SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ah, de 'hullie moeten zelf eens normaal doen' kaart.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De regering moet eens normaal doen. Scheelt een hoop symptoombestrijding.
Geen enkele beslissing van de overheid rechtvaardigt deze domme feestjes.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Het zij zo, veranderen doe je er toch niets aan.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoofdpijn door corona, dan zou je in de toekomst wel eens een verhoogd risico op alzheimer of dementie kunnen krijgen. Of Korsakov natuurlijk, maar dan van de alcohol.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ja, 2G/3G is bullshit en het is dom om het te blijven pushen.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Leef jij in zomer 2021 ofzo?
Het is aso om een QR te vragen hiervoor.
Okicrin is dusdanig besmettelijk dat we er allemaal aan moeten geloven.
Die besmettingsgeestjes zijn een QR probleem. Heeft geen impact op de zorg dus who gives a fuck?
Laat ze maar allemaal verkouden zijn een paar dagen.
Die geboosterde ouders redden zich ook wel.
Ja, mensen die opzettelijk besmet proberen te raken zijn compleet de weg kwijt. Kan jij het lekker bij de overheid leggen, maar die mensen kunnen ook gewoon even die paar hersencellen gebruiken en het gewoon niet doen.
Je kan het kut vinden (is het ook), maar dan nog hoor je je er gewoon maar even aan te houden. Als een debiel besmet proberen te raken kan je niet goedpraten en al helemaal niet in de schoenen van de overheid schuiven. Zo werkt het niet.![]()
Tuurlijk wel, het is een direct gevolg van het falende 3g beleid.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah, de 'hullie moeten zelf eens normaal doen' kaart.
Geen enkele beslissing van de overheid rechtvaardigt deze domme feestjes.
Kap je met die onzin is het direct klaar.
En we weten allemaal dat 3g niks helpt dus het rechtvaardigt het niet.
Voor jongeren js het simpep. Willen hun leven terug zonder overal buiten gesloten te worden voorbeen virus wat niks voorstelt voor ze.
In deze tijd betekent dat of vaccineren, paar dagen ziekjes of elke keer testen
Logisch gevolg.
Als 2g erdoor komt krijg je ook volop besmetyingsfeestjes.
Niemand vindt ouders met kinderen aso als ze het doen met de waterpokken.![]()
Ik vind van wel met omicron en in de huidige situaties.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, 2G/3G is bullshit en het is dom om het te blijven pushen.
Ja, mensen die opzettelijk besmet proberen te raken zijn compleet de weg kwijt. Kan jij het lekker bij de overheid leggen, maar die mensen kunnen ook gewoon even die paar hersencellen gebruiken en het gewoon niet doen.
Je kan het kut vinden (is het ook), maar dan nog hoor je je er gewoon maar even aan te houden. Als een debiel besmet proberen te raken kan je niet goedpraten en al helemaal niet in de schoenen van de overheid schuiven. Zo werkt het niet.
Je versnelt alleen het onvermijdelijke en het is dat of vaccineren of steeds testen.
Als het virus dan ook nog eens niks voor stelt voor jongeren op een paar dagen verkouden is het toch 1+1=2?
Er wordt teveel door een deltabril gekeken nog steeds.
Sterker nog je kan beargumenteren dat in 1x hoog pieken zoals in de UK ot ZA beter is dan het uitsmeren over een langere periode.
Gezien de financiële en mentale schade die deze hele situatie met zich mee brengt.![]()
Van wat worden jongeren meer buitengesloten dan anderen?quote:Op maandag 7 februari 2022 00:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, het is een direct gevolg van het falende 3g beleid.
Kap je met die onzin is het direct klaar.
En we weten allemaal dat 3g niks helpt dus het rechtvaardigt het niet.
Voor jongeren js het simpep. Willen hun leven terug zonder overal buiten gesloten te worden voorbeen virus wat niks voorstelt voor ze.
In deze tijd betekent dat of vaccineren, paar dagen ziekjes of elke keer testen
Logisch gevolg.
Als 2g erdoor komt krijg je ook volop besmetyingsfeestjes.
Niemand vindt ouders met kinderen aso als ze het doen met de waterpokken.
Expres de waterpokken laten krijgen is extreem tokkiegedrag trouwens.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Evenstar
![]()
Nogmaals, je gooit alles op een hoop om je punt te maken.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind van wel met omicron en in de huidige situaties.
Je versnelt alleen het onvermijdelijke en het is dat of vaccineren of steeds testen.
Als het virus dan ook nog eens niks voor stelt voor jongeren op een paar dagen verkouden is het toch 1+1=2?
Er wordt teveel door een deltabril gekeken nog steeds.
Sterker nog je kan beargumenteren dat in 1x hoog pieken zoals in de UK ot ZA beter is dan het uitsmeren over een langere periode.
Gezien de financiële en mentale schade die deze hele situatie met zich mee brengt.
Ja, men moet verder versoepelen of zelfs gewoon weer terug naar februari 2020 gaan.
Ja, 2G/3G is bullshit, vooral met een belachelijk besmettelijke variant.
Ja, jongeren worden minder ziek en zorgen niet of nauwelijks voor directe belasting van de zorg.
Ja, er is grote financiële en mentale schade door alle maatregelen.
Al deze dingen kloppen en ik denk ook dat iedereen hier het wel eens is met de punten hierboven. Dit kan je echter niet gebruiken om feestjes waarbij men elkaar opzettelijk probeert te besmetten te rechtvaardigen.![]()
We horen al 2 jaar niks anders dan hoe zwaar de jongeren het hebben.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Van wat worden jongeren meer buitengesloten dan anderen?
Expres de waterpokken laten krijgen is extreem tokkiegedrag trouwens.
Laat ze maar als eerst weer volledig leven:)
Ja true, maar ook een logische afweging. Je kan het maar beter gehad hebben op een bepaald punt en ontkomt er toch niet aan. Dan maar beter pro actief het bewerkstelligen zodat het achter de rug is.
Zo ook met omicron en 3g nu.
Sterker nog, denk persoonlijk dat Kuipers het wel prima vindt.
Meer zieltjes die de QR gebruiken. Kan hij het systeem in stand houden.
Om meer risicopatienten aan de booster te krijgen voor de niet complotdenkers.
Mede mogelijk gemaakt door de egoistische QR chasende jongeren.![]()
Waarom is dat tokkiegedrag?quote:Op maandag 7 februari 2022 00:16 schreef Da_Sandman het volgende:
Expres de waterpokken laten krijgen is extreem tokkiegedrag trouwens.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik voel niet de behoefte verder uit te leggen waarom een kind of wie dan ook expres ziek maken tokkiegedrag is.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Tegenwoordig bestaan er vaccinaties tegen waterpokken, maar daarvoor was het toch een behoorlijk veiligere manier om antistoffen aan te maken dan op latere leeftijd.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik voel niet de behoefte verder uit te leggen waarom een kind of wie dan ook expres ziek maken tokkiegedrag is.
"Je kunt het maar gehad hebben" is hier namelijk vrij belangrijk, in een bepaalde leeftijdscategorie
Ik snap werkelijk niet waarom de kwalificatie tokkie hierop logisch zou zijn
Of dat voor Covid ook opgaat is wat andersOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dik gedrukte zou ik niet te snel zeggen gezien de discussies hier de afgelopen weken en maandenquote:Op maandag 7 februari 2022 00:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nogmaals, je gooit alles op een hoop om je punt te maken.
Ja, men moet verder versoepelen of zelfs gewoon weer terug naar februari 2020 gaan.
Ja, 2G/3G is bullshit, vooral met een belachelijk besmettelijke variant.
Ja, jongeren worden minder ziek en zorgen niet of nauwelijks voor directe belasting van de zorg.
Ja, er is grote financiële en mentale schade door alle maatregelen.
Al deze dingen kloppen en ik denk ook dat iedereen hier het wel eens is met de punten hierboven. Dit kan je echter niet gebruiken om feestjes waarbij men elkaar opzettelijk probeert te besmetten te rechtvaardigen.
Goeie post overigens![]()
![]()
Ja maar er worden mensen ziek en dat is de doodzonde van deze eeuw!quote:Op maandag 7 februari 2022 00:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Tegenwoordig bestaan er vaccinaties tegen waterpokken, maar daarvoor was het toch een behoorlijk veiligere manier om antistoffen aan te maken dan op latere leeftijd.
"Je kunt het maar gehad hebben" is hier namelijk vrij belangrijk, in een bepaalde leeftijdscategorie
Ik snap werkelijk niet waarom de kwalificatie tokkie hierop logisch zou zijn
Of dat voor Covid ook opgaat is wat anders
Roken, drank, drugs, overspel, moord, allemaal niks vergeleken bij iemand ziek 'maken' door bij die persoon in de buurt te zitten.![]()
Terwijl de rest van europa al lang en breed met alle vrijheid zit.quote:Op zondag 6 februari 2022 22:15 schreef _serial_ het volgende:
We gaan hier gewoon hooguit in ministapjes versoepelen verwacht ik :
- 15 feb : hooguit sluitingstijd naar 23:00 (want het is toch wel spannend)
- 8 maart : hooguit versoepelingen buitensector
- 1 april : misschien gaan we dan in de avonden wat meer toe laten
- 21 april : evenementen buiten
- 1 juni : mondkapjes ?
Rampenpitici hier.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Er zijn er idd nog al een paar hier..quote:Op maandag 7 februari 2022 00:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dik gedrukte zou ik niet te snel zeggen gezien de discussies hier de afgelopen weken en maanden
Goeie post overigens
Man...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Evenstar
![]()
Nou in Oostenrijk en Italië heb je vaccinatieplicht, dus het kan ergerquote:Op maandag 7 februari 2022 00:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terwijl de rest van europa al lang en breed met alle vrijheid zit.
Rampenpitici hier.
Kom gewoon allemaal emigreren naar Zweden![]()
![]()
En dat is ook helemaal prima, ieder zo zijn of haar mening; niet alsof die van ons (wetende dat we ongeveer dezelfde kijk hebben op de situatie) meer waard is of zo. Ook maar saai als iedereen hetzelfde denkt.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er zijn er idd nog al een paar hier..
Man...
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2022 00:55:41 ]![]()
Jongeren doen er niet toe joh.quote:Op zondag 6 februari 2022 22:35 schreef trein2000 het volgende: [ twitter ] Moet je de reacties op deze tweet eens kijken. Iemand waagt het om te zeggen dat jongeren toch vooral getroffen zijn door de maatregelen...
Hoeveel % extra zelfdodingen was het ook alweer?
Echte schade komt nog welke nu gevormd is door 2 jaar wanbeleid.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Voor mensen die in de risicogroep zitten en niet gevaccineerd zijn is het nog steeds een gevaarlijk virus hoor. In de VS heb je nu behoorlijk wat doden in de omicron golf vooral in die groep.quote:Op zondag 6 februari 2022 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
De Britse variant? Ik kan me herinneren dat er flink wat onderzoeken zijn die iets anders beweren, meerdere malen door @:ipa84 gepost. Ook ongevaccineerde mensen komen volgens die onderzoeken met Omikron vele malen minder op de IC terecht.
Hier in Europa hebben de meeste mensen zich wel laten vaccineren als ze in de risicogroep zitten.![]()
En toch zitten de stadions vol.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Voor mensen die in de risicogroep zitten en niet gevaccineerd zijn is het nog steeds een gevaarlijk virus hoor. In de VS heb je nu behoorlijk wat doden in de omicron golf vooral in die groep.
[ twitter ]
Hier in Europa hebben de meeste mensen zich wel laten vaccineren als ze in de risicogroep zitten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
nee, daar ben ik tegenquote:Op zondag 6 februari 2022 23:54 schreef capricia het volgende:
Vanaf 20 februari vaccinatieplicht in Italië voor 50-plus.
Is dit okay? Zeg het maar..![]()
Klinkt nog steeds erg verleidelijk wel jaquote:Op maandag 7 februari 2022 00:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou in Oostenrijk en Italië heb je vaccinatieplicht, dus het kan erger
Kom gewoon allemaal emigreren naar Zweden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nadeel is de prijs van alcohol daarzo.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
De VS is echt een absurde bende van een "land" en in weinig vergelijkbaar met Europa als het gaat om gezondheidszorgbeleid etcquote:Op maandag 7 februari 2022 00:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Voor mensen die in de risicogroep zitten en niet gevaccineerd zijn is het nog steeds een gevaarlijk virus hoor. In de VS heb je nu behoorlijk wat doden in de omicron golf vooral in die groep.
[ twitter ]
Hier in Europa hebben de meeste mensen zich wel laten vaccineren als ze in de risicogroep zitten.
Op een PCR test moet je bijvoorbeeld soms zelfs je ras invullen, kom je in een andere zorgworkflow terecht en alles. Zieke shit daar voor sommige mensen/groepenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Valt best mee tegenwoordigquote:Op maandag 7 februari 2022 01:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nadeel is de prijs van alcohol daarzo.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zorginstellingen zoeken buiten de EU naar personeel om de tekorten op te lossen
.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ekorten-op-te-lossen![]()
Die chronisch achterlopen met alle besluiten die ze maken.quote:Op maandag 7 februari 2022 01:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tja dat is de keuze van de regering en OMT.
Amateurs.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Klopt ook veel meer obesitas. Doordat de zorg voor veel mensen onbereikbaar is lopen er ook veel mensen rond met kwalen die onbehandeld blijven enzovoort. Dus de algemene gezondheid van de bevolking is daarzo veel slechter en natuurlijk ook nog een berg complottheorieën.quote:Op maandag 7 februari 2022 01:10 schreef Molo het volgende:
[..]
