abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203553534
Voor alle feedback, hier welkom.

Om vele dezelfde vragen over de drukke actuele COR-reeks te voorkomen, lees dit even:

Juist in tijden als deze - zonder veel irl contacten - is het enorm belangrijk als iedereen normaal mee kan posten, zeker in de drukke reeks. Mee dúrft te posten ook. Door de bomen daar het bos kunnen blijven zien.

Óók users die het virus momenteel van heel dichtbij meemaken, zowel met oudere als jonge familie/gezinsleden, of zelf. Ze hebben het zwaar. Maken zich zorgen. En nee die hoeven van jou dan echt niet te horen dat zij slechts een uitzondering zijn en het voor het gros een eitje is. Zij hebben daar op dat moment in al hun zorgen núl boodschap aan, hoe het voor anderen wel meevalt. Heb empathie of scroll door. Hak geen extra gaten in hun voor hun gevoel wellicht zinkende schepen.

Tevens is het inmiddels wel duidelijk dat het vrij logisch is als mensen zich zorgen maken of bang zijn. Ga die mensen niet uitmaken voor paniekvogel. Dat zou je namelijk ook niet tegen een ziekenhuisdirectie of arts zeggen die zich ook best zorgen maken over capaciteit, materialen etc. Zorgen zijn in deze tijd normaal en niet iets om iemand over uit te lachen. Nee, rondjes rennen met de armen in de lucht gillend dat we allemaal dood gaan is absoluut niet hetzelfde als hardop durven zeggen dat je iets zorgwekkend of eng vindt.

Over offtopic en SC:
Er staan echt heel héél duidelijke regels onderaan de OP van die reeks, al vele vele topics. Lees ze alsjeblieft. Daar vind je ook een link naar het slowchat-topic, wordt duidelijk gemeld wat er wel en niet wenselijk is in de reeks etc.

En nee we gaan niet voor elk woord of zin een lijst kunnen opstellen wat wel en niet kan. Gewoon ook een beetje zélf nadenken en rekening houden met anderen.

Rekening houden met vele mede-users die naar de reeks komen voor actualiteiten en niet voor allerhande meuk, SC, ruzie etc. Zorg dat het voor iedereen leesbaar en te volgen blijft zonder dat ze zich door een brei heen hoeven werken.

Rekening houden met al die vrijwillige crew die dit naast hun eigen forums doen en die ook weleens héél graag even willen en moeten ontspannen (zeker in deze tijd vol zorgen om familie en geliefden) of moeten werken of slapen of eten of hun andere forum bijhouden etc.

We tolereren niet het ene moment meer dan het andere moment, het is simpelweg op sommige momenten beter bij te houden dan op andere momenten. Door bovengenoemde redenen en afhankelijk van hoeveel mods op dat moment tijd en energie hebben er bovenop te zitten.

Help mee. Allemaal. Denk mee. Denk aan anderen. Denk bij elke post in de reeks heel even 'draagt deze post echt iets bij' voordat je op invoeren klikt. Dat is écht niet te veel gevraagd.

En als je zo graag god of genot wilt roepen (want ook daar moet kennelijk aparte uitleg over) zet het dan in een verder onderbouwde post waaróm je dat vindt ipv alleen dat woord in een post. Want als iedereen dat gaat roepen is het topic vol voor je het weet en kan niemand daartussen de interessantere posts vinden.

We moeten dit samen doen.
Hou rekening met elkaar. Niet alleen irl nu maar ook hier.

Lees ook deze MED met betrekking tot TR’s: MED / Topicreports en posts rapporteren; wat betekent dat nou écht?

Dank. O+

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Moderatie:
@trein2000 @capricia @miss_sly @Momo @chratnox
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 7 februari 2022 @ 18:52:59 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203557971
M’n opmerking over het niveau was wel snel weg. De laatste dagen is er genoeg palaver wel blijven staan. Opmerkelijk.

Ben ik de enige die het zo ziet?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203557992
quote:
2s.gif Op maandag 7 februari 2022 18:52 schreef Gunner het volgende:
M’n opmerking over het niveau was wel snel weg. De laatste dagen is er genoeg palaver wel blijven staan. Opmerkelijk.

Ben ik de enige die het zo ziet?

Weet ik niet. Maar meta-discussies over hoe kut het topic is voegen iig niets toe aan het topic en helpen de sfeer al helemaal niet.
zie email 27 oktober
  maandag 7 februari 2022 @ 18:56:30 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203558020
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 18:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Weet ik niet. Maar meta-discussies over hoe kut het topic is voegen iig niets toe aan het topic en helpen de sfeer al helemaal niet.
Dat is begrijpelijk. En misschien niet onterecht. Maar dan voeren we die discussie hier.

Go! :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Gunner op 07-02-2022 19:03:00 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203612300
Ik liet me misschien wat gaan met de gifjes :D
pi_203612313
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:59 schreef Questular het volgende:
Ik liet me misschien wat gaan met de gifjes :D
Fijn dat de moderators eindelijk eens optreden. Mijn reports zijn dus niet voor niks!
  vrijdag 11 februari 2022 @ 12:00:54 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203612333
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 12:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Fijn dat de moderators eindelijk eens optreden. Mijn reports zijn dus niet voor niks!
Acties hebben consequenties jongeman!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203618905
WTF?!

Waar is mijn post heen? Ik val niemand aan, ik doe NIETS tegen de policy, ik post alleen dat ik het idee van tribunalen opeens wat minder idioot vind omdat er een beerput aan leugens naar boven komt.

Daar kan je het mee oneens zijn ,maar het is godverdomme niets en dan ook NIETS om maar te wissen omdat je het er mee oneens bent!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_203618926
Mod eens, ik bedoel pas mijn post eens aan en geef aan wat er niet mag ipv het te wissen. dit is te laf voor woorden.
Get woke, go broke!
pi_203618937
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:19 schreef HeatWave het volgende:
WTF?!

Waar is mijn post heen? Ik val niemand aan, ik doe NIETS tegen de policy, ik post alleen dat ik het idee van tribunalen opeens wat minder idioot vind omdat er een beerput aan leugens naar boven komt.

Daar kan je het mee oneens zijn ,maar het is godverdomme niets en dan ook NIETS om maar te wissen omdat je het er mee oneens bent!
Ik heb al eerder aangegeven dat we niet gaan oproepen tot tribunalen. Wie dat doet geeft immers in feite ook al een oordeel over de strafwaardigheid van het gebeuren. Dat gaan we niet doen, je mag het in zware bewoording afkeuren. Maar in het huidige klimaat van bedreigingen en fakkels zijn we nu eenmaal wat strenger op zaken die als bedreigend kunnen worden opgevat.
zie email 27 oktober
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:23:42 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203618955
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:21 schreef HeatWave het volgende:
Mod eens, ik bedoel pas mijn post eens aan en geef aan wat er niet mag ipv het te wissen. dit is te laf voor woorden.
Tipje, noem het parlementaire enquêtes
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:24:41 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203618963
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb al eerder aangegeven dat we niet gaan oproepen tot tribunalen. Wie dat doet geeft immers in feite ook al een oordeel over de strafwaardigheid van het gebeuren. Dat gaan we niet doen, je mag het in zware bewoording afkeuren. Maar in het huidige klimaat van bedreigingen en fakkels zijn we nu eenmaal wat strenger op zaken die als bedreigend kunnen worden opgevat.
Oh komop zeg, het is gewoon de term van vandaag. Ik kan het ook anders verwoorden als "ik hoop dat er onderzoeken gedaan worden naar de legitimiteit van de genomen maatregelen". Maar dat is allemaal nogal lang.

Wappie wordt nog te pas en te onpas, ook door crew gebruikt, maar 1 mod besluit even dat tribunaal niet meer mag en daarom wis je hele posts?

Serieus?
Get woke, go broke!
pi_203618967
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Oh komop zeg, het is gewoon de term van vandaag. Ik kan het ook anders verwoorden als "ik hoop dat er onderzoeken gedaan worden naar de legitimiteit van de genomen maatregelen". Maar dat is allemaal nogal lang.

Wappie wordt nog te pas en te onpas, ook door crew gebruikt, maar 1 mod besluit even dat tribunaal niet meer mag en daarom wis je hele posts?

Serieus?
Ja.
zie email 27 oktober
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:26:28 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203618983
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja.
Bedankt.
Get woke, go broke!
pi_203687678
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Omdat het niet over hem gaat maar over de minister van volksgezondheid. Hij mag van mij best reageren hoor, maar de combinatie van net feit dat het onverplicht is én de totale belachelijkheid van de reactie zelf zegt heel veel over de beste man.
Niet netjes om mijn reactie over blinde haat hier weg te halen. Een mod kan zelf met 'schaamteloze gek' op de proppen komen, en gister ook al terwijl dat volgens mij niet toegestaan is wederom over het uiterlijk van Bruls beginnen, maar als iemand daar dan wat van zegt is dat weer niet toegestaan.

Zoals al eerder tegen je gezegd, met deze toon als mod beïnvloed je de toon van dat hele topic. Als jij 'schaamteloze gek' kunt zeggen kan een ander daar weer op verder gaan. Nu heeft @Straatcommando die post dan wel geëdit, maar dat was het gevolg. De oorzaak staat er nog steeds.

[ Bericht 2% gewijzigd door Da_Sandman op 16-02-2022 12:04:10 ]
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203687691
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Niet netjes om mijn reactie over blinde haat hier weg te halen. Wel zelf met 'schaamteloze gek' op de proppen komen, en gister ook al terwijl dat volgens mij niet toegestaan is wederom over het uiterlijk van Bruls te beginnen, maar het dan niet kunnen incasseren dat iemand daar wat van zegt.

Zoals al eerder tegen je gezegd, met deze toon als mod beïnvloed je de toon van dat hele topic. Als jij 'schaamteloze gek' kunt zeggen kan een ander daar weer op verder gaan. Nu heeft @:Straatcommando die post dan wel geëdit, maar dat was het gevolg. De oorzaak staat er nog steeds.
Euhm ik heb die reactie niet weggehaald.
zie email 27 oktober
pi_203687716
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Euhm ik heb die reactie niet weggehaald.
Ok, dat kan ik niet zien natuurlijk. Dan moet daar staan 'Een mod kan zelf met...' en dan klopt het weer.

En je reactie op het tweede gedeelte?
In Southern Sun
pi_203687736
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ok, dat kan ik niet zien natuurlijk. Dan moet daar staan 'Een mod kan zelf met...' en dan klopt het weer.

Ik sta achter wat ik gezegd heb en ik vind ook dat dat gezegd moet kunnen worden over mensen met een publieke rol. Dat daar mensen mee aan de haal gaan kan ik verder niets aan doen.
zie email 27 oktober
pi_203687757
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik sta achter wat ik gezegd heb en ik vind ook dat dat gezegd moet kunnen worden over mensen met een publieke rol. Dat daar mensen mee aan de haal gaan kan ik verder niets aan doen.
Ja je vind wel dat je over mensen met een publieke rol over het gewicht moet kunnen beginnen - terwijl jullie als mods hebben aangegeven dat dit niet de bedoeling is?

En verder kun je er dus wel iets mee doen want je bent mod. Daar horen ook verantwoordelijkheden bij.
In Southern Sun
pi_203687777
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja je vind wel dat je over mensen met een publieke rol over het gewicht moet kunnen beginnen?
Dat was toch een obvious knipoog naar een eerder incident bij op1 waar hij door een ondernemer een dikke gehaktbal werd genoemd. Jemig zeg.
quote:
En verder kun je er dus wel iets mee doen want je bent mod. Daar horen ook verantwoordelijkheden bij.
En dat doen we dan ook.

Verder heb ik geen zin in deze uitermate negatieve discussie. Prettige dag verder.
zie email 27 oktober
  Forum Admin woensdag 16 februari 2022 @ 12:09:53 #21
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203687816
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat was ik. En er zit een verschil tussen een publiekelijk figuur op de hak te nemen vanwege zijn uitspraken en acties dan een ad hominem zonder enig gewicht.

Voor dat laatste ben je al vaker aangesproken trouwens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_203687821
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat was toch een obvious knipoog naar een eerder incident bij op1 waar hij door een ondernemer een dikke gehaktbal werd genoemd. Jemig zeg.
Ik vind het an sich al niet netjes om over iemands uiterlijk te beginnen, maar dat staat los van het feit dat jullie zelf hebben gezegd dat het niet mag.

quote:
En dat doen we dan ook.
Nee dus, want je zegt dat jij er niets aan kunt doen dat mensen daarmee aan de haal gaan. Ik hoop dat je de ironie gezien je haat jegens De Jonge ziet.

quote:
Verder heb ik geen zin in deze uitermate negatieve discussie. Prettige dag verder.
Ja precies, op vervelende feedback zitten we hier niet te wachten natuurlijk.
In Southern Sun
pi_203687834
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat was ik. En er zit een verschil tussen een publiekelijk figuur op de hak te nemen vanwege zijn uitspraken en acties dan een ad hominem zonder enig gewicht.
:D.

'Schaamteloze gek' is niet op de hak nemen. Als user al discutabel, als mod onacceptabel. Niet voor niets haal je het gevolg wel weg.
In Southern Sun
pi_203687850
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:09 schreef Straatcommando. het volgende:

Voor dat laatste ben je al vaker aangesproken trouwens.
Ik begin toch niet over schaamteloze gek? Dat heb ik je ook al vaker uitgelegd.
In Southern Sun
  Forum Admin woensdag 16 februari 2022 @ 12:32:22 #25
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203688070
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
:D.

'Schaamteloze gek' is niet op de hak nemen. Als user al discutabel, als mod onacceptabel. Niet voor niets haal je het gevolg wel weg.
Vinden wij wél.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik begin toch niet over schaamteloze gek? Dat heb ik je ook al vaker uitgelegd.
Je begint echter wel weer op de man te spelen.

Daarmee sluit ook ik dit verhaal af.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')