abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 maandag 7 maart 2022 @ 13:52:30 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_203983046
Sabata ik heb je bij Yvonne voorgedragen voor het complimenten topic. Geweldig hoe je post in deze topics. ^O^

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_203988035
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:52 schreef tong80 het volgende:
Sabata ik heb je bij Yvonne voorgedragen voor het complimenten topic. Geweldig hoe je post in deze topics. ^O^

:T
Mijn genoegen.

Soms krijg je ook wel eens hulp van de omstandigheden. Zoals de beroering bij voormalig Sovjetclub Schalke ;) Een week nadat ze afscheid van de sponsor hebben genomen, is nu ook de trainer op straat gezet. Dimitrios Grammozis kreeg zijn congé na de 3-4 nederlaag thuis tegen Hansa Rostock. Drie goals, een hattrick zelfs van Simon Terodde was niet voldoende om de Hanseaten in de problemen te brengen, steeds pakten ze weer de voorsprong. Ook John Verhoek scoorde een keer. Mike Buskens neemt de leiding van de trainersstaf over, al zal hij vanwege een coronabesmetting waarschijnlijk niet bij de wedstrijd tegen Ingolstadt zijn.

Bovenaan gaat het veel beter voor Werder, dat won van Dresden met twee goals van Fullkrug. Ook Darmstadt en St. Pauli wonnen en in een rechstreeks duel klopte Nürnberg HSV in eigen huis, waardoor Den Club opklimt naar 4. Zowel HSV als Schalke zakken een plaats naar 5 en 6.

Stand 2. Liga
1. Werder Bremen - 48pt
2. SV Darmstadt - 47pt (+20)
3. St. Pauli - 47pt (+15)
4. 1. FC Nürnberg - 42pt
5. HSV - 41pt (+19)
6. Schalke - 41pt (+17)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Trouwste user 2022 dinsdag 8 maart 2022 @ 01:26:57 #53
7889 tong80
Spleenheup
pi_203992141
Veel traditionsvereinen bovenin. St. Pauli is mijn favoriet. Vriend van me support Nürnberg. Hoe hoog schat je hun promotiekansen?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_203998208
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 01:26 schreef tong80 het volgende:
Veel traditionsvereinen bovenin. St. Pauli is mijn favoriet. Vriend van me support Nürnberg. Hoe hoog schat je hun promotiekansen?

:T
Het was dit weekend pas de eerste keer dat Nürnberg een top3 team geklopt heeft. HSV was eigenlijk beter maar als je de kansen niet verzilverd dan komt het op geluk in de afronding aan. Zelfs Dieter Hecking ( vroeger nog HSV trainer en nu sportief directeur van Den Club) denkt dat top5 moet kunnen maar meer wordt misschien te veel.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_203998293
Hertha is zoals de royal navy zou zeggen "caught on a lee shore". De wind komt recht van voren en je super de luxe zeiljacht wordt steeds dichterbij de rotsen der degradatie geduwd. Iedereen verwachtte na de afgang tegen Frankfurt dat Degradatie trainer Korkut zou mogen oprotten maar die blijft nog even doormodderen. De sportief directeur Arne Friedrich is hem wel gesmeerd na een statement met stevige kritiek.

Om het allemaal nog erger te maken heeft Roger Schmidt vanwege alle reuring een Nee verkocht aan Bobic, hij gaat Korkut niet opvolgen als dat betekent dat hij vanuit de 2. Liga moet starten

https://www.kicker.de/sch(...)aeuft-893149/artikel

Edit: ik bedenk me ineens dat toen de Turkse eigenaar van Fortuna Sittard Kevin Hofland ontsloeg vorig seizoen hij in zijn rolodex drie namen van potentiële opvolgers had:
- Achim Beierlorzer (ging niet door omdat Mainz hem niet had ontslagen na de beruchte spelers staking maar alleen tot einde contract op non actief zette)
- Tayfun Korkut ( vond Fortuna te min)
- Andreas Zorniger (vond Fortuna ook te min)

Inmiddels zit Beierlorzer zonder werk, Korkut kan waarschijnlijk wieberen als dit weekend Gladbach van Hertha wint en alleen Zorniger heeft een klus in Limassol ( bovenaan in de Cypriotische First Division). Mocht Ultee binnen de komende weken eruit vliegen kunnen Korkut en Beierlorzer waarschijnlijk weer een belletje verwachten. Kunnen ze ook eens lachen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Sabata op 08-03-2022 16:41:15 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204037783
Het is meestal geen goed teken als de coach van een club in degradatie nood ook nog eens door corona afwezig moet zijn. Addi Hutter is er niet bij in het belangrijke kelderduel tussen Gladbach en Hertha BSC morgenavond. Christian Printinger neemt de honneurs waar.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204051983
Bayern weer gefaald. _O-
pi_204061047
Ik zit een beetje in dezelfde situatie als de selectie van FSV Mainz en Daniel Ricciardo, uitgeschakeld in quarantaine door een coronabesmetting (uche). Ik heb daardoor iig tijd zat om het voetbal te volgen, al ben ik wat sneller moe en gingen er treinladingen kleenex richting de afvoer van nucleair biologisch afval :(

- Bayern zit een beetje klem op dit moment. Ze morsen punten in de Bundesliga, spelen eerst gelijk tegen Salzburg en walsen er vervolgens thuis overheen. Nu moesten ze op visite in Sinsheim, naar iemand die hen heel goed kent. Want eigenlijk wilde Ulli Hoeness de zoon van zijn broer Dieter in Bayern houden (hij was trainer van de regionalliga selectie). Sebastian Hoeness had echter een eigen willetje en koos voor een aanbieding van TSG Hoffenheim en doet het tot nu toe verrassend goed. Dieter Hoeness was even geen Bayern supporter gisteren _O-

Hoffenheim is tevens de club die Julian Nagelsmann's carrière lanceerde, dus het was interessant hoe beide "laptoptrainers" elkaar gingen aanpakken. Er werd aan beide kanten niet lang getreuzeld. Andre Kramariç kreeg meteen twee kansen achter elkaar om Manuel Neuer goed warm te schieten en ook Oliver Baumann werd getest door Gnabry en Müller. Beide keepers stopten die mogelijkheden. Even later leek Baumann wel te moeten vissen omdat Müller scoorde, maar de buitenspelval van de Kraichgau stond op scherp, afgekeurd. En twee minuten later kwam Hoffenheim op voorsprong toen Baumgartner een voorzet van Raum binnenschoot

Bayern had meteen een antwoord via Müller, maar ook die goal ging vanwege buitenspel niet door. Pas vlak voor de pauze moest er nog één corner worden genomen en die weet Robert Lewandowski dan binnen te koppen. In de tweede helft kwam de Kraichgau wat meer onder druk te staan en slopen er foutjes in het spel. De Rekordmeister crëerde wel kansen op die manier, maar Gnabry schoot op de paal, Musiala schrok zo van Baumann die hem ineens aanspeelde dat hij veel te haastig schoot en Lewandowski scoorde wel, maar wéér stond hij buitenspel. Kramariç verprutste aan de andere kant nog twee kansen en Posch haalde met een sliding een bal van de lijn die Choupo Mouting al telde. 1-1 en daar kan Hoffenheim tevreden mee zijn, Bayern zeker niet, want Dortmund kan de achterstand tot 4 pt terug brengen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204061775
- directe concurrent van Hoffenheim is SC Freiburg. De Breisgau lijkt steeds nadrukkelijker mee te kunnen spelen voor Europees voetbal. En dan niet de Europa Dorp Toernee in de Conference League, maar de hoofdschotel, de Champions League. Natuurlijk, Christian Streich kijkt je heel kwaad aan als je daar als journalist over begint, maar men blijft fantaseren. Fantasie is iets waar ze in Wolfsburg al niet meer in geloven. Men zal in augustus '21 nog wel even van CL voetbal gedroomd hebben, maar net als een gevallen zanger kwam men er achter dat de meeste dromen echt bedrog zijn. Voor Wolfsburg gaat het er om niet te degraderen, en uitgerekend nu is Coen Casteels uitgeschakeld met een heupblessure. Pavao Pervan verving hem

Freiburg mistte met Eggestein, Lienhart (beiden corona) en Kubler (spierblessure) drie van de vier verdedigers, zodat Gulde werd geflankeerd door beide broertjes Nico en Kevin Schlotterbeck. Niklas Höfler kon eventueel inzakken vanaf het middenveld. Al in de zesde minuut was het raak nadat Grifo er persoonlijk een vrije trap uit sleepte tegen Arnold en die prachtig binnenschoot. Protesten van die Wölfe dat Lukas Höler eerder Lacroix had omgemaaid werden weggewuifd. Wolfsburg joeg wel actief op de gelijkmaker, maar de verdediging van Freiburg ruimde alles op voor Mark Flekken in actie hoefde te komen. Op het randje van de rust werd het 2-0 toen Lacroix slecht uitverdedigde en Grifo de tweede binnenschoot. Het enige schotje van Wolfsburg kwam van Kruse die hoopte Flekken van af stand te verrassen, maar de bal zwabberde naast.

Na de donderpreek van Kohlfeldt kwamen die Wölfe een stuk aggressiever uit de kleedkamer. Kruse kreeg meteen weer een kans nadat Arnold Kevin Schlotterbeck opzij zette en hij tikte zijn pass keurig langs Flekken. Invaller Lukas Nmecha kreeg ook een kans, maar Schlotterbeck ketste zijn schot weg. Wolfsburg drukte door en toen Flekken een halve voorzet van Nmecha slecht verwerkte kwam Arnold via een flipperkast moment aan de bal en ramde de 2-2 binnen "Toen dacht ik "Scheisse!"" aldus een eerlijke Streich. Maar hij bleef zowaar rustig en zag dat de Breisgau het met Patroon 2 oplostte. Weer Grifo met een vrije trap, die land via via bij joker Petersen. Die zet met de borst voor op Nico Schlotterbeck en de 3-2 ligt erin. Door deze overwinning klimt Freiburg toch weer over Hoffenheim heen naar 4, terwijl Wolfsburg met angst en beven naar Mönchengladbach en Augsburg kijkt...
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204062120
Aangezien Augsburg niet speelde vrijdag, is het enige gevaar dus afkomstig van Gladbach. Een club onder hoogspanning met een trainer die ook nog eens corona heeft. Zoals reeds benoemd was Christian Printinger de baas tegen lotgenoot Hertha. Het zinkende superjacht uit de hoofdstad begint steeds meer op Schalke te lijken. Eén trainer weg, één TD weg, tweede trainer staat kort voor ontslag. Er MOEST gewonnen worden, zeiden zowel Roland Virkus (TD Gladbach) als Fredi Bobiç (Algemeen directeur Hertha)

Volgens Günther Schroth was de wedstrijd voor Gladbach een prima test "kunnen ze alvast wennen aan Printinger als Hutter eruit vliegt." Volgens het onderwerp zelf was er geen contact tussendoor met Hutter, hij was zelf de baas gisteren. Slechts drie wissels (Beyer, Netz en Embolo erin) tegenover zes wissels bij Hertha (Stark, Gechter, Plattenhardt, Belfodil, Selke en Asascibar) dat bovendien een vijfmans verdediging bovenhaalde. En die verdediging kreeg flink op zijn donder van Plea, Thuram en Embolo die er telkens weer doorheen braken. Embolo schoot eerst nog op de paal en Plea tikte zwaar gehinderd door de altijd vervelende Marc Oliver Kempf net naast. Maar die Fohlen kregen hulp van de VAR die constateerde dat Kempf een aanvallende fout op Plea had begaan. Penalty. Plea pakte het cadeau zelf uit: riskant, maar hij scoorde dus er wordt niet geklaagd: 1-0

In de eerste 45 minuten zette Hertha daar slechts één kans van Toussart tegenover. Na rust werden ze brutaler en moest Sommer ingrijpen toen Kempf zijn fout probeerde goed te maken met een afstandsschot en een aantal corners van Plattenhardt zette de rest van de verdediging aan het werk. Uit een counter schoot Scally recht op Marcel Lotka af, maar die tikte de bal over. Uit een tweede counter was het wel raak. Netz sleepte er een corner uit en zette persoonlijk voor op Ginter die de 2-0 inkopte.Korkut bracht in het slot nog Richter en Ekkelenkamp en de ex Ajacied kreeg een grote kans op de aansluitingstreffer. Helaas knalde hij tegen de lat. 2-0 en daarmee heeft Printinger zijn baas een beetje lucht bezorgd, ze blijven op 13. Hertha blijft dus steken op 23pt en de donkere wolken boven de kliffen der degradatie worden steeds dreigender.

- Een club letterlijk in hetzelfde schuitje is Stuttgart. Ze wonnen dan wel vorige week van Gladbach, maar moesten nu op bezoek in de Alten Försterei naar Union Berlin. Ook die Eisernen hebben het zwaar met corona besmettingen, o.a. Haraguchi, Ryerson en keeper Luthe vielen uit. Möhwald, Trimmel en Rönnow kwamen daarom van de bank. Stuttgart kon dezelfde elf man opstellen. Je kon wel goed zien dat Union voorzichtig was met al die nederlagen de laatste weken, slechts één afstandsschot van Khedira en verder geduldig wachten op fouten in de verdediging van de Schwaben. Die hadden daar geen zin in en dus was het vrij armoedig qua kansen. Slechts één kreeg Prömel er en ik vraag me af of hij het expres doet. Het is namelijk al de derde keer dat hij er een penalty uitsleept door iemand de bal tegen de hand te schieten. Dit keer was Mavrapanos te enthousiast. Awoniyi schoot dankbaar de 1-0 binnen.

Materrazzo greep in en zette Mangala erin voor de uit de wedstrijd gespeelde Tomas. De Afrikaan was sneller en wendbaarder dan de Portugees maar liep zich ook vast in de verdediging van die Eisernen. De 2-0 van Awoniyi ging wegens buitenspel niet door en in het slot begon Stuttgart steeds meer aan te dringen. Marmoush schoot eerst nog over, Kalezic mistte de bal na een snelle pass van Mangala. Maar in de laatste minuut was daar toch weer Borna Sosa die een afgeslagen bal oppikt, Kalezic voor het doel vind en de lange Oostenrijker schiet toch nog een goal binnen. Een zwaarbevochten maar nuttige 1-1. Stuttgart klimt namelijk over Hertha heen naar een relegationsplek. Deze ochtend heeft Bobiç daarbij ook Tayfun Korkut ontslagen (helaas volgens mijn verwachting). Ik heb even geen idee wie nog gek genoeg is om de naderende ondergang van Die Alte Dame af te wenden. Maar even Kicker in de gaten houden.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Trouwste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 11:47:22 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_204062154
Je wordt gehuldigd :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_204062946
Ondertussen even een blik op de 2. Liga en ook de Dritte Liga.

De gevallen grootheid Kaiserslautern probeert er alles aan te doen om weer terug in de 2. Liga terug te keren. Sinds een paar weken is invaller Terence Boyd de meest productieve man op de Betzenberg. Hij heeft tevens sandwiches van de tankstationwinkel een cultstatus gegeven nadat hij vorige week na de overwinning tegen Osnabrück bekende niet ontbeten te hebben en zich bij een tankstop voor de bus snel iets uit de winkel had meegegrist. Ook gisteren thuis tegen Havelse scoorde Boyd, dit keer als basisklant. Er moet wel bij aangetekend worden dat er een "hand van god" voorzet van Hercher aan vooraf ging, hij sloeg de bal per ongeluk naar Boyd. Scheids zag niks en VAR is er niet in de Dritte Liga, dus doelpunt bleef staan. Het werd uiteindelijk 3-0 omdat Hercher zelf ook nog twee keer scoorde. Kaiserlautern blijft daarmee tweede op ruime afstand van Magdeburg (verloren bij Türkgüçü Munchen) . De strijd om plek 3 gaat voorlopig tussen Saarbrücken, Braunschweig en 1860 München

Stand 3. Liga
1. FC Magdeburg - 65
2. FC Kaiserslautern - 56
3. FC Saarbrücken - 52
4. Eintracht Braunschweig - 51
5. 1860 München - 49

In de 2. Liga lijkt Hansa Rostock zich los te werken uit de degradatiezone. Na de uitzege tegen Schalke werd gisteren in de Nord Derby tegen Kiel gewonnen op bijna dezelfde manier. Steeds kwamen de Hanseaten op voorsprong, en steeds wist Kiel weer een opening voor een tegengoal te vinden. Het werd uiteindelijk 3-2, Verhoek pikte ook een goaltje mee. Werder had een rotdag bij de cementfabriek. FC Heidenheim, ze kregen wel hun kansen maar Christian Kühlwetter schudde met een streep van afstand iedereen wakker. Werder ging fouten maken en Heidenheim kwam via Schimmer op 2-0. Duksch scoorde nog wel de 2-1 maar het was niet genoeg. Doordat Darmstadt én St Pauli allebei gelijk speelden tegen resp. Sandhausen en Dresden is het ineens heel spannend aan kop. Nog verrassender was het gelijke spel van Fortuna tegen Paderborn, er miste een halve selectie en een trainer door corona, en er kwam geen uitstel. Dus moesten er tweede elfalspelers en amateurs ingepast worden en dat levert nog bijna drie punten op door een goal van verdediger Hartherz. Ron Schallenberg redde in de blessuretijd nog een punt, de 2-1 werd helaas afgekeurd.

Stand 2. Liga
1. SV Darmstadt 98 - 48 (+20)
2. St. Pauli - 48 (+15)
3. Werder Bremen - 48 (+14)
4. 1. FC Nürnberg - 42 (+3)
5. 1. FC Heidenheim - 42 (0)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Trouwste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 13:32:07 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_204063068
Held _O_

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_204064664
Zou mooi zijn als Kaiserslautern weet te promoveren.
pi_204070109
En Hertha heeft zijn redder gevonden. Felix Magath is terug uit voetbalpensioen :o

https://www.kicker.de/kor(...)etten-893921/artikel
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Trouwste user 2022 maandag 14 maart 2022 @ 06:25:50 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_204071776
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Zou mooi zijn als Kaiserslautern weet te promoveren.
En dan gelijk kampioen worden zoals in 1991

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 14 maart 2022 @ 06:55:07 #67
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_204071813
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 06:25 schreef tong80 het volgende:

[..]
En dan gelijk kampioen worden zoals in 1991

:T
Dat was in 1997 en 1998 ;)
Net efkes anges
  Trouwste user 2022 maandag 14 maart 2022 @ 06:55:41 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_204071815
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 06:55 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]
Dat was in 1997 en 1998 ;)
Me wrong

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_204077872
Een ongewoon vol programma gisteren door de Europese wedstrijden van Frankfurt en Bayer04.

- In Keulen Leverkusen ging het om de stadsderby tussen Bayer04 en FC Köln. Beide clubs wisselden vier spelers wegens vermoeidheid, corona of schorsingen, maar vroeg in de wedstrijd kwamen daar twee blessuregevallen bij voor de Werkself. Eerst moest Frimpong er uit met een enkelblessure en niet veel later scheurde Wirtz zijn voorste kruisband af in een duel. Beiden zullen lang uitgeschakeld zijn. Bayer04 was niet tandeloos, Diaby schoot een bal voor het doel langs en Demirbay probeerde het rechtstreeks met een vrije trap

Pas in de tweede helft bewees Baumgart een gouden hand in het wisselen. Dejan Ljubiciç en Kingsley Schindler mochten invallen voor de minder zichtbare Duda en Shkiri. En koud in het veld fabriceerden de twee inderdaad de doorbraak. Andersson kopte een ingooi voor Ljubiciç voeten. De Oostenrijker sprintte Fosu Mensah eruit en zette voor op Schindler die met een soort karatetrap de 0-1 aantekende. Coach Seoane probeerde zelf ook zo'n wissel met Aranguiz en Azmoun, maar hoewel de Iraniër twee keer vrij voor Marvin Schwäbe opdook kwam hij steeds niet goed uit met zijn passen en werd door de Keulse keeper afgejaagd. Het bleef 0-1 waardoor er geen gat onstaat richting de nummers 4 tm 6, als Rasenball dan ook nog wint staan er drie clubs op één punt van Bayer04 (andere twee zijn Freiburg en Hoffenheim)

- Rasenball moest op bezoek in Mittelfranken bij Greuther Fürth. Of het arrogantie was of verrassing weet ik niet maar de Oost Duitsers keken verbaasd toe hoe in de zesde minuut al Jamie Leweling zomaar door de verdediging liep en de 1-0 voor Das Kleeblatt aantekende. Tedesco stond met een kop als een sfinx te kijken, als blikken konden doden waren we Simakan en Orban kwijtgeweest en was Gvardiol van het veld gedragen. Gvardiol had sowieso niet moeten spelen, hij was ter faveure van Klostermann op de bank gezet, maar Klostermann haakte in de warmup geblesseerd af. Angelino breidde het vanaf links recht met een voorzet die door Silva werd binnengekopt en later maakte hij ook de 1-4 die op bijna dezelfde manier door Henrichs werd binnengelopen. Tussendoor dolde Nkunku een paar keer Maxi Bauer (die de geschorste Griesbeck verving) en leverde assists voor de 1-2 en 1-3 op Forsberg en Laimer

Na rust mocht Gvardiol alsnog inrukken voor Halstenberg en ging Rasenball nog even door. Forsberg plaatste een vrije trap op het hoofd van Simakan (eerste goal in de Bundesliga) en Nkunku had ook nog niet gescoord, dus even later passte Forsberg hem netjes in de voeten, de Fransman maakte het af en kreeg een publiekswissel. Door al het gekrakeel bij Paris St Germain wordt zijn naam ineens abnormaal vaak genoemd voor komend seizoen als de puinhopen een beetje opgeveegd dienen te worden. Messi en Neymar weg, Nkunku in de plaats? De Qatari hebben iig geld zat om zijn contract af te kopen. 1-6 bleef het en Rasenball staat weer vierde op doelsaldo. Fürth moddert nog even door, nog acht wedstrijden dan is het afgelopen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204078184
- Frankfurt hoefde pas gisterenavond te spelen tegen Bochum. Voor de wedstrijd was er nog een minuut stilte voor "vereinslegende" Jurgen Grabowski die afgelopen week was overleden. De wedstrijd tegen Betis zat hen duidelijk nog in de benen. Bochum was fel en aggressief en via o.a. Holtmann en Stafylidis werd het levensgevaarlijk voor het doel van Kevin Trapp. Een apart moment was er nog toen de Griek per ongeluk een bal tegen het hoofd van een persvoorlichter van Eintracht schoot die langs het veld stond. Hij verontschuldigde zich bij de dame die weliswaar even gecheckt werd door een arts, maar er leken geen verdere problemen. Ik ken genoeg voetballers die na zo;n klap even gaan liggen rollen of minstens 10 minuten behandeld worden.

Of Frankfurt van het voorval was geschrokken? Geen idee, maar ze lieten zich in de 17e minuut door Stafylidis verrassen die nu voorzette en Polter in staat stelde 0-1 in te koppen. Bijna was het ook nog 0-2 maar Trapp redde voor een aanstormende Asano. Aan de andere kant eisten de Hessen een penalty nadat Kostic en Bockhorn op elkaar botsten, maar de VAR hield het bij een ongelukkige botsing. Kort na de rust werd het dan toch gelijk dankzij een eigen goal van Masoviç die vergeefs probeerde een schot van Lindström te blokken. Zes minuten later schoot Kamada de 2-1 binnen, spiel gedreht! Locadia en Antwi-Adjey kwamen er nog in bij Bochum en beiden kregen nog kansen, maar Trapp lette op en hield de drie punten in eigen huis. Frankfurt klimt voorlopig naar 9 (Mainz speelt komende woensdag pas) en Bochum blijft 11e.

- Tot slot een klein juichmomentje in Dortmund, Haaland zat weer in de selectie bij BVB. Hij begon tegen Bielefeld weliswaar op de bank, maar zou in de 2e helft nog kunnen invallen. Helaas miste men wel Hummels en Guerrero, zodat Passlack nog eens in de basis begon. Bielefeld had veel coronauitval O.a. Castro, Klos, Nilsson, Ramos en coach Frank Kramer waren besmet. Ilja Grujev (Bulgaarse assistentcoach) moest dus even inspringen.

Malen stond ook in de basis en deed helaas wat Malen nog steeds veel doet, kansen krijgen en die missen. Marius Wolf deed het even voor door een pass van Hazard wel binnen te lopen. Het was ook weer wachten op "de fout" van Pongraciç, maar als je weet dat die gaat komen kan de BVB-verdediging anticiperen. En dus ketste Okugawa's schot weg door een woud van verdedigers.Nadat Malen in de tweede helft nog een flinke kans miste was het genoeg. Haaland verving hem en werd meteen gevaarlijk als aangever, maar Reyna (tegelijk ingevallen) had zijn vizier niet scherp. Eigenlijk vond BVB het prima, het bleef 1-0 en daarmee staan ze er goed op om woensdag misschien wat achterstand in te lopen op Bayern, mits Mainz even 'meewerkt' en niet gaat tegensputteren natuurlijk.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204078301
Nog een grappig stukje klein leed in de burelen van de Duitse voetbal bond. Mn mond viel open van verbazing gisteren toen Arnd Zeigler beelden liet zien van de verkiezingen voor de nieuwe bondspresident en vice president van de DFB. De laatste jaren is het herhaaldelijk gebeurd dat de DFB president na interne ruzies en strubbelingen af moest treden, meestal onder instigatie van de gewiekste vice president Rainer Koch. Koch heeft zelf geen ambitie om de DFB te leiden, hij is het liefst de man in de schaduw die op de achtergrond aan de touwtjes trekt.

Het leek allemaal goed te gaan toen Bernd Neuendorf Koch's aartsvijand Peter Peters (ex TD van Schalke04) versloeg en de nieuwe bondspresident werd. Maar toen flikte Koch's eigen Beierse voetbalbond hem een kunstje door een tegenkandidaat op te trommelen voor de functie van vice president, een sportarts namens Silke Sinning. Terwijl Sinning netjes een rede hield waarom ze de beste voor de baan zou zijn, kwam Koch met een warrig verhaal waarin hij eistte "unaniem gekozen te worden" omdat er eerst helemaal geen sprake van een tegenkandidaat was. "U kunt me in mijn ambt bevestigen, of u kunt zich stilhouden." was zijn boodschap. Dat zorgde voor rumoer en een lawine aan tegenstemmen voor Koch. Sinning werd dus redelijk onverwacht vice presidente van de DFB. En Koch mag uitzoeken in het woordenboek en de lectuur van Machiavelli waar hij in de fout is gegaan. Iets met "democratisch proces" is een goed begin

https://www.kicker.de/das(...)ratie-893686/artikel
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204130544
Afgelopen woensdag tussen de Europese avonturen door hadden FSV Mainz en BVB nog een inhaalwedstrijd. De Basterds misten nog steeds twee belangrijke schakels uit de verdediging (Hack met corona, Kohr nog geschorst) en daardoor kwamen Lukoki en Tauer zowaar weer in de basis. Ook Lee was nog ziek en Martin ging naar de bank waardoor Stöger en Ingvartsen op het middenveld begonnen. Bij BVB geen wissels, dus Haaland begon gewoon als wissel.

Beide teams deden er eigenlijk alles aan iedereen in slaap te laten vallen de eerste helft. Beiden speelden ze te statisch, zetten te weinig druk en maakten het nauwelijks lastig voor hun tegenstander. Slechts drie kansen waren in totaal te noteren. Hazard en Stöger schoten een keer over en Stöger kreeg nog een kans met een vrije trap, maar die ging naast. Ook na de pauze moest het vooral van afstandsschoten komen, Stach schoot van 18 meter helaas in het zijnet. Wolf werd daarna voor Haaland gewisseld en de Noor kreeg na 8 minuten ook een kans die door Zentner gestopt werd. Mainz leek iets sneller vermoeid te raken en bij een vrije trap van Reyna lette niemand op Witsel die in de 87e minuut alsnog raak kopte. Brandt had ook nog de 0-2 kunnen maken maar dat mislukte. 0-1 en daarmee begint BVB inderdaad met 4pt achterstand op Bayern aan komend weekend. Mainz blijft op dit moment 10e.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 19-03-2022 08:12:27 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204132910
De "fans" van Vfl Bochum hebben zich helaas van hun allerslechtste kant laten zien in de wedstrijd tegen Gladbach. Die Fohlen stonden na doelpunten van Plea en Embolo met 0-2 voor toen grensrechter Gittelmann door een bierbeker op zijn achterhoofd werd geraakt. Scheids Cortus bracht zijn aangeslagen collega van het veld terwijl een paar boze Bochum spelers verhaal gingen halen bij het fanblok waar de onverlaat had gezeten. De wedstrijd werd gestaakt.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204132932
Ik heb de beelden nog niet gezien maar een plastic beker op je hoofd en dan net doen alsof je een raket in je nek hebt gekregen en dan niet meer kunt vlaggen? Lijkt mij een beetje theater. Los van het feit dat ze die oetlul wat het gooide in een kamp moeten gooien.
U MAD?
  zaterdag 19 maart 2022 @ 07:11:31 #75
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_204134638
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 22:35 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb de beelden nog niet gezien maar een plastic beker op je hoofd en dan net doen alsof je een raket in je nek hebt gekregen en dan niet meer kunt vlaggen? Lijkt mij een beetje theater. Los van het feit dat ze die oetlul wat het gooide in een kamp moeten gooien.
Het is natuurlijk niet zo’n plastic zakje met 0,15 liter bier die je in een Nederlands stadion voor 5 euro kunt kopen. In Duitse stadions krijg je voor 5 euro een halve liter in een hard plastic maßkrug. Als die van ver komt en je handig gooit kan het denk ik onaangenaam zijn. Blijft interessant waar zo’n werkloze Bochumer het geld vandaan haalt om dat weg te gooien. Hoe hij zijn prioriteiten zet is ook fragwürdig!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 maart 2022 @ 07:33:29 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_204134679
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 21:56 schreef Sabata het volgende:
En Hertha heeft zijn redder gevonden. Felix Magath is terug uit voetbalpensioen :o

https://www.kicker.de/kor(...)etten-893921/artikel
MED / Schouderklopjes meldtopic.

^O^

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_204134738
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 07:11 schreef XL het volgende:

[..]
Het is natuurlijk niet zo’n plastic zakje met 0,15 liter bier die je in een Nederlands stadion voor 5 euro kunt kopen. In Duitse stadions krijg je voor 5 euro een halve liter in een hard plastic maßkrug. Als die van ver komt en je handig gooit kan het denk ik onaangenaam zijn. Blijft interessant waar zo’n werkloze Bochumer het geld vandaan haalt om dat weg te gooien. Hoe hij zijn prioriteiten zet is ook fragwürdig!
Ohja je hebt natuurlijk die harde plastic bekers. Dat is wel vervelend. Maar voordat die het hoofd van de grens heeft bereikt is van die halve liter de helft al minimaal weg. Lijkt mij niet aannemelijk dat zo’n beker dusdanig letsel veroorzaakt dat je niet meer kunt vlaggen, maar goed…. het zal wel een signaal zijn wat ze hiermee willen afgeven.
U MAD?
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 maart 2022 @ 07:59:49 #78
7889 tong80
Spleenheup
pi_204134771
Een vlagsignaal.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 19 maart 2022 @ 08:14:25 #79
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_204134825
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 07:49 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ohja je hebt natuurlijk die harde plastic bekers. Dat is wel vervelend. Maar voordat die het hoofd van de grens heeft bereikt is van die halve liter de helft al minimaal weg. Lijkt mij niet aannemelijk dat zo’n beker dusdanig letsel veroorzaakt dat je niet meer kunt vlaggen, maar goed…. het zal wel een signaal zijn wat ze hiermee willen afgeven.
Die “supporters” staan in het stadtpark gewoon met diezelfde bekers, maar dan gevuld met water de lege bierflesjes van parkbankjes te gooien om te oefenen hoe tijdens de vlucht zo min mogelijk bier verloren gaat
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_204135037
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 08:14 schreef XL het volgende:

[..]
Die “supporters” staan in het stadtpark gewoon met diezelfde bekers, maar dan gevuld met water de lege bierflesjes van parkbankjes te gooien om te oefenen hoe tijdens de vlucht zo min mogelijk bier verloren gaat
Mensen die met bier smijten moeten naar Siberië afgevoerd worden
U MAD?
pi_204144602
Nog even terugkomend op het Bekerincident in Bochum. De eerste hulp constateerde een flinke buil bij grensrechter Gittelmann en heeft hem een nachtje in observatie gehouden wegens symptomen van een hersenschudding. Laatste keer dat zoiets gebeurde werd de wedstrijd St Pauli Schalke ook gestaakt in 2011, ook toen ging het om een gegooide bierbeker naar een grensrechter. Schalke won uiteindelijk regelementair met 0-2

Het is sowieso hoogspanning in de kelder van de bundesliga. Felix Magath is dan wel als redder van Hertha BSC binnen gehaald, maar hij bracht ook een coronabesmetting mee en moest dus de afgelopen week door zijn assistent Mark Fotheringham vertegenwoordigd worden. "Fossy" is dan wel een Schot maar spreekt een soort van steenkolen Duits a la Steve McLaren. Hij en Vedad Ibiseviç "got on like a haus on feuer." Hertha had geluk dat Schwolow fit was, dus kon Lotka even uitzieken in isolatie. Ook Boyata, Serdar en Richter waren weer terug.

Hertha speelde thuis Hoffenheim dat de laatste tijd prima draait. Maar het vuur van Ibi en Fossy naast het veld sloeg over op de spelers die weliswaar bergen werk verzetten. De eerste mogelijkheid na 8 minuten van Richter had er zo in gekund, Baumann moest hem afstoppen. Helaas werd Richter een beetje egoïstisch van die mislukte poging en ging zelf op goals jagen. Dat werd geen succes, maar het was wel Richter die een voorzet op Plattenhardt afleverde en die flipperde de bal naar Stark. De goal werd eerst nog afgekeurd, maar hoewel er drie man van Hertha buitenspel stonden waren die alle drie niet aan de bal. Stark kon toch juichen, 1-0 bij rust.

Hoffenheim probeerde wel veel, maar liep zich vast in de Hertha verdediging, die zelf rustig afwachtte en met vrije trappen en corners steeds gevaar stichte. 2-0 werd het uit een corner waarbij de altijd vervelende Mark Oliver Kempf te hoog sprong, maar de bal met zijn schouder richting Belfodil kreeg en die schoot binnen. Ook aan de derde goal hing een lucht van buitenspel, maar weer was degene die voorzette (Boyata) niet buitenspel, dus kon Tousart gewoon door en 3-0 scoren. Na het laatste fluitsignaal moet de brul van vreugde tot in Köpenick te horen zijn geweest. Het is Magath die Hertha moet verlossen, maar "Fossy" en "Ibi" gaan met de credits lopen. Er werd dan ook met angst en beven naar Bielefeld en Augsburg gekeken.

- Bielefeld moest op bezoek bij FSV Mainz dat het druk heeft. Afgelopen woensdag verloren van BVB, maar de Basterds waren heel wakker. Na 60 tellen al zette Widmer voor op Burkhardt en die liep de 1-0 binnen. Na 15 minuten leek het nog mooier te worden, maar helaas keurde men het doelpunt van Niakathé voor buitenspel af.
In de tweede helft probeerde Frank Kramer zijn Bielefeld wat verdedigender op te stellen, maar dat ging helemaal de mist in.

Eerst dolde Barreiro Prietl en die liep hem vervolgens omver. Penalty, Captain Niakathé schoot binnen. Vervolgens doet Barreiro het weer, de kleine Luxemburg draait dit keer Bello dol, die is boos en schopt hem onderuit. Tweede penalty, Niakathé laat Burkhardt het doen, eerste penalty ooit voor de U21 captain. En die gaat er ook in. En kort voor tijd weer Prietl die zich erin laat tillen door Ingvartsen. Ineens kwam iedereen bij Niakathé zeuren om die bal, maar de captain stuurt Onisiwo en Martin weg en laat de Zweed het zelf oplossen. Ingvartsen scoort also 4-0 en vestigt twee records. Ten eerste de eerste wedstrijd waarin drie verschillende penaltynemers scoren (in normale speeltijd) en ten tweede een reeks van 35 benutte strafschoppen van FSV Mainz achter elkaar over meerdere BuLi seizoenen gemeten. Bielefeld zakt naar plek 17, Hertha klimt naar 16.

- Tot slot: Augsburg dat op bezoek moet in Stuttgart. Beierse Schwaben tegen Badense Schwaben. En het leek prima te gaan voor FCA, al na zes minuten scoorde Andre Hahn met een simpel afstandsschot. Stuttgart sloeg terug via Tomas (die schoot naast) en Endo (schot gekraakt) maar vlak voor de pauze was het weer Borna Sosa die een bal voor de pot krijgt en Kalezic... duikt dit keer weg omdat Anton er beter voor staat. Die kopt in:1-1. Toch gingen de gastheren met zure gezichten van het veld omdat Gregoritsch toch nog 1-2 scoorde. Advent, advent, Stuttgart's abwehr pennt.

Na de donderpreek zagen we ook bij Stuttgart een speler die alles alleen wilde doen. Chris Führich joeg zeer fanatiek op een goal, maar kreeg zo last van tunnelvisie dat hij niemand meer om hem heen waarnam en betere opties over het hoofd zag. In de 80e minuut ging de ex Fürther ook nog ruzie staan maken met Marmoush bij een vrije trap, maar de Egyptenaar hield voet bij stuk en trapte zelf. Boem: 2-2 en het was tekenend dat Führich even flink boos keek voor hij toch plichtmatig meejuichte. Zelfs een gelukje was Führich niet gegund. Gikièwiçz speelde per ongeluk Förster aan die op Führich voorzette, maar Dorsch gooit zich er nog tussen.

Dan Marmoush maar, die zet een paar minuten voor tijd met weer een goede trap Tomas voor het doel en de Portugees tikt binnen. De tribune flipt, de Krokodilmascotte flipt en zelfs de normaal zo rustige Materazzo gooit zich even tussen de feestelijkheden. High five aan de Kroko en door. Stuttgart sleurt de wedstrijd aan de haren over de streep: 3-2 winst en ze staan nu 14e. Augsburg zakt naar 15, maar heeft wel nog een inhaalpot tegen Mainz te goed
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204144903
- Voor Greuther Fürth stond er al niets meer op het spel. Das Kleeblatt ontving thuis Freiburg en begroette hen met een stevige 5-3-2 die heel weinig doorliet en bliksemsnel naar 3-5-2 omschakelde als zich een counter kans voordeed. Flekken kreeg het druk met een schot van Leweling (per voet weggeketst) en een slecht verwerkte bal van Tillmann die Mayrhofer voor de voeten viel, gelukkig kon hij niet profiteren. In de tweede helft probeerde Grifo het met een vrije trap maar die werd door Linde gepakt en Haberer schoot op de lat. Fürth kwam er eigenlijk helemaal niet uit en dat hoefde niet. 0-0 is voor hen al genoeg. Flekken en Zentner van Mainz daarmee samen aan de leiding in de statistieken (beide 9 clean sheets, maar Flekken had daar een wedstrijd minder voor nodig)

- Tot slot moest Bayern thuis tegen Union Berlin. Het stond na een helft al 3-0, maar het had gerust 3-3 kunnen zijn. Becker, Knoche en Awoniyi kregen allen hun kansen om die Eisernen op voorsprong te zetten, maar hadden het vizier niet scherp. Dan wij maar, dacht Bayern. Na een kwartier scoorde Coman op aangeven van Hernandez. Nianzou bekroonde een eerste basisplaats met een 2-0 kopbal op aangeven van Kimmich en nét voor de pauze kreeg Bayern een penalty die Lewandowski erin schoot.

Na rust weer kansen voor Union, maar een penalty werd ondanks VAR check niet gegeven nadat Nianzou de bal én Knoche opruimde, en Haraguchi miste omdat Neuer zich nog net in de baan van het schot liet vallen. Eén keer zette Bayern de turbo aan. Via Müller naar Musiala en Lewandowski, boem 4-0. De Rekordmeister speelde het rustig uit en kan weer drie punten noteren. Union haakt een beetje af in de strijd om Europees voetbal. Hoffenheim staat nu op Conference League plek 6, het gat is 6 punten
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204173269
Drie wedstrijden gisteren in de Bundesliga op zondag

- Rasenball moest het thuis opnemen tegen Eintracht Frankfurt en wordt nog wel eens gillend wakker uit nachtmerries over twee man. Kevin Trapp die zo'n beetje alles tegen kon houden dat Olmo, Nkunku of Simakan op hem afvuurde en Martin Hinteregger die met zijn betonnen kop twee keer een goal verijdelde. Frankfurt had een counter in de eerste helft, een counter in de tweede helft en liet het er verder bij. Eén punt mee terug naar Hessen was goed. Rasenball is door de 0-0 de aansluiting met de top3 aan het verliezen.

- Bayer04 mocht op bezoek in Wolfsburg en het wedstrijdverloop leek veel op het kauwen op beef jerky (gedroogde bacon), er was moeilijk door heen te komen. Lukas Hradeçki kreeg met slordige aanvallers te maken die het meeste al naast schoten of kopten, maar een paar keer moest de Fin zelf optreden of een bal via paal en lat wegtikken. De Werkself kreeg twee kansen op een counter maar Diaby en Bellarabi schoten naast.

Pas diep in tweede helft had coach Seoane een gouden wissel met Paulinho. De Braziliaan had vijf minuten nodig, dribbelde zich door de verdediging en schoot de 0-1 binnen. Een dikke 2 minuten later kopte hij een voorzet van Demirbay er ook in: 0-2. Daarmee blijft Bayer04 op 3 staan, Wolfsburg is op 12 niet direct in degradatienood, maar Schmadtke keek weer vuil onder zijn Peaky Blinders pet uit, dit stond niet in zijn script.

- A propos script. De NRW derby tussen Köln en BVB liep ook niet helemaal volgens verwachting. BVB had drie man terug waaronder Haaland en Hummels terwijl Köln ineens vijf man mistte: drie zieken, een spierblessure (Skhiri) en een sterfgeval in de familie (Schindler). Het ging ook niet zo best, want in de 8e minuut schoot Wolf de bal achter Marvin Schwäbe. Door niet achteruit te lopen maar juist druk te blijven zetten kwamen die Geissböcke toch weer langszij, Modeste kopt voor op Andersson, die tikt binnen.

Rose reageerde in de tweede helft. Passlack mocht gaan douchen en Hummels mocht nog een helft meedoen, om met Akanji en Çan de verdediging te vormen terwijl Witsel en Guerrero mee gingen over de flanken. Köln had moeite met die slag om het middenveld en twee keer kwam BVB er gevaarlijk door. Haaland faalde echter oog in oog met Marvin Schwäbe en Jan Thielmann kwam zijn keeper te hulp toen Bellingham dreigde te schieten, de Brit zag zijn schot via Thielmanns been wegketsen. 1-1 bleef het en daar waren de gastheren euforisch over, al mopperde Baumgart dat hij zijn systeem misschien wat eerder had kunnen wijzigen. BVB ziet op 2 Bayern weer naar 6 pt uitlopen
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204173389
in de 2. Liga kregen we helaas te maken met kopieergedrag. In Nurnberg werd met bierbekers gegooid naar spelers van Dynamo Dresden (Diawusie ving er zelfs een en nam er provocerend een slok uit). En ook in Bremen was het raak in de wedstrijd tussen Werder en Darmstadt waar Tobias Kempe een beker rakelings langs zijn oor zag gaan. Ook een veldbestormer probeerde het veld op te rennen maar die werd snel afgevoerd. Bremen won de harde wedstrijd wel met 1-0 dankzij Ugly Bird Fullkrug en staat met 51pt gelijk met St Pauli. De Kiezclub won van Heidenheim en heeft een iets beter doelsaldo. Darmstadt zakt naar 3 en omdat Schalke won van Hannover en ook HSV gelijk speelde tegen Fortuna stijgen de Kumpels naar 4. John Verhoek pikte voor Rostock alweer een goal mee, hij maakte de winnende tegen Sandhausen.

Stand 2. Liga
1. St. Pauli - 51 (+16)
2. Werder Bremen (+15)
3. SV Darmstadt 98 - 48
4. Schalke 04 - 46
5. 1. FC Nürnberg - 45
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204173512
Ik was hem even kwijt, maar Vincent Vermeij blijkt inmiddels ook in de Breisgau te zijn geland. Hij speelt tegenwoordig vaak mee in het tweede elftal van Freiburg dat in de 3. Liga uitkomt, maar door een aantal blessures en ziektegevallen was de voormalig Heraclied gewoon meegegaan naar Fürth afgelopen zaterdag. Zijn collega's van Freiburg 2 hielden Kaiserslautern op een gelijkspel en ook Magdeburg kon niet winnen van SV Meppen (0-0).

Daardoor is het langzaam spannender aan het worden achter de Oost Duitsers, want alle achtervolgers van Kaiserslautern wonnen. Waldhof Mainheim klopte 1860 met 3-0, Saarbrucken won met 2-1 van Halle en Braunschweig klopte zojuist BVB 2 met 0-1. In theorie heeft ook Osnabrück (nu 51pt) nog een kans mits het de inhaalwedstrijd van Braunschweig wint

Stand 3. Liga
1. FC Magdeburg - 66
2. FC Kaiserslautern - 57
3. FC Saarbrücken - 55
4. Eintracht Braunschweig - 54
5. SV Waldhof Mannheim - 52
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204180589
Zucht. De situatie rond zinkende supermacht Hertha BSC wordt steeds vervelender. Investeerder Lars Windhorst wil de totale macht in de club naar zich toe te trekken en probeert voorzitter Werner Gegenbauer buitenspel te zetten door de raadsleden op te roepen hem af te zetten via een artikel in Bild.

Voormalig aanvoerder en cultuur bewaker Axel Kruse liep in een podcast van Radio Berlin compleet leeg over Windhorst zijn laffe actie. "Er zijn genoeg raadsleden die nog liever Hertha laten degraderen om van Windhorst af te komen. Niet alleen wil hij alleen samenwerking met jaknikkers, hij wil ook nog de financiële directeur ontslaan om zelf controle over het geld te krijgen. En wie niet meewerkt ontslaat hij maar. Ziek gewoon."

https://www.kicker.de/kru(...)-noch-895173/artikel

Dit modder gevecht werd u aangeboden door Kicker, Bild en de voetbalpodcast Hauptstadderby van Radio Berlin.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204307439
Bayern speelde vandaag even met 12 spelers.

https://streamable.com/635g87
pi_204316936
Vrijdag begon de Bundesliga weer aan de Alten Forsterei in Berlijn Köpenick. Steffen Baumgart kwam op bezoek met zijn FC Köln en oogste bij Urs Fischer vooral respect vanwege zijn kledingkeuze met -2 en natte sneeuw. "Ik zit hier in winterjas, trui, das in gepakt en al, en hij loopt gewoon in zijn t-shirt!" Ik vraag me af of Baumgart stiekem een warmte-element in zijn bodywarmer gestopt had. Op het moment moesten die Eisernen het van snelle counters hebben via Awoniyi en Becker, terwijl de Geissböcke uit alle macht probeerden de bal op het middenveld te veroveren. Awoniyi kreeg een flinke kans toen Killian uitgleed, maar Marvin Schwäbe dook er nog tussen.

Köln zelf kreeg via corners een paar kansen, maar ook reserve keeper Rönnow stond op te letten toen Uth en Hector wilden schieten. In de tweede helft ging het helemaal mis na 4 minuten toen Hector eigenlijk een bal terug wilde spelen op Schwäbe, maar Awoniyi kwam er tussen en scoorde 1-0. Hector kon wel door de grond zakken, en hoewel Köln nog veel probeerde, kwam er niets uit voort. Het was eerder Union dat via Baumgartl nog een kans kreeg maar die kopte in het zijnet. Na het laatste fluitsignaal bleef Hector minuten lang op het veld zitten met zijn handen voor zijn ogen, stond ook met een lege blik de pers te woord. Door de overwinning gaan die Eisernen Köln voorbij naar 7.

- Bayern kwam op bezoek in de Breisgau, snel weerzien tussen de keepers Manuel Neuer en Mark Flekken na de interland tegen Duitsland. Wat vooral opviel, Bayern kwam er de eerste 45 minuten niet doorheen. De verdediging zette Sané, Lewandowski, Coman of Muller al vroeg onder druk en als ze tot een schot kwamen dan had Flekken drie keer geluk dat de bal recht op hem afkwam. Eén keer probeerde Kimmich hem met een rechtstreeks schot uit een corner te verrassen maar die stompte Flekken weg.

In de tweede helft helaas had Flekken weer een timingsprobleem, hij kwam te enthousiast uit bij een pass van Kimmich, ramde Gunter mee onderuit en Goretzka kon makkelijk inkoppen.Vijf minuten later was het echter 1-1 omdat Gunter de bal bij invaller Petersen kreeg, de super-joker schoot zijn 100e goal binnen. Helaas had een andere invaller een antwoord. Gnabry zette zich door in een duel tegen Schlotterbeck, die uitgleed en schoot binnen. De beer was los en Coman en Sabitzer tikten ook nog 1-3 en 1-4 binnen. Flekken hád nog een hand aan de bal bij het schot van Coman, iets krachtiger gedoken en hij had m gehad. Lewandowski was intussen al van het toneel verdwenen, geblesseerd aan een rib. Het is nog wel even spannend of de DFB zich met een bijzonder moment gaat bemoeien. Bij een wissel had Coman er uit gemoeten maar het verkeerde nummer werd getoond (de Fransman draagt nu 11, maar had vorig seizoen 29). Schlotterbeck attendeerde al snel Christian Dingert dat er 12 man in het veld stonden. Het is nu aan de Breisgau om een protest in te dienen en aan de DFB om dat te beoordelen als ik het goed begrijp.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204317368
- Frankfurt ontving thuis in het Waldstadion Greuther Fürth, maar zal misschien al met zijn hoofd bij komende week zijn als Barcelona in de UEFA cup op bezoek komt. Fürth profiteerde daar een paar keer van en liep via Leweling en Hrgota een paar keer door de verdediging heen, maar scoorde helaas niet omdat Trapp in het doel wel zijn kop er bij hield. Aan de andere kant kregen de Hessen wel kansen maar ook hier was keeper Andreas Linde paraat om in te grijpen. In de tweede helft herhaalde zich dat patroon, beide ploegen kregen hun mogelijkheden maar de keepers hielden alles eruit. De slotfase verliep nogal bedrukt omdat Marco Mayrhofer na een zware overtreding van Hauge met een gecompliceerde beenbreuk van het veld werd gedragen, de onverlaat kreeg er slechts geel voor waar donkerrood op zijn plek was geweest. 0-0 en Frankfurt zakt een plekje door de overwinning van Union vrijdag. Fürth blijft laatste.

- In Köln Leverkusen maakte ene Felix Magath weer eens zijn opwachting op de Duitse voetbalvelden. Nadat hijzelf in isolatie eerst had moeten toekijken hoe Ibiseviç en Fotheringham Hertha naar een zege tegen Hoffenheim coachten, had hij nu de leiding tegen Bayer04. De boulevardpers tekende al gelijk een pittige quote op dat hij verbaasd was hoe slap de ploeg zou hebben geageerd op het trainingskamp van de week (het hielp ook niet dat Ibiseviç het de eerste dagen alleen moest doen omdat Magath nog positief was en Fotheringham door zijn rug was gegaan.) Grootste aderlating voor Hertha was dat Plattenhard, die de goals tegen Hoffenheim had voorbereid, geblesseerd was geraakt. In de Werkself keerde Patrick Schick weer terug op de bank na een lange blessure. Alario mocht beginnen in plaats van de kansen missende Azmoun

Al na een kwartier maakte ook de jonge Marcel Lotka weer zijn opwachting. Hij was als tweede keeper meegenomen achter Schwolow, maar die kreeg opnieuw last van zijn enkelblessure. De regionalliga doelman mocht dus weer het fort verdedigen. En alsof het dan zo moet zijn, Alario kreeg na een half uur de eerste kans na een rush van Diaby en schoot hem meteen binnen, doei basisplaats voor Azmoun. Magath flipte zowat aan de kant en zijn humeur zal er niet beter op zijn geworden toen de altijd vervelende Marc Oliver Kempf zich liet aftroeven door Diaby en Bellarabi in staat stelde de 2-0 te maken. Met een tikje geluk kwam Hertha gelijk toen Darida's schot afketste van een Bayer04 verdediger. Lotka kreeg het daarna druk en moest twee keer ingrijpen op kansen van Alario. Aan de andere kant had Darida nog een keer moeten scoren toen de bal via Tapsoba voor zijn voeten viel, maar Hradeçki greep in. De laatste kansen waren opnieuw voor Bayer04, maar geheel volgens verwachting schoot Azmoun twee keer te snel en dus twee keer naast. Evengoed 2-1 en Bayer04 staat sterker op plek 3. Hertha keek met angst en beven naar het Teutoburger wald.

- Arminia Bielefeld nam het namelijk thuis op tegen directe concurrent Vfb Stuttgart. Een gelijkspel zou al genoeg zijn om de Herthaner in te halen. Vfb Coach Materrazzo kreeg het er zo warm van dat hij net als Baumgart een jas maar helemaal wegliet en in een coltrui langs de lijn stond. Borna Sosa moest met een spierblessure langs de kant blijven dus stond Ito bij de Schwaben in de basis. En net als vorige keer kreeg Chris Führich erg veel kansen via zijn medespelers, maar iedere keer ging het verkeerd. Of hij schoot te snel, of Ortega lag in de weg, of er zat een verdediger tussen. De eerste goal kwam uit een penalty toen Wimmer een bal op zijn bovenarm kreeg. Frank Kramer flipte maar scheids en VAR waren onverbiddelijk. Sasja Kaleziç zag er uit als of hij na de wedstrijd Oostenrijk tegen Schotland nog een potje was gaan knokken in een bar, maar zijn harde schot werd er echt niet slechter van. Geen hupjes, geen schijnbeweging, gewoon BAM en 0-1

Ook in de tweede helft bleven de Schwaben kansen creëren en kansen missen, Tomas, Marmoush, Kalezic en ook Führich. En dan krijg je hem dus aan de andere kant tegen: Schöpf gaf voor op Serra, die ziet invaller Krüger er beter voor staan en passt door. 1-1 en Materazzo ging compleet uit zijn plaat langs de kant. Het kostte hem wegens herhaalde opmerkingen een gele kaart. Führich werd er daarna uit gehaald voor Mangala, Mavrapanos knalde nog op de paal (zonder bal, want die mistte hij, au) en het bleef 1-1. Bielefeld stijgt dus naar relegation op doelsaldo (15 min versus 32 min). Ze spelen komend weekend uit bij Wolfsburg, Hertha wacht de derby tegen Union en Stuttgart speelt vrijdag al tegen BVB
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204317670
- Hoffenheim had door de nederlaag van Freiburg een kans naar vier te komen als ze zelf wonnen en Rasenball zo vriendelijk was te verliezen van BVB. Zelf moest de Kraichgau het opnemen tegen Bochum dat ondanks de controverse van de vorige speeldag hard op weg is het eerste BuLi-seizoen sinds 2010 te overleven. Ze vlogen er dan ook vol in de eerste helft. Stafylidis en Soares zetten Baumann meteen aan het werk. Hoffenheim had een kwartier nodig om iets terug te doen via Kramariç en Raun, maar beide keren lag Manuel Riemann in de weg. Na die kans van Raum schoot Riemann hoog en hard uit naar Asano die al was gaan rennen, en de Japanner maakte het mooi. af. 0-1 en een assist voor Riemann. Pantovic had nog een enorme kans op de 0-2 maar die schoot hij over.

De tweede helft begon de Kraichgau na een donderpreek van Hoeness flink agressiever, maar dat werkte vooral door in de statistieken voor gele kaarten. Voor de volgende wedstrijd tegen Rasenball missen ze Akpoguma, Vogt, Raum en Baumgartner na hun vijfde gele prent. Raum zette zijn aggressie tenminste om in iets positiefs door de 1-1 binnen te schieten, maar Asano had na vijf minuten al weer gescoord. Helaas werd het doelpunt afgekeurd, maar Takuma-san deed het gewoon nog een keer toen Raum zo dom was de bal te willen onderscheppen. Die rolde voor Asano's voeten en dit keer bleven scheids en VAR stil, Reis en de Bochum supporters gingen daarentegen uit hun plaat van vreugde. Hoffenheim probeerde wel om nog gelijk te komen, maar Bonga scoorde nog bijna 1-3 uit een counter. 1-2 winst waardoor Bochum voorlopig 11e staat en moet afwachten wat Gladbach tegen Wolfsburg doet. Hoffenheim dus niet langs Freiburg (1 punt achterstand) en men keek angstig naar het Westfalenstadion.

- de avondwedstrijd ging tussen BVB en Rasenball. De thuisploeg vreesde dat Erling Haaland weer geblesseerd was geraakt op een training, maar hij kon gewoon spelen. Helaas lagen zijn grootste kansen in de eerste minuten en die pogingen gingen mis door ingrijpen van keeper Gulasci. Als je denkt aan Rasenball denk je de laatste tijd automatisch aan Nkunku. De Fransman speelde vooral de aangever in de eerste helft en stelde Konrad Laimer in staat om met een stiftje over Kobel heen de 0-1 te scoren. Het werd nog gekker toen de hardwerkende Oostenrijker helemaal perfect stond opgesteld toen Hummels een voorzet van Nkunku verkeerd wegkopte en hij zo de 0-2 binnenschoot. Oeps

In de tweede helft wilde BVB wel iets proberen, maar Nkunku, Olmo en Laimer op het middenveld onderschepten vroeg en werden in de counter gevaarlijk. Laimer verraste iedereen met een late 1 april grap door niet te schieten maar met een hakje Nkunku vrij te stellen. Die scoorde 0-3 en eigenlijk was daar alles al duidelijk. Malen kwam er nog in en kon na zijn "kansenwoeker" van afgelopen week zowaar nog een keer een kopgoal maken toen Çan perfekt op hem voorzette. Het laatste woord was toch weer Nkunku die Olmo wegstuurde om de 1-4 aan te tekenen. 1-4, en Rasenball staat na zijn rampzalige periode Marsch vorig jaar toch weer op vier, 3pt achter Bayer04. BVB is nog tweede, maar wel op 9pt van Bayern, Bayer04 heeft 6pt achterstand
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204317857
In de 2. Liga lijkt HSV af te haken in de strijd voor promotie. Al voor het vierde jaar op rij lijken de Rothosen in april hun Waterloo te vinden na een sterk begin van het seizoen. Vier wedstrijden op rij is niet gewonnen en het MOEST nu tegen Paderborn. Maar het ging al na 47 tellen mis toen Dennis Srbeny via Collins aan de bal kwam en 0-1 scoorde. Terwijl de thuisploeg kans op kans mistte en coach Tim Walter bijna gek werd van woede, kreeg Srbeny ver in de tweede helft zijn tweede kans en ook die ging erin. Robert Glatzel mistte daarna een strafschop omdat hij de Fernandes schijnbeweging met hupje imiteerde, iets waar Paderborn biker/goalie Jannik Huth dwars doorheen keek. Ook de aansluiter van Chakvetadze hielp niet, 1-2 de eindstand. HSV staat nu 7e en kan dankzij de inhaalmatch tegen Aue dinsdag nog wel op 45pt komen, maar als Heidenheim vandaag wint schieten ze er niets mee op.

Bovenin is Darmstadt tot zijn eigen verbazing weer mee aan het doen om promotie. De Lelies wonnen met 3-1 van Kiel in winterse omstandigheden, en omdat St. Pauli onderuit ging tegen Rostock zijn ze op doelsaldo naar 2 geklommen. Edit: Werder blijft leider na een 1-1 gelijkspel tegen Sandhausen, Schalke won uit bij Dresden en is nu vierde. Heidenheim klopte Nurnberg met 1-3 en komt tot op een punt van Den Club.

Stand 2. Liga (updated)
1. Werder Bremen - 52pt
2. SV Darmstadt 98 - 51pt (+21)
3. St. Pauli - 51 (+15)
4. Schalke 04 - 50pt
5. 1. FC Nürnberg - 46pt
6. 1. FC Heidenheim - 45pt

[ Bericht 5% gewijzigd door Sabata op 03-04-2022 15:40:10 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204317940
Je moet voor voetbalzone gaan schrijven maat, die artikelen zijn doorgaans van een stuk lager niveau dan die van jou. :)
pi_204317958
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:07 schreef Oriente het volgende:
Je moet voor voetbalzone gaan schrijven maat, die artikelen zijn doorgaans van een stuk lager niveau dan die van jou. :)
Voetbalzone is géén bron.
pi_204318031
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:07 schreef Oriente het volgende:
Je moet voor voetbalzone gaan schrijven maat, die artikelen zijn doorgaans van een stuk lager niveau dan die van jou. :)
Geen idee wat voetbalzone is (hou niet van dat soort knip en plak sites), ik haal mn info meestal van WDR2, ARD Sportschau, soms Langs de lijn en natuurlijk Zeiglers Wunderbare Welt des Fussballs voor de komische noot.

In de Dritte Liga is Kaiserslautern nog steeds op koers voor promotie. Concurrent Braunschweig won weliswaar moeizaam van Havelse met 3-2, maar die Roten Teufel haalden zelf flink uit op de Betzenberg met MSV Duisburg als kanonnenvoer. Phillip Hercher wist met zijn voorzetten twee keer keer cultspits Terence Boyd te vinden. Daarna dacht Mike Wunderlich in de tweede helft "kan ik ook" en stelde Winkler en Ritter in staat om de voorsprong naar 4-0 uit te breiden. Boyd scoorde ook nog de 5-0 op aangeven van Hanslik voor Pusch een eretreffer voor Duisburg maakten. "Die finden heute gar nicht statt" was de simpele opmerking van Kaiserslautern coach Marco Antwerpen. Kaiserslautern blijft daarmee 2e, 2pt voor op Braunschweig. Magdeburg heeft een dikke voorsprong van 6pt met twee wedstrijden minder, ze spelen maandag nog tegen Viktoria Berlin. Edit: Waldhof Mannheim kwam nog wel op voorsprong tegen staartploeg Zwickau, maar die kwamen gelijk door een penalty na hands van Boyamba. Daardoor blijft Saarbrücken vierde en gaat 1860 München op doelsaldo Mannheim voorbij

Stand 3. Liga
1. 1. FC Magdeburg - 63pt (twee wedstrijden minder)
2. 1. FC Kaiserslautern - 57pt
3. Eintracht Braunschweig - 55pt
4. FC Saarbrücken - 50pt
5. 1860 München - 49pt
6. SV Waldhof Mannheim - 49pt

[ Bericht 3% gewijzigd door Sabata op 03-04-2022 15:42:32 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204327397
- Wolfsburg moest gisteren aantreden tegen Augsburg, maar mistte zowel de hoofdtrainer (Kohlfeldt had corona) als de eerste assistent (Frontzeck lag in het ziekenhuis). Dus kwam het op de derde assistent Vincent Heilman neer. Heilman was samen met Von Bommel en Hofland naar Niedersachsen gekomen, maar terwijl die twee ontslagen werden, liet Peaky Blinders voorzitter Schmadtke de voormalige PSV jeugdtrainer aanblijven. Nu moest hij dus die Wölfe door de storm proberen te loodsen, terwijl Schmadtke hem opzichtig uit de wind hield door er pontificaal naast te gaan zitten als of hij wilde zeggen "succes is mijn verdienste en verlies is mijn schuld"

We zagen na een minuut al welke kant het op ging, want in de eerste aanval tikte Pedersen met de hak een bal door naar Iago die Arnold er uit sprintte en 1-0 binnen schoot. FCA timmerde vervolgens achterin alles dicht en liet Wolfsburg komen. Die waren zo van slag dat ze helaas te veel tijd nodig hadden iets te organiseren en Augsburg kon dat vrij gemakkelijk opvangen. Pas tegen het eind van de tweede helft moest Rafal Gikièwiçz twee keer ingrijpen bij kansen van Nmecha en Wind. Ook in de tweede helft hetzelfde stramien, Wolfsburg viel aan en liep zich vast, FCA kwam er via counters en corners uit. In vijf minuten maakte Florian Niederlechner alles duidelijk. Eerst dook hij bij de tweede paal op en wachtte rustig tot Oxford een corner doorkopte (2-0) en daarna werd hij zelf aangever op Mads Pedersen die met 3-0 de wedstrijd in het slot gooide. Een goede afloop dus voor Jeffrey Gouweleeuw die als verdediger van Augsburg zijn 156e wedstrijd speelde, precies gelijk met recordhouder Paul Verhaegh. FCA klimt naar plek 14 met 2pt meer als Stuttgart en staat nu op 2pt van Wolfsburg dat op 13 blijft hangen. Woensdag moeten ze weer aan de bak, want dan komt Mainz op bezoek voor een inhaalwedstrijd.

- De laatste wedstrijd was toevallig ook Mainz, dat in het Nordpark op bezoek kwam bij Gladbach. In de eerste helft zag het er hetzelfde uit als in Augsburg. De Basterds lieten Gladbach veel de bal en probeerde op het middenveld hun spel te ontregelen. Dat lukte wel, maar de counters die ze eruit hoopten te slepen werden steeds snel onschadelijk gemaakt. Uiteindelijk slalomde Hofmann zich door vier Mainzer verdedigers, passte op Embolo en die schoot die Fohlen naar 1-0

Svensson wisselde Burkhardt er in (de U21 Captain was een helft rust gegund na de interlands met jong Duitsland) en dat meteen effect, nu kwamen de Basterds er wel een paar keer doorheen, maar zowel Burkhardt zelf als Barreiro stuitten op Yann Sommer. Toen Jae-Sung Lee er ook bij kwam ging het nog beter. De Koreaan gaf een voorzet op Onisiwo die de gelijkmaker binnenschoot. Misschien had Mainz zelfs de volle buit mee kunnen nemen want de verdediging van Gladbach zag er daarna gammel uit, maar Sommer redde zijn ploeg nog twee keer op schoten van Lee en Burkhardt. 1-1, net zoals in de heenmatch. Gladbach zakt daardoor naar 12, een puntje achter Bochum. Mainz staat nu 10e maar kan naar 7 klimmen woensdag als ze winnen in Augsburg omdat hun doelsaldo een stuk beter is dan Union
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 4 april 2022 @ 18:13:04 #96
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204330755
twitter
pi_204330926
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 18:13 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Wat genant dat je in beroep gaat als Freiburg zijnde. Je staat met 4-1 achter en er staat door miscommunicatie waar de 4e man ook een aandeel in heeft 17 seconden een man teveel in het veld. Je zou je kapot moeten schamen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 4 april 2022 @ 18:33:24 #98
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204330972
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 18:30 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Wat genant dat je in beroep gaat als Freiburg zijnde. Je staat met 4-1 achter en er staat door miscommunicatie waar de 4e man ook een aandeel in heeft 17 seconden een man teveel in het veld. Je zou je kapot moeten schamen.
Ik vind dit eigenlijk ook wel vrij triest ja.
pi_204332140
Arnd Zeigler kwam er gisteren even op terug. Als Freiburg kan aantonen dat de fout niet bij Christian Dingert en Felix Zweier (scheids en VAR) ligt, maar bij Bayern zelf, dan hebben ze een kans. [gewetenloze penningmeester aan]Het gaat voor Freiburg wel om geld voor Europees voetbal tenslotte. UEFA Cup of CL dat scheelt een nul op de rekening[gewetenloze penningmeester uit]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 4 april 2022 @ 21:47:05 #100
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_204333844
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 18:13 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Bayern speelt altijd met 12, nu dus 13… 12 veldspelers en de scheids
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')