De VS is echt een absurde bende van een "land" en in weinig vergelijkbaar met Europa als het gaat om gezondheidszorgbeleid etc
Op een PCR test moet je bijvoorbeeld soms zelfs je ras invullen, kom je in een andere zorgworkflow terecht en alles. Zieke shit daar voor sommige mensen/groepen![]()
Tjah..quote:Op maandag 7 februari 2022 01:11 schreef THEFXR het volgende:
Zorginstellingen zoeken buiten de EU naar personeel om de tekorten op te lossen
.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ekorten-op-te-lossen
Zorg is niet belangrijk om gewoon in te investeren. Genoeg NLse animo, maarja, wie wil er nu voor een habbekrats onder grote werkdruk staan, 9 managerslagen boven je en nooit eens zelf je leven kunnen plannen. Voor een kutsalaris.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
als ik kon, zat ik nu al bij je op schoot.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
heb nieuwsuur gekeken en je zag wat van video solli's, sommige moesten 48 uur werken op de IC en hier maar 36, dat was dan de reden van solli.quote:Op maandag 7 februari 2022 01:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tjah..
Zorg is niet belangrijk om gewoon in te investeren. Genoeg NLse animo, maarja, wie wil er nu voor een habbekrats onder grote werkdruk staan, 9 managerslagen boven je en nooit eens zelf je leven kunnen plannen. Voor een kutsalaris.![]()
Mensen zijn daar ook goed gelovig ze geloven alles dat op FB en Fox staat.quote:Op maandag 7 februari 2022 01:10 schreef Molo het volgende:
[..]
De VS is echt een absurde bende van een "land" en in weinig vergelijkbaar met Europa als het gaat om gezondheidszorgbeleid etc
Op een PCR test moet je bijvoorbeeld soms zelfs je ras invullen, kom je in een andere zorgworkflow terecht en alles. Zieke shit daar voor sommige mensen/groepen![]()
En het overschot aan blonde vrouwen.quote:Op maandag 7 februari 2022 01:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nadeel is de prijs van alcohol daarzo.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
quote:Op maandag 7 februari 2022 00:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik voel niet de behoefte verder uit te leggen waarom een kind of wie dan ook expres ziek maken tokkiegedrag is.probeer het eens. Als volwassene kun je er behoorlijk ziek van worden, als je het als kind niet gehad hebt
![]()
Zijn er nog mensen die in quarantaine gaan bij een besmette huisgenoot (kinderen)? En dan voor de volledige duur van 7 + 5 dagen (op dag 5 van deel 2 testen)?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Die zullen er vast wel zijn. Ik zou niet in quarantaine gaan zoals de RIVM dat omschrijft, maar ik zou er nog wel rekening mee houden en vaker thuisblijven.quote:Op maandag 7 februari 2022 07:46 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn er nog mensen die in quarantaine gaan bij een besmette huisgenoot (kinderen)? En dan voor de volledige duur van 7 + 5 dagen (op dag 5 van deel 2 testen)?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Verdomme zeg ik kan me niet eens meer laten testen binnen een half uur rijden vanaf mijn woonplaats.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Het OMT neemt helemaal geen besluiten. Maar geeft alleen advies.quote:Op maandag 7 februari 2022 01:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die chronisch achterlopen met alle besluiten die ze maken.
Amateurs.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Als je geboosterd bent hoef je niet eens meer in quarantaine toch?quote:Op maandag 7 februari 2022 07:46 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn er nog mensen die in quarantaine gaan bij een besmette huisgenoot (kinderen)? En dan voor de volledige duur van 7 + 5 dagen (op dag 5 van deel 2 testen)?![]()
Ik ben niet geboosterd... (wel 2x gevaccineerd). Maar 12 dagen voordat ik mag testen lijkt me erg overdrevenquote:Op maandag 7 februari 2022 08:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Als je geboosterd bent hoef je niet eens meer in quarantaine toch?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Omtzigt net op de radio. Is boos dat de minister loopt te kloten met die proportionaliteitsberekeningen.zie email 27 oktober![]()
Die er wel zouden zijn maar niet bekend zijn was ‘t verhaal toch? Of beter, waarvan Kuipers zei dat ze er zijn oidquote:Op maandag 7 februari 2022 08:46 schreef trein2000 het volgende:
Omtzigt net op de radio. Is boos dat de minister loopt te kloten met die proportionaliteitsberekeningen.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2022 08:47:46 ]![]()
Ik zie het toch wat optimistischer in hoor! Verwacht dat het nu echt snel gaat met de versoepelingen.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terwijl de rest van europa al lang en breed met alle vrijheid zit.
Rampenpitici hier.![]()
Ja, ik zou ook chagrijnig worden als volksvertegenwoordiger als ik wéér niet alle informatie krijg van het kabinet...quote:Op maandag 7 februari 2022 08:46 schreef trein2000 het volgende:
Omtzigt net op de radio. Is boos dat de minister loopt te kloten met die proportionaliteitsberekeningen.![]()
Welke regio woon je dan?quote:Op maandag 7 februari 2022 08:15 schreef PzKpfw het volgende:
Verdomme zeg ik kan me niet eens meer laten testen binnen een half uur rijden vanaf mijn woonplaats.
En als je de testdatum 1 of 2 dagen opschuift?![]()
Ook Bulgarije - met zo'n 27% het minst gevaccineerde land van Europa - is van plan om vanaf medio maart alle regels volledig los te laten.
Omicron is daar weinig boeiends geweest. Max 13k besmettingen op een dag en inmiddels ook alweer over het hoogtepunt heen.![]()
Tig keer naar gevraagd. Ontwijkende antwoorden van de zijde van de regering. En dan in de krant roepen dat ze er zijn…quote:Op maandag 7 februari 2022 08:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die er wel zouden zijn maar niet bekend zijn was ‘t verhaal toch? Of beter, waarvan Kuipers zei dat ze er zijn oidzie email 27 oktober![]()
Wat mij dus nu ontzettend stoort is die hele (wappie) beweging die nu gaat roepen dat ze een triomf halen omdat ook gevaccineerden nu zijn overgestapt naar anti QR en dat het komt door hun argumenten en hun gelijk.
Ik ben (nu) ook tegen de QR, maar dat komt omdat er een veranderde situatie is ontstaan (Omikron vs Delta).
Ik zie nu wappies roepen dat die hele Great Reset er niet gekomen is door hun protesten etc. En die mensen willen nu zij aan zij met mij/ons protesteren over de QR maatschappij.
De Corona pandemie loopt echt op zijn einde, maar een ander probleem gaat ons de komende jaren echt parten spelen. En dat is die hele argwaan tegen overheid etc. Van lichte zorgen daarover tot compleet panisch en overal complotten in zien. Partijen als FVD spelen daar slim op in, maar ik maak mij daar zorgen over.![]()
Het kan wel een tikkeltje transparanter, zo'n OMT bijvoorbeeld is weer een voorbeeld van hoe het niet moet. Met meer transparantie krijg je automatisch meer vertrouwen.quote:Op maandag 7 februari 2022 08:59 schreef aartstyle het volgende:
Wat mij dus nu ontzettend stoort is die hele (wappie) beweging die nu gaat roepen dat ze een triomf halen omdat ook gevaccineerden nu zijn overgestapt naar anti QR en dat het komt door hun argumenten en hun gelijk.
Ik ben (nu) ook tegen de QR, maar dat komt omdat er een veranderde situatie is ontstaan (Omikron vs Delta).
Ik zie nu wappies roepen dat die hele Great Reset er niet gekomen is door hun protesten etc. En die mensen willen nu zij aan zij met mij/ons protesteren over de QR maatschappij.
De Corona pandemie loopt echt op zijn einde, maar een ander probleem gaat ons de komende jaren echt parten spelen. En dat is die hele argwaan tegen overheid etc. Van lichte zorgen daarover tot compleet panisch en overal complotten in zien. Partijen als FVD spelen daar slim op in, maar ik maak mij daar zorgen over.
Ik maak me meer zorgen om de agressie en bedreigingen, waardoor niemand meer iets durft te zeggen.![]()
nee, daar ben ik wel klaar mee. werkt veel te ontwrichtend. laatst had mijn vriendin corona en had ik zelf een verkoudheid, toen heb ik wel wat afspraken afgezegd. ik ga dus meer op m'n eigen gevoel af.quote:Op maandag 7 februari 2022 07:46 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn er nog mensen die in quarantaine gaan bij een besmette huisgenoot (kinderen)? En dan voor de volledige duur van 7 + 5 dagen (op dag 5 van deel 2 testen)?![]()
Ik was altijd al tegen de QR, zij het op andere gronden. Maar inderdaad, het is onzin om te doen alsof de omstandigheden niet veranderd zijn.quote:Op maandag 7 februari 2022 08:59 schreef aartstyle het volgende:
De Corona pandemie loopt echt op zijn einde, maar een ander probleem gaat ons de komende jaren echt parten spelen. En dat is die hele argwaan tegen overheid etc. Van lichte zorgen daarover tot compleet panisch en overal complotten in zien. Partijen als FVD spelen daar slim op in, maar ik maak mij daar zorgen over.
Verder ben ik het ook met je eens, dit hele coronagebeuren heeft gewerkt als katalysator van een al langer sluimerende vertrouwenscrisis. Niet best.zie email 27 oktober![]()
Goedemorgen.
Dit weekend 6 opnames door covid.
Alle 6 kwetsbaar.
4 bejaard (70+). Eentje daarvan gevaccineerd.
Eentje van in de 40 met onderliggend lijden. Niet gevaccineerd.
Eentje van in de 30. Obesitas en astma. Niet gevaccineerd.
Erg mooie instroom.![]()
Klopt. Maar een groot deel van die mensen ziet overal een complot in. Dus als ze nu transperanter zouden worden dan zal daar wel een reden achter zitten. En die reden wordt dan ergens bedacht en dan begint het weer opnieuw.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:01 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het kan wel een tikkeltje transparanter, zo'n OMT bijvoorbeeld is weer een voorbeeld van hoe het niet moet. Met meer transparantie krijg je automatisch meer vertrouwen.
Tuurlijk heeft de overheid ook wel wat schuld, maar ik zie dit alleen niet meer goedkomen (voorlopig).![]()
eens hoor, de qr (en andere maatregelen) kunnen de prullenbak in omdat ze niets meer toevoegen... niet omdat wappies denken dat het een eerste stap is naar een social credit system.quote:Op maandag 7 februari 2022 08:59 schreef aartstyle het volgende:
De Corona pandemie loopt echt op zijn einde, maar een ander probleem gaat ons de komende jaren echt parten spelen. En dat is die hele argwaan tegen overheid etc. Van lichte zorgen daarover tot compleet panisch en overal complotten in zien. Partijen als FVD spelen daar slim op in, maar ik maak mij daar zorgen over.![]()
the usual suspectsquote:Op maandag 7 februari 2022 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen.
Alle 6 kwetsbaar.
Erg mooie instroom.![]()
Complotdenken hangt samen met negatief denken, meer humor in het debat zorgt voor meer positiviteit, we moeten ons niet door negativiteit laten beheersen. Ook minder agressie toestaan in het debat bijvoorbeeld, zodat mensen te allen tijde durven zeggen wat ze bedoelen. We hebben nu een Tweede Kamer waar je meteen voor een tribunaal moet verschijnen als je iets zegt of enorm veel shit over je heen krijgt van alle kanten zodra je rustig een mening verkondigt. Niet bepaald een goed voorbeeld.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:05 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt. Maar een groot deel van die mensen ziet overal een complot in. Dus als ze nu transperanter zouden worden dan zal daar wel een reden achter zitten. En die reden wordt dan ergens bedacht en dan begint het weer opnieuw.
Tuurlijk heeft de overheid ook wel wat schuld, maar ik zie dit alleen niet meer goedkomen (voorlopig).
[ Bericht 3% gewijzigd door Mondkapje op 07-02-2022 09:15:55 ]![]()
30-er met obesitas en astma en je dan niet laten vaccineren is niet echt slim natuurlijk.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen.
Alle 6 kwetsbaar.
Erg mooie instroom.
40-er met onderliggend lijden, ik vraag me dan af wist diegene dat hij/zij wat onder de gelederen heeft, anders laat je je toch vaccineren lijkt me?
Maar idd, mooie cijfers met zoveel besmettingen.![]()
volgens mij hangt complotdenken vooral samen met een lage intelligentie, werkeloosheid, te weinig erkenning en een gefaalde carriere.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:08 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Complotdenken hangt samen met negatief denken, meer humor in het debat zorgt voor meer positiviteit, we moeten ons niet door negativiteit laten beheersen. Ook minder agressie toestaan in het debat bijvoorbeeld.![]()
die vind ik echt stom,. want die had door zijn huisarts gevaccineerd moeten zijn ivm risicogroepquote:Op maandag 7 februari 2022 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen.
Alle 6 kwetsbaar.
Erg mooie instroom.![]()
Heb je ooit wel eens een complotdenker gezien die overtuigd was van een positief complot? Ik vraag me af of het in landen waar over het algemeen meer humor is, zoals in Engeland, ook zoveel complotdenkers zijn.![]()
weer een mooi lijstje met #gezondverstandsmensenquote:Op maandag 7 februari 2022 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen.
Alle 6 kwetsbaar.
Erg mooie instroom.![]()
Elk complot heeft een positieve kant, anders is er geen complotquote:Op maandag 7 februari 2022 09:13 schreef Mondkapje het volgende:
Heb je ooit wel eens een complotdenker gezien die overtuigd was van een positief complot?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
En spreken we dan over een kilootje of 10/20 grensgeval obesitas of een over the top 150 kilo aan vet en vlees?quote:Op maandag 7 februari 2022 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen.
Alle 6 kwetsbaar.
Erg mooie instroom.![]()
Nou ik mag officieel uit isolatie![]()
Al met al echt een "griepje" van niets geweest. Twee dagen enigszins vermoeid en daarnaast last van een enorm droge en ruwe keel.
Ben overigens wel weer overtuigd om toch voor een vierde prik te gaan wanneer die mogelijkheid er is. Merk toch een enorm verschil in ziekteverloop met vrienden of collega's die de booster (nog) niet hebben gehaald.![]()
Dit zijn uitstekende berichten.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen.
Alle 6 kwetsbaar.
Erg mooie instroom.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Beetje stigmatiseren terwijl alle gevallen duidelijk met gezond verstand wél gevaccineerd zouden zijn. Niets mis mee als maandagochtendverzet.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
weer een mooi lijstje met #gezondverstandsmensen![]()
Ja hier in mijn omgeving toch ook wel hoor. Degene met Booster komen er over het algemeen toch wat makkelijker doorheen. En dan te bedenken dat er toch wat ongeboosterde zijn die wat moeite hadden om toe te geven dat ze zich toch aardig beroerd voelden. Maar wellicht willen geboosterden dat ook wel niet toegeven.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:16 schreef Simmertje het volgende:
Al met al echt een "griepje" van niets geweest. Twee dagen enigszins vermoeid en daarnaast last van een enorm droge en ruwe keel.
Ben overigens wel weer overtuigd om toch voor een vierde prik te gaan wanneer die mogelijkheid er is. Merk toch een enorm verschil in ziekteverloop met vrienden of collega's die de booster (nog) niet hebben gehaald.![]()
Sja, als je niet wilt.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die vind ik echt stom,. want die had door zijn huisarts gevaccineerd moeten zijn ivm risicogroepwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
'Moeten'quote:Op maandag 7 februari 2022 09:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die vind ik echt stom,. want die had door zijn huisarts gevaccineerd moeten zijn ivm risicogroep
Tap tap tap![]()
Ik weet niet wat je bedoelt met "negatief denken", maar ik vermoed dat complot denken te maken heeft met dat men denkt te zien dat "de macht" meer invloed heeft op beslissingen dan onze gekozen regering / "de wetgever". Ben je het eens met "de macht" dan zie je het niet gebeuren, dan is het normaal, dat je zo denkt. Ben je het niet eens met "de macht" dan zie je overal de invloed van deze groep informele machthebbers.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:08 schreef Mondkapje het volgende:
Complotdenken hangt samen met negatief denken
Zo zien veel complotdenkers de macht van BigPharma en het WEF in de aanpak van de corona crisis. Ik ben geneigd ze daar gelijk in te geven.![]()
Ik ben benieuwd. Ik heb geen booster gehad, en nu 2 besmettelijke kinderen rondlopen in huis. De kans is dus bijna 100% dat ik het ook krijgquote:Op maandag 7 februari 2022 09:16 schreef Simmertje het volgende:
Ben overigens wel weer overtuigd om toch voor een vierde prik te gaan wanneer die mogelijkheid er is. Merk toch een enorm verschil in ziekteverloop met vrienden of collega's die de booster (nog) niet hebben gehaald.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
BMI boven de 40.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:15 schreef Bakermat het volgende:
[..]
En spreken we dan over een kilootje of 10/20 grensgeval obesitas of een over the top 150 kilo aan vet en vlees?![]()
Als je overal complotten ziet, dan overheerst duidelijk het negatieve denken. Er gebeurt heus van alles wat niet in de haak is maar normaliter heb je een soort evenwicht in je denken. Door heel zwaar aan complotdenken te hangen geef je het negatieve te veel gewicht, terwijl er vaak nul bewijs is.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:23 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoelt met "negatief denken", maar ik vermoed dat complot denken te maken heeft met dat men denkt te zien dat "de macht" meer invloed heeft op beslissingen dan onze gekozen regering / "de wetgever". Ben je het eens met "de macht" dan zie je het niet gebeuren, dan is het normaal, dat je zo denkt. Ben je het niet eens met "de macht" dan zie je overal de invloed van deze groep informele machthebbers.
Zo zien veel complotdenkers de macht van BigPharma en het WEF in de aanpak van de corona crisis. Ik ben geneigd ze daar gelijk in te geven.![]()
tso, corona deel 1 en corona deel 2 waren wel echt compleet anders...
vriendin bij deel 1: drie weken lang geen energie, verlies van reuk- en smaak, ontzettend benauwd, hoge koorts, longontsteking, 4 nachten opgenomen in het ziekenhuis.
vriendin bij deel 2: een dag wat verhoging en rillerig.
ik bij deel 1: twee weken lang geen energie, hoofdpijn, pijn achter m'n ogen, oorpijn, verkouden, heftigste keelontsteking ooit.
ik bij deel 2: beetje verkouden.![]()
Nee hoor, want het is vrijwillig weet je nog?quote:Op maandag 7 februari 2022 09:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die vind ik echt stom,. want die had door zijn huisarts gevaccineerd moeten zijn ivm risicogroep![]()
hoe bedoel je deel 1 en 2?quote:Op maandag 7 februari 2022 09:31 schreef Nielsch het volgende:
vriendin bij deel 1: drie weken lang geen energie, verlies van reuk- en smaak, ontzettend benauwd, hoge koorts, longontsteking, 4 nachten opgenomen in het ziekenhuis.
ik bij deel 1: twee weken lang geen energie, hoofdpijn, pijn achter m'n ogen, oorpijn, verkouden, heftigste keelontsteking ooit.
ik bij deel 2: beetje verkouden.![]()
Mijn vrouw heeft dus meer last gehad van haar vaccinaties (1x janssen en 1x Pfizer) dan van haar corona besmetting die ze had voor haar vaccinatie. Ik vind dat dus wel een dingetje. Die wil dus niet nog een booster gaan halen straks mocht dat nodig zijn. Wat raden jullie aan? Contact opnemen met een arts? ze voelde zich echt hondsberoerd na die vaccinaties tot aan hartkloppingen aan toe.![]()
Nou ik ben niet geboosterd en heb minder last gehad van Omikron dan mijn vrouw die nu plat ligt.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:18 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja hier in mijn omgeving toch ook wel hoor. Degene met Booster komen er over het algemeen toch wat makkelijker doorheen. En dan te bedenken dat er toch wat ongeboosterde zijn die wat moeite hadden om toe te geven dat ze zich toch aardig beroerd voelden. Maar wellicht willen geboosterden dat ook wel niet toegeven.Alpha kenny one![]()
Dit merk ik ook bij collega's ja. Zeker voor het vaccineren en met Alpha/Delta hebben we mensen gehad binnen het bedrijf die 3/4 weken plat lagen en daarna nog lang last hadden van vermoeidheid en smaak/geur.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:31 schreef Nielsch het volgende:
ik bij deel 2: beetje verkouden.
Nu is het hoogstens een paar dagen koorts en voor de meeste een verkoudheid.![]()
Zie je wel! Dat vaccin is puur vergif.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:36 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nou ik ben niet geboosterd en heb minder last gehad van Omikron dan mijn vrouw die nu plat ligt.
De roverheid probeert ons te beflikkeren!![]()
Dit heeft niets met "negatief denken" te maken. Dit heeft alles met een ideeënstrijd te maken. Als je (zoals jij waarschijnlijk) je helemaal comfortabel voelt met de ideeën van de huidige macht, dan zal het allemaal wel. Maar als je je daarbij niet comfortabel voelt (om wat voor reden dan ook) dan ben je meer geneigd om de invloed van de grote machthebbers (BigTech, BigPharma, BigMoney) te zien op je persoonlijke leven.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:29 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Als je overal complotten ziet, dan overheerst duidelijk het negatieve denken. Er gebeurt heus van alles wat niet in de haak is maar normaliter heb je een soort evenwicht in je denken. Door heel zwaar aan complotdenken te hangen geef je het negatieve te veel gewicht, terwijl er vaak nul bewijs is.
Maar ik ben het met je eens dat het makkelijker / comfortabeler is als je meegaat met de stroom. "Ignorance is bliss", "de macht" houdt ook meer van applaus dan van vervelende vragen. Helemaal waar.![]()
Ja dat is exact mijn boodschapquote:Op maandag 7 februari 2022 09:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zie je wel! Dat vaccin is puur vergif.
De roverheid probeert ons te beflikkeren!
Alpha kenny one![]()
De hoop dat we eerder gaan versoepelen is nu wel weg gok ik? Neem wel aan dat dit volgende week dinsdag gaat gebeuren.
Mijn gok:
Stadions/evenementen naar 2/3 en de horeca open tot 00:00.![]()
quote:Op maandag 7 februari 2022 09:31 schreef Nielsch het volgende:
dat lijkt mij Delta te zijn
vriendin bij deel 2: een dag wat verhoging en rillerig.lijkt op omikron
ik bij deel 1: twee weken lang geen energie, hoofdpijn, pijn achter m'n ogen, oorpijn, verkouden, heftigste keelontsteking ooit. Omikron ongevaccineerd vermoed ik
ik bij deel 2: beetje verkouden. omikron met de antistoffen van deel 1![]()
Ik hoef niet zo nodig 'wakker' te worden of mijn eigen onderzoek te doen..dat laat ik liever aan wetenschappers over.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit heeft niets met "negatief denken" te maken. Dit heeft alles met een ideeënstrijd te maken. Als je (zoals jij waarschijnlijk) je helemaal comfortabel voelt met de ideeën van de huidige macht, dan zal het allemaal wel. Maar als je je daarbij niet comfortabel voelt (om wat voor reden dan ook) dan ben je meer geneigd om de invloed van de grote machthebbers (BigTech, BigPharma, BigMoney) te zien op je persoonlijke leven.
Maar ik ben het met je eens dat het makkelijker / comfortabeler is als je meegaat met de stroom. "Ignorance is bliss", "de macht" houdt ook meer van applaus dan van vervelende vragen. Helemaal waar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En dat is heel spannend dus moeten we weer 3 weken monitoren of dat wel goed gaat.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:51 schreef Simmertje het volgende:
De hoop dat we eerder gaan versoepelen is nu wel weg gok ik? Neem wel aan dat dit volgende week dinsdag gaat gebeuren.
Mijn gok:
Stadions/evenementen naar 2/3 en de horeca open tot 00:00.![]()
Vooralsnog alleen maar negativiteit vanuit bilthoven en den haag. Die bepalen uiteindelijk...quote:Op maandag 7 februari 2022 08:51 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik zie het toch wat optimistischer in hoor! Verwacht dat het nu echt snel gaat met de versoepelingen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Alleen die zijn nooit wie je denkt dat het zijn...quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Die kan ook naast '2 weken'quote:Op maandag 7 februari 2022 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dat is heel spannend dus moeten we weer 3 weken monitoren of dat wel goed gaat.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
nou in dit geval dus wel... ongevaccineerden, ouderen, vadsigen.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alleen die zijn nooit wie je denkt dat het zijn...![]()
Evenstar
![]()
Daar hebben ze de booze cruise voor uitgevondenquote:Op maandag 7 februari 2022 01:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nadeel is de prijs van alcohol daarzo.
Af en toe terug naar NL met de boot en achterbak vol mee![]()
![]()
wappies gonna wap, die vertrouwen op hun eigen afweersysteem, hoe vadsig ze ook zijn.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die vind ik echt stom,. want die had door zijn huisarts gevaccineerd moeten zijn ivm risicogroep![]()
Evenstar
![]()
Vanaf 9 februari allen nog de volgende adviezen in Zweden:Verder geen QR, geen mondkapjes, geen limiet op opening horeca, geen limiet op evenementen etc.quote:If you have symptoms that may be a sign of Covid-19, you should stay home and avoid close contact with others.
Unvaccinated adults should avoid crowded spaces, and large crowds indoors, even if they don’t have symptoms.
The healthcare and elderly care sectors should have risk-reducing measures in place if needed.
Everyone aged 12 or over should get vaccinated if they can, and everyone over the age of 18 should get their third booster dose too if they haven’t already. The booster can be given three months after the second dose. Sweden does not currently recommend the Covid vaccines to children under the age of 12, unless they are particularly at risk (if you think this applies to your child, it’s best to speak with your doctor).![]()
Ik stap NU in de auto.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:05 schreef Evenstar het volgende:
Vanaf 9 februari allen nog de volgende adviezen in Zweden:
[..]
Verder geen QR, geen mondkapjes, geen limiet op opening horeca, geen limiet op evenementen etc.![]()
Want dan zijn er 80.001 besmettingen per dag in plaats van 80.000? Door die versoepelingen?quote:Op maandag 7 februari 2022 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dat is heel spannend dus moeten we weer 3 weken monitoren of dat wel goed gaat.![]()
Ditquote:Op maandag 7 februari 2022 09:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoef niet zo nodig 'wakker' te worden of mijn eigen onderzoek te doen..dat laat ik liever aan wetenschappers over.![]()
![]()
Lijkt me ook niet zo vreemd als een tweede besmetting minder heftig verloopt. Je lichaam heeft immers ermee om leren gaan.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:31 schreef Nielsch het volgende:
ik bij deel 2: beetje verkouden.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ā twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
En dan toch nog een prik verplichten voor degene voor wie het herstelbewijs verloopt. Bizar!quote:Op maandag 7 februari 2022 10:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet zo vreemd als een tweede besmetting minder heftig verloopt. Je lichaam heeft immers ermee om leren gaan.![]()
![]()
't Is maar de vraag hoeveel bescherming je hebt als je inmiddels bijna 2 jaar geleden besmet bent geraakt, met een totaal andere variant, en misschien ook wel een zeer lichte besmetting.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dan toch nog een prik verplichten voor degene voor wie het herstelbewijs verloopt. Bizar!
Doe niet moeilijk en haal die prik. Besmetting + prik is by far de beste combinatie qua bescherming...Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ā twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
En dan over 9 maanden opnieuw mogen? Nee, dank je! Of over een paar maanden al als de Omicron vaccin er zou zijn?quote:Op maandag 7 februari 2022 10:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is maar de vraag hoeveel bescherming je hebt als je inmiddels bijna 2 jaar geleden besmet bent geraakt, met een totaal andere variant, en misschien ook wel een zeer lichte besmetting.
Doe niet moeilijk en haal die prik. Besmetting + prik is by far de beste combinatie qua bescherming...
Ik ben niet twee jaar geleden besmet geraakt, maar vorig jaar juli 2021 besmet.![]()
Je bent er vooral heel druk mee. Degene die je het hardst ermee hebt, dat ben je zelf.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dan over 9 maanden opnieuw mogen? Nee, dank je! Of over een paar maanden al als de Omicron vaccin er zou zijn?
Ik ben niet twee jaar geleden besmet geraakt, maar vorig jaar juli 2021 besmet.![]()
Ja, dat klopt, omdat ik de overheid niet begrijp en er niet volop vertrouwen in heb.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je bent er vooral heel druk mee. Degene die je het hardst ermee hebt, dat ben je zelf.![]()
Mooi.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Verder geen QR, geen mondkapjes, geen limiet op opening horeca, geen limiet op evenementen etc.
Erg mooi.
En lieden ze hier maar uitlachen...
Nu zijn wij het lachertje van europa met onze politici die het allemaal maar ontzettend spannend vinden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Vertrouwen in de bijwerkingen van het vaccin?quote:Op maandag 7 februari 2022 10:31 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, omdat ik de overheid niet begrijp en er niet volop vertrouwen in heb.![]()
Vertrouwen in de overheid.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Vertrouwen in de bijwerkingen van het vaccin?![]()
De overheid wil zoveel mogelijk mensen gevaccineerd hebben. Omdat het overduidelijk het gewenste effect heeft.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:35 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat heeft dat met het vaccin te maken?
User @mir1986 kan de overheid goed tuk hebben door zich niet te laten vaccineren. Dat zal ze leren daar in Den Haag!!![]()
Schandalig dit.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Verder geen QR, geen mondkapjes, geen limiet op opening horeca, geen limiet op evenementen etc.![]()
Ohh, daarom voeren ze 3G in, omdat er nog teveel mensen zijn die zich niet hebben laten vaccineren. Haha! De overheid vindt het maar al te vervelend dat de mensen (die corona gehad hebben) zich niet willen laten vaccineren. Daarom ook die drang met het CTB, zelfs als de crisis in veel landen om ons heen verdwijnt. Hier maken ze het leven van de ongevaccineerde mensen nog even moeilijk.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De overheid wil zoveel mogelijk mensen gevaccineerd hebben. Omdat het overduidelijk het gewenste effect heeft.
User @:mir1986 kan de overheid goed tuk hebben door zich niet te laten vaccineren. Dat zal ze leren daar in Den Haag!!![]()
Ik ben bang dat deze mindset er bij veel mensen in zit en zo de terugkeer van ziektes als mazelen gaat veroorzaken.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:35 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat heeft dat met het vaccin te maken?
De overheid heeft dit over zichzelf afgeroepen door te liegen, misleiden, niet transparant te zijn en continue falend beleid te voeren.![]()
Speciaal om jou te pestenquote:Op maandag 7 februari 2022 10:40 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ohh, daarom voeren ze 3G in, omdat er nog teveel mensen zijn die zich niet hebben laten vaccineren. Haha! De overheid vindt het maar al te vervelend dat de mensen (die corona gehad hebben) zich niet willen laten vaccineren. Daarom ook die drang met het CTB, zelfs als de crisis in veel landen om ons heen verdwijnt. Hier maken ze het leven van de ongevaccineerde mensen nog even moeilijk.
Tap tap tap![]()
Gelukkig zijn er genoeg plekken waar ze de CTB niet controleren, dus dat komt ook wel weer goed.quote:![]()
Ja dan hebben we straks mensen die dubbel gevaccineerd zijn geweest met 1 of meerdere infecties die alsnog buiten de maatschappij geplaatst worden door het debiele QR systeem omdat ze geen wuhan booster halen voor het milde omicron.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dan toch nog een prik verplichten voor degene voor wie het herstelbewijs verloopt. Bizar!
Sta je dan als gezonde twintiger/dertiger, en dan nog mensen die er alle begrip voor hebben "omdat de regering het zegt".![]()
Dus je vertrouwt het vaccin, maar niet de overheid. Om ze tuk te hebben neem je het vaccin niet. Je walgt van CTB, maar het boeit je aan de andere kant niet want er zijn nog genoeg plekken waar je heen kan.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er genoeg plekken waar ze de CTB niet controleren, dus dat komt ook wel weer goed.
Lekker man. De leven.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2022 10:53:45 ]![]()
Waar maak je je dan druk om.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er genoeg plekken waar ze de CTB niet controleren, dus dat komt ook wel weer goed.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het stikt van dat soort volwassenen met de mentale ontwikkeling van een kleuter in Nederland lijkt het wel.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dus je vertrouwt het vaccin, maar niet de overheid. Om ze tuk te hebben neem je het vaccin niet. Je walgt van CBT, maar het boeit je aan de andere kant niet want er zijn nog genoeg plekken waar je heen kan.
Lekker man. De leven.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
FB moekesquote:Op maandag 7 februari 2022 10:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het stikt van dat soort volwassenen met de mentale ontwikkeling van een kleuter in Nederland lijkt het wel.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat heeft toch niks met de werking van het vaccin te maken? Geloof je dat het vaccin zijn werk doet? Zo ja waarom neem je het dan niet?quote:Op maandag 7 februari 2022 10:40 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ohh, daarom voeren ze 3G in, omdat er nog teveel mensen zijn die zich niet hebben laten vaccineren. Haha! De overheid vindt het maar al te vervelend dat de mensen (die corona gehad hebben) zich niet willen laten vaccineren. Daarom ook die drang met het CTB, zelfs als de crisis in veel landen om ons heen verdwijnt. Hier maken ze het leven van de ongevaccineerde mensen nog even moeilijk.![]()
Dat ligt ook genuanceerder, ik geloof dat het vaccin zijn werk doet, maar dat het meer voordelen heeft voor bepaalde groepen, ouder, zwaarder, man, bijvoorbeeld. Maar ook dat een vaccin nadelen kan hebben.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:59 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met de werking van het vaccin te maken? Geloof je dat het vaccin zijn werk doet? Zo ja waarom neem je het dan niet?
Als de voordelen niet meer opwegen tegen de nadelen, dan zou ik het niet nemen. Wat heb ik eraan om mijn kind te vaccineren, die het waarschijnlijk al gehad heeft zonder te merken, en met de risico's die er ook zijn bij vaccinatie? De kans op heftige corona-symptomen is die groot genoeg ten opzichte van de zekerheid op de kans op mogelijke bijwerkingen?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Hierom neem ik het vaccin niet, omdat het niet werkt tegen besmetting en ik al Corona gehad heb en deze variant nog milder is dan de variant die ik gehad heb.quote:Op maandag 7 februari 2022 10:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja dan hebben we straks mensen die dubbel gevaccineerd zijn geweest met 1 of meerdere infecties die alsnog buiten de maatschappij geplaatst worden door het debiele QR systeem omdat ze geen wuhan booster halen voor het milde omicron.
Sta je dan als gezonde twintiger/dertiger, en dan nog mensen die er alle begrip voor hebben "omdat de regering het zegt".![]()
Het werkt heus wel tegen besmetting, maar niet 100 %. Als ik zie bij hoeveel achteraf gebleken besmette personen ik de laatste weken langdurig in de buurt ben geweest, inclusief partner, en het dan nog niet heb, hebben de vaccins daar toch wel tegen geholpen lijkt mij zo.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hierom neem ik het vaccin niet, omdat het niet werkt tegen besmetting en ik al Corona gehad heb en deze variant nog milder is dan de variant die ik gehad heb.
Maar als er nu geen mildere variant was had jij je nog niet laten vaccineren toch? Ook niet als je geen corona had gehad. Dus haal dat ook niet aan als argumenten.![]()
De kans op bijwerkingen komt van het stukje coronaspike, en is vele malen kleiner dan dezelfde bijwerkingen die je van het virus zou krijgen.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat ligt ook genuanceerder, ik geloof dat het vaccin zijn werk doet, maar dat het meer voordelen heeft voor bepaalde groepen, ouder, zwaarder, man, bijvoorbeeld. Maar ook dat een vaccin nadelen kan hebben.
Als de voordelen niet meer opwegen tegen de nadelen, dan zou ik het niet nemen. Wat heb ik eraan om mijn kind te vaccineren, die het waarschijnlijk al gehad heeft zonder te merken, en met de risico's die er ook zijn bij vaccinatie? De kans op heftige corona-symptomen is die groot genoeg ten opzichte van de zekerheid op de kans op mogelijke bijwerkingen?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Nee, klopt, omdat ik mezelf niet elk jaar drie keer wil laten vaccineren , omdat ik niet binnen de risicogroep val. Bovendien vind ik de drang vanuit de overheid nog steeds erg groot, zelfs voor deze milde variant. Ook voor de ongevaccineerde mensen.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het werkt heus wel tegen besmetting, maar niet 100 %. Als ik zie bij hoeveel achteraf gebleken besmette personen ik de laatste weken langdurig in de buurt ben geweest, inclusief partner, en het dan nog niet heb, hebben de vaccins daar toch wel tegen geholpen lijkt mij zo.
Maar als er nu geen mildere variant was had jij je nog niet laten vaccineren toch? Ook niet als je geen corona had gehad. Dus haal dat ook niet aan als argumenten.![]()
Klopt. Je ziet goed nu wie de booster heeft gehaald en wie niet. Heb mijn kinderen gevaccineerd (wilden ze zelf), halve klas zit ziek thuis en zij kunnen gewoon naar school.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Het werkt heus wel tegen besmetting, maar niet 100 %. Als ik zie bij hoeveel achteraf gebleken besmette personen ik de laatste weken langdurig in de buurt ben geweest, inclusief partner, en het dan nog niet heb, hebben de vaccins daar toch wel tegen geholpen lijkt mij zo.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Omicron is maar een beetje zwakker dan de Wuhan variant, de ongevaccineerden zijn nog massaal aan het sterven in landen met een lage vaccinatiegraad zoals de VS. Dat we er geen last van hebben komt door de vaccinaties, niet de variant.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:13 schreef mir1986 het volgende:
Nee, klopt, omdat ik mezelf niet elk jaar drie keer wil laten vaccineren , omdat ik niet binnen de risicogroep val. Bovendien vind ik de drang vanuit de overheid nog steeds erg groot, zelfs voor deze milde variant. Ook voor de ongevaccineerde mensen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Nou, daar gaan we weer. Werd op mijn werk helemaal niet goed en nu flinke keelpijn, hoest, moe en duizelig. Toch maar weer even een testafspraak gemaakt.
Mijn moeder is ook al ziek, maar die testte negatief, vrijdag 3 uur met haar in de auto gezeten. Afgelopen woensdag met iemand getraind die vrijdag positief testte.
Ik ben benieuwd van wie ik ziek geworden ben
Twiddel![]()
Dus jij gaat er nu al van uit dat iedereen zich 3x per jaar moet vaccineren?quote:Op maandag 7 februari 2022 11:13 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, klopt, omdat ik mezelf niet elk jaar drie keer wil laten vaccineren , omdat ik niet binnen de risicogroep val. Bovendien vind ik de drang vanuit de overheid nog steeds erg groot, zelfs voor deze milde variant. Ook voor de ongevaccineerde mensen.![]()
Dat vind ik dan weer moeilijk hard te maken tegenover ongevaccineerden die ik ken. En die de laatste weken besmet zijn geweest en bij wie het ziektebeeld exact hetzelfde was als bij de gevaccineerden. De variant geeft echt wel een minder effect. Sneller herstel, geen geur- en smaakverlies meer wat soms weken/maanden duurde, niet op de longen, maar in de keel etc.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Omicron is maar een beetje zwakker dan de Wuhan variant, de ongevaccineerden zijn nog massaal aan het sterven in landen met een lage vaccinatiegraad zoals de VS. Dat we er geen last van hebben komt door de vaccinaties, niet de variant.![]()
Ja, dat stond op Facebook.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:19 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus jij gaat er nu al van uit dat iedereen zich 3x per jaar moet vaccineren?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat verklaart ook de opgezette klieren die bij de booster veel voorkwamen? Ik ken het niet als corona-symptoomquote:Op maandag 7 februari 2022 11:12 schreef speknek het volgende:
[..]
De kans op bijwerkingen komt van het stukje coronaspike, en is vele malen kleiner dan dezelfde bijwerkingen die je van het virus zou krijgen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Heb ik ook last van.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat verklaart ook de opgezette klieren die bij de booster veel voorkwamen? Ik ken het niet als corona-symptoomZuiger van het FOK!-OMT![]()
Horror
4 Zentimeter weg – "Corona-Penis ist ein echtes Problem"
https://www.heute.at/s/4-(...)es-problem-100184167![]()
Oei, alle Fokkers straks nog maar 26cm over.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:23 schreef zoost het volgende:
Horror
Mijn moeder had ook een opgezette klier. Is inmiddels gewoon weg.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat verklaart ook de opgezette klieren die bij de booster veel voorkwamen? Ik ken het niet als corona-symptoom
Heeft ze overigens ook wel eens gehad bij een andere prik.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Bijna kwart leerkrachten zit thuis door corona, geen vervangers te vinden
Over een weekje is dat dus ook weer voorbij.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Even een keertje niezen en door.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:27 schreef _serial_ het volgende:
Over een weekje is dat dus ook weer voorbij.![]()
quote:Op maandag 7 februari 2022 11:23 schreef zoost het volgende:
Horror
https://www.heute.at/s/4-(...)es-problem-100184167
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Waanzin.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:27 schreef _serial_ het volgende:
Over een weekje is dat dus ook weer voorbij.
Dit kan zo niet langer doorgaan.
Je moet alles gewoon loslaten en omikron bestempelen als een griep/verkoudheid.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
In het echt is die -4 dus gelijk aan een binnenwaardse... maargoed, hebben we het niet over. Iedereen in hun waan laten.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:25 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Oei, alle Fokkers straks nog maar 26cm over.
Toch?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op maandag 7 februari 2022 11:23 schreef zoost het volgende:
Horror
https://www.heute.at/s/4-(...)es-problem-100184167Toch maar weer mondkapjes gaan dragen dan
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Eens.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waanzin.
Dit kan zo niet langer doorgaan.
Je moet alles gewoon loslaten en omikron bestempelen als een griep/verkoudheid.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat zou voor mij een zegen zijn. Krijg vaak te horen "dat past toch nooit"quote:Op maandag 7 februari 2022 11:23 schreef zoost het volgende:
Horror
https://www.heute.at/s/4-(...)es-problem-100184167Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Zag laatst een artikel over dat er misschien een groep mensen is die helemaal geen corona kunnen krijgen. en dan willen ze gaan uitzoeken of dit misschien kan helpen om ene beter vaccin te maken. Misschien hoor je ook wel bij die mensen die het niet kunnen krijgen.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het werkt heus wel tegen besmetting, maar niet 100 %. Als ik zie bij hoeveel achteraf gebleken besmette personen ik de laatste weken langdurig in de buurt ben geweest, inclusief partner, en het dan nog niet heb, hebben de vaccins daar toch wel tegen geholpen lijkt mij zo.
Maar als er nu geen mildere variant was had jij je nog niet laten vaccineren toch? Ook niet als je geen corona had gehad. Dus haal dat ook niet aan als argumenten.
Zelf ben ik ongevaccineerd en ben al 2 jaar langdurig in contact met mensen met corona geweest (via werk in een fabriek met 1000 man) en heb het nog niet (bewust) gehad. Bijna iedereen om mij heen heeft het inmiddels al gehad en had niet perse het idee dat de vaccins ook maar iets van besmetting tegenhielden, integendeel bijna.To BG or not to BG!![]()
Haha, wat schuift dat?quote:Op maandag 7 februari 2022 11:32 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zag laatst een artikel over dat er misschien een groep mensen is die helemaal geen corona kunnen krijgen. en dan willen ze gaan uitzoeken of dit misschien kan helpen om ene beter vaccin te maken. Misschien hoor je ook wel bij die mensen die het niet kunnen krijgen.
Zelf ben ik ongevaccineerd en ben al 2 jaar langdurig in contact met mensen met corona geweest (via werk in een fabriek met 1000 man) en heb het nog niet (bewust) gehad. Bijna iedereen om mij heen heeft het inmiddels al gehad en had niet perse het idee dat de vaccins ook maar iets van besmetting tegenhielden, integendeel bijna.
Soms denk ik het ook wel omdat ik helemaal niet zo opgelet heb de afgelopen jaren. Wel gevaccineerd dus, maar verder eigenlijk alles gedaan, altijd veel mensen gezien etc., ook die achteraf besmet bleken.
Maar zul je zien dat dadelijk iedereen het gehad heeft en er klaar mee is, en dan kom ik er nog eens achteraan als spuit 11 met een besmetting. Of volgende week, of deze week, het kan zo maar gebeuren. Maar het zal allemaal wel, ik let verder nergens op en laat het maar over me heen komen.![]()
Link?quote:Op maandag 7 februari 2022 11:32 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zag laatst een artikel over dat er misschien een groep mensen is die helemaal geen corona kunnen krijgen. en dan willen ze gaan uitzoeken of dit misschien kan helpen om ene beter vaccin te maken. Misschien hoor je ook wel bij die mensen die het niet kunnen krijgen.
Zelf ben ik ongevaccineerd en ben al 2 jaar langdurig in contact met mensen met corona geweest (via werk in een fabriek met 1000 man) en heb het nog niet (bewust) gehad. Bijna iedereen om mij heen heeft het inmiddels al gehad en had niet perse het idee dat de vaccins ook maar iets van besmetting tegenhielden, integendeel bijna.![]()
Of dikke kans dat je het al lang hebt gehad maar er niks van hebt gemerkt.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, wat schuift dat?
Soms denk ik het ook wel omdat ik helemaal niet zo opgelet heb de afgelopen jaren. Wel gevaccineerd dus, maar verder eigenlijk alles gedaan, altijd veel mensen gezien etc., ook die achteraf besmet bleken.
Maar zul je zien dat dadelijk iedereen het gehad heeft en er klaar mee is, en dan kom ik er nog eens achteraan als spuit 11 met een besmetting. Of volgende week, of deze week, het kan zo maar gebeuren. Maar het zal allemaal wel, ik let verder nergens op en laat het maar over me heen komen.![]()
Het is een symptoom van elke infectie, ook van covid, en van vaccins. Je lymfeklieren zijn belangrijk voor je immuunsysteem. De reden waarom het niet veel gerapporteerd wordt is omdat het super normaal is en je meestal wat andere dingen hebt om je zorgen over te maken.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat verklaart ook de opgezette klieren die bij de booster veel voorkwamen? Ik ken het niet als corona-symptoom
Het enige verschil is dat bij een infectie de lymfeklieren in je nek vaker opzwellen en bij vaccins in je oksel.
https://www.prevention.co(...)es-symptom-covid-19/They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Persoonlijke ervaringen hebben dan ook nul relevantie voor wat betreft de vraag in hoeverre vaccinatie effectief is tegen het verminderen van de besmettingskans.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:32 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zelf ben ik ongevaccineerd en ben al 2 jaar langdurig in contact met mensen met corona geweest (via werk in een fabriek met 1000 man) en heb het nog niet (bewust) gehad. Bijna iedereen om mij heen heeft het inmiddels al gehad en had niet perse het idee dat de vaccins ook maar iets van besmetting tegenhielden, integendeel bijna.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
quote:Op maandag 7 februari 2022 10:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
![]()
Als ik ooit verkouden wordt of grieperig, dan voel ik dat als eerste aan mijn lymfeklieren in mijn hals. Dan gooi ik een nurofen er in en zet het meestal niet door. Maar is ook al weer meer dan 2 jaar geleden, sinds corona bestaat ook niet meer verkouden of grieperig geweest.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is een symptoom van elke infectie, ook van covid, en van vaccins. Je lymfeklieren zijn belangrijk voor je immuunsysteem. De reden waarom het niet veel gerapporteerd wordt is omdat het super normaal is en je meestal wat andere dingen hebt om je zorgen over te maken.
Het enige verschil is dat bij een infectie de lymfeklieren in je nek vaker opzwellen en bij vaccins in je oksel.
https://www.prevention.co(...)es-symptom-covid-19/
Maar bij de vaccinaties en boosters heb ik dat ook helemaal niet gehad, die klieren. Helemaal nergens last van gehad. Gelukkig.![]()
De zogenaamde omikron-penis?quote:Op maandag 7 februari 2022 11:23 schreef zoost het volgende:
Horror
De klieren zitten tegenwoordig in dit topicquote:Op maandag 7 februari 2022 11:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als ik ooit verkouden wordt of grieperig, dan voel ik dat als eerste aan mijn lymfeklieren in mijn hals. Dan gooi ik een nurofen er in en zet het meestal niet door. Maar is ook al weer meer dan 2 jaar geleden, sinds corona bestaat ook niet meer verkouden of grieperig geweest.
Maar bij de vaccinaties en boosters heb ik dat ook helemaal niet gehad, die klieren. Helemaal nergens last van gehad. Gelukkig.![]()
![]()
Dan ben je wel heel optimistischquote:Op maandag 7 februari 2022 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon nog even geduld, wij volgen ook over 4 maanden.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Haha, die wel. Maar die koester ik, zal ze nog missen straks.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
De klieren zitten tegenwoordig in dit topic![]()
Ja klopt, evenementen zonder regels zullen wel helemaal achteraan in de rij staan.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dan ben je wel heel optimistisch
Maar misschien dat we in juni afscheid nemen van de mondkapjes.![]()
Ik heb die allang aan de wilgen gehangen. Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja klopt, evenementen zonder regels zullen wel helemaal achteraan in de rij staan.
Maar misschien dat we in juni afscheid nemen van de mondkapjes.![]()
Ja eens. Mondkapjes is echt tien cijfers achter de komma in de marge.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb die allang aan de wilgen gehangen. Zouden meer mensen moeten doen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wat is eigenlijk het meest recente OMT model dat nu wordt gebruikt? Ben wel benieuwd op welk doemscenario we zou moeten zitten vandaag.![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)viezen-aan~a8043e9b/quote:Bloedbank Sanquin zegt dat bijna alle donoren nu antistoffen tegen corona hebben. Het gaat om zo'n 97 procent van de bloeddonoren, blijkt uit de recentste studies. De meeste van die antistoffen zijn opgewekt door vaccinatie. Mensen die zijn gevaccineerd én een keer zijn besmet met het coronavirus hadden de meeste antistoffen.
Mensen boven de 60 jaar hadden minder antistoffen dan mensen onder de 40. Zeker bij de leeftijdsgroepen die AstraZeneca of Janssen kregen, zijn minder antistoffen gemeten in december. Jongeren van 18 tot en met 24 jaar hebben vaker een infectie meegemaakt dan de andere leeftijdsgroepen.
Maar laten we vooral nog maar even mensen pesten/dreigen met 2G.![]()
Nou ja vooral de manier waarop ze nu gebruikt worden.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja eens. Mondkapjes is echt tien cijfers achter de komma in de marge.
Afgelopen weekend zowel in een amateurkantine als in een bvo-stadion geweest en dan is het dus kapje op-kapje af aan de lopende band. Verfrommelde kapjes die uit jas- en broekzakken komen, op kinnen hangen, wel afstand houden op je zitplek maar vervolgens bij de toiletten en de bar staat iedereen weer te dringen etc.
Dit zet nul zoden aan de dijk zo.![]()
En zeggen ze er daar dan iets van als je niet aan dat circus mee doet?quote:Op maandag 7 februari 2022 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou ja vooral de manier waarop ze nu gebruikt worden.
Afgelopen weekend zowel in een amateurkantine als in een bvo-stadion geweest en dan is het dus kapje op-kapje af aan de lopende band. Verfrommelde kapjes die uit jas- en broekzakken komen, op kinnen hangen, wel afstand houden op je zitplek maar vervolgens bij de toiletten en de bar staat iedereen weer te dringen etc.
Dit zet nul zoden aan de dijk zo.![]()
Ik begreep van het weekend dat nog niet iedereen de kans heeft gekregen om de booster te halen. Dat vergeet je hier wel mee te nemen.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)viezen-aan~a8043e9b/
Maar laten we vooral nog maar even mensen pesten/dreigen met 2G.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Nee joh, alleen bij je CTB-check maar daarna is het zo druk dat niemand meer op let wat iemand doet.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En zeggen ze er daar dan iets van als je niet aan dat circus mee doet?![]()
Tja het gaat natuurlijk nergens over.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)viezen-aan~a8043e9b/
Maar laten we vooral nog maar even mensen pesten/dreigen met 2G.
Persconferentie, vanaf morgen kappen met maatregelen en ctb en diepe verontschuldigingen aanbieden voor het falende beleid is het minste wat ze zouden moeten doen.![]()
Maar waarom doet iedereen dat dan nog?quote:Op maandag 7 februari 2022 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee joh, alleen bij je CTB-check maar daarna is het zo druk dat niemand meer op let wat iemand doet.![]()
Verontschuldigen? Nooitquote:Op maandag 7 februari 2022 12:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja het gaat natuurlijk nergens over.
Persconferentie, vanaf morgen kappen met maatregelen en ctb en diepe verontschuldigingen aanbieden voor het falende beleid is het minste wat ze zouden moeten doen.
Gr
Markwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik heb 'm bij me en als een fanatiekeling vraagt of ik 'm op wil doen, dan hang ik 'm met liefde aan m'n kin.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb die allang aan de wilgen gehangen. Zouden meer mensen moeten doen.
Anders blijft ie in m'n jaszak.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Sociale druk.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar waarom doet iedereen dat dan nog?![]()
Ah ja. Fanatiekelingen kom ik gelukkig nooit tegen en aan sociale druk doe ik niet. Dat scheelt.quote:![]()
Omdat ze gewoon normaal kunnen doen.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar waarom doet iedereen dat dan nog?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Waarom, hoeveel oma's gaat dit schelen?quote:Quarantaineplicht voor ongeboosterden bij terugkeer uit 12 landen
Voor twaalf landen buiten de EU is het reisadvies voor ongeboosterden aangescherpt vanwege het snel oplopende aantal besmettingen daar. Daarom geldt vanaf dinsdag een quarantaineplicht voor reizigers die terugkeren uit Albanië, Bolivia, Bosnië en Herzegovina, Costa Rica, Guyana, Libanon, Noord-Macedonië, Panama, Servië, Suriname, Tunesië en Turkije.
Alleen reizigers die minimaal zeven dagen voor hun terugreis een boosterprik hebben gekregen, hoeven niet verplicht in quarantaine. Wel moeten zij, net als alle andere reizigers, een negatieve coronatest kunnen laten zien bij aankomst. Een PCR-test mag bij vertrek maximaal 48 uur oud zijn, een sneltest niet meer dan 24 uur.
De twaalf landen gelden vanaf dinsdag als zeerhoogrisicogebied. Voorheen was dat nog hoogrisicogebied. De kleurcode blijft overigens hetzelfde voor de groep landen: oranje.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het "nieuwe normaal". Haha!quote:Op maandag 7 februari 2022 12:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat ze gewoon normaal kunnen doen.![]()
Hahaha!quote:
Zet gewoon op voorhand zo'n ding op als dat ergens van je gevraagd wordt. Breng je mensen die er ook niet om gevraagd hebben in geen geval in vervelende situaties.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
https://www.ad.nl/rotterd(...)al-gedumpt~afcbb353/
Dat is ook wel iets waar ik me aan kan storen. Dierenliefhebber hier en ik heb totaal geen respect voor mensen die zo’n diertje in huis halen vanwege een lockdown om ze daarna gewoon weer te dumpen. Bij het vuilnis neer te zetten. Zelfde geldt voor andere dieren natuurlijk.![]()
De hele dag rekening houden met sneeuwvlokjesquote:Op maandag 7 februari 2022 12:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hahaha!
Zet gewoon op voorhand zo'n ding op als dat ergens van je gevraagd wordt. Breng je mensen die er ook niet om gevraagd hebben in geen geval in vervelende situaties.![]()
![]()
![]()
Gelukkig is er een betaalmuur.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat is ook wel iets waar ik me aan kan storen. Dierenliefhebber hier en ik heb totaal geen respect voor mensen die zo’n diertje in huis halen vanwege een lockdown om ze daarna gewoon weer te dumpen. Bij het vuilnis neer te zetten. Zelfde geldt voor andere dieren natuurlijk.Tap tap tap![]()
Ja want ik doel verder niet op winkelpersoneel of vrijwilligers van de sportverenigingquote:Op maandag 7 februari 2022 12:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De hele dag rekening houden met sneeuwvlokjes![]()
.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Was ook meer de algehele verwachting toen ze begonnen met vaccineren en verwacht werd dat het aantal besmettingen daarna zou dalen en het tegenovergestelde gebeurde. En dat in alle landen op datzelfde moment. Toen bleek toch dat vaccinatie niet echt hielp in het voorkomen van besmettingen.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Persoonlijke ervaringen hebben dan ook nul relevantie voor wat betreft de vraag in hoeverre vaccinatie effectief is tegen het verminderen van de besmettingskans.To BG or not to BG!![]()
Komt er op neer dat opvang centra (in dit geval gaat het om konijnen) helemaal vol zitten, onder andere door veel mensen die er toch niet goed over nagedacht hebben en zo’n diertje toch wel veel werk is als je weer naar kantoor moet. Leuk voor een lockdown, maar daarna meer een hinder. Sommigen brengen hem terug met excuusjes; anderen zetten hun konijn ergens in het wild neer, of bij het vuilnis. Sneu.quote:![]()
![]()
Dat is wat mij betreft ook de reden dat de ongezonde focus op het alles en iedereen blijven testen toch echt zal moeten veranderen.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:15 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Was ook meer de algehele verwachting toen ze begonnen met vaccineren en verwacht werd dat het aantal besmettingen daarna zou dalen en het tegenovergestelde gebeurde. En dat in alle landen op datzelfde moment. Toen bleek toch dat vaccinatie niet echt hielp in het voorkomen van besmettingen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja maar zo houden we zicht op het virus! Het is bijvoorbeeld heel goed te zien dat het virus nu overal is!quote:Op maandag 7 februari 2022 12:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is wat mij betreft ook de reden dat de ongezonde focus op het alles en iedereen blijven testen toch echt zal moeten veranderen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Echt niet. Ik verrek het. Breng ook helemaal niemand in vervelende situaties. Zo spannend is het allemaal niet. Maak je niet zo druk.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hahaha!
Zet gewoon op voorhand zo'n ding op als dat ergens van je gevraagd wordt. Breng je mensen die er ook niet om gevraagd hebben in geen geval in vervelende situaties.![]()
Ja dat verwachtte ik alquote:Op maandag 7 februari 2022 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Komt er op neer dat opvang centra (in dit geval gaat het om konijnen) helemaal vol zitten, onder andere door veel mensen die er toch niet goed over nagedacht hebben en zo’n diertje toch wel veel werk is als je weer naar kantoor moet. Leuk voor een lockdown, maar daarna meer een hinder. Sommigen brengen hem terug met excuusjes; anderen zetten hun konijn ergens in het wild neer, of bij het vuilnis. Sneu.Was ik twee jaar geleden al bang voor. De dieren waren een tijdje niet aan te slepen.
Tap tap tap![]()
https://scientias.nl/somm(...)tand-tegen-covid-19/quote:
Resistent
“Er is een groeiend besef dat veel mensen een aangeboren resistentie tegen virale infecties lijken te hebben,” zegt onderzoeksleider Cliona O’Farrelly. “Mijn team en ik benadrukken dit al enkele jaren, sinds de ontdekking dat ongeveer een derde van de rhesus-negatieve Ierse vrouwen die tussen 1977 en 1979 werden blootgesteld aan hepatitis C, nooit symptomen van het virus vertoonden. Vanwege dat werk, samen met de toenemende kennis over de enorm wisselende reacties van mensen op de blootstelling aan het coronavirus, zijn we ervan overtuigd dat een deel van de bevolking er bestand tegen is.”To BG or not to BG!![]()
Dat vind ik ook heel erg. En dat gebeurt ook massaal bij honden. Niet zozeer dumpen, maar dat ze na een jaar weer worden afgedankt/doorverkocht. Voor die dieren zelf ook niet prettig. Alhoewel ze beter ook niet bij dat soort eigenaren kunnen zijn natuurlijk.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat is ook wel iets waar ik me aan kan storen. Dierenliefhebber hier en ik heb totaal geen respect voor mensen die zo’n diertje in huis halen vanwege een lockdown om ze daarna gewoon weer te dumpen. Bij het vuilnis neer te zetten. Zelfde geldt voor andere dieren natuurlijk.![]()
Denkt het 15-jarige meisje dat jou moet aanspreken in de supermarkt vast anders over.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Echt niet. Ik verrek het. Breng ook helemaal niemand in vervelende situaties. Zo spannend is het allemaal niet. Maak je niet zo druk.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Klopt. Eerste lockdown voorjaar 2020 ging iedereen ook massaal aan de huisdieren. Vervolgens in de zomermaanden alweer veel dieren of gedumpt, of terug naar het asiel.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook heel erg. En dat gebeurt ook massaal bij honden. Niet zozeer dumpen, maar dat ze na een jaar weer worden afgedankt/doorverkocht. Voor die dieren zelf ook niet prettig. Alhoewel ze beter ook niet bij dat soort eigenaren kunnen zijn natuurlijk.![]()
Ja, je moet ook wel een simpele temeier zijn hoor als je nu weer met je staart tussen je benen naar je kutkantoorbaan rijdt en erachter komt dat zo'n beest ook daadwerkelijk actie van jou verwacht en vereist.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Komt er op neer dat opvang centra (in dit geval gaat het om konijnen) helemaal vol zitten, onder andere door veel mensen die er toch niet goed over nagedacht hebben en zo’n diertje toch wel veel werk is als je weer naar kantoor moet. Leuk voor een lockdown, maar daarna meer een hinder. Sommigen brengen hem terug met excuusjes; anderen zetten hun konijn ergens in het wild neer, of bij het vuilnis. Sneu.
Konijn is wel lekker, dat dan weer wel.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Dat doen we hier al de hele dagquote:Op maandag 7 februari 2022 12:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De hele dag rekening houden met sneeuwvlokjes![]()
![]()
![]()
Het is een keuze om mensen daarop aan te spreken. Je hoeft geen ruzie te maken of agressief te worden maar personeel/vrijwilligers kunnen ook gewoon de andere kant opkijken als het ze niet uitmaakt. Als het sneeuwvlokjes zijn kan ik mij voorstellen dat ze graag anderen op mondkapjes wijzen zodat ze zich lekker veilig kunnen voelenquote:Op maandag 7 februari 2022 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja want ik doel verder niet op winkelpersoneel of vrijwilligers van de sportvereniging.
![]()
![]()
Ligt ook aan de situatie. Als het personeel zelf het ook niet zo nauw neemt met de plicht ben ik ook eerder geneigd het ding op de kin te hangen.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Denkt het 15-jarige meisje dat jou moet aanspreken in de supermarkt vast anders over.
Maar verder draag ik het wel hoor, ik zie het nut er niet (meer) van in, maar ruzie maken met een winkelmedewerker is verspilling van tijd.![]()
Je vraagt personeel aan werkweigering te doen met alle gevolgen van dien omdat jij te dwars bent vijf minuten een mondkapje te dragen?quote:Op maandag 7 februari 2022 12:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is een keuze om mensen daarop aan te spreken. Je hoeft geen ruzie te maken of agressief te worden maar personeel/vrijwilligers kunnen ook gewoon de andere kant opkijken als het ze niet uitmaakt. Als het sneeuwvlokjes zijn kan ik mij voorstellen dat ze graag anderen op mondkapjes wijzen zodat ze zich lekker veilig kunnen voelen'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik ben nog nooit aangesproken door een supermarktmedewerker om mijn mondkapje op te doen.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Denkt het 15-jarige meisje dat jou moet aanspreken in de supermarkt vast anders over.
Overigens, 99 van de 100 draagt m onder de neus.
Spreek jij al die mensen dan ook aan dat ze hun mondkapje ook over hun neus moeten dragen? Zo niet, dan ben je gewoon een hypocriet.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Die jongetjes en meisjes krijgen 8 euro het uur om precies dat te doen, er is weinig ruimte voor een persoonlijke assessment van de agile situatie tijdens de stand-up.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:22 schreef Anton91 het volgende:
Het is een keuze om mensen daarop aan te spreken.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Die spreekt mij nergens op aan. Want het boeit haar niet. En ze moet mij er ook niet op aanspreken. Want het boeit de eigenaar ook niet. Wat doe jij dramatisch zeg. Kom je eigenlijk nog wel eens in levende lijve in een supermarkt?quote:Op maandag 7 februari 2022 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Overigens zou ik hem gewoon op doen als dat meisje dat vraagt, want ik ga er niet over in discussie op zo'n moment, maar dat gebeurt dus nooit.![]()
Ik begrijp ook veel maatregelen niet. Mondkapjes voegen naar mijn mening amper wat toe; vooral omdat ze niet juist gedragen worden door veel mensen. Als het aan mij had gelegen zouden die dingen vrijwillig worden.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Echt niet. Ik verrek het. Breng ook helemaal niemand in vervelende situaties. Zo spannend is het allemaal niet. Maak je niet zo druk.
Maar ik doe hem wel gewoon netjes op als dat moet. Ik kan wat vinden van regels, maar dat los je niet op door de regels dan maar gewoon te negeren. We zitten hier wel te zeuren dat ze de horeca weer open moesten gooien (voorbeeld), maar nu kunnen ze open met mondkapjes en dan zijn er mensen die die ondernemers dus in een nare positie brengen. Mogen ze eindelijk open..
Zou wat zijn als er iemand opeens besluit dat hij het niet eens is met stoppen bij een rood stoplicht. En dan uit protest lekker door rijdt![]()
Niet vaak eens met @Da_Sandman maar in dit geval vind ik dat hij een punt heeft.![]()
Toch lijkt me van alle overbodige huisdieren het probleem met een konijn het makkelijkst oplosbaar.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Komt er op neer dat opvang centra (in dit geval gaat het om konijnen) helemaal vol zitten, onder andere door veel mensen die er toch niet goed over nagedacht hebben en zo’n diertje toch wel veel werk is als je weer naar kantoor moet. Leuk voor een lockdown, maar daarna meer een hinder. Sommigen brengen hem terug met excuusjes; anderen zetten hun konijn ergens in het wild neer, of bij het vuilnis. Sneu.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Maar dan ben je al binnen. Zet dat ding gewoon standaard op en als binnen blijkt dat het niet hoeft zet je hem af.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ligt ook aan de situatie. Als het personeel zelf het ook niet zo nauw neemt met de plicht ben ik ook eerder geneigd het ding op de kin te hangen.
Maar verder draag ik het wel hoor, ik zie het nut er niet (meer) van in, maar ruzie maken met een winkelmedewerker is verspilling van tijd.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
En misschien is de supermarktmedewerker die het niet durfde wel door zijn of haar baas aangesproken dat jij niet aangesproken werd.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit aangesproken door een supermarktmedewerker om mijn mondkapje op te doen.
Overigens, 99 van de 100 draagt m onder de neus.
Spreek jij al die mensen dan ook aan dat ze hun mondkapje ook over hun neus moeten dragen? Zo niet, dan ben je gewoon een hypocriet.
Waarom zou ik verder iemand aan moeten spreken?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik hoor inmiddels ook bij de corona patiënten.
Zaterdag getest - positief. Beetje koorts gehad en een klein hoestje. Nu nog een hoestje af en toe, ik denk omdat het loskomt.
Het is precies wat ik wilde. 2x vaccin, maar nu Omikron als booster. Liever een beetje ziek van de 2022 variant dan een vaccin gebaseerd op de 2020 variant.
Zaterdag mag ik weer los mits 100% klachtenvrij natuurlijk!![]()
![]()
Misschien dat ik bij andere winkels kom maar ik zie nooit een corona-agentje bij de winkels.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Die jongetjes en meisjes krijgen 8 euro het uur om precies dat te doen, er is weinig ruimte voor een persoonlijke assessment van de agile situatie tijdens de stand-up.![]()
Ik zie hier bijvoorbeeld al ruim 1500 oplossingen.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch lijkt me van alle overbodige huisdieren het probleem met een konijn het makkelijkst oplosbaar.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat doe ik ook.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dan ben je al binnen. Zet dat ding gewoon standaard op en als binnen blijkt dat het niet hoeft zet je hem af.
Ik heb maar 1 keer echt 'geweigerd' het te dragen en dat was afgelopen najaar bij het kennismakingsgesprek met mijn nieuwe huisarts. Die hield toen in het kantoortje achter het bureau ook eerst het kapje op, waarna ik heb gevraagd of ze af mochten omdat ik mij daar prettiger bij voelde in een persoonlijk gesprek. En zo geschiedde. Geen ruzie. Ik heb toen de stoel gewoon een meter verder naar achteren geschoven.![]()
Nee niet met je eens.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik begrijp ook veel maatregelen niet. Mondkapjes voegen naar mijn mening amper wat toe; vooral omdat ze niet juist gedragen worden door veel mensen. Als het aan mij had gelegen zouden die dingen vrijwillig worden.
Maar ik doe hem wel gewoon netjes op als dat moet. Ik kan wat vinden van regels, maar dat los je niet op door de regels dan maar gewoon te negeren. We zitten hier wel te zeuren dat ze de horeca weer open moesten gooien (voorbeeld), maar nu kunnen ze open met mondkapjes en dan zijn er mensen die die ondernemers dus in een nare positie brengen. Mogen ze eindelijk open..
Zou wat zijn als er iemand opeens besluit dat hij het niet eens is met stoppen bij een rood stoplicht. En dan uit protest lekker door rijdt![]()
Niet vaak eens met @:da_sandman maar in dit geval vind ik dat hij een punt heeft.
Kijk maar eens een gemiddeld debat in de tweede kamer. Niemand draagt een mondkapje bij het heen en weer lopen naar de interruptie microfoon. En dat zijn dan de mensen die voor ons bepalen dat we een mondkapje op moeten doen als we in een restaurant naar de wc moeten of wanneer we in een stadion een biertje willen halen.
Geef eerst zelf maar eens het goede voorbeeld geven voordat je mij dingen gaat opleggen waarvan de effectiviteit op z'n zachts gezegd nogal discutabel is in doorstroomlocaties zoals een supermarkt.
[ Bericht 0% gewijzigd door DonDruiper op 07-02-2022 12:33:30 ]Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Haha, nee ik ook niet, echt niet. Zie alleen winkelpersoneel dat er wat dat betreft met de pet naar gooit. Gelijk hebben ze. Wat kan hun het schelen. Maar ook in de horeca, zie het personeel en zeker de eigenaren daar ook geen mondkapje dragen en naar de CTB wordt gewoon niet gevraagd. Ik heb hem al klaar als ik naar binnen loop "wil je hem zien?", "nee hoor, ik geloof het wel". Oké dan.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien dat ik bij andere winkels kom maar ik zie nooit een corona-agentje bij de winkels.![]()
Oh? Je kent alle medewerkers en eigenaren persoonlijk dat je zeker weet dat ze het niet laten gaan omdat ze geen zin in gezeik hebben?quote:Op maandag 7 februari 2022 12:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die spreekt mij nergens op aan. Want het boeit haar niet. En ze moet mij er ook niet op aanspreken. Want het boeit de eigenaar ook niet. Wat doe jij dramatisch zeg. Kom je eigenlijk nog wel eens in levende lijve in een supermarkt?
Overigens zou ik hem gewoon op doen als dat meisje dat vraagt, want ik ga er niet over in discussie op zo'n moment, maar dat gebeurt dus nooit.
Je moet haar uberhaupt niet in de positie willen dwingen dat ze het moet vragen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Niet allemaal, maar wel veel bij de winkels waar ik kom. En als ze hem zelf niet dragen of op half elf, dan weet ik ook wel genoeg eigenlijk.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh? Je kent alle medewerkers en eigenaren persoonlijk dat je zeker weet dat ze het niet laten gaan omdat ze geen zin in gezeik hebben?
Je moet haar uberhaupt niet in de positie willen dwingen dat ze het moet vragen.![]()
Wat heeft dat meisje bij de Appie eraan dat 'hullie het ook niet doen'?quote:Op maandag 7 februari 2022 12:28 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee niet met je eens.
Kijk maar eens een gemiddeld debat in de tweede kamer. Niemand draagt een mondkapje bij het heen en weer lopen naar de interruptie microfoon. En dat zijn dan de mensen die voor ons bepalen dat we een mondkapje op moeten doen als we in een restaurant naar de wc moeten of wanneer we in een stadion een biertje willen halen.
Geef eerst zelf maar eens het goede voorbeeld voordat je mij dingen gaat opleggen waarvan de effectiviteit op z'n zachts gezegd nogal discutabel is in doorstroomlocaties zoals een supermarkt.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Heb ik netzo. Eerst voelde het 'fout' om er geen te dragen in de supermarkt en verwachtte dat er elk moment iemand je kon aanspreken. Maar dat gebeurde niet en nu ben ik er al aan gewend. Ook geen boze blikken ofzo, volgens mij is iedereen er wel klaar mee maar durven ze nog niet goed.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die spreekt mij nergens op aan. Want het boeit haar niet. En ze moet mij er ook niet op aanspreken. Want het boeit de eigenaar ook niet. Wat doe jij dramatisch zeg. Kom je eigenlijk nog wel eens in levende lijve in een supermarkt?
Overigens zou ik hem gewoon op doen als dat meisje dat vraagt, want ik ga er niet over in discussie op zo'n moment, maar dat gebeurt dus nooit.To BG or not to BG!![]()
En bij die andere winkels zet je 'm dus niet standaard op. Terwijl ze dat wellicht wel willen en het je niet vragen om conflicten te mijden. Omdat ze niet durven. Waarom zou je die mensen die gewoon aan het werk zijn met jouw dwarsheid willen opzadelen?quote:Op maandag 7 februari 2022 12:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar wel veel bij de winkels waar ik kom. En als ze hem zelf niet dragen of op half elf, dan weet ik ook wel genoeg eigenlijk.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Niks. Dan gaat dat meisje maar klagen in DH.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat heeft dat meisje bij de Appie eraan dat 'hullie het ook niet doen'?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Precies.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:30 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Heb ik netzo. Eerst voelde het 'fout' om er geen te dragen in de supermarkt en verwachtte dat er elk moment iemand je kon aanspreken. Maar dat gebeurde niet en nu ben ik er al aan gewend. Ook geen boze blikken ofzo, volgens mij is iedereen er wel klaar mee maar durven ze nog niet goed.
Supermarktmedewerkers groeten me netjes en ik zie nergens afkeurende blikken.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Sommigen maken het wel heel dramatisch allemaal. Alsof dat meisje nu nachten wakker ligt door mij. Ik ken best wat vulploegers en oproepkrachten van die leeftijd die in supermarkten werken. Die geven echt geen ene fuck om heel die coronaregels die er nog zijn.![]()
Het is ook niet dat ik dagelijks zes winkels bezoek of zo. Heb wel wat beters te doen.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En bij die andere winkels zet je 'm dus niet standaard op. Terwijl ze dat wellicht wel willen en het je niet vragen om conflicten te mijden. Omdat ze niet durven. Waarom zou je die mensen die gewoon aan het werk zijn met jouw dwarsheid willen opzadelen?![]()
Ik heb 2 katten sinds de lockdown en ik doe ze niet meer weg. Ze zijn lief en mijn maatjesquote:Op maandag 7 februari 2022 12:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. Eerste lockdown voorjaar 2020 ging iedereen ook massaal aan de huisdieren. Vervolgens in de zomermaanden alweer veel dieren of gedumpt, of terug naar het asiel.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Dat laatste is een goed argument tegen het hele ctb trouwensquote:Op maandag 7 februari 2022 12:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh? Je kent alle medewerkers en eigenaren persoonlijk dat je zeker weet dat ze het niet laten gaan omdat ze geen zin in gezeik hebben?
Je moet haar uberhaupt niet in de positie willen dwingen dat ze het moet vragen.![]()
![]()
Burgers moeten zich ķf aan de regels houden ķf elkaar erbij lappen.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En bij die andere winkels zet je 'm dus niet standaard op. Terwijl ze dat wellicht wel willen en het je niet vragen om conflicten te mijden. Omdat ze niet durven. Waarom zou je die mensen die gewoon aan het werk zijn met jouw dwarsheid willen opzadelen?
Gr. Mark - van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie![]()
Alle supermarktmedewerkers zijn wappies die vriendelijk knikken naar mensen zonder mondkapje. Dit topic soms.
In Southern Sun
Jij begint wel steeds meer de realiteit te verliezen hoor. Daarom vraag ik me af, kom je zelf nog wel eens in winkels en supermarkten, of laat je alles bezorgen?quote:Op maandag 7 februari 2022 12:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Alle supermarktmedewerkers zijn wappies die vriendelijk knikken naar mensen zonder mondkapje. Dit topic soms.
![]()
Officieel moeten onze klanten bij lopen ook een kapje op (sportschool) maar vrijwel niemand doet dat. Een enkele bejaarde, dat is het wel. Wij gaan er niet meer om vragen in ieder geval. Personeel doet er ook niet meer aan mee. Ik ben al niet zo dol op regels zijn regels, maar al helemaal niet als ze in mijn optiek nergens op slaan. Kapje op kapje af, trap op met kapje en dan voor 30 man een les geven zonder. Leg het me maar uit.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Oh ja goh aangezien je aan mij vroeg of ik nog wel eens in levende lijve in winkels kom dacht ik dat jij toch dagelijks wel de winkels plat liep en iedereen kent.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is ook niet dat ik dagelijks zes winkels bezoek of zo. Heb wel wat beters te doen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat is inderdaad een andere discussiequote:Op maandag 7 februari 2022 12:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat laatste is een goed argument tegen het hele ctb trouwens.
In Southern Sun
Haha ja hilarisch.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik heb in mijn sportschool niet 1x mijn CTB moeten laten zien.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:35 schreef josja het volgende:
Officieel moeten onze klanten bij lopen ook een kapje op (sportschool) maar vrijwel niemand doet dat. Een enkele bejaarde, dat is het wel. Wij gaan er niet meer om vragen in ieder geval. Personeel doet er ook niet meer aan mee. Ik ben al niet zo dol op regels zijn regels, maar al helemaal niet als ze in mijn optiek nergens op slaan. Kapje op kapje af, trap op met kapje en dan voor 30 man een les geven zonder. Leg het me maar uit.
De eigenaar wil graag dat we een mondkapje opdoen bij het naar binnen en buiten lopen, maar alleen om eventuele fanatieke BOA's te laten zien dat we écht mondkapjes dragen. Zodra je binnen bent mag 'ie af en loopt iedereen door elkaar heen.
Poppenkast is het. Niks meer, niks minder.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Kan ik ook niet helpen dat jij vaak verkeerde conclusies trekt. Komt omdat je voor anderen gaat denken, of zelf een invulling daar aan geeft. Beperk je gewoon tot wat er letterlijk staat.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh ja goh aangezien je aan mij vroeg of ik nog wel eens in levende lijve in winkels kom dacht ik dat jij toch dagelijks wel de winkels plat liep en iedereen kent.![]()
quote:Op maandag 7 februari 2022 12:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is ook niet dat ik dagelijks zes winkels bezoek of zo. Heb wel wat beters te doen.![]()
![]()
Een beetje zoals hardlopers, vaarders, kale mannen en donkere mensen.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat one of us erkennings knikje in zulke settings.
Meestal gevolgd door een scheve blik richting een schaap die in alle macht het mondkapje probeert goed te trekken en zijn boodschappen laat vallen omdat zijn bril beslaat en hij op anderen botst.![]()
Kijk, daar ga je weer. Het wordt wel steeds lager. Maar ik kan het hebben, ik weet zelf wel beter.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha ik vind dat een compliment maar ik verwacht gezien je posthistorie niet dat je het vermogen hebt dat te begrijpen.![]()
Het is weer maandag..
Dat worden dus weer grote zwarte koppen dat de ziekenhuizen weer vollopenZuiger van het FOK!-OMT![]()
Het hele topic is een grote poppenkast. Of nee, heel FOK! Inclusief alle users.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:36 schreef DonDruiper het volgende:
Poppenkast is het. Niks meer, niks minder.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
IC instroom 14
IC bezetting 214
Kliniek instroom 154
Kliniek bezetting 1279
Stijging des doods. @Oliver23![]()
Alles op slot!quote:Op maandag 7 februari 2022 12:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 14
IC bezetting 214
Kliniek instroom 154
Kliniek bezetting 1279
Stijging des doods. @:oliver23
1G invoeren op de werkplek.![]()
Jaap en Jacco werken al een nieuw model.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:42 schreef DonDruiper het volgende:
Het is weer maandag..
Dat worden dus weer grote zwarte koppen dat de ziekenhuizen weer vollopen![]()
Zou dus maar een uitstroom van 8 betekenen op de Verpleegafdelingenquote:Op maandag 7 februari 2022 12:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 14
IC bezetting 214
Kliniek instroom 154
Kliniek bezetting 1279
Stijging des doods. @:oliver23![]()
![]()
Dat overigens nog niemand vagewebsitevoldubieuzeclaims.com heeft geregistreerd
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Wat een instroom na 80k besmettingenquote:Op maandag 7 februari 2022 12:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 14
IC bezetting 214
Kliniek instroom 154
Kliniek bezetting 1279
Stijging des doods. @:oliver23![]()
![]()
Vooral plussen op de kliniek toch? IC blijft een beetje hangen in de lage 210's.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 14
IC bezetting 214
Kliniek instroom 154
Kliniek bezetting 1279
Stijging des doods. @:oliver23
En dat lijkt me niet heel raar of zorgwekkend, misschien een na-ijl effect van de piek die vorige week is geweest. Ben benieuwd hoe snel die kliniek weer uitstroomt.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
MAAR HET IS GEEN GRIEP!quote:Op maandag 7 februari 2022 13:01 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Wat een instroom na 80k besmettingenHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat is toch altijd zo op een maandag?quote:Op maandag 7 februari 2022 13:01 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Zou dus maar een uitstroom van 8 betekenen op de Verpleegafdelingen
Niet dat de media deze cijfers op die manier interpreteren..Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ja met een uitstroom van 8 kan ik het ook. Op een normale dag is dat 120-130 of zo en dan is er weinig aan de hand.
