abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203537577
Hier kletsen we over van alles en nog wat, van kinderen tot partners, van werk tot vreten en van corona tot 'normale' ziektes *O*

[ Bericht 82% gewijzigd door tombolafan op 06-02-2022 13:08:05 ]
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_203537700
Ik heb gehuild bij Frozen en ik kan nog altijd geen Dumbo kijken als die zijn moeder bezoekt in haar trailer. ;( :')
pi_203537745
Om het dus maar niet over Bruno te hebben:

Ik zit nog steeds met die nagelriemontsteking. Hij lijkt steeds minder te worden. Maar het ene moment lijkt het minder en het andere moment is de huid weer vuurrood. Hoe lang houdt zo’n ontsteking doorgaans aan? Het begon vorige week donderdag. Van de huisarts moest ik elke dag een druppel betadine doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit er echt niet op te wachten dat de ha er in moet gaan snijden. Pfff ben net geopereerd aan die vinger. Ben dr wel klaar mee onderhand ondervinger .
pi_203537926
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 12:55 schreef amaranta het volgende:

Ik zit nog steeds met die nagelriemontsteking. Hij lijkt steeds minder te worden. Maar het ene moment lijkt het minder en het andere moment is de huid weer vuurrood. Hoe lang houdt zo’n ontsteking doorgaans aan? Het begon vorige week donderdag. Van de huisarts moest ik elke dag een druppel betadine doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit er echt niet op te wachten dat de ha er in moet gaan snijden. Pfff ben net geopereerd aan die vinger. Ben dr wel klaar mee onderhand ondervinger .
Ik had het ook, en idd fucidine gekregen nadat ik foto's gestuurd had (sterker nog; de assistente was vergeten ze te laten zien en toen belde de huisarts zelf 2 dagen later in paniek naar m'n man dat ze mij niet te pakken kregen en het toch echt wel heel ernstig was en dat ik NU die crème moest halen :') )
pi_203537998
Sterkte Amaranta. Geen tips maar ontstekingen kunnen lang duren zeker op een plek die veel in aanraking komt met van alles

Sterkte voor iedereen in isolatie of quarantaine.

Hier mag ean morgen weer naar school dan is ze 2wk thuis geweest en mag ze meteen aan de cito's denk ik.
pi_203538105
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 13:11 schreef F_r het volgende:
Sterkte Amaranta. Geen tips maar ontstekingen kunnen lang duren zeker op een plek die veel in aanraking komt met van alles

Sterkte voor iedereen in isolatie of quarantaine.

Hier mag ean morgen weer naar school dan is ze 2wk thuis geweest en mag ze meteen aan de cito's denk ik.
Klopt. Ik blijf ook de vinger steeds stoten. :')
pi_203538293
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 13:06 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Ik had het ook, en idd fucidine gekregen nadat ik foto's gestuurd had (sterker nog; de assistente was vergeten ze te laten zien en toen belde de huisarts zelf 2 dagen later in paniek naar m'n man dat ze mij niet te pakken kregen en het toch echt wel heel ernstig was en dat ik NU die crème moest halen :') )
En na hoe lang was het over?
pi_203538329
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 13:27 schreef amaranta het volgende:

[..]
En na hoe lang was het over?
Heb echt wel een week gesmeerd. Dat stoten idd :X
pi_203538653
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 13:16 schreef amaranta het volgende:

[..]
Klopt. Ik blijf ook de vinger steeds stoten. :')
Dat is dan altijd hè
pi_203538699
Wij zijn in een indoorspeelhel en het is druk. Ik werd net gehaald door sac mama kom eens kijken er is een kindje met jouw naam bijzonder hè. Ze heb een of ander bandjessysteem dat je plaatjes moeten zoeken en je tijd wordt dan bijgehouden. Je score zie je dan op een scherm. En daar staan ook de namen bij die jezelf moet intypen als je start.
  zondag 6 februari 2022 @ 14:00:27 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203538856
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 13:50 schreef F_r het volgende:
Wij zijn in een indoorspeelhel en het is druk. Ik werd net gehaald door sac mama kom eens kijken er is een kindje met jouw naam bijzonder hè. Ze heb een of ander bandjessysteem dat je plaatjes moeten zoeken en je tijd wordt dan bijgehouden. Je score zie je dan op een scherm. En daar staan ook de namen bij die jezelf moet intypen als je start.
Toch nog mensen die het wel een mooie naam vinden :+

Mijn dochter vindt haar naam ook niet zo mooi. En noemt zichzelf regelmatig jouw naam.
pi_203538981
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 14:00 schreef amaranta het volgende:

[..]
Toch nog mensen die het wel een mooie naam vinden :+

Mijn dochter vindt haar naam ook niet zo mooi. En noemt zichzelf regelmatig jouw naam.
Serieus
Ik denk dat ik liever de naam van je dochter had gehad. Of de korte versie van mijn naam. Die gebruik ik weleens
  zondag 6 februari 2022 @ 14:43:23 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203539359
Wij wonen met achtertuin grenzend aan een wadi van 3 tot 5 meter breed met daarachter weer een slootje van 70-100 centimeter breed.

Vandaag wonen we aan een rivier van
3½ tot 6 meter breed :')
Echt bizar, nog niet eerder meegemaakt.

Oh, en we hadden een zwembad onder de trampoline, maar dat is al lekker weggezakt.

Het stomme is dat ze die wadi een paar maanden geleden naar de knoppen hebben geholpen door er dagenlang met een shovel doorheen te rijden, en dat hebben ze "opgelost" door er wit zand in te gooien, en dat lijkt redelijk dramatisch voor de doorlaatbaarheid te zijn :X

De grootste fuck-up is trouwens wel dat het water door de wind de verkeerde kant op lijkt te stromen :')
Ergo: stroomafwaarts kan het water ook niet weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203539794
quote:

SPOILER
Ik had zoiets aan mijn teen, ik kreeg op een gegeven moment antibiotica (had ook al fucidine gehad) en als dat niet afdoende was dan zou ze gaan snijden. Dat hoefde gelukkig niet.
Ik zou toch even overleggen met de huisarts.

@Leandra, lekker dan zo'n wadi die niet werkt...
Het veld bij ons voor is een grote plas geworden, maar het lijkt nu niet meer te regenen, de grond was al zo nat, nu nog natter, in de tuin staan ook plassen... :{
Zo maar eens een frisse neus halen.
Fake it till you make it...
  zondag 6 februari 2022 @ 15:24:10 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203539919
Ja, ik ga ook maar eens een eindje lopen, kijken hoe het aan de andere kant van de wijk met de wadi is :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 6 februari 2022 @ 15:35:01 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203540011
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 14:43 schreef Leandra het volgende:
Wij wonen met achtertuin grenzend aan een wadi van 3 tot 5 meter breed met daarachter weer een slootje van 70-100 centimeter breed.

Vandaag wonen we aan een rivier van
3½ tot 6 meter breed :')
Echt bizar, nog niet eerder meegemaakt.

Oh, en we hadden een zwembad onder de trampoline, maar dat is al lekker weggezakt.

Het stomme is dat ze die wadi een paar maanden geleden naar de knoppen hebben geholpen door er dagenlang met een shovel doorheen te rijden, en dat hebben ze "opgelost" door er wit zand in te gooien, en dat lijkt redelijk dramatisch voor de doorlaatbaarheid te zijn :X

De grootste fuck-up is trouwens wel dat het water door de wind de verkeerde kant op lijkt te stromen :')
Ergo: stroomafwaarts kan het water ook niet weg.
Knullig
pi_203540039
Lekker dan leandra
pi_203540150
quote:

SPOILER
Wel drie keer per dag doen hè, die fucidin
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203540191
@Leandra dat klinkt niet echt alsof ze het goed hebben opgelost. Blijft je tuin wel droog?

Wij kijken OS; langlaufen. De elfjarige lacht zich helemaal suf om hoe dat eruit ziet op beeld. Ze vergeleek het net met snelwandelen, dat vindt ze ook zo'n lachwekkende sport.
Ik heb het nog nooit gedaan, maar volgens mij is het echt wel retezwaar dat langlaufen.
  zondag 6 februari 2022 @ 15:51:02 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203540197
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 11:10 schreef vencodark het volgende:
Oh en wat Disney+ betreft: HAMILTON. O+ O+ O+
wel grappig dat je Hamilton wel mooi vond en Encanto niet. (De muziek is van dezelfde maker)

ik vind vooral de muziek geweldig, en ook de hele film toch wel echt heel leuk en knap gemaakt. Heerlijk die zuid-amerikaanse sferen. Ik miste ook niet de 'Disney-magie' zoals Vicky.
in de haak.
  zondag 6 februari 2022 @ 15:52:02 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203540211
sterkte met de nagelriemtoestanden, Amaranta.

En Leandra, dat klinkt niet handig, die wadi! :o
in de haak.
pi_203540866
Kom ik net de schuur in, ligt het doosje graszaad en een fles op de grond, ligt de actiontas niet waar ik um gepropt heb én is het mandje met tuisspullen verschoven. Ratzilla :?
Zo maar weer met gif aan de slag.

Sterkte met nagelriem, @amaranta. Misschien een sodabadje?
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 6 februari 2022 @ 16:57:01 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203540879
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 15:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Leandra dat klinkt niet echt alsof ze het goed hebben opgelost. Blijft je tuin wel droog?

Wij kijken OS; langlaufen. De elfjarige lacht zich helemaal suf om hoe dat eruit ziet op beeld. Ze vergeleek het net met snelwandelen, dat vindt ze ook zo'n lachwekkende sport.
Ik heb het nog nooit gedaan, maar volgens mij is het echt wel retezwaar dat langlaufen.
Jawel, onze tuin ligt nog zeker een meter hoger, maar ik denk zelfs ongeveer anderhalve meter, dus bij ons levert het geen probleem op.
Laat ik het zo stellen, als onze tuin blank komt te staan doordat de wadi overstroomt dan staat bij het gros van de wijk het water al aan de WC-bril :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 6 februari 2022 @ 16:57:55 #24
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203540890
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 15:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wel drie keer per dag doen hè, die fucidin
Ja, dat doe ik indd 3x daags
  zondag 6 februari 2022 @ 16:58:30 #25
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203540895
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Kom ik net de schuur in, ligt het doosje graszaad en een fles op de grond, ligt de actiontas niet waar ik um gepropt heb én is het mandje met tuisspullen verschoven. Ratzilla :?
Zo maar weer met gif aan de slag.

Sterkte met nagelriem, @:amaranta. Misschien een sodabadje?
Ik doe ook 2/3 x daags in de biotex. Heb geen soda
  zondag 6 februari 2022 @ 16:59:06 #26
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203540906
Mijn wekelijkse zondagse zelf-test zit er weer op. Gelukkig negatief
pi_203541036
Biotex is ook prima :Y

Wow @Leandra, dat klinkt behoorlijk kut. Voor de andere bewoners dan :{ Moet je dat niet ergens melden ofzo?

Dat gif van nu werkt niet echt, geloof ik. Spul wat ik vroegah had mag niet meer verkocht worden. Zelfs niet in België.
If they say
  zondag 6 februari 2022 @ 17:14:47 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203541042
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 17:13 schreef Mushanga71 het volgende:

Wow @:Leandra, dat klinkt behoorlijk kut. Voor de andere bewoners dan :{ Moet je dat niet ergens melden ofzo?

Dat gif van nu werkt niet echt, geloof ik. Spul wat ik vroegah had mag niet meer verkocht worden. Zelfs niet in België.
Nah, het staat bij niemand blank hoor.

Alleen als het water in de wadi tot aan onze tuin zou staan dan zou de halve wijk blank staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 6 februari 2022 @ 17:19:53 #29
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203541092
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 17:13 schreef Mushanga71 het volgende:

Wow @:Leandra, dat klinkt behoorlijk kut. Voor de andere bewoners dan :{ Moet je dat niet ergens melden ofzo?

Round up ofzoiets heette dat toch?
  zondag 6 februari 2022 @ 17:25:34 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_203541161
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 17:19 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nee da's om je onkruid te killen. Rattengif mag niet meer in Nederland worden verkocht.
disclaimer
pi_203541199
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 17:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nah, het staat bij niemand blank hoor.

Alleen als het water in de wadi tot aan onze tuin zou staan dan zou de halve wijk blank staan.
Ooooh, dan valt het voor nu wel mee. Hopelijk blijft dat zo.

quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 17:19 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dit heet storm en was ooit heel erg goed. Maar nu niet meer want anders had ie het loodje wel gelegd. Of en zit een hele kudde :X

quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 17:25 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee da's om je onkruid te killen. Rattengif mag niet meer in Nederland worden verkocht.
Dit komt uit België maar kwam erachter dat het ook nog hier wordt verkocht. Moet het wel werken...
If they say
pi_203542152
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:58 schreef amaranta het volgende:

[..]
Blijkbaar wordt dit sinds een paar jaar afgeraden (maar als het werkt zou ik het gewoon doen hoor)
  zondag 6 februari 2022 @ 18:46:14 #33
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203542163
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 17:25 schreef SQ het volgende:

[..]
Ah ik had ff gemist dat het over ratten ging
  zondag 6 februari 2022 @ 18:48:12 #34
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203542190
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 18:45 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Blijkbaar wordt dit sinds een paar jaar afgeraden (maar als het werkt zou ik het gewoon doen hoor)
Ik wil gewoon van die stomme ontsteking af. Ik weet ook wel hoe ik er aan kom. Voor de operatie was de nagel deels verwijderd. En die is weer aan het aangroeien. En waarschijnlijk heeft het puntje de huid ergens geraakt of zo.
Ik lees bijvoorbeeld dat kan gebeuren als je de nagel te kort afgeknipt. Ja nu was dat dus gewoon door de chirurg helemaal weggehaald.
pi_203542322
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:58 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nieuwe richtlijn is zelfs gewoon water gebruiken, zonder spul erin.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203542416
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 18:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nieuwe richtlijn is zelfs gewoon water gebruiken, zonder spul erin.
Dat wist ik ook niet. Ik zit regelmatig met mijn teen in de soda. Nagel die neiging heeft in te groeien.

Mijn ouders bleven eten. Mijn vader zei zo sport kijken? Sac keek en film en zei oh ik had begrepen dat jullie zo naar huis zouden gaan. Ik vond het ergens wel een leuke opmerking van haar
pi_203542676
Omdat het zo druk is, belt de GGD niet eens (bij geen DigiD). Handig dat ze dat niet zeggen en mijn vriend zijn mail niet vaak kijkt _O-
pi_203542718
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 18:48 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik wil gewoon van die stomme ontsteking af. Ik weet ook wel hoe ik er aan kom. Voor de operatie was de nagel deels verwijderd. En die is weer aan het aangroeien. En waarschijnlijk heeft het puntje de huid ergens geraakt of zo.
Ik lees bijvoorbeeld dat kan gebeuren als je de nagel te kort afgeknipt. Ja nu was dat dus gewoon door de chirurg helemaal weggehaald.
Bij een teennagel kunnen ze dan een nagelbeugeltje doen, maar ik weet niet of ze dat ook bij vingernagels doen...
pi_203542882
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:24 schreef Hupje het volgende:
Omdat het zo druk is, belt de GGD niet eens (bij geen DigiD). Handig dat ze dat niet zeggen en mijn vriend zijn mail niet vaak kijkt _O-
Serieus? Bij kinderen wel toch?
Sowieso blijft het bijzonder. Vandaag wel gebeld voor de jongste door de ggd, maar ze konden niets zeggen over de oudste.
Dus tenzij ze nog binnen een kwartier bellen, wordt het niet werken morgen :)
pi_203542934
Dochter kreeg een week geleden klachten en heeft elke dag met een zelftest negatief getest. Vandaag was de zelftest ineens positief. Morgen dus maar alsnog naar de GGD. Ik vertrouw de zelftest niet meer: haar klachten waren precies zoals ik van anderen met corona hoorde.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 6 februari 2022 @ 19:54:50 #41
5428 crew  miss_sly
pi_203542962
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
Dochter kreeg een week geleden klachten en heeft elke dag met een zelftest negatief getest. Vandaag was de zelftest ineens positief. Morgen dus maar alsnog naar de GGD. Ik vertrouw de zelftest niet meer: haar klachten waren precies zoals ik van anderen met corona hoorde.
Dit hadden wij ook ongeveer. 3 dagen negatieve zelftest en voor de zekerheid een GGD-test. Die was negatief. Klachten leken wat af te nemen. Iedere dag zelftest, negatief. Tot afgelopen woensdag, toen positief. Afspraak bij GGD, konden een uur later al terecht. Uitslag was er 's avonds al, en toch negatief.

Iedere zelftest erna was ook weer negatief.

Inmiddels 13 van de 28 kinderen uit de klas positief getest, zelftest en vaak ook bevestigd door GGD-test.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203542972
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 15:51 schreef trui het volgende:

[..]
wel grappig dat je Hamilton wel mooi vond en Encanto niet. (De muziek is van dezelfde maker)

ik vind vooral de muziek geweldig, en ook de hele film toch wel echt heel leuk en knap gemaakt. Heerlijk die zuid-amerikaanse sferen. Ik miste ook niet de 'Disney-magie' zoals Vicky.
Dat weet ik maar het blijven natuurlijk andere liedjes én een geheel andere film/registratie. ;)
Lin kan wel 10 musicals schrijven, het ene kan nu eenmaal meer in de smaak vallen dan het andere. :)
pi_203542973
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:24 schreef Hupje het volgende:
Zelfs als je wel een DigID hebt kan het zijn dat je ivm de drukte niet wordt gebeld.
Mijn man kreeg ook een mail… ik ben nog steeds klachten vrij. Misschien toch immuun. ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_203542981
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit hadden wij ook ongeveer. 3 dagen negatieve zelftest en voor de zekerheid een GGD-test. Die was negatief. Klachten leken wat af te nemen. Iedere dag zelftest, negatief. Tot afgelopen woensdag, toen positief. Afspraak bij GGD, konden een uur later al terecht. Uitslag was er 's avonds al, en toch negatief.

Iedere zelftest erna was ook weer negatief.

Inmiddels 13 van de 28 kinderen uit de klas positief getest, zelftest en vaak ook bevestigd door GGD-test.
Hmz.. wat voor conclusie trek jij nu?
  Moderator zondag 6 februari 2022 @ 20:00:54 #45
5428 crew  miss_sly
pi_203543020
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hmz.. wat voor conclusie trek jij nu?
Ik heb werkelijk geen idee. Maar bij een negatieve zelftest en weinig klachten gaat ze gewoon naar school. En als ze echt klachten heeft of een positieve zelftest gaan we gewoon weer naar de GGD.

De ochtend dat ze positief testte en dat in de klassenapp zette, meldden er twee andere ook een positieve zelftest en ging een aantal anderen voor de zekerheid nog even testen, waarna er nog vijf bij kwamen. Ik denk dat er op ieder moment een of meer kinderen in de klas zitten die besmettelijk zouden kunnen zijn en wellicht positief zouden kunnen testen. Ik kan daar mijn kind niet meer op thuishouden. Ze heeft nog niet 1 volledige maand onderwijs gehad sinds de zomervakantie.
pi_203543036
Ik snap iets trouwens niet, althans: ik vind het heel stom.
Tussen je laatste besmetting en een booster moet 3 maanden zitten.
Maar als je huisgenoot Corona heeft, moet je in quarantine als je:
- Geen booster hebt.
- Je laatste besmetting langer dan 2 maanden is.

Je zit dus minstens een maand waarbij je op beide uitzonderingen geen beroep kunt doen? :?

Maar je hebt wel dat mooie herstelbewijs om uit eten te kunnen. :')
pi_203543090
Ik ben nooit gebeld door de GGD kreeg een mail via zivver waar in stond wat de regels waren.
pi_203543096
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 20:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Maar bij een negatieve zelftest en weinig klachten gaat ze gewoon naar school. En als ze echt klachten heeft of een positieve zelftest gaan we gewoon weer naar de GGD.
Ik ben geneigd om op de GGD-test af te gaan. We zien wel wat morgen ons brengt. Ik heb zelf wat vage klachten, dus ik laat me ook testen (ondanks negatieve zelftesten).
pi_203543140
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:45 schreef Loj het volgende:

[..]
Serieus? Bij kinderen wel toch?
Sowieso blijft het bijzonder. Vandaag wel gebeld voor de jongste door de ggd, maar ze konden niets zeggen over de oudste.
Dus tenzij ze nog binnen een kwartier bellen, wordt het niet werken morgen :)
Nee, vriend kon zijn uitslag online inzien en voor kind zonder Digid zouden ze bellen. Ik vroeg hem om in zijn mail iets op te zoeken en toen zag hij de uitslag van junior. Aangezien ik dezelfde klachten heb als J verwacht ik mijn positieve uitslag vannacht online.
pi_203543148
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 20:02 schreef vencodark het volgende:
- Geen booster hebt.

Je zit dus minstens een maand waarbij je op beide uitzonderingen geen beroep kunt doen? :?

Jup, vrienden van ons zitten in quarantaine thuis omdat 11 weken geleden het hele gezin corona had. En nu de kinderen weer...
pi_203543202
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 20:13 schreef Hupje het volgende:

[..]
Jup, vrienden van ons zitten in quarantaine thuis omdat 11 weken geleden het hele gezin corona had. En nu de kinderen weer...
Schiet lekker op. :')
Straks iedereen weer beter dan begint de telling weer opnieuw. En dat terwijl ze zelf misschien amper wat merken.
  Moderator zondag 6 februari 2022 @ 20:20:08 #52
5428 crew  miss_sly
pi_203543215
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 20:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben geneigd om op de GGD-test af te gaan. We zien wel wat morgen ons brengt. Ik heb zelf wat vage klachten, dus ik laat me ook testen (ondanks negatieve zelftesten).
Wij nemen de GGD-test ook als meest betrouwbaar en derhalve zijn we ervan uit gegaan dat ze dus niet positief was en weer naar school kon.
Mochten er weer klachten optreden, zien we wel weer verder.
pi_203543383
Ik had vorige week dinsdag de test bij GGD en ergens in de nacht uitslag via mail. En werd toen vrijdag nog gebeld voor bron- en contactonderzoek :')

De kinderen gaan morgen hopelijk weer naar de opvang *O* ik werk nog even thuis, want ik heb nog een klein beetje verkoudheidsklachten.
  zondag 6 februari 2022 @ 20:57:14 #54
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_203543581
Mijn man test vandaag pcr positief amper klachten gelukkig.

Maar geen bco gehad voor mijn dochter of voor mij.
pi_203543798
Hier maandagmiddag test, in de nacht de uitslag en donderdag bco. Maar alleen voor de jongste/eerst geteste. Voor de andere 3 niks gehoord. Ook wel prima.

We hebben corona hier tot de chaos-ziekte gedoopt. De klachten wisselen elkaar af en komen in willekeurige volgorde bij verschillende mensen. Niemand is echt ziek-ziek meer, maar ook niemand klachtenvrij. Morgen is dag 8 voor de jongste en de rest dinsdag, maar ik denk dat we gewoon gezellig wat extra daagjes samen zijn O+
pi_203543807
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn dochter had een negatieve zelftest toen ze klachten kreeg, maar 2 dagen later positief bij de GGD en positieve zelftest, dus waarschijnlijk was die 1e test nog te vroeg. Misschien was pcr toen al wel positief geweest, geen idee.
Maar als je zelftest positief aangeeft en GGD negatief, mag je er dan vanuit gaan dat je niet besmet bent?

Wij kregen ook een mail van de GGD, dat ze niet zouden bellen ivm de drukte. Dochter had haar vriendinnetjes al geïnformeerd toen.

quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 20:13 schreef Hupje het volgende:

[..]
Lekker dan... zo kan je bezig blijven... :{
pi_203543829
Mijn zelftest was pas woensdag positief, nadat ik het stokje ook door mijn keel had gehaald. En ik had maandag al klachten+positieve GGD test. Die is toch wat gevoeliger+ook een keelswab..
pi_203543874
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 21:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn zelftest was pas woensdag positief, nadat ik het stokje ook door mijn keel had gehaald. En ik had maandag al klachten+positieve GGD test. Die is toch wat gevoeliger+ook een keelswab..
Ik doe al een tijdje bij zelftesten ook de keel. Sinds ik ergens het bericht las dat omicron eerder of meer in de keel zit dan in de neus ofzo.
pi_203543896
Voor de opsom :')

Kleuter afgelopen zondag positieve zelftest na hevige hoofdpijn klachten, dinsdag ggd test met het hele gezin en kleuter en vrouwlief positief. Zowel vrouwlief als ik met verkoudsheidsklachten. Woensdagavond ik zelftest nog steeds negatief, donderdagochtend knalpositief. Vrijdag weer naar de ggd voor officiële test voor mijzelf en peuter, ik positief en peuter nog steeds negatief :? Die lijkt de dans te ontspringen, heeft ook nergens last van. Onze gezinsquarantaines eindigen mooi na elkaar, met mij als hekkensluiter vrijdag na bijna 2 weken quarantaine (ben er wel aan toe :')). Kleuter mag gewoon weer naar school als vrouwlief en ik nog in quarantaine zitten, dat voelt wel bijzonder, gelukkig wordt ze gehaald en gebracht door de ouder van een klasgenootje.

Maar jeetje is niet zomaar een griepje dit. Hoofdpijn, pijnlijke ogen, benauwd en kortademig, hoesten, keelpijn, oorpijn, verhoging, spierpijn all over, pijn op de borst en sinds vanmiddag af en aan tintelende vingers. Had gehoopt op een milder verloop aangezien ik minder dan een maand geleden nog de booster heb gehad 8)7
pi_203543978
Beterschap @Schanu
pi_203543996
Jeetje wat een gedoe met die testen.. collega haar man 3x negatief met zelftest maar toch positief met GGD test.

Ik geloof dat wij ondertussen redelijk uniek zijn hier.. nog steeds niemand in huis met corona *afkloppen *
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203544191
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 20:02 schreef vencodark het volgende:
- Geen booster hebt.

Ik snap het ergens wel....

Ze willen het zekere voor het onzekere.
Dus: niet te lang zeggen 'pas gehad dus niet meer gevaarlijk'
En: niet te snel zeggen 'is lang geleden genoeg om zonder 'gevaar' de booster te zetten'

En ja het is kut. Ik moet nog 3 weken wachten tot ik m'n booster mag halen dus ik bid dat ik t niet nog een keer krijg...
pi_203545632
Ik vind dat gat nergens op slaan. Ik ben geen viroloog, maar weet bijna zeker dat je 9 weken na je besmetting beter beschermd bent dan met een booster.
pi_203545856
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 23:30 schreef Adrian4 het volgende:
Ik vind dat gat nergens op slaan. Ik ben geen viroloog, maar weet bijna zeker dat je 9 weken na je besmetting beter beschermd bent dan met een booster.
Ik ben ook geen viroloog :7

M'n moeder heeft 9 weken na besmetting weer positief getest, m'n stiefvader (geboosterd) bleef onbesmet.

Ik snap er niks van maar ga er dus juist van uit dat er wel een reden zal zijn die door virologen wel begrepen wordt. Dat jij (of wie dan ook) zonder medische kennis denkt zeker te weten dat het anders is dan de virologen/wetenschappers zeggen snap ik zelfs nog minder ;)
pi_203547028
Ik zie zojuist mijn positieve uitslag online en heb de boosterprik nog geen 4 weken geleden gekregen. Die zou nu ongeveer op z'n sterkst moeten zijn, zou ik denken. Dus of er op individueel niveau iets te zeggen valt over die termijnen, betwijfel ik.
pi_203547194
@Hupje ik kreeg het iets meer dan 2 weken na mijn booster. M.a.w. ik geloof niet meer in volledig beschermd worden, wél in een milder verloop van alle op dit moment aanwezige varianten door de vaccinaties.

Maar ook na een besmetting duurt de bescherming soms kort. Mijn overburen incl. kinderen hadden in december corona en vorige week weer. :X
pi_203547272
Mijn vriend raakte drie weken na de booster besmet en werd alsnog hartstikke ziek ;( benieuwd hoe dat verloop zou zijn geweest zonder booster :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203547346
Je weet het gewoon niet. :{
Vriendin van mij en haar man zijn beide niet gevaccineerd, en dus ook niet geboosterd, en die zijn wel ziek geweest maar niet heel erg. Zaterdag hadden ze nog vrijwel geen klachten en woensdag waren ze alweer aan het werk met alleen nog hoofdpijn en verkoudheidsklachten.

Ik hoop een besmetting te kunnen uitstellen tot nadat ik mijn booster heb gehaald, omdat het voor mij dan het veiligst voelt. Maar wie weet valt het wel mee als ik besmet zou worden. Het verschilt echt mega per persoon.

Net als met een normale griep eigenlijk. ;)
  Moderator maandag 7 februari 2022 @ 07:47:06 #69
5428 crew  miss_sly
pi_203547423
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 20:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En ik ga dadelijk weer een afspraak maken bij de GGD, want de zelftest was weer positief.
pi_203547497
Beterschap voor alle positievelingen :*

Man is vanaf morgen groenevinkjesloos. Moet ie wel de klanten scannen.

Tis toch krommer dan een hoepel. Zonder qr mag je de horeca niet in maar werkgever mag van personeel geen V eisen. Dan mag van werkgever ook niet geëist worden dat ie een booster neemt. Toch? O-)
Ben benieuwd of ze hiervoor een boete kunnen geven :Y)
If they say
pi_203547910
A. is inmiddels ook positief en dan zitten we met het volgende:
-Z. mag officieel wel naar school maar school zelf heeft het liever niet. -O- Zij is negatief.
-Man en ik zijn beide negatief en moeten in quarantine want ik mag geen booster ivm mijn laatste besmetting maar die besmetting is anderzijds ook te lang geleden. }:|
Man wílt geen booster.
- Man heeft een essentieel beroep en is fluitend naar zijn werk.
- Man vindt dat mijn beroep ook essentieel is maar ik twijfel daarover (wij zijn wel altijd open geweest). Dus ik wil open kaart spelen en overleggen met de werkgever.
Man wilt dat ik erover zwijg en gewoon kan gaan werken. -O-

Dus ik ‘twist & turn’ omdat ik gewoon niet weet waar ik naar moet kijken (ik weet dit wel maar man en ik raken in conflict).
Ik heb slecht geslapen ervan.

*vloekt inwendig. :X ;(
  maandag 7 februari 2022 @ 08:51:01 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_203547951
Wil je advies of wil je alleen spuien venco? :D
disclaimer
pi_203547996
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 08:51 schreef SQ het volgende:
Wil je advies of wil je alleen spuien venco? :D
Laat mij even mijn harnas en helm opdoen…

Allebei, please. :')
pi_203548047
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 06:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Hupje ik kreeg het iets meer dan 2 weken na mijn booster. M.a.w. ik geloof niet meer in volledig beschermd worden, wél in een milder verloop van alle op dit moment aanwezige varianten door de vaccinaties.

Maar ook na een besmetting duurt de bescherming soms kort. Mijn overburen incl. kinderen hadden in december corona en vorige week weer. :X
Ik ook 3 weken na de booster. Ik ben echt heel blij dat ik geen corona heb gehad zonder alle vaccinaties. Ik heb niet doodziek op bed gelegen, maar ik had wel een rotweek en heb me ziekgemeld op mijn werk. Heb me lang niet zo gevoeld.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 7 februari 2022 @ 09:06:51 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_203548129
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 08:54 schreef vencodark het volgende:

[..]
Laat mij even mijn harnas en helm opdoen…

Allebei, please. :')
Oké :) :D

Voordat ik zeg wat ik zelf zou doen...
Ik ben wel benieuwd waarom je man perse niet wil dat jij open kaart speelt met jouw werkgever? Krijg je niet betaald anders ofzo? Ik snap niet zo goed waarom hij daar überhaupt iets van te vinden heeft en dat tot ruzies moet leiden?

Oh en waar laat je dan je kinderen als je beide aan het werk bent?
disclaimer
pi_203548175
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 09:06 schreef SQ het volgende:

[..]
Oké :) :D

Voordat ik zeg wat ik zelf zou doen...
Ik ben wel benieuwd waarom je man perse niet wil dat jij open kaart speelt met jouw werkgever? Krijg je niet betaald anders ofzo? Ik snap niet zo goed waarom hij daar überhaupt iets van te vinden heeft en dat tot ruzies moet leiden?

Oh en waar laat je dan je kinderen als je beide aan het werk bent?
Ik werk in de nacht dus als ik zou werken, ben ik overdag thuis. Dutjes zou ik dan moeten plannen want oppas kan natuurlijk ook niet.

Ik heb vaste uren en ben sinds januari meer gaan werken. Pas in april wordt dat in het contract aangepast.
Man denkt dat ik óf daardoor de extra uren misloop (dat is natuurlijk niet van 1 x minder werken, maar stel dat het vaker voorkomt) en bijv. ook nachttoeslag mis = geld.

Maar ik heb nu mijn leidinggevende gewoon op de hoogte gesteld maar ik moest er wel even een nachtje over slapen. Ik had toch woensdag pas moeten werken.
pi_203548350
Hier was het 4,5 week na de booster. Het komt wel aan, maar niet veel meer dan een verkoudheid. Denk dat het wel wat klachten heeft gedempt. Normaal wordt ik best wel ziek van virusdingen. Meer dan de rest van het gezin. En dat valt nu reuze mee. Beetje hetzelfde.

@vencodark, wat een gedoe zo'n discussie.
pi_203548497
Ik weet niet of het een algemene regel is of een cao dingetje, maar volgens mij moet je je uren die je al op het rooster staat gewoon uitbetaald krijgen bij een ziekmelding (en ook quarantaine) niet alleen je contracturen. Dus daarin zou je zeggen dat je dan alleen je nachttoeslag mis loopt.

Mocht je daar mee zitten zou je in overleg met je werkgever misschien ipv ziekmelden een dienst kunnen ruilen met een week later (al is er natuurlijk wel kans dat quarantaine langer duurt doordat andere gezinsleden ook nog positief zouden testen).

Ik zou in ieder geval goed overleggen met je manager. Ik weet dat de mijne er niet blij mee zou zijn als ik dat niet zou doen. Ik denk dat openheid hierin de key is.

Wel vervelend als je niet op één lijn zit met je man hierover. Hadden we hier thuis een tijdje geleden ook over of de oudste wel of niet naar school mocht terwijl de testuitslag nog niet binnen was maar de quarantaine regel voor klasgenoten was opgeheven.
pi_203548624
@Venco, vervelend zo'n discussie.
Ik zou voor mijzelf overleggen, wat je man doet moet hij dan zelf maar weten.
Maar doe voor jouzelf wat voor jou goed voelt!

Mijn man kan ook zo raar doen over regels, maar die legt ze ook zo uit zoals het hem uitkomt :') .
pi_203549702
Ik zou gewoon je werkgever bellen en het uitleggen.

Z zou ik gewoon naar school sturen, de regels zijn niet voor niets veranderd ;)
pi_203550819
Nou, ik zit dus ook in quarantaine en heb een essentieel beroep maar hoef niet te komen van mijn baas.
Ik moet wel thuis werken ;)

We mogen woensdag uit quarantaine omdat we dan een week de booster hebben ;)
Ik hou de negatieve Js thuis trouwens, maar dat is ook gewoon omdat het praktischer is.
24% van de leraren zit thuis momenteel en als ik het zo hoor klopt dat nog ook _O-
  Moderator maandag 7 februari 2022 @ 11:37:59 #82
382129 crew  Donna
pi_203550892
Ik ken 2 juffen die positief zijn zonder klachten/symptomen en de directeuren van hun scholen wilden toch wel heel erg graag dat ze gewoon kwamen werken voordat de quarantaine periode alweer afgelopen was.
Het gaat ook allemaal zo vreemd nu met 'iedereen' in quarantaine of besmet.

Gewoon maar niet meer testen. :7
pi_203550971
Oh we laten nu de rest niet meer testen. Voor het herstelbewijs hoeven we het ook niet te doen ;)

Ik test alleen mezelf nog een paar keer, maar dat omdat ik dus wel met echt veel kinderen in contact kom. Dus meer voor de rest dan voor mij
pi_203551405
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 09:37 schreef hilliebillie het volgende:
Ik weet niet of het een algemene regel is of een cao dingetje, maar volgens mij moet je je uren die je al op het rooster staat gewoon uitbetaald krijgen bij een ziekmelding (en ook quarantaine) niet alleen je contracturen. Dus daarin zou je zeggen dat je dan alleen je nachttoeslag mis loopt.
Klopt, is wetgeving. In geval van ziekte (en dus ook quarantaine als je daardoor niet kan werken) heb je recht op uitbetaling van je contracturen. Stond je meer uren ingepland dan opgenomen in je contract, heb je ook recht op die uren. Stond je niet ingepland maar werk je meer dan de in je contract opgenomen uren, kan je aanspraak maken op je rechtsvermoeden. Op toeslagen die je (nagenoeg) structureel ontvangt (denk ook aan bijvoorbeeld ploegentoeslag) heb je ook gewoon recht overigens.

Sommige cao's werken wel met wachtdagen, dan krijg je de 1e (2) dagen ziekte geen loondoorbetaling bij ziekte.
pi_203554563
Tweede juf van kleuter heeft nou ook corona, ze was pas net weer aan het werk na de griep. De andere juf is al twee weken ziek.

Dus nu krijgt hij de rest van de week de onderwijsassistente. Ben wel blij dat ze nog iemand voor de klas kunnen zetten. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203556444
Het is hier wachten tot de juf het krijgt, in de ouderapp is er onderhand bijna elke dag wel iemand die een positief getest kind meldt. We kregen al een brief dat er te weinig capaciteit is om de bezettingsproblemen op school op te lossen en dat het dus kan voorkomen dat kinderen thuis moeten blijven. Nu de kleuter vandaag eindelijk weer naar school mocht na corona is het natuurlijk te verwachten dat dat deze of komende week gaat gebeuren :')
pi_203557310
Vorige week waren bij ons 6 van de 11 klassen thuis, vanwege zieke leerkrachten. Zelfs de ib’er en stagiairs konden het niet meer overnemen.
En in de klas van N, die wel mocht komen (gelukkig kon de duo meester alle dagen draaien), waren er maar 12 van de 29 kinderen aanwezig.
Wat een gedoe om (bijna) niks.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_203558190
Ik werd gisteravond ineens beroerd, van niets aan de hand naar ijskoud, spierpijn, hoofdpijn. Hoefde de test eigenlijk niet eens te doen, maar die was duidelijk positief.
Echt niet fijn, zo beroerd zijn met een kind in quarantaine die zelf weer topfit is….
Hopen dat ik woensdag weer ben opgeknapt, dan hebben de jongens studiedag en is het wel handig als ik een beetje energie voor ze heb :{
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_203558205
Hier was juf er niet. Vroeg ik zoon of ze ziek was? Antwoord: weet ik niet, mogen ze niet zeggen vanwege de avg... :? En ze was er pas al een tijd niet vanwege C en dat wist ook iedereen. Maar nu dus niet :')
If they say
  maandag 7 februari 2022 @ 19:22:00 #90
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203558416
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier was juf er niet. Vroeg ik zoon of ze ziek was? Antwoord: weet ik niet, mogen ze niet zeggen vanwege de avg... :? En ze was er pas al een tijd niet vanwege C en dat wist ook iedereen. Maar nu dus niet :')
Dat klopt toch ook?
Het gaat toch niemand niks aan waarom ze er niet is?
Misschien is ze wel een traject bezig in het zkh ofzo. Je weet het niet.
  maandag 7 februari 2022 @ 19:23:05 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203558437
Ik heb me toch een (platte) blaar ineens :'( :? :')
pi_203558471
De klas van verloofde weet ook niet waarom ze thuis zit behalve 'voor onbepaalde tijd ziek'. Gaat ze echt helemaal niets aan.
pi_203558473
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 18:02 schreef SaskiaR het volgende:
Wat een gedoe om (bijna) niks.
Ik snap geloof ik niet hoe je dit bedoelt.

@LeSage Herkenbaar. Bij mij is het nu na 24 uur al weer een stuk minder. Beterschap!
  maandag 7 februari 2022 @ 19:25:49 #94
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203558484
Ik had nog gebeld met de ggd ivm de ontbrekende vaccin in de qr app van zoon.
Blijkbaar heeft de mevr bij de ggd aangevinkt dat gegevens delen met rivm niet mocht. En tja, dan kun je ook geen code aanmaken.
Ze heeft het handmatig aangepast. Dit was zaterdag, maar het is nog steeds niet zichtbaar in de app of op mijn (zijn) rivm.
  maandag 7 februari 2022 @ 19:26:46 #95
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203558495
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:25 schreef exode het volgende:
De klas van verloofde weet ook niet waarom ze thuis zit behalve 'voor onbepaalde tijd ziek'. Gaat ze echt helemaal niets aan.
Precies
  maandag 7 februari 2022 @ 19:29:55 #96
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203558556
Het enige “nadeel” is dat er dan verhalen de ronde gaan doen. Hebben we al eens gehad bij een collega die langdurig afwezig was.
Op het schoolplein gingen de vreemdste verhalen rond, die overigens niet klopten.
Wij collega’s wisten trouwens ook niet waarom ze er niet was.
pi_203558560
Ik zou het ook niet bijzonder waarderen als mijn collega's aan hele schoolklassen zouden vertellen waarom ik er niet ben :')

Ik had ooit een collega die, als je je afmeldde voor een meeting, die mail integraal doorstuurde naar het hele team. Zodat iedereen precies wist dat Marietje die je een keer per maand ziet buikloop had met overgeven en diarree. Wat een pummel was dat zeg :6
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203559405
Noujah, ik vond het dit keer een beetje bijzonder omdat er normaal niet zo gereageerd wordt op vragen van de kids waarom juf er niet is. Dan is het toch een kleine moeite om te zeggen dat ze ziek is? Wat ze heeft boeit niet, maar als er ineens niet meer gezegd mag worden dat een juf ziek is... :?
If they say
  maandag 7 februari 2022 @ 20:21:34 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203559747
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Dan zal ze dus wel niet ziek zijn :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203559852
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:29 schreef amaranta het volgende:
Het enige “nadeel” is dat er dan verhalen de ronde gaan doen. Hebben we al eens gehad bij een collega die langdurig afwezig was.
Op het schoolplein gingen de vreemdste verhalen rond, die overigens niet klopten.
Wij collega’s wisten trouwens ook niet waarom ze er niet was.
Dat is bij ons nu ook hoor. De buurvrouw vroeg dit weekend of ze misschien zwanger is. Het zou me niets verbazen als dat soort verhalen ook rond gaan op haar school. Het interesseert haar terecht niets.
pi_203559980
14 februari een covid test omdat ik op woensdag 16 februari een slaapendoscopie laat doen.

Geen symptomen en voel me kiplekker.

Dagbesteding loopt ook goed.
Werewolf
pi_203559982
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan zal ze dus wel niet ziek zijn :')
Dat kan ook :P

Toen ze C had, vertelde ze dat via zoom aan heel de klas, toen ze naar een begrafenis ging en meerdere dingen. Ze is best open wat dat betreft.
Maar goed, zelfs alleen al zéggen dat iemand ziek is mag dus niet van de avg. Weer wat geleerd.
If they say
  maandag 7 februari 2022 @ 20:38:45 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203560043
quote:
Er is natuurlijk wel een verschil tussen helemaal niet zeggen waarom iemand afwezig is en zeggen dat iemand ziek is, zonder te zeggen wat er aan de hand is of voor hoelang die ziekte naar verwachting zal zijn.

Zeker nu er momenteel iedere dag tig leerkrachten thuis zitten met een positieve Coronatest.

Maar als er zo spastisch gedaan wordt met gelijk over AVG beginnen tegen een kind dan zal de leerkracht idd wel niet ziek zijn maar zal er wat anders aan de hand zijn.
Zeg dan dat een leerkracht vrij heeft, of lieg dat iemand ziek is, maar zo'n AVG-verhaal ophangen naar kinderen die waarschijnlijk uit goede bedoeling vragen of iemand ziek is helpt niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203560062
quote:
Maar ze weten toch wel dát ze ziek is? Das toch verder geen probleem? Zeggen wat iemand heeft valt uiteraard onder de avg, maar als er alleen bij de vraag: waar is juf? al niet meer gezegd mag worden: die is ziek? dan vind ik dat best wel raar.
If they say
  maandag 7 februari 2022 @ 20:40:56 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203560081
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:34 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dat kan ook :P

Toen ze C had, vertelde ze dat via zoom aan heel de klas, toen ze naar een begrafenis ging en meerdere dingen. Ze is best open wat dat betreft.
Maar goed, zelfs alleen al zéggen dat iemand ziek is mag dus niet van de avg. Weer wat geleerd.
Ach welnee, daar gaat de AVG helemaal niet over.
Je mag niet zeggen wat iemand heeft (de werkgever mag er ook niet naar vragen), maar dat iemand ziek is mag gewoon aan een klas gemeld worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203560091
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Er is natuurlijk wel een verschil tussen helemaal niet zeggen waarom iemand afwezig is en zeggen dat iemand ziek is, zonder te zeggen wat er aan de hand is of voor hoelang die ziekte naar verwachting zal zijn.

Zeker nu er momenteel iedere dag tig leerkrachten thuis zitten met een positieve Coronatest.

Maar als er zo spastisch gedaan wordt met gelijk over AVG beginnen tegen een kind dan zal de leerkracht idd wel niet ziek zijn maar zal er wat anders aan de hand zijn.
Zeg dan dat een leerkracht vrij heeft, of lieg dat iemand ziek is, maar zo'n AVG-verhaal ophangen naar kinderen die waarschijnlijk uit goede bedoeling vragen of iemand ziek is helpt niet.
Dank, jij weet het goed te verwoorden :Y
If they say
pi_203560149
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ach welnee, daar gaat de AVG helemaal niet over.
Je mag niet zeggen wat iemand heeft (de werkgever mag er ook niet naar vragen), maar dat iemand ziek is mag gewoon aan een klas gemeld worden.
Daarom, ben behoorlijk thuis in de avg als werkgever zijnde. Als op werk iemand zich ziek meldt, dan zeg ik ook: Pietje is ziek. Meestal heeft Pietje al in de groepsapp gekwakt wat ie heeft :') maar ik zal daar nooit iets over zeggen.
If they say
  maandag 7 februari 2022 @ 20:46:26 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203560179
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:39 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Maar ze weten toch wel dát ze ziek is? Das toch verder geen probleem? Zeggen wat iemand heeft valt uiteraard onder de avg, maar als er alleen bij de vraag: waar is juf? al niet meer gezegd mag worden: die is ziek? dan vind ik dat best wel raar.
Volgens mij trek je die conclusie nu zelf op basis van de antwoorden die je zoon kreeg.
Terwijl ik in je post vooral lees dat ze hem ivm de AVG niet wilden vertellen of ze ziek was.
Dat zegt helemaal niet dat ze het ivm diezelfde AVG niet willen vertellen als ze ziek is.

Ergo, ze is niet ziek en het gaat niemand wat aan dat er wel is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203560192
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je weet niet wat de situatie is. Ik kan echt wel wat dingen bedenken die ze niet melden. Maar goed ik was er niet bij en weet van B dat zijn antwoorden niet altijd kloppen.
Die meldt gewoon doodserieus dat zijn juf haar been had gebroken en eerder naar huis ging terwijl ze in werkelijkheid naar de tandarts ging.
pi_203560259
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:46 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgens mij trek je die conclusie nu zelf op basis van de antwoorden die je zoon kreeg.
Terwijl ik in je post vooral lees dat ze hem ivm de AVG niet wilden vertellen of ze ziek was.
Dat zegt helemaal niet dat ze het ivm diezelfde AVG niet willen vertellen als ze ziek is.

Ergo, ze is niet ziek en het gaat niemand wat aan dat er wel is.
Ik vroeg dat aan exode ;)

Nee dat klopt dus, ze wilden niet zeggen dat ze ziek was vanwege de avg. Dat ze dus vanwege de avg niks mochten zeggen.
If they say
  maandag 7 februari 2022 @ 20:53:47 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203560292
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:47 schreef exode het volgende:

[..]
Je weet niet wat de situatie is. Ik kan echt wel wat dingen bedenken die ze niet melden. Maar goed ik was er niet bij en weet van B dat zijn antwoorden niet altijd kloppen.
Die meldt gewoon doodserieus dat zijn juf haar been had gebroken en eerder naar huis ging terwijl ze in werkelijkheid naar de tandarts ging.
Eigenlijk is alles behalve "ziek" (zonder uitleg over ziekte) een invasie in de persoonlijke levenssfeer dus het kan heel prima dat dingen niet gemeld worden, sterker nog het zou in een hoop gevallen raar zijn als ze wel gemeld worden.
Maar als een kind vraagt of ze ziek is, dan kun je daar met ja of nee op antwoorden, zonder een AVG-verhaal op te hangen, want zo'n AVG-opmerking veroorzaakt een hoop onduidelijkheid, en spanning en sensatie, van "Wat zou er met de juf zijn? Zou ze gisteren zijn opgepakt bij een Coronaprotest?! :o "

Dat soort shit krijg je dan.
Zeg gewoon ja of nee als een kind vraagt of ze ziek is, of desnoods een "weet ik niet".
Maar laat dat AVG-gelul lekker achterwege.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203560509
Nouja, als juf er weer is zal ze zelf wel vertellen waarom ze er niet was. Doet ze altijd :Y

Iets heul anders. Ik ga woensdag met dochterlief naar het Amsterdam museum *O*. Ze gaan verbouwen en we willen het heel graag nog een keer zien zoals het nu is.
Elke keer als ik de kastjes zie waar de weeskinderen hun 'bezittingen' in moesten bewaren moet ik even slikken. Zo sneu. Maar mooi dat het bewaard is gebleven.
If they say
  maandag 7 februari 2022 @ 21:14:31 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203560630
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 21:07 schreef Mushanga71 het volgende:
Nouja, als juf er weer is zal ze zelf wel vertellen waarom ze er niet was. Doet ze altijd :Y

Tenzij.... ze opgepakt is bij het coronaprotest :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203560641
Geen idee wat er tegen de kinderen gezegd wordt, maar bij ons is de boodschap aan ouders dat x is uitgevallen wegens persoonlijke omstandigheden. Uiterst vaag en precies duidelijk genoeg.
pi_203560685
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:51 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik vroeg dat aan exode ;)

Nee dat klopt dus, ze wilden niet zeggen dat ze ziek was vanwege de avg. Dat ze dus vanwege de avg niks mochten zeggen.
Als betreffende juf het niet wil, word er niets gemeld, behalve afwezigheid.
Waarom? Dat weet je zoon vast binnenkort wel.
pi_203560688
quote:
12s.gif Op maandag 7 februari 2022 21:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zou wel wat zijn jah _O-
If they say
pi_203560691
quote:
12s.gif Op maandag 7 februari 2022 21:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Daar zou ze dan waarschijnlijk nog trots op zijn ook! Maar ik vind 'de juf zat in de gevangenis' wel een mooi verhaal idd.

Verder haat aan deze topictitel, elke keer als ik hem lees hoor ik het liedje in mn hoofd :(
pi_203560720
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 21:18 schreef exode het volgende:

[..]
Als betreffende juf het niet wil, word er niets gemeld, behalve afwezigheid.
Waarom? Dat weet je zoon vast binnenkort wel.
Oh, vast wel. Hoewel zoon liever deze meester heeft.
If they say
pi_203560782
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Eigenlijk is alles behalve "ziek" (zonder uitleg over ziekte) een invasie in de persoonlijke levenssfeer dus het kan heel prima dat dingen niet gemeld worden, sterker nog het zou in een hoop gevallen raar zijn als ze wel gemeld worden.
Maar als een kind vraagt of ze ziek is, dan kun je daar met ja of nee op antwoorden, zonder een AVG-verhaal op te hangen, want zo'n AVG-opmerking veroorzaakt een hoop onduidelijkheid, en spanning en sensatie, van "Wat zou er met de juf zijn? Zou ze gisteren zijn opgepakt bij een Coronaprotest?! :o "

Dat soort shit krijg je dan.
Zeg gewoon ja of nee als een kind vraagt of ze ziek is, of desnoods een "weet ik niet".
Maar laat dat AVG-gelul lekker achterwege.
Dat geroddel en gedoe hou je dan ook hoor.

Toen verloofde zwanger probeerde te worden van Juul waren we 1,5 jaar lang 2x per maand in het ziekenhuis. Ook onder haar lesgeeftijd.
Dat werd gemeld als persoonlijke omstandigheden.
Ik (en verloofde) hebben ons echt 0 minuten beziggehouden met wat ouders of kinderen daarvan vonden.
Achteraf hoorde ze dat de wildste verhalen rond gingen. People gossip.
pi_203560799
Mijn collega was pas geleden echt opgepakt tijdens een Corona protest. Die vond het wel een stoer verhaal geloof ik.
  maandag 7 februari 2022 @ 22:15:54 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203561648
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 21:25 schreef exode het volgende:
Mijn collega was pas geleden echt opgepakt tijdens een Corona protest. Die vond het wel een stoer verhaal geloof ik.
Zie... dat komt er nou van met mijn suggesties, als we de woorden van dit topic een beetje door elkaar husselen is er al snel een juf zwanger geworden terwijl ze opgepakt was vanwege een coronaprotest :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203561842
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 21:18 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Verder haat aan deze topictitel, elke keer als ik hem lees hoor ik het liedje in mn hoofd :(
Dit inderdaad 😂 En ik ken maar 1 zinnetje 😅
pi_203561971
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 22:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zie... dat komt er nou van met mijn suggesties, als we de woorden van dit topic een beetje door elkaar husselen is er al snel een juf zwanger geworden terwijl ze opgepakt was vanwege een coronaprotest :+
:o
Van een ambtenaar in functie? :o
  maandag 7 februari 2022 @ 22:44:21 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203562117
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 22:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o
Van een ambtenaar in functie? :o
Dat zou het wel extra smeuïg maken natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203562545
“De juf is vandaag afwezig” zou toch voldoende moeten zijn? Kan mij het schelen waarom… ik weet dat ze waarschijnlijk liever les staat te geven dan dat ze afwezig is, dus het is vast niet iets leuks. Ik hoop dan vooral voor haar dat ze snel weer voor de klas kan staan.

Ik ben op mijn werk al bijna een jaar (gedeeltelijk) ziek gemeld. Geen enkele cliënt weet waarom. Hoeven ze ook niet te weten. Niet al mijn collega’s weten waarom. Hoeft ook niet. Bedrijfsarts weet het en ik heb mijn manager ook ingelicht (eigen keuze).
En nee, ik weet ook niet wanneer ik weer volledig ga werken. Dus daar doe ik ook geen uitspraken over.
  maandag 7 februari 2022 @ 23:29:34 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203562738
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 23:14 schreef MevrouwCactus het volgende:
“De juf is vandaag afwezig” zou toch voldoende moeten zijn? Kan mij het schelen waarom… ik weet dat ze waarschijnlijk liever les staat te geven dan dat ze afwezig is, dus het is vast niet iets leuks. Ik hoop dan vooral voor haar dat ze snel weer voor de klas kan staan.

Ik ben op mijn werk al bijna een jaar (gedeeltelijk) ziek gemeld. Geen enkele cliënt weet waarom. Hoeven ze ook niet te weten. Niet al mijn collega’s weten waarom. Hoeft ook niet. Bedrijfsarts weet het en ik heb mijn manager ook ingelicht (eigen keuze).
En nee, ik weet ook niet wanneer ik weer volledig ga werken. Dus daar doe ik ook geen uitspraken over.
True, aan de andere kant is er niets raars aan een (lagere school) leerling die vervolgens vraagt of ze ziek is.
Dat valt volgens mij gewoon in de categorie "Gaat het met je? Kan ik iets voor je doen" omgangsvormen die ze op school aanleren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203562767
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 23:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
True, aan de andere kant is er niets raars aan een (lagere school) leerling die vervolgens vraagt of ze ziek is.
Dat valt volgens mij gewoon in de categorie "Gaat het met je? Kan ik iets voor je doen" omgangsvormen die ze op school aanleren.
Klopt. Ik vind ook niet dat ze gelijk met de avg moeten gaan schermen, vind ik dan ook weer overdreven. Ergens is vast zo’n gulden middenweg.
pi_203563747
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 22:28 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dit inderdaad 😂 En ik ken maar 1 zinnetje 😅
We don't talk about Brunononono....
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203564076
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 07:53 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
We don't talk about Brunononono....
Yup die inderdaad. En de jongste zich maar afvragen waarom ik steeds dat zinnetje zing. Aangezien zij de film wel gezien heeft en ik niet :D
pi_203564382
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 22:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Kan je een goede film over maken.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 09:15:21 #131
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203564619
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 23:32 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Klopt. Ik vind ook niet dat ze gelijk met de avg moeten gaan schermen, vind ik dan ook weer overdreven. Ergens is vast zo’n gulden middenweg.
Komt gulden daar van goud? En kwam onze gulden vroeger ook van goud?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_203565183
B zijn juf is nog ziek, vandaag komt er iemand de hele dag over natuur lesgeven als vervanging. Zo leuk. Ze gaan ook op pad etc. Hij had er helemaal zin in.
pi_203565290
Klinkt als leuke vervanging exode :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203565304
Dat is wel cool exode!
pi_203565315
@exode, bij oudste hadden ook zo'n toffe inval soms. Die man is inmiddels met pensioen, maar echt een dagje genieten..

We hebben hier even een discussie. De kinderen zijn sinds donderdag eigenlijk wel klachtenvrij, op een licht snotter na. Dat wil alleen niet overgaan. Man vindt dat ze morgen wel weer naar school kunnen. Maar GGD zegt klachtenvrij en verkoudheid past bij covid. Het is dag 8/9 voor ze.
Komt bij dat oudste morgen iets leuks op school heeft. En jongste heeft in 2 jaar nooit gezegd dat hij school leuk vond en zelfs hij wil graag terug :D
Wat zouden jullie doen? :P
pi_203565389
Naar school denk ik. Het kan nog weken duren zo'n lichte verkoudheid
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:12:07 #137
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203565394
Nog snot is niet klachtenvrij. Dus dat lijkt me vrij simpel.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:13:46 #138
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203565422
Je zit gewoon 14 dagen thuis TENZIJ je eerder 24u klachtenvrij bent. Dan heb je mazzel en kan je eerder eruit. Ik kan er ook om huilen en er is van alles scheef en zo. Maar een nog snotterend kind naar school sturen binnen die 14 dagen zou niet in me opkomen.
pi_203565492
Dat thuisblijven was ook mijn idee. Zeker de oudste die nog soms zakdoekjes nodig heeft. Jongste hoest en snift een beetje.
We houden ons normaal redelijk braaf aan de regels. Ben ik toch niet gek :D
Die 3 dagen extra tot het weekend maakt ook niet zoveel meer uit..
pi_203565550
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:06 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode, bij oudste hadden ook zo'n toffe inval soms. Die man is inmiddels met pensioen, maar echt een dagje genieten..

We hebben hier even een discussie. De kinderen zijn sinds donderdag eigenlijk wel klachtenvrij, op een licht snotter na. Dat wil alleen niet overgaan. Man vindt dat ze morgen wel weer naar school kunnen. Maar GGD zegt klachtenvrij en verkoudheid past bij covid. Het is dag 8/9 voor ze.
Komt bij dat oudste morgen iets leuks op school heeft. En jongste heeft in 2 jaar nooit gezegd dat hij school leuk vond en zelfs hij wil graag terug :D
Wat zouden jullie doen? :P
Wij zitten in hetzelfde schuitje denk ik. Jongste geeft aan nog een beetje snot en heel klein beetje last van de keel. Dag 12. Ze is nog thuis.
pi_203565993
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:21 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wij zitten in hetzelfde schuitje denk ik. Jongste geeft aan nog een beetje snot en heel klein beetje last van de keel. Dag 12. Ze is nog thuis.
Ook balen zeg.

Even een boodschapje is ook nog wat anders dan uren in de klas voor mijn gevoel. Ach, man mijn gaat vast wel weer mee met mijn plan O-)
pi_203566085
Hier hadden we hetzelfde. Man zei, terecht, 'het is niet een kind met verkoudheid maar een kind met corona'.

Ik wilde niet het risico lopen iemand te besmetten.

Sowieso zou ik als juf niet amused zijn als je een kind eerder dan 14 dagen terugkrijgt met klachten :D
pi_203566086
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:49 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Ook balen zeg.

Even een boodschapje is ook nog wat anders dan uren in de klas voor mijn gevoel. Ach, man mijn gaat vast wel weer mee met mijn plan O-)
Een voordeel, er valt zoveel uit door zieke docenten op het moment op school, dat ze ook niet enorm veel mist ;).
pi_203566211
Maar mag je na die 14 dagen dan wel gewoon met klachten weer naar school? Want ik meende iets gelezen te hebben van overleg dan met de ggd
pi_203566295
Mijn niet klachtenvrije dochter mag morgen wél naar school. Op verzoek van haar meester nota bene. Hij gaf aan dat de hele klas :o al besmet is geweest en dat er ook leerkrachten zijn die mét hoest naar school komen, omdat die hoest echt heel lang duurt. Mijn dochter hoest af en toe nog en heeft nog een snotneus.

Ze testte net wel weer negatief, dus ik durf het wel aan inmiddels. Ik ga ervan uit dat de besmettelijke fase morgen op dag 13 waarschijnlijk wel voorbij is, ze testte zaterdag al voor het eerst weer negatief. Maar helemaal kloppen doet het eigenlijk niet.
Ik denk dat de meester gewoon zijn klas vol wil hebben voor de Cito's, omdat hij geen zin heeft om dat allemaal weer in te halen met een klein groepje kinderen.
pi_203566461
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:02 schreef Nijna het volgende:
Maar mag je na die 14 dagen dan wel gewoon met klachten weer naar school? Want ik meende iets gelezen te hebben van overleg dan met de ggd
In de mail van de GGD staat inderdaad max 14 dagen. Geen overleg nodig verder. Dus daar hou ik me maar aan.
pi_203566653
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn niet klachtenvrije dochter mag morgen wél naar school. Op verzoek van haar meester nota bene. Hij gaf aan dat de hele klas :o al besmet is geweest en dat er ook leerkrachten zijn die mét hoest naar school komen, omdat die hoest echt heel lang duurt. Mijn dochter hoest af en toe nog en heeft nog een snotneus.

Ze testte net wel weer negatief, dus ik durf het wel aan inmiddels. Ik ga ervan uit dat de besmettelijke fase morgen op dag 13 waarschijnlijk wel voorbij is, ze testte zaterdag al voor het eerst weer negatief. Maar helemaal kloppen doet het eigenlijk niet.
Ik denk dat de meester gewoon zijn klas vol wil hebben voor de Cito's, omdat hij geen zin heeft om dat allemaal weer in te halen met een klein groepje kinderen.
Maar zegt zo'n zelftestuitslag dan dat je niet meer besmettelijk bent?

Slimme meester. Aan de andere kant, dag 13 of dag 14... zou dat nog heel veel uitmaken?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:32:47 #148
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_203566691
Van onze school ook mag ze morgen is 15 weer naar school met klachten.

Ik had voor de zekerheid gemaild. Ja 14 dagen thuis is wel lang hoor na 7 dagen mogen ze weer... vast niet als je zo vloeibaar verkouden bent...

Ze had weer veel hoofdpijn en oorpijn. De huisarts gebeld voor overleg. Nu extra pijnstilling en oordruppels. Het werkt iig wel zo te zien :+ :D. Kan ze toch morgen weer naar school.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:38:19 #149
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203566802
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 09:58 schreef exode het volgende:
B zijn juf is nog ziek, vandaag komt er iemand de hele dag over natuur lesgeven als vervanging. Zo leuk. Ze gaan ook op pad etc. Hij had er helemaal zin in.
Is dat vanuit Qrabbl? Dat wordt bij ons regelmatig ingezet als er geen leerkracht vervanger is.

https://www.qrabbl.nl/
pi_203566820
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:17 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
In de mail van de GGD staat inderdaad max 14 dagen. Geen overleg nodig verder. Dus daar hou ik me maar aan.
Ik las het nu ook (niet grondig gelezen de vorige keer), dan mag de jongste donderdag weer naar school *O* . Mooi :D
pi_203566936
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:38 schreef amaranta het volgende:

[..]
Is dat vanuit Qrabbl? Dat wordt bij ons regelmatig ingezet als er geen leerkracht vervanger is.

https://www.qrabbl.nl/
Volgens mij niet, het is deze mevrouw: https://inekebams.com/

Ze heeft al vaker gastlessen gegeven in B zijn klas en op de BSO. Hij komt dan steeds enthousiast thuis. Nu is ze de hele dag, fijn dat ze het zo op konden lossen iig.

B heeft best vaak gastdocenten, ik weet eigenlijk helemaal niet of dat verder vaak gebeurt. Bij verloofde volgens mij niet op school.
pi_203566999
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:30 schreef Nijna het volgende:

[..]
Maar zegt zo'n zelftestuitslag dan dat je niet meer besmettelijk bent?

Slimme meester. Aan de andere kant, dag 13 of dag 14... zou dat nog heel veel uitmaken?
In ieder geval of er eiwitten van het virus in je neus/keel zitten. Ik ga er als leek min of meer vanuit dat als er geen eiwitten waargenomen worden, dat het virus niet meer volop aanwezig is. Het is er misschien nog wel, maar zo weinig dat het niet meer waargenomen wordt door de test en als het zo weinig is ben je ook niet meer rete besmettelijk, maar misschien is dat te simpel gedacht. :+
pi_203568732
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:46 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
In ieder geval of er eiwitten van het virus in je neus/keel zitten. Ik ga er als leek min of meer vanuit dat als er geen eiwitten waargenomen worden, dat het virus niet meer volop aanwezig is. Het is er misschien nog wel, maar zo weinig dat het niet meer waargenomen wordt door de test en als het zo weinig is ben je ook niet meer rete besmettelijk, maar misschien is dat te simpel gedacht. :+
Er zit wel wat in, ik heb geen idee of het ook echt zo werkt eerlijk gezegd, daar heb ik geen verstand van ;).
pi_203569025
Ach, maar de nog niet besmette broertjes en zusjes mogen wel gewoon naar school…

En ook interessant, Ow is al weken aan het hoesten, nu positief getest, maar dat hoesten duurt nog wel even ;)
Ergens ga ik ervanuit dat de kids pas na de vakantie weer gaan…
Maar dat wordt ook nog interessant, Ow heeft nu na 2 uurtje schoolwerk, al het werk al af voor deze week ..

Oh en Js wil niet werken
pi_203569090
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:18 schreef Loj het volgende:
Ow heeft nu na 2 uurtje schoolwerk, al het werk al af voor deze week ..
Het verschilt zó veel per school... Mijn groep 4 kind logt 's ochtends in en kijkt de hele schooldag mee in de klas. Hij maakt hetzelfde werk gewoon thuis.
Dat is nog best haasten, zo'n korte lunchtijd thuis _O-
pi_203569221
Mijn groep 4 kind heeft gewoon meer werk dan het kind uit groep 5.
Meteen ook weer 100 vragen voor de juf… want hij is niet sterk genoeg voor pluswerk rekenen, ondanks op ieder rapport een bijna foutloze Cito. En al zijn rekenwerk op de laptop is ook bijna foutloos… Ik snap het niet ;)
Oh en al dat rekenwerk was dus al af voor deze week voordat hij kon beginnen..
pi_203569708
Hier zijn de werkjes sneller af dan op school, maar hij start ook later een treuzelt. Dus hij is nu net pas klaar. Terwijl dat ook wel voor de lunch had kunnen zijn.

Hij heeft nu wel een presentatie af, die hij op school moest maken en over 8 weken klaar moest zijn. Geeft daar altijd gedoe met zijn planning (laatste moment geval).
Maar de basis van rekenen, taal en plusklas kan wel in 2 uur per dag. Hij heeft ook niet veel contact met juf. Ze zet in teams wat hij moet doen, vragen stelt hij mij. En de juf stuurt verder weinig info. Ze weet ook wel dat ik me daarmee redt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 08-02-2022 15:21:38 ]
pi_203569821
Ik ben altijd verbaasd als ik hoor dat kinderen zo snel klaar zijn. Hebben ze hier dan zoveel werk?
Vorige week had mijn groep 6er op donderdag: 30 min lezen, 15 min rekentuin, blad redactiesommen, blad gewone sommen waar ze zelf rekenzinnen van moest maken, bij moest tekenen en uiteraard de uitkomst berekenen, spelling, opstel nav een verhaaltje, een engels werkblad, een topowerkblad en een natuurblad met vragen waar ze de antwoorden op moest zoeken. Nog een les nieuwsbegrip ook. En ze heeft nog wat aan haar spreekbeurt gewerkt. Dit was maar 1 dag, dus hoe kun je een héle week nou in 2 uur doen?
(en dat je dit evt in 2 uur kan doen als je snel bent en niet tegen opdrachten aan gaat lopen hikken snap ik dan weer wel)
pi_203570708
@watmoetikkiezen . 2 uur per dag is het hier. Nu is de juf van D er ook wel makkelijk in. Zij mochten in de week voor de kerstvakantie optioneel een uurtje online komen. Terwijl een andere klas nog echt wel lessen had. En een huiswerk programma. Dat verschil was tijdens de lockdown nog erger, maar mijn kind kan het hebben en doet het niet zo goed op al dat moeten.. dus ik ga niet moeilijk doen ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Deepfreeze op 08-02-2022 15:56:10 ]
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:30:29 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203570785
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 09:15 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Komt gulden daar van goud? En kwam onze gulden vroeger ook van goud?
Ja.

Linkje erbij:
https://etymologiebank.nl/trefwoord/gulden2#:~:text=gulden%20'van%20goud%2C%20gouden',achtervoegsel%20*%2D%C4%ABn%2C%20waaruit%20mnl.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:42:11 #161
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_203570969
Hier is online onderwijs ook echt wel een dag zoet hoor. Met iedereen thuis is, dat 4 online lessen per dag en tijdens de online les maken ze dan ook hun werk en krijgen ze door wat ze daarna moeten doen. Is echt 8.30 inloggen en om 14.00 uur laatste inlogmoment voor vragen.

Als je kind de enige is dan s ochtends inloggen en de hele lesdag meekijken. Leerkracht komt dan steeds in beeld doorgeven wat kind moet doen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:42:41 #162
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203570972
Bij mij/ons draaien de kinderen de hele dag mee.
We zorgen ervoor dat ze alle spullen thuis hebben. En zetten een teams vergadering open in de klas. De kinderen doen dus met alles mee (tot zover dat kan. Bieb bijvoorbeeld niet :+ ) ik
pi_203571466
Hier was het 1 of 2 momenten online per dag. De rest zelf doen. De oudste was dit keer ook vlot klaar en verveelde zich daarna ontzettend. De jongste had VEEL begeleiding nodig (overal continu naast zitten om hem te helpen) en deed gerust de hele schooldag over 1 les rekenen, 3 lessen van bouw en 2 bladzijden veilig leren lezen :X.

Van onze directrice mocht de jongste met een negatieve zelftest op dag 12 weer naar school, ondanks nog wat restklachten. Het was haar eigen voorstel, maar ik was er ontzettend blij mee.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203571769
Hier is het helemaal mooi geregeld.
A. heeft 2 juffen op verschillende dagen maar 1 juf heeft nu Corona. De andere juf heeft nu hele dagen les op school en de Corona-juf geeft voor de Corona-kinderen thuisonderwijs. :D
pi_203572079
Haha, dat deed ik ook vandaag. Was erg gezellig!

Owy werd net uitgenodigd om morgen even online te komen en ik ga toch maar vragen of hij nog iets extra’s kan doen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 17:41:18 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203572469
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:42 schreef vencodark het volgende:
Hier is het helemaal mooi geregeld.
A. heeft 2 juffen op verschillende dagen maar 1 juf heeft nu Corona. De andere juf heeft nu hele dagen les op school en de Corona-juf geeft voor de Corona-kinderen thuisonderwijs. :D
Krijgen ze dan Ook allebei volledig salaris? Ik zou hiervoor passen nl.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 17:42:11 #167
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203572481
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:24 schreef Deepfreeze het volgende:
@:watmoetikkiezen . 2 uur per dag is het hier. Nu is de juf van D er ook wel makkelijk in. Zij mochten in de week voor de kerstvakantie optioneel een uurtje online komen. Terwijl een andere klas nog echt wel lessen had. En een huiswerk programma. Dat verschil was tijdens de lockdown nog erger, maar mijn kind kan het hebben en doet het niet zo goed op al dat moeten.. dus ik ga niet moeilijk doen ;)
Ik dacht dat de week voor de kerstvakantie ook daadwerkelijk een vakantie week was
pi_203572537
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:42 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik dacht dat de week voor de kerstvakantie ook daadwerkelijk een vakantie week was
Dat mochten scholen zelf bepalen :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203572867
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:42 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hier niet, werd online les gegeven aan de hogere groepen. En groep 8 kon die week ook écht niet missen vanwege de cito die een week na de vakantie al begon.
If they say
pi_203573202
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:41 schreef amaranta het volgende:

[..]
Krijgen ze dan Ook allebei volledig salaris? Ik zou hiervoor passen nl.
Heb ik nou net niet naar gevraagd. :D
Als de Corona-juf maar 1 week ziek is, valt de schade misschien wel mee qua extra uren?
En ik neem aan dat je voor elk uur betaald wordt?
pi_203573256
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 18:22 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hier niet, werd online les gegeven aan de hogere groepen. En groep 8 kon die week ook écht niet missen vanwege de cito die een week na de vakantie al begon.
Hier hebben ze die Cito 2 weken later gedaan dan gepland. Maar zeer mochten idd wel lesgeven. Het moest niet.
pi_203573540
Ik heb de binnenkant van mijn pols best wel verbrand. Iemand nog een gouden tip behalve koelen? Ik heb er nu speciale crème gesmeerd na heel lang gekoeld te hebben.
pi_203573573
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 18:22 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Als groep 8 die ene week niet kan missen i.v.m. Cito dan is er toch wel behoorlijk wat misgegaan in al die jaren daarvoor. :X
pi_203573677
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 18:55 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Hier hebben ze die Cito 2 weken later gedaan dan gepland. Maar zeer mochten idd wel lesgeven. Het moest niet.
Das mooi geregeld dan :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:17 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Als groep 8 die ene week niet kan missen i.v.m. Cito dan is er toch wel behoorlijk wat misgegaan in al die jaren daarvoor. :X
Zitten best wel wat zwakkere kids op deze school en in november zat de groep ook al een week in Q.
En zoon had zn proefcito geupfucket. Van havo/vwo naar vmbo kader en daar was ik niet zo heel blij mee, zacht gezegd :X Had mij zitten appen :@ Heeft nu wel een appverbod van me gekregen, zeker onder een toets.
If they say
pi_203573774
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:24 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
[..]
Zitten best wel wat zwakkere kids op deze school en in november zat de groep ook al een week in Q.
En zoon had zn proefcito geupfucket. Van havo/vwo naar vmbo kader en daar was ik niet zo heel blij mee, zacht gezegd :X Had mij zitten appen :@ Heeft nu wel een appverbod van me gekregen, zeker onder een toets.
Waarom heeft een kind een telefoon in de klas? :o

Mobieltjes gaan hier in de rugtas of bij juf in de la. Maar overdag wordt daar geen gebruik van gemaakt.
pi_203573831
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:30 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Waarom heeft een kind een telefoon in de klas? :o

Mobieltjes gaan hier in de rugtas of bij juf in de la. Maar overdag wordt daar geen gebruik van gemaakt.
Hij deed het stiekem. Zit in zn heuptasje en dan nog deed ie het. En hij zit nog wel pal voor de juf :'). Maar appt nu alleen in de pauze. Heeft er toch van geleerd ;)
If they say
pi_203573960
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:24 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
[..]
Ik mag toch hopen dat de school niet alleen op deze ene Cito vaart, maar vooral op alle data die ze in de afgelopen 8 jaar hebben verzameld, zowel van Cito's als van reguliere toetsing. Rot voor de kinderen wel, want het zou toch wel sneu zijn als ze op een laag niveau uitkomen en zich daar vervolgens kappot vervelen.
pi_203573986
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:14 schreef F_r het volgende:
Ik heb de binnenkant van mijn pols best wel verbrand. Iemand nog een gouden tip behalve koelen? Ik heb er nu speciale crème gesmeerd na heel lang gekoeld te hebben.
zo min mogelijk op smeren is het advies.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vicky op 08-02-2022 21:24:57 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203574115
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:38 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat de school niet alleen op deze ene Cito vaart, maar vooral op alle data die ze in de afgelopen 8 jaar hebben verzameld, zowel van Cito's als van reguliere toetsing. Rot voor de kinderen wel, want het zou toch wel sneu zijn als ze op een laag niveau uitkomen en zich daar vervolgens kappot vervelen.
Oh, ze werken met het lvs dus een toets verprutsen is niet zo'n drama. Was alleen boos op zoonlief ;)
Maar er zijn veel kids die thuis de ondersteuning missen omdat de ouders de taal niet machtig zijn. Er worden dan ook inhaallessen en extra lessen gegeven voor wie dat nodig heeft. En als je op de scorelijst kijkt, zit deze school boven gemiddeld. Dus een echt zwakke school is het niet. Beetje apart, dat dan weer wel :s)
If they say
pi_203574140
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:38 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Doet een school ook niet. Is echt wel duidelijk welk niveau een kind heeft.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 19:52:38 #181
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_203574234
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:39 schreef Vicky het volgende:

[..]
zo mij mogelijk op smeren is het advies.
Dit. Koelen, koelen, koelen tot je een ons weegt en daarna met rust laten.
pi_203574638
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 18:50 schreef vencodark het volgende:
En ik neem aan dat je voor elk uur betaald wordt?
Het zal je verbazen hoeveel (sommige) leerkrachten in eigen tijd doen... Dus daar zou ik niet zomaar van uit gaan.
Mijn klas zat vandaag ook thuis wegens geen invaller. Ik vind het heel rot, maar het is toch echt zo. (Was het geen corona geweest, had ik me opgepept met pcm en de dag wel volgemaakt, moet ik eerlijk zeggen)
  dinsdag 8 februari 2022 @ 20:18:17 #183
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203574695
Helaas kan ik meedoen aan de opsom hier. Positieve Max :{

Duimen jullie even mee dat mijn testuitslag negatief is? Quarantaine kan ik er even echt niet bij hebben hier. Al moeten we daar dan ook maar weer mee dealen, maar eeeeeeeeven niet aub.
pi_203574742
Aaah shit @Quoi, daar zit je nu helemaal niet op te wachten natuurlijk. Ik duim dat het jou bespaard blijft!
pi_203574751
@Quoi, hopelijk slaat het jou over. Sterkte! :*
  dinsdag 8 februari 2022 @ 21:25:12 #186
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_203575608
@Quoi ik duim voor jou :*
pi_203576141
Duimen maar, @Quoi!

Dochter heeft hier na de positieve zelftest ook een positieve pcr-test gehad - toch corona dus, zoals ik al dacht. En de rest van het gezin test nog steeds negatief. Het kan dus.
pi_203576842
Wat balen Quoi :( zal voor hem ook wel vervelend zijn, denkt hij dat hij voor niets gevaccineerd is. Hopelijk heeft hij weinig klachten en blijft het jou bespaard!
  dinsdag 8 februari 2022 @ 22:50:46 #189
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203576897
Man zonet een tuurstreepje.
Zoon een lichter tuurstreepje. Die zag de rest niet dus die deed een test opnieuw en had toen geen streepje.
Dus ik kon niet achter blijven… heel licht streeepje ook. Nauwelijks waarneembaar.
Niet. Heel. Handig. Ik moest morgen de rapporten in orde maken.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 22:51:18 #190
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203576905
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:14 schreef F_r het volgende:
Au!
  dinsdag 8 februari 2022 @ 22:52:17 #191
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203576921
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:18 schreef Quoi het volgende:
Helaas kan ik meedoen aan de opsom hier. Positieve Max :{

Duimen jullie even mee dat mijn testuitslag negatief is? Quarantaine kan ik er even echt niet bij hebben hier. Al moeten we daar dan ook maar weer mee dealen, maar eeeeeeeeven niet aub.
Oei, das klote!
pi_203576976
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:59 schreef amaranta het volgende:
Mijn wekelijkse zondagse zelf-test zit er weer op. Gelukkig negatief
Fok!wet :@
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 22:50 schreef amaranta het volgende:
Man zonet een tuurstreepje.
Zoon een lichter tuurstreepje. Die zag de rest niet dus die deed een test opnieuw en had toen geen streepje.
Dus ik kon niet achter blijven… heel licht streeepje ook. Nauwelijks waarneembaar.
Niet. Heel. Handig. Ik moest morgen de rapporten in orde maken.
Mijn tuurstreepje was 3 uur later helaas toch echt positief bij de GGD. Succes!

Ook beterschap en sterkte voor @Quoi en andere (met) positievelingen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 23:03:04 #193
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203577075
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 22:55 schreef Hupje het volgende:

[..]
Fok!wet :@
[..]
Mijn tuurstreepje was 3 uur later helaas toch echt positief bij de GGD. Succes!

Ook beterschap en sterkte voor @:Quoi en andere (met) positievelingen.
Oh dit gaat ook positief zijn. Ik ben een van de laatste collega’s die het nog niet gehad heeft
  woensdag 9 februari 2022 @ 07:57:00 #194
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203578287
Nog een plottwist: ik test negatief (GGD) w/ alleen mijn man (en Max dus) positief (thuistest) en duidelijk klachten :{

Kent iemand nog een leuk hotel voor weinig? :+
pi_203578297
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 07:57 schreef Quoi het volgende:
Nog een plottwist: ik test negatief (GGD) w/ alleen mijn man (en Max dus) positief (thuistest) en duidelijk klachten :{

Kent iemand nog een leuk hotel voor weinig? :+
Manman, dat zou wat zijn zeg, dat jij niet besmet blijft. Ik hoop het zo voor je! Ik zou een paar dagen met de camper op een camping gaan staan ;)
  woensdag 9 februari 2022 @ 08:01:10 #196
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203578309
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 07:59 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Manman, dat zou wat zijn zeg, dat jij niet besmet blijft. Ik hoop het zo voor je! Ik zou een paar dagen met de camper op een camping gaan staan ;)
Brrrrrrrr 8)7

Ik was vorige week grieperig met 1 gek dagje keelpijn. Dacht dat het vanwege de chemo was, maar misschien was ik toen wel aan de beurt.
pi_203578321
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 08:01 schreef Quoi het volgende:

[..]
Brrrrrrrr 8)7

Ik was vorige week grieperig met 1 gek dagje keelpijn. Dacht dat het vanwege de chemo was, maar misschien was ik toen wel aan de beurt.
Ik hoop het eigenlijk voor je, dat dat het was. Dan ben je er vanaf.

Geen verwarming in de camper?
  woensdag 9 februari 2022 @ 08:13:24 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203578403
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 08:03 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik hoop het eigenlijk voor je, dat dat het was. Dan ben je er vanaf.

Geen verwarming in de camper?
Nee, dat was iets wat we op den duur wel wilden laten plaatsen. Tot nu toe mooiweercampers wij :P
pi_203578524
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 08:13 schreef Quoi het volgende:

[..]
Nee, dat was iets wat we op den duur wel wilden laten plaatsen. Tot nu toe mooiweercampers wij :P
Terecht ook wel :D Wij hebben een klein straalkacheltje wat heel goed verwarmt. Dan is de hele camper binnen 10 minuten lekker warm. Maar daarvoor hebben we wel elektriciteit nodig.
pi_203578637
Hopelijk blijft het negatief Quoi!
Je zou inderdaad bijna elders gaan slapen tot het thuis klaar is. Wanneer is je 2e chemo?

We hebben hier een hangerige Juul, ze heeft ook matig geslapen. Maar 0 verkoudheidsklachten of andersoortige klachten. Gewoon hangerig. Hopelijk trekt ze gedurende de dag bij. Maandag heeft verloofde onderzoeken dus laat het maar even allemaal voorbij gaan nog.
pi_203578756
Oh Quoi, wat rot dat ze nu toch positief testen. Als het haalbaar is, zou ik serieus kijken naar een vakantiehuisje oid voor de komende week! :*

Amaranta, is het een optie om snel alle spullen naar huis te halen voor de rapporten? Met een heel licht tuurstreepje zonder noemenswaardige klachten zou ik dat wel aandurven (in die staat heb ik ook schoolwerk voor de kinderen opgehaald omdat ze anders niks thuis zouden hebben).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203579072
@Quoi, ik hoop dat je negatief blijft. Ergens anders een weekje bivakkeren wordt wel aanlokkelijk..

@exode, zou fijn zijn al je het bij jullie voorbij gaat tot de onderzoeken klaar zijn.

@amaranta, dat is ook lastig. Zou je nog in de avond op school aan de slag kunnen? De buurvrouw gaat ook na kantoortijd nog even naar haar werk om de dingen te doen die perse op locatie kunnen. Fijn is het niet, maar het werkt. En dan heeft ze overdag tijd voor de kinderen die ook thuis zijn.
pi_203579276
Maar even heel zwart-wit, dat virus overleeft ook op materialen hè. De werkgever van mijn man deed exact hetzelfde, 's avonds naar kantoor want dan was er niemand. Binnen een week waren alle overige mensen op kantoor ook besmet. Dat zegt niet 100% dat het voor al deze mensen van kantoor is gekomen, maar het was wel iets te toevallig dat dat gebeurde, vooral omdat in die periode de besmettingscijfers laag waren en hij niet op kantoor was geweest op de dagen voor zijn besmetting.

Ik zou serieus not amused als een besmette collega toch 's avonds op kantoor zit en potentieel virus achterlaat op allerlei materialen.
pi_203579312
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 09:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
Maar even heel zwart-wit, dat virus overleeft ook op materialen hè. De werkgever van mijn man deed exact hetzelfde, 's avonds naar kantoor want dan was er niemand. Binnen een week waren alle overige mensen op kantoor ook besmet. Dat zegt niet 100% dat het voor al deze mensen van kantoor is gekomen, maar het was wel iets te toevallig dat dat gebeurde, vooral omdat in die periode de besmettingscijfers laag waren en hij niet op kantoor was geweest op de dagen voor zijn besmetting.

Ik zou serieus not amused als een besmette collega toch 's avonds op kantoor zit en potentieel virus achterlaat op allerlei materialen.
Voor het goeie zou je dan ook zelf de boel moeten schoonmaken/ontsmetten.
Áls je zou gaan.
pi_203579489
Ik mag niet eens na 18 uur het kantoor in.

Wat een gedoe zo allemaal zeg. Al die positieve testen. Wij negeren het zoveel mogelijk. Dan weer iemand van de BSO, dan weer iemand van de scouting. Zolang iedereen thuis klachtenvrij is, neem ik het voor kennisgeving aan.
pi_203579577
quote:

Als ik haar werk goed ken, dan heeft ze een eigen werkplek. Anders had iemand anders dat werk ook wel kunnen doen . Maar je hebt gelijk. Je bent niet 100% safe.. maar de rest daar werkt ook met kinderen, dus dat zijn toch al van die bommetjes :o

[ Bericht 2% gewijzigd door Deepfreeze op 09-02-2022 10:06:09 ]
pi_203579697
Maar als je met zo'n lichte streep niet hoest, niest en niet met je handen aan je gezicht zit en vervolgens aan spullen dan lijkt de kans me toch heel klein hoor. En ff je handen ontsmetten voor je naar binnen gaat en mondkapje op helpt dan ook wel. En als ik amaranta goed begrijp hebben bijna al dr collega's het al gehad :P in haar geval zou ik het wel aandurven even snel spullen op te halen.

Balen van de positieve testen in huis quoi, kan je eventueel bij familie of vrienden verblijven?
pi_203580132
Ik denk dat met de huidige besmettingscijfers een simpel bezoekje aan de supermarkt al niet echt ‘veilig’ is. Ontlopen gaat toch niet lukken.
pi_203580136
@Quoi, mooi dat je negatief bent, nu duimen dat je dat ook blijft :* hopen dat dat rare dagje van vorige week, het dan was voor je... Ergens logeren een optie?

@amaranta, succes met de tuurstreepjes...

@exode, hopelijk ontspringen jullie de dans ook nog even voorlopig!

Vanmorgen met de oudste, inmiddels zonder klachten weer, naar de GGD geweest, en maar weer afwachten.
Het was druk, maar het liep wel door gelukkig.
pi_203580243
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 10:48 schreef LeSage het volgende:
Ik denk dat met de huidige besmettingscijfers een simpel bezoekje aan de supermarkt al niet echt ‘veilig’ is. Ontlopen gaat toch niet lukken.
Ik hoor toch ook best wat mensen die met een rest verkoudheid op dag 8 toch weer gaan werken. Of de kinderen naar school sturen. Ik snap dat het onhandig is, maar die regels zijn er niet voor niks denk ik dan..

Dan voel ik me weer bijna te braaf. :P
  woensdag 9 februari 2022 @ 11:09:13 #211
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203580323
Dank voor het meedenken over de rapporten. Ik ben net weer wakker. Had gisteren nergens last van. Deed alleen een test omdat man dus positief was. Maar heb echt hele erge hoofdpijn, spierpijn en heb al een keer moeten overgeven. Dus.. best beroerd.
  woensdag 9 februari 2022 @ 11:09:32 #212
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_203580326
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 10:59 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Ik hoor toch ook best wat mensen die met een rest verkoudheid op dag 8 toch weer gaan werken. Of de kinderen naar school sturen. Ik snap dat het onhandig is, maar die regels zijn er niet voor niks denk ik dan..

Ik ben ook te braaf. Morgen op dag 13 ga ik mijn dochter zelf naar school brengen en boodschappen doen. Voelt al verkeerd maar wil er even uit :+. Daarna ben ik waarschijnlijk op maar goed.
pi_203580524
Dat klinkt heel vervelend Amaranta, beterschap! Hopelijk snel weer op de been.
pi_203580538
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 10:59 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

De regels zijn natuurlijk ook maar gewoon door een aantal mensen verzonnen uiteindelijk. Daar zit geen absolute zekerheid achter. Als ze vandaag in een persconferentie zeggen dat het niet meer nodig is om met restklachten thuis te blijven neemt iedereen dat voor waar aan, terwijl er niets aan de situatie veranderd is.
Er zit echt wel een beetje logica achter regels, maar we zijn de afgelopen 2 jaar wel af en toe helemaal regeltjesgek geworden. Ik ben daar zelf ook eentje van, maar probeer mezelf juist af en toe bewust te maken dat de coronaregels geen absolute wetenschap zijn, maar dat ze worden bedacht door mensen met heel veel andere belangen dan alleen onze gezondheid.

Klink ik dadelijk helemaal wappie, niet mijn bedoeling, ik zie geen complottheorieën hoor. Maar wel dat we met z’n allen af en toe de realiteit een beetje kwijt zijn geraakt.

SPOILER
pi_203580554
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 11:09 schreef amaranta het volgende:
Dank voor het meedenken over de rapporten. Ik ben net weer wakker. Had gisteren nergens last van. Deed alleen een test omdat man dus positief was. Maar heb echt hele erge hoofdpijn, spierpijn en heb al een keer moeten overgeven. Dus.. best beroerd.
Beterschap! Dit was ook mijn dag 1. Nu dag 3 en nog steeds hoofdpijn en verkouden }:|
  woensdag 9 februari 2022 @ 11:32:58 #216
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203580630
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 11:26 schreef LeSage het volgende:

[..]
De regels zijn natuurlijk ook maar gewoon door een aantal mensen verzonnen uiteindelijk. Daar zit geen absolute zekerheid achter. Als ze vandaag in een persconferentie zeggen dat het niet meer nodig is om met restklachten thuis te blijven neemt iedereen dat voor waar aan, terwijl er niets aan de situatie veranderd is.
Er zit echt wel een beetje logica achter regels, maar we zijn de afgelopen 2 jaar wel af en toe helemaal regeltjesgek geworden. Ik ben daar zelf ook eentje van, maar probeer mezelf juist af en toe bewust te maken dat de coronaregels geen absolute wetenschap zijn, maar dat ze worden bedacht door mensen met heel veel andere belangen dan alleen onze gezondheid.

Klink ik dadelijk helemaal wappie, niet mijn bedoeling, ik zie geen complottheorieën hoor. Maar wel dat we met z’n allen af en toe de realiteit een beetje kwijt zijn geraakt.

SPOILER
Ik probeer me dit ook maar telkens te bedenken. En dat het beperkende telkens juist die stomme regeltjes zijn, niet eens het ziekzijn. Ik probeer vooral logisch na te denken en dat houdt niet altijd in dat ik alle regels precies volg.
pi_203580740
Beterschap @amaranta!
pi_203580759
Zo moest vrouw in quarantaine, maar die avond was er een persconferentie en hoefde het ineens niet meer. Sjaak moest een tijdje later met de hele klas in quarantaine, die dinsdag thuis les, ‘s avonds persconferentie en de volgende dag weer allemaal in de klas. Waarom kon dat 24 uur eerder niet dan? Inderdaad, omdat het beleid bepaald wordt. Ik probeer het niet meer te snappen, maar ga er maar in mee. En blijf vooral zelf nadenken over wat ik fijn vind of wat ik goed acht.
pi_203580810
Ik wil het beleid absoluut niet goedpraten, sterker nog verre van, maar dat iets op dinsdag nog wel mocht en op woensdag niet meer of andersom is toch niet zo gek? Je kan niet met terugwerkende kracht dit soort beslissingen nemen.

Verder gezond verstand inderdaad. Wij zijn tijdens de lockdowns gewoon naar mijn moeder gegaan. Bij 0 klachten dan he. Geen Rutte zou ons tegen kunnen houden destijds. Ze had deels mantelzorg nodig en deels was ze ontzettend eenzaam.
pi_203580916
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 11:48 schreef exode het volgende:
Ik wil het beleid absoluut niet goedpraten, sterker nog verre van, maar dat iets op dinsdag nog wel mocht en op woensdag niet meer of andersom is toch niet zo gek? Je kan niet met terugwerkende kracht dit soort beslissingen nemen.

Verder gezond verstand inderdaad. Wij zijn tijdens de lockdowns gewoon naar mijn moeder gegaan. Bij 0 klachten dan he. Geen Rutte zou ons tegen kunnen houden destijds. Ze had deels mantelzorg nodig en deels was ze ontzettend eenzaam.
Ja, dat is ook waar. Maar het voelde toch raar dat de oudste zonder klachten eerst in quarantaine moest, daarna weer wel naar school kon. En een dag daarna zelf klachten kreeg en positief testte. De kans was megagroot dat het zou gebeuren en die ene dag op school voelde daarom niet goed na maanden gehamer op quarantaine. Ik had ook het gevoel dat ik me moest verontschuldigen richting school. Onzin, want nieuwe regels, etc. Maar aan dat gevoel kan je weinig veranderen.

@amaranta, bluhhh, beterschap!
Maar ook hier voelt het vast 'beter' dat je rapporten niet kan schrijven omdat je ziek bent, dan omdat je zonder klachten thuis in isolatie zit :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203580926
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 11:27 schreef LeSage het volgende:

[..]
Beterschap! Dit was ook mijn dag 1. Nu dag 3 en nog steeds hoofdpijn en verkouden }:|
Dag 4 doe ik nu zonder hoofdpijn en zonder paracetamol *O* Alleen nog een zeehondenblaf en snot.
pi_203580986
@Phaidra Ik vind het ergens ook sneu dat een vriendinnetje van J waarschijnlijk door hem besmet is. Als de klassequarantaine regel nog had bestaan, was J thuis geweest voordat hij besmettelijk was. Maar ja, hij had echt 0,0 klachten dus dit hadden we niet kunnen weten.

Ik ben wel blij dat ik mijn vrijwilligerswerk af heb gezegd toen J besmet bleek. Voelde niet goed om te gaan ondanks booster. En inderdaad, 8 uur later had ik ook symptomen en een positieve test.
pi_203581197
Ik ben van team gezond verstand. Maar als je een kind op dag 8 met milde klachten naar school stuurt, dan is er de kans dat ze de klasgenoten besmetten. Dan kies je bijv voor je eigen onhandigheid met werk vs het beschermen van anderen. Bij gezond verstand moet je nog steeds met anderen rekening houden..
D zijn buurmeisje in de klas, haar moeder moet komende week worden geopereerd. Dus ik denk er niet aan om hem eerder naar school te sturen..

Maar ik overweeg wel om snel wat boodschapjes te doen morgenochtend. Dat vluchtige contact is toch anders
pi_203581701
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 12:12 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ben van team gezond verstand. Maar als je een kind op dag 8 met milde klachten naar school stuurt, dan is er de kans dat ze de klasgenoten besmetten. Dan kies je bijv voor je eigen onhandigheid met werk vs het beschermen van anderen. Bij gezond verstand moet je nog steeds met anderen rekening houden..
D zijn buurmeisje in de klas, haar moeder moet komende week worden geopereerd. Dus ik denk er niet aan om hem eerder naar school te sturen..

Maar ik overweeg wel om snel wat boodschapjes te doen morgenochtend. Dat vluchtige contact is toch anders
Ja, maar dat is ook nog steeds tegen de regels, op dag 8 met milde klachten naar school. Toen de oudste naar school ging, was dat gewoon volgens de nieuwe regels toegestaan. En dan kies ik voor gewoon goed onderwijs in plaats van in 2 uurtjes wat rekenen en taal doen en je verder stierlijk vervelen. Dat het voor ons ook makkelijker was, was een fijne bijkomstigheid, niet de hoofdreden om te kiezen voor tóch naar school.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203582105
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 12:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja, maar dat is ook nog steeds tegen de regels, op dag 8 met milde klachten naar school. Toen de oudste naar school ging, was dat gewoon volgens de nieuwe regels toegestaan. En dan kies ik voor gewoon goed onderwijs in plaats van in 2 uurtjes wat rekenen en taal doen en je verder stierlijk vervelen. Dat het voor ons ook makkelijker was, was een fijne bijkomstigheid, niet de hoofdreden om te kiezen voor tóch naar school.
Maar ze bestaan dus. Die hun kind wel sturen met een lichte snotneus op dag 8. Omdat het niet handig is met het werk van de ouders. Er zijn altijd wel ouders die dingen naar hun eigen plan sturen ipv rekening te houden met anderen. Dat is al vanaf de eerst weken zo. De regels blijven ook veranderen en misschien is het over een week wel weer prima om met een snotneus naar school te gaan. Maar ik hou er nu wel rekening mee.

Wij zingen die 2e week ook wel uit. Daar hebben onze jongens geen probleem mee. Dat scheelt wel weer.
  woensdag 9 februari 2022 @ 13:08:34 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_203582242
"Omdat het niet handig is met het werk van de ouders" sorry, uit de mond van iemand die niet werkt maakt zo'n uitspraak me bijna ziedend. Enig idee hoe ontzettend veel offers we al hebben moeten brengen met zijn allen, en nu met een of andere rage variant die onderhand iedereen al besmet heeft valt er niet meer tegen te vechten. Het gaat onderhand echt wel wat verder dan "niet handig". Mensen raken goddomme hun inkomen kwijt. En waarvoor.

Maar misschien moet ik hier gewoon maar ff niet meer komen.
disclaimer
pi_203582262
quote:

RIVM zegt daar dit over

Oppervlakken
De kans dat het coronavirus SARS-CoV-2 zich verspreidt via pakketjes of oppervlakken (bijvoorbeeld een deurklink, winkelwagen of toetsenbord) lijkt klein. In het laboratorium is weliswaar aangetoond dat dit kan, maar dat was bij ideale omstandigheden die in de praktijk zelden zullen voorkomen.
pi_203582334
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:08 schreef SQ het volgende:
"Omdat het niet handig is met het werk van de ouders" sorry, uit de mond van iemand die niet werkt maakt zo'n uitspraak me bijna ziedend. Enig idee hoe ontzettend veel offers we al hebben moeten brengen met zijn allen, en nu met een of andere rage variant die onderhand iedereen al besmet heeft valt er niet meer tegen te vechten. Het gaat onderhand echt wel wat verder dan "niet handig". Mensen raken goddomme hun inkomen kwijt. En waarvoor.

Ik snap dat dit je raakt. :*

Maar ik denk dan ook niet dat jij een kind met corona en nog klachten niet naar school stuurt toch?
  woensdag 9 februari 2022 @ 13:13:29 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_203582353
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:12 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Ik snap dat dit je raakt. :*

Maar ik denk dan ook niet dat jij een kind met corona en nog klachten niet naar school stuurt toch?
Geen idee, ik test mijn kinderen niet meer. I'm out. Na bijna 2 jaar vol begrip en braafheid ben ik dan ook eindelijk gepolariseerd.
disclaimer
pi_203582356
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:08 schreef SQ het volgende:

Jou nog niet toch?

Ik dacht ook dat ik immuun was, maar ondertussen lig ik toch redelijk naar adem te happen van 'ja maar omikron is net een verkoudheid, of nog minder'. Verdomd oncomfortabel om niet te kunnen gaan liggen zonder dat je longen voelen alsof er iemand op gaat zitten.
pi_203582358
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 12:12 schreef Deepfreeze het volgende:
bij deze variant betwijfel ik dat ten zeerste... :{
pi_203582378
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:13 schreef SQ het volgende:

[..]
Geen idee, ik test mijn kinderen niet meer. I'm out. Na bijna 2 jaar vol begrip en braafheid ben ik dan ook eindelijk gepolariseerd.
Maar, dan mogen verkouden kinderen ook gewoon naar school op dag 7 dus hou je je nog steeds aan de regels (8>
pi_203582386
@SQ tsjee. Ik zet zovaak bij mijn posts dat ik makkelijk praten heb.

Maar als ik nu mijn kind naar school stuur, hij zijn vriendin besmet en daardoor die moeder niet geopereerd kan worden. Of als hij juf besmet en daarmee de hele klas thuis zit. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Die regels verdwijnen snel genoeg. Ik weet genoeg mensen die in de knoop zitten. En toch moet je ook blijven kijken naar anderen.
  woensdag 9 februari 2022 @ 13:16:23 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_203582404
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:14 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Maar, dan mogen verkouden kinderen ook gewoon naar school op dag 7 dus hou je je nog steeds aan de regels (8>
Precies. Niet testen = geen covid.
En natuurlijk weet ik echt wel dat het een kutziekte is en dat je er echt ellendig van kunt zijn, dat bagatelliseer ik niet. Maar het is niet meer te bevechten. Dus ik stap maar in de flow. Kijken waar we uitkomen.
disclaimer
pi_203582409
En daar kwam de NOS al tussendoor met een pushmelding.. nog 2-3 weekjes en dan mogen we waarschijnlijk los..
pi_203582447
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
RIVM zegt daar dit over

Oppervlakken
De kans dat het coronavirus SARS-CoV-2 zich verspreidt via pakketjes of oppervlakken (bijvoorbeeld een deurklink, winkelwagen of toetsenbord) lijkt klein. In het laboratorium is weliswaar aangetoond dat dit kan, maar dat was bij ideale omstandigheden die in de praktijk zelden zullen voorkomen.
Toch blijf ik erbij dat je gewoon niet besmet op kantoor hoort te zitten. Zelfs de kleine kans dat je er een collega mee besmet vind ik het niet waard. Nog even los van het feit dat je geacht wordt thuis te blijven als je besmet bent.

Zie wat er bij ons thuis gebeurd is, een kind in de klas van mijn dochter komt toch met klachten (hoesten en hoofdpijn) naar school gedurende 2 dagen, maar inmiddels ben ik ook besmet. De keuze van de ouders van betreffend kind heeft er dus wel indirect voor gezorgd dat ik inmiddels 3 weken, waarvan 2 weken indirect door hen binnen zit. Ik vind daar wel wat van ja.
pi_203582451
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:15 schreef Deepfreeze het volgende:
@:SQ tsjee. Ik zet zovaak bij mijn posts dat ik makkelijk praten heb.

Maar als ik nu mijn kind naar school stuur, hij zijn vriendin besmet en daardoor die moeder niet geopereerd kan worden. Of als hij juf besmet en daarmee de hele klas thuis zit. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Die regels verdwijnen snel genoeg. Ik weet genoeg mensen die in de knoop zitten. En toch moet je ook blijven kijken naar anderen.
Nee, maar je weet ook niet wie je per ongeluk besmet in de supermarkt toch? Misschien wel de moeder van een doodziek kind dat echt even iets moest halen en dan in een gangpad iemand tegenkomt die in quarantaine hoort maar in de ah loopt
pi_203582573
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:18 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Nee, maar je weet ook niet wie je per ongeluk besmet in de supermarkt toch? Misschien wel de moeder van een doodziek kind dat echt even iets moest halen en dan in een gangpad iemand tegenkomt die in quarantaine hoort maar in de ah loopt
Als het niet hoeft doe ik het niet. Of dan gaat mijn man die vandaag wel klachtenvrij is. Dus dan zet ik die joker in ;)

Maar mijn gezonde verstand zegt dat mijn kind 5 uur naast iemand wel genoeg virus kan bezorgen. Waar ik met diezelfde klachten in 5 seconden dat niet voor elkaar krijg..
Ik volg de regels ook niet 100%. Zo heilig ben ik dan ook weer niet. :P
  Manager PR/Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 13:28:18 #239
269689 crew  Viv
pi_203582648
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:13 schreef SQ het volgende:

[..]
Kom in Zweden wonen, hier is het landelijk beleid om niet meer te testen. *O* :*
pi_203582676
Positief getest met klachten is gewoon thuisblijven toch? Of ben ik nou gek en mis ik de clou van de discussie.

Als iemand mij besmet in de supermarkt, bij de apotheek, via school terwijl degene weet dat ie nog besmettelijk is, word ik toch wel flink nijdig hoor.

En ik snap je SQ, het is gewoon amper meer te doen zo. De scouting van B geeft aan dat ie moet testen omdat 1 kind uit zijn groep positief is getest. Dat is niet de regel en B heeft 0 klachten dus die ga ik echt niet testen nu. Zodra hij klachten krijgt, gaan we weer aan de gang met stokjes in zijn neus.
Ik werk al bijna 9 weken op halve kracht. Er komt voor mij een enorm drukke periode aan. Als ik mijn kinderen nu steeds moet gaan thuishouden zonder klachten, kan ik wel ontslag gaan nemen.
pi_203582681
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:18 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Toch blijf ik erbij dat je gewoon niet besmet op kantoor hoort te zitten. Zelfs de kleine kans dat je er een collega mee besmet vind ik het niet waard. Nog even los van het feit dat je geacht wordt thuis te blijven als je besmet bent.

Zie wat er bij ons thuis gebeurd is, een kind in de klas van mijn dochter komt toch met klachten (hoesten en hoofdpijn) naar school gedurende 2 dagen, maar inmiddels ben ik ook besmet. De keuze van de ouders van betreffend kind heeft er dus wel indirect voor gezorgd dat ik inmiddels 3 weken, waarvan 2 weken indirect door hen binnen zit. Ik vind daar wel wat van ja.
Maar heel eerlijk, je weet toch helemaal niet of je het van dat kind hebt gekregen?

Ik kan echt niet zeggen van wie ik het gekregen heb. Dikke kans dat het via mijn besmette kind is gekomen, maar mijn beide werkgevers zijn ook besmet. Kan het ook van zijn.
Ik ben vrijdag in de kroeg geweest, wie weet had iemand het daar wel?

Je weet het niet, en dat is maar goed ook, want dan gaan we elkaar allemaal beschuldigen.

En oordeel nou niet allemaal over waarom een kind wel of niet met welke klachten naar school gaat. En welke collega toch naar kantoor kwam terwijl er misschien ergens een klein risico zat. We zijn niet allemaal heilig.

SQ, ik had me ook voorgenomen niet meer te testen, maar kon er bij Mijm en mezelf niet echt onderuit met flinke koorts. Overigens niet meer naar de GGD geweest, positieve zelftest met klachten vond ik wel genoeg. We blijven gewoon die week binnen en daarna weer lekker door met leven.
pi_203582783
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:18 schreef tombolafan het volgende:

[..]
maar de kans dat je iemand besmet in de supermarkt is echt minimaal. Meeste besmettingen moet je toch wel wat tijd met elkaar doorbrengen, van langs elkaar lopen raak je echt niet zomaar besmet...
pi_203582785
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:29 schreef exode het volgende:
Positief getest met klachten is gewoon thuisblijven toch? Of ben ik nou gek en mis ik de clou van de discussie.

Zou je zeggen. Maar niet iedereen doet dat. Die sturen een kind met klachten naar school (ongetest of positief getest met de laatste milde klachten).
En dan zitten ze dus uren met andere kinderen/leerkrachten in een klas. Dan gaat het heel snel. En die kinderen kunnen het wel hebben (meestal). Maar die besmetten weer hun ouders en is er en tekort aan leerkrachten, ziekenhuispersoneel, thuiszorg etc..
pi_203582828
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:29 schreef LeSage het volgende:

[..]
Maar heel eerlijk, je weet toch helemaal niet of je het van dat kind hebt gekregen?

Ik kan echt niet zeggen van wie ik het gekregen heb. Dikke kans dat het via mijn besmette kind is gekomen, maar mijn beide werkgevers zijn ook besmet. Kan het ook van zijn.
Ik ben vrijdag in de kroeg geweest, wie weet had iemand het daar wel?

Je weet het niet, en dat is maar goed ook, want dan gaan we elkaar allemaal beschuldigen.

En oordeel nou niet allemaal over waarom een kind wel of niet met welke klachten naar school gaat. En welke collega toch naar kantoor kwam terwijl er misschien ergens een klein risico zat. We zijn niet allemaal heilig.

SQ, ik had me ook voorgenomen niet meer te testen, maar kon er bij Mijm en mezelf niet echt onderuit met flinke koorts. Overigens niet meer naar de GGD geweest, positieve zelftest met klachten vond ik wel genoeg. We blijven gewoon die week binnen en daarna weer lekker door met leven.
In dit geval zijn we daar wel 99% zeker van. Mijn dochter had voor de besmetting een week in totale isolatie op haar kamer gezeten, ging 3 dagen naar school, waarvan de eerste 2 naast de hoestende klasgenoot en werd de 4e dag wakker met klachten. Ze is niet binnen 1.5 meter van andere kinderen geweest omdat ze juist door alle besmettingen retevoorzichtig was. Maarja tegen 2 dagen volledig ondergehoest worden kan niemand op. Alle kinderen rondom het hoestende kind bleken een paar dagen later besmet. Het was net een olievlek doe zich verspreidde in de klas. }:|
pi_203583026
Ik ben in deze hele pandemie (positief) verrast dat geen enkele letseladvocaat erin is gestapt. Dit is echt gouden business.
pi_203583110
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:43 schreef exode het volgende:
Ik ben in deze hele pandemie (positief) verrast dat geen enkele letseladvocaat erin is gestapt. Dit is echt gouden business.
Zou dat niet nog gaan gebeuren? Ook groepen mensen/bedrijven tegen de staat.
En dan aan de ene kant mensen die schade hebben door te weinig ingrijpen. En anderen door teveel. Dat kan best nog eens een bende worden de komende jaren |:(
pi_203583201
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:47 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Zou dat niet nog gaan gebeuren? Ook groepen mensen/bedrijven tegen de staat.
En dan aan de ene kant mensen die schade hebben door te weinig ingrijpen. En anderen door teveel. Dat kan best nog eens een bende worden de komende jaren |:(
Als werkgever zit je in een spagaat, je bent verplicht je medewerkers een veilige werkplek te bieden. Als ik ga werken en Pietje naast me zit besmet naast me (bewust) en ik word ziek, kan je je werkgever aansprakelijk stellen.
Ik moet dan wel goed ziek worden of overlijden overigens. De snotdoekjes declareren is niet de moeite.
pi_203583898
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:50 schreef exode het volgende:

[..]
Als werkgever zit je in een spagaat, je bent verplicht je medewerkers een veilige werkplek te bieden. Als ik ga werken en Pietje naast me zit besmet naast me (bewust) en ik word ziek, kan je je werkgever aansprakelijk stellen.
Ik moet dan wel goed ziek worden of overlijden overigens. De snotdoekjes declareren is niet de moeite.
Maar als ik naar mijn werkgever kijk, die zegt steeds: thuis werken is de norm. Er is plek voor 25 mensen op kantoor (verdeeld over 3 verdiepingen, je kan 20 meter afstand houden van anderen als je zou willen) voor als thuis werken fysiek of mentaal niet mogelijk is. Op kantoor is op elke hoek handgel beschikbaar. Bij wastafels en keukentje staat hoe je je handen moet wassen. Er is een verplichte looprichting en mondkapjes zijn verplicht als je je verplaatst. Bureaus zijn deels niet beschikbaar, zodat afstand is geborgd, poetsdoekjes worden ruim aangeboden voor als je je bureau wil schoonmaken. Als een collega claimt dat hij op kantoor besmet is geraakt en de werkgever aansprakelijk stelt, lijkt me dat bij voorbaat een verloren zaak. Niemand verplicht hem om naar kantoor te komen en als je wel komt, zijn er voldoende mogelijkheden om afstand te houden en veilig te werken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203583990
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Maar als ik naar mijn werkgever kijk, die zegt steeds: thuis werken is de norm. Er is plek voor 25 mensen op kantoor (verdeeld over 3 verdiepingen, je kan 20 meter afstand houden van anderen als je zou willen) voor als thuis werken fysiek of mentaal niet mogelijk is. Op kantoor is op elke hoek handgel beschikbaar. Bij wastafels en keukentje staat hoe je je handen moet wassen. Er is een verplichte looprichting en mondkapjes zijn verplicht als je je verplaatst. Bureaus zijn deels niet beschikbaar, zodat afstand is geborgd, poetsdoekjes worden ruim aangeboden voor als je je bureau wil schoonmaken. Als een collega claimt dat hij op kantoor besmet is geraakt en de werkgever aansprakelijk stelt, lijkt me dat bij voorbaat een verloren zaak. Niemand verplicht hem om naar kantoor te komen en als je wel komt, zijn er voldoende mogelijkheden om afstand te houden en veilig te werken.
Dan zit besmette Pietje dus niet naast je.

Werkgeversaansprakelijkheid is heel breed en vooral als de aasgieren van letselschade advocaten zich ermee gaan bemoeien.
pi_203584011
@SQ ik heb ook niet gewerkt toen beide kinderen thuis waren met covid. Eerst was ik zelf ook echt ziek, dus ziekgemeld. Qua klachten had ik wellicht na het weekend weer kunnen starten, maar ik heb bewust gekozen om de ziekmelding nog te laten staan. De jongste moest echt bijblijven met school (hij zit in groep 3 en heeft erg veel moeite met lezen, hij kon echt niet 2 weken missen omdat wij moeten werken), en daar was ik ook echt de hele (school)dag mee bezig. Daarna was ik op. Deels door covid, deels door alle stress en gedoe. Toen de jongste donderdag weer naar school mocht, heb ik me pas weer beter gemeld. En eigenlijk was het beter dat ik wat extra hersteltijd had, want het verloop van covid is best grillig en soms lijkt het een dag best te gaan en is de dag erna toch weer prut.

Het waren pittige weken, maar ik ben toch ergens wel blij dat we het nu allemaal met zekerheid hebben gehad. Goede hoop dat het met een paar weken klaar is met alle gedoe.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203584050
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:38 schreef exode het volgende:

[..]

Werkgeversaansprakelijkheid is heel breed en vooral als de aasgieren van letselschade advocaten zich ermee gaan bemoeien.
Hij kan best naast me zitten (negeren van alle richtlijnen is natuurlijk een mogelijkheid, het blijven mensen :+), maar de werkgever is dan niet verantwoordelijk. Of denk ik dan te simpel?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203584124
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Hij kan best naast me zitten (negeren van alle richtlijnen is natuurlijk een mogelijkheid, het blijven mensen :+), maar de werkgever is dan niet verantwoordelijk. Of denk ik dan te simpel?
Of ik te ingewikkeld, ik doe dit werk te lang denk ik.
Ik heb wel simpelere casussen gezien in de afgelopen jaren. Je bent als werkgever aansprakelijk voor schade die een werknemer tijdens werktijd op de werkplek oploopt. Dan komt wel de zorgplicht om de hoek kijken. Dus als jouw werkgever echt perfect alle protocollen heeft opgevolgd die er nu gelden, hebben ze kans om er onderuit te komen.
pi_203584300
En wat als de zorgplicht voor je personeel in de knoop komt met je zorgplicht/recht op lesuren voor leerlingen. Dat hadden we vorig jaar een korte periode, waarbij school strenger wilde dan de po-raad/overheid. Maar dat is in goed overleg opgelost. Dat hoeft niet via de rechter natuurlijk ;)
pi_203584449
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:35 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
In dit geval zijn we daar wel 99% zeker van. Mijn dochter had voor de besmetting een week in totale isolatie op haar kamer gezeten, ging 3 dagen naar school, waarvan de eerste 2 naast de hoestende klasgenoot en werd de 4e dag wakker met klachten. Ze is niet binnen 1.5 meter van andere kinderen geweest omdat ze juist door alle besmettingen retevoorzichtig was. Maarja tegen 2 dagen volledig ondergehoest worden kan niemand op. Alle kinderen rondom het hoestende kind bleken een paar dagen later besmet. Het was net een olievlek doe zich verspreidde in de klas. }:|
Had het hoestende kind ook echt corona dan?

En ook al weet je het 99% zeker, het is geen 100%.

Het kan ook een ander kind of een juf zijn zonder symptomen die iedereen aangestoken heeft.
pi_203584474
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:34 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Zou je zeggen. Maar niet iedereen doet dat. Die sturen een kind met klachten naar school (ongetest of positief getest met de laatste milde klachten).
En dan zitten ze dus uren met andere kinderen/leerkrachten in een klas. Dan gaat het heel snel. En die kinderen kunnen het wel hebben (meestal). Maar die besmetten weer hun ouders en is er en tekort aan leerkrachten, ziekenhuispersoneel, thuiszorg etc..
Datzelfde geldt voor volwassenen die 'echt even een boodschap moeten doen' en dan een kettingreactie veroorzaken.

En ja natuurlijk praat iedereen het voor zichzelf goed waarom juist hun keuze toch wel kan voor deze ene keer. Maar ga dan geen anderen veroordelen om hun keuze :D
pi_203584728
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:11 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Datzelfde geldt voor volwassenen die 'echt even een boodschap moeten doen' en dan een kettingreactie veroorzaken.

En ja natuurlijk praat iedereen het voor zichzelf goed waarom juist hun keuze toch wel kan voor deze ene keer. Maar ga dan geen anderen veroordelen om hun keuze :D
Ik zei toch al ergens dat ik ook niet heilig ben. :D
Maar er zit gewoon verschil tussen 10 minuten in de winkel lopen op einde klachten. Of 5 uur met klachten in een klas/werk zitten. Daar heb ik gewoon een mening over.

Mijn man heeft de boodschappen al gedaan. Ik kom er niet meer uit :P
pi_203584812
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:58 schreef Deepfreeze het volgende:
En wat als de zorgplicht voor je personeel in de knoop komt met je zorgplicht/recht op lesuren voor leerlingen. Dat hadden we vorig jaar een korte periode, waarbij school strenger wilde dan de po-raad/overheid. Maar dat is in goed overleg opgelost. Dat hoeft niet via de rechter natuurlijk ;)
Daar ben ik niet in thuis ;)
Ik ben meer thuis in medewerkers die over een kabel heen donderen of bij mensen thuiskomen die positief getest bleken te zijn.
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:51:49 #258
327807 Mariposas
יה&#14
pi_203585020
-klaag weg-
Dus ja, voor mij is het kappen met dat ziekelijke getest en door met het leven.

[ Bericht 30% gewijzigd door Mariposas op 09-02-2022 19:38:47 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_203585061
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:34 schreef exode het volgende:
of bij mensen thuiskomen die positief getest bleken te zijn.
Omgekeerd ook al? Dat de medewerkers een klant hebben besmet?
pi_203585076
@Mariposas , dat klinkt echt wel naar zeg. Hopelijk voor hem zijn dit echt de laatste hobbels en dan ook gewoon niet weet dit gedoe komend winter.

SPOILER
pi_203585261
Wat ontzettend vervelend @Mariposas
Ik denk dat er nog een hele berg met klachten tevoorschijn gaat komen nadat de maatregelen worden opgeheven. Zowel bij kinderen als bij volwassenen…

Iets luchtigers. Wie heeft er (ondanks corona ;)) al een vakantie geboekt? Waar gaat iedereen heen dit jaar? w/
Protège moi de mes désirs.
pi_203585283
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 16:13 schreef arvensis het volgende:
Wat ontzettend vervelend @:mariposas
Ik denk dat er nog een hele berg met klachten tevoorschijn gaat komen nadat de maatregelen worden opgeheven. Zowel bij kinderen als bij volwassenen…

Iets luchtigers. Wie heeft er (ondanks corona ;)) al een vakantie geboekt? Waar gaat iedereen heen dit jaar? w/
Geen zomervakantie geboekt, want we gaan denk ik gewoon weer lekker naar Hongarije.
Maar wel in april met een vriendin 4 dagen naar Londen O+

@Mariposas wat lijkt me dat lastig zeg. En ik kan het me ook gewoon heel goed voorstellen dat kinderen last hebben van alle onregelmatigheden en onzekerheden.
pi_203585287
quote:

Alleen voor de voorjaarsvakantie. Lekker naar Landal

We willen nog steeds naar Schotland, maar durven nog niet te boeken. Ik denk dat we in april maar eens gaan kijken wat er kan/mag.
pi_203585288
En om een beetje rust te kunnen krijgen zet ik dadelijk maar weer eens Encanto aan hier :P
pi_203585382
quote:

:Y wintersport staat al een jaar, verschoven van vorig jaar. Verder een midweekje Zeeland in de meivakantie en deze zomer naar Zweden (en twee nachten Oslo) *O* alles is te annuleren ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203585473
@Clubsoda , Zweden klinkt ook leuk! Die staat hier op het lijstje voor ooit ;)
pi_203585621
Wat naar die vastlopende kinderen :{

Ik stem ook voor 'gooi alles los' maar ik vind het overstromen van IC's dan ook weer niet de bedoeling dus ik snap dat dat niet zo makkelijk gedaan als gezegd is :+

Dus ik ben vooral blij dat ik niet in de regering zit _O-
pi_203585682
Wij willen graag weer eens een weekendje Londen doen, en er moet natuurlijk een babymoon komen. :7
Weet alleen nog niet waarheen, want wil eigenlijk wel lekker weer maar liever niet vliegen. Maargoed, we plannen dat meestal pas 1 of 2 maanden vantevoren dus dat zien we dan wel weer.
pi_203585712
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 16:16 schreef LeSage het volgende:
En om een beetje rust te kunnen krijgen zet ik dadelijk maar weer eens Encanto aan hier :P
Ze hadden toch studiedag bij jou, vandaag? Ben je de dag een beetje doorgekomen?
Hier ging de 'schooldag' goed, daarna kwam de meltdown :')
pi_203585752
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:55 schreef Elleska het volgende:

[..]
Omgekeerd ook al? Dat de medewerkers een klant hebben besmet?
Nee juist andersom.
Als 1 van onze medewerkers een klant besmet zou hebben, hoor ik dat overigens niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door exode op 09-02-2022 17:03:23 ]
pi_203585848
Eerste weekend van voorjaarsvakantie zit ik met mijn moeder, zus, neefje en B in een huisje in Zeeland. Het weekend van de Kerstvakantie wat uitgesteld wordt. Het lijkt er steeds meer op dat we een groter huis gaan boeken zodat verloofde en Juul ook mee kunnen.

Meivakantie gaan we naar Frankrijk, is geboekt, maar natuurlijk wel onder voorbehoud hier.

Zomervakantie willen we waarschijnlijk weer naar Zweden, maar dit keer zuidelijker. We boeken nog niets maar dat heeft meer met verloofde te maken uiteraard. Ik ga binnenkort bespreken met mijn manager of ik 5 weken vrij mag nemen. Ik denk het niet, dan wordt het 3,5 week en de rest op afstand werken.
pi_203585920
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 16:54 schreef exode het volgende:

[..]
Nee juist andersom.
dat snapte ik maar vroeg me af of jullie omgekeerd ook al waren tegengekomen.
Bij de concurrent blijkbaar wel. Niet bewust, de monteur had toen nog geen klachten dus kon er niets aan doen.
pi_203585939
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:06 schreef Elleska het volgende:

[..]
dat snapte ik maar vroeg me af of jullie omgekeerd ook al waren tegengekomen.
Bij de concurrent blijkbaar wel. Niet bewust, de monteur had toen nog geen klachten dus kon er niets aan doen.
Ik heb echt geen idee. Dat soort dingen komen niet bij mij terecht, in ieder geval niets over gehoord.
We hebben wel hele strenge protocollen. Zowel in de winkels als voor huisbezoeken. Sowieso reden onze monteurs tijdens de lockdowns alleen bij bepaalde meldingen.
pi_203586087
Wij gaan overigens naar Denemarken op vakantie O+ O+ O+
pi_203586104
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:22 schreef tombolafan het volgende:
Wij gaan overigens naar Denemarken op vakantie O+ O+ O+
O+
Wij bepalen ongeveer in welke periode vriend vrijneemt en dan kijken we 1 a 2 weken van te voren of we gaan en waarheen. Wij waren in Denemarken in de herfstvakantie, ik zou zo weer gaan.
pi_203586156
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:23 schreef Hupje het volgende:

[..]
O+
Wij bepalen ongeveer in welke periode vriend vrijneemt en dan kijken we 1 a 2 weken van te voren of we gaan en waarheen. Wij waren in Denemarken in de herfstvakantie, ik zou zo weer gaan.
Hier was het vooral de prijs die de periode bepaalde hahahahaha.

Ik wil al een tijdje maar we gingen tnt vaak met t gezin van m'n zusje naar Italië of Frankrijk.
Nog een paar dagen Legoland erbij aan t eind, ik ben zo blij :D
pi_203586774
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 16:51 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ze hadden toch studiedag bij jou, vandaag? Ben je de dag een beetje doorgekomen?
Hier ging de 'schooldag' goed, daarna kwam de meltdown :')
Oudste ging lekker naar opa en oma vandaag en jongste moest toch nog in quarantaine (laatste dag *O* ). Dus dat ging prima.
Oudste mag nu bij opa en oma logeren en wordt morgen naar school gebracht O+
En jongste zou dus theoretisch weer naar school mogen, maarrrrr juf zit in quarantaine :'( _O- :'(
Gelukkig heeft andere opa zich gemeld als redder en mag Mijm morgen een dagje vijver graven. Wel goed na een week veel te veel energie opbouwen thuis.

Al met al kom ik er nog redelijk mee weg hier tot nu toe!

Die afterschool meltdown is trouwens wel herkenbaar :* zouden die op een gegeven moment ook weer klaar zijn?
  woensdag 9 februari 2022 @ 18:39:31 #278
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203587226
Greetings from een hotelkamer. Kip massaman op schoot, biertje erbij, tv aan, boek mee. En nu gewoon negatief blijven testen tot vrijdag :X Ik kreeg een upgrade naar een jacuzzi toen ik vertelde waarom ik kwam O+

Vrijdag na mijn cocktail wel gewoon naar huis hoor.
pi_203587279
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 18:39 schreef Quoi het volgende:
Greetings from een hotelkamer. Kip massaman op schoot, biertje erbij, tv aan, boek mee. En nu gewoon negatief blijven testen tot vrijdag :X Ik kreeg een upgrade naar een jacuzzi toen ik vertelde waarom ik kwam O+

Wat goed, Q! Mijn duimen draaien voor je.
En wat een lieve service dat je die upgrade kreeg O+
pi_203587317
Oh wat lief van het hotel Quoi O+ en mijn duimen draaien ook voor je, hopelijk blijf je negatief testen :*
pi_203587403
quote:

Ja! Wij gaan kamperen in Zweden en daarna nog een paar daagjes Legoland. Camping en boot zijn geboekt, Legoland moeten we nog regelen. Echt zin in! De camping ziet er zo onwijs leuk uit en Legoland staat ook al een tijdje op onze wensenlijst, ik verheug me heel erg op de reactie van de kinderen als we het ze vertellen O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203587441
quote:

Oh wat een service O+
Naar dat het zo moet :*
Maar wel slim, ik duim voor negativiteit ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 18:51 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja! Wij gaan kamperen in Zweden en daarna nog een paar daagjes Legoland. Camping en boot zijn geboekt, Legoland moeten we nog regelen. Echt zin in! De camping ziet er zo onwijs leuk uit en Legoland staat ook al een tijdje op onze wensenlijst, ik verheug me heel erg op de reactie van de kinderen als we het ze vertellen O+.
Onze kinderen waren ook zo blij O+

Nog blijer met de mogelijkheid tot paardrijden op het eerste adres trouwens :D *O*
pi_203587743
Wat lief dat je een upgrade kreeg quoi! Hopelijk blijf je negatief!

Wij hebben voor de zomer nog geen vakantie geboekt. Waarschijnlijk weekje of midweekje naar een bungalow park in nl of België. We hebben laat vakantie en zal waarschijnlijk de laatste week van de zomervakantie zijn, dat scheelt wel wat in de prijs.

In de meivakantie gaan we naar Parijs en naar Disneyland, duur genoeg dus vandaar in de zomer niets bijzonders denk ik
pi_203591251
Hier staan voorlopig drie vakanties gepland. Wintersport met de hele familie in maart, met mijn zussen en ouders naar Krakau in april (kinderloos *O*) en in mei met de schoonfamilie naar Disney. Voor juni hopen we nog een lang weekend Slagharen te gaan boeken, en dan is het alweer tijd voor de zomervakantie. Daarvoor is nu alleen de afspraak dat we de laatste (mid)week met familie een (goedkope) centerparcs gaan boeken, en misschien ga ik met zoon twee dagen mee op welpenkamp.

Kortom, geld moet rollen enzo :@ (en Krakau en Disney zijn uitgestelde vakanties van 2 en 1 jaar geleden).
pi_203591365
Ik ga in de voorjaarsvakantie met mijn oudste een paar dagen naar Parijs. In de meivakantie willen we naar familie in Frankrijk. Zomervakantie hebben we nog niet geboekt. Ik wil graag naar Italië.
pi_203591649
Wij gaan het weekend voor de voorjaarsvakantie 3 dagen naar Disney ❤❤
Zomervakantie nog niks geboekt. Vind het zo duur.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203591706
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:38 schreef exode het volgende:

[..]

Als ze daarmee bij mij komen, zou ik de zaak voor laten komen. Leuke jurisprudentie wel ;)

Als werkgever kan en moet je veel Als het gaat om veiligheid op de werkvloer, maar als Pietje ondanks alle protocollen op eigen houtje besluit naar het werk te gaan en de werkgever niet in te lichten over zijn verkoudheid/corona, dan is dat niet iets waar een werkgever wat aan kan doen. Zover strekt de verantwoordelijkheid van een werkgever mijn inziens echt niet. Alle tenzij's natuurlijk daargelaten als het gaat om nuances, bijvoorbeeld een werkgever die wel op de hoogte is van de klachten.

Maar zelfs dan, condicio sine qua non, bewijs als medewerker dan maar eens dat jouw corona besmetting het directe gevolg was van kuchende Pietje naast je. Je loopt het tegenwoordig immers overal op.
pi_203591760
Wat zie ik heerlijke vakanties voorbij komen O+

Wij gaan tijdens de voorjaarsvakantie een week naar Roompot in Limburg en in de zomer 2 weken naar een huisje op de Pallergarste, zo'n 30 minuten vanaf onze eigen woonplaats. Heel exotisch :')
pi_203591816
Ik kreeg gewoon even tranen in mijn ogen door de positiviteit door de negativiteit van Quoi!

Verder haat ik Corona (en zwemles).

Hier staat een vakantie, naar Canada. Toevallig zei ik net tegen manlief dat ik er eigenlijk geen zin in heb door alle onzekerheid. Maar nu heeft manlief mij verplicht om te starten met de vakantie voorpret en schemaatjes te gaan maken.
En als we niet naar Canada willen gaan we naar zuid Engeland (denk ik ;) )

En eigenlijk heb ik fantastische vakanties gevonden voor de voorjaarsvakantie, voor kleine bedragen. Maar ik heb nog een ziek kind thuis dus ik wacht met stiekem iets boeken…
pi_203591870
quote:

Dat klinkt heerlijk, ondanks alles O+ mijn duimen draaien voor je!
pi_203591967
quote:

Wow, wat zijn er toffe mensen op deze wereld zeg O+
  woensdag 9 februari 2022 @ 22:29:05 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203592063
quote:

Wij zouden naar de VS deze zomer. We stonden op het punt van boeken toen we hoorden dat mijn moeder ziek was. :{ Eerst maar even afwachten wat de eerste behandelingen doen voor ik naar de andere kant van de wereld vlieg. ;) Als het niet goed met haar gaat blijven we dichter bij huis. Of iig op hetzelfde continent.

We gaan trws in de meivakantie wel een weekje naar de Beekse Bergen. Huisje aan de steppe. Ruim een jaar geleden al geboekt. :'_

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 09-02-2022 22:39:52 ]
pi_203592180
Voorjaarsvakantie en meivakantie kunnen wij niet echt weg. De oudste heeft precies in die weken wedstrijden, eerste keer weer in meer dan 2 jaar. Ik ben blij voor de sport en voor mijn zoon hoor, want 10 uur trainen per week zonder dat je een doel hebt is ook niet ideaal. Maar zeker de meivakantie hadden we wel weg gewild eigenlijk. Het idee was Zuid-Frankrijk, en dan langs alle toeristische trekpleisters die in de zomer overspoeld worden met Nederlanders :+. Maar goed, wie weet is een paar dagen Limburg nog wel haalbaar. Ook mooi O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203592201
Ik ga met vriendinnen (uit Spanje) vier dagen naar Parijs in april O+
Verder bouwen we een huis dus zeer strak budget deze zomer. We hebben een strandhuisje in Zoutelande dus zitten daar veel.
Met een meidenkwartet
pi_203592549
Ik wil zo graag weer naar Londen met zoon. Voor man is dat te vermoeiend, die trekt dat niet, zelfs niet met de trein. Maar ja, iets met crisis, horeca en geld }:| Maar ik móet echt even weg dus het kan ook Maastricht worden.

Waren we vandaag in de stad, wilde ik een badpak passen want ik ga met dochter naar een spa. Mocht ze, zelfs met mondkapje niet mee naar het pashokje want daar konden we geen 1,5m afstand houden :') Toen werd ik kwaad, zei dat het mijn dochter was, ik daar géén afstand van ga houden en het badpak dan ook niet meer hoefde. Toen mocht het wel. Echt, wtf. Nee, ik sleur een willekeurige voorbijganger mee het pashokje in, toch? 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 10-02-2022 00:17:33 ]
If they say
  donderdag 10 februari 2022 @ 07:36:00 #296
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203593675
Negatieve test *O*
Haarverlies -O-

Nooit een saai moment hier.
pi_203593687
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 07:36 schreef Quoi het volgende:
Negatieve test *O*
Haarverlies -O-

*O*

-O- :*
pi_203593726
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 07:36 schreef Quoi het volgende:
Negatieve test *O*
Haarverlies -O-

Knuffel :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 februari 2022 @ 07:51:20 #299
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_203593742
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 07:40 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
*O*

-O- :*
*O*

Balen van je haar maar o h zo blij voor die negatieve test!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_203593869
@Quoi balen van je haar, hou vol daar in het hotel (lief van die upgrade) en ik duim voor negatief :*
pi_203594951
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')