SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ah, de 'hullie moeten zelf eens normaal doen' kaart.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De regering moet eens normaal doen. Scheelt een hoop symptoombestrijding.
Geen enkele beslissing van de overheid rechtvaardigt deze domme feestjes.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Het zij zo, veranderen doe je er toch niets aan.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoofdpijn door corona, dan zou je in de toekomst wel eens een verhoogd risico op alzheimer of dementie kunnen krijgen. Of Korsakov natuurlijk, maar dan van de alcohol.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ja, 2G/3G is bullshit en het is dom om het te blijven pushen.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Leef jij in zomer 2021 ofzo?
Het is aso om een QR te vragen hiervoor.
Okicrin is dusdanig besmettelijk dat we er allemaal aan moeten geloven.
Die besmettingsgeestjes zijn een QR probleem. Heeft geen impact op de zorg dus who gives a fuck?
Laat ze maar allemaal verkouden zijn een paar dagen.
Die geboosterde ouders redden zich ook wel.
Ja, mensen die opzettelijk besmet proberen te raken zijn compleet de weg kwijt. Kan jij het lekker bij de overheid leggen, maar die mensen kunnen ook gewoon even die paar hersencellen gebruiken en het gewoon niet doen.
Je kan het kut vinden (is het ook), maar dan nog hoor je je er gewoon maar even aan te houden. Als een debiel besmet proberen te raken kan je niet goedpraten en al helemaal niet in de schoenen van de overheid schuiven. Zo werkt het niet.![]()
Tuurlijk wel, het is een direct gevolg van het falende 3g beleid.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah, de 'hullie moeten zelf eens normaal doen' kaart.
Geen enkele beslissing van de overheid rechtvaardigt deze domme feestjes.
Kap je met die onzin is het direct klaar.
En we weten allemaal dat 3g niks helpt dus het rechtvaardigt het niet.
Voor jongeren js het simpep. Willen hun leven terug zonder overal buiten gesloten te worden voorbeen virus wat niks voorstelt voor ze.
In deze tijd betekent dat of vaccineren, paar dagen ziekjes of elke keer testen
Logisch gevolg.
Als 2g erdoor komt krijg je ook volop besmetyingsfeestjes.
Niemand vindt ouders met kinderen aso als ze het doen met de waterpokken.![]()
Ik vind van wel met omicron en in de huidige situaties.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, 2G/3G is bullshit en het is dom om het te blijven pushen.
Ja, mensen die opzettelijk besmet proberen te raken zijn compleet de weg kwijt. Kan jij het lekker bij de overheid leggen, maar die mensen kunnen ook gewoon even die paar hersencellen gebruiken en het gewoon niet doen.
Je kan het kut vinden (is het ook), maar dan nog hoor je je er gewoon maar even aan te houden. Als een debiel besmet proberen te raken kan je niet goedpraten en al helemaal niet in de schoenen van de overheid schuiven. Zo werkt het niet.
Je versnelt alleen het onvermijdelijke en het is dat of vaccineren of steeds testen.
Als het virus dan ook nog eens niks voor stelt voor jongeren op een paar dagen verkouden is het toch 1+1=2?
Er wordt teveel door een deltabril gekeken nog steeds.
Sterker nog je kan beargumenteren dat in 1x hoog pieken zoals in de UK ot ZA beter is dan het uitsmeren over een langere periode.
Gezien de financiële en mentale schade die deze hele situatie met zich mee brengt.![]()
Van wat worden jongeren meer buitengesloten dan anderen?quote:Op maandag 7 februari 2022 00:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, het is een direct gevolg van het falende 3g beleid.
Kap je met die onzin is het direct klaar.
En we weten allemaal dat 3g niks helpt dus het rechtvaardigt het niet.
Voor jongeren js het simpep. Willen hun leven terug zonder overal buiten gesloten te worden voorbeen virus wat niks voorstelt voor ze.
In deze tijd betekent dat of vaccineren, paar dagen ziekjes of elke keer testen
Logisch gevolg.
Als 2g erdoor komt krijg je ook volop besmetyingsfeestjes.
Niemand vindt ouders met kinderen aso als ze het doen met de waterpokken.
Expres de waterpokken laten krijgen is extreem tokkiegedrag trouwens.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Evenstar
![]()
Nogmaals, je gooit alles op een hoop om je punt te maken.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind van wel met omicron en in de huidige situaties.
Je versnelt alleen het onvermijdelijke en het is dat of vaccineren of steeds testen.
Als het virus dan ook nog eens niks voor stelt voor jongeren op een paar dagen verkouden is het toch 1+1=2?
Er wordt teveel door een deltabril gekeken nog steeds.
Sterker nog je kan beargumenteren dat in 1x hoog pieken zoals in de UK ot ZA beter is dan het uitsmeren over een langere periode.
Gezien de financiële en mentale schade die deze hele situatie met zich mee brengt.
Ja, men moet verder versoepelen of zelfs gewoon weer terug naar februari 2020 gaan.
Ja, 2G/3G is bullshit, vooral met een belachelijk besmettelijke variant.
Ja, jongeren worden minder ziek en zorgen niet of nauwelijks voor directe belasting van de zorg.
Ja, er is grote financiële en mentale schade door alle maatregelen.
Al deze dingen kloppen en ik denk ook dat iedereen hier het wel eens is met de punten hierboven. Dit kan je echter niet gebruiken om feestjes waarbij men elkaar opzettelijk probeert te besmetten te rechtvaardigen.![]()
We horen al 2 jaar niks anders dan hoe zwaar de jongeren het hebben.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Van wat worden jongeren meer buitengesloten dan anderen?
Expres de waterpokken laten krijgen is extreem tokkiegedrag trouwens.
Laat ze maar als eerst weer volledig leven:)
Ja true, maar ook een logische afweging. Je kan het maar beter gehad hebben op een bepaald punt en ontkomt er toch niet aan. Dan maar beter pro actief het bewerkstelligen zodat het achter de rug is.
Zo ook met omicron en 3g nu.
Sterker nog, denk persoonlijk dat Kuipers het wel prima vindt.
Meer zieltjes die de QR gebruiken. Kan hij het systeem in stand houden.
Om meer risicopatienten aan de booster te krijgen voor de niet complotdenkers.
Mede mogelijk gemaakt door de egoistische QR chasende jongeren.![]()
Waarom is dat tokkiegedrag?quote:Op maandag 7 februari 2022 00:16 schreef Da_Sandman het volgende:
Expres de waterpokken laten krijgen is extreem tokkiegedrag trouwens.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik voel niet de behoefte verder uit te leggen waarom een kind of wie dan ook expres ziek maken tokkiegedrag is.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Tegenwoordig bestaan er vaccinaties tegen waterpokken, maar daarvoor was het toch een behoorlijk veiligere manier om antistoffen aan te maken dan op latere leeftijd.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik voel niet de behoefte verder uit te leggen waarom een kind of wie dan ook expres ziek maken tokkiegedrag is.
"Je kunt het maar gehad hebben" is hier namelijk vrij belangrijk, in een bepaalde leeftijdscategorie
Ik snap werkelijk niet waarom de kwalificatie tokkie hierop logisch zou zijn
Of dat voor Covid ook opgaat is wat andersOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dik gedrukte zou ik niet te snel zeggen gezien de discussies hier de afgelopen weken en maandenquote:Op maandag 7 februari 2022 00:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nogmaals, je gooit alles op een hoop om je punt te maken.
Ja, men moet verder versoepelen of zelfs gewoon weer terug naar februari 2020 gaan.
Ja, 2G/3G is bullshit, vooral met een belachelijk besmettelijke variant.
Ja, jongeren worden minder ziek en zorgen niet of nauwelijks voor directe belasting van de zorg.