Inb4 panikerende kranten![]()
Een uitstroom van 8 is wel heel extreem.
Vorige week 48 en de week daarvoor 70.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
De systemen kunnen deze grote aantallen niet aanquote:Op maandag 7 februari 2022 13:01 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Zou dus maar een uitstroom van 8 betekenen op de Verpleegafdelingen![]()
![]()
Dat klopt niet. In Brabant was de uitstroom al 15.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:01 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Zou dus maar een uitstroom van 8 betekenen op de Verpleegafdelingen![]()
Verpleegafdeling is inderdaad -8. Mocht er niemand naar buiten vanwege de weersomstandigheden?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ja maar dat is toch ook zo?quote:Op maandag 7 februari 2022 13:06 schreef DonDruiper het volgende:
Inb4
FORSE STIJGING IN DE ZIEKENHUIZENZuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op maandag 7 februari 2022 13:06 schreef DonDruiper het volgende:
Inb4
FORSE STIJGING IN DE ZIEKENHUIZEN
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Nee, niet zorgwekkend. Zorgwekkend is het verzuim. Kan nog steeds niet 100 procent OK draaien omdat ik meer dan 10 procent verzuim heb. Daarnaast zijn klinische bedden dicht door hoog verzuim dus zelfs al had ik het OK personeel, dan kon ik er nog niks mee.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Vooral plussen op de kliniek toch? IC blijft een beetje hangen in de lage 210's.
En dat lijkt me niet heel raar of zorgwekkend, misschien een na-ijl effect van de piek die vorige week is geweest. Ben benieuwd hoe snel die kliniek weer uitstroomt.
IC verzuim zit hier boven de 16 procent.![]()
![]()
Limburg zal de totaalcijfers wel weer verprutsen.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat klopt niet. In Brabant was de uitstroom al 15."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Is het puur verzuim vanwege de quarantaineplicht of ook omdat personeel daadwerkelijk ziek is?quote:Op maandag 7 februari 2022 13:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, niet zorgwekkend. Zorgwekkend is het verzuim. Kan nog steeds niet 100 procent OK draaien omdat ik meer dan 10 procent verzuim heb. Daarnaast zijn klinische bedden dicht door hoog verzuim dus zelfs al had ik het OK personeel, dan kon ik er nog niks mee.
IC verzuim zit hier boven de 16 procent.
Want ik ben wel benieuwd hoe lang die quarantaineplicht nog blijft als je straks wel met een endemisch coronavirus te maken krijgt. Ik heb een beetje het idee dat we nu onszelf in de voet schieten.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Oh noooo!!!Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Endemisch betekent meestal dat je het elke paar jaar krijgt, niet elke paar weken.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:10 schreef Stoney3K het volgende:
Is het puur verzuim vanwege de quarantaineplicht of ook omdat personeel daadwerkelijk ziek is?
Want ik ben wel benieuwd hoe lang die quarantaineplicht nog blijft als je straks wel met een endemisch coronavirus te maken krijgt. Ik heb een beetje het idee dat we nu onszelf in de voet schieten.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Beetje van beide. Personeel dat thuis zit met corona maar met geen/amper klachten. En personeel dat thuis zit dat ziek is, incl. long covid.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Is het puur verzuim vanwege de quarantaineplicht of ook omdat personeel daadwerkelijk ziek is?
Want ik ben wel benieuwd hoe lang die quarantaineplicht nog blijft als je straks wel met een endemisch coronavirus te maken krijgt. Ik heb een beetje het idee dat we nu onszelf in de voet schieten.![]()
Endemisch betekent vooral dat er altijd de kans is dat er iemand het krijgt.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Endemisch betekent meestal dat je het elke paar jaar krijgt, niet elke paar weken.
We gaan ook niet alle medewerkers van een ziekenhuis dagelijks testen op verkoudheid of griep, en naar huis schoppen als ze positief zijn.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dit vind ik overigens wel een leuke vergelijking die je daar aanhaalt. Iedereen is het er wel mee eens dat een stoplicht nut heeft. Maar ga jij ook wachten 'savonds in een lege straat en je wil de weg oversteken te voet of met de fiets en het is rood?quote:Op maandag 7 februari 2022 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
![]()
Heeft dat met corono/quarantaine te maken? Of met burnouts e.d. Heb een huisartsenpraktijk als klant en daar is vooral het laatste al 2 jaar schering en inslag.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, niet zorgwekkend. Zorgwekkend is het verzuim. Kan nog steeds niet 100 procent OK draaien omdat ik meer dan 10 procent verzuim heb. Daarnaast zijn klinische bedden dicht door hoog verzuim dus zelfs al had ik het OK personeel, dan kon ik er nog niks mee.
Ja.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Heeft dat met corono/quarantaine te maken? Of met burnouts e.d. Heb een huisartsenpraktijk als klant en daar is vooral het laatste al 2 jaar schering en inslag.
@Coco![]()
Ik hoop dat mensen met griep voortaan gewoon thuisblijven. Als we iets mee zouden moeten nemen van deze pandemie...quote:Op maandag 7 februari 2022 13:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Endemisch betekent vooral dat er altijd de kans is dat er iemand het krijgt.
We gaan ook niet alle medewerkers van een ziekenhuis dagelijks testen op verkoudheid of griep, en naar huis schoppen als ze positief zijn.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Denk dat bedrijven daar wel meer op gaan sturen. De pandemie heeft laten zien dat thuiswerken eigenlijk in veel gevallen prima kan. Dus ipv het kantoor onder te hoesten gewoon thuis inloggen.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen met griep voortaan gewoon thuisblijven. Als we iets mee zouden moeten nemen van deze pandemie...![]()
door dat pleurisweer van gisteren wilde gewoon niemand naar huis, geen wonder dat die uitstroom zo laag is.![]()
Alleen bij echte griep dan. Niet bij een paar dagen snotteren of hoesten, verkoudheid dus. Je zal maar werkgever zijn...quote:Op maandag 7 februari 2022 13:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen met griep voortaan gewoon thuisblijven. Als we iets mee zouden moeten nemen van deze pandemie...
Maar als je echte griep hebt, dan ben je eigenlijk ook niet eens in staat te gaan werken. Dat is wel erger dan dat manfluutje dat momenteel rondwaart.![]()
nou snotterende en hoestende mensen ook liever gewoon thuis... zeker als thuiswerken gewoon mogelijk is...quote:Op maandag 7 februari 2022 13:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Alleen bij echte griep dan. Niet bij een paar dagen snotteren of hoesten, verkoudheid dus. Je zal maar werkgever zijn...![]()
Op de Japanse toer met mondkapjes in het OV als je verkouden bentquote:Op maandag 7 februari 2022 13:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nou snotterende en hoestende mensen ook liever gewoon thuis... zeker als thuiswerken gewoon mogelijk is...
Tap tap tap![]()
Ja, dan heb je het over een kantoor, waar iedereen het hier over heeft doorgaans. Maar een beetje moeilijk om thuis te werken als je buschauffeur of elektricien bent.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nou snotterende en hoestende mensen ook liever gewoon thuis... zeker als thuiswerken gewoon mogelijk is...![]()
Thuiswerken is de oplossing. Al voor corona had ik een hekel aan de bikkel die hoestend en snotterend op kantoor zat, want hart voor de zaak...quote:Op maandag 7 februari 2022 13:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Alleen bij echte griep dan. Niet bij een paar dagen snotteren of hoesten, verkoudheid dus. Je zal maar werkgever zijn...
Maar als je echte griep hebt, dan ben je eigenlijk ook niet eens in staat te gaan werken. Dat is wel erger dan dat manfluutje dat momenteel rondwaart.![]()
We moeten ook niet teriel willen worden.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen met griep voortaan gewoon thuisblijven. Als we iets mee zouden moeten nemen van deze pandemie...
Bovendien, ziekteverzuim kost veel geld en ondertussen besmetten we elkaar gewoon tijdens de incubatietijd via huisgenoten, vrienden, kroeg, etc...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ik ben 's avonds laat te voet wel eens overgestoken terwijl het stoplicht rood was. Dat is inderdaad ook tegen de regels. Verschil is alleen dat er op zo'n moment niemand in de buurt is en ik geen anderen benadeel.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dit vind ik overigens wel een leuke vergelijking die je daar aanhaalt. Iedereen is het er wel mee eens dat een stoplicht nut heeft. Maar ga jij ook wachten 'savonds in een lege straat en je wil de weg oversteken te voet of met de fiets en het is rood?
Je hebt gelijk hoor; veel medewerkers zullen wellicht hun schouders ophalen en er geen punt van maken, maar er zijn ook medewerkers die het niet durven te vragen. Medewerkers die je wellicht in een lastige situatie manoeuvreert door je expres niet aan de regels te houden![]()
![]()
Ik voel me een klein beetje aangesproken..quote:Op maandag 7 februari 2022 13:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Thuiswerken is de oplossing. Al voor corona had ik een hekel aan de bikkel die hoestend en snotterend op kantoor zat, want hart voor de zaak...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
zo'n persoon moet zich dan ook niet ziekmelden maar gewoon aan z'n eigen keukentafel gaan werken als dat kan...quote:Op maandag 7 februari 2022 13:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
We moeten ook niet teriel willen worden.
Bovendien, ziekteverzuim kost veel geld en ondertussen besmetten we elkaar gewoon tijdens de incubatietijd via huisgenoten, vrienden, kroeg, etc...![]()
Fixed!quote:Op maandag 7 februari 2022 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben 's avonds laat te voet wel eens overgestoken terwijl het stoplicht rood was. Dat is inderdaad ook tegen de regels. Verschil is alleen dat er op zo'n moment niemand in de buurt is en ik geen anderen benadeel.
Je hebt gelijk hoor; veel medewerkers zullen wellicht hun schouders ophalen en er geen punt van maken, maar er zijn ook medewerkers die het niet durven te vragen. Medewerkers die je de overheid wellicht in een lastige situatie manoeuvreert door deze regels op te leggen en de controle bij de winkelmedewerker te leggen je expres niet aan de regels te houden
[ Bericht 3% gewijzigd door Perox op 07-02-2022 13:39:13 (oops nu echt gefixt :D) ]![]()
Insert Steven Berghuis.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En dan uiteindelijk wel naar huis gaan, maar dan heeft hij/zij wel laten zien dat ze echt wilde komen werken. Vervolgens de halve afdeling aangestoken.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Thuiswerken is de oplossing. Al voor corona had ik een hekel aan de bikkel die hoestend en snotterend op kantoor zat, want hart voor de zaak...![]()
Zo te lezen laat iedere sukkel hier die ook maar een beetje hoofdpijn en of een hoestje heeft zich meteen testen. Fucking pussy’s.
Zo kan de regering aan de gang blijven gaan met paniekzaaien. You are part of the problem.*Hosselcopter*![]()
Je zegt het wat onbeholpen, maar in de kern is het wel waar ja..quote:Op maandag 7 februari 2022 13:40 schreef Dibble het volgende:
Zo te lezen laat iedere sukkel hier die ook maar een beetje hoofdpijn en of een hoestje heeft zich meteen testen. Fucking pussy’s.
Zo kan de regering aan de gang blijven gaan met paniekzaaien. You are part of the problem.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op maandag 7 februari 2022 13:40 schreef Dibble het volgende:
Zo kan de regering aan de gang blijven gaan met paniekzaaien. You are part of the problem.![]()
![]()
Ik heb wel eens iemand gezien die 's avonds in een, ogenschijnlijk, lege straat door rood liep, om vervolgens geschept te worden door een fietser zonder licht.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dit vind ik overigens wel een leuke vergelijking die je daar aanhaalt. Iedereen is het er wel mee eens dat een stoplicht nut heeft. Maar ga jij ook wachten 'savonds in een lege straat en je wil de weg oversteken te voet of met de fiets en het is rood?
De vergelijking gaat ook maar gedeeltelijk op: als er niemand is in die straat, heeft niemand er last van als je door rood gaat. In de supermarkt heeft wel iemand er last van, het personeel. Of dat ding nou werkt of niet, is compleet irrelevant. Of politici het correcte voorbeeld geven ook. Je gaat iemands werk gewoon niet ingewikkelder maken omdat jij iets vindt, dan ben je gewoon asociaal i.m.o.![]()
Gelukkig doe ik dat dus ook niet.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:41 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens iemand gezien die 's avonds in een, ogenschijnlijk, lege straat door rood liep, om vervolgens geschept te worden door een fietser zonder licht.
De vergelijking gaat ook maar gedeeltelijk op: als er niemand is in die straat, heeft niemand er last van als je door rood gaat. In de supermarkt heeft wel iemand er last van, het personeel. Of dat ding nou werkt of niet, is compleet irrelevant. Of politici het correcte voorbeeld geven ook. Je gaat iemands werk gewoon niet ingewikkelder maken omdat jij iets vindt, dan ben je gewoon asociaal i.m.o.![]()
Dat is het wel.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:41 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Of dat ding nou werkt of niet, is compleet irrelevant.Zuiger van het FOK!-OMT
Forum Opties Forumhop: Hop naar: