgekeerd in geval van transmannen) en zie ik (buiten topsport om) geen enkele reden om ze anders te behandelen dan vrouwen die als vrouw geboren zijn.

Op het gebied van intimiteit ligt het naar mijn mening weer ietsje anders, en zie ik een trans (vrouw) meer als een soort van tussenvorm of derde geslacht. Een non op transvrouw (shemale) is alles behalve een man, maar een echte vrouw is het natuurlijk ook niet helemaal. Maar omdat ik geen voorstander ben van rare voornaamwoorden en taal aanpassingen, zal in die gevallen de classificatie vrouw de lading beter dekken.

De denkwijze van Rowling is volslagen krankzinnig, denkt iemand nu werkelijk waar dat een man zijn hele leven op zijn kop gooit om een transitie traject in te gaan wat zowel lichamelijk als mentaal behoorlijk zwaar kan zijn, om te kunnen gluren in de vrouwenkleedkamer. :N
pi_203566581
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 09:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]
Nou ja, je kunt tegenwoordig heel eenvoudig je geslacht laten wijzigen. Dus in die zin zou je inderdaad kunnen stellen dat mensen hun geslacht kunnen kiezen.

Of dat een goeie ontwikkeling is heb ik (als fanatiek trans ally) mijn twijfels over.
Genderdysforie is een serieus iets, en mensen die dat hebben moeten uiteraard na uitgebreid psychologisch onderzoek de mogelijkheid hebben om een transitie traject in te gaan, hun geslacht aan te passen om daadwerkelijk zichzelf te kunnen zijn.

Maar als iedereen die in een gekke bui is of last heeft van aandachtstekort dit zomaar kan laten wijzigen schiet het zijn doel voorbij en dat vind ik best kwalijk.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:35:32 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203566747
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:02 schreef LanaMyst het volgende:
Ik ben wel redelijk bekend met deze materie omdat één van mijn beste vriendinnen transvrouw is en ik heb eind 2019 tot aan de zomer van 2020 een korte verhouding gehad met een transvrouw

Gender is wel degelijk een sociale contructie en dat is ook het hele probleem.

Enerzijds heb je het biologische aspect wat vastligt bij de geboorte, anderzijds heb je de sociale constructie, twee dingen die los van elkaar staan maar wel hetzelfde naampje hebben.
Dit onderscheid wordt soms gemaakt door het te hebben over sekse vs gender. Als je het hebt over sekse, zijn er maar twee opties (enkele zeldzaamheden buiten beschouwin gelaten) heb je het over gender dan heb je een heel scala aan variaties.

Het biologische aspect is alleen relevant in het voortplantingsproces en in gevallen waarbij spierkracht bepalend is (zoals in topsport) . In alle andere situaties is alleen het sociale aspect van belang.
En het sociale aspect mag je eigenlijk niet onlosmakelijk verbinden met het biologische aspect.

Om die reden zie ik een transvrouw dus gewoon als een vrouw die onvruchtbaar is. (en omgekeerd in geval van transmannen) en zie ik (buiten topsport om) geen enkele reden om ze anders te behandelen dan vrouwen die als vrouw geboren zijn.

Op het gebied van intimiteit ligt het naar mijn mening weer ietsje anders, en zie ik een trans (vrouw) meer als een soort van tussenvorm of derde geslacht. Een non op transvrouw (shemale) is alles behalve een man, maar een echte vrouw is het natuurlijk ook niet helemaal. Maar omdat ik geen voorstander ben van rare voornaamwoorden en taal aanpassingen, zal in die gevallen de classificatie vrouw de lading beter dekken.

De denkwijze van Rowling is volslagen krankzinnig, denkt iemand nu werkelijk waar dat een man zijn hele leven op zijn kop gooit om een transitie traject in te gaan wat zowel lichamelijk als mentaal behoorlijk zwaar kan zijn, om te kunnen gluren in de vrouwenkleedkamer. :N
In het kader van deze post denk ik dat we hier in het westen wat te beperkt zijn met maar 2 geslachten.
Op veel plekken op de wereld (ook hede ten dage) zijn er meer geslachten dan enkel man/vrouw, is er een derde, vierde en soms zelfs vijfde geslacht.

Die hele strakke man/vrouw definitie hier in het westen maakt het onnodig moeilijk naar mijn mening. Geeft ook veel meer het idee dat iemand moet kiezen, je bent man of vrouw. Tussenvormen/andere vormen zouden denk ik best het een en ander oplossen. Voor mensen zelf en qua acceptatie.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203567506
van mij mag iedereen zijn wie ze zijn, of wie ze willen zijn. snap dus ook niet goed wat het debat is.
Ik zie alleen wat praktische bezwaren, zoals in sport.

dat gezegd hebbende, zou ik zelf geen relatie met een trans vrouw willen. dus zo hypocriet ben ik dan ook wel weer. sexueel gezien kan een man in mijn ogen niet een vrouw worden. het blijft dan toch een soort man voor mij, sorrie...

maar dat doet er niets aan af verder. als een man liever een vrouwenlichaam heeft(of andersom), en dat kan realiseren, dan heb je 100% mijn respect en steun. en hetzelfde geldt voor de gehele waaier aan opties, gender fluid, homos asexuelen, etc. ik vind het allemaal prima.
ik hoop dat iedereen lekker zichzelf kan zijn en geluk vinden, en dat al diegenen die hier niet tegen kunnen, lekker opzouten.
pi_203568130
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:25 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Nou ja, je kunt tegenwoordig heel eenvoudig je geslacht laten wijzigen. Dus in die zin zou je inderdaad kunnen stellen dat mensen hun geslacht kunnen kiezen.

Of dat een goeie ontwikkeling is heb ik (als fanatiek trans ally) mijn twijfels over.
Genderdysforie is een serieus iets, en mensen die dat hebben moeten uiteraard na uitgebreid psychologisch onderzoek de mogelijkheid hebben om een transitie traject in te gaan, hun geslacht aan te passen om daadwerkelijk zichzelf te kunnen zijn.

Maar als iedereen die in een gekke bui is of last heeft van aandachtstekort dit zomaar kan laten wijzigen schiet het zijn doel voorbij en dat vind ik best kwalijk.
Vooral dat laatste. Een bevlieging of noem het maar op.

Ik vind dat er nu door de jaren heen wel opvallend veel gevallen zijn van ik-ben-in-een-verkeerd-lichaam-geboren.
Waar dat vandaan komt kan ik niet verklaren. Maar toen ik nog kind was kwam dit nooit voor. Misschien ben ik wel gewoon bekrompen.
Ook in moeilijke tijden.
pi_203568307
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
In het kader van deze post denk ik dat we hier in het westen wat te beperkt zijn met maar 2 geslachten.
Op veel plekken op de wereld (ook hede ten dage) zijn er meer geslachten dan enkel man/vrouw, is er een derde, vierde en soms zelfs vijfde geslacht.

Die hele strakke man/vrouw definitie hier in het westen maakt het onnodig moeilijk naar mijn mening. Geeft ook veel meer het idee dat iemand moet kiezen, je bent man of vrouw. Tussenvormen/andere vormen zouden denk ik best het een en ander oplossen. Voor mensen zelf en qua acceptatie.
Die tussenvormen zijn er ook wel, en mogen er ook gewoon zijn, geen enkel probleem.
Iemand zal alleen voor op de officieele papieren een keuze moeten maken. Ligt de tussenvorm dichterbij het geboortegeslacht, dan hoeft er weinig aangepast te worden, maar mocht deze dichter bij het andere geslacht liggen, ja dan kan deze aangepast worden in het tegengestelde.
En los van een lettertje in een paspoort staat het iemand natuurlijk altijd vrij zich te kleden, uiten etc, hoe hij of zij het wil uiteraard.

Ik heb zelf een beetje moeite met aparte voornaamwoorden of bv een X in het paspoort, niet dat ik me daar persoonlijk aan stoor, maar de denk dat het voor de samenleving (ja zelfs de westerse) nog een brug tever is en het de acceptatie van transgenderisme niet ten goede komt.

Ik denk wel dat de sociale contructie en de daarmee gepaard gaande strakke rolverdeling die sommigen om wat voor een reden dan ook zo belangrijk vinden het gevoel van dysforie alleen maar versterkt.
Daarom ben ik ook tegen aparte dresscodes, vrouwen mogen kort haar hebben en spijkerbroeken dragen en make-up is vrijblijvend waarom zou een man geen make-up of een jurk mogen dragen. Als die krampachtigheid eens wat minder zou worden denk ik dat voor veel transgenders die een lichtere vorm van genderdysforie hebben de noodzaak om in transitie te gaan aanzienlijk minder zal worden.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 12:47:16 #23
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203568402
quote:
16s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:37 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Vooral dat laatste. Een bevlieging of noem het maar op.

Ik vind dat er nu door de jaren heen wel opvallend veel gevallen zijn van ik-ben-in-een-verkeerd-lichaam-geboren.
Waar dat vandaan komt kan ik niet verklaren. Maar toen ik nog kind was kwam dit nooit voor. Misschien ben ik wel gewoon bekrompen.
Toen kwam het ook voor, het komt door de hele geschiedenis heen voor.
Zoals ik al schreef net, op vele plekken op de wereld zijn er zelfs derde, vierde en soms vijfde geslachten en zijn er benamingen voor mensen die zich zo voelen.

Het heeft nu in het westen gewoon wat meer aandacht, maar het is altijd al zo geweest.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203568427
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 08:37 schreef Bakermat het volgende:

[..]
Ik woon niet in Nederland. Het voordeel van de derde wereld is dat ze andere dingen aan hun hoofd hebben in plaats van dat soort aandachtzoekerij.
Klopt wat je zegt, in de derde wereld is men meer bezig met overleven dat men zich met dit soort dingen bezighoudt maar ik vind dat nou niet bepaald een voordeel , eerder een nadeel.
In het deel van de wereld waar men zich niet elke dag druk hoeft te maken om voedsel of om vermoord te worden, Kan men zich gaan richten op de diepere aspecten van het mens zijn waar dit er één van is. Ik zie dat eerder als vooruitgang, een stap verder op de beschavingsladder.
pi_203568631
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Toen kwam het ook voor, het komt door de hele geschiedenis heen voor.
Zoals ik al schreef net, op vele plekken op de wereld zijn er zelfs derde, vierde en soms vijfde geslachten en zijn er benamingen voor mensen die zich zo voelen.

Het heeft nu in het westen gewoon wat meer aandacht, maar het is altijd al zo geweest.
Klopt, als je kijkt naar het Hindoeisme en Boeddhisme is dat gewoon geaccepteerd, vandaar dat dit in delen van Thailand in India veel meer voor lijkt te komen. Punt is alleen dat het niet zozeer meer voorkomt, maar dat men er daar gewoon voor uit kan komen zonder in een verdomhoekje gedrukt te worden (of erger).
Je hebt ze overal te wereld maar een gemiddeld mens kijkt wel 3x uit om ervoor uit te komen als het je leven kan kosten. Dus dan maar ongelukkig leven in een soort van toneelstuk. Al heb je ook in die landen wel helden die er wel voor uitkomen en het gevaar voor lief nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')