Ja, er is grote financiële en mentale schade door alle maatregelen.
Al deze dingen kloppen en ik denk ook dat iedereen hier het wel eens is met de punten hierboven. Dit kan je echter niet gebruiken om feestjes waarbij men elkaar opzettelijk probeert te besmetten te rechtvaardigen.
Goeie post overigens![]()
![]()
Ja maar er worden mensen ziek en dat is de doodzonde van deze eeuw!quote:Op maandag 7 februari 2022 00:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Tegenwoordig bestaan er vaccinaties tegen waterpokken, maar daarvoor was het toch een behoorlijk veiligere manier om antistoffen aan te maken dan op latere leeftijd.
"Je kunt het maar gehad hebben" is hier namelijk vrij belangrijk, in een bepaalde leeftijdscategorie
Ik snap werkelijk niet waarom de kwalificatie tokkie hierop logisch zou zijn
Of dat voor Covid ook opgaat is wat anders
Roken, drank, drugs, overspel, moord, allemaal niks vergeleken bij iemand ziek 'maken' door bij die persoon in de buurt te zitten.![]()
Terwijl de rest van europa al lang en breed met alle vrijheid zit.quote:Op zondag 6 februari 2022 22:15 schreef _serial_ het volgende:
We gaan hier gewoon hooguit in ministapjes versoepelen verwacht ik :
- 15 feb : hooguit sluitingstijd naar 23:00 (want het is toch wel spannend)
- 8 maart : hooguit versoepelingen buitensector
- 1 april : misschien gaan we dan in de avonden wat meer toe laten
- 21 april : evenementen buiten
- 1 juni : mondkapjes ?
Rampenpitici hier.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Er zijn er idd nog al een paar hier..quote:Op maandag 7 februari 2022 00:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dik gedrukte zou ik niet te snel zeggen gezien de discussies hier de afgelopen weken en maanden
Goeie post overigens
Man...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Evenstar
![]()
Nou in Oostenrijk en Italië heb je vaccinatieplicht, dus het kan ergerquote:Op maandag 7 februari 2022 00:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terwijl de rest van europa al lang en breed met alle vrijheid zit.
Rampenpitici hier.
Kom gewoon allemaal emigreren naar Zweden![]()
![]()
En dat is ook helemaal prima, ieder zo zijn of haar mening; niet alsof die van ons (wetende dat we ongeveer dezelfde kijk hebben op de situatie) meer waard is of zo. Ook maar saai als iedereen hetzelfde denkt.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er zijn er idd nog al een paar hier..
Man...
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2022 00:55:41 ]![]()
Jongeren doen er niet toe joh.quote:Op zondag 6 februari 2022 22:35 schreef trein2000 het volgende: [ twitter ] Moet je de reacties op deze tweet eens kijken. Iemand waagt het om te zeggen dat jongeren toch vooral getroffen zijn door de maatregelen...
Hoeveel % extra zelfdodingen was het ook alweer?
Echte schade komt nog welke nu gevormd is door 2 jaar wanbeleid.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Voor mensen die in de risicogroep zitten en niet gevaccineerd zijn is het nog steeds een gevaarlijk virus hoor. In de VS heb je nu behoorlijk wat doden in de omicron golf vooral in die groep.quote:Op zondag 6 februari 2022 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
De Britse variant? Ik kan me herinneren dat er flink wat onderzoeken zijn die iets anders beweren, meerdere malen door @:ipa84 gepost. Ook ongevaccineerde mensen komen volgens die onderzoeken met Omikron vele malen minder op de IC terecht.
Hier in Europa hebben de meeste mensen zich wel laten vaccineren als ze in de risicogroep zitten.![]()
En toch zitten de stadions vol.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Voor mensen die in de risicogroep zitten en niet gevaccineerd zijn is het nog steeds een gevaarlijk virus hoor. In de VS heb je nu behoorlijk wat doden in de omicron golf vooral in die groep.
[ twitter ]
Hier in Europa hebben de meeste mensen zich wel laten vaccineren als ze in de risicogroep zitten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
nee, daar ben ik tegenquote:Op zondag 6 februari 2022 23:54 schreef capricia het volgende:
Vanaf 20 februari vaccinatieplicht in Italië voor 50-plus.
Is dit okay? Zeg het maar..![]()
Klinkt nog steeds erg verleidelijk wel jaquote:Op maandag 7 februari 2022 00:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou in Oostenrijk en Italië heb je vaccinatieplicht, dus het kan erger
Kom gewoon allemaal emigreren naar Zweden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nadeel is de prijs van alcohol daarzo.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
De VS is echt een absurde bende van een "land" en in weinig vergelijkbaar met Europa als het gaat om gezondheidszorgbeleid etcquote:Op maandag 7 februari 2022 00:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Voor mensen die in de risicogroep zitten en niet gevaccineerd zijn is het nog steeds een gevaarlijk virus hoor. In de VS heb je nu behoorlijk wat doden in de omicron golf vooral in die groep.
[ twitter ]
Hier in Europa hebben de meeste mensen zich wel laten vaccineren als ze in de risicogroep zitten.
Op een PCR test moet je bijvoorbeeld soms zelfs je ras invullen, kom je in een andere zorgworkflow terecht en alles. Zieke shit daar voor sommige mensen/groepenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Valt best mee tegenwoordigquote:Op maandag 7 februari 2022 01:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nadeel is de prijs van alcohol daarzo.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zorginstellingen zoeken buiten de EU naar personeel om de tekorten op te lossen
.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ekorten-op-te-lossen![]()
Die chronisch achterlopen met alle besluiten die ze maken.quote:Op maandag 7 februari 2022 01:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tja dat is de keuze van de regering en OMT.
Amateurs.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Klopt ook veel meer obesitas. Doordat de zorg voor veel mensen onbereikbaar is lopen er ook veel mensen rond met kwalen die onbehandeld blijven enzovoort. Dus de algemene gezondheid van de bevolking is daarzo veel slechter en natuurlijk ook nog een berg complottheorieën.quote:Op maandag 7 februari 2022 01:10 schreef Molo het volgende:
[..]
De VS is echt een absurde bende van een "land" en in weinig vergelijkbaar met Europa als het gaat om gezondheidszorgbeleid etc
Op een PCR test moet je bijvoorbeeld soms zelfs je ras invullen, kom je in een andere zorgworkflow terecht en alles. Zieke shit daar voor sommige mensen/groepen![]()
Tjah..quote:Op maandag 7 februari 2022 01:11 schreef THEFXR het volgende:
Zorginstellingen zoeken buiten de EU naar personeel om de tekorten op te lossen
.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ekorten-op-te-lossen
Zorg is niet belangrijk om gewoon in te investeren. Genoeg NLse animo, maarja, wie wil er nu voor een habbekrats onder grote werkdruk staan, 9 managerslagen boven je en nooit eens zelf je leven kunnen plannen. Voor een kutsalaris.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
als ik kon, zat ik nu al bij je op schoot.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
heb nieuwsuur gekeken en je zag wat van video solli's, sommige moesten 48 uur werken op de IC en hier maar 36, dat was dan de reden van solli.quote:Op maandag 7 februari 2022 01:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tjah..
Zorg is niet belangrijk om gewoon in te investeren. Genoeg NLse animo, maarja, wie wil er nu voor een habbekrats onder grote werkdruk staan, 9 managerslagen boven je en nooit eens zelf je leven kunnen plannen. Voor een kutsalaris.![]()
Mensen zijn daar ook goed gelovig ze geloven alles dat op FB en Fox staat.quote:Op maandag 7 februari 2022 01:10 schreef Molo het volgende:
[..]
De VS is echt een absurde bende van een "land" en in weinig vergelijkbaar met Europa als het gaat om gezondheidszorgbeleid etc
Op een PCR test moet je bijvoorbeeld soms zelfs je ras invullen, kom je in een andere zorgworkflow terecht en alles. Zieke shit daar voor sommige mensen/groepen![]()
En het overschot aan blonde vrouwen.quote:Op maandag 7 februari 2022 01:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nadeel is de prijs van alcohol daarzo.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
quote:Op maandag 7 februari 2022 00:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik voel niet de behoefte verder uit te leggen waarom een kind of wie dan ook expres ziek maken tokkiegedrag is.probeer het eens. Als volwassene kun je er behoorlijk ziek van worden, als je het als kind niet gehad hebt
![]()
Zijn er nog mensen die in quarantaine gaan bij een besmette huisgenoot (kinderen)? En dan voor de volledige duur van 7 + 5 dagen (op dag 5 van deel 2 testen)?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Die zullen er vast wel zijn. Ik zou niet in quarantaine gaan zoals de RIVM dat omschrijft, maar ik zou er nog wel rekening mee houden en vaker thuisblijven.quote:Op maandag 7 februari 2022 07:46 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn er nog mensen die in quarantaine gaan bij een besmette huisgenoot (kinderen)? En dan voor de volledige duur van 7 + 5 dagen (op dag 5 van deel 2 testen)?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Verdomme zeg ik kan me niet eens meer laten testen binnen een half uur rijden vanaf mijn woonplaats.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Het OMT neemt helemaal geen besluiten. Maar geeft alleen advies.quote:Op maandag 7 februari 2022 01:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die chronisch achterlopen met alle besluiten die ze maken.
Amateurs.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Als je geboosterd bent hoef je niet eens meer in quarantaine toch?quote:Op maandag 7 februari 2022 07:46 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn er nog mensen die in quarantaine gaan bij een besmette huisgenoot (kinderen)? En dan voor de volledige duur van 7 + 5 dagen (op dag 5 van deel 2 testen)?![]()
Ik ben niet geboosterd... (wel 2x gevaccineerd). Maar 12 dagen voordat ik mag testen lijkt me erg overdrevenquote:Op maandag 7 februari 2022 08:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Als je geboosterd bent hoef je niet eens meer in quarantaine toch?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Omtzigt net op de radio. Is boos dat de minister loopt te kloten met die proportionaliteitsberekeningen.zie email 27 oktober![]()
Die er wel zouden zijn maar niet bekend zijn was ‘t verhaal toch? Of beter, waarvan Kuipers zei dat ze er zijn oidquote:Op maandag 7 februari 2022 08:46 schreef trein2000 het volgende:
Omtzigt net op de radio. Is boos dat de minister loopt te kloten met die proportionaliteitsberekeningen.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2022 08:47:46 ]![]()
Ik zie het toch wat optimistischer in hoor! Verwacht dat het nu echt snel gaat met de versoepelingen.quote:Op maandag 7 februari 2022 00:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terwijl de rest van europa al lang en breed met alle vrijheid zit.
Rampenpitici hier.![]()
Ja, ik zou ook chagrijnig worden als volksvertegenwoordiger als ik wéér niet alle informatie krijg van het kabinet...quote:Op maandag 7 februari 2022 08:46 schreef trein2000 het volgende:
Omtzigt net op de radio. Is boos dat de minister loopt te kloten met die proportionaliteitsberekeningen.![]()
Welke regio woon je dan?quote:Op maandag 7 februari 2022 08:15 schreef PzKpfw het volgende:
Verdomme zeg ik kan me niet eens meer laten testen binnen een half uur rijden vanaf mijn woonplaats.
En als je de testdatum 1 of 2 dagen opschuift?![]()
Ook Bulgarije - met zo'n 27% het minst gevaccineerde land van Europa - is van plan om vanaf medio maart alle regels volledig los te laten.
Omicron is daar weinig boeiends geweest. Max 13k besmettingen op een dag en inmiddels ook alweer over het hoogtepunt heen.![]()
Tig keer naar gevraagd. Ontwijkende antwoorden van de zijde van de regering. En dan in de krant roepen dat ze er zijn…quote:Op maandag 7 februari 2022 08:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die er wel zouden zijn maar niet bekend zijn was ‘t verhaal toch? Of beter, waarvan Kuipers zei dat ze er zijn oidzie email 27 oktober![]()
Wat mij dus nu ontzettend stoort is die hele (wappie) beweging die nu gaat roepen dat ze een triomf halen omdat ook gevaccineerden nu zijn overgestapt naar anti QR en dat het komt door hun argumenten en hun gelijk.
Ik ben (nu) ook tegen de QR, maar dat komt omdat er een veranderde situatie is ontstaan (Omikron vs Delta).
Ik zie nu wappies roepen dat die hele Great Reset er niet gekomen is door hun protesten etc. En die mensen willen nu zij aan zij met mij/ons protesteren over de QR maatschappij.
De Corona pandemie loopt echt op zijn einde, maar een ander probleem gaat ons de komende jaren echt parten spelen. En dat is die hele argwaan tegen overheid etc. Van lichte zorgen daarover tot compleet panisch en overal complotten in zien. Partijen als FVD spelen daar slim op in, maar ik maak mij daar zorgen over.![]()
Het kan wel een tikkeltje transparanter, zo'n OMT bijvoorbeeld is weer een voorbeeld van hoe het niet moet. Met meer transparantie krijg je automatisch meer vertrouwen.quote:Op maandag 7 februari 2022 08:59 schreef aartstyle het volgende:
Wat mij dus nu ontzettend stoort is die hele (wappie) beweging die nu gaat roepen dat ze een triomf halen omdat ook gevaccineerden nu zijn overgestapt naar anti QR en dat het komt door hun argumenten en hun gelijk.
Ik ben (nu) ook tegen de QR, maar dat komt omdat er een veranderde situatie is ontstaan (Omikron vs Delta).
Ik zie nu wappies roepen dat die hele Great Reset er niet gekomen is door hun protesten etc. En die mensen willen nu zij aan zij met mij/ons protesteren over de QR maatschappij.
De Corona pandemie loopt echt op zijn einde, maar een ander probleem gaat ons de komende jaren echt parten spelen. En dat is die hele argwaan tegen overheid etc. Van lichte zorgen daarover tot compleet panisch en overal complotten in zien. Partijen als FVD spelen daar slim op in, maar ik maak mij daar zorgen over.
Ik maak me meer zorgen om de agressie en bedreigingen, waardoor niemand meer iets durft te zeggen.![]()
nee, daar ben ik wel klaar mee. werkt veel te ontwrichtend. laatst had mijn vriendin corona en had ik zelf een verkoudheid, toen heb ik wel wat afspraken afgezegd. ik ga dus meer op m'n eigen gevoel af.quote:Op maandag 7 februari 2022 07:46 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn er nog mensen die in quarantaine gaan bij een besmette huisgenoot (kinderen)? En dan voor de volledige duur van 7 + 5 dagen (op dag 5 van deel 2 testen)?![]()
Ik was altijd al tegen de QR, zij het op andere gronden. Maar inderdaad, het is onzin om te doen alsof de omstandigheden niet veranderd zijn.quote:Op maandag 7 februari 2022 08:59 schreef aartstyle het volgende:
De Corona pandemie loopt echt op zijn einde, maar een ander probleem gaat ons de komende jaren echt parten spelen. En dat is die hele argwaan tegen overheid etc. Van lichte zorgen daarover tot compleet panisch en overal complotten in zien. Partijen als FVD spelen daar slim op in, maar ik maak mij daar zorgen over.
Verder ben ik het ook met je eens, dit hele coronagebeuren heeft gewerkt als katalysator van een al langer sluimerende vertrouwenscrisis. Niet best.zie email 27 oktober![]()
Goedemorgen.
Dit weekend 6 opnames door covid.
Alle 6 kwetsbaar.
4 bejaard (70+). Eentje daarvan gevaccineerd.
Eentje van in de 40 met onderliggend lijden. Niet gevaccineerd.
Eentje van in de 30. Obesitas en astma. Niet gevaccineerd.
Erg mooie instroom.![]()
Klopt. Maar een groot deel van die mensen ziet overal een complot in. Dus als ze nu transperanter zouden worden dan zal daar wel een reden achter zitten. En die reden wordt dan ergens bedacht en dan begint het weer opnieuw.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:01 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het kan wel een tikkeltje transparanter, zo'n OMT bijvoorbeeld is weer een voorbeeld van hoe het niet moet. Met meer transparantie krijg je automatisch meer vertrouwen.
Tuurlijk heeft de overheid ook wel wat schuld, maar ik zie dit alleen niet meer goedkomen (voorlopig).![]()
eens hoor, de qr (en andere maatregelen) kunnen de prullenbak in omdat ze niets meer toevoegen... niet omdat wappies denken dat het een eerste stap is naar een social credit system.quote:Op maandag 7 februari 2022 08:59 schreef aartstyle het volgende:
De Corona pandemie loopt echt op zijn einde, maar een ander probleem gaat ons de komende jaren echt parten spelen. En dat is die hele argwaan tegen overheid etc. Van lichte zorgen daarover tot compleet panisch en overal complotten in zien. Partijen als FVD spelen daar slim op in, maar ik maak mij daar zorgen over.![]()
the usual suspectsquote:Op maandag 7 februari 2022 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen.
Alle 6 kwetsbaar.
Erg mooie instroom.![]()
Complotdenken hangt samen met negatief denken, meer humor in het debat zorgt voor meer positiviteit, we moeten ons niet door negativiteit laten beheersen. Ook minder agressie toestaan in het debat bijvoorbeeld, zodat mensen te allen tijde durven zeggen wat ze bedoelen. We hebben nu een Tweede Kamer waar je meteen voor een tribunaal moet verschijnen als je iets zegt of enorm veel shit over je heen krijgt van alle kanten zodra je rustig een mening verkondigt. Niet bepaald een goed voorbeeld.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:05 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt. Maar een groot deel van die mensen ziet overal een complot in. Dus als ze nu transperanter zouden worden dan zal daar wel een reden achter zitten. En die reden wordt dan ergens bedacht en dan begint het weer opnieuw.
Tuurlijk heeft de overheid ook wel wat schuld, maar ik zie dit alleen niet meer goedkomen (voorlopig).
[ Bericht 3% gewijzigd door Mondkapje op 07-02-2022 09:15:55 ]![]()
30-er met obesitas en astma en je dan niet laten vaccineren is niet echt slim natuurlijk.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen.
Alle 6 kwetsbaar.
Erg mooie instroom.
40-er met onderliggend lijden, ik vraag me dan af wist diegene dat hij/zij wat onder de gelederen heeft, anders laat je je toch vaccineren lijkt me?
Maar idd, mooie cijfers met zoveel besmettingen.![]()
volgens mij hangt complotdenken vooral samen met een lage intelligentie, werkeloosheid, te weinig erkenning en een gefaalde carriere.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:08 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Complotdenken hangt samen met negatief denken, meer humor in het debat zorgt voor meer positiviteit, we moeten ons niet door negativiteit laten beheersen. Ook minder agressie toestaan in het debat bijvoorbeeld.![]()
die vind ik echt stom,. want die had door zijn huisarts gevaccineerd moeten zijn ivm risicogroepquote:Op maandag 7 februari 2022 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen.
Alle 6 kwetsbaar.
Erg mooie instroom.![]()
Heb je ooit wel eens een complotdenker gezien die overtuigd was van een positief complot? Ik vraag me af of het in landen waar over het algemeen meer humor is, zoals in Engeland, ook zoveel complotdenkers zijn.![]()
weer een mooi lijstje met #gezondverstandsmensenquote:Op maandag 7 februari 2022 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen.
Alle 6 kwetsbaar.
Erg mooie instroom.![]()
Elk complot heeft een positieve kant, anders is er geen complotquote:Op maandag 7 februari 2022 09:13 schreef Mondkapje het volgende:
Heb je ooit wel eens een complotdenker gezien die overtuigd was van een positief complot?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
En spreken we dan over een kilootje of 10/20 grensgeval obesitas of een over the top 150 kilo aan vet en vlees?quote:Op maandag 7 februari 2022 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen.
Alle 6 kwetsbaar.
Erg mooie instroom.![]()
Nou ik mag officieel uit isolatie![]()
Al met al echt een "griepje" van niets geweest. Twee dagen enigszins vermoeid en daarnaast last van een enorm droge en ruwe keel.
Ben overigens wel weer overtuigd om toch voor een vierde prik te gaan wanneer die mogelijkheid er is. Merk toch een enorm verschil in ziekteverloop met vrienden of collega's die de booster (nog) niet hebben gehaald.![]()
Dit zijn uitstekende berichten.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemorgen.
Alle 6 kwetsbaar.
Erg mooie instroom.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Beetje stigmatiseren terwijl alle gevallen duidelijk met gezond verstand wél gevaccineerd zouden zijn. Niets mis mee als maandagochtendverzet.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
weer een mooi lijstje met #gezondverstandsmensen![]()
Ja hier in mijn omgeving toch ook wel hoor. Degene met Booster komen er over het algemeen toch wat makkelijker doorheen. En dan te bedenken dat er toch wat ongeboosterde zijn die wat moeite hadden om toe te geven dat ze zich toch aardig beroerd voelden. Maar wellicht willen geboosterden dat ook wel niet toegeven.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:16 schreef Simmertje het volgende:
Al met al echt een "griepje" van niets geweest. Twee dagen enigszins vermoeid en daarnaast last van een enorm droge en ruwe keel.
Ben overigens wel weer overtuigd om toch voor een vierde prik te gaan wanneer die mogelijkheid er is. Merk toch een enorm verschil in ziekteverloop met vrienden of collega's die de booster (nog) niet hebben gehaald.![]()
Sja, als je niet wilt.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die vind ik echt stom,. want die had door zijn huisarts gevaccineerd moeten zijn ivm risicogroepwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
'Moeten'quote:Op maandag 7 februari 2022 09:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die vind ik echt stom,. want die had door zijn huisarts gevaccineerd moeten zijn ivm risicogroep
Tap tap tap![]()
Ik weet niet wat je bedoelt met "negatief denken", maar ik vermoed dat complot denken te maken heeft met dat men denkt te zien dat "de macht" meer invloed heeft op beslissingen dan onze gekozen regering / "de wetgever". Ben je het eens met "de macht" dan zie je het niet gebeuren, dan is het normaal, dat je zo denkt. Ben je het niet eens met "de macht" dan zie je overal de invloed van deze groep informele machthebbers.quote:Op maandag 7 februari 2022 09:08 schreef Mondkapje het volgende:
Complotdenken hangt samen met negatief denken
Zo zien veel complotdenkers de macht van BigPharma en het WEF in de aanpak van de corona crisis. Ik ben geneigd ze daar gelijk in te geven.![]()
Ik ben benieuwd. Ik heb geen booster gehad, en nu 2 besmettelijke kinderen rondlopen in huis. De kans is dus bijna 100% dat ik het ook krijgquote:Op maandag 7 februari 2022 09:16 schreef Simmertje het volgende:
Ben overigens wel weer overtuigd om toch voor een vierde prik te gaan wanneer die mogelijkheid er is. Merk toch een enorm verschil in ziekteverloop met vrienden of collega's die de booster (nog) niet hebben gehaald.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
Forum Opties Forumhop: Hop naar: