Ik heb gehoord dat Kleintje Pils in NL is, ondanks de Olympische Spelen. Bel die!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:01 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
*haalt er een dweilorkest bij*
Komt voor elkaar!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:04 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat Kleintje Pils in NL is, ondanks de Olympische Spelen. Bel die!
Dat BCO gebeuren heb je ook helemaal niet nodig om het aantal besmettingen te melden natuurlijk, en kan nog steeds gebeuren, al kun je je afvragen hoe nuttig dat nu is. Er zijn geen massale evenementen, en BCO is vooral om mass-spread events op te sporen en te beteugelen, dus sowieso niet nuttig in tijden dat er geen massale evenementen mogen zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 16:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zover ik begreep werd dit ook gebruikt voor bron en contact onderzoek en werden de gegevens dus aangevuld. Dat stuk is er nu tussenuit geknipt, het doet toch niet meer ter zake. In de hoogtijdagen hadden we capaciteit voor 3000 BCO'en per dag... Ik gok dat we niet opgeschaald zijn naar 80k per dag
Ergens wel logisch, we schuiven nu naar een fase dat besmettingen en BCO steeds minder boeiend wordt. Er wordt ook al openlijk gesproken over het opheffen van het OMT en over te gaan op de reguliere kanalen van het RIVM.
Mijn verwachting is dat we eind februari:
- Nagenoeg van alle maatregelen af zijn
- OMT ontbonden is
- BCO gestopt is
- De dagelijkse besmettingscijfers verdwijnen en we overgaan op weekrapportages
- LCPS staakt het schuiven van patiënten
En dan eind maart:
- Alles open
- Ziekenhuiscijfers worden minder relevant en gaan we ook afbouwen
Oh god, ik zie de volgende problemen alweer. TvT en GGD zullen overlappen. Iemand die bij TvT positief test, zal dat opvolgen met een test bij GGD, maar dat gaat dus om 1 besmetting. Dat gaat vast verkeerd met de IT systemen. Gebeurde trouwens ook in de UK, maar was snel opgelost. Een positieve sneltest/zelftest kun je melden en wordt geteld. Moet je in principe opvolgen met een PCR-test. De PCR-test overruled. Is die positief, dan blijft datum sneltest staan, maar tellen beiden testen samen maar 1 keer. Is de PCR-test negatief, dan vervalt de positieve sneltest.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 16:57 schreef simonblue het volgende:
Zoals verwacht heel veel meldingen vandaag. Ook vanwege informatie van andere testlocaties dan alleen GGD
Van de site van het RIVM:
[..]
Volgens mij gaat dat wel goed hier, systeem draait al een tijdje op deze manier. Dus ik denk dat het mee zal vallen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Oh god, ik zie de volgende problemen alweer. TvT en GGD zullen overlappen. Iemand die bij TvT positief test, zal dat opvolgen met een test bij GGD, maar dat gaat dus om 1 besmetting. Dat gaat vast verkeerd met de IT systemen. Gebeurde trouwens ook in de UK, maar was snel opgelost. Een positieve sneltest/zelftest kun je melden en wordt geteld. Moet je in principe opvolgen met een PCR-test. De PCR-test overruled. Is die positief, dan blijft datum sneltest staan, maar tellen beiden testen samen maar 1 keer. Is de PCR-test negatief, dan vervalt de positieve sneltest.
Ik verwacht dat het wat stappen zijn die we gaan nemen, als laatste denk ik mondkapjes en CTB overboord. Die blijven in februari nog wel denk ik.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik zie het nog steeds wel gebeuren dat begin maart alles al open gaat. UK VLIEGT omlaag nu, gister -10.4%, vandaag -20.2%, en in de UK is alles al open, inclusief nachtleven.
Yep. OMT gaat gewoon weer weg, is eigenlijk niets meer dan een speciale groep die opgericht wordt tijdens een pandemie/epidemie. De meeste leden hebben gewoon een baan en doen dit erbij, samen komen doen ze sowieso wel enkele keren per jaar. Maar dat is onder een andere vlag. Binnen normale bedrijven zou je het een projectgroep noemen.quote:En wordt het OMT wel ontbonden? Blijft dat niet gewoon bestaan, maar komt dan alleen nog maar 1 of 2x per jaar bij elkaar om iedereen bij te praten over eventuele bijgewerkte procedures?
Ik heb geen idee waar die daling in het VK vandaan komt. Er is niks verandert afgelopen week, dus het is wel opmerkelijk dat die daling ineens zo versnelt, maar ik ga een gegeven paard niet in de bek kijken.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:22 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
* Wederom een daling van ruim 12% in de Engelse ziekenhuizen
* Besmettingcijfers dalen nu fors in het VK
Het woord van maart 2020: Groepsimmuniteitquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar die daling in het VK vandaan komt. Er is niks verandert afgelopen week, dus het is wel opmerkelijk dat die daling ineens zo versnelt, maar ik ga een gegeven paard niet in de bek kijken.
Ja, zou kunnen, maar waarom dan zo ineens. In dec/jan had 98.0% van de mensen in Engeland antistoffen, maar mogelijk speelt ook mee hoeveel mensen recente antistoffen hebben, of hoe effectief die nog zijn. Maar dan zou er een soort drempelwaarde bereikt moeten zijn waardoor het aantal besmettingen ineens keldert. Of men besluit massaal zich gewoon niet meer te laten testen, maar het aantal testen daalt een stuk minder snel, dus dat is het ook niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:57 schreef falling_away het volgende:
[..]
Het woord van maart 2020: Groepsimmuniteit
Vrij logisch toch: eerst exponentiele groei, dan enige stabilisatie en daarna exponentiele daling. Als het stijgend exponentieel gaat is dat met de daling ook het geval.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar die daling in het VK vandaan komt. Er is niks verandert afgelopen week, dus het is wel opmerkelijk dat die daling ineens zo versnelt, maar ik ga een gegeven paard niet in de bek kijken.
Nou, dit is zelfs nog een stapje beter dan dat. Met een R van bijvoorbeeld 0,9 ga je exponentieel omlaag. Hier daalt de R ook nog eens. De exponentiële daling versnelt dus. Dat is op zich logisch bij sterk toenemende immuniteit. En als dat de oorzaak is, dan is dat super positief nieuws.quote:Op woensdag 9 februari 2022 02:07 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Vrij logisch toch: eerst exponentiele groei, dan enige stabilisatie en daarna exponentiele daling. Als het stijgend exponentieel gaat is dat met de daling ook het geval.
Klopt, het ene kan niet zonder het andere. Logisch te verklaren ook, als er veel mensen op 1 moment ziek worden zijn de meesten ook op 1 moment weer hersteld (heel kort door de bocht als iedereen even lang ziek is). Zelfde geldt voor de in en uitstroom vann de ziekenhuizen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 02:07 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Vrij logisch toch: eerst exponentiele groei, dan enige stabilisatie en daarna exponentiele daling. Als het stijgend exponentieel gaat is dat met de daling ook het geval.
Zeker goed nieuws. Ik denk dat Rutte afstand aan het nemen is omdat hij inschat dat er belangrijker zaken aankomen. Een van die dingen is overigens de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart. Dat zal de komende weken steeds duidelijker een rol gaan spelen. Hopelijk helpt dat bij de noodzakelijke versoepeling / afschaffing van regels.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:05 schreef GereDathan het volgende:
Ook opvallend trouwens, er komt dinsdag hoogstwaarschijnlijk goed nieuws aan. Normaliter staat Mark Rutte dan als een trotse pauw achter de desk. Bij slecht nieuws mag iemand anders de boodschap brengen. Maar deze keer lijkt alleen Ernst Kuipers er te gaan staan.
Zo heb ik er nog niet over nagedacht, het kan ook een duidelijk statement zijn dat hij het los laat. De minister is meer dan voldoende in deze fase.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:21 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Zeker goed nieuws. Ik denk dat Rutte afstand aan het nemen is omdat hij inschat dat er belangrijker zaken aankomen. Een van die dingen is overigens de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart. Dat zal de komende weken steeds duidelijker een rol gaan spelen. Hopelijk helpt dat bij de noodzakelijke versoepeling / afschaffing van regels.
En na lezing van wat artikelen in de Volkskrant denk ik ook dat Rutte zichzelf (en daarmee de VVD) de vrijheid wil geven zich te "bekeren" tot de club zorgeloze vrijheidsstrijders. Laat de D66 maar hameren op regels en "we weten het nog niet zeker".
quote:Kabinet wil versoepelen: horeca langer open, thuiswerkadvies vervalt
Dit inderdaad!quote:Op woensdag 9 februari 2022 10:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zo heb ik er nog niet over nagedacht, het kan ook een duidelijk statement zijn dat hij het los laat. De minister is meer dan voldoende in deze fase.
Als je die lijn doortrekt dan zou het ook wel eens kunnen betekenen dat dit de laatste persco is. Als we inderdaad forse stappen maken dan kunnen de laatste stappen wel op een andere manier gecommuniceerd worden.
Nou... ik zie Rutte er nog wel voor aan om een paar dagen voor de verkiezingen groots aan te kondigen dat de laatste maatregelen (1,5 meter en mondkapjes) er per direct af zullen gaan, in de hoop daarmee extra stemmen binnen te harken. Door nu tussentijds even weg te blijven hoopt 'ie vast de negativiteit rondom 1G en instandhouding van het CTB te omzeilen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 10:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zo heb ik er nog niet over nagedacht, het kan ook een duidelijk statement zijn dat hij het los laat. De minister is meer dan voldoende in deze fase.
Als je die lijn doortrekt dan zou het ook wel eens kunnen betekenen dat dit de laatste persco is. Als we inderdaad forse stappen maken dan kunnen de laatste stappen wel op een andere manier gecommuniceerd worden.
HIj zal vooral duidelijk willen maken dat maatregelen echt bedoelt waren om het virus te bestrijden en niet om vrijheid in te perken. en er zal denk ik wel nagedacht worden over de timing van het opheffen van maatregelen die vrijheden inperken in relatie tot de gemeenteraadsverkiezingen, en er zal ook nagedacht worden over hoe die boodschap het meest effectief met betrekking tot die verkiezingen gebracht zou moeten worden.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:36 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Nou... ik zie Rutte er nog wel voor aan om een paar dagen voor de verkiezingen groots aan te kondigen dat de laatste maatregelen (1,5 meter en mondkapjes) er per direct af zullen gaan, in de hoop daarmee extra stemmen binnen te harken. Door nu tussentijds even weg te blijven hoopt 'ie vast de negativiteit rondom 1G en instandhouding van het CTB te omzeilen.
Daarnaast zie ik niet in waarom ze goed-nieuws persco's willen vervangen door een persberichtje, dat is toch juist hun moment om te shinen?
Na scherpe pieken, volgens scherpe dalingen. Maar er was een scherpe stijging in december, en een flinke daling in januari, waarna er een (hoog) plateau was van half januari tot begin februari. En nu dus ineens een scherpe daling van dat plateau af.quote:Op woensdag 9 februari 2022 02:07 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik er van moet vinden dat iemand die positief test niet in isolatie hoeft, maar ik denk dat het in de praktijk omgezet zal worden van een eis tot een dringend advies, en dat bedrijven wel degelijk hun werknemers dringend ook zullen vragen niet op kantoor te verschijnen als ze positief testen.quote:Boris Johnson plans to abolish the last Covid restrictions in England, including the requirement for people with the virus to self-isolate, in less than two weeks, a month earlier than initially proposed, he has announced.
In an opening statement to prime minister’s questions, Johnson said he hoped to do this as soon as the Commons returns from its upcoming recess, on 21 February.
Verplichte isolatie bestaat bij griep toch ook niet? Dat doe je gewoon zelf uit solidariteit en/of omdat je je gewoon bagger voelt. Gezien de ziektelast van omikron lijkt het me prima om de speciale wettelijke status van corona op te heffen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik weet niet wat ik er van moet vinden dat iemand die positief test niet in isolatie hoeft, maar ik denk dat het in de praktijk omgezet zal worden van een eis tot een dringen advies, en dat bedrijven wel degelijk hun werknemers dringend ook zullen vragen niet op kantoor te verschijnen als ze positief testen.
Ik weet eigenlijk niet hoeveel mensen die met influenza besmet zijn niet echt ziek zijn, en het zich beperkt tot een snotneus. Griep (influenza) is niet verkoudheid (rhinovirussen, coronavirussen, adenovirussen, enterovirussen). Volgens mij ben je bij een influenza besmetting veel eerder geneigd thuis te blijven omdat je bagger voelt. En een verkoudheid met rhinovirus is voor niemand echt gevaarlijk, een verkoudheid met SARS-CoV-2 is (of was?) toch iets anders. Maar we bewegen wel gestaag in de richting dat een besmetting met SARS-CoV-2 nauwelijks nog gevaarlijk is (maar dat kan met een volgende variant weer veranderen).quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:08 schreef Stridone het volgende:
[..]
Verplichte isolatie bestaat bij griep toch ook niet? Dat doe je gewoon zelf uit solidariteit en/of omdat je je gewoon bagger voelt. Gezien de ziektelast van omikron lijkt het me prima om de speciale wettelijke status van corona op te heffen.
quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet hoeveel mensen die met influenza besmet zijn niet echt ziek zijn, en het zich beperkt tot een snotneus. Griep (influenza) is niet verkoudheid (rhinovirussen, coronavirussen, adenovirussen, enterovirussen). Volgens mij ben je bij een influenza besmetting veel eerder geneigd thuis te blijven omdat je bagger voelt. En een verkoudheid met rhinovirus is voor niemand echt gevaarlijk, een verkoudheid met SARS-CoV-2 is (of was?) toch iets anders. Maar we bewegen wel gestaag in de richting dat een besmetting met SARS-CoV-2 nauwelijks nog gevaarlijk is (maar dat kan met een volgende variant weer veranderen).
Maar die kans wordt wel steeds kleiner, aangezien er geen onuitputtelijke bron van mogelijk mutaties is voor het virus die daartoe zouden kunnen leiden, plus dat er altijd wel enige bescherming is van antistoffen opgewekt door vaccins en eerdere varianten. Maar het is wel iets wat in, vind ik, in gedachten gehouden moet worden als men zulke maatregelen neemt.quote:
https://nos.nl/artikel/24(...)te-coronamaatregelenquote:Kabinet wil eind van de maand af van meeste coronamaatregelen
Het kabinet zet erop in dat aan het eind van de maand een einde komt aan veel coronamaatregelen. Haagse bronnen benadrukken dat er nog definitieve besluiten moeten worden genomen, maar het kabinet denkt erover het coronatoegangsbewijs af te schaffen, net als de regel om anderhalve meter afstand te houden en een mondkapje te dragen. Festivals en evenementen zouden dan vanaf 25 februari toegankelijk worden met een negatieve test ('1G').
Al eerder, namelijk volgende week vrijdag, zouden andere versoepelingen ingaan. Nu moeten bijvoorbeeld restaurants, cafés, theaters, bioscopen en musea nog om 22.00 uur dicht, maar volgens de bronnen wil het kabinet in verband met de relatief gunstige ziekenhuiscijfers dat tijdstip aanpassen. De precieze tijd staat nog niet vast; gesproken wordt over een verruiming tot 23.00 uur, middernacht of 01.00 uur.
Advies om thuis te werken vervalt
Klanten in cafés zouden vanaf eind volgende week ook niet meer per se hoeven te zitten. Verder ziet het ernaar uit dat het advies om thuis te werken vervalt, net als het advies om maximaal vier mensen per dag thuis te ontvangen.
Gisteren toonde premier Rutte zich al "voorzichtig optimistisch" over versoepelingen. Dinsdag hakt het kabinet de knoop door over de versoepelingen van volgende week. Dan is er ook weer een persconferentie, deze keer alleen door minister Kuipers van Volksgezondheid.
Vanochtend was er een korte vergadering van het kabinet over de maatregelen. Die werd helemaal digitaal gehouden. Kuipers wilde vanmiddag weinig kwijt over versoepelingen, maar ook hij gebruikte de woorden "voorzichtig optimistisch". "Het aantal besmettingen is heel erg hoog, maar gelukkig valt de druk op de zorg mee." Over de verruiming van openingstijden zei hij dat het iets is "waar we nadrukkelijk naar kijken".
En zonder ctb, al helemaal zonder 1g.....na twee vaccins en een booster ga ik me echt niet laten testen voor toegangquote:Op woensdag 9 februari 2022 14:49 schreef THEFXR het volgende:
wat boeien die cijfers nog? gewoon alles open.
Maar met de besmettelijkheid van omikron zal iedereen toch onvermijdelijk ermee in contact komen. Het maximaal behaalbare doel van isolatie is dan enkel vertraging van verspreiding, maar zolang de zorg niet overbelast is maakt het niet uit of je nu of over een maand ziek wordt. Vandaar dat ik het opzich wel zie zitten om dit als normaal verkoudheidsvirus te gaan beschouwen (en we zitten inmiddels op een significant lagere mortaliteit dan influenza, dus ik zeg bewust verkoudheid).quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet hoeveel mensen die met influenza besmet zijn niet echt ziek zijn, en het zich beperkt tot een snotneus. Griep (influenza) is niet verkoudheid (rhinovirussen, coronavirussen, adenovirussen, enterovirussen). Volgens mij ben je bij een influenza besmetting veel eerder geneigd thuis te blijven omdat je bagger voelt. En een verkoudheid met rhinovirus is voor niemand echt gevaarlijk, een verkoudheid met SARS-CoV-2 is (of was?) toch iets anders. Maar we bewegen wel gestaag in de richting dat een besmetting met SARS-CoV-2 nauwelijks nog gevaarlijk is (maar dat kan met een volgende variant weer veranderen).
Significant? Mortaliteit? Influenza? We zitten hier niet op de universiteit meneer.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:17 schreef Stridone het volgende:
[..]
Maar met de besmettelijkheid van omikron zal iedereen toch onvermijdelijk ermee in contact komen. Het maximaal behaalbare doel van isolatie is dan enkel vertraging van verspreiding, maar zolang de zorg niet overbelast is maakt het niet uit of je nu of over een maand ziek wordt. Vandaar dat ik het opzich wel zie zitten om dit als normaal verkoudheidsvirus te gaan beschouwen (en we zitten inmiddels op een significant lagere mortaliteit dan influenza, dus ik zeg bewust verkoudheid).
Ik ben maar een eenvoudige boerenlul, maar ik begreep hem prima. Dus al ben ik hier niet de baas, keur ik het alsnog goed.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:21 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Significant? Mortaliteit? Influenza? We zitten hier niet op de universiteit meneer.
Het was een grap.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:34 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ik ben maar een eenvoudige boerenlul, maar ik begreep hem prima. Dus al ben ik hier niet de baas, keur ik het alsnog goed.
Mooiquote:Op woensdag 9 februari 2022 12:29 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)n-te-weren~ad402793/
PvdA tegen. 2G is dood.
Fijn hoor, brengers van het goede nieuws!quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:11 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 49 (relatieve daling 3,1%). Het zijn daarmee 1.531 bezette bedden in totaal, dus in één keer een stuk minder ver boven de 1.500.
- woensdag 9 februari: 206 (absolute daling 20; relatieve daling 8,8%);
- woensdag 9 februari: 1.325 (absolute daling 29; relatieve daling 2,1%);
quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:21 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Significant? Mortaliteit? Influenza? We zitten hier niet op de universiteit meneer.
We zitten ook met een gigantisch hogere infectie rate dan influenza, vergeet dat niet. Je spreekt van een griepgolf als er 58 mensen per 100.000 naar de huisarts gaan met griepachtige klachten per week.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:17 schreef Stridone het volgende:
[..]
Maar met de besmettelijkheid van omikron zal iedereen toch onvermijdelijk ermee in contact komen. Het maximaal behaalbare doel van isolatie is dan enkel vertraging van verspreiding, maar zolang de zorg niet overbelast is maakt het niet uit of je nu of over een maand ziek wordt. Vandaar dat ik het opzich wel zie zitten om dit als normaal verkoudheidsvirus te gaan beschouwen (en we zitten inmiddels op een significant lagere mortaliteit dan influenza, dus ik zeg bewust verkoudheid).
De les van vorig jaar juni was dat je hoe dan ook in stappen moet versoepelen. Wat dat betreft mag ik hopen dat ze dat nog niet vergeten zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2022 17:27 schreef ErwinDikkie het volgende:
Als het kabinet daadwerkelijk gaat versoepelen volgende week (ga ik wel van uit), stopt dan ook het tijdelijke wet coronamaatregelen vanaf 1 maart?
Toen hadden we te maken met een ziekmakendere variant én kwamen ze er daarna achter dat de Jansenprik te weinig bescherming bood/die prikkers te vroeg werden toegelaten. Nu met deze variant komen er maar weinig mensen nog in het ziekenhuis terecht en zijn de meeste mensen dubbel gevaccineerd/geboosterd dus versoepelingen nog wekenlang verspreiden maakt niet echt veel uit imhoquote:Op woensdag 9 februari 2022 18:22 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De les van vorig jaar juni was dat je hoe dan ook in stappen moet versoepelen. Wat dat betreft mag ik hopen dat ze dat nog niet vergeten zijn.
Een optie is de nachthoreca e.d. open onder voorwaarde van 1G, dus iedereen testen. Lijkt me prima te verdedigen. Mondkapjes en anderhalve meter gewoon een weekje langer aan vasthouden. De (economische) impact daarvan is te overzien.
Ze hebben het er geloof ik afgehaald nadat ze 2 x een verkeerd aantal hebben gemeldquote:Op woensdag 9 februari 2022 19:04 schreef Federer-fan het volgende:
Zijn er vandaag geen besmettingscijfers? Coronadashboard.nl is nog niet bijgewerkt.
Dat is dus de reden dat je niet moet overhaasten. Ook toen was de verwachting dat er bijna niemand meer besmet zou raken dus kon alles wel los. Binnen een halve week de inspanning van maanden weer kwijt. Dat moet je gewoon niet willen dus.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:
én kwamen ze er daarna achter
Dank je wel. Ik zie net hier dat ze zijn gepost. Het zijn er 86.604.quote:Op woensdag 9 februari 2022 19:21 schreef pullup het volgende:
[..]
Ze hebben het er geloof ik afgehaald nadat ze 2 x een verkeerd aantal hebben gemeld
Aantal meldingen van positieve testen onjuist
Het totaal aantal positieve coronatesten dat het RIVM aan het einde van de middag meldde in de open data bestanden is niet juist. Bij de 144.586 positieve testuitslagen bleek ook een deel van de positieve testuitslagen van dinsdag 8 februari meegeteld. Waarschijnlijk heeft dit te maken met nieuwe meldroute die sinds gisteren in gebruik werd genomen. Het RIVM heeft het bestand met de gegevens daarom offline gehaald. De gegevens worden opnieuw gecontroleerd en zodra mogelijk weer op de website gezet
Niemand wil zich ellende op de hals halen, maar dit klinkt meer als angst. Als het nu toch in andere landen goed gaat, wat is dan het risico?quote:Op woensdag 9 februari 2022 19:59 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat je niet moet overhaasten. Ook toen was de verwachting dat er bijna niemand meer besmet zou raken dus kon alles wel los. Binnen een halve week de inspanning van maanden weer kwijt. Dat moet je gewoon niet willen dus.
Terwijl we nu al maandenlang torenhoge besmettingscijfers hebben die niet in het ziekenhuis belanden, echt.....als je nu toch steeds bang bent kun je beter zelf gewoon thuisblijven zodat de rest weer gewoon hun leven kan oppakken.....quote:Op woensdag 9 februari 2022 19:59 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat je niet moet overhaasten. Ook toen was de verwachting dat er bijna niemand meer besmet zou raken dus kon alles wel los. Binnen een halve week de inspanning van maanden weer kwijt. Dat moet je gewoon niet willen dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%
dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965
totaal: 151.897
Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%
dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783
totaal: 121.290
Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%
dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154
totaal: 97.948
Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%
dinsdag: 9.304
woensdag: 13.334
donderdag: 13.332
vrijdag: 12.324
zaterdag: 12.564
zondag: 11.886
maandag: 11.432
totaal: 84.176
Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%
dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536
totaal: 103.610
Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%
dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891
totaal: 190.707
Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 26,0%
dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag: 42.352
totaal: 240.313
Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,7%
dinsdag: 31.345
woensdag: 38.200
donderdag: 39.920
vrijdag: 57.471
zaterdag: 46.057
zondag: 65.325
maandag: 64.630
totaal: 342.948
Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 39,4%
dinsdag: 54.160
woensdag: 58.616
donderdag: 64.555
vrijdag: 74.019
zaterdag: 39.444
zondag: 75.164
maandag: 112.227
totaal: 478.185
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 9,4%
dinsdag: 105.795
woensdag: 66.969
donderdag: 82.871
vrijdag: 68.916
zaterdag: 40.122
zondag: 80.946
maandag: 77.648
totaal: 523.267
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -9,6%
dinsdag: 70.468
woensdag: 86.124
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 548.072 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
Misschien de eerste dag van de lente, 21 maart?? Ervanuit gaande dat we dan ook stralend zonnig mooi weer gaan krijgen?quote:Op woensdag 9 februari 2022 20:39 schreef Oliver23 het volgende:
Nu de coronamaatregelen bijna allemaal rond Maart 2022 verleden tijd (lijken te) zijn, komt wederom de vraag: ''Kan Cijfertjesman'' met Twitterpensioen?
Vorig jaar september leek dit ook het geval te zijn, toen kon ik terugkeren uit mijn resort op een tropisch eiland. Iemand een idee voor een mooie datum![]()
![]()
Ik begon me al af te vragen wanneer je je het zou gaan afvragen. 1 maart mss iets te vroeg? 21 maart zou inderdaad ook een mooie datum zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2022 20:39 schreef Oliver23 het volgende:
Nu de coronamaatregelen bijna allemaal rond Maart 2022 verleden tijd (lijken te) zijn, komt wederom de vraag: ''Kan Cijfertjesman'' met Twitterpensioen?
Vorig jaar september leek dit ook het geval te zijn, toen kon ik terugkeren uit mijn resort op een tropisch eiland. Iemand een idee voor een mooie datum![]()
![]()
22-02-2022 lijkt me een mooiequote:Op woensdag 9 februari 2022 20:39 schreef Oliver23 het volgende:
![]()
De vorige keer is, in ieder geval mij, niet zo goed bevallen….quote:Op woensdag 9 februari 2022 20:39 schreef Oliver23 het volgende:
![]()
Ik denk dat dat te vroeg is, het lijkt mij logisch en haalbaar om dat per 1 juli te doen. Of zoveel eerder als de tijdelijke wet toelaat, ik weet niet hoe ‘hard’ de termijn van 3 maanden is.quote:Op woensdag 9 februari 2022 17:27 schreef ErwinDikkie het volgende:
Als het kabinet daadwerkelijk gaat versoepelen volgende week (ga ik wel van uit), stopt dan ook het tijdelijke wet coronamaatregelen vanaf 1 maart?
quote:Op woensdag 9 februari 2022 20:14 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Niemand wil zich ellende op de hals halen, maar dit klinkt meer als angst. Als het nu toch in andere landen goed gaat, wat is dan het risico?
Bij het dansen-met-jansen experiment hadden we geen goed vergelijkbare ervaringen van andere landen en was het echt een experiment. Nu is het experiment door andere landen al gedaan en lopen we gewoon op gebaande paden. Dat is een levensgroot verschil.
Jullie vergeten even dat die torenhoge besmettingen allemaal jongere mensen betreffen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 20:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Terwijl we nu al maandenlang torenhoge besmettingscijfers hebben die niet in het ziekenhuis belanden, echt.....als je nu toch steeds bang bent kun je beter zelf gewoon thuisblijven zodat de rest weer gewoon hun leven kan oppakken.....
Maar je kunt niet blijven vasthouden aan voorzichtigheid, je moet ergens een grens trekken om dat los te laten.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
[..]
Jullie vergeten even dat die torenhoge besmettingen allemaal jongere mensen betreffen.
Daarnaast las ik vanmorgen dat het versoepelen inderdaad waarschijnlijk in stappen gaat gebeuren. Dus ik ben niet de enige met die gedachte.
Maar goed, laten we vooral hopen dat het in stappen allemaal goed gaat en dat we redelijk vlot weer kunnen doen wat we willen.
Wat is er niet duidelijk aan in stappen afbouwen?quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar je kunt niet blijven vasthouden aan voorzichtigheid, je moet ergens een grens trekken om dat los te laten.
Feestje!quote:Op donderdag 10 februari 2022 13:26 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ja dat is echt even een juichmomentje waard!
🥳quote:Op donderdag 10 februari 2022 13:26 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ja dat is echt even een juichmomentje waard!
Haha, same here. Gelukkig wel nog een ADE feestje mee kunnen pakken.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:27 schreef egeltje1985 het volgende:
Goed nieuws! Ik zat ook net het tijdschema te bekijken van een festival wat al twee jaar is uitgesteld. En ik krijg nu echt hoop dat ik er dit jaar echt naartoe mag.
Ik las ADHD-feestje.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Haha, same here. Gelukkig wel nog een ADE feestje mee kunnen pakken.
Tuurlijk dat is ook zo, maar soms doen wij hier tegen beter weten in, iets te, positief.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:04 schreef ThijsTH het volgende:
Niet te vroeg juichen! Het kan nog helemaal misgaan in de ziekenhuizen. We weten het gewoon nog niet.
Totaal overbelastquote:Op donderdag 10 februari 2022 15:32 schreef GereDathan het volgende:
Gelukkig is er wel weer een RIVM storing, het zou saai worden als dat niet zo was toch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%
dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965
totaal: 151.897
Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%
dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783
totaal: 121.290
Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%
dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154
totaal: 97.948
Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%
dinsdag: 9.304
woensdag: 13.334
donderdag: 13.332
vrijdag: 12.324
zaterdag: 12.564
zondag: 11.886
maandag: 11.432
totaal: 84.176
Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%
dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536
totaal: 103.610
Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%
dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891
totaal: 190.707
Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 26,0%
dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag: 42.352
totaal: 240.313
Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,7%
dinsdag: 31.345
woensdag: 38.200
donderdag: 39.920
vrijdag: 57.471
zaterdag: 46.057
zondag: 65.325
maandag: 64.630
totaal: 342.948
Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 39,4%
dinsdag: 54.160
woensdag: 58.616
donderdag: 64.555
vrijdag: 74.019
zaterdag: 39.444
zondag: 75.164
maandag: 112.227
totaal: 478.185
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 9,4%
dinsdag: 105.795
woensdag: 66.969
donderdag: 82.871
vrijdag: 68.916
zaterdag: 40.122
zondag: 80.946
maandag: 77.648
totaal: 523.267
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -4,8%
dinsdag: 70.468
woensdag: 86.124
donderdag: 86.862
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 568.000 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |