abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203572075
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:01 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
*haalt er een dweilorkest bij* *O*
Ik heb gehoord dat Kleintje Pils in NL is, ondanks de Olympische Spelen. Bel die!
pi_203572132
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik heb gehoord dat Kleintje Pils in NL is, ondanks de Olympische Spelen. Bel die!
Komt voor elkaar!
pi_203572237
Vanwege het inhalen van de achterstand in registraties verschillen de grafieken van vandaag van die van eerdere dagen. Ook is de manier van doorgeven verandert, waardoor de patronen vanaf nu ook anders kunnen zijn dan de afgelopen tijd (bijv doordat uitslagen sneller worden doorgegeven of doordat ook andere testlocaties gegevens doorgeven) De komende dagen verwacht ik weer beter zicht te hebben op wat een normaal patroon is.

Mijn grafieken van vandaag:

De achterstand heeft vooral invloed op de cijfers vanaf ca 26 januari tot aan nu toe. De laatste drie dagen zijn van vrijwel geen registraties naar veel registraties gegaan. Dat kan betekenen dat we nu de gegevens sneller doorkrijgen. Tot nu toe hield ik aan dat gegevens korter dan een week geleden niet betrouwbaar zijn, maar dat wordt misschien een kortere periode.

Vorige week (van 24 t/m 30 januari) een toename aan het begin van de week, daarna een stabiel aantal registraties. Ook voor de week daarna de eerste dagen een toename, maar wel veel minder groot dan de voorgaande weken, dus daar lijkt stabilisatie in te zitten.

Natuurlijk een enorm hoge dagcurve vandaag. Van 5 t/m 7 februari dagelijks ca 75000 registraties, dus een mooie inhaalslag.

De inhaalslag heeft ook wat invloed op de aandelen van de verschillende leeftijdsgroepen. Bij de groep 0-20 jaar is nu een daling zichtbaar en bij de groep 20-40 jaar een stijging. Op 1 februari waren de groepen ongeveer gelijk aan elkaar. De groep 60-80 jaar blijft nog steeds rond de 5% zitten.

In absolute aantallen is te zien dat de groep 0-20 jaar al aan het dalen is op 1 februari. De twee groepen daarna lijken rond hun piek te zitten. De groep 60-80 jaar lijkt nog wel verder te stijgen. Deze groep is wat mij betreft het meest verandert met de nieuwe registraties, gisteren waren er voor 31 januari en 1 februari nog een stuk minder registraties in deze groep.

Der inhaalslag heeft ook effect op de voorspelling van de ziekenhuiscijfers. De verwachting voor de afgelopen dagen (en voor de komende dagen) is omhoog gegaan vergelijken met de voorspelling van gisteren. Het actuele aantal ziekenhuisopnames in nog steeds een heel stuk lager dan de voorspelling.
pi_203572320
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zover ik begreep werd dit ook gebruikt voor bron en contact onderzoek en werden de gegevens dus aangevuld. Dat stuk is er nu tussenuit geknipt, het doet toch niet meer ter zake. In de hoogtijdagen hadden we capaciteit voor 3000 BCO'en per dag... Ik gok dat we niet opgeschaald zijn naar 80k per dag ;)

Ergens wel logisch, we schuiven nu naar een fase dat besmettingen en BCO steeds minder boeiend wordt. Er wordt ook al openlijk gesproken over het opheffen van het OMT en over te gaan op de reguliere kanalen van het RIVM.

Mijn verwachting is dat we eind februari:
- Nagenoeg van alle maatregelen af zijn
- OMT ontbonden is
- BCO gestopt is
- De dagelijkse besmettingscijfers verdwijnen en we overgaan op weekrapportages
- LCPS staakt het schuiven van patiënten

En dan eind maart:
- Alles open
- Ziekenhuiscijfers worden minder relevant en gaan we ook afbouwen
Dat BCO gebeuren heb je ook helemaal niet nodig om het aantal besmettingen te melden natuurlijk, en kan nog steeds gebeuren, al kun je je afvragen hoe nuttig dat nu is. Er zijn geen massale evenementen, en BCO is vooral om mass-spread events op te sporen en te beteugelen, dus sowieso niet nuttig in tijden dat er geen massale evenementen mogen zijn.
Hier in UK word je wel gepinged, maar volgens mij is dat automatisch, als je de app hebt op je telefoon en je langer dan x-tijd binnen een bepaalde afstand van een andere telefoon bent geweest in een x-periode voordat diegene positief test.

Ik zie het nog steeds wel gebeuren dat begin maart alles al open gaat. UK VLIEGT omlaag nu, gister -10.4%, vandaag -20.2%, en in de UK is alles al open, inclusief nachtleven.

En wordt het OMT wel ontbonden? Blijft dat niet gewoon bestaan, maar komt dan alleen nog maar 1 of 2x per jaar bij elkaar om iedereen bij te praten over eventuele bijgewerkte procedures?
pi_203572349
Alles is open, maar ineens vliegen de cijfers omlaag de laatste dagen!

ESF Reporter dinsdag 8 februari 2022 @ 17:32:18 #106
87554 Cee
Welluk?
pi_203572354
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:57 schreef CherryLips het volgende:
Heel Holland Hoest.
Het heeft twee jaar geduurd maar we hebben een winnaar. _O_
pi_203572405
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:57 schreef simonblue het volgende:
Zoals verwacht heel veel meldingen vandaag. Ook vanwege informatie van andere testlocaties dan alleen GGD

Van de site van het RIVM:
[..]

Oh god, ik zie de volgende problemen alweer. TvT en GGD zullen overlappen. Iemand die bij TvT positief test, zal dat opvolgen met een test bij GGD, maar dat gaat dus om 1 besmetting. Dat gaat vast verkeerd met de IT systemen. Gebeurde trouwens ook in de UK, maar was snel opgelost. Een positieve sneltest/zelftest kun je melden en wordt geteld. Moet je in principe opvolgen met een PCR-test. De PCR-test overruled. Is die positief, dan blijft datum sneltest staan, maar tellen beiden testen samen maar 1 keer. Is de PCR-test negatief, dan vervalt de positieve sneltest.
pi_203572737
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Oh god, ik zie de volgende problemen alweer. TvT en GGD zullen overlappen. Iemand die bij TvT positief test, zal dat opvolgen met een test bij GGD, maar dat gaat dus om 1 besmetting. Dat gaat vast verkeerd met de IT systemen. Gebeurde trouwens ook in de UK, maar was snel opgelost. Een positieve sneltest/zelftest kun je melden en wordt geteld. Moet je in principe opvolgen met een PCR-test. De PCR-test overruled. Is die positief, dan blijft datum sneltest staan, maar tellen beiden testen samen maar 1 keer. Is de PCR-test negatief, dan vervalt de positieve sneltest.
Volgens mij gaat dat wel goed hier, systeem draait al een tijdje op deze manier. Dus ik denk dat het mee zal vallen.
pi_203572776
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik zie het nog steeds wel gebeuren dat begin maart alles al open gaat. UK VLIEGT omlaag nu, gister -10.4%, vandaag -20.2%, en in de UK is alles al open, inclusief nachtleven.
Ik verwacht dat het wat stappen zijn die we gaan nemen, als laatste denk ik mondkapjes en CTB overboord. Die blijven in februari nog wel denk ik.

quote:
En wordt het OMT wel ontbonden? Blijft dat niet gewoon bestaan, maar komt dan alleen nog maar 1 of 2x per jaar bij elkaar om iedereen bij te praten over eventuele bijgewerkte procedures?
Yep. OMT gaat gewoon weer weg, is eigenlijk niets meer dan een speciale groep die opgericht wordt tijdens een pandemie/epidemie. De meeste leden hebben gewoon een baan en doen dit erbij, samen komen doen ze sowieso wel enkele keren per jaar. Maar dat is onder een andere vlag. Binnen normale bedrijven zou je het een projectgroep noemen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 18:26:40 #110
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203572921
Opnamereden 1 tot en met 7 februari 2022, IC afdelingen:

Opnamereden 1 tot en met 7 februari 2022, Verpleegafdelingen:
  dinsdag 8 februari 2022 @ 19:22:15 #111
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203573646
twitter

* Wederom een daling van ruim 12% in de Engelse ziekenhuizen

* Besmettingcijfers dalen nu fors in het VK
  dinsdag 8 februari 2022 @ 20:15:52 #112
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203574651
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 59,3 naar 58,0.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203575154
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:22 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

* Wederom een daling van ruim 12% in de Engelse ziekenhuizen

* Besmettingcijfers dalen nu fors in het VK
Ik heb geen idee waar die daling in het VK vandaan komt. Er is niks verandert afgelopen week, dus het is wel opmerkelijk dat die daling ineens zo versnelt, maar ik ga een gegeven paard niet in de bek kijken.
pi_203575282
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik heb geen idee waar die daling in het VK vandaan komt. Er is niks verandert afgelopen week, dus het is wel opmerkelijk dat die daling ineens zo versnelt, maar ik ga een gegeven paard niet in de bek kijken.
Het woord van maart 2020: Groepsimmuniteit ;)
Alpha kenny one
pi_203575642
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:57 schreef falling_away het volgende:

[..]
Het woord van maart 2020: Groepsimmuniteit ;)
Ja, zou kunnen, maar waarom dan zo ineens. In dec/jan had 98.0% van de mensen in Engeland antistoffen, maar mogelijk speelt ook mee hoeveel mensen recente antistoffen hebben, of hoe effectief die nog zijn. Maar dan zou er een soort drempelwaarde bereikt moeten zijn waardoor het aantal besmettingen ineens keldert. Of men besluit massaal zich gewoon niet meer te laten testen, maar het aantal testen daalt een stuk minder snel, dus dat is het ook niet.
Ik ben benieuwd hoe het zich verder deze week zal ontwikkelen.
De afgelopen dagen:
-2.4%
-3.7%
-4.2%
-10.4%
-20.2%

Morgen -30%, of een verdubbeling naar -40%? Of zal de daling stagneren en rond de -20% blijven?
pi_203577790
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Vrij logisch toch: eerst exponentiele groei, dan enige stabilisatie en daarna exponentiele daling. Als het stijgend exponentieel gaat is dat met de daling ook het geval.
pi_203578002
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 02:07 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Vrij logisch toch: eerst exponentiele groei, dan enige stabilisatie en daarna exponentiele daling. Als het stijgend exponentieel gaat is dat met de daling ook het geval.
Nou, dit is zelfs nog een stapje beter dan dat. Met een R van bijvoorbeeld 0,9 ga je exponentieel omlaag. Hier daalt de R ook nog eens. De exponentiële daling versnelt dus. Dat is op zich logisch bij sterk toenemende immuniteit. En als dat de oorzaak is, dan is dat super positief nieuws.
pi_203578345
quote:

[..]
Klopt, het ene kan niet zonder het andere. Logisch te verklaren ook, als er veel mensen op 1 moment ziek worden zijn de meesten ook op 1 moment weer hersteld (heel kort door de bocht als iedereen even lang ziek is). Zelfde geldt voor de in en uitstroom vann de ziekenhuizen.

We zijn duidelijk over de piek heen, dit werd gisteren ook door het RIVM bevestigd. De komende dagen verwacht ik nog wel aantallen tussen de 65k en 75k, maar begin volgende week hoop ik dat de daling wat meer zichtbaar wordt.

Ook opvallend trouwens, er komt dinsdag hoogstwaarschijnlijk goed nieuws aan. Normaliter staat Mark Rutte dan als een trotse pauw achter de desk. Bij slecht nieuws mag iemand anders de boodschap brengen. Maar deze keer lijkt alleen Ernst Kuipers er te gaan staan.
pi_203578471
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 08:05 schreef GereDathan het volgende:

Ook opvallend trouwens, er komt dinsdag hoogstwaarschijnlijk goed nieuws aan. Normaliter staat Mark Rutte dan als een trotse pauw achter de desk. Bij slecht nieuws mag iemand anders de boodschap brengen. Maar deze keer lijkt alleen Ernst Kuipers er te gaan staan.
Zeker goed nieuws. Ik denk dat Rutte afstand aan het nemen is omdat hij inschat dat er belangrijker zaken aankomen. Een van die dingen is overigens de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart. Dat zal de komende weken steeds duidelijker een rol gaan spelen. Hopelijk helpt dat bij de noodzakelijke versoepeling / afschaffing van regels.
En na lezing van wat artikelen in de Volkskrant denk ik ook dat Rutte zichzelf (en daarmee de VVD) de vrijheid wil geven zich te "bekeren" tot de club zorgeloze vrijheidsstrijders. Laat de D66 maar hameren op regels en "we weten het nog niet zeker".

[ Bericht 6% gewijzigd door blissard1984 op 09-02-2022 08:38:05 ]
pi_203580036
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 08:21 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Zeker goed nieuws. Ik denk dat Rutte afstand aan het nemen is omdat hij inschat dat er belangrijker zaken aankomen. Een van die dingen is overigens de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart. Dat zal de komende weken steeds duidelijker een rol gaan spelen. Hopelijk helpt dat bij de noodzakelijke versoepeling / afschaffing van regels.
En na lezing van wat artikelen in de Volkskrant denk ik ook dat Rutte zichzelf (en daarmee de VVD) de vrijheid wil geven zich te "bekeren" tot de club zorgeloze vrijheidsstrijders. Laat de D66 maar hameren op regels en "we weten het nog niet zeker".
Zo heb ik er nog niet over nagedacht, het kan ook een duidelijk statement zijn dat hij het los laat. De minister is meer dan voldoende in deze fase.

Als je die lijn doortrekt dan zou het ook wel eens kunnen betekenen dat dit de laatste persco is. Als we inderdaad forse stappen maken dan kunnen de laatste stappen wel op een andere manier gecommuniceerd worden.
pi_203580611
https://nos.nl/artikel/24(...)iswerkadvies-vervalt

quote:
Kabinet wil versoepelen: horeca langer open, thuiswerkadvies vervalt
Tap tap tap
pi_203580631
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 10:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zo heb ik er nog niet over nagedacht, het kan ook een duidelijk statement zijn dat hij het los laat. De minister is meer dan voldoende in deze fase.

Als je die lijn doortrekt dan zou het ook wel eens kunnen betekenen dat dit de laatste persco is. Als we inderdaad forse stappen maken dan kunnen de laatste stappen wel op een andere manier gecommuniceerd worden.
Dit inderdaad!
pi_203580632
Het enige wat ik aan de pandemie ga missen is dit topic. ;(
The only way you can be original, is to be yourself.
  woensdag 9 februari 2022 @ 11:36:15 #124
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_203580670
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 10:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Nou... ik zie Rutte er nog wel voor aan om een paar dagen voor de verkiezingen groots aan te kondigen dat de laatste maatregelen (1,5 meter en mondkapjes) er per direct af zullen gaan, in de hoop daarmee extra stemmen binnen te harken. Door nu tussentijds even weg te blijven hoopt 'ie vast de negativiteit rondom 1G en instandhouding van het CTB te omzeilen.

Daarnaast zie ik niet in waarom ze goed-nieuws persco's willen vervangen door een persberichtje, dat is toch juist hun moment om te shinen?
pi_203581606
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 11:36 schreef Sirolf het volgende:

[..]
Nou... ik zie Rutte er nog wel voor aan om een paar dagen voor de verkiezingen groots aan te kondigen dat de laatste maatregelen (1,5 meter en mondkapjes) er per direct af zullen gaan, in de hoop daarmee extra stemmen binnen te harken. Door nu tussentijds even weg te blijven hoopt 'ie vast de negativiteit rondom 1G en instandhouding van het CTB te omzeilen.

Daarnaast zie ik niet in waarom ze goed-nieuws persco's willen vervangen door een persberichtje, dat is toch juist hun moment om te shinen?
HIj zal vooral duidelijk willen maken dat maatregelen echt bedoelt waren om het virus te bestrijden en niet om vrijheid in te perken. en er zal denk ik wel nagedacht worden over de timing van het opheffen van maatregelen die vrijheden inperken in relatie tot de gemeenteraadsverkiezingen, en er zal ook nagedacht worden over hoe die boodschap het meest effectief met betrekking tot die verkiezingen gebracht zou moeten worden.
pi_203581640
quote:

[..]
Na scherpe pieken, volgens scherpe dalingen. Maar er was een scherpe stijging in december, en een flinke daling in januari, waarna er een (hoog) plateau was van half januari tot begin februari. En nu dus ineens een scherpe daling van dat plateau af.
  woensdag 9 februari 2022 @ 12:54:24 #127
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203581934
Mijn cijfers zijn vandaag later.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203582402
Lekkere daling weer!
  woensdag 9 februari 2022 @ 13:38:17 #130
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203582903
Fijn, weer een fatsoenlijke uitstroom.
pi_203583462
BoJo zegt nu dat hij van plan is alle Covid regulations op te heffen op 21 februari, inclusief de regel dat je in isolatie moet als je positief test. Dat zou eigenlijk per 24 maart gebeuren, maar dat wordt dus mogelijk ruim een maand eerder.

https://www.theguardian.com/world/2022/feb/09/boris-johnson-says-he-plans-to-lift-all-englands-covid-rules-a-month-early

quote:
Boris Johnson plans to abolish the last Covid restrictions in England, including the requirement for people with the virus to self-isolate, in less than two weeks, a month earlier than initially proposed, he has announced.

In an opening statement to prime minister’s questions, Johnson said he hoped to do this as soon as the Commons returns from its upcoming recess, on 21 February.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden dat iemand die positief test niet in isolatie hoeft, maar ik denk dat het in de praktijk omgezet zal worden van een eis tot een dringend advies, en dat bedrijven wel degelijk hun werknemers dringend ook zullen vragen niet op kantoor te verschijnen als ze positief testen.
pi_203583506
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik weet niet wat ik er van moet vinden dat iemand die positief test niet in isolatie hoeft, maar ik denk dat het in de praktijk omgezet zal worden van een eis tot een dringen advies, en dat bedrijven wel degelijk hun werknemers dringend ook zullen vragen niet op kantoor te verschijnen als ze positief testen.
Verplichte isolatie bestaat bij griep toch ook niet? Dat doe je gewoon zelf uit solidariteit en/of omdat je je gewoon bagger voelt. Gezien de ziektelast van omikron lijkt het me prima om de speciale wettelijke status van corona op te heffen.
pi_203583697
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:08 schreef Stridone het volgende:

[..]
Verplichte isolatie bestaat bij griep toch ook niet? Dat doe je gewoon zelf uit solidariteit en/of omdat je je gewoon bagger voelt. Gezien de ziektelast van omikron lijkt het me prima om de speciale wettelijke status van corona op te heffen.
Ik weet eigenlijk niet hoeveel mensen die met influenza besmet zijn niet echt ziek zijn, en het zich beperkt tot een snotneus. Griep (influenza) is niet verkoudheid (rhinovirussen, coronavirussen, adenovirussen, enterovirussen). Volgens mij ben je bij een influenza besmetting veel eerder geneigd thuis te blijven omdat je bagger voelt. En een verkoudheid met rhinovirus is voor niemand echt gevaarlijk, een verkoudheid met SARS-CoV-2 is (of was?) toch iets anders. Maar we bewegen wel gestaag in de richting dat een besmetting met SARS-CoV-2 nauwelijks nog gevaarlijk is (maar dat kan met een volgende variant weer veranderen).
pi_203583806
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik weet eigenlijk niet hoeveel mensen die met influenza besmet zijn niet echt ziek zijn, en het zich beperkt tot een snotneus. Griep (influenza) is niet verkoudheid (rhinovirussen, coronavirussen, adenovirussen, enterovirussen). Volgens mij ben je bij een influenza besmetting veel eerder geneigd thuis te blijven omdat je bagger voelt. En een verkoudheid met rhinovirus is voor niemand echt gevaarlijk, een verkoudheid met SARS-CoV-2 is (of was?) toch iets anders. Maar we bewegen wel gestaag in de richting dat een besmetting met SARS-CoV-2 nauwelijks nog gevaarlijk is (maar dat kan met een volgende variant weer veranderen).
:'(
Tap tap tap
pi_203583925
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]
:'(
Maar die kans wordt wel steeds kleiner, aangezien er geen onuitputtelijke bron van mogelijk mutaties is voor het virus die daartoe zouden kunnen leiden, plus dat er altijd wel enige bescherming is van antistoffen opgewekt door vaccins en eerdere varianten. Maar het is wel iets wat in, vind ik, in gedachten gehouden moet worden als men zulke maatregelen neemt.

Ik zou het niet vreemd als we overall voorzichtiger worden. En dat we bijv testen krijgen die een range van virussen aan kunnen tonen. Heb je een snotneus, dan doe je een test, is die positief, dan werk je van thuis als dat mogelijk is.
pi_203584005
quote:
Kabinet wil eind van de maand af van meeste coronamaatregelen

Het kabinet zet erop in dat aan het eind van de maand een einde komt aan veel coronamaatregelen. Haagse bronnen benadrukken dat er nog definitieve besluiten moeten worden genomen, maar het kabinet denkt erover het coronatoegangsbewijs af te schaffen, net als de regel om anderhalve meter afstand te houden en een mondkapje te dragen. Festivals en evenementen zouden dan vanaf 25 februari toegankelijk worden met een negatieve test ('1G').

Al eerder, namelijk volgende week vrijdag, zouden andere versoepelingen ingaan. Nu moeten bijvoorbeeld restaurants, cafés, theaters, bioscopen en musea nog om 22.00 uur dicht, maar volgens de bronnen wil het kabinet in verband met de relatief gunstige ziekenhuiscijfers dat tijdstip aanpassen. De precieze tijd staat nog niet vast; gesproken wordt over een verruiming tot 23.00 uur, middernacht of 01.00 uur.

Advies om thuis te werken vervalt
Klanten in cafés zouden vanaf eind volgende week ook niet meer per se hoeven te zitten. Verder ziet het ernaar uit dat het advies om thuis te werken vervalt, net als het advies om maximaal vier mensen per dag thuis te ontvangen.

Gisteren toonde premier Rutte zich al "voorzichtig optimistisch" over versoepelingen. Dinsdag hakt het kabinet de knoop door over de versoepelingen van volgende week. Dan is er ook weer een persconferentie, deze keer alleen door minister Kuipers van Volksgezondheid.

Vanochtend was er een korte vergadering van het kabinet over de maatregelen. Die werd helemaal digitaal gehouden. Kuipers wilde vanmiddag weinig kwijt over versoepelingen, maar ook hij gebruikte de woorden "voorzichtig optimistisch". "Het aantal besmettingen is heel erg hoog, maar gelukkig valt de druk op de zorg mee." Over de verruiming van openingstijden zei hij dat het iets is "waar we nadrukkelijk naar kijken".
https://nos.nl/artikel/24(...)te-coronamaatregelen

*O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_203584169
wat boeien die cijfers nog? gewoon alles open.
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:11:36 #138
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203584479
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 49 (relatieve daling 3,1%). Het zijn daarmee 1.531 bezette bedden in totaal, dus in één keer een stuk minder ver boven de 1.500.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 9 februari: 206 (absolute daling 20; relatieve daling 8,8%);
- dinsdag 8 februari: 226 (absolute stijging 12; relatieve stijging 5,6%);
- maandag 7 februari: 214 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- zondag 6 februari: 211 (absolute daling 18; relatieve daling 7,9%);
- zaterdag 5 februari: 229 (absolute stijging 15; relatieve stijging 7,0%);
- vrijdag 4 februari: 214 (absolute daling 4; relatieve daling 1,8%);
- donderdag 3 februari: 218 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- woensdag 2 februari: 215 (absolute stijging 9; relatieve stijging 4,4%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 9 februari: 1.325 (absolute daling 29; relatieve daling 2,1%);
- dinsdag 8 februari: 1.354 (absolute stijging 75; relatieve stijging 5,9%);
- maandag 7 februari: 1.279 (absolute stijging 146; relatieve stijging 12,9%);
- zondag 6 februari: 1.133 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- zaterdag 5 februari: 1.134 (absolute daling 18; relatieve daling 1,6%);
- vrijdag 4 februari: 1.152 (absolute daling 16; relatieve daling 1,4%);
- donderdag 3 februari: 1.168 (absolute stijging 11; relatieve stijging 1,0%);
- woensdag 2 februari: 1.157 (absolute stijging 20; relatieve stijging 1,8%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
pi_203584483
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:49 schreef THEFXR het volgende:
wat boeien die cijfers nog? gewoon alles open.
En zonder ctb, al helemaal zonder 1g.....na twee vaccins en een booster ga ik me echt niet laten testen voor toegang :{

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2022 15:12:51 ]
pi_203584568
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar met de besmettelijkheid van omikron zal iedereen toch onvermijdelijk ermee in contact komen. Het maximaal behaalbare doel van isolatie is dan enkel vertraging van verspreiding, maar zolang de zorg niet overbelast is maakt het niet uit of je nu of over een maand ziek wordt. Vandaar dat ik het opzich wel zie zitten om dit als normaal verkoudheidsvirus te gaan beschouwen (en we zitten inmiddels op een significant lagere mortaliteit dan influenza, dus ik zeg bewust verkoudheid). :)
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:21:36 #141
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203584654
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:17 schreef Stridone het volgende:

[..]
Maar met de besmettelijkheid van omikron zal iedereen toch onvermijdelijk ermee in contact komen. Het maximaal behaalbare doel van isolatie is dan enkel vertraging van verspreiding, maar zolang de zorg niet overbelast is maakt het niet uit of je nu of over een maand ziek wordt. Vandaar dat ik het opzich wel zie zitten om dit als normaal verkoudheidsvirus te gaan beschouwen (en we zitten inmiddels op een significant lagere mortaliteit dan influenza, dus ik zeg bewust verkoudheid). :)
Significant? Mortaliteit? Influenza? We zitten hier niet op de universiteit meneer. o|O
pi_203584805
quote:
8s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:21 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Significant? Mortaliteit? Influenza? We zitten hier niet op de universiteit meneer. o|O
Ik ben maar een eenvoudige boerenlul, maar ik begreep hem prima. Dus al ben ik hier niet de baas, keur ik het alsnog goed.
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:36:02 #143
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203584825
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:34 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Ik ben maar een eenvoudige boerenlul, maar ik begreep hem prima. Dus al ben ik hier niet de baas, keur ik het alsnog goed.
Het was een grap. *O*
pi_203584847
quote:
Mooi
Erg mooi.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203584944
hooow. Verkeerde topic.

[ Bericht 59% gewijzigd door Red_85 op 09-02-2022 15:55:48 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203585149
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:11 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 49 (relatieve daling 3,1%). Het zijn daarmee 1.531 bezette bedden in totaal, dus in één keer een stuk minder ver boven de 1.500.

Fijn hoor, brengers van het goede nieuws! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203585160
quote:
8s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:21 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
_O_ _O-
pi_203585536
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:17 schreef Stridone het volgende:

[..]
We zitten ook met een gigantisch hogere infectie rate dan influenza, vergeet dat niet. Je spreekt van een griepgolf als er 58 mensen per 100.000 naar de huisarts gaan met griepachtige klachten per week.

Als werkgever ben je verantwoordelijk voor een veilige werkomgeving. Als er kwetsbaren op de werkvloer zijn, kun je dan zieke mensen toelaten op het werk? Met een verkoudheid waren daar nooit echt duidelijke richtlijnen voor. Als je een beetje verkouden bent ga je wel naar het werk, als je erg verkouden bent niet. En soms werd mensen aangeraden om toch maar naar huis te gaan als ze nogal aan het hoesten en sniffelen waren. Maar je testte nooit eigenlijk eerst wat je onder de leden had. Er is nu wel een test voorhanden die 1 virus uit kan sluiten, en het zou me niet verbazen als er meer testen zullen komen. En ik denk ook wel dat men daar voorzichtiger mee om zal gaan, iig voor een poosje.

Ik weet niet welke kant het op gaat. Er zal geen testplicht zijn. Maar als testen waarmee SARS-CoV-2 en Influenza uitgesloten kunnen worden (met redelijke zekerheid) ruim voorhanden zijn, en ik voel me wat verkouden, zou ik dan een test doen voordat ik naar mijn werk ga? Ik denk het wel.

Ik zat in oktober in het vliegtuig naast een gast die de hele tijd zat te hoesten en zijn neus zat te snuiten. Op dat moment moest je een gezondheidsverklaring ondertekenen waarin je gevraagd werd of je de afgelopen week last van hoesten had gehad, of een loopneus, als je daar 'ja' op antwoordde, dan mocht je eigenlijk het vliegtuig niet eens in. Het was maar een gewone verkoudheid, maar ik was er wel flink beroerd van, en het heeft me 2 dagen vakantie gekost. Van mij mag zo iemand thuisblijven hoor, ook in werksituaties.
pi_203586134
Vanwege een storing waren de cijfers van vandaag later dan normaal. Jet aantal nieuwe meldingen is ongeveer 86000, maar onthoud dat nu ook gegevens vanuit testen voor toegang en ziekenhuis / instellingen meegenomen worden, dus iets meer dan alleen GGD-meldingen.

Het lijkt er op dat de nieuwe manier van gegevens verwerken van het RIVM ervoor zorgt dat grote wijzigingen alleen voor de meest recente dag is. Geen wijzigingen ouder dan 30 januari, dan een paar dagen met een beperkte plus en een paar dagen met een beperkte min. Dit was altijd voor mensen van wie eerst alleen de dag van testen bekend was en later de dag van eerste klachten.

De dagcurve ziet er nu dus ook weer anders uit. Een grote piek op de dag van gisteren. Daarnaast nog wat relatief kleine wijzigingen op eerdere dagen.

In de aandelen van de verschillende leeftijdsgroepen was de laatste week van januari een daling zichtbaar voor de groep 0-20 jaar en een stijging van de groep 20-40 jaar. Op 2 februari zijn deze groepen ongeveer even groot. De groepen 40-60 en 60-80 jaar laten de laatste week een lichte stijgende trend zien.

In de absolute aantallen vallen mij vooral weekpatronen op bij de jongere leeftijdsgroepen. Bijvoorbeeld de groep 20-40 jaar laat regelmatig een piek van 2-3 dagen zien, gevolgd door een dip van een dag of 4.
De groep 0-20 jaar lijkt nu echt wel te dalen. De groepen daarboven zitten zo'n beetje op hun piek, maar lijken daarna ook weer te dalen. De groep 60-80 jaar liet de laatste week van januari een stijgende trend zien, maar ook daar lijkt nu stabilisatie zichtbaar.

En de instroom in het ziekenhuis blijft nog steeds erg laag!
pi_203586144
Netjes hoor de IC’s! Hopelijk morgen onder de 200 en dan lekker doorzakken naar de 100.
pi_203586155
Als het kabinet daadwerkelijk gaat versoepelen volgende week (ga ik wel van uit :)), stopt dan ook het tijdelijke wet coronamaatregelen vanaf 1 maart?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_203586985
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:27 schreef ErwinDikkie het volgende:
Als het kabinet daadwerkelijk gaat versoepelen volgende week (ga ik wel van uit :)), stopt dan ook het tijdelijke wet coronamaatregelen vanaf 1 maart?
De les van vorig jaar juni was dat je hoe dan ook in stappen moet versoepelen. Wat dat betreft mag ik hopen dat ze dat nog niet vergeten zijn.

Een optie is de nachthoreca e.d. open onder voorwaarde van 1G, dus iedereen testen. Lijkt me prima te verdedigen. Mondkapjes en anderhalve meter gewoon een weekje langer aan vasthouden. De (economische) impact daarvan is te overzien.
pi_203587551
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 18:22 schreef qajariaq het volgende:

[..]
De les van vorig jaar juni was dat je hoe dan ook in stappen moet versoepelen. Wat dat betreft mag ik hopen dat ze dat nog niet vergeten zijn.

Een optie is de nachthoreca e.d. open onder voorwaarde van 1G, dus iedereen testen. Lijkt me prima te verdedigen. Mondkapjes en anderhalve meter gewoon een weekje langer aan vasthouden. De (economische) impact daarvan is te overzien.
Toen hadden we te maken met een ziekmakendere variant én kwamen ze er daarna achter dat de Jansenprik te weinig bescherming bood/die prikkers te vroeg werden toegelaten. Nu met deze variant komen er maar weinig mensen nog in het ziekenhuis terecht en zijn de meeste mensen dubbel gevaccineerd/geboosterd dus versoepelingen nog wekenlang verspreiden maakt niet echt veel uit imho
  woensdag 9 februari 2022 @ 19:04:10 #154
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203587643
Zijn er vandaag geen besmettingscijfers? Coronadashboard.nl is nog niet bijgewerkt.
pi_203588023
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:04 schreef Federer-fan het volgende:
Zijn er vandaag geen besmettingscijfers? Coronadashboard.nl is nog niet bijgewerkt.
Ze hebben het er geloof ik afgehaald nadat ze 2 x een verkeerd aantal hebben gemeld

Aantal meldingen van positieve testen onjuist
Het totaal aantal positieve coronatesten dat het RIVM aan het einde van de middag meldde in de open data bestanden is niet juist. Bij de 144.586 positieve testuitslagen bleek ook een deel van de positieve testuitslagen van dinsdag 8 februari meegeteld. Waarschijnlijk heeft dit te maken met nieuwe meldroute die sinds gisteren in gebruik werd genomen. Het RIVM heeft het bestand met de gegevens daarom offline gehaald. De gegevens worden opnieuw gecontroleerd en zodra mogelijk weer op de website gezet
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
pi_203589079
quote:
17s.gif Op woensdag 9 februari 2022 18:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:
én kwamen ze er daarna achter
Dat is dus de reden dat je niet moet overhaasten. Ook toen was de verwachting dat er bijna niemand meer besmet zou raken dus kon alles wel los. Binnen een halve week de inspanning van maanden weer kwijt. Dat moet je gewoon niet willen dus.
  woensdag 9 februari 2022 @ 20:03:11 #157
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203589194
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:21 schreef pullup het volgende:

[..]
Ze hebben het er geloof ik afgehaald nadat ze 2 x een verkeerd aantal hebben gemeld

Aantal meldingen van positieve testen onjuist
Het totaal aantal positieve coronatesten dat het RIVM aan het einde van de middag meldde in de open data bestanden is niet juist. Bij de 144.586 positieve testuitslagen bleek ook een deel van de positieve testuitslagen van dinsdag 8 februari meegeteld. Waarschijnlijk heeft dit te maken met nieuwe meldroute die sinds gisteren in gebruik werd genomen. Het RIVM heeft het bestand met de gegevens daarom offline gehaald. De gegevens worden opnieuw gecontroleerd en zodra mogelijk weer op de website gezet

Dank je wel. Ik zie net hier dat ze zijn gepost. Het zijn er 86.604.
  woensdag 9 februari 2022 @ 20:05:28 #158
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203589275
Het percentage positieve tests is gestegen, van 58,0 naar 59,9.
pi_203589600
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:59 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat is dus de reden dat je niet moet overhaasten. Ook toen was de verwachting dat er bijna niemand meer besmet zou raken dus kon alles wel los. Binnen een halve week de inspanning van maanden weer kwijt. Dat moet je gewoon niet willen dus.
Niemand wil zich ellende op de hals halen, maar dit klinkt meer als angst. Als het nu toch in andere landen goed gaat, wat is dan het risico?
Bij het dansen-met-jansen experiment hadden we geen goed vergelijkbare ervaringen van andere landen en was het echt een experiment. Nu is het experiment door andere landen al gedaan en lopen we gewoon op gebaande paden. Dat is een levensgroot verschil.
pi_203589722
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:59 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Terwijl we nu al maandenlang torenhoge besmettingscijfers hebben die niet in het ziekenhuis belanden, echt.....als je nu toch steeds bang bent kun je beter zelf gewoon thuisblijven zodat de rest weer gewoon hun leven kan oppakken.....
pi_203590003
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 29 november 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%

dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965

totaal: 151.897

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%

dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783

totaal: 121.290

Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%

dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154

totaal: 97.948

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 9.304
woensdag: 13.334
donderdag: 13.332
vrijdag: 12.324
zaterdag: 12.564
zondag: 11.886
maandag: 11.432

totaal: 84.176

Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%

dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536

totaal: 103.610

Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%

dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891

totaal: 190.707

Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 26,0%

dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag: 42.352

totaal: 240.313

Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,7%

dinsdag: 31.345
woensdag: 38.200
donderdag: 39.920
vrijdag: 57.471
zaterdag: 46.057
zondag: 65.325
maandag: 64.630

totaal: 342.948

Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 39,4%

dinsdag: 54.160
woensdag: 58.616
donderdag: 64.555
vrijdag: 74.019
zaterdag: 39.444
zondag: 75.164
maandag: 112.227

totaal: 478.185

Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 9,4%

dinsdag: 105.795
woensdag: 66.969
donderdag: 82.871
vrijdag: 68.916
zaterdag: 40.122
zondag: 80.946
maandag: 77.648

totaal: 523.267

Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -9,6%

dinsdag: 70.468
woensdag: 86.124
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:

totaal: 548.072 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_203590147
Nu de coronamaatregelen bijna allemaal rond Maart 2022 verleden tijd (lijken te) zijn, komt wederom de vraag: ''Kan Cijfertjesman'' met Twitterpensioen?

Vorig jaar september leek dit ook het geval te zijn, toen kon ik terugkeren uit mijn resort op een tropisch eiland. Iemand een idee voor een mooie datum *O* *O* *O*
pi_203590477
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:39 schreef Oliver23 het volgende:
Nu de coronamaatregelen bijna allemaal rond Maart 2022 verleden tijd (lijken te) zijn, komt wederom de vraag: ''Kan Cijfertjesman'' met Twitterpensioen?

Vorig jaar september leek dit ook het geval te zijn, toen kon ik terugkeren uit mijn resort op een tropisch eiland. Iemand een idee voor een mooie datum *O* *O* *O*
Misschien de eerste dag van de lente, 21 maart?? Ervanuit gaande dat we dan ook stralend zonnig mooi weer gaan krijgen? :)
pi_203590890
quote:

Ik begon me al af te vragen wanneer je je het zou gaan afvragen. 1 maart mss iets te vroeg? 21 maart zou inderdaad ook een mooie datum zijn.
pi_203590972
quote:

22-02-2022 lijkt me een mooie
pi_203591973
1 maart lijkt me prima, als de maatregelen dan tenminste echt een beetje foetsie zijn
  woensdag 9 februari 2022 @ 22:32:13 #167
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203592115
1 april?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_203592221
Morgen?
pi_203592350
quote:

De vorige keer is, in ieder geval mij, niet zo goed bevallen….
pi_203592360
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:27 schreef ErwinDikkie het volgende:
Ik denk dat dat te vroeg is, het lijkt mij logisch en haalbaar om dat per 1 juli te doen. Of zoveel eerder als de tijdelijke wet toelaat, ik weet niet hoe ‘hard’ de termijn van 3 maanden is.

1 maart lijkt mij te vroeg, laten we vooral versoepelen op een verantwoordelijke manier. Alles open is fijn en klinkt leuk, maar laten we nu net voor de finish niet struikelen.
pi_203592667
Even wat vergelijkingen met Engeland met vorig jaar.

Op dit moment liggen er ongeveer 11.000 mensen in het ziekenhuis in Engeland, dat aantal werd vorig jaar na de januari golf bereikt op 27 februari. We liggen nu dus iets voor, al is de procentuele afname iets kleiner, toen in de week tot 9 februari bijna 20% afname, nu ongeveer 12%. Maar het aantal besmettingen is tot vorige week een paar weken redelijk stabiel geweest, dus denk dat er volgende week een flink grotere daling in de ziekenhuizen zal zijn.

Nu liggen er 384 mensen aan een ventilator, vorig jaar op 9 februari nog 2911(!) en dook het pas op 8 april onder de 384.

Nu zijn er ongeveer 150 doden per dag (7-daagse gemiddelde), vorig jaar rond deze tijd nog ruim 600 per dag en werd het aantal van 150 pas bereikt rond 7 maart.
Het aantal doden keldert hard nu, in de laatste 7 dagen ligt het aantal 45% lager dan in de 7 dagen ervoor. Vorig jaar was de afname in dezelfde week ongeveer 27%.

Het virus is wel nog veel aanwezig, ook al zijn er absoluut gezien zelfs, minder besmettingen dan in Nederland. Mijn vriendin werd vandaag voor de 3e keer in 10 dagen gepinged. En dan moet je dus volgens de regels elke dag een zelftest doen voor 7 dagen. Vanaf nu maar even voorzichtig doen, want over een dag of 10 gaat ze voor het eerst sinds in bijna 3 jaar naar de VS om familie te bezoeken. Kerst 2019 was bij mijn familie, daarna viel alles telkens in het Covid-water (kerst, bruiloft broer, bruiloften vrienden).
pi_203596643
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:14 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Niemand wil zich ellende op de hals halen, maar dit klinkt meer als angst. Als het nu toch in andere landen goed gaat, wat is dan het risico?
Bij het dansen-met-jansen experiment hadden we geen goed vergelijkbare ervaringen van andere landen en was het echt een experiment. Nu is het experiment door andere landen al gedaan en lopen we gewoon op gebaande paden. Dat is een levensgroot verschil.
quote:
17s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Terwijl we nu al maandenlang torenhoge besmettingscijfers hebben die niet in het ziekenhuis belanden, echt.....als je nu toch steeds bang bent kun je beter zelf gewoon thuisblijven zodat de rest weer gewoon hun leven kan oppakken.....
Jullie vergeten even dat die torenhoge besmettingen allemaal jongere mensen betreffen.

Daarnaast las ik vanmorgen dat het versoepelen inderdaad waarschijnlijk in stappen gaat gebeuren. Dus ik ben niet de enige met die gedachte.

Maar goed, laten we vooral hopen dat het in stappen allemaal goed gaat en dat we redelijk vlot weer kunnen doen wat we willen.
pi_203596915
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]
[..]
Jullie vergeten even dat die torenhoge besmettingen allemaal jongere mensen betreffen.

Daarnaast las ik vanmorgen dat het versoepelen inderdaad waarschijnlijk in stappen gaat gebeuren. Dus ik ben niet de enige met die gedachte.

Maar goed, laten we vooral hopen dat het in stappen allemaal goed gaat en dat we redelijk vlot weer kunnen doen wat we willen.
Maar je kunt niet blijven vasthouden aan voorzichtigheid, je moet ergens een grens trekken om dat los te laten.
pi_203596959
quote:
17s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Maar je kunt niet blijven vasthouden aan voorzichtigheid, je moet ergens een grens trekken om dat los te laten.
Wat is er niet duidelijk aan in stappen afbouwen?
pi_203596995
Voor het eerst in twee jaar ook zelf bijgedragen aan de testresultaten _O-

Vriend positief
Ikzelf negatief vooralsnog, dus we hebben de 1,5m samenleving in huize TV ingeroepen :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203597834
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:46 schreef alpeko het volgende:
IC onder de 200 _O_

[ twitter ]
*O* w/ *O*
pi_203597945
quote:
Ja dat is echt even een juichmomentje waard! *O*
pi_203597979
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:26 schreef Sangha het volgende:

[..]
Feestje! *O*
pi_203598018
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:26 schreef Sangha het volgende:

[..]
🥳
  donderdag 10 februari 2022 @ 13:41:51 #181
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_203598203
_O_ B:)B w/
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_203598211
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:29 schreef pullup het volgende:

[..]
🥳
Ik herken die emoticon niet! :N :D
pi_203598242
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:41 schreef L3viathan het volgende:
_O_ B:)B w/
B:)B *O*
pi_203598277
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:42 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ik herken die emoticon niet! :N :D
w/ :B *O* *O* B:)B zo dan :P
pi_203598372
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:45 schreef pullup het volgende:

[..]
w/ :B *O* *O* B:)B zo dan :P
Dikke party jonguh! _O- :D w/ *O* B:)B
pi_203598628
Heerlijk die daling zo. Maakt de discussie over versoepelingen ook lekker urgent.
pi_203598700
Niet te vroeg juichen! Het kan nog helemaal misgaan in de ziekenhuizen. We weten het gewoon nog niet.
  donderdag 10 februari 2022 @ 14:27:17 #188
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_203599292
Goed nieuws! Ik zat ook net het tijdschema te bekijken van een festival wat al twee jaar is uitgesteld. En ik krijg nu echt hoop dat ik er dit jaar echt naartoe mag. *O*
pi_203599629
quote:
99s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:27 schreef egeltje1985 het volgende:
Goed nieuws! Ik zat ook net het tijdschema te bekijken van een festival wat al twee jaar is uitgesteld. En ik krijg nu echt hoop dat ik er dit jaar echt naartoe mag. *O*
Haha, same here. Gelukkig wel nog een ADE feestje mee kunnen pakken.
  donderdag 10 februari 2022 @ 14:47:27 #190
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203599689
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 19 (relatieve daling 1,2%). Het zijn daarmee 1.512 bezette bedden in totaal, dus nog maar iets boven de 1.500.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 10 februari: 198 (absolute daling 8; relatieve daling 3,9%);
- dinsdag 8 februari: 226 (absolute stijging 12; relatieve stijging 5,6%);
- maandag 7 februari: 214 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- zondag 6 februari: 211 (absolute daling 18; relatieve daling 7,9%);
- zaterdag 5 februari: 229 (absolute stijging 15; relatieve stijging 7,0%);
- vrijdag 4 februari: 214 (absolute daling 4; relatieve daling 1,8%);
- donderdag 3 februari: 218 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 10 februari: 1.315 (absolute daling 10; relatieve daling 0,8%);
- dinsdag 8 februari: 1.354 (absolute stijging 75; relatieve stijging 5,9%);
- maandag 7 februari: 1.279 (absolute stijging 146; relatieve stijging 12,9%);
- zondag 6 februari: 1.133 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- zaterdag 5 februari: 1.134 (absolute daling 18; relatieve daling 1,6%);
- vrijdag 4 februari: 1.152 (absolute daling 16; relatieve daling 1,4%);
- donderdag 3 februari: 1.168 (absolute stijging 11; relatieve stijging 1,0%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
  donderdag 10 februari 2022 @ 14:53:47 #191
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203599796
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Haha, same here. Gelukkig wel nog een ADE feestje mee kunnen pakken.
Ik las ADHD-feestje. _O-
pi_203599890
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:04 schreef ThijsTH het volgende:
Niet te vroeg juichen! Het kan nog helemaal misgaan in de ziekenhuizen. We weten het gewoon nog niet.
Tuurlijk dat is ook zo, maar soms doen wij hier tegen beter weten in, iets te, positief. ;)
pi_203599896
IC onder de 200 *O*
Tap tap tap
pi_203599904
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:53 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik las ADHD-feestje. _O-
:D Alle Dagen Heftig Dansen! *O* *O* *O*
pi_203600359
Gelukkig is er wel weer een RIVM storing, het zou saai worden als dat niet zo was toch *O*
pi_203600558
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:32 schreef GereDathan het volgende:
Gelukkig is er wel weer een RIVM storing, het zou saai worden als dat niet zo was toch *O*
Totaal overbelast :)
pi_203600653

De grootste verandering in de grafiek is voor de dag van gisteren. Verder relatief kleine wijzigingen tot ca een week terug. Na een piek op woensdag 2 en donderdag 3 februari lijkt een daling te zijn tot en met zondag en dan aan het begin van de week weer een kleine sprong omhoog, maar wel een stuk lager dan een week eerder.

De dagcurve van vandaag lijkt veel op die van gisteren. En hoge smalle piek op de dag van gisteren rond de 75000 meldingen en een 7000 meldingen op de dag van vandaag. Verder kleine stijgingen en dalingen door correcties.

De aandelen van de verschillende leeftijdsgroepen laten nog dezelfde trend zien als gisteren vermeld. De groep 20-40 jaar was op 3 februari even groot als de groep 0-20 jaar.

Ook in absolute aantallen nog hetzelfde verhaal als gisteren. De groepen 20-40 en 60-80 jaar zitten rond hun piek en lijken daarna weer duidelijk te dalen. De groep 60-80 jaar lijkt nog iets te groeien.

Ook vandaag blijft het aantal ziekenhuisopnames een stuk lager dan voorspeld.
pi_203601340
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 29 november 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%

dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965

totaal: 151.897

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%

dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783

totaal: 121.290

Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%

dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154

totaal: 97.948

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 9.304
woensdag: 13.334
donderdag: 13.332
vrijdag: 12.324
zaterdag: 12.564
zondag: 11.886
maandag: 11.432

totaal: 84.176

Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%

dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536

totaal: 103.610

Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%

dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891

totaal: 190.707

Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 26,0%

dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag: 42.352

totaal: 240.313

Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,7%

dinsdag: 31.345
woensdag: 38.200
donderdag: 39.920
vrijdag: 57.471
zaterdag: 46.057
zondag: 65.325
maandag: 64.630

totaal: 342.948

Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 39,4%

dinsdag: 54.160
woensdag: 58.616
donderdag: 64.555
vrijdag: 74.019
zaterdag: 39.444
zondag: 75.164
maandag: 112.227

totaal: 478.185

Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 9,4%

dinsdag: 105.795
woensdag: 66.969
donderdag: 82.871
vrijdag: 68.916
zaterdag: 40.122
zondag: 80.946
maandag: 77.648

totaal: 523.267

Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -4,8%

dinsdag: 70.468
woensdag: 86.124
donderdag: 86.862
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:

totaal: 568.000 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_203601554
Waar we vorige week de eerste stijging zagen in de instroom in de ziekenhuizen, lijkt deze afweer omgezet te zijn in een daling.

twitter
pi_203601714
Prima cijfers weer! ^O^ Op naar het nieuwe normaal!

Mijn baas (ongevaccineerd, net als zijn vrouw en dochter) is vandaag positief getest. Maandag voor het laatst gezien maar afstand gehouden, net als afgelopen donderdag en vrijdag. Zijn dochter had het vorige week en veel schoonfamilie (wel geprikt) hadden het daarvoor. Die zijn veel bij elkaar geweest omdat iemand in die familie op sterven lag (vorige week ook gestorven, niet door covid trouwens, die was al maanden ziek, dinsdag was begrafenis). Tja.

Nu maar hopen dat ik (en de rest van kantoor) de dans ontglip, maja de rest is allemaal geprikt. Maja, voel me prima, dus no worries until now. :)
The only way you can be original, is to be yourself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')