abonnement Unibet Coolblue
pi_203542772
Welkom in Het Positiviteitstopic!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden. Realistische posts zijn ook welkom, ook al zijn ze niet overwegend positief. We steken onze kop niet in het spreekwoordelijke zand :)

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers: https://www.bddataplan.nl/corona/

Cijfers over vaccinaties vind je op: https://www.coronabeeld.nl

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!
pi_203542802
Ben je toch wat sneller dan ik :o :D


quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:32 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Ben vooral blij dat een hoop oude familieleden het nu gehad hebben zonder echt grote problemen. Het maakt qua de deur uitgaan voor mij niet zoveel uit, qua zorgen wel.
Zovéél cliënten van ons die er ook zonder ziekenhuisopnames doorheen zijn gerold *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2022 19:36:58 ]
pi_203543615
quote:
17s.gif Op zondag 6 februari 2022 17:35 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Weet niet hoe jullie het ervaren, maar ondanks regen/grijzige dagen ervaar ik deze winter toch een stuk minder donker dan vorig jaar. Toen we lockdown én avondklok hadden, veel koude dagen en echt heel weinig tot geen lichtpuntjes in zicht. Ondanks de torenhoge positieve testuitslagen die godzijdank amper in het ziekenhuis terecht komen heb ik nu wel echt een positiever gevoel :)
Vorig jaar rond deze tijd was men in de UK al flink bezig met vaccinaties, dat was hoopvol, maar helaas niet zo snel zo effectief gebleken als gehoopt. Nu echter heb ik een stuk meer vertrouwen in mijn hoop.
Hier in de UK is alles open, cijfers dalen, besmettingencijfers in absolute aantallen ongeveer zo hoog als NL (maar op een of andere manier wel veel meer opnames nog). Een conferentie waar ik elk jaar naar toe ga en die afgelopen twee jaar was afgelast gaat dit jaar weer door. Ik heb zin in de lente en zomer!
pi_203543659
quote:
Zeker! Vanochtend getekend. De druk wordt in ieder geval (terecht) opgevoerd.
Jammer dat de site nu plat ligt.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_203543733
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 21:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Vorig jaar rond deze tijd was men in de UK al flink bezig met vaccinaties, dat was hoopvol, maar helaas niet zo snel zo effectief gebleken als gehoopt. Nu echter heb ik een stuk meer vertrouwen in mijn hoop.
Hier in de UK is alles open, cijfers dalen, besmettingencijfers in absolute aantallen ongeveer zo hoog als NL (maar op een of andere manier wel veel meer opnames nog). Een conferentie waar ik elk jaar naar toe ga en die afgelopen twee jaar was afgelast gaat dit jaar weer door. Ik heb zin in de lente en zomer!
Hopelijk kun je ook gauw weer een oversteek maken naar hier, of familie naar jou!
pi_203544249
quote:
17s.gif Op zondag 6 februari 2022 21:14 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Hopelijk kun je ook gauw weer een oversteek maken naar hier, of familie naar jou!
Ik hoop het ja! Mogelijk in april naar NL, en dan fam in juni/juli hier in ons nieuwe huis ontvangen.
pi_203544415
quote:
17s.gif Op zondag 6 februari 2022 15:03 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Maar het kan nog altijd......komende twee weken! :+
Absoluut, het kan nog helemaal misgaan. We weten het niet.
pi_203547300
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 22:13 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Absoluut, het kan nog helemaal misgaan. We weten het niet.
:')
pi_203548103
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 22:13 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Absoluut, het kan nog helemaal misgaan. We weten het niet.
We weten het inderdaad nog niet, maar bijna alles staat op groen. En hier bekijken we het dan positief, ook als we het niet weten. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  maandag 7 februari 2022 @ 10:16:24 #11
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203549068
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 09:05 schreef Sangha het volgende:

[..]
We weten het inderdaad nog niet, maar bijna alles staat op groen. En hier bekijken we het dan positief, ook al is het tegen beter weten inals we het niet weten. ;)
_O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203549550
We kunnen ons deze week vast voorbereiden op alle spelletjes. De media + diverse sectoren zullen zich deze week veelvuldig laten horen en aan de andere kant zal je het OMT gaan horen 'dat ze het nog niet weten' en de overheid 'dat ze het nog niet durven'.

Volgende week dinsdag is er een zogenaamd weegmoment, halverwege de duur van de maatregelen. Maar ik denk niet dat er nog iemand in NL is die denkt dat we die 6 weken vol gaan maken / af gaan wachten. Totaal onrealistisch en volkomen zinloos. De aantallen dalen al en het gaat echt niet meer uitmaken of we daarvoor stadions met 30% of 100% vullen om maar wat te noemen (concreet voorbeeld, geldt voor veel meer sectoren natuurlijk).

Vraag mij ook af of het wel verstandig is om tot volgende week te wachten. Er gaat echt niet ineens meer duidelijk worden en we gaan echt geen enkel verschil in de besmettingen meer zien. Het waait, overdreven gezegd, bij iedereen door de brievenbus naar binnen momenteel.

We zullen zien, ben erg benieuwd.
pi_203550301
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 10:40 schreef GereDathan het volgende:
We kunnen ons deze week vast voorbereiden op alle spelletjes. De media + diverse sectoren zullen zich deze week veelvuldig laten horen en aan de andere kant zal je het OMT gaan horen 'dat ze het nog niet weten' en de overheid 'dat ze het nog niet durven'.

Volgende week dinsdag is er een zogenaamd weegmoment, halverwege de duur van de maatregelen. Maar ik denk niet dat er nog iemand in NL is die denkt dat we die 6 weken vol gaan maken / af gaan wachten. Totaal onrealistisch en volkomen zinloos. De aantallen dalen al en het gaat echt niet meer uitmaken of we daarvoor stadions met 30% of 100% vullen om maar wat te noemen (concreet voorbeeld, geldt voor veel meer sectoren natuurlijk).

Vraag mij ook af of het wel verstandig is om tot volgende week te wachten. Er gaat echt niet ineens meer duidelijk worden en we gaan echt geen enkel verschil in de besmettingen meer zien. Het waait, overdreven gezegd, bij iedereen door de brievenbus naar binnen momenteel.

We zullen zien, ben erg benieuwd.
Proefballonnetjestijd. Links en rechts wat voorstellen. Kijken hoe dit valt bij de verschillende partijen en vervolgens een vervroegd OMT advies en ingelaste persco op vrijdag.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_203550370
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 11:09 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Proefballonnetjestijd. Links en rechts wat voorstellen. Kijken hoe dit valt bij de verschillende partijen en vervolgens een vervroegd OMT advies en ingelaste persco op vrijdag.
Als ze dat inderdaad doen op vrijdag (of eerder) dan zou ik dat persoonlijk wel vinden getuigen van daadkracht en ik denk dat ze daarmee ineens een heleboel goodwill kweken. Ik zou het als overheid inzetten als middel om een stukje vertrouwen en draagvlak te creëren.

Het hele kabinet staat, los van Corona, onder grote druk. Ik denk dat ze een paar positieve oppeppers wel kunnen gebruiken, zeker als we wat verder vooruit kijken. Corona gaat echt nog wel even onder ons blijven, ik verwacht zelf volgende winter ook weer enkele lichte maatregelen (ik denk dan aan evenementen binnen bijvoorbeeld), het lijkt mij een goede zaak als we de huidige situatie gebruiken om het vertrouwen wat op te krikken.
pi_203551230
Gokje: vrijdag volgt nog niks, dinsdag komt de persco en wordt verteld dat we het heel spannend vinden maar verder durven te versoepelen: voetbalstadions en theaters mogen naar 2/3 vulling en de eindtijd van alles naar 23 uur. Evenementen en nachtclubs nog wel volledig gesloten. Maar we moeten voorzichtig blijven want we weten het niet. Over 3 weken weer het volgende weegmoment.
pi_203551295
Heb sowieso een voorgevoel dat ze dit tot ná carnaval gaan rekken al zullen de kroegen toch wel vollopen áls ze tenminste die dagen open mogen blijven.....
pi_203551377
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 12:05 schreef ThijsTH het volgende:
Gokje: vrijdag volgt nog niks, dinsdag komt de persco en wordt verteld dat we het heel spannend vinden maar verder durven te versoepelen: voetbalstadions en theaters mogen naar 2/3 vulling en de eindtijd van alles naar 23 uur. Evenementen en nachtclubs nog wel volledig gesloten. Maar we moeten voorzichtig blijven want we weten het niet. Over 3 weken weer het volgende weegmoment.
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat men vooral afweegt wat het gevolg is van massale besmetting en nu meer en meer duidelijk wordt dat dit beperkt is, dan verwacht ik dat er knopen doorgehakt worden, zoals in Spanje, Denemarken en Noorwegen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_203551722
Ik vind het verschil in opnames tov aantal besmettingen tussen de UK en Nederland op dit moment wel erg opvallend.

In de UK waren er met ongeveer 100k besmettingen per dag een week later ongeveer 1400 opnames per dag, in Nederland zijn er met (heel grof) 75k een week later minder dan 200 opnames per dag.

Er wordt niet veel meer getest in Nederland (eerder minder juist), dus waar zou dat verschil vandaan komen? Ook weer een teken dat het aantal besmettingen op dit moment niks zegt.
pi_203551871
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 12:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik vind het verschil in opnames tov aantal besmettingen tussen de UK en Nederland op dit moment wel erg opvallend.

In de UK waren er met ongeveer 100k besmettingen per dag een week later ongeveer 1400 opnames per dag, in Nederland zijn er met (heel grof) 75k een week later minder dan 200 opnames per dag.

Er wordt niet veel meer getest in Nederland (eerder minder juist), dus waar zou dat verschil vandaan komen? Ook weer een teken dat het aantal besmettingen op dit moment niks zegt.
Of het RIVM heeft gelijk en de lockdown heeft ervoor gezorgd dat de ouderen lang buiten schot bleven en volgt de stijging geleidelijk steeds sneller de komende weken.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_203552197
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 12:05 schreef ThijsTH het volgende:
Gokje: vrijdag volgt nog niks, dinsdag komt de persco en wordt verteld dat we het heel spannend vinden maar verder durven te versoepelen: voetbalstadions en theaters mogen naar 2/3 vulling en de eindtijd van alles naar 23 uur. Evenementen en nachtclubs nog wel volledig gesloten. Maar we moeten voorzichtig blijven want we weten het niet. Over 3 weken weer het volgende weegmoment.
Ik verwacht nog wel een paar stappen verder, ik denk niet dat de maatschappij dit gaat slikken. Het is wel duidelijk dat het voor veel mensen klaar is, op een gegeven moment wordt het dan onhoudbaar denk ik.
pi_203552395
Die ziekenhuiscijfers _O-
pi_203552410
Uitstroom van 8. We snappen allemaal dat dat complete nonsens is in deze tijd. Zitten al weken (maanden) op 100+, er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat nu anders is vandaag. Zo wisselend zijn de cijfers van de verpleeg niet.

Ofwel, morgen zien we een grote daling.
  ESF Reporter maandag 7 februari 2022 @ 13:10:28 #24
87554 Cee
Welluk?
pi_203552563
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:05 schreef GereDathan het volgende:
Uitstroom van 8. We snappen allemaal dat dat complete nonsens is in deze tijd. Zitten al weken (maanden) op 100+, er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat nu anders is vandaag. Zo wisselend zijn de cijfers van de verpleeg niet.

Ofwel, morgen zien we een grote daling.
Maar eerst:
KRANTENKOPPEN OPHEF PANIEK HEADLINES! _O-
pi_203552750
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:10 schreef Cee het volgende:

[..]
Maar eerst:
KRANTENKOPPEN OPHEF PANIEK HEADLINES! _O-
En de Ernst Kuipers met een serieus gezicht dat het heeeeleeeemaaaal mis gaat _O-
pi_203552798
quote:
Bloedbank Sanquin zegt dat bijna alle donoren nu antistoffen tegen corona hebben. Het gaat om zo'n 97 procent van de bloeddonoren, blijkt uit de recentste studies. De meeste van die antistoffen zijn opgewekt door vaccinatie. Mensen die zijn gevaccineerd én een keer zijn besmet met het coronavirus hadden de meeste antistoffen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)oeddonoren~a8043e9b/

Nu is de groep bloeddonoren niet heel representatief voor de hele bevolking. Veelal hoger opgeleide mensen en maar weinig met een migratie achtergrond. Maar het zegt toch wel iets positiefs, langzaam komt de verzadiging op gang. Het kan nu echt niet meer lang duren voor we dit in de cijfers gaan terugzien, al roep ik dat al even en had ik dit eigenlijk al iets duidelijker verwacht.
  maandag 7 februari 2022 @ 13:21:06 #27
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203552834
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 149 (relatieve stijging 11,1%). Het zijn daarmee 1.493 bezette bedden in totaal, dus helaas in één keer ver boven de 1.400.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 7 februari: 214 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- zondag 6 februari: 211 (absolute daling 18; relatieve daling 7,9%);
- zaterdag 5 februari: 229 (absolute stijging 15; relatieve stijging 7,0%);
- vrijdag 4 februari: 214 (absolute daling 4; relatieve daling 1,8%);
- donderdag 3 februari: 218 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- woensdag 2 februari: 215 (absolute stijging 9; relatieve stijging 4,4%);
- dinsdag 1 februari: 206 (absolute daling 6; relatieve daling 2,8%);
- maandag 31 januari: 212 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 7 februari: 1.279 (absolute stijging 146; relatieve stijging 12,9%);
- zondag 6 februari: 1.133 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- zaterdag 5 februari: 1.134 (absolute daling 18; relatieve daling 1,6%);
- vrijdag 4 februari: 1.152 (absolute daling 16; relatieve daling 1,4%);
- donderdag 3 februari: 1.168 (absolute stijging 11; relatieve stijging 1,0%);
- woensdag 2 februari: 1.157 (absolute stijging 20; relatieve stijging 1,8%);
- dinsdag 1 februari: 1.137 (absolute stijging 102; relatieve stijging 9,9%);
- maandag 31 januari: 1.035 (absolute stijging 90; relatieve stijging 9,5%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203553055
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:04 schreef GereDathan het volgende:
Die ziekenhuiscijfers _O-
Gaan net zo lekker als die van de besmettingen.
Tap tap tap
pi_203553465
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Gaan net zo lekker als die van de besmettingen.
Storingen blijken ook besmettelijk :7
pi_203553628
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:21 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 149 (relatieve stijging 11,1%). Het zijn daarmee 1.493 bezette bedden in totaal, dus helaas in één keer ver boven de 1.400.

Volgens mij nog steeds een heel vergelijkbaar beeld met andere landen. Beperkte stijging op de reguliere bedden en nauwelijks op de IC's

Er zijn een totaal zo'n 40.000 bedden in ziekenhuizen beschikbaar. Daarvan zijn er 12.500 geschikt voor Coronazorg. Vervelend voor het individu dat zo ziek wordt dat opname nodig is, maar verder geen reden tot zorg ( ;) )
pi_203553680
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 12:39 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Of het RIVM heeft gelijk en de lockdown heeft ervoor gezorgd dat de ouderen lang buiten schot bleven en volgt de stijging geleidelijk steeds sneller de komende weken.
Zou kunnen, opname data per leeftijdsgroep voor januari in Engeland is nog niet bekend, maar er worden maar weinig mensen uit care homes opgenomen (~50-80). Aantal mensen aan een ventilator zit nu wel onder de 400, dat was voor het laatst begin juli zo laag.
pi_203553735
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 11:12 schreef GereDathan het volgende:

Corona gaat echt nog wel even onder ons blijven, ik verwacht zelf volgende winter ook weer enkele lichte maatregelen (ik denk dan aan evenementen binnen bijvoorbeeld), het lijkt mij een goede zaak als we de huidige situatie gebruiken om het vertrouwen wat op te krikken.
Dan zouden ze toch echt een duurzame oplossing moeten bedenken voor de grote evenementen-hallen. Je kunt moeilijk zeggen tegen Ziggo Dome, Ahoy, en grote nachtclbus etc dat ze niet open mogen van november tot maart. Lijkt me beter om luchtkwaliteits-voorschriften op te stellen ofzo.
pi_203553823
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)oeddonoren~a8043e9b/

Nu is de groep bloeddonoren niet heel representatief voor de hele bevolking. Veelal hoger opgeleide mensen en maar weinig met een migratie achtergrond. Maar het zegt toch wel iets positiefs, langzaam komt de verzadiging op gang. Het kan nu echt niet meer lang duren voor we dit in de cijfers gaan terugzien, al roep ik dat al even en had ik dit eigenlijk al iets duidelijker verwacht.
Komt overeen met Engeland.
Vraag me wel af of de hoeveelheid antistoffen niet flink beinvloedt wordt door de timing. Het vaccineren en boosten gebeurd in flinke golven, en men mag geloof ik niet een bepaalde tijd na vaccinatie bloed afgeven. Corona komt ook in golven, maar als je met je data gemiddeld korter achter een corona-golf zit dan een vaccinatie golf, dan kun je daardoor een beeld krijgen dat door een besmetting je meer antistoffen hebt. En vergelijken ze hier 3 vaccinaties met 2 vaccinaties + infectie? of 2 vaccinaties met 2 vaccinaties + infectie?
pi_203554075
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dan zouden ze toch echt een duurzame oplossing moeten bedenken voor de grote evenementen-hallen. Je kunt moeilijk zeggen tegen Ziggo Dome, Ahoy, en grote nachtclbus etc dat ze niet open mogen van november tot maart. Lijkt me beter om luchtkwaliteits-voorschriften op te stellen ofzo.
Ik denk dat dat soort maatregelen te zwaar zijn. Maar ik kan mij wel voorstellen dat je inderdaad luchtkwaliteit eisen krijgt, 2G/3G check of een beperkingen van het aantal mensen. Maar niet voor dergelijke lange periodes, denk dan meer aan december/januari. Denk ook niet dat het blijvend is voor jaren, ik ga er vanuit dat we over enkele weken nagenoeg zonder beperkingen leven (testen bij klachten, thuisblijven bij ziekte uitgezonderd) en dat er nog 1 winter in meer of mindere mate iets zal zijn.
pi_203554130
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Komt overeen met Engeland.
Vraag me wel af of de hoeveelheid antistoffen niet flink beinvloedt wordt door de timing. Het vaccineren en boosten gebeurd in flinke golven, en men mag geloof ik niet een bepaalde tijd na vaccinatie bloed afgeven. Corona komt ook in golven, maar als je met je data gemiddeld korter achter een corona-golf zit dan een vaccinatie golf, dan kun je daardoor een beeld krijgen dat door een besmetting je meer antistoffen hebt. En vergelijken ze hier 3 vaccinaties met 2 vaccinaties + infectie? of 2 vaccinaties met 2 vaccinaties + infectie?
Ik denk dat het allemaal niet veel uitmaakt, zover ik weet leert je immuunsysteem elke keer bij. Gezonde mensen hebben gewoon wat besmettingen nodig, ofwel via een vaccinatie ofwel via een normale besmetting (ik beschouw een vaccinatie voor het gemak nu even als een besmetting). Gaandeweg de maanden en jaren bouwen we dan allemaal aan immuniteit, net als bij een verkoudheid of griep.

Het hoge aantal antistoffen is in die zin belangrijk dat het betekent dat het immuunsysteem informatie opgeslagen heeft (kort door de bocht in de T cellen).
pi_203554441
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Komt overeen met Engeland.
Vraag me wel af of de hoeveelheid antistoffen niet flink beinvloedt wordt door de timing. Het vaccineren en boosten gebeurd in flinke golven, en men mag geloof ik niet een bepaalde tijd na vaccinatie bloed afgeven. Corona komt ook in golven, maar als je met je data gemiddeld korter achter een corona-golf zit dan een vaccinatie golf, dan kun je daardoor een beeld krijgen dat door een besmetting je meer antistoffen hebt. En vergelijken ze hier 3 vaccinaties met 2 vaccinaties + infectie? of 2 vaccinaties met 2 vaccinaties + infectie?
Wat ik kan vinden is dat deze studie in september en december 2021 gedaan is. Na een (booster)vaccinatie prik mag men een week geen bloed geven. De meeste mensen van wie het bloed is onderzocht zullen nog geen booster hebben gehad, tenzij ze in de oudste leeftijdscategorie zitten en tussen ca kerst en oud-en-nieuw bloed hebben gegeven.
Daarom verwacht ik dat het een vergelijking is tussen de basisserie (dus 2 prikken of 1 prik Janssen) en 2 prikken + infectie.

Een hele kort persbericht op de site van de bloedbank:
https://www.sanquin.nl/ov(...)tistoffen-bij-donors

En een iets langer artikel:
https://www.sanquin.nl/ov(...)-donors-daalt-verder
pi_203554521
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:22 schreef simonblue het volgende:

[..]
Wat ik kan vinden is dat deze studie in september en december 2021 gedaan is. Na een (booster)vaccinatie prik mag men een week geen bloed geven. De meeste mensen van wie het bloed is onderzocht zullen nog geen booster hebben gehad, tenzij ze in de oudste leeftijdscategorie zitten en tussen ca kerst en oud-en-nieuw bloed hebben gegeven.
Daarom verwacht ik dat het een vergelijking is tussen de basisserie (dus 2 prikken of 1 prik Janssen) en 2 prikken + infectie.

Een hele kort persbericht op de site van de bloedbank:
https://www.sanquin.nl/ov(...)tistoffen-bij-donors

En een iets langer artikel:
https://www.sanquin.nl/ov(...)-donors-daalt-verder
Niet echt een faire vergelijking dus, want nu denken veel mensen dat een besmettinge meer antistoffen geeft dan een vaccinatie, en dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn.
2 vaccinaties = 2 keer stimuleren immuunsysteem.
2 vaccinaties + besmetting = 3 keer stimuleren immuunsysteem.

Het is ook bekend dat de hoeveelheid antistoffen na een booster hoger zijn dan na de 2e prik bijvoorbeeld.
pi_203554561
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het is ook bekend dat de hoeveelheid antistoffen na een booster hoger zijn dan na de 2e prik bijvoorbeeld.
Logisch ook wel, het geheugen van het immuunsysteem is in staat om sneller en meer antistoffen te produceren dankzij de opgebouwde kennis.

Elke besmetting danwel vaccinatie zal het effect versterken. Totdat je immuunsysteem gaat falen (door leeftijd of andere ziektes). Verloopt exact zoals je dat bij elke Influenza ziet.
pi_203554827
Telegraaf: "Grootste toename coronapatiënten in ziekenhuizen sinds eind 2020"

_O-

Ze kijken echt niet verder dan hun neus lang is daar.
pi_203554891
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:41 schreef GereDathan het volgende:
Telegraaf: "Grootste toename coronapatiënten in ziekenhuizen sinds eind 2020"

_O-

Ze kijken echt niet verder dan hun neus lang is daar.
Mag ik komende dagen weer uitleggen aan cliënten :+
pi_203555149
quote:
17s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:44 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Mag ik komende dagen weer uitleggen aan cliënten :+
Beetje kousen ophijsen en lepeltjes Olvarit erin lepelen gaat ook vervelen toch?

:+
pi_203555295
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:22 schreef simonblue het volgende:

[..]
Wat ik kan vinden is dat deze studie in september en december 2021 gedaan is. Na een (booster)vaccinatie prik mag men een week geen bloed geven. De meeste mensen van wie het bloed is onderzocht zullen nog geen booster hebben gehad, tenzij ze in de oudste leeftijdscategorie zitten en tussen ca kerst en oud-en-nieuw bloed hebben gegeven.
Daarom verwacht ik dat het een vergelijking is tussen de basisserie (dus 2 prikken of 1 prik Janssen) en 2 prikken + infectie.

Een hele kort persbericht op de site van de bloedbank:
https://www.sanquin.nl/ov(...)tistoffen-bij-donors

En een iets langer artikel:
https://www.sanquin.nl/ov(...)-donors-daalt-verder
De links even gelezen, maar het staat er gewoon niet duidelijk. Ik had ze een paar weken geleden al gelezen en toen struikelde ik er ook al over. Sanguin heeft eigenlijk monopolie op het gebied van bloed in Nederland, heel veel data (want een miljoen testen voor antistoffen ingekocht, al ergens in mei 2020 ofzo), een rits aan dik-betaalde banen in je instituut, en dan lever je zulk broddelwerk af, en publiceer je conclusies die mensen op het verkeerde been zetten. Triest. Als ik in de kamer zou zitten zou ik er vragen over stellen :')
  maandag 7 februari 2022 @ 15:13:21 #43
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203555367
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Niet echt een faire vergelijking dus, want nu denken veel mensen dat een besmettinge meer antistoffen geeft dan een vaccinatie, en dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn.
2 vaccinaties = 2 keer stimuleren immuunsysteem.
2 vaccinaties + besmetting = 3 keer stimuleren immuunsysteem.

Het is ook bekend dat de hoeveelheid antistoffen na een booster hoger zijn dan na de 2e prik bijvoorbeeld.
Het is toch besmetting en 1 prik en niet twee?
pi_203555386
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De links even gelezen, maar het staat er gewoon niet duidelijk. Ik had ze een paar weken geleden al gelezen en toen struikelde ik er ook al over. Sanguin heeft eigenlijk monopolie op het gebied van bloed in Nederland, heel veel data (want een miljoen testen voor antistoffen ingekocht, al ergens in mei 2020 ofzo), een rits aan dik-betaalde banen in je instituut, en dan lever je zulk broddelwerk af, en publiceer je conclusies die mensen op het verkeerde been zetten. Triest. Als ik in de kamer zou zitten zou ik er vragen over stellen :')
Ik heb even gekeken of ik een publicatie in een peer-reviewed tijdschrift kon vinden met wat meer details, maar dat lukte niet.
De beide artikelen op de website zijn inderdaad wel erg minimalistisch van vorm en missen belangrijke info.
pi_203555431
Tijd voor de bingo balletjes van maandag 7 februari! *O*
pi_203555473
Ben jij ook al over naar de GGD cijfers @Oliver23 ?

Dit zijn de de GGD bingo getallen van vandaag:
twitter


Serieuze note, volgens mij zie je bij de GGD ondertussen wel een ingezette daling. Ook percentage positief daalt weer toch @Federer-fan ?
pi_203555486
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Beetje kousen ophijsen en lepeltjes Olvarit erin lepelen gaat ook vervelen toch?

:+
Het biedt weer een stukje extra afwisseling inderdaad :')
pi_203555550
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:19 schreef GereDathan het volgende:
Ben jij ook al over naar de GGD cijfers @:Oliver23 ?

Dit zijn de de GGD bingo getallen van vandaag:
[ twitter ]

Serieuze note, volgens mij zie je bij de GGD ondertussen wel een ingezette daling. Ook percentage positief daalt weer toch @:Federer-Fan ?
Nee, nog niet over naar de GGD cijfers. Denk ook niet aan overstappen, besmettingen zeggen op dit moment nauwelijks iets. 80.000 besmettingen zorgen dus voor een instroom op de Verpleegafdelingen van tussen de 100-150 per dag. Met andere woorden, besmettingcijfers zijn op dit moment totaal inrelevant.

De GGD cijfers laten inderdaad wel zien dat ''we'' over de piek heen zijn qua besmettingen.
pi_203555561
RIVM meldt 77k en GGD 75k. Dat betekent dat er geen verdere uitloop is (ook geen inloop) van de achterstanden. Het lijkt erop alsof we langzaam weer in de behapbare getallen aan het komen zijn. Nu zijn het nog steeds erg hoge getallen, maar de groei is er zeer duidelijk uit en heel voorzichtig zou je kunnen gaan spreken van een krimp.

Al met al best een lekker begin van de week wat betreft de cijfers. Instroom ziekenhuizen lijkt niet naar boven uit te breken, besmettingen lijken te stabiliseren of zelfs wat te dalen.
pi_203555589
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 29 november 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%

dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965


totaal: 151.897

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%

dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783


totaal: 121.290

Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%

dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154


totaal: 97.948

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 9.304
woensdag: 13.334
donderdag: 13.332
vrijdag: 12.324
zaterdag: 12.564
zondag: 11.886
maandag: 11.432



totaal: 84.176

Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%

dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536



totaal: 103.610

Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%

dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891



totaal: 190.707

Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 26,0%

dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag: 42.352



totaal: 240.313

Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,7%

dinsdag: 31.345
woensdag: 38.200
donderdag: 39.920
vrijdag: 57.471
zaterdag: 46.057
zondag: 65.325
maandag: 64.630



totaal: 342.948

Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 39,4%

dinsdag: 54.160
woensdag: 58.616
donderdag: 64.555
vrijdag: 74.019
zaterdag: 39.444
zondag: 75.164
maandag: 112.227



totaal: 478.185

Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 9,4%

dinsdag: 105.795
woensdag: 66.969
donderdag: 82.871
vrijdag: 68.916
zaterdag: 40.122
zondag: 80.946
maandag: 77.648



totaal: 523.267
pi_203555600
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:23 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Nee, nog niet over naar de GGD cijfers. Denk ook niet aan overstappen, besmettingen zeggen op dit moment nauwelijks iets. 80.000 besmettingen zorgen dus voor een instroom op de Verpleegafdelingen van tussen de 100-150 per dag. Met andere woorden, besmettingcijfers zijn op dit moment totaal inrelevant.

De GGD cijfers laten inderdaad wel zien dat ''we'' over de piek heen zijn qua besmettingen.
Ja, alles wijst daarop. Rioolcijfers geven ook een positiever beeld de laatste dagen.

De relatie is er inderdaad totaal niet meer. Het is lachwekkend dat het OMT en overheid nog steeds net doen alsof er door de explosie van besmettingen ook problemen in de zorg kunnen ontstaan. Dat had weken geleden dan al zo geweest, zoveel is duidelijk. Ben echt benieuwd wanneer ze dit eindelijk durven toegeven.
pi_203555626
twitter


Stijging van ruim 9% t.o.v. vorige week qua besmettingen. Als we de GGD cijfers erbij pakken zien we al dat we in die cijfers over de piek heen zijn.
pi_203555700
Mijn grafieken van vandaag:

Waar meestal een maandagsprong zichtbaar was, is dat voor maandag 31 januari anders. Het aantal registraties is licht hoger dan de zondag ervoor, maar lager dan op zaterdag 30 januari. Wel zijn de cijfers nog onder voorbehoud van eventuele correcties door de achterstand, maar ik denk dat meer invloed heeft op recentere dagen dan op een week geleden.


Ook vandaag laat de dagcurve heel weinig meldingen zien voor gisteren en eergisteren, vandaar dat ik denk dat de achterstand vooral van invloed is op deze dagen.


Het aandeel van de groep 60-80 jaar begint nu licht te stijgen en was op 31 januari 5,2%. De overige groepen laten wel wat variatie zien, maar geen duidelijk tred.


In absolute aantallen licht de piek voor de groep 0-20 jaar rond 27 januari. Voor de andere groepen komt de piek wat later, en zitten we op 31 januari min of meer rond het maximum.


Het aantal ziekenhuisopnames is nog steeds erg beperkt. Ik wil eens kijken waar het verschil in de afgelopen week tussen de voorspelling en actuele opnames vandaan komt.
Het aantal besmettingen onder de groep 60-80 jaar neemt langzaam iets toe. Het kan zijn dat de booster zo goed werkt dat de kans op ziekenhuisopnames onder deze groep nog lager is dan al eerder aangenomen.
  maandag 7 februari 2022 @ 16:07:36 #54
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203556151
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 59,5 naar 59,3.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203556419
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:13 schreef Tinos85 het volgende:

[..]
Het is toch besmetting en 1 prik en niet twee?
Ik kan het niet vinden, het meest gedetailleerde staat in de titel van 1 van de figuren: "gemiddelde hoeveelheid antistoffen na vaccinatie, in week 37 en 48". Maar of dat nu vaccinatie in die weken is geweest, of dat ze toen de steekproef hebben genomen is niet duidelijk. En waarom je restricten tot alleen mensen die in die weken zijn gevaccineerd? Aangezien vaccineren veelal op leeftijd gaat, beperk je je dan ook tot een bepaalde leeftijdsgroep.
En het maakt nogal uit of je antistoffen checkt precies 4 en 15 weken na vaccinatie (maar niet 5 tot 14 weken), maar voor besmettingen de groep bestaat uit mensen die positief waren tussen 2 en 15 weken.
pi_203557341
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 17:21 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Zag het ook net, ook in het 7 daagse gemiddelde is dit een flinke daling ineens, gister nog 4.2%, 2 dagen ervoor nog 2.4% en nu ineens 10.4%! Dit gaat de goede kant op :).
  maandag 7 februari 2022 @ 19:22:57 #58
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_203558432
Ik was eens aan het graven in de oude topics op dit forum en ik kwam nog een ander "positiviteitstopic" van maart 2020 tegen: COR / Hoelang gaat dit nog duren?
  maandag 7 februari 2022 @ 20:32:34 #59
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203559947
quote:
10s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:22 schreef beantherio het volgende:
Ik was eens aan het graven in de oude topics op dit forum en ik kwam nog een ander "positiviteitstopic" van maart 2020 tegen: COR / Hoelang gaat dit nog duren?
Als het goed is, staat er ergens in dat topic een post van mij met iets van "Jongens, wens er maar aan, want dit gaat zo pak 'm beet twee jaar duren."
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 7 februari 2022 @ 21:11:58 #60
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_203560577
quote:
6s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:32 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Als het goed is, staat er ergens in dat topic een post van mij met iets van "Jongens, wens er maar aan, want dit gaat zo pak 'm beet twee jaar duren."
Realisme :{w

edit: topic doorzocht maar je staat er heul niet tussen! :(
  maandag 7 februari 2022 @ 21:21:34 #61
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203560745
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 21:11 schreef beantherio het volgende:

[..]
Realisme :{w

edit: topic doorzocht maar je staat er heul niet tussen! :(
Dan heeft iemand hem verwijderd. Sommige mensen kunnen het gewoon niet hebben als iemand zo'n vooruitziende blik heeft.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 7 februari 2022 @ 21:45:22 #62
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203561116
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:19 schreef GereDathan het volgende:
[...]

Serieuze note, volgens mij zie je bij de GGD ondertussen wel een ingezette daling. Ook percentage positief daalt weer toch @:Federer-Fan ?
Ja, klopt, al vijf dagen op rij:
- donderdag 3 februari van 62,8 naar 62,3;
- vrijdag 4 februari van 62,3 naar 61,1;
- zaterdag 5 februari van 61,1 naar 61,0;
- zondag 6 februari van 61,0 naar 59,5;
- maandag 7 februari van 59,5 naar 59,3.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 7 februari 2022 @ 21:49:43 #63
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203561193
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 21:45 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, klopt, al vijf dagen op rij:
- donderdag 3 februari van 62,8 naar 62,3;
- vrijdag 4 februari van 62,3 naar 61,1;
- zaterdag 5 februari van 61,1 naar 61,0;
- zondag 6 februari van 61,0 naar 59,5;
- maandag 7 februari van 59,5 naar 59,3.
Baby steps. :)
Hoe significant zijn zulke kleine veranderingen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 07-02-2022 22:23:55 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_203561445
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 21:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Baby steps. :)
How significant zijn zulke kleine veranderingen?
Niet.....We zitten weer midden in een covid/griepgolf en dus nemen de besmettingen toe zoals dat bij gewone griepgolven ook gebeurt. Belangrijker is dat de ziekenhuiscijfers niet op ditzelfde tempo meegroeien. Maar op bepaalde momenten in het jaar kunnen we gewoon verwachten dat besmettingen toenemen en later ook weer afnemen.
pi_203563695
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 21:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Baby steps. :)
Hoe significant zijn zulke kleine veranderingen?
De stappen op zich zijn niet zo interessant en de absolute getallen al helemaal niet.
Wat wel interessant is, is dat het een duidelijke trend-breuk is met de weken ervoor. En het is ook een trendbreuk in gunstige richting. Daarmee is het dus 2 keer significant. Zowel als getal reeks en als positief en dus passend in dit topic :-)
pi_203564335
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 21:45 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, klopt, al vijf dagen op rij:
- donderdag 3 februari van 62,8 naar 62,3;
- vrijdag 4 februari van 62,3 naar 61,1;
- zaterdag 5 februari van 61,1 naar 61,0;
- zondag 6 februari van 61,0 naar 59,5;
- maandag 7 februari van 59,5 naar 59,3.
"It is a small step for men one giant leap for mankind"

Mooi om te zien, het gaat niet hard maar het gaat omlaag. Samen met een lichte daling in het aantal testen en de rioolwatercijfers komen er weer lichtpuntjes aan op dit vlak. Niet dat het super spannend is, de ziekenhuizen doen het tenslotte prima, maar het is fijn als de besmettingen weer richting de 20k zouden gaan op korte termijn.
pi_203564561
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 21:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Baby steps. :)
Hoe significant zijn zulke kleine veranderingen?
Volgens mij zijn die zeer belangrijk. Ten eerste laten ze zien dat de groei eruit is, de groei die zoals elke keer vrij rap ging, en ten tweede geven ze aan dat de daling zachtjesaan ingezet wordt.

Een belangrijk getal wat we hier niet veel benoemen maar wel direct in relatie tot de besmettingen en percentage positief staat is het R getal. Een berekend getal wat (bij benadering) weergeeft in hoeverre besmettingen worden doorgegeven. Hoewel de gigantische aantallen besmettingen anders doen vermoeden is dit op dit moment best laag, geschat op 20 januari op 1,16. Dat betekent dat 100 mensen 116 anderen besmettingen wat groei inhoudt. Eerder hebben we getallen boven de 2 en boven de 3 gezien zelfs. Langzaam is dit getal nu ook weer aan het zakken, het laagste punt tijdens Omikron was 1,12 en daar komen we nu weer langzaam dichtbij.

Eigenlijk is er maar 1 conclusie mogelijk uit de cijfers, er treed elke dag meer en meer verzadiging op. Het is nu wachten op het omslagpunt, de besmettingscijfers van gisteren zouden een eerste indicator kunnen zijn. Als we gaan dalen dan zal het ook wel redelijk snel gaan, op basis van informatie uit andere landen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:19:48 #68
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203569042
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 87 (relatieve stijging 5,8%). Het zijn daarmee 1.580 bezette bedden in totaal, dus helaas in één keer ver boven de 1.500.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 8 februari: 226 (absolute stijging 12; relatieve stijging 5,6%);
- maandag 7 februari: 214 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- zondag 6 februari: 211 (absolute daling 18; relatieve daling 7,9%);
- zaterdag 5 februari: 229 (absolute stijging 15; relatieve stijging 7,0%);
- vrijdag 4 februari: 214 (absolute daling 4; relatieve daling 1,8%);
- donderdag 3 februari: 218 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- woensdag 2 februari: 215 (absolute stijging 9; relatieve stijging 4,4%);
- dinsdag 1 februari: 206 (absolute daling 6; relatieve daling 2,8%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 8 februari: 1.354 (absolute stijging 75; relatieve stijging 5,9%);
- maandag 7 februari: 1.279 (absolute stijging 146; relatieve stijging 12,9%);
- zondag 6 februari: 1.133 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- zaterdag 5 februari: 1.134 (absolute daling 18; relatieve daling 1,6%);
- vrijdag 4 februari: 1.152 (absolute daling 16; relatieve daling 1,4%);
- donderdag 3 februari: 1.168 (absolute stijging 11; relatieve stijging 1,0%);
- woensdag 2 februari: 1.157 (absolute stijging 20; relatieve stijging 1,8%);
- dinsdag 1 februari: 1.137 (absolute stijging 102; relatieve stijging 9,9%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:22:18 #70
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203569067
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:19 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
F-f: 13.19:48
O23: 13.19:52

_O_

We zijn wel de Nadal en Djokovic van dit topic. _O_ Twee reuzen die elkaar met rotsblokken bekogelen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203569080
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:19 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Niet echt de beste cijfers uit de reeks die je altijd zo tof post hier. Maar ik heb het idee dat de besmettingscijfers nu rap zullen teruglopen dus komt wel goed
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_203569109
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:23 schreef pullup het volgende:

[..]
Niet echt de beste cijfers uit de reeks die je altijd zo tof post hier. Maar ik heb het idee dat de besmettingscijfers nu rap zullen teruglopen dus komt wel goed
Ook in deze cijfers zitten lichtpunten.

* Lagere instroom dan vorige week dinsdag
* Ik verwacht morgen dat de achterstallige uitstroom wordt ingehaald.
pi_203569187
Bovendien zal vandaag weer een update komen welk percentage mét corona in het ziekenhuis ligt en welk percentage dóór corona? Dan kunnen we ook zien of die eerste ook oploopt zoals verwacht.
pi_203569238
Verkeerde topic!
pi_203569434
Cijfers zijn inderdaad beter dan het eerste gezicht doet vermoeden. Instroom gaat de goede kant weer op en de uitstroom correctie van gisteren mist duidelijk nog. Als dat morgen rechtgezet wordt dan ziet de wereld er weer iets beter uit.

Maar los daarvan, het kan ook niet anders dan dat de gigantische golf ook zorgt voor wat meer opnames. Ook al is Omikron mild en ook al hebben we een behoorlijke dosis immuniteit opgebouwd. Het was ook voorspeld (al was dat wel voor enkele weken eerder) dat het wat zou gaan oplopen.

Het is belangrijk om naar de IC te kijken, dat is de plek waar we te maken kunnen krijgen met een code zwart scenario. We hebben, ruwweg, 1000 IC bedden beschikbaar in NL tenslotte. Qua ziekenhuisbedden hebben we veel en veel meer capaciteit. Ook is het zo dat mensen sneller naar huis kunnen met hulpmiddelen, dat zal nu in mindere mate gebeuren omdat er simpelweg plek genoeg is. Waarom zou je mensen de hele mikmak mee naar huis gaan geven als je het ook in het ziekenhuis kunt oplossen.

Ook weten we dat ongeveer 25% van de opnames (laatste cijfer van vorige week) mensen betreft die niet OM Corona maar MET Corona zijn opgenomen. Het is al enige tijd gebruikelijk dat alles en iedereen getest wordt die in het ziekenhuis terecht komt. Daar komen besmettingen uit, er wordt een vinkje in de software gezet. Logisch, want een dergelijke patiënt moet op een andere manier behandeld worden. Maar dat zorgt ook direct voor een notificatie naar het LCPS/NICE waardoor de boel blijft vertekenen.

Nee, niets om ons zorgen over te maken op dit moment. Het kabbelt nu al weken voort en we moeten ons vooral niet laten afschrikken door 2 dagen stijging.
pi_203569441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:35 schreef archito het volgende:
Bovendien zal vandaag weer een update komen welk percentage mét corona in het ziekenhuis ligt en welk percentage dóór corona? Dan kunnen we ook zien of die eerste ook oploopt zoals verwacht.
Laatste cijfer was +/- 25%. Ik denk niet dat het veel zal verschillen nu.
pi_203569700
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:35 schreef archito het volgende:
Bovendien zal vandaag weer een update komen welk percentage mét corona in het ziekenhuis ligt en welk percentage dóór corona? Dan kunnen we ook zien of die eerste ook oploopt zoals verwacht.
En ik zou ook nog wel willen hoeveel gevaccineerd, geboosterd en ongevaccineerd is eigenlijk.
pi_203569752
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En ik zou ook nog wel willen hoeveel gevaccineerd, geboosterd en ongevaccineerd is eigenlijk.
Dat is ook zeker interessant. Ik zou er ook aan toe willen voegen of ze weten welke variant het is. Tot niet zo lang geleden was het met name Delta namelijk, ik verwacht dat dat ondertussen wel verdwenen is. Aansluitend zouden we dan iets kunnen gaan zeggen over de ligduur van Omikron (die naar verwachting korter is, en dat zal zeker kloppen omdat er veel minder naar de IC doorstroomt waar je sowieso langer ligt).
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:40:00 #79
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_203569996
Tijd voor een nieuw record vandaag:
twitter


Positief: we zijn eindelijk van die achterstand af, en we kunnen een dagje lachen om 250.000+ positieve testen. :D
pi_203570250
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:40 schreef Sirolf het volgende:
Tijd voor een nieuw record vandaag:
[ twitter ]

Positief: we zijn eindelijk van die achterstand af, en we kunnen een dagje lachen om 250.000+ positieve testen. :D
Ik verheug me er al op! *O*

Dat gaan we morgen hard juichen om de gigantische daling :')
pi_203570556
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zullen we de complotten elders bespreken? Dank je wel.
Nja, dit is toch het positiviteitstopic? Een omzet van ¤47.250.000.000,- is toch echt aardig positief te noemen. :+
pi_203570678
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:16 schreef DjVero het volgende:

[..]
Nja, dit is toch het positiviteitstopic? Een omzet van ¤47.250.000.000,- is toch echt aardig positief te noemen. :+
Het is de manier van brengen, die van jou vind ik wel leuk en positief ;)
pi_203570932
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:29 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Logisch en conform de verwachting denk ik. Hopen dat ze er snel weer uit zijn.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 8 februari 2022 @ 15:50:59 #85
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_203571125
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:29 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Boosters uitgewerkt?
pi_203571141
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:40 schreef Sirolf het volgende:
Tijd voor een nieuw record vandaag:
[ twitter ]

Positief: we zijn eindelijk van die achterstand af, en we kunnen een dagje lachen om 250.000+ positieve testen. :D
En je kunt je gelijk afvragen waarom het eerste via de GGD moest? Die krijgen de data nu ook gewoon door, doen nog steeds hun werk, dus het lijkt me dat dit gewoon veel eerder had gekund.
pi_203571147
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:40 schreef Sirolf het volgende:
Tijd voor een nieuw record vandaag:
[ twitter ]

Positief: we zijn eindelijk van die achterstand af, en we kunnen een dagje lachen om 250.000+ positieve testen. :D
Maar al deze getallen passen toch nooit in onze bingoballenrad :o :o


:+
pi_203571549
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En je kunt je gelijk afvragen waarom het eerste via de GGD moest? Die krijgen de data nu ook gewoon door, doen nog steeds hun werk, dus het lijkt me dat dit gewoon veel eerder had gekund.
Zover ik begreep werd dit ook gebruikt voor bron en contact onderzoek en werden de gegevens dus aangevuld. Dat stuk is er nu tussenuit geknipt, het doet toch niet meer ter zake. In de hoogtijdagen hadden we capaciteit voor 3000 BCO'en per dag... Ik gok dat we niet opgeschaald zijn naar 80k per dag ;)

Ergens wel logisch, we schuiven nu naar een fase dat besmettingen en BCO steeds minder boeiend wordt. Er wordt ook al openlijk gesproken over het opheffen van het OMT en over te gaan op de reguliere kanalen van het RIVM.

Mijn verwachting is dat we eind februari:
- Nagenoeg van alle maatregelen af zijn
- OMT ontbonden is
- BCO gestopt is
- De dagelijkse besmettingscijfers verdwijnen en we overgaan op weekrapportages
- LCPS staakt het schuiven van patiënten

En dan eind maart:
- Alles open
- Ziekenhuiscijfers worden minder relevant en gaan we ook afbouwen
pi_203571931
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 29 november 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%

dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965


totaal: 151.897

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%

dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783


totaal: 121.290

Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%

dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154


totaal: 97.948

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 9.304
woensdag: 13.334
donderdag: 13.332
vrijdag: 12.324
zaterdag: 12.564
zondag: 11.886
maandag: 11.432



totaal: 84.176

Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%

dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536



totaal: 103.610

Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%

dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891



totaal: 190.707

Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 26,0%

dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag: 42.352



totaal: 240.313

Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,7%

dinsdag: 31.345
woensdag: 38.200
donderdag: 39.920
vrijdag: 57.471
zaterdag: 46.057
zondag: 65.325
maandag: 64.630



totaal: 342.948

Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 39,4%

dinsdag: 54.160
woensdag: 58.616
donderdag: 64.555
vrijdag: 74.019
zaterdag: 39.444
zondag: 75.164
maandag: 112.227



totaal: 478.185

Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 9,4%

dinsdag: 105.795
woensdag: 66.969
donderdag: 82.871
vrijdag: 68.916
zaterdag: 40.122
zondag: 80.946
maandag: 77.648



totaal: 523.267

Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 273,1%

dinsdag: 394.759
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:



totaal: 2.763.313 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_203571949
400k *O*

Heel NL ziek? ;)
pi_203571958
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:55 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 29 november 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%

dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965


totaal: 151.897

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%

dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783


totaal: 121.290

Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%

dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154


totaal: 97.948

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 9.304
woensdag: 13.334
donderdag: 13.332
vrijdag: 12.324
zaterdag: 12.564
zondag: 11.886
maandag: 11.432



totaal: 84.176

Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%

dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536



totaal: 103.610

Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%

dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891



totaal: 190.707

Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 26,0%

dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag: 42.352



totaal: 240.313

Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,7%

dinsdag: 31.345
woensdag: 38.200
donderdag: 39.920
vrijdag: 57.471
zaterdag: 46.057
zondag: 65.325
maandag: 64.630



totaal: 342.948

Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 39,4%

dinsdag: 54.160
woensdag: 58.616
donderdag: 64.555
vrijdag: 74.019
zaterdag: 39.444
zondag: 75.164
maandag: 112.227



totaal: 478.185

Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 9,4%

dinsdag: 105.795
woensdag: 66.969
donderdag: 82.871
vrijdag: 68.916
zaterdag: 40.122
zondag: 80.946
maandag: 77.648



totaal: 523.267

Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 273,1%

dinsdag: 394.759
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:



totaal: 2.763.313 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

[ afbeelding ]
lol :')
pi_203571963
Meer serieus: 70k vandaag. Een goed teken, we lijken echt over de piek te zijn nu.
pi_203571965
Zoals verwacht heel veel meldingen vandaag. Ook vanwege informatie van andere testlocaties dan alleen GGD

Van de site van het RIVM:
quote:
Vanaf 8 februari 2022 worden de positieve SARS-CoV-2 testuitslagen rechtstreeks vanuit CoronIT aan het RIVM gemeld. Ook worden de testuitslagen van andere testaanbieders (zoals Testen voor Toegang) en zorginstellingen (zoals ziekenhuizen, verpleeghuizen en huisartsen) die hun positieve SARS-CoV-2 testuitslagen via het Meldportaal van GGD GHOR invoeren rechtstreeks aan het RIVM gemeld.

Meldingen die onderdeel zijn van de bron- en contactonderzoek steekproef en positieve SARS-CoV-2 testuitslagen van zorginstellingen die via zorgmail aan de GGD worden gemeld worden wel via HPZone aan het RIVM gemeld.

Vanaf 8 februari wordt de datum van de positieve testuitslag gebruikt en niet meer de datum van melding aan de GGD.
pi_203571967
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:56 schreef GereDathan het volgende:
400k *O*

Heel NL ziek? ;)
Nieuw programma met André van Duin?
Tap tap tap
pi_203571970
Heel Holland Hoest.
Tap tap tap
pi_203571980
Goddelijke cijfers vandaag _O_ _O_
pi_203571982
Morgen gaan we voor de 500k en einde week 1 miljoeeeen!
pi_203571983
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:57 schreef CherryLips het volgende:
Heel Holland Hoest.
Zieken klaar? Hoesten maar!
pi_203571990
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:57 schreef CherryLips het volgende:
Heel Holland Hoest.
Dweil me op _O-
pi_203572029
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dweil me op _O-
*haalt er een dweilorkest bij* *O*
pi_203572075
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:01 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
*haalt er een dweilorkest bij* *O*
Ik heb gehoord dat Kleintje Pils in NL is, ondanks de Olympische Spelen. Bel die!
pi_203572132
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik heb gehoord dat Kleintje Pils in NL is, ondanks de Olympische Spelen. Bel die!
Komt voor elkaar!
pi_203572237
Vanwege het inhalen van de achterstand in registraties verschillen de grafieken van vandaag van die van eerdere dagen. Ook is de manier van doorgeven verandert, waardoor de patronen vanaf nu ook anders kunnen zijn dan de afgelopen tijd (bijv doordat uitslagen sneller worden doorgegeven of doordat ook andere testlocaties gegevens doorgeven) De komende dagen verwacht ik weer beter zicht te hebben op wat een normaal patroon is.

Mijn grafieken van vandaag:

De achterstand heeft vooral invloed op de cijfers vanaf ca 26 januari tot aan nu toe. De laatste drie dagen zijn van vrijwel geen registraties naar veel registraties gegaan. Dat kan betekenen dat we nu de gegevens sneller doorkrijgen. Tot nu toe hield ik aan dat gegevens korter dan een week geleden niet betrouwbaar zijn, maar dat wordt misschien een kortere periode.

Vorige week (van 24 t/m 30 januari) een toename aan het begin van de week, daarna een stabiel aantal registraties. Ook voor de week daarna de eerste dagen een toename, maar wel veel minder groot dan de voorgaande weken, dus daar lijkt stabilisatie in te zitten.


Natuurlijk een enorm hoge dagcurve vandaag. Van 5 t/m 7 februari dagelijks ca 75000 registraties, dus een mooie inhaalslag.


De inhaalslag heeft ook wat invloed op de aandelen van de verschillende leeftijdsgroepen. Bij de groep 0-20 jaar is nu een daling zichtbaar en bij de groep 20-40 jaar een stijging. Op 1 februari waren de groepen ongeveer gelijk aan elkaar. De groep 60-80 jaar blijft nog steeds rond de 5% zitten.


In absolute aantallen is te zien dat de groep 0-20 jaar al aan het dalen is op 1 februari. De twee groepen daarna lijken rond hun piek te zitten. De groep 60-80 jaar lijkt nog wel verder te stijgen. Deze groep is wat mij betreft het meest verandert met de nieuwe registraties, gisteren waren er voor 31 januari en 1 februari nog een stuk minder registraties in deze groep.


Der inhaalslag heeft ook effect op de voorspelling van de ziekenhuiscijfers. De verwachting voor de afgelopen dagen (en voor de komende dagen) is omhoog gegaan vergelijken met de voorspelling van gisteren. Het actuele aantal ziekenhuisopnames in nog steeds een heel stuk lager dan de voorspelling.
pi_203572320
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zover ik begreep werd dit ook gebruikt voor bron en contact onderzoek en werden de gegevens dus aangevuld. Dat stuk is er nu tussenuit geknipt, het doet toch niet meer ter zake. In de hoogtijdagen hadden we capaciteit voor 3000 BCO'en per dag... Ik gok dat we niet opgeschaald zijn naar 80k per dag ;)

Ergens wel logisch, we schuiven nu naar een fase dat besmettingen en BCO steeds minder boeiend wordt. Er wordt ook al openlijk gesproken over het opheffen van het OMT en over te gaan op de reguliere kanalen van het RIVM.

Mijn verwachting is dat we eind februari:
- Nagenoeg van alle maatregelen af zijn
- OMT ontbonden is
- BCO gestopt is
- De dagelijkse besmettingscijfers verdwijnen en we overgaan op weekrapportages
- LCPS staakt het schuiven van patiënten

En dan eind maart:
- Alles open
- Ziekenhuiscijfers worden minder relevant en gaan we ook afbouwen
Dat BCO gebeuren heb je ook helemaal niet nodig om het aantal besmettingen te melden natuurlijk, en kan nog steeds gebeuren, al kun je je afvragen hoe nuttig dat nu is. Er zijn geen massale evenementen, en BCO is vooral om mass-spread events op te sporen en te beteugelen, dus sowieso niet nuttig in tijden dat er geen massale evenementen mogen zijn.
Hier in UK word je wel gepinged, maar volgens mij is dat automatisch, als je de app hebt op je telefoon en je langer dan x-tijd binnen een bepaalde afstand van een andere telefoon bent geweest in een x-periode voordat diegene positief test.

Ik zie het nog steeds wel gebeuren dat begin maart alles al open gaat. UK VLIEGT omlaag nu, gister -10.4%, vandaag -20.2%, en in de UK is alles al open, inclusief nachtleven.

En wordt het OMT wel ontbonden? Blijft dat niet gewoon bestaan, maar komt dan alleen nog maar 1 of 2x per jaar bij elkaar om iedereen bij te praten over eventuele bijgewerkte procedures?
pi_203572349
Alles is open, maar ineens vliegen de cijfers omlaag de laatste dagen!

  ESF Reporter dinsdag 8 februari 2022 @ 17:32:18 #106
87554 Cee
Welluk?
pi_203572354
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:57 schreef CherryLips het volgende:
Heel Holland Hoest.
Het heeft twee jaar geduurd maar we hebben een winnaar. _O_
pi_203572405
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:57 schreef simonblue het volgende:
Zoals verwacht heel veel meldingen vandaag. Ook vanwege informatie van andere testlocaties dan alleen GGD

Van de site van het RIVM:
[..]

Oh god, ik zie de volgende problemen alweer. TvT en GGD zullen overlappen. Iemand die bij TvT positief test, zal dat opvolgen met een test bij GGD, maar dat gaat dus om 1 besmetting. Dat gaat vast verkeerd met de IT systemen. Gebeurde trouwens ook in de UK, maar was snel opgelost. Een positieve sneltest/zelftest kun je melden en wordt geteld. Moet je in principe opvolgen met een PCR-test. De PCR-test overruled. Is die positief, dan blijft datum sneltest staan, maar tellen beiden testen samen maar 1 keer. Is de PCR-test negatief, dan vervalt de positieve sneltest.
pi_203572737
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Oh god, ik zie de volgende problemen alweer. TvT en GGD zullen overlappen. Iemand die bij TvT positief test, zal dat opvolgen met een test bij GGD, maar dat gaat dus om 1 besmetting. Dat gaat vast verkeerd met de IT systemen. Gebeurde trouwens ook in de UK, maar was snel opgelost. Een positieve sneltest/zelftest kun je melden en wordt geteld. Moet je in principe opvolgen met een PCR-test. De PCR-test overruled. Is die positief, dan blijft datum sneltest staan, maar tellen beiden testen samen maar 1 keer. Is de PCR-test negatief, dan vervalt de positieve sneltest.
Volgens mij gaat dat wel goed hier, systeem draait al een tijdje op deze manier. Dus ik denk dat het mee zal vallen.
pi_203572776
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik zie het nog steeds wel gebeuren dat begin maart alles al open gaat. UK VLIEGT omlaag nu, gister -10.4%, vandaag -20.2%, en in de UK is alles al open, inclusief nachtleven.
Ik verwacht dat het wat stappen zijn die we gaan nemen, als laatste denk ik mondkapjes en CTB overboord. Die blijven in februari nog wel denk ik.

quote:
En wordt het OMT wel ontbonden? Blijft dat niet gewoon bestaan, maar komt dan alleen nog maar 1 of 2x per jaar bij elkaar om iedereen bij te praten over eventuele bijgewerkte procedures?
Yep. OMT gaat gewoon weer weg, is eigenlijk niets meer dan een speciale groep die opgericht wordt tijdens een pandemie/epidemie. De meeste leden hebben gewoon een baan en doen dit erbij, samen komen doen ze sowieso wel enkele keren per jaar. Maar dat is onder een andere vlag. Binnen normale bedrijven zou je het een projectgroep noemen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 18:26:40 #110
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203572921
Opnamereden 1 tot en met 7 februari 2022, IC afdelingen:


Opnamereden 1 tot en met 7 februari 2022, Verpleegafdelingen:
  dinsdag 8 februari 2022 @ 19:22:15 #111
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203573646
twitter


* Wederom een daling van ruim 12% in de Engelse ziekenhuizen

* Besmettingcijfers dalen nu fors in het VK
  dinsdag 8 februari 2022 @ 20:15:52 #112
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203574651
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 59,3 naar 58,0.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203575154
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:22 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

* Wederom een daling van ruim 12% in de Engelse ziekenhuizen

* Besmettingcijfers dalen nu fors in het VK
Ik heb geen idee waar die daling in het VK vandaan komt. Er is niks verandert afgelopen week, dus het is wel opmerkelijk dat die daling ineens zo versnelt, maar ik ga een gegeven paard niet in de bek kijken.
pi_203575282
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik heb geen idee waar die daling in het VK vandaan komt. Er is niks verandert afgelopen week, dus het is wel opmerkelijk dat die daling ineens zo versnelt, maar ik ga een gegeven paard niet in de bek kijken.
Het woord van maart 2020: Groepsimmuniteit ;)
Alpha kenny one
pi_203575642
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:57 schreef falling_away het volgende:

[..]
Het woord van maart 2020: Groepsimmuniteit ;)
Ja, zou kunnen, maar waarom dan zo ineens. In dec/jan had 98.0% van de mensen in Engeland antistoffen, maar mogelijk speelt ook mee hoeveel mensen recente antistoffen hebben, of hoe effectief die nog zijn. Maar dan zou er een soort drempelwaarde bereikt moeten zijn waardoor het aantal besmettingen ineens keldert. Of men besluit massaal zich gewoon niet meer te laten testen, maar het aantal testen daalt een stuk minder snel, dus dat is het ook niet.
Ik ben benieuwd hoe het zich verder deze week zal ontwikkelen.
De afgelopen dagen:
-2.4%
-3.7%
-4.2%
-10.4%
-20.2%

Morgen -30%, of een verdubbeling naar -40%? Of zal de daling stagneren en rond de -20% blijven?
pi_203577790
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik heb geen idee waar die daling in het VK vandaan komt. Er is niks verandert afgelopen week, dus het is wel opmerkelijk dat die daling ineens zo versnelt, maar ik ga een gegeven paard niet in de bek kijken.
Vrij logisch toch: eerst exponentiele groei, dan enige stabilisatie en daarna exponentiele daling. Als het stijgend exponentieel gaat is dat met de daling ook het geval.
pi_203578002
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 02:07 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Vrij logisch toch: eerst exponentiele groei, dan enige stabilisatie en daarna exponentiele daling. Als het stijgend exponentieel gaat is dat met de daling ook het geval.
Nou, dit is zelfs nog een stapje beter dan dat. Met een R van bijvoorbeeld 0,9 ga je exponentieel omlaag. Hier daalt de R ook nog eens. De exponentiële daling versnelt dus. Dat is op zich logisch bij sterk toenemende immuniteit. En als dat de oorzaak is, dan is dat super positief nieuws.
pi_203578345
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 02:07 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Vrij logisch toch: eerst exponentiele groei, dan enige stabilisatie en daarna exponentiele daling. Als het stijgend exponentieel gaat is dat met de daling ook het geval.
Klopt, het ene kan niet zonder het andere. Logisch te verklaren ook, als er veel mensen op 1 moment ziek worden zijn de meesten ook op 1 moment weer hersteld (heel kort door de bocht als iedereen even lang ziek is). Zelfde geldt voor de in en uitstroom vann de ziekenhuizen.

We zijn duidelijk over de piek heen, dit werd gisteren ook door het RIVM bevestigd. De komende dagen verwacht ik nog wel aantallen tussen de 65k en 75k, maar begin volgende week hoop ik dat de daling wat meer zichtbaar wordt.

Ook opvallend trouwens, er komt dinsdag hoogstwaarschijnlijk goed nieuws aan. Normaliter staat Mark Rutte dan als een trotse pauw achter de desk. Bij slecht nieuws mag iemand anders de boodschap brengen. Maar deze keer lijkt alleen Ernst Kuipers er te gaan staan.
pi_203578471
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 08:05 schreef GereDathan het volgende:

Ook opvallend trouwens, er komt dinsdag hoogstwaarschijnlijk goed nieuws aan. Normaliter staat Mark Rutte dan als een trotse pauw achter de desk. Bij slecht nieuws mag iemand anders de boodschap brengen. Maar deze keer lijkt alleen Ernst Kuipers er te gaan staan.
Zeker goed nieuws. Ik denk dat Rutte afstand aan het nemen is omdat hij inschat dat er belangrijker zaken aankomen. Een van die dingen is overigens de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart. Dat zal de komende weken steeds duidelijker een rol gaan spelen. Hopelijk helpt dat bij de noodzakelijke versoepeling / afschaffing van regels.
En na lezing van wat artikelen in de Volkskrant denk ik ook dat Rutte zichzelf (en daarmee de VVD) de vrijheid wil geven zich te "bekeren" tot de club zorgeloze vrijheidsstrijders. Laat de D66 maar hameren op regels en "we weten het nog niet zeker".

[ Bericht 6% gewijzigd door blissard1984 op 09-02-2022 08:38:05 ]
pi_203580036
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 08:21 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Zeker goed nieuws. Ik denk dat Rutte afstand aan het nemen is omdat hij inschat dat er belangrijker zaken aankomen. Een van die dingen is overigens de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart. Dat zal de komende weken steeds duidelijker een rol gaan spelen. Hopelijk helpt dat bij de noodzakelijke versoepeling / afschaffing van regels.
En na lezing van wat artikelen in de Volkskrant denk ik ook dat Rutte zichzelf (en daarmee de VVD) de vrijheid wil geven zich te "bekeren" tot de club zorgeloze vrijheidsstrijders. Laat de D66 maar hameren op regels en "we weten het nog niet zeker".
Zo heb ik er nog niet over nagedacht, het kan ook een duidelijk statement zijn dat hij het los laat. De minister is meer dan voldoende in deze fase.

Als je die lijn doortrekt dan zou het ook wel eens kunnen betekenen dat dit de laatste persco is. Als we inderdaad forse stappen maken dan kunnen de laatste stappen wel op een andere manier gecommuniceerd worden.
pi_203580611
https://nos.nl/artikel/24(...)iswerkadvies-vervalt

quote:
Kabinet wil versoepelen: horeca langer open, thuiswerkadvies vervalt
Tap tap tap
pi_203580631
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 10:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zo heb ik er nog niet over nagedacht, het kan ook een duidelijk statement zijn dat hij het los laat. De minister is meer dan voldoende in deze fase.

Als je die lijn doortrekt dan zou het ook wel eens kunnen betekenen dat dit de laatste persco is. Als we inderdaad forse stappen maken dan kunnen de laatste stappen wel op een andere manier gecommuniceerd worden.
Dit inderdaad!
pi_203580632
Het enige wat ik aan de pandemie ga missen is dit topic. ;(
The only way you can be original, is to be yourself.
  woensdag 9 februari 2022 @ 11:36:15 #124
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_203580670
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 10:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zo heb ik er nog niet over nagedacht, het kan ook een duidelijk statement zijn dat hij het los laat. De minister is meer dan voldoende in deze fase.

Als je die lijn doortrekt dan zou het ook wel eens kunnen betekenen dat dit de laatste persco is. Als we inderdaad forse stappen maken dan kunnen de laatste stappen wel op een andere manier gecommuniceerd worden.
Nou... ik zie Rutte er nog wel voor aan om een paar dagen voor de verkiezingen groots aan te kondigen dat de laatste maatregelen (1,5 meter en mondkapjes) er per direct af zullen gaan, in de hoop daarmee extra stemmen binnen te harken. Door nu tussentijds even weg te blijven hoopt 'ie vast de negativiteit rondom 1G en instandhouding van het CTB te omzeilen.

Daarnaast zie ik niet in waarom ze goed-nieuws persco's willen vervangen door een persberichtje, dat is toch juist hun moment om te shinen?
pi_203581606
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 11:36 schreef Sirolf het volgende:

[..]
Nou... ik zie Rutte er nog wel voor aan om een paar dagen voor de verkiezingen groots aan te kondigen dat de laatste maatregelen (1,5 meter en mondkapjes) er per direct af zullen gaan, in de hoop daarmee extra stemmen binnen te harken. Door nu tussentijds even weg te blijven hoopt 'ie vast de negativiteit rondom 1G en instandhouding van het CTB te omzeilen.

Daarnaast zie ik niet in waarom ze goed-nieuws persco's willen vervangen door een persberichtje, dat is toch juist hun moment om te shinen?
HIj zal vooral duidelijk willen maken dat maatregelen echt bedoelt waren om het virus te bestrijden en niet om vrijheid in te perken. en er zal denk ik wel nagedacht worden over de timing van het opheffen van maatregelen die vrijheden inperken in relatie tot de gemeenteraadsverkiezingen, en er zal ook nagedacht worden over hoe die boodschap het meest effectief met betrekking tot die verkiezingen gebracht zou moeten worden.
pi_203581640
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 02:07 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Vrij logisch toch: eerst exponentiele groei, dan enige stabilisatie en daarna exponentiele daling. Als het stijgend exponentieel gaat is dat met de daling ook het geval.
Na scherpe pieken, volgens scherpe dalingen. Maar er was een scherpe stijging in december, en een flinke daling in januari, waarna er een (hoog) plateau was van half januari tot begin februari. En nu dus ineens een scherpe daling van dat plateau af.
  woensdag 9 februari 2022 @ 12:54:24 #127
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203581934
Mijn cijfers zijn vandaag later.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203582402
Lekkere daling weer!
  woensdag 9 februari 2022 @ 13:38:17 #130
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203582903
Fijn, weer een fatsoenlijke uitstroom.
pi_203583462
BoJo zegt nu dat hij van plan is alle Covid regulations op te heffen op 21 februari, inclusief de regel dat je in isolatie moet als je positief test. Dat zou eigenlijk per 24 maart gebeuren, maar dat wordt dus mogelijk ruim een maand eerder.

https://www.theguardian.com/world/2022/feb/09/boris-johnson-says-he-plans-to-lift-all-englands-covid-rules-a-month-early

quote:
Boris Johnson plans to abolish the last Covid restrictions in England, including the requirement for people with the virus to self-isolate, in less than two weeks, a month earlier than initially proposed, he has announced.

In an opening statement to prime minister’s questions, Johnson said he hoped to do this as soon as the Commons returns from its upcoming recess, on 21 February.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden dat iemand die positief test niet in isolatie hoeft, maar ik denk dat het in de praktijk omgezet zal worden van een eis tot een dringend advies, en dat bedrijven wel degelijk hun werknemers dringend ook zullen vragen niet op kantoor te verschijnen als ze positief testen.
pi_203583506
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik weet niet wat ik er van moet vinden dat iemand die positief test niet in isolatie hoeft, maar ik denk dat het in de praktijk omgezet zal worden van een eis tot een dringen advies, en dat bedrijven wel degelijk hun werknemers dringend ook zullen vragen niet op kantoor te verschijnen als ze positief testen.
Verplichte isolatie bestaat bij griep toch ook niet? Dat doe je gewoon zelf uit solidariteit en/of omdat je je gewoon bagger voelt. Gezien de ziektelast van omikron lijkt het me prima om de speciale wettelijke status van corona op te heffen.
pi_203583697
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:08 schreef Stridone het volgende:

[..]
Verplichte isolatie bestaat bij griep toch ook niet? Dat doe je gewoon zelf uit solidariteit en/of omdat je je gewoon bagger voelt. Gezien de ziektelast van omikron lijkt het me prima om de speciale wettelijke status van corona op te heffen.
Ik weet eigenlijk niet hoeveel mensen die met influenza besmet zijn niet echt ziek zijn, en het zich beperkt tot een snotneus. Griep (influenza) is niet verkoudheid (rhinovirussen, coronavirussen, adenovirussen, enterovirussen). Volgens mij ben je bij een influenza besmetting veel eerder geneigd thuis te blijven omdat je bagger voelt. En een verkoudheid met rhinovirus is voor niemand echt gevaarlijk, een verkoudheid met SARS-CoV-2 is (of was?) toch iets anders. Maar we bewegen wel gestaag in de richting dat een besmetting met SARS-CoV-2 nauwelijks nog gevaarlijk is (maar dat kan met een volgende variant weer veranderen).
pi_203583806
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik weet eigenlijk niet hoeveel mensen die met influenza besmet zijn niet echt ziek zijn, en het zich beperkt tot een snotneus. Griep (influenza) is niet verkoudheid (rhinovirussen, coronavirussen, adenovirussen, enterovirussen). Volgens mij ben je bij een influenza besmetting veel eerder geneigd thuis te blijven omdat je bagger voelt. En een verkoudheid met rhinovirus is voor niemand echt gevaarlijk, een verkoudheid met SARS-CoV-2 is (of was?) toch iets anders. Maar we bewegen wel gestaag in de richting dat een besmetting met SARS-CoV-2 nauwelijks nog gevaarlijk is (maar dat kan met een volgende variant weer veranderen).
:'(
Tap tap tap
pi_203583925
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]
:'(
Maar die kans wordt wel steeds kleiner, aangezien er geen onuitputtelijke bron van mogelijk mutaties is voor het virus die daartoe zouden kunnen leiden, plus dat er altijd wel enige bescherming is van antistoffen opgewekt door vaccins en eerdere varianten. Maar het is wel iets wat in, vind ik, in gedachten gehouden moet worden als men zulke maatregelen neemt.

Ik zou het niet vreemd als we overall voorzichtiger worden. En dat we bijv testen krijgen die een range van virussen aan kunnen tonen. Heb je een snotneus, dan doe je een test, is die positief, dan werk je van thuis als dat mogelijk is.
pi_203584005
quote:
Kabinet wil eind van de maand af van meeste coronamaatregelen

Het kabinet zet erop in dat aan het eind van de maand een einde komt aan veel coronamaatregelen. Haagse bronnen benadrukken dat er nog definitieve besluiten moeten worden genomen, maar het kabinet denkt erover het coronatoegangsbewijs af te schaffen, net als de regel om anderhalve meter afstand te houden en een mondkapje te dragen. Festivals en evenementen zouden dan vanaf 25 februari toegankelijk worden met een negatieve test ('1G').

Al eerder, namelijk volgende week vrijdag, zouden andere versoepelingen ingaan. Nu moeten bijvoorbeeld restaurants, cafés, theaters, bioscopen en musea nog om 22.00 uur dicht, maar volgens de bronnen wil het kabinet in verband met de relatief gunstige ziekenhuiscijfers dat tijdstip aanpassen. De precieze tijd staat nog niet vast; gesproken wordt over een verruiming tot 23.00 uur, middernacht of 01.00 uur.

Advies om thuis te werken vervalt
Klanten in cafés zouden vanaf eind volgende week ook niet meer per se hoeven te zitten. Verder ziet het ernaar uit dat het advies om thuis te werken vervalt, net als het advies om maximaal vier mensen per dag thuis te ontvangen.

Gisteren toonde premier Rutte zich al "voorzichtig optimistisch" over versoepelingen. Dinsdag hakt het kabinet de knoop door over de versoepelingen van volgende week. Dan is er ook weer een persconferentie, deze keer alleen door minister Kuipers van Volksgezondheid.

Vanochtend was er een korte vergadering van het kabinet over de maatregelen. Die werd helemaal digitaal gehouden. Kuipers wilde vanmiddag weinig kwijt over versoepelingen, maar ook hij gebruikte de woorden "voorzichtig optimistisch". "Het aantal besmettingen is heel erg hoog, maar gelukkig valt de druk op de zorg mee." Over de verruiming van openingstijden zei hij dat het iets is "waar we nadrukkelijk naar kijken".
https://nos.nl/artikel/24(...)te-coronamaatregelen

*O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_203584169
wat boeien die cijfers nog? gewoon alles open.
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:11:36 #138
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203584479
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 49 (relatieve daling 3,1%). Het zijn daarmee 1.531 bezette bedden in totaal, dus in één keer een stuk minder ver boven de 1.500.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 9 februari: 206 (absolute daling 20; relatieve daling 8,8%);
- dinsdag 8 februari: 226 (absolute stijging 12; relatieve stijging 5,6%);
- maandag 7 februari: 214 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- zondag 6 februari: 211 (absolute daling 18; relatieve daling 7,9%);
- zaterdag 5 februari: 229 (absolute stijging 15; relatieve stijging 7,0%);
- vrijdag 4 februari: 214 (absolute daling 4; relatieve daling 1,8%);
- donderdag 3 februari: 218 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- woensdag 2 februari: 215 (absolute stijging 9; relatieve stijging 4,4%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 9 februari: 1.325 (absolute daling 29; relatieve daling 2,1%);
- dinsdag 8 februari: 1.354 (absolute stijging 75; relatieve stijging 5,9%);
- maandag 7 februari: 1.279 (absolute stijging 146; relatieve stijging 12,9%);
- zondag 6 februari: 1.133 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- zaterdag 5 februari: 1.134 (absolute daling 18; relatieve daling 1,6%);
- vrijdag 4 februari: 1.152 (absolute daling 16; relatieve daling 1,4%);
- donderdag 3 februari: 1.168 (absolute stijging 11; relatieve stijging 1,0%);
- woensdag 2 februari: 1.157 (absolute stijging 20; relatieve stijging 1,8%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203584483
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:49 schreef THEFXR het volgende:
wat boeien die cijfers nog? gewoon alles open.
En zonder ctb, al helemaal zonder 1g.....na twee vaccins en een booster ga ik me echt niet laten testen voor toegang :{

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2022 15:12:51 ]
pi_203584568
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik weet eigenlijk niet hoeveel mensen die met influenza besmet zijn niet echt ziek zijn, en het zich beperkt tot een snotneus. Griep (influenza) is niet verkoudheid (rhinovirussen, coronavirussen, adenovirussen, enterovirussen). Volgens mij ben je bij een influenza besmetting veel eerder geneigd thuis te blijven omdat je bagger voelt. En een verkoudheid met rhinovirus is voor niemand echt gevaarlijk, een verkoudheid met SARS-CoV-2 is (of was?) toch iets anders. Maar we bewegen wel gestaag in de richting dat een besmetting met SARS-CoV-2 nauwelijks nog gevaarlijk is (maar dat kan met een volgende variant weer veranderen).
Maar met de besmettelijkheid van omikron zal iedereen toch onvermijdelijk ermee in contact komen. Het maximaal behaalbare doel van isolatie is dan enkel vertraging van verspreiding, maar zolang de zorg niet overbelast is maakt het niet uit of je nu of over een maand ziek wordt. Vandaar dat ik het opzich wel zie zitten om dit als normaal verkoudheidsvirus te gaan beschouwen (en we zitten inmiddels op een significant lagere mortaliteit dan influenza, dus ik zeg bewust verkoudheid). :)
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:21:36 #141
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203584654
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:17 schreef Stridone het volgende:

[..]
Maar met de besmettelijkheid van omikron zal iedereen toch onvermijdelijk ermee in contact komen. Het maximaal behaalbare doel van isolatie is dan enkel vertraging van verspreiding, maar zolang de zorg niet overbelast is maakt het niet uit of je nu of over een maand ziek wordt. Vandaar dat ik het opzich wel zie zitten om dit als normaal verkoudheidsvirus te gaan beschouwen (en we zitten inmiddels op een significant lagere mortaliteit dan influenza, dus ik zeg bewust verkoudheid). :)
Significant? Mortaliteit? Influenza? We zitten hier niet op de universiteit meneer. o|O
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203584805
quote:
8s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:21 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Significant? Mortaliteit? Influenza? We zitten hier niet op de universiteit meneer. o|O
Ik ben maar een eenvoudige boerenlul, maar ik begreep hem prima. Dus al ben ik hier niet de baas, keur ik het alsnog goed.
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:36:02 #143
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203584825
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:34 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Ik ben maar een eenvoudige boerenlul, maar ik begreep hem prima. Dus al ben ik hier niet de baas, keur ik het alsnog goed.
Het was een grap. *O*
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203584847
quote:
Mooi
Erg mooi.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203584944
hooow. Verkeerde topic.

[ Bericht 59% gewijzigd door Red_85 op 09-02-2022 15:55:48 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203585149
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:11 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 49 (relatieve daling 3,1%). Het zijn daarmee 1.531 bezette bedden in totaal, dus in één keer een stuk minder ver boven de 1.500.

- woensdag 9 februari: 206 (absolute daling 20; relatieve daling 8,8%);
- woensdag 9 februari: 1.325 (absolute daling 29; relatieve daling 2,1%);
Fijn hoor, brengers van het goede nieuws! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203585160
quote:
8s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:21 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Significant? Mortaliteit? Influenza? We zitten hier niet op de universiteit meneer. o|O
_O_ _O-
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203585536
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:17 schreef Stridone het volgende:

[..]
Maar met de besmettelijkheid van omikron zal iedereen toch onvermijdelijk ermee in contact komen. Het maximaal behaalbare doel van isolatie is dan enkel vertraging van verspreiding, maar zolang de zorg niet overbelast is maakt het niet uit of je nu of over een maand ziek wordt. Vandaar dat ik het opzich wel zie zitten om dit als normaal verkoudheidsvirus te gaan beschouwen (en we zitten inmiddels op een significant lagere mortaliteit dan influenza, dus ik zeg bewust verkoudheid). :)
We zitten ook met een gigantisch hogere infectie rate dan influenza, vergeet dat niet. Je spreekt van een griepgolf als er 58 mensen per 100.000 naar de huisarts gaan met griepachtige klachten per week.

Als werkgever ben je verantwoordelijk voor een veilige werkomgeving. Als er kwetsbaren op de werkvloer zijn, kun je dan zieke mensen toelaten op het werk? Met een verkoudheid waren daar nooit echt duidelijke richtlijnen voor. Als je een beetje verkouden bent ga je wel naar het werk, als je erg verkouden bent niet. En soms werd mensen aangeraden om toch maar naar huis te gaan als ze nogal aan het hoesten en sniffelen waren. Maar je testte nooit eigenlijk eerst wat je onder de leden had. Er is nu wel een test voorhanden die 1 virus uit kan sluiten, en het zou me niet verbazen als er meer testen zullen komen. En ik denk ook wel dat men daar voorzichtiger mee om zal gaan, iig voor een poosje.

Ik weet niet welke kant het op gaat. Er zal geen testplicht zijn. Maar als testen waarmee SARS-CoV-2 en Influenza uitgesloten kunnen worden (met redelijke zekerheid) ruim voorhanden zijn, en ik voel me wat verkouden, zou ik dan een test doen voordat ik naar mijn werk ga? Ik denk het wel.

Ik zat in oktober in het vliegtuig naast een gast die de hele tijd zat te hoesten en zijn neus zat te snuiten. Op dat moment moest je een gezondheidsverklaring ondertekenen waarin je gevraagd werd of je de afgelopen week last van hoesten had gehad, of een loopneus, als je daar 'ja' op antwoordde, dan mocht je eigenlijk het vliegtuig niet eens in. Het was maar een gewone verkoudheid, maar ik was er wel flink beroerd van, en het heeft me 2 dagen vakantie gekost. Van mij mag zo iemand thuisblijven hoor, ook in werksituaties.
pi_203586134
Vanwege een storing waren de cijfers van vandaag later dan normaal. Jet aantal nieuwe meldingen is ongeveer 86000, maar onthoud dat nu ook gegevens vanuit testen voor toegang en ziekenhuis / instellingen meegenomen worden, dus iets meer dan alleen GGD-meldingen.

Mijn grafieken van vandaag:

Het lijkt er op dat de nieuwe manier van gegevens verwerken van het RIVM ervoor zorgt dat grote wijzigingen alleen voor de meest recente dag is. Geen wijzigingen ouder dan 30 januari, dan een paar dagen met een beperkte plus en een paar dagen met een beperkte min. Dit was altijd voor mensen van wie eerst alleen de dag van testen bekend was en later de dag van eerste klachten.


De dagcurve ziet er nu dus ook weer anders uit. Een grote piek op de dag van gisteren. Daarnaast nog wat relatief kleine wijzigingen op eerdere dagen.


In de aandelen van de verschillende leeftijdsgroepen was de laatste week van januari een daling zichtbaar voor de groep 0-20 jaar en een stijging van de groep 20-40 jaar. Op 2 februari zijn deze groepen ongeveer even groot. De groepen 40-60 en 60-80 jaar laten de laatste week een lichte stijgende trend zien.


In de absolute aantallen vallen mij vooral weekpatronen op bij de jongere leeftijdsgroepen. Bijvoorbeeld de groep 20-40 jaar laat regelmatig een piek van 2-3 dagen zien, gevolgd door een dip van een dag of 4.
De groep 0-20 jaar lijkt nu echt wel te dalen. De groepen daarboven zitten zo'n beetje op hun piek, maar lijken daarna ook weer te dalen. De groep 60-80 jaar liet de laatste week van januari een stijgende trend zien, maar ook daar lijkt nu stabilisatie zichtbaar.


En de instroom in het ziekenhuis blijft nog steeds erg laag!
pi_203586144
Netjes hoor de IC’s! Hopelijk morgen onder de 200 en dan lekker doorzakken naar de 100.
pi_203586155
Als het kabinet daadwerkelijk gaat versoepelen volgende week (ga ik wel van uit :)), stopt dan ook het tijdelijke wet coronamaatregelen vanaf 1 maart?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_203586985
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:27 schreef ErwinDikkie het volgende:
Als het kabinet daadwerkelijk gaat versoepelen volgende week (ga ik wel van uit :)), stopt dan ook het tijdelijke wet coronamaatregelen vanaf 1 maart?
De les van vorig jaar juni was dat je hoe dan ook in stappen moet versoepelen. Wat dat betreft mag ik hopen dat ze dat nog niet vergeten zijn.

Een optie is de nachthoreca e.d. open onder voorwaarde van 1G, dus iedereen testen. Lijkt me prima te verdedigen. Mondkapjes en anderhalve meter gewoon een weekje langer aan vasthouden. De (economische) impact daarvan is te overzien.
pi_203587551
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 18:22 schreef qajariaq het volgende:

[..]
De les van vorig jaar juni was dat je hoe dan ook in stappen moet versoepelen. Wat dat betreft mag ik hopen dat ze dat nog niet vergeten zijn.

Een optie is de nachthoreca e.d. open onder voorwaarde van 1G, dus iedereen testen. Lijkt me prima te verdedigen. Mondkapjes en anderhalve meter gewoon een weekje langer aan vasthouden. De (economische) impact daarvan is te overzien.
Toen hadden we te maken met een ziekmakendere variant én kwamen ze er daarna achter dat de Jansenprik te weinig bescherming bood/die prikkers te vroeg werden toegelaten. Nu met deze variant komen er maar weinig mensen nog in het ziekenhuis terecht en zijn de meeste mensen dubbel gevaccineerd/geboosterd dus versoepelingen nog wekenlang verspreiden maakt niet echt veel uit imho
  woensdag 9 februari 2022 @ 19:04:10 #154
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203587643
Zijn er vandaag geen besmettingscijfers? Coronadashboard.nl is nog niet bijgewerkt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203588023
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:04 schreef Federer-fan het volgende:
Zijn er vandaag geen besmettingscijfers? Coronadashboard.nl is nog niet bijgewerkt.
Ze hebben het er geloof ik afgehaald nadat ze 2 x een verkeerd aantal hebben gemeld

Aantal meldingen van positieve testen onjuist
Het totaal aantal positieve coronatesten dat het RIVM aan het einde van de middag meldde in de open data bestanden is niet juist. Bij de 144.586 positieve testuitslagen bleek ook een deel van de positieve testuitslagen van dinsdag 8 februari meegeteld. Waarschijnlijk heeft dit te maken met nieuwe meldroute die sinds gisteren in gebruik werd genomen. Het RIVM heeft het bestand met de gegevens daarom offline gehaald. De gegevens worden opnieuw gecontroleerd en zodra mogelijk weer op de website gezet
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_203589079
quote:
17s.gif Op woensdag 9 februari 2022 18:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:
én kwamen ze er daarna achter
Dat is dus de reden dat je niet moet overhaasten. Ook toen was de verwachting dat er bijna niemand meer besmet zou raken dus kon alles wel los. Binnen een halve week de inspanning van maanden weer kwijt. Dat moet je gewoon niet willen dus.
  woensdag 9 februari 2022 @ 20:03:11 #157
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203589194
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:21 schreef pullup het volgende:

[..]
Ze hebben het er geloof ik afgehaald nadat ze 2 x een verkeerd aantal hebben gemeld

Aantal meldingen van positieve testen onjuist
Het totaal aantal positieve coronatesten dat het RIVM aan het einde van de middag meldde in de open data bestanden is niet juist. Bij de 144.586 positieve testuitslagen bleek ook een deel van de positieve testuitslagen van dinsdag 8 februari meegeteld. Waarschijnlijk heeft dit te maken met nieuwe meldroute die sinds gisteren in gebruik werd genomen. Het RIVM heeft het bestand met de gegevens daarom offline gehaald. De gegevens worden opnieuw gecontroleerd en zodra mogelijk weer op de website gezet

Dank je wel. Ik zie net hier dat ze zijn gepost. Het zijn er 86.604.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 9 februari 2022 @ 20:05:28 #158
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203589275
Het percentage positieve tests is gestegen, van 58,0 naar 59,9.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203589600
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:59 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat is dus de reden dat je niet moet overhaasten. Ook toen was de verwachting dat er bijna niemand meer besmet zou raken dus kon alles wel los. Binnen een halve week de inspanning van maanden weer kwijt. Dat moet je gewoon niet willen dus.
Niemand wil zich ellende op de hals halen, maar dit klinkt meer als angst. Als het nu toch in andere landen goed gaat, wat is dan het risico?
Bij het dansen-met-jansen experiment hadden we geen goed vergelijkbare ervaringen van andere landen en was het echt een experiment. Nu is het experiment door andere landen al gedaan en lopen we gewoon op gebaande paden. Dat is een levensgroot verschil.
pi_203589722
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:59 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat is dus de reden dat je niet moet overhaasten. Ook toen was de verwachting dat er bijna niemand meer besmet zou raken dus kon alles wel los. Binnen een halve week de inspanning van maanden weer kwijt. Dat moet je gewoon niet willen dus.
Terwijl we nu al maandenlang torenhoge besmettingscijfers hebben die niet in het ziekenhuis belanden, echt.....als je nu toch steeds bang bent kun je beter zelf gewoon thuisblijven zodat de rest weer gewoon hun leven kan oppakken.....
pi_203590003
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 29 november 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%

dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965


totaal: 151.897

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%

dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783


totaal: 121.290

Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%

dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154


totaal: 97.948

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 9.304
woensdag: 13.334
donderdag: 13.332
vrijdag: 12.324
zaterdag: 12.564
zondag: 11.886
maandag: 11.432



totaal: 84.176

Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%

dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536



totaal: 103.610

Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%

dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891



totaal: 190.707

Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 26,0%

dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag: 42.352



totaal: 240.313

Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,7%

dinsdag: 31.345
woensdag: 38.200
donderdag: 39.920
vrijdag: 57.471
zaterdag: 46.057
zondag: 65.325
maandag: 64.630



totaal: 342.948

Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 39,4%

dinsdag: 54.160
woensdag: 58.616
donderdag: 64.555
vrijdag: 74.019
zaterdag: 39.444
zondag: 75.164
maandag: 112.227



totaal: 478.185

Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 9,4%

dinsdag: 105.795
woensdag: 66.969
donderdag: 82.871
vrijdag: 68.916
zaterdag: 40.122
zondag: 80.946
maandag: 77.648



totaal: 523.267

Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -9,6%

dinsdag: 70.468
woensdag: 86.124
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:



totaal: 548.072 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_203590147
Nu de coronamaatregelen bijna allemaal rond Maart 2022 verleden tijd (lijken te) zijn, komt wederom de vraag: ''Kan Cijfertjesman'' met Twitterpensioen?

Vorig jaar september leek dit ook het geval te zijn, toen kon ik terugkeren uit mijn resort op een tropisch eiland. Iemand een idee voor een mooie datum *O* *O* *O*
pi_203590477
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:39 schreef Oliver23 het volgende:
Nu de coronamaatregelen bijna allemaal rond Maart 2022 verleden tijd (lijken te) zijn, komt wederom de vraag: ''Kan Cijfertjesman'' met Twitterpensioen?

Vorig jaar september leek dit ook het geval te zijn, toen kon ik terugkeren uit mijn resort op een tropisch eiland. Iemand een idee voor een mooie datum *O* *O* *O*
Misschien de eerste dag van de lente, 21 maart?? Ervanuit gaande dat we dan ook stralend zonnig mooi weer gaan krijgen? :)
pi_203590890
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:39 schreef Oliver23 het volgende:
Nu de coronamaatregelen bijna allemaal rond Maart 2022 verleden tijd (lijken te) zijn, komt wederom de vraag: ''Kan Cijfertjesman'' met Twitterpensioen?

Vorig jaar september leek dit ook het geval te zijn, toen kon ik terugkeren uit mijn resort op een tropisch eiland. Iemand een idee voor een mooie datum *O* *O* *O*
Ik begon me al af te vragen wanneer je je het zou gaan afvragen. 1 maart mss iets te vroeg? 21 maart zou inderdaad ook een mooie datum zijn.
pi_203590972
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:39 schreef Oliver23 het volgende:
Nu de coronamaatregelen bijna allemaal rond Maart 2022 verleden tijd (lijken te) zijn, komt wederom de vraag: ''Kan Cijfertjesman'' met Twitterpensioen?

Vorig jaar september leek dit ook het geval te zijn, toen kon ik terugkeren uit mijn resort op een tropisch eiland. Iemand een idee voor een mooie datum *O* *O* *O*
22-02-2022 lijkt me een mooie
pi_203591973
1 maart lijkt me prima, als de maatregelen dan tenminste echt een beetje foetsie zijn
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  woensdag 9 februari 2022 @ 22:32:13 #167
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203592115
1 april?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_203592221
Morgen?
pi_203592350
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:39 schreef Oliver23 het volgende:
Nu de coronamaatregelen bijna allemaal rond Maart 2022 verleden tijd (lijken te) zijn, komt wederom de vraag: ''Kan Cijfertjesman'' met Twitterpensioen?

Vorig jaar september leek dit ook het geval te zijn, toen kon ik terugkeren uit mijn resort op een tropisch eiland. Iemand een idee voor een mooie datum *O* *O* *O*
De vorige keer is, in ieder geval mij, niet zo goed bevallen….
pi_203592360
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:27 schreef ErwinDikkie het volgende:
Als het kabinet daadwerkelijk gaat versoepelen volgende week (ga ik wel van uit :)), stopt dan ook het tijdelijke wet coronamaatregelen vanaf 1 maart?
Ik denk dat dat te vroeg is, het lijkt mij logisch en haalbaar om dat per 1 juli te doen. Of zoveel eerder als de tijdelijke wet toelaat, ik weet niet hoe ‘hard’ de termijn van 3 maanden is.

1 maart lijkt mij te vroeg, laten we vooral versoepelen op een verantwoordelijke manier. Alles open is fijn en klinkt leuk, maar laten we nu net voor de finish niet struikelen.
pi_203592667
Even wat vergelijkingen met Engeland met vorig jaar.

Op dit moment liggen er ongeveer 11.000 mensen in het ziekenhuis in Engeland, dat aantal werd vorig jaar na de januari golf bereikt op 27 februari. We liggen nu dus iets voor, al is de procentuele afname iets kleiner, toen in de week tot 9 februari bijna 20% afname, nu ongeveer 12%. Maar het aantal besmettingen is tot vorige week een paar weken redelijk stabiel geweest, dus denk dat er volgende week een flink grotere daling in de ziekenhuizen zal zijn.

Nu liggen er 384 mensen aan een ventilator, vorig jaar op 9 februari nog 2911(!) en dook het pas op 8 april onder de 384.

Nu zijn er ongeveer 150 doden per dag (7-daagse gemiddelde), vorig jaar rond deze tijd nog ruim 600 per dag en werd het aantal van 150 pas bereikt rond 7 maart.
Het aantal doden keldert hard nu, in de laatste 7 dagen ligt het aantal 45% lager dan in de 7 dagen ervoor. Vorig jaar was de afname in dezelfde week ongeveer 27%.

Het virus is wel nog veel aanwezig, ook al zijn er absoluut gezien zelfs, minder besmettingen dan in Nederland. Mijn vriendin werd vandaag voor de 3e keer in 10 dagen gepinged. En dan moet je dus volgens de regels elke dag een zelftest doen voor 7 dagen. Vanaf nu maar even voorzichtig doen, want over een dag of 10 gaat ze voor het eerst sinds in bijna 3 jaar naar de VS om familie te bezoeken. Kerst 2019 was bij mijn familie, daarna viel alles telkens in het Covid-water (kerst, bruiloft broer, bruiloften vrienden).
pi_203596643
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:14 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Niemand wil zich ellende op de hals halen, maar dit klinkt meer als angst. Als het nu toch in andere landen goed gaat, wat is dan het risico?
Bij het dansen-met-jansen experiment hadden we geen goed vergelijkbare ervaringen van andere landen en was het echt een experiment. Nu is het experiment door andere landen al gedaan en lopen we gewoon op gebaande paden. Dat is een levensgroot verschil.
quote:
17s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Terwijl we nu al maandenlang torenhoge besmettingscijfers hebben die niet in het ziekenhuis belanden, echt.....als je nu toch steeds bang bent kun je beter zelf gewoon thuisblijven zodat de rest weer gewoon hun leven kan oppakken.....
Jullie vergeten even dat die torenhoge besmettingen allemaal jongere mensen betreffen.

Daarnaast las ik vanmorgen dat het versoepelen inderdaad waarschijnlijk in stappen gaat gebeuren. Dus ik ben niet de enige met die gedachte.

Maar goed, laten we vooral hopen dat het in stappen allemaal goed gaat en dat we redelijk vlot weer kunnen doen wat we willen.
pi_203596915
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]
[..]
Jullie vergeten even dat die torenhoge besmettingen allemaal jongere mensen betreffen.

Daarnaast las ik vanmorgen dat het versoepelen inderdaad waarschijnlijk in stappen gaat gebeuren. Dus ik ben niet de enige met die gedachte.

Maar goed, laten we vooral hopen dat het in stappen allemaal goed gaat en dat we redelijk vlot weer kunnen doen wat we willen.
Maar je kunt niet blijven vasthouden aan voorzichtigheid, je moet ergens een grens trekken om dat los te laten.
pi_203596959
quote:
17s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Maar je kunt niet blijven vasthouden aan voorzichtigheid, je moet ergens een grens trekken om dat los te laten.
Wat is er niet duidelijk aan in stappen afbouwen?
pi_203596995
Voor het eerst in twee jaar ook zelf bijgedragen aan de testresultaten _O-

Vriend positief
Ikzelf negatief vooralsnog, dus we hebben de 1,5m samenleving in huize TV ingeroepen :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203597834
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:46 schreef alpeko het volgende:
IC onder de 200 _O_

[ twitter ]
*O* w/ *O*
pi_203597945
quote:
Ja dat is echt even een juichmomentje waard! *O*
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203597979
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:26 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ja dat is echt even een juichmomentje waard! *O*
Feestje! *O*
pi_203598018
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:26 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ja dat is echt even een juichmomentje waard! *O*
🥳
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  donderdag 10 februari 2022 @ 13:41:51 #181
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_203598203
_O_ B:)B w/
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_203598211
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:29 schreef pullup het volgende:

[..]
🥳
Ik herken die emoticon niet! :N :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203598242
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:41 schreef L3viathan het volgende:
_O_ B:)B w/
B:)B *O*
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203598277
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:42 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ik herken die emoticon niet! :N :D
w/ :B *O* *O* B:)B zo dan :P
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_203598372
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:45 schreef pullup het volgende:

[..]
w/ :B *O* *O* B:)B zo dan :P
Dikke party jonguh! _O- :D w/ *O* B:)B
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203598628
Heerlijk die daling zo. Maakt de discussie over versoepelingen ook lekker urgent.
pi_203598700
Niet te vroeg juichen! Het kan nog helemaal misgaan in de ziekenhuizen. We weten het gewoon nog niet.
  donderdag 10 februari 2022 @ 14:27:17 #188
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_203599292
Goed nieuws! Ik zat ook net het tijdschema te bekijken van een festival wat al twee jaar is uitgesteld. En ik krijg nu echt hoop dat ik er dit jaar echt naartoe mag. *O*
pi_203599629
quote:
99s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:27 schreef egeltje1985 het volgende:
Goed nieuws! Ik zat ook net het tijdschema te bekijken van een festival wat al twee jaar is uitgesteld. En ik krijg nu echt hoop dat ik er dit jaar echt naartoe mag. *O*
Haha, same here. Gelukkig wel nog een ADE feestje mee kunnen pakken.
  donderdag 10 februari 2022 @ 14:47:27 #190
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203599689
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 19 (relatieve daling 1,2%). Het zijn daarmee 1.512 bezette bedden in totaal, dus nog maar iets boven de 1.500.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 10 februari: 198 (absolute daling 8; relatieve daling 3,9%);
- woensdag 9 februari: 206 (absolute daling 20; relatieve daling 8,8%);
- dinsdag 8 februari: 226 (absolute stijging 12; relatieve stijging 5,6%);
- maandag 7 februari: 214 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- zondag 6 februari: 211 (absolute daling 18; relatieve daling 7,9%);
- zaterdag 5 februari: 229 (absolute stijging 15; relatieve stijging 7,0%);
- vrijdag 4 februari: 214 (absolute daling 4; relatieve daling 1,8%);
- donderdag 3 februari: 218 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 10 februari: 1.315 (absolute daling 10; relatieve daling 0,8%);
- woensdag 9 februari: 1.325 (absolute daling 29; relatieve daling 2,1%);
- dinsdag 8 februari: 1.354 (absolute stijging 75; relatieve stijging 5,9%);
- maandag 7 februari: 1.279 (absolute stijging 146; relatieve stijging 12,9%);
- zondag 6 februari: 1.133 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- zaterdag 5 februari: 1.134 (absolute daling 18; relatieve daling 1,6%);
- vrijdag 4 februari: 1.152 (absolute daling 16; relatieve daling 1,4%);
- donderdag 3 februari: 1.168 (absolute stijging 11; relatieve stijging 1,0%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 10 februari 2022 @ 14:53:47 #191
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203599796
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Haha, same here. Gelukkig wel nog een ADE feestje mee kunnen pakken.
Ik las ADHD-feestje. _O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203599890
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:04 schreef ThijsTH het volgende:
Niet te vroeg juichen! Het kan nog helemaal misgaan in de ziekenhuizen. We weten het gewoon nog niet.
Tuurlijk dat is ook zo, maar soms doen wij hier tegen beter weten in, iets te, positief. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203599896
IC onder de 200 *O*
Tap tap tap
pi_203599904
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:53 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik las ADHD-feestje. _O-
:D Alle Dagen Heftig Dansen! *O* *O* *O*
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203600359
Gelukkig is er wel weer een RIVM storing, het zou saai worden als dat niet zo was toch *O*
pi_203600558
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:32 schreef GereDathan het volgende:
Gelukkig is er wel weer een RIVM storing, het zou saai worden als dat niet zo was toch *O*
Totaal overbelast :)
pi_203600653
Mijn grafieken van vandaag:

De grootste verandering in de grafiek is voor de dag van gisteren. Verder relatief kleine wijzigingen tot ca een week terug. Na een piek op woensdag 2 en donderdag 3 februari lijkt een daling te zijn tot en met zondag en dan aan het begin van de week weer een kleine sprong omhoog, maar wel een stuk lager dan een week eerder.


De dagcurve van vandaag lijkt veel op die van gisteren. En hoge smalle piek op de dag van gisteren rond de 75000 meldingen en een 7000 meldingen op de dag van vandaag. Verder kleine stijgingen en dalingen door correcties.


De aandelen van de verschillende leeftijdsgroepen laten nog dezelfde trend zien als gisteren vermeld. De groep 20-40 jaar was op 3 februari even groot als de groep 0-20 jaar.


Ook in absolute aantallen nog hetzelfde verhaal als gisteren. De groepen 20-40 en 60-80 jaar zitten rond hun piek en lijken daarna weer duidelijk te dalen. De groep 60-80 jaar lijkt nog iets te groeien.


Ook vandaag blijft het aantal ziekenhuisopnames een stuk lager dan voorspeld.
pi_203601340
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 29 november 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%

dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965


totaal: 151.897

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%

dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783


totaal: 121.290

Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%

dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154


totaal: 97.948

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 9.304
woensdag: 13.334
donderdag: 13.332
vrijdag: 12.324
zaterdag: 12.564
zondag: 11.886
maandag: 11.432



totaal: 84.176

Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%

dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536



totaal: 103.610

Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%

dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891



totaal: 190.707

Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 26,0%

dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag: 42.352



totaal: 240.313

Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,7%

dinsdag: 31.345
woensdag: 38.200
donderdag: 39.920
vrijdag: 57.471
zaterdag: 46.057
zondag: 65.325
maandag: 64.630



totaal: 342.948

Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 39,4%

dinsdag: 54.160
woensdag: 58.616
donderdag: 64.555
vrijdag: 74.019
zaterdag: 39.444
zondag: 75.164
maandag: 112.227



totaal: 478.185

Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 9,4%

dinsdag: 105.795
woensdag: 66.969
donderdag: 82.871
vrijdag: 68.916
zaterdag: 40.122
zondag: 80.946
maandag: 77.648



totaal: 523.267

Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -4,8%

dinsdag: 70.468
woensdag: 86.124
donderdag: 86.862
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:



totaal: 568.000 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_203601554
Waar we vorige week de eerste stijging zagen in de instroom in de ziekenhuizen, lijkt deze afweer omgezet te zijn in een daling.

twitter
pi_203601714
Prima cijfers weer! ^O^ Op naar het nieuwe normaal!

Mijn baas (ongevaccineerd, net als zijn vrouw en dochter) is vandaag positief getest. Maandag voor het laatst gezien maar afstand gehouden, net als afgelopen donderdag en vrijdag. Zijn dochter had het vorige week en veel schoonfamilie (wel geprikt) hadden het daarvoor. Die zijn veel bij elkaar geweest omdat iemand in die familie op sterven lag (vorige week ook gestorven, niet door covid trouwens, die was al maanden ziek, dinsdag was begrafenis). Tja.

Nu maar hopen dat ik (en de rest van kantoor) de dans ontglip, maja de rest is allemaal geprikt. Maja, voel me prima, dus no worries until now. :)
The only way you can be original, is to be yourself.
  donderdag 10 februari 2022 @ 17:43:14 #201
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203601954
@Oliver23, hoe heb je de 300k achterstand in je cijfers verwerkt?
pi_203603431
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 17:43 schreef Tinos85 het volgende:
@:oliver23, hoe heb je de 300k achterstand in je cijfers verwerkt?
Nog niet. Voeg ze aan het einde van de week pas toe, wanneer ik de weekcijfers publiceer. Door ze nu eventjes niet mee te nemen, heb je een enigszins redelijk zicht op hoe het nu is met de besmettingen en een week geleden.

Moet ik wel zeggen, dat de besmettingcijfers totaal niet meer serieus te nemen zijn. Storingen, nameldingen, dan weer achterstallig onderhoud inhalen ... .... .... Ik neig er zelfs naar, om te stoppen met ze bij te houden.


@Federer-fan
pi_203603579
twitter


Daling deze week qua besmettingen in het VK op dik 30% _O_ (ziekenhuizen 17%)
  donderdag 10 februari 2022 @ 21:33:45 #204
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203605746
Het percentage positieve tests is gedaald, van 59,9 naar 58,6.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 10 februari 2022 @ 21:47:36 #205
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203605920
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:21 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Nog niet. Voeg ze aan het einde van de week pas toe, wanneer ik de weekcijfers publiceer. Door ze nu eventjes niet mee te nemen, heb je een enigszins redelijk zicht op hoe het nu is met de besmettingen en een week geleden.

Moet ik wel zeggen, dat de besmettingcijfers totaal niet meer serieus te nemen zijn. Storingen, nameldingen, dan weer achterstallig onderhoud inhalen ... .... .... Ik neig er zelfs naar, om te stoppen met ze bij te houden.
En al die roem mislopen? :o
quote:
@:Federer-fan
Gracias (bedankt).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203606181
Het gaat inderdaad hard omlaag in Engeland nu.

Wat ik gister in tekst schreef, vandaag even in wat figuren gegoten.

Het aantal besmettingen nu is flink hoger dan begin februari vorig jaar, maar de daling nu is sneller.


Het aantal opnames nu is ietsjes lager dan vorig jaar, en daalt nog niet zo hard. Ik verwacht wel dat het aantal opnames komende dagen een scherpere daling gaat vertonen, aangezien de scherpe daling in aantal besmettingen nog geen week geleden echt begonnen is.


Het aantal patienten in het ziekenhuis is lager dan vorig jaar. En meer lager dan het aantal opnames, wat duidt op kortere ligtijd (wat kan komen door het flink aantal minder mensen op de IC). De daling is ook (nog) niet zo snel als vorig jaar nu.


Het aantal mensen aan een ventilator nu is gigantisch veel minder dan vorig jaar rond deze tijd. Het is nu nog geen 20% van vorig jaar.


Het aantal mensen wat overlijdt is een stuk lager dan vorig jaar en daalt hard. Als de daling doorzet dan gaat het in maart mogelijk al naar de low tens per dag denk ik.
pi_203611157
Op nu.nl wordt Marino van Zelst voorgedragen als expert en modelleur infectieziekten voorgedragen. Die gast heeft net een phd afgerond in communicatie, en is een paar maanden bezig als postdoc in Wageningen op het gebied van het modelleren van infectieziektes. Hij twittert vaak cijfertjes, en houdt het bij op github, maar ik heb nog nooit een echt model van hem gezien. Wat grafieken van modellen, maar ik heb geen model gezien, en hij heeft ook nog niks peer-review gepubliceerd op dat gebied.
In feite zie je hier hetzelfde, en vaak zelfs nog meer, in bijdrages van @Oliver23, @simonblue @Federer-fan en de al lang geleden helaas verbannen uit COR @VoMy (die hier altijd mooie voorspellende grafieken postte).

Als Marino een expert is, dan zijn jullie dat zeker ook!
pi_203611453
Marino is in ieder geval nog een beetje normaal, als je die Yorick ziet elke dag dan zakt je broek helemaal af.

Overigens zijn de Russen ook jaloers op ons, afgelopen dag snel 200k mensen positief testen. Ze kunnen het zeker niet hebben dat wij er 300k hadden van de week!
pi_203612072
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:06 schreef GereDathan het volgende:
Marino is in ieder geval nog een beetje normaal, als je die Yorick ziet elke dag dan zakt je broek helemaal af.

Overigens zijn de Russen ook jaloers op ons, afgelopen dag snel 200k mensen positief testen. Ze kunnen het zeker niet hebben dat wij er 300k hadden van de week!
Yorick was toch diegene die steeds ook 'te hoog' aan z'n tweets toevoegde? Die was al vrij snel af bij heel veel volgers :)
  vrijdag 11 februari 2022 @ 11:48:36 #211
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203612131
Die cijfers komen ook steeds eerder hé :D
pi_203612156
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Yorick was toch diegene die steeds ook 'te hoog' aan z'n tweets toevoegde? Die was al vrij snel af bij heel veel volgers :)
Ja, constant dat soort domme termen en een mening door een zogenaamd "grappige titel".
pi_203612186
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:47 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Tis allemaal marginaal, maar toch balen om zo het weekend in te gaan. Aan de andere kant, IC is nu serieus onder de 200 gezakt. Daar mogen we best blij mee zijn.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 11:53:09 #214
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203612217
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Tis allemaal marginaal, maar toch balen om zo het weekend in te gaan. Aan de andere kant, IC is nu serieus onder de 200 gezakt. Daar mogen we best blij mee zijn.
Verwachting was dat de verpleeg nog even door zou stijgen hé. Met een kortere ligtijd moet de uitstroom/instroom straks redelijk gelijk zijn.
pi_203612239
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:53 schreef Tinos85 het volgende:

[..]
Verwachting was dat de verpleeg nog even door zou stijgen hé. Met een kortere ligtijd moet de uitstroom/instroom straks redelijk gelijk zijn.
Het is al redelijk gelijk, 36 stijging klinkt veel maar vergeet niet dat het een momentopname is en als je naar de totale bevolking van Nederland of naar het aantal besmettingen kijkt is het helemaal niets.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 11:56:08 #216
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203612263
Inderdaad. Je hebt het over een instroom van 210 op een besmettingaantal van 60k plus. Dat is niks.

Gelukkig maar.
pi_203612538
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Op nu.nl wordt Marino van Zelst voorgedragen als expert en modelleur infectieziekten voorgedragen. Die gast heeft net een phd afgerond in communicatie, en is een paar maanden bezig als postdoc in Wageningen op het gebied van het modelleren van infectieziektes. Hij twittert vaak cijfertjes, en houdt het bij op github, maar ik heb nog nooit een echt model van hem gezien. Wat grafieken van modellen, maar ik heb geen model gezien, en hij heeft ook nog niks peer-review gepubliceerd op dat gebied.
In feite zie je hier hetzelfde, en vaak zelfs nog meer, in bijdrages van @:oliver23, @:simonblue @:Federer-fan en de al lang geleden helaas verbannen uit COR @:VoMy (die hier altijd mooie voorspellende grafieken postte).

Als Marino een expert is, dan zijn jullie dat zeker ook!
Deze tweet van Cijfertjesman zegt genoeg. Je moet jezelf niet groter maken

twitter
pi_203612687
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:56 schreef Tinos85 het volgende:
Inderdaad. Je hebt het over een instroom van 210 op een besmettingaantal van 60k plus. Dat is niks.

Gelukkig maar.
Maak er maar 90k van aan besmettingen. Dat is inderdaad amper noemenswaardig die 210.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 12:40:00 #219
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203613050
We zijn maar 1 of 2 keer boven de 90k besmettingen geweest toch?
pi_203613498
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:56 schreef Tinos85 het volgende:
Inderdaad. Je hebt het over een instroom van 210 op een besmettingaantal van 60k plus. Dat is niks.

Gelukkig maar.
Als er straks iets weer een paar honderd tot duizend besmettingen per dag zijn, dan heb je maar enkele opnames per dag.
pi_203613986
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 12:40 schreef Tinos85 het volgende:
We zijn maar 1 of 2 keer boven de 90k besmettingen geweest toch?
7 daags gemiddelde is rond de 87k dacht ik.
pi_203614000
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 12:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Als er straks iets weer een paar honderd tot duizend besmettingen per dag zijn, dan heb je maar enkele opnames per dag.
Dan is het helemaal niet meer noemenswaardig. Ben wel benieuwd wanneer we nu eindelijk die glijbaan omlaag gaan krijgen, had het 1,5 week terug al verwacht. Maar het blijft allemaal nog een moeizaam.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 13:44:59 #223
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203614766
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute stijging van 27 (relatieve stijging 1,8%). Het zijn daarmee 1.540 bezette bedden in totaal, dus helaas weer iets verder boven de 1.500.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 11 februari: 189 (absolute daling 9; relatieve daling 4,5%);
- donderdag 10 februari: 198 (absolute daling 8; relatieve daling 3,9%);
- woensdag 9 februari: 206 (absolute daling 20; relatieve daling 8,8%);
- dinsdag 8 februari: 226 (absolute stijging 12; relatieve stijging 5,6%);
- maandag 7 februari: 214 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- zondag 6 februari: 211 (absolute daling 18; relatieve daling 7,9%);
- zaterdag 5 februari: 229 (absolute stijging 15; relatieve stijging 7,0%);
- vrijdag 4 februari: 214 (absolute daling 4; relatieve daling 1,8%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 11 februari: 1.351 (absolute stijging 36; relatieve stijging 2,7%);
- donderdag 10 februari: 1.315 (absolute daling 10; relatieve daling 0,8%);
- woensdag 9 februari: 1.325 (absolute daling 29; relatieve daling 2,1%);
- dinsdag 8 februari: 1.354 (absolute stijging 75; relatieve stijging 5,9%);
- maandag 7 februari: 1.279 (absolute stijging 146; relatieve stijging 12,9%);
- zondag 6 februari: 1.133 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- zaterdag 5 februari: 1.134 (absolute daling 18; relatieve daling 1,6%);
- vrijdag 4 februari: 1.152 (absolute daling 16; relatieve daling 1,4%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203615314
Zit ik er erg naast als ik stel dat we nu feitelijk die kudde immuniteit hebben bereikt waar we twee jaar terug op hoopten? Uiteraard wel door een mix van vaccinaties, verzwakt virus en heel veel herstelden.

Mijn enige puntje waar ik nog niet geheel zeker van ben is hoe het ontwikkeld als de zestig plussers ook massaal besmet raken. Verder ziek ik het voorlopig heel positief in.
pi_203615480
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:09 schreef qajariaq het volgende:
Zit ik er erg naast als ik stel dat we nu feitelijk die kudde immuniteit hebben bereikt waar we twee jaar terug op hoopten? Uiteraard wel door een mix van vaccinaties, verzwakt virus en heel veel herstelden.
We moeten heel dicht tegen dat punt aanzitten, maar helaas vinden er ook wel veel herbesmettingen plaats. Veelal wel bij mensen die eerder Wuhan/Alpha/Delta gehad hebben, maar die groep is helaas minder goed beschermd dan gehoopt.

Zo ondertussen moet het aantal gastheren en gastdames echt nihil zijn voor het virus, maar ik vind het wel gek dat het langer duurt dan in andere landen. Ben bang dat de nodeloze lockdown juist tegen ons werkt, we hadden in december/begin januari even de mega piek van 2 weken moeten pakken in plaats van weer uitsmeren.

Maar het kantelpunt komt steeds dichterbij, in de gevonden besmettingen is duidelijk een plateau zichtbaar. Eerst werd dit veroorzaakt door de maximale capaciteit die bereikt werd, maar sinds enkele dagen lijken de signalen gunstiger te worden, percentage positief blijft hangen en in absolute aantallen dalen we licht. De groei is eruit, maar dat is met name te danken aan de maximale capaciteit.

Zelf denk ik dat als we goed over de top zijn dat het snel omlaag gaat storten. Hopelijk werkt ook het klimaat een beetje mee met wat zonneschijn.

quote:
Mijn enige puntje waar ik nog niet geheel zeker van ben is hoe het ontwikkeld als de zestig plussers ook massaal besmet raken. Verder ziek ik het voorlopig heel positief in.
Dat massale is al achter de rug, Omikron waait zo onderhand door de brievenbus naar binnen. Er zijn geen aanwijsbare redenen waarom het nu ineens in die groep een probleem zou gaan vormen wat mij betreft. Met +/- 90k gevonden besmettingen van de afgelopen weken en een veelvoud aan niet gevonden besmettingen zou die groep ook allang aan de beurt moeten zijn.

Mijn persoonlijke ervaring van dit moment met Omikron is:
0-18 jaar: vrijwel geen klachten, veelal opgemerkt door "gedwongen" thuistest
18-60 jaar: geen zware klachten, wel veel snot/hoofdpijn/moeheid
60+: hele lichte klachten zoals snot en wat hoofdpijn

Dit is op basis van zo'n 30 mensen in mijn omgeving die recent Omikron hebben opgelopen. Het lijkt vooral in de middengroep voor vervelende klachten te zorgen.

[ Bericht 8% gewijzigd door GereDathan op 11-02-2022 14:26:06 ]
pi_203615606
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:20 schreef GereDathan het volgende:
We moeten heel dicht tegen dat punt aanzitten, maar helaas vinden er ook wel veel herbesmettingen plaats. Veelal wel bij mensen die eerder Wuhan/Alpha/Delta gehad hebben, maar die groep is helaas minder goed beschermd dan gehoopt.

Een doorstane besmetting geeft geen totale bescherming net als het vaccin dat niet doet. Maar het verminderd het ziektebeeld wel. In die zin moet dus iedereen of zo nu en dan besmet worden of periodiek een vaccin blijven halen.

Ik neem aan dat de hoeveelheid virus die je binnen krijgt ook een rol speelt. In die zin moet je dus eigenlijk aan de lopende band steeds een beetje virus krijgen om resistent te blijven.

De groep zestig plus is in deze tijden meer geneigd geweest regels (min of meer) op te volgen en de vaccinatiegraad zal ook hoger zijn. Ook zal mee tellen dat contacten wat minder mensen betreft en minder 'intiem' zijn (in de zin van mondkapjes en anderhalve meter). Maar de afgelopen periode zijn er wel heel weinig positief getest. Mogelijk gaan die groep niet testen omdat er minder druk op zit om even thuis te blijven.
pi_203615704
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]
We moeten heel dicht tegen dat punt aanzitten, maar helaas vinden er ook wel veel herbesmettingen plaats. Veelal wel bij mensen die eerder Wuhan/Alpha/Delta gehad hebben, maar die groep is helaas minder goed beschermd dan gehoopt.

Zo ondertussen moet het aantal gastheren en gastdames echt nihil zijn voor het virus, maar ik vind het wel gek dat het langer duurt dan in andere landen. Ben bang dat de nodeloze lockdown juist tegen ons werkt, we hadden in december/begin januari even de mega piek van 2 weken moeten pakken in plaats van weer uitsmeren.

Maar het kantelpunt komt steeds dichterbij, in de gevonden besmettingen is duidelijk een plateau zichtbaar. Eerst werd dit veroorzaakt door de maximale capaciteit die bereikt werd, maar sinds enkele dagen lijken de signalen gunstiger te worden, percentage positief blijft hangen en in absolute aantallen dalen we licht. De groei is eruit, maar dat is met name te danken aan de maximale capaciteit.
Dat die lockdown nodeloos zou zijn konden we ook niet weten in december. Er was veel onzekerheid nog toen, en dat heeft goed uitgepakt voor landen die niet in lockdown zijn gegaan, maar dat was een gok.

En het lijkt er inderdaad wel op dat er een vorm van groepsimmuniteit aan het ontstaan is in veel landen *O* .
pi_203615807
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat die lockdown nodeloos zou zijn konden we ook niet weten in december. Er was veel onzekerheid nog toen, en dat heeft goed uitgepakt voor landen die niet in lockdown zijn gegaan, maar dat was een gok.
Als ik eerlijk ben denk ik dat het toen al bekend was:

quote:
Angelique Coetzee, de Zuid-Afrikaanse arts die Omikron ontdekte, is onder druk gezet door overheden. Ze mocht niet vertellen dat de ziekte veel milder was dan Delta. Dat heeft ze gezegd in een interview met de Duitse Krant Die Welt.

Volgens haar hebben 'verschillende Europese overheden' haar gevraagd om niet te zeggen dat Omikron minder erg was. Welke overheden, dat wil ze niet vertellen. Het voorstel heeft ze gelijk afgewezen, vertelt ze de Die Welt. 'Op basis van het klinisch beeld waren er geen aanwijzingen dat we te maken hebben met een zeer ernstige ziekte.'
https://www.msn.com/nl-nl(...)ruk-gezet/ar-AATIDSx

Mijn inziens hebben Rutte en consorten een wit voetje geprobeerd te halen in Europa en bij de NL bevolking door ineens heel krachtig in te grijpen. En dat lijkt ons vooral veel nadelen op te leveren ondertussen.

Ben het wel met je eens dat we dingen ook niet wisten en op basis van 1 arts kan je ook geen feitelijke conclusies trekken. Maar vanaf ongeveer dag 1 was al duidelijk dat Omikron de eindshow zou worden, zo ongeveer alle landen hebben dat ook zo overgenomen.

Het is helaas zo dat onze overheid in de 2 jaar Corona eigenlijk altijd mis zat met zijn besluiten. Voor een aantal keren is wel wat te zeggen (met name in het begin), maar je als er op terugkijkt zie je vooral veel verkeerde beslissingen. Ik ben ook ontzettend blij met Ernst Kuipers ipv de Jonge. Was eerst nog wat huiverig, maar ondertussen heeft Kuipers duidelijk laten zien dat hij wél kennis van zaken heeft. Hij laat zich niet bang maken door een OMT bijvoorbeeld. Hij voert duidelijk een beleid wat gebaseerd is op kennis en kunde en heeft in de paar weken dat hij er nu zit het roer al volledig omgegooid.

Hoewel ik er respect voor heb dat de Jonge er is gaan zitten nadat Bruins letterlijk omviel ben ik ook van mening dat we de Jonge al snel hadden moeten vervangen met iemand met meer kennis en kunde. Dat is achteraf geklets en moet je vooral niet te zwaar opnemen, het is vooral een constatering.
pi_203616161
Ik haal er even een tweet bij met wel mooi nieuws:

twitter


7 daags gemiddelde begint de goede kant op te gaan. Besmettingen vandaag iets onder het 7 daags gemiddelde. Wij hangen duidelijk aan de bovenkant van de piek, maar hellen wel steeds verder naar de goede kant. Ondanks alle versoepelingen van de laatste weken, die hebben 0,0 negatieve invloed.

RIVM meldt overigens ongeveer 2000 meer besmettingen, volgens mij ijlt er nog genoeg na daar. Ondanks de inhaalslag van afgelopen week.
pi_203616226
quote:
RIVM meldt overigens ongeveer 2000 meer besmettingen, volgens mij ijlt er nog genoeg na daar. Ondanks de inhaalslag van afgelopen week.
Ik verwacht dat dit verschil komt omdat men nu ook van andere bronnen cijfers krijgt. Het RIVM meldt op hun data site:
quote:
Ook worden de testuitslagen van andere testaanbieders (zoals Testen voor Toegang) en zorginstellingen (zoals ziekenhuizen, verpleeghuizen en huisartsen) die hun positieve SARS-CoV-2 testuitslagen via het Meldportaal van GGD GHOR invoeren rechtstreeks aan het RIVM gemeld.


[ Bericht 0% gewijzigd door simonblue op 11-02-2022 15:48:02 ]
pi_203616253
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 15:26 schreef simonblue het volgende:

[..]
Ik veracht dat dit verschil komt omdat men nu ook van andere bronnen cijfers krijgt. Het RIVM meldt op hun data site:
[..]

Dat had ik niet meegekregen, dat zou ook wel een en ander verklaren. Op zich wel goed dat ze een compleet beeld proberen te geven.
pi_203616469
Mijn grafieken van vandaag:

Ook vandaag zijn de grootste veranderingen op de dag van gisteren. Alles wat daarvoor zit heeft slechts een beperkte correctie: de laatste paar dagen zijn er negatieve correcties en worden de cijfers iets lager, die daarvoor (ca een week geleden) iets hoger. Dat komt waarschijnlijk doordat men de datum van de melding van een aantal personen wijzigt van de datum van testuitslag naar de datum van eerste klachten die natuurlijk iets eerder ligt.

Vanwege de kleine wijzigingen in data ouder dan een paar dagen is het ook makkelijker om trends eerder te zien. Het lijkt erop dat de cijfers van 6 t/m 9 februari ongeveer 10000 meldingen lager ligt dan een week daarvoor.


De dagcurve ziet er hetzelfde uit als die van de twee dagen ervoor: een scherpe piek op de dag van gisteren en daarvoor slechts relatief kleine wijgingen. De hoogte van de piek in de dagcurve van vandaag is lager dan die van de twee eerdere dagcurves.


De aandelen van de groepen 0-20 en 20-40 jaar zijn beide ongeveer 34% op 4 februari. Het percentage van de groep 60-80 jaar klimt langzaamaan iets en is nu bijna 6%. De groep 80+ is nog laag maar ook iets aan het groeien naar 0.6%.


Voor alle groepen lijkt de piek net voor of op 4 februari te zitten. De dagen erna, in het weekend, zijn de cijfers laag. Op de weekdagen lijken ze weer iets hoger te zijn, maar niet zo hoog als in de eerste dagen van februari.
Het aantal besmettingen in absolute aantallen is voor de groep 60-80 sinds 24 januari hoger dan tijdens de piek in midden november. Het effect hiervan zou al in de ziekenhuiscijfers zichtbaar moeten zijn, maar de instroom blijft laag:

pi_203616752
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Als ik eerlijk ben denk ik dat het toen al bekend was:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ruk-gezet/ar-AATIDSx

Mijn inziens hebben Rutte en consorten een wit voetje geprobeerd te halen in Europa en bij de NL bevolking door ineens heel krachtig in te grijpen. En dat lijkt ons vooral veel nadelen op te leveren ondertussen.

Ben het wel met je eens dat we dingen ook niet wisten en op basis van 1 arts kan je ook geen feitelijke conclusies trekken. Maar vanaf ongeveer dag 1 was al duidelijk dat Omikron de eindshow zou worden, zo ongeveer alle landen hebben dat ook zo overgenomen.

Het is helaas zo dat onze overheid in de 2 jaar Corona eigenlijk altijd mis zat met zijn besluiten. Voor een aantal keren is wel wat te zeggen (met name in het begin), maar je als er op terugkijkt zie je vooral veel verkeerde beslissingen. Ik ben ook ontzettend blij met Ernst Kuipers ipv de Jonge. Was eerst nog wat huiverig, maar ondertussen heeft Kuipers duidelijk laten zien dat hij wél kennis van zaken heeft. Hij laat zich niet bang maken door een OMT bijvoorbeeld. Hij voert duidelijk een beleid wat gebaseerd is op kennis en kunde en heeft in de paar weken dat hij er nu zit het roer al volledig omgegooid.

Hoewel ik er respect voor heb dat de Jonge er is gaan zitten nadat Bruins letterlijk omviel ben ik ook van mening dat we de Jonge al snel hadden moeten vervangen met iemand met meer kennis en kunde. Dat is achteraf geklets en moet je vooral niet te zwaar opnemen, het is vooral een constatering.
Het ligt er denk ik aan hoeveel waarde er wordt gehecht aan de onzekerheid. In eerdere golven was Zuid-Afrika heel anders vergeleken met Europa. Ik denk dat ik ook aan de voorzichtige kant zou hebben gaan zitten.
Maar als ik kijk naar het beleid van de overheid over de gehele pandemie, dan denk ik dat ik vooral in het begin veel meer de algemeen bekende adviezen (dus die van de WHO) zou hebben gevolgd. Vroeg en hard ingrijpen, en veel inzetten op testen. In latere golven denk ik dat ik meer geneigd zou zijn geweest om maatwerk toe te passen, en de overheid heeft dat eigenlijk ook wel gedaan. Niet te vroeg ingrijpen, niet te laat, en niet teveel. Al zullen er wel maatregelen zijn geweest die ik niet zou hebben gedaan, en veel meer de nadruk zou hebben gelegd op uitleggen waarom sommige maatregelen nuttig zijn.
En verder veel meer monitoren, a la UK en Denemarken. Dat zou veel ellende in juli hebben gescheeld (dansen met Jansen) en had de lockdown nu kunnen voorkomen of veel korter kunnen maken. Veel meer en frequenter data verzamelen over verspreiding van het virus, veel meer en sneller samples analyseren op varianten, en veel meer en frequenter antistoffen bepalen. Landen als de UK en Denemarken halen daar zoveel uit. Waar en wanneer komen nieuwe varianten op, waar zitten mass-spread event, hoe verspreid het virus zich in huishoudens, kantoor, OV. Hoe effectief zijn de vaccins in de praktijk, hoe verloopt die effectiviteit in de praktijk. Nu zie je vaak data daarover uit het buitenland, en dan komt het RIVM gelijk met de kanttekening dat je het buitenland niet goed kunt vergelijken met Nederland, want x,y,z. Waarom het niet zelf doen dan?

En als voorbeeld, mijn vriendin had weer een pakket zelftesten besteld, en die kwam nu ook met een PCR-test en uitnodiging of ze mee wilt doen aan een survey om de accuraatheid van de zelftesten (antigeen testen) te evalueren. Dus eerst een zelftest afnemen en rapporteren, vervolgens gelijk een PCR-test en die opsturen. Als je niet mee wilt doen, kun je de PCR-test gewoon gebruiken als test voor als je symptomen hebt. Dat kan hier in een teststraat, maar je kunt ook een test op laten sturen en op de post doen. Duurt iets langer, maar niet iedereen kan gemakkelijk naar een teststraat.
pi_203617731
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 16:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Het ligt er denk ik aan hoeveel waarde er wordt gehecht aan de onzekerheid. In eerdere golven was Zuid-Afrika heel anders vergeleken met Europa. Ik denk dat ik ook aan de voorzichtige kant zou hebben gaan zitten.
Maar als ik kijk naar het beleid van de overheid over de gehele pandemie, dan denk ik dat ik vooral in het begin veel meer de algemeen bekende adviezen (dus die van de WHO) zou hebben gevolgd. Vroeg en hard ingrijpen, en veel inzetten op testen. In latere golven denk ik dat ik meer geneigd zou zijn geweest om maatwerk toe te passen, en de overheid heeft dat eigenlijk ook wel gedaan. Niet te vroeg ingrijpen, niet te laat, en niet teveel. Al zullen er wel maatregelen zijn geweest die ik niet zou hebben gedaan, en veel meer de nadruk zou hebben gelegd op uitleggen waarom sommige maatregelen nuttig zijn.
En verder veel meer monitoren, a la UK en Denemarken. Dat zou veel ellende in juli hebben gescheeld (dansen met Jansen) en had de lockdown nu kunnen voorkomen of veel korter kunnen maken. Veel meer en frequenter data verzamelen over verspreiding van het virus, veel meer en sneller samples analyseren op varianten, en veel meer en frequenter antistoffen bepalen. Landen als de UK en Denemarken halen daar zoveel uit. Waar en wanneer komen nieuwe varianten op, waar zitten mass-spread event, hoe verspreid het virus zich in huishoudens, kantoor, OV. Hoe effectief zijn de vaccins in de praktijk, hoe verloopt die effectiviteit in de praktijk. Nu zie je vaak data daarover uit het buitenland, en dan komt het RIVM gelijk met de kanttekening dat je het buitenland niet goed kunt vergelijken met Nederland, want x,y,z. Waarom het niet zelf doen dan?

En als voorbeeld, mijn vriendin had weer een pakket zelftesten besteld, en die kwam nu ook met een PCR-test en uitnodiging of ze mee wilt doen aan een survey om de accuraatheid van de zelftesten (antigeen testen) te evalueren. Dus eerst een zelftest afnemen en rapporteren, vervolgens gelijk een PCR-test en die opsturen. Als je niet mee wilt doen, kun je de PCR-test gewoon gebruiken als test voor als je symptomen hebt. Dat kan hier in een teststraat, maar je kunt ook een test op laten sturen en op de post doen. Duurt iets langer, maar niet iedereen kan gemakkelijk naar een teststraat.
Met alle respect hoor, maar waarom dat eindeloze blijven testen?? Bij virussen kunnen mensen besmet raken en met een beetje pech kunnen die in het ziekenhuis belanden, maar nu is wel gebleken dat deze variant niet voor ziekenhuisopnames zorgt dus hoog tijd om deze controle intussen los te laten...... (imho)
  vrijdag 11 februari 2022 @ 18:32:15 #235
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203618411
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 58,6 naar 57,7. Dat is dus positief. Wat ook positief is, is deze slechte grap, welke ik afgelopen nacht heb bedacht in een vlaag van verstandsverbijstering:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 11-02-2022 18:57:13 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203618697
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 17:29 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Met alle respect hoor, maar waarom dat eindeloze blijven testen?? Bij virussen kunnen mensen besmet raken en met een beetje pech kunnen die in het ziekenhuis belanden, maar nu is wel gebleken dat deze variant niet voor ziekenhuisopnames zorgt dus hoog tijd om deze controle intussen los te laten...... (imho)
Testen in de contest van het vaststellen van besmettingen zal wel afgeschaald worden, maar testen in de contest van monitoring is wel degelijk nuttig. In de gaten houden hoeveel virus er aanwezig is, toename, afname, waar, onder welke groepen (kun je bij kwetsbaren meer alert op zijn door daar intensiever te monitoren bijv), of er nieuwe varianten opduiken, etc. Monitoring is nooit verkeerd in mijn ogen.
pi_203618724
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Testen in de contest van het vaststellen van besmettingen zal wel afgeschaald worden, maar testen in de contest van monitoring is wel degelijk nuttig. In de gaten houden hoeveel virus er aanwezig is, toename, afname, waar, onder welke groepen (kun je bij kwetsbaren meer alert op zijn door daar intensiever te monitoren bijv), of er nieuwe varianten opduiken, etc. Monitoring is nooit verkeerd in mijn ogen.
In mijn ogen kan het juist wel te ver gaan, je loopt elke dag het risico dat je iets overkomt door welke oorzaak dan ook.....dat kun je simpelweg niet blijven monitoren.....
pi_203618787
De daling versnel nog steeds in de UK, -28.7% nu in de week-op-week getallen. Als het zo doorgaat zit het volgende week onder 50k/dag. Als het een beetje meezit duikt het aantal opnames volgende week ook onder de 1000 per dag.
Uni ziekenhuis hier begint er ook weer beter uit te zien, vorige week nog net iets meer dan 80 patienten, nu 69, en slechts 1 patient aan een ventilator.
pi_203618801
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:03 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
In mijn ogen kan het juist wel te ver gaan, je loopt elke dag het risico dat je iets overkomt door welke oorzaak dan ook.....dat kun je simpelweg niet blijven monitoren.....
Lol infectieziekten worden al decennialang gemonitord. Ik zou niet weten waarom je dit met covid niet zou doen. (Juist met covid, dit heeft namelijk voor de meeste ellende in 100 jaar gezorgd, niet monitoren Ou super dom zijn)
pi_203618848
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:09 schreef koemleit het volgende:

[..]
Lol infectieziekten worden al decennialang gemonitord. Ik zou niet weten waarom je dit met covid niet zou doen. (Juist met covid, dit heeft namelijk voor de meeste ellende in 100 jaar gezorgd, niet monitoren Ou super dom zijn)
Geef alleen aan dat we een stuk controle moeten gaan loslaten en dat de samenleving geen hinder meer gaat ondervinden dmv sluitingen of maatregelen. We hebben pre corona ook gewoon ons leven geleid en nu zijn we in een fase dat we weer ons normale leven kunnen oppakken.

Het zou jou sieren om mij niet meer onderuit te halen omdat ik een andere mening heb dan jij.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:14:34 #241
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203618860
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:09 schreef qajariaq het volgende:
Zit ik er erg naast als ik stel dat we nu feitelijk die kudde immuniteit hebben bereikt waar we twee jaar terug op hoopten? Uiteraard wel door een mix van vaccinaties, verzwakt virus en heel veel herstelden.

Mijn enige puntje waar ik nog niet geheel zeker van ben is hoe het ontwikkeld als de zestig plussers ook massaal besmet raken. Verder ziek ik het voorlopig heel positief in.
Da's een mooie Freudiaanse verspreking meneer.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203619015
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Geef alleen aan dat we een stuk controle moeten gaan loslaten en dat de samenleving geen hinder meer gaat ondervinden dmv sluitingen of maatregelen. We hebben pre corona ook gewoon ons leven geleid en nu zijn we in een fase dat we weer ons normale leven kunnen oppakken.

Het zou jou sieren om mij niet meer onderuit te halen omdat ik een andere mening heb dan jij.
Helemaal eens. Monitoring kan best zonder grootschalige testen. En nu lijken ze toch in te gaan zetten op grootschalig testen voor toegang. (1G) Dat vind ik een erg onwenselijke ontwikkeling want het duurt een eeuwigheid eer je daar weer vanaf bent. Ver voorbij de werkelijke problemen met Corona.
Lekker loslaten die zooi, dan kun je op de achtergrond gewoon beperkt wat blijven monitoren.
pi_203619033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:29 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Helemaal eens. Monitoring kan best zonder grootschalige testen. En nu lijken ze toch in te gaan zetten op grootschalig testen voor toegang. (1G) Dat vind ik een erg onwenselijke ontwikkeling want het duurt een eeuwigheid eer je daar weer vanaf bent. Ver voorbij de werkelijke problemen met Corona.
Gelukkig iemand die me snapt :)
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:30:39 #244
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203619034
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:29 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Helemaal eens. Monitoring kan best zonder grootschalige testen. En nu lijken ze toch in te gaan zetten op grootschalig testen voor toegang. (1G) Dat vind ik een erg onwenselijke ontwikkeling want het duurt een eeuwigheid eer je daar weer vanaf bent. Ver voorbij de werkelijke problemen met Corona.
Ze hebben toch ook die rioolcijfers? Misschien kunnen ze ook die verder verfijnen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203619223
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:30 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ze hebben toch ook die rioolcijfers? Misschien kunnen ze ook die verder verfijnen.
Waarom??
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:46:25 #246
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203619304
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:42 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Waarom??
Omdat je dan zonder testen een beeld kunt krijgen van de verspreiding. Als ze meer meestations krijgen, kunnen ze op nog meer detailniveau zien waar de besmettingen plaatsvinden en kunnen ze daarop eventueel maatregelen baseren.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203619371
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:46 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Omdat je dan zonder testen een beeld kunt krijgen van de verspreiding. Als ze meer meestations krijgen, kunnen ze op nog meer detailniveau zien waar de besmettingen plaatsvinden en kunnen ze daarop eventueel maatregelen baseren.
We kunnen niet bezig blijven met controleren, besmettingen zullen er altijd zijn élke dag.....
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:52:28 #248
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203619426
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
We kunnen niet bezig blijven met controleren, besmettingen zullen er altijd zijn élke dag.....
Maar dat gaat zo ongeveer automatisch. Dan kunnen ze hopelijk ingrijpen ruim voordat het te laat is en zijn misschien al die vrijheidsbeperkende maatregelen niet nodig.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203619540
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:52 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Maar dat gaat zo ongeveer automatisch. Dan kunnen ze hopelijk ingrijpen ruim voordat het te laat is en zijn misschien al die vrijheidsbeperkende maatregelen niet nodig.
En dan elke dag denken dat we misschien al te laat zijn? Nee, tis mooi geweest zo.....
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:59:13 #250
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203619568
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:57 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
En dan elke dag denken dat we misschien al te laat zijn? Nee, tis mooi geweest zo.....
Het hoeft toch niet openbaar te worden gemaakt. Er zouden mensen achter de schermen mee bezig kunnen zijn die ook op andere dingen letten en dan als het onverhoopt nodig is, kunnen ze aan de bel trekken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203619699
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:59 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Het hoeft toch niet openbaar te worden gemaakt. Er zouden mensen achter de schermen mee bezig kunnen zijn die ook op andere dingen letten en dan als het onverhoopt nodig is, kunnen ze aan de bel trekken.
Maar dan nog sluimert het.....en dat is echt niet meer nodig nu.
pi_203620223
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:42 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Waarom??
Goedkoop en een zeer objectief beeld wat niet afhankelijk is van de stemming van de bevolking.
pi_203620255
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:43 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Goedkoop en een zeer objectief beeld wat niet afhankelijk is van de stemming van de bevolking.
Maar het is niet meer nodig, het virus levert geen extreme ziekenhuiscijfers meer en die gaan er ook niet meer komen. Laat......het......los......
pi_203620392
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Maar het is niet meer nodig, het virus levert geen extreme ziekenhuiscijfers meer en die gaan er ook niet meer komen. Laat......het......los......
Nee, door net te doen dat het helemaal weg is is het niet opeens weg. Uiteraard is het verstandig een vinger aan de pols te houden wat er verder gebeurd.

Ja, het aantal IC gevallen is laag. Het aantal in het ziekenhuis rijst ook niet de pan uit. Maar dat wil niet zeggen dat het virus opeens niet meer bestaat. Het aantal besmettingen is erg hoog. Daarom is het zaak om te blijven opletten zodat je tijdig kan ingrijpen als er weer iets aan de hand is.

Het aantal dodelijk verkeersongevallen in NL is ook relatief laag maar dat wil niet zeggen dat je er geen aandacht meer aan hoeft te schenken. Niet iedereen hoeft er dagelijks mee bezig te zijn maar dat is iets anders dan totaal geen aandacht meer aan besteden als maatschappij.
pi_203620451
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Nee, door net te doen dat het helemaal weg is is het niet opeens weg. Uiteraard is het verstandig een vinger aan de pols te houden wat er verder gebeurd.

Ja, het aantal IC gevallen is laag. Het aantal in het ziekenhuis rijst ook niet de pan uit. Maar dat wil niet zeggen dat het virus opeens niet meer bestaat. Het aantal besmettingen is erg hoog. Daarom is het zaak om te blijven opletten zodat je tijdig kan ingrijpen als er weer iets aan de hand is.

Het aantal dodelijk verkeersongevallen in NL is ook relatief laag maar dat wil niet zeggen dat je er geen aandacht meer aan hoeft te schenken. Niet iedereen hoeft er dagelijks mee bezig te zijn maar dat is iets anders dan totaal geen aandacht meer aan besteden als maatschappij.
Sinds iedereen dubbel geprikt is en geboosterd én we die QRcode zijn gaan gebruiken is juist het aantal besmettingen compleet de lucht in geschoten. Dus hoe we dit ook willen blijven controleren......virussen xijn er al decennia lang, leven op en zwakken af en kunnen muteren. Dat zal nog decennia lang zo blijven en zal helaas ook de nodige slachtoffers eisen maar xo gaat het nou eenmaal in het leven.
pi_203620466
Ik denk dat vooral de bijzonderheid er vanaf mag. We monitoren ook griep en nog een heleboel andere ziekten. Prima dat dat gedaan wordt. Corona hoort in dat rijtje thuis. Wat mij betreft zo snel mogelijk de “bijzonderheid” er af halen en behandelen als een van de ziekten waar we nu eenmaal mee te maken hebben.

Blijkbaar zijn we toch niet in staat om werkelijk maatregelen te treffen zoals opschalen van IC’s. Dan hoef je daar ook niet ruim van tevoren mee aan de gang. Voor het overige heb je niet zo veel monitoring nodig. Een lockdown regel je immers in een dag.
pi_203620523
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:58 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Sinds iedereen dubbel geprikt is en geboosterd én we die QRcode zijn gaan gebruiken is juist het aantal besmettingen compleet de lucht in geschoten. Dus hoe we dit ook willen blijven controleren......virussen xijn er al decennia lang, leven op en zwakken af en kunnen muteren. Dat zal nog decennia lang zo blijven en zal helaas ook de nodige slachtoffers eisen maar xo gaat het nou eenmaal in het leven.
Ja, maar om te stellen dat die besmettingen door de vaccins komen begeeft je wel heel erg op glad ijs. Dat moet je dan wel heel erg goed kunnen onderbouwen.

Ja het klopt, corona wordt een ziekte zoals er wel meer zijn en al die vergelijkbare ziektes worden continu in de gaten gehouden of het niet uit de hand loopt. Zo ook dus met Corona. Vooropgesteld dat we er echt vanaf zijn. Dat is al eerder beweerd. Ja, het ziet er veelbelovend uit nu maar het is niet opeens weg bij toverslag.

Maar goed, ik geef het verder op. Iemand anders?
pi_203620544
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:06 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ja, maar om te stellen dat die besmettingen door de vaccins komen begeeft je wel heel erg op glad ijs. Dat moet je dan wel heel erg goed kunnen onderbouwen.

Ja het klopt, corona wordt een ziekte zoals er wel meer zijn en al die vergelijkbare ziektes worden continu in de gaten gehouden of het niet uit de hand loopt. Zo ook dus met Corona. Vooropgesteld dat we er echt vanaf zijn. Dat is al eerder beweerd. Ja, het ziet er veelbelovend uit nu maar het is niet opeens weg bij toverslag.

Maar goed, ik geef het verder op. Iemand anders?
Ik zeg ook nergens dat deze besmettingen door het vaccin komen, ik zeg alleen dat deze pandemie het einde nadert en dat er niemand meer bang hoeft te zijn voor welke besmetting dan ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2022 21:09:48 ]
  vrijdag 11 februari 2022 @ 21:14:54 #259
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_203620629
Ik bekijk dit toch allemaal met argusogen, een nieuwe variant ligt altijd op de loer.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203620646
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:14 schreef PzKpfw het volgende:
Ik bekijk dit toch allemaal met argusogen, een nieuwe variant ligt altijd op de loer.
Asjeblieft zegt.......
pi_203620701
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:06 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ja, maar om te stellen dat die besmettingen door de vaccins komen begeeft je wel heel erg op glad ijs. Dat moet je dan wel heel erg goed kunnen onderbouwen.

Ja het klopt, corona wordt een ziekte zoals er wel meer zijn en al die vergelijkbare ziektes worden continu in de gaten gehouden of het niet uit de hand loopt. Zo ook dus met Corona. Vooropgesteld dat we er echt vanaf zijn. Dat is al eerder beweerd. Ja, het ziet er veelbelovend uit nu maar het is niet opeens weg bij toverslag.

Maar goed, ik geef het verder op. Iemand anders?
Ik ben het wel met je eens

Verstandig is het dat we er voor zorgen dat we het beter in de gaten houden dan tot nu toe want ik meen me te herinneren dat we vorige zomer er ook helemaal vanaf dachten te zijn en toen kwam er 'uit het niets' plotseling een enorme golf die waarschijnlijk te voorkomen was geweest als we wat beter hadden gemonitord.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_203620711
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:16 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Asjeblieft zegt.......
Geloof me, niemand wil een andere variant of wat voor opleving dan ook. Maar een positieve kijk is iets anders dan het wegkijken wat jij lijkt te doen.
pi_203620787
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:21 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Geloof me, niemand wil een andere variant of wat voor opleving dan ook. Maar een positieve kijk is iets anders dan het wegkijken wat jij lijkt te doen.
Ik kijk juist nergens van weg, maar kijk juist de positieve kant op. Al onze cliënten zijn zonder problemen door hun besmettingen heen gekomen dus corona is geen killervirus, maar hooguit iets heviger dan een gewoon griepvirus. Ik kijk nergens van weg, maar zie deze zaken graag in perspectief!!
pi_203620814
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
We kunnen niet bezig blijven met controleren, besmettingen zullen er altijd zijn élke dag.....
Jawel, en dat gebeurt ook. Voor heel veel ziektes is er een meldplicht. Daar wordt voortdurend op gemonitoord, en er wordt ook voordurend gemonitoord op ziekteverwekkers (bacterien, virussen, luchtkwaliteit, bodemvervuiling, waterkwaliteit etc). Veel van die data wordt ook op gezette tijden gepubliceerd, en dat moet ook, omdat die data met belasting geld wordt verzameld, en iedereen er dus eigenlijk recht op heeft. Het enige wat zal veranderen is dat er steeds minder getest zal worden (vooral het testen uit voorzorg), en er steeds minder aandacht voor gaat zijn. Zelftesten zullen wel blijven, maar die meld je niet. Een dokter zal het pas melden als je positief test bij de dokter, maar dat komt dat niet meer in het nieuws. Ook zul je het steeds minder om je heen horen dat iemand corona heeft, of dat iemand iemand kent die corona heeft. Het verdwijnt naar de achtergrond, maar het monitoren zal zeker wel blijven bestaan.

En wat betreft 1g. Dat zal ook wel verdwijnen. Ik vermoed (hoop) dat die discussie zo lang gaat duren, dat hij al door de werkelijkheid ingehaald wordt, en dat het dan overbodig zal zijn.
pi_203620873
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Jawel, en dat gebeurt ook. Voor heel veel ziektes is er een meldplicht. Daar wordt voortdurend op gemonitoord, en er wordt ook voordurend gemonitoord op ziekteverwekkers (bacterien, virussen, luchtkwaliteit, bodemvervuiling, waterkwaliteit etc). Veel van die data wordt ook op gezette tijden gepubliceerd, en dat moet ook, omdat die data met belasting geld wordt verzameld, en iedereen er dus eigenlijk recht op heeft. Het enige wat zal veranderen is dat er steeds minder getest zal worden (vooral het testen uit voorzorg), en er steeds minder aandacht voor gaat zijn. Zelftesten zullen wel blijven, maar die meld je niet. Een dokter zal het pas melden als je positief test bij de dokter, maar dat komt dat niet meer in het nieuws. Ook zul je het steeds minder om je heen horen dat iemand corona heeft, of dat iemand iemand kent die corona heeft. Het verdwijnt naar de achtergrond, maar het monitoren zal zeker wel blijven bestaan.

En wat betreft 1g. Dat zal ook wel verdwijnen. Ik vermoed (hoop) dat die discussie zo lang gaat duren, dat hij al door de werkelijkheid ingehaald wordt, en dat het dan overbodig zal zijn.
Damn wat een hardnekkigheid hier.....
pi_203620949
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:32 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Damn wat een hardnekkigheid hier.....
:D

Het blijft het positiviteitstopic hier dus ik hoop en ik ga er ook vanuit dat ik er nooit meer wat van merk of meekrijg maar ben gewoon niet tegen het bestaan ervan :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 22:07:36 #267
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203621497
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Jawel, en dat gebeurt ook. Voor heel veel ziektes is er een meldplicht. Daar wordt voortdurend op gemonitoord, en er wordt ook voordurend gemonitoord op ziekteverwekkers (bacterien, virussen, luchtkwaliteit, bodemvervuiling, waterkwaliteit etc). Veel van die data wordt ook op gezette tijden gepubliceerd, en dat moet ook, omdat die data met belasting geld wordt verzameld, en iedereen er dus eigenlijk recht op heeft. Het enige wat zal veranderen is dat er steeds minder getest zal worden (vooral het testen uit voorzorg), en er steeds minder aandacht voor gaat zijn. Zelftesten zullen wel blijven, maar die meld je niet. Een dokter zal het pas melden als je positief test bij de dokter, maar dat komt dat niet meer in het nieuws. Ook zul je het steeds minder om je heen horen dat iemand corona heeft, of dat iemand iemand kent die corona heeft. Het verdwijnt naar de achtergrond, maar het monitoren zal zeker wel blijven bestaan.

En wat betreft 1g. Dat zal ook wel verdwijnen. Ik vermoed (hoop) dat die discussie zo lang gaat duren, dat hij al door de werkelijkheid ingehaald wordt, en dat het dan overbodig zal zijn.
Ik verwacht dat Covid-19 gewoon één van de virussen wordt waarop gemonitord wordt tijdens het griepseizoen, of misschien het hele jaar door. Via Nivel peilstations, huisartsen die het doorgeven en SEH's. Buiten dat lijkt het mij logisch dat het volledig uit het straatbeeld verdwijnen zal.

Qua monitoring lijkt me dat inzetten op op een goede manier rioolwatermonitoring doen het meest zinvol is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203621734
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:32 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Damn wat een hardnekkigheid hier.....
Als je nu na al die tijd nog de kennis van George in twijfel gaat trekken, heb je zelf oogkleppen op.
Tap tap tap
pi_203622071
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:32 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Damn wat een hardnekkigheid hier.....
Het verdwijnt uit ons beeld. Maar niet zozeer omdat het niet gedaan wordt (het monitoren), maar omdat het minder belangrijk wordt. Minder belangrijk voor de samenleving omdat er (hopelijk) niet of nauwelijks impact meer van is, en minder belangrijk voor onszelf als individu, omdat het minder impact heeft (zelf niet ziek, familie niet ziek, collega's niet ziek, op school niemand ziek etc). Geen teststraten meer (en hopelijk komen die na de zomer ook niet meer terug), geen 1g/2g/3g discussie (nogmaals, hopelijk zetten ze ook 1g binnenkort uit hun hoofd, en misschien komt 1g wel weer op de agenda in het najaar voor grote binnenevenementen ofzo). aar je komt het minder in het nieuws tegen, en minder in het dagelijks leven, het verdwijnt naar de achtergrond. Maar er zal nog degelijk wel op gemonitoord worden. Dat is onderdeel van de taak van de overheid, de overheid moet een gezonde leefomgeving voor de burgers creeren, en daarbij hoort het monitoren van virussen. En omdat de overheid dat doet van belastinggeld, zal die data openbaar moeten zijn. Het RIVM zal z'n onderzoeken publiceren, maar de nieuwswaarde ervan zal laag zijn zolang er weinig verontrustends te melden is, dus je leest het niet of nauwelijks in het nieuws, en gaat ook zelf niet de RIVM site in de gaten houden. Dat je het niet ziet gebeuren, wilt niet zeggen dat het niet gebeurd.

Ik hoop oprecht dat ik over een paar maanden een keer denk: Hmmm, liggen er eigenlijk nog wel mensen met Covid hier in het ziekenhuis? En dat dan blijkt dat ze dat niet meer wekelijks publiceren met dagelijkse cijfers, maar maandelijks of per kwartaal, en alleen weekcijfers. Of dat ik langs een plek rij en denk: Hey, hier zat een teststraat, die is er niet meer.
pi_203622332
Het niet monitoren en gewoon negeren is het domste wat je kunt doen. En dan? Als er een nieuwe variantie opduikt en we komen er te laat achter? Dan roept iedereen "man man man hoe dom zijn jullie geweest, hè ben jullie dan niks geleerd".

Het monitoren en in de gaten houden is totaal iets anders als welke maatregel dan ook.

Ik ga nog een stapje verder, als je vindt dat je het virus niet moet monitoren heb je er helemaal niks van begrepen. (Maar echt niet).

En dus nogmaals ik ben er ook klaar mee, ik denk dat alle maatregelen eraf kunnen. Maar hou het in godsnaam in de gaten. Je kunt niet over een tijd aankomen met "oe wat is dit nu? Een pandemie? Met een corona virus? Dat konden we nooit zien aankomen"
pi_203622552
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:04 schreef koemleit het volgende:
Het niet monitoren en gewoon negeren is het domste wat je kunt doen.
Ik vind zeker dat je moet monitoren. Ik denk echter dat je alleen dat hoeft te monitoren op die punten en met die nauwkeurigheid die voldoende is om de maatregelen te nemen die je bereid bent om te nemen.
Als de enige maatregel in je boekje “lockdown en wachten op vaccins” is, dan hoef je alleen maar voldoende te monitoren om dat te bereiken. En dat lijkt me al snel bereikt.
Als je daadwerkelijk slimme maatregelen wilt nemen zoals selectieve lockdown, daar waar het werkelijk werkt en bijvoorbeeld de zorg wilt opschalen (noodziekenhuizen bouwen, apparatuur kopen en mensen opleiden bijvoorbeeld), dan zul je meer moeten meten en onderzoeken.
Zoals we afgelopen 2 jaar zijn bezig geweest hoef je echter alleen de bezetting van de IC te meten. Meer heb je niet nodig. ( en ja, ik vind dat ook te weinig. Maar het helaas wel de realiteit. Het was weinig op wetenschap gebaseerd zoals we er mee omgaan. )
pi_203623069
Niet te vroeg juichen he mensen, eerst even de komende weken afwachten of de ziekenhuizen niet toch vol lopen. Het RIVM voorspelt nog altijd een piek eind Februari.
pi_203623984
*Beter laat dan nooit :)

* Achterstand alsnog opgenomen in de cijfers van deze week.

Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 29 november 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%

dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965


totaal: 151.897

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%

dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783


totaal: 121.290

Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%

dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154


totaal: 97.948

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 9.304
woensdag: 13.334
donderdag: 13.332
vrijdag: 12.324
zaterdag: 12.564
zondag: 11.886
maandag: 11.432



totaal: 84.176

Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%

dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536



totaal: 103.610

Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%

dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891



totaal: 190.707

Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 26,0%

dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag: 42.352



totaal: 240.313

Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,7%

dinsdag: 31.345
woensdag: 38.200
donderdag: 39.920
vrijdag: 57.471
zaterdag: 46.057
zondag: 65.325
maandag: 64.630



totaal: 342.948

Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 39,4%

dinsdag: 54.160
woensdag: 58.616
donderdag: 64.555
vrijdag: 74.019
zaterdag: 39.444
zondag: 75.164
maandag: 112.227



totaal: 478.185

Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 9,4%

dinsdag: 105.795
woensdag: 66.969
donderdag: 82.871
vrijdag: 68.916
zaterdag: 40.122
zondag: 80.946
maandag: 77.648



totaal: 523.267

Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 95,4%

dinsdag: 380.338
woensdag: 86.527
donderdag: 86.779
vrijdag: 80.610
zaterdag:
zondag:
maandag:



totaal: 1.109.945 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

  zaterdag 12 februari 2022 @ 09:39:01 #275
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_203624845
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:43 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

@:George_of_the_Jungle gaat goed in het VK _O_
Hebben we hier serieus meer besmettingen dan in het VK :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203626172
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 09:39 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Hebben we hier serieus meer besmettingen dan in het VK :')
Moet je nagaan als het hier over een paar weken weer daalt.
pi_203626319
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Als je nu na al die tijd nog de kennis van George in twijfel gaat trekken, heb je zelf oogkleppen op.
Ben er niet zo voor om iemand met wat autoriteit, en dat heeft George in deze wel afgedwongen, gewoon op z'n woord te geloven. Ik ben het eens met wat hij zegt, daar niet van. Maar verwijzen naar autoriteit is niet de manier om een discussie aan te gaan danwel winnen.

Ik snap cinderelladreamer verder wel, die wil gewoon van de hele ellende af zijn en heeft als ik de topics een beetje gevolgd heb te maken met patiënten die bij elke poep of scheet van het RIVM met een hoop vragen zitten. Vanuit dat opzicht bezien is het lastig als een RIVM/OMT en in het verlengde daarvan de media er toch steeds weer op terugkomen. Vooral de media heeft er een handje van om drama te zoeken waar dat er niet is, weten we hier in dit topic.

Maar niet meer monitoren is inderdaad gewoon niet verstandig. Als je bijv. via de rioolwatermetingen merkt dat er enorm veel corona in het land is dan kun je in ieder geval even een vinger aan de pols houden bij de IC's e.d. om te zien of het zich vertaald in corona-bezetting. Het lijkt me dat steeksproefsgewijs testen wellicht ook nut heeft. Ik zal eerlijk zijn zoveel verstand heb ik er niet van. Maar gewoon in de gaten houden of het virus er is en in welke hoedanigheid lijkt me niet meer dan verstandig. Er niet meer van maken dan het is ook. Dus als het zoals nu is waarbij je er in de ziekenhuizen weinig meer van merkt zou het de dagelijkse discussie wellicht niet meer moeten bepalen.
pi_203627316
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:27 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ik kijk juist nergens van weg, maar kijk juist de positieve kant op. Al onze cliënten zijn zonder problemen door hun besmettingen heen gekomen dus corona is geen killervirus, maar hooguit iets heviger dan een gewoon griepvirus. Ik kijk nergens van weg, maar zie deze zaken graag in perspectief!!
Griep wordt ook gewoon gemonitord hoor. Ik weet niet waar je naartoe wilt, maar met struisvogelpolitiek los je niets op. Ik proef een beetje wensdenken dat als we het er maar niet over hebben is het er niet meer, maar dat is natuurlijk onzin. Als jij alles heel positief wilt blijven bekijken is het juist heel fijn als er adequaat ingegrepen kan worden als het mis gaat. Zolang het niet mis gaat hoef jij helemaal niets te merken, maar wordt op de achtergrond een oogje in het zeil gehouden.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_203627336
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:45 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Ben er niet zo voor om iemand met wat autoriteit, en dat heeft George in deze wel afgedwongen, gewoon op z'n woord te geloven. Ik ben het eens met wat hij zegt, daar niet van. Maar verwijzen naar autoriteit is niet de manier om een discussie aan te gaan danwel winnen.

Ik snap cinderelladreamer verder wel, die wil gewoon van de hele ellende af zijn en heeft als ik de topics een beetje gevolgd heb te maken met patiënten die bij elke poep of scheet van het RIVM met een hoop vragen zitten. Vanuit dat opzicht bezien is het lastig als een RIVM/OMT en in het verlengde daarvan de media er toch steeds weer op terugkomen. Vooral de media heeft er een handje van om drama te zoeken waar dat er niet is, weten we hier in dit topic.

Maar niet meer monitoren is inderdaad gewoon niet verstandig. Als je bijv. via de rioolwatermetingen merkt dat er enorm veel corona in het land is dan kun je in ieder geval even een vinger aan de pols houden bij de IC's e.d. om te zien of het zich vertaald in corona-bezetting. Het lijkt me dat steeksproefsgewijs testen wellicht ook nut heeft. Ik zal eerlijk zijn zoveel verstand heb ik er niet van. Maar gewoon in de gaten houden of het virus er is en in welke hoedanigheid lijkt me niet meer dan verstandig. Er niet meer van maken dan het is ook. Dus als het zoals nu is waarbij je er in de ziekenhuizen weinig meer van merkt zou het de dagelijkse discussie wellicht niet meer moeten bepalen.
Mooi gezegd, genuanceerd ook. Top!

Wat betreft dat laatste, daar heeft de media een groot effect op. De overheid kan dan wel beslissen er niet iets groots van te maken, maar zodra 'de media' ruikt dat er een verhoging is dan is dat voor hun reden om het groots af te drukken op de pagina's, inwerkend op de latente angst van mensen, zeker mbt dit onderwerp.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203627522
Van mij mogen die dagcijfers ook wel meer naar de achtergrond verdwijnen. Er is toch een touw meer aan vast te knopen. En dat niet elke stijging breed uitgemeten wordt, vooral als het kan worden verklaard door een achterstand. En die live blogs van nos en Nu bijvoorbeeld.
Tap tap tap
pi_203627904
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 09:39 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Hebben we hier serieus meer besmettingen dan in het VK :')
Vastgesteld besmettingen, maar VK heeft veel meer opnames (instroom nog boven de 1000 per dag). Terwijl er in het VK niet minder getest wordt en er veel beter zicht is op hoeveel virus er eigenlijk is (post ik later vandaag wel, nu ff naar buiten :) ).
pi_203627919
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:43 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

@:George_of_the_Jungle gaat goed in het VK _O_
Ja, als BoJo op 21 feb de regel afschaft dat je in isolatie moet na een positieve test, dan denk ik eigenlijk wel dat we voorlopig tot het najaar een hele dikke punt achter corona kunnen zetten in het VK.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 13:00:41 #283
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203627970
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 00:22 schreef ThijsTH het volgende:
Niet te vroeg juichen he mensen, eerst even de komende weken afwachten of de ziekenhuizen niet toch vol lopen. Het RIVM voorspelt nog altijd een piek eind Februari.
Dit is het positiviteitstopic meneer. o|O

Maar inderdaad, die modellen van het RIVM zijn heel betrouwbaar gebleken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 12 februari 2022 @ 13:01:48 #284
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203627986
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ja, als BoJo op 21 feb de regel afschaft dat je in isolatie moet na een positieve test, dan denk ik eigenlijk wel dat we voorlopig tot het najaar een hele dikke punt achter corona kunnen zetten in het VK.
Ja, klopt. Wij hebben dan misschien jojobeleid, maar jullie hebben bojobeleid.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 12 februari 2022 @ 13:04:30 #285
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203628014
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 69 (relatieve daling 4,5%). Het zijn daarmee 1.471 bezette bedden in totaal, dus gelukkig in één keer ruim onder de 1.500.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zaterdag 12 februari: 176 (absolute daling 13; relatieve daling 6,9%);
- vrijdag 11 februari: 189 (absolute daling 9; relatieve daling 4,5%);
- donderdag 10 februari: 198 (absolute daling 8; relatieve daling 3,9%);
- woensdag 9 februari: 206 (absolute daling 20; relatieve daling 8,8%);
- dinsdag 8 februari: 226 (absolute stijging 12; relatieve stijging 5,6%);
- maandag 7 februari: 214 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- zondag 6 februari: 211 (absolute daling 18; relatieve daling 7,9%);
- zaterdag 5 februari: 229 (absolute stijging 15; relatieve stijging 7,0%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zaterdag 12 februari: 1.295 (absolute daling 56; relatieve daling 4,1%);
- vrijdag 11 februari: 1.351 (absolute stijging 36; relatieve stijging 2,7%);
- donderdag 10 februari: 1.315 (absolute daling 10; relatieve daling 0,8%);
- woensdag 9 februari: 1.325 (absolute daling 29; relatieve daling 2,1%);
- dinsdag 8 februari: 1.354 (absolute stijging 75; relatieve stijging 5,9%);
- maandag 7 februari: 1.279 (absolute stijging 146; relatieve stijging 12,9%);
- zondag 6 februari: 1.133 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- zaterdag 5 februari: 1.134 (absolute daling 18; relatieve daling 1,6%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203628375
Mooie daling, mooie uitstroom :)
Tap tap tap
pi_203628794
Instroom op de IC blijft heerlijk laag, de instroom in de kliniek lijkt iets te stijgen, maar blijft beperkt.
pi_203629494
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 29 november 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%

dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965


totaal: 151.897

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%

dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783


totaal: 121.290

Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%

dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154


totaal: 97.948

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 9.304
woensdag: 13.334
donderdag: 13.332
vrijdag: 12.324
zaterdag: 12.564
zondag: 11.886
maandag: 11.432



totaal: 84.176

Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%

dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536



totaal: 103.610

Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%

dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891



totaal: 190.707

Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 26,0%

dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag: 42.352



totaal: 240.313

Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,7%

dinsdag: 31.345
woensdag: 38.200
donderdag: 39.920
vrijdag: 57.471
zaterdag: 46.057
zondag: 65.325
maandag: 64.630



totaal: 342.948

Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 39,4%

dinsdag: 54.160
woensdag: 58.616
donderdag: 64.555
vrijdag: 74.019
zaterdag: 39.444
zondag: 75.164
maandag: 112.227



totaal: 478.185

Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 9,4%

dinsdag: 105.795
woensdag: 66.969
donderdag: 82.871
vrijdag: 68.916
zaterdag: 40.122
zondag: 80.946
maandag: 77.648



totaal: 523.267

Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 93,2%

dinsdag: 380.338
woensdag: 86.527
donderdag: 86.779
vrijdag: 80.610
zaterdag: 70.410
zondag:
maandag:



totaal: 986.530 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

  zaterdag 12 februari 2022 @ 15:31:55 #290
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203629704
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 57,7 naar 56,0.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203630375
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:01 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, klopt. Wij hebben dan misschien jojobeleid, maar jullie hebben bojobeleid.
Goed gevonden weer woordenkunstenaar! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203630387
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:32 schreef CherryLips het volgende:
Mooie daling, mooie uitstroom :)
Echt he, mooie daling zo! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zaterdag 12 februari 2022 @ 16:20:53 #293
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203630428
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 16:16 schreef Sangha het volgende:

[..]
Goed gevonden weer woordenkunstenaar! ^O^
Ik doe m'n best Vader. _O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203630639
Dit wilde ik even uitlichten. Ik heb het vaak over monitoren, en daarin kritiek op Nederland, die imo niet genoeg monitoord. Ik moet wel zeggen dat ik daarin niet helemaal objectief ben. In mijn werk heb ik ook te maken met monitoring (van dierpopulaties) en zie daarin vaak ook een gebrek (aan intensiteit, frequentie of kwaliteit). Het klinkt misschien gek, maar er is niet eens genoeg data om met behulp van de IUCN richtlijnen te kunnen bepalen of leeuwen geclassificeerd moeten worden als 'Vulnerable' of 'Endangered'. En de richtlijnen gaan erover of dieren bijv in de laatste 20 jaar, of 2/3 generaties met meer dan 50% zijn afgenomen. Wat betreft leeuwen weten we dat niet. En je zou toch verwachten dat we dat juist van een soort als leeuwen wel goed weten.

Maar goed, kwam gister deze tweets tegen:
twitter


In het hele corona-gebeuren is de IFR en CFR vaak genoemd. De CFR, het percentage van vastgestelde besmette mensen welke overlijden, is wel redelijk te bepalen, maar erg afhankelijk van hoeveel er getest wordt. En ook afhankelijk van de testbereidheid. De test-intensiteit, de test-bereidheid varieren met de tijd. En ook test-bereidheid verschilt onder verschillende bevolkingsgroepen, en dat kan dus een vertekend beeld geven als het virus onder een bepaalde groep meer rondwaart (bijv onder jongeren).

De IFR, het percentage van besmette mensen die overlijdt. Asymptomatische besmettingen worden lang niet altijd vastgesteld, waardoor de CFR hoger is dan de IFR.

Vergeet niet, dat een lagere CFR of IFR niet betekent dat er minder doden zullen zijn. Met een lagere IFR kunnen er nog steeds meer doden vallen als er meer mensen besmet raken, maar de IFR van Corona is met Omikron en bestaande immuniteit gedaald tot onder 2x de IFR van influenza.

Dit plaatje geeft nog maar eens het effect van immuniteit aan:
twitter


Maar die IFR kan alleen redelijk bepaald worden als je een redelijk beeld hebt van het virus, en het ONS (het UK CBS) doet dat middels de infection survey. Daarmee worden proberen ze elke 14-dagen van 179.000 random geselecteerde mensen een swab sample te analyseren op aanwezigheid van virus. Daarmee krijg je onafhankelijk van testbereidheid en intensiteit, inzicht in verspreiding en hoeveelheid virus in de samenleving, en welke delen van de samenleving en welke delen van het land. Ook proberen ze elke maand bloed-samples van 150.000 mensen te analyseren op aanwezigheid antistoffen. Niet alleen nuttig om te zien hoeveel mensen antistoffen hebben, maar ook bijvoorbeeld of het aantal antistoffen terugloopt.

Op basis daarvan kunnen ze dus met zekerheid concluderen dat het virus afneemt in de meeste regios, en stabiel in a paar regios. Het is bijvoorbeeld opmerkelijk dat in de UK er relatief veel minder besmettingen worden vastgesteld, terwijl er relatief niet minder wordt getest, maar er worden relatief een stuk meer mensen opgenomen. Schijnbaar gaat er flink wat ongedeteerd virus rond, maar dankzij de ONS survey weten we wel dat het echt afneemt.

twitter


Dan vind ik het toch vrij bizar om te lezen dat de UK de enige in de wereld is die op een dergelijk manier en met dergelijke intensiteit en regelmatig het virus monitoord. En deze data is veel robuster om zicht op het virus te houden dan enig andere, vandaar dat er wordt gerefeerd aan de 'gold standard'. Waarom doen niet meer landen dat dan? Dat is een gedachte die regelmatig vroeg in de pandemie bij me opkwam, het is niet altijd in het belang van overheden om de beschikking te hebben over gold standard data. Immers, hoe beter de data, hoe meer de verantwoording komt te liggen bij degenen die de besluiten nemen. Als politiek leider is het veiliger om meer onzekerheid of gebrek aan data te hebben, dan kun je eventuele fouten achteraf daar op afschuiven, en op de momenten dat je de beslissingen neemt geeft de onzekerheid, of het gebrek aan data ruimte om beslissingen te onderbouwen met die onzekerheid of het gebrek er aan.

twitter
pi_203630678
Covid comedy:
  zaterdag 12 februari 2022 @ 16:47:27 #296
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203630710
Dat de politiek zich heeft bemoeid met de adviezen van het OMT, dat had ik toch werkelijk niet gedacht.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203631066
Mijn grafieken van vandaag:

De grote wijzigingen blijven ook vandaag weer beperkt tot de dag van gisteren. Eerder dagen hebben slechts een kleine wijziging. Het aantal registraties rond 8 en 9 januari is een stuk lager dan op dezelfde dagen een week eerder.


De dagcurve van vandaag heeft eenzelfde vorm als die van de afgelopen drie dagen maar de hoogte van de piek is duidelijk lager.


De aandelen van de groepen 0-20 en 20-40 blijven aan elkaar gelijk rond 5 februari. De groepen daarboven 40-60 en 60-80 jaar laten een licht stijgende trend zien.


In absolute aantallen is een daling te zien voor de verschillende leeftijdsgroepen op 5 februari. Dit is een eindeweekseffect. De meeste groepen laten voor maandag 7 en dinsdag 8 weer een stijging zien, maar deze is wel klein.


De instroom blijft de laatste dagen vrij constant rond de 200 personen per dag schommelen.
pi_203631429
Ziekenhuizen, besmettingen en percentage positief erg prettig vandaag! We zitten aan het begin van serieuze dalingen ondertussen. Het werd ook wel tijd, dit kan wel eens een hele leuke week gaan worden!
pi_203631982
Noorwegen heft de vereiste isolatie op en vervangt het door een aanbeveling om minstens 4 dagen thuis te blijven.

Dit soort positiviteit heb ik nodig met de al 2 weken en een aankomende derde week positiviteit in mijn huis…
pi_203636911
WE WETEN HET NIET
  zaterdag 12 februari 2022 @ 22:27:39 #301
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203637464
Vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')