abonnement Unibet Coolblue
pi_203505436


JAA!!! daar is een van onze favoriete voorrondes weer. De 72ste editie van dit festival (72º Festival della Canzone Italiana di Sanremo 2022). In 2022 is de eerste show op 1 februari en de finale show 5 is op zaterdag 5 februari (eigenlijk zondag 6 februari 03:00). Meerdere avonden vol genot, of moet ik zeggen meerdere nachten,we gaan tot diep in de nacht door. Tot half 2 wachten tot dat de gouden krabpaal uit de coulissen komt en dan duurt het alsnog tot half 3 door vier intervalacts. Het is afwachten hoe het festival er nu uit ziet door corona. We hopen het publiek niet uit ballonnen bestaat dit jaar. Geen mensen meer met doorligplekken in hun superdure designer jurk? Er wordt toch niet gesneden in het aantal intervalacts? De shows worden weer gehost door Amadeus en Fiorello. Dit jaar kwam de winnaar van het songfestival uit het San Remo festival; Måneskin. Ondertussen onderweg naar wereldfaam.




quote:
The rules of Sanremo 2022 have been changed to enable the competing artists to be revealed from today.

Amadeus will be able to start revealing the twenty-two artists who have been chosen to compete in Festival di Sanremo 2022 from today. Previously the reveal date of the artists had been scheduled to take place during the final of Sanremo Giovani on December 15.

The change in the rules of the competition gives the potential for the artists to be revealed in small numbers over the course of the next two weeks. All of the twenty-two artists that have been selected to compete in the contest will still appear in Sanremo Giovani on December 15.
quote:
Voting will occur through the combination of three methods:

Public televoting, carried out via landline, mobile phone, the contest's official mobile app, and online voting.
Jury of the Press Room, TV, Radio and Web.
Demoscopic jury, composed by 1000 music fans who will vote from their homes via an electronic voting system managed by Ipsos.

Their voting will be articulated as follows:[2]

First two nights: 12 entrants will be judged by three separate panels from the jury of journalists.
Third night: all of the entrants will be judged through a 50/50 split system by means of televoting and the demoscopic jury. The results will be combined with those of the previous nights.
Fourth night: the same systems used on the first three nights will be put in place.
Fifth night: the entrants will be judged by televoting alone, to be added up to the results obtained that far; ultimately, a final voting round (again a sum of televoting and the two juries) will be held among the top 3, which will determine the winner.
Artiesten en songtitels:
quote:
Achille Lauro - Domenica
Aka 7even - Perfetta così
Ana Mena - Duecentomila ore
Dargen D'Amico - "Dove si balla
Ditonellapiaga & Donatella Rettore - Chimica
Elisa - O forse sei tu
Emma Marrone - Ogni volta è così
Fabrizio Moro - Sei tu
Gianni Morandi - Apri tutte le porte
Giovanni Truppi - Tuo padre, mia madre, Lucia
Giusy Ferreri - Miele
Highsnob & Hu - Abbi cura di te
Irama - Ovunque sarai
Iva Zanicchi - Voglio amarti
La Rappresentante di Lista - Ciao ciao
Le Vibrazioni - Tantissimo
Mahmood & Blanco - Brividi
Massimo Ranieri - Lettera al di là del mare
Matteo Romano - Virale
Michele Bravi - Inverno dei fiori
Noemi - Ti amo, non lo so dire
Rkomi - Insuperabile
Sangiovanni - Farfalle
Tananai - Sesso occasionale
Yuman - Ora e qui
pi_203505585
De Sanremo topics gaan dit jaar wel extra hard trouwens :D Ik zie dat de Maneskin topics ook op 11 topics zitten dus we zitten er straks dik overheen :o
pi_203505593
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  vrijdag 4 februari 2022 @ 17:50:35 #5
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_203505897
Ik vind het liedje van Mahmood en Blanco eigenlijk niet zo bijzonder, zelfs nogal saai :@
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  ESF Reporter vrijdag 4 februari 2022 @ 17:59:00 #6
87554 Cee
Welluk?
pi_203505986
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 17:50 schreef Strani het volgende:
Ik vind het liedje van Mahmood en Blanco eigenlijk niet zo bijzonder, zelfs nogal saai :@
Join me on the hellwagon, Straan.
pi_203505992
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 17:50 schreef Strani het volgende:
Ik vind het liedje van Mahmood en Blanco eigenlijk niet zo bijzonder, zelfs nogal saai :@
Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als bij die laatste Adele-single, enorme hit maar volgens mij alleen maar omdat het Adele is. Als Brividi was gereleased door Massimo Pizza en Giuliano Tortellini was het ergens in de onderste regionen geëindigd.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 18:00:27 #8
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_203506011
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 17:59 schreef Cee het volgende:

[..]
Join me on the hellwagon, Straan.
*O* *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 17:59 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als bij die laatste Adele-single, enorme hit maar volgens mij alleen maar omdat het Adele is. Als Brividi was gereleased door Massimo Pizza en Giuliano Tortellini was het ergens in de onderste regionen geëindigd.
Mij bekruipt precies hetzelfde gevoel inderdaad :Y
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 4 februari 2022 @ 18:05:10 #9
163650 Greys
pi_203506064
Barbáren, jullie!

Ik vind het een mooi lied. PLUH!

En Blanco had ik sowieso nog nooit van gehoord dus dat ís Giuliani Tortellini voor me.

(Al heb ik liever Irama als winnaar. Met Mahmood en Blanco kan ik uitstekend leven.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 4 februari 2022 @ 18:08:14 #10
163650 Greys
pi_203506092
Nee maar even alle gekheid, voor al die stemmende Italianen is Irama toch ook bekend? Of niet? Hoezo gaat het Adeleverhaal daar dan niet op?

(Ik vind het nieuwe Adelelied geen bal aan. Maar dat terzijde.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter vrijdag 4 februari 2022 @ 18:17:23 #11
87554 Cee
Welluk?
pi_203506169
Het nummer van Irama doet me ook niet zo veel. :@

Alles beter wel dan het nummer van Adele hoor want dat Easy on Me vind ik oprecht niet om aan te horen. Waar Brividi en het nummer van Irama me gewoon niet veel doen (ondanks dat ik het prima nummers vind en ik er oké mee ben als ze winnen), wekt Easy on Me echt agressie bij me op. _O-
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 18:30:42 #12
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203506324
Ik vind ook wel echt een mooi lied, de eerste keer moest ik even wennen. Maar naar het een paar keer luisteren is het echt mooi
pi_203506427
Irama valt mij ook tegen :o :@

Brividi is mooi, maar de hype wel wat overdreven. Helemaal als het als favoriet naar het ESF zou gaan.
pi_203506508
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 17:50 schreef Strani het volgende:
Ik vind het liedje van Mahmood en Blanco eigenlijk niet zo bijzonder, zelfs nogal saai :@
Ik ben er ook niet wild van. Ik begrijp ook wel dat hier een publiek voor is, maar dat komt naar mijn mening op het ESF niet in de buurt van voldoende om mee te doen voor de overwinning.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203506846
Ik vind het lied van Mahmood en Blanco wel heel mooi. Idk, misschien leeftijd of zo dat ik het wel mooi vind? Ik denk dat dit onder mijn leeftijdsgenoten echt wel goed kan scoren. Ze hebben een likability en freshness over zich heen hangen die jongeren ontzettend aan kan spreken, en je kan echt wel horen dat het een kwalitatief lied is. Ik ben wel van mening dat het ervan af hangt hoe ze met elkaar interacteren hoe sterk ik het over vind komen, want ik vond het de eerste avond met veel interactie tussen beiden beter dan gisteravond.

Irama is ook heel erg goed en ik zie die ook wel graag winnen. Moet ie wel iets anders aantrekken dan op zijn eerste avond :P Elisa vond ik ook een goed nummer hebben, maar ik denk niet dat zij zou blijven hangen in een ESF avond. Dan zie ik liever Dargen of LRDL. Ik denk dat die laatste twee, samen met Mahmood en Blanco (en met Irama als outsider) het meest ESF proof zijn.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 19:10:17 #16
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_203506881
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 19:08 schreef molloot200 het volgende:
Ik vind het lied van Mahmood en Blanco wel heel mooi. Idk, misschien leeftijd of zo dat ik het wel mooi vind? Ik denk dat dit onder mijn leeftijdsgenoten echt wel goed kan scoren. Ze hebben een likability en freshness over zich heen hangen die jongeren ontzettend aan kan spreken, en je kan echt wel horen dat het een kwalitatief lied is. Ik ben wel van mening dat het ervan af hangt hoe ze met elkaar interacteren hoe sterk ik het over vind komen, want ik vond het de eerste avond met veel interactie tussen beiden beter dan gisteravond.

Irama is ook heel erg goed en ik zie die ook wel graag winnen. Moet ie wel iets anders aantrekken dan op zijn eerste avond :P Elisa vond ik ook een goed nummer hebben, maar ik denk niet dat zij zou blijven hangen in een ESF avond. Dan zie ik liever Dargen of LRDL. Ik denk dat die laatste twee, samen met Mahmood en Blanco (en met Irama als outsider) het meest ESF proof zijn.
Ik ga 'm zo nog eens kijken op YouTube met oortjes in, zien of ik van mening verander.

Zijn wij op onze leeftijd dan trouwens niet meer fresh? ;(
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 19:10:55 #17
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203506892
Ik heb wel het idee dat de fanbase van Mahmood gemiddeld jonger is dan bijvoorbeeld die van Elisa of Irama
  vrijdag 4 februari 2022 @ 19:17:08 #18
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_203506979
Hmm aanzienlijk beter met oordopjes in, op TV kon het m'n aandacht niet grijpen.

Irama nog steeds wel veel beter natuurlijk, die heb ik vandaag ook in een loop gehad op Spotify.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 19:32:58 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203507247


Zelfs trending in Nederland de videoclip van Brividi
  vrijdag 4 februari 2022 @ 19:33:26 #20
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_203507257
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 19:17 schreef Strani het volgende:
Hmm aanzienlijk beter met oordopjes in, op TV kon het m'n aandacht niet grijpen.

Irama nog steeds wel veel beter natuurlijk, die heb ik vandaag ook in een loop gehad op Spotify.
Ook maar eens de proef op de som genomen maar dan gewoon met een ouderwetse hoofdtelefoon.

Waar ik op tv maar niet kon wennen aan de die hoge stukken komt Brividi als je het rechtstreeks in je oren krijgt veel beter tot zijn recht.

Maar ik blijf nog steeds in het Irama team zitten.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  vrijdag 4 februari 2022 @ 19:34:41 #21
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_203507275
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 19:33 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Ook maar eens de proef op de som genomen maar dan gewoon met een ouderwetse hoofdtelefoon.

Waar ik op tv maar niet kon wennen aan de die hoge stukken komt Brividi als je het rechtstreeks in je oren krijgt veel beter tot zijn recht.

Maar ik blijf nog steeds in het Irama team zitten.
Ja ik ook :Y En het is wel echt een nadeel voor het ESF als je je oortjes op koptelefoon nodig hebt om het echt goed te kunnen waarderen, want de meesten kijken nou eenmaal gewoon via de TV.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_203507518
Ik ben team ♫con le mani con le mani con le mani ciao ciaooooo♫
pi_203507557
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 19:08 schreef molloot200 het volgende:
Ik ben wel van mening dat het ervan af hangt hoe ze met elkaar interacteren hoe sterk ik het over vind komen, want ik vond het de eerste avond met veel interactie tussen beiden beter dan gisteravond.
Ik las ergens op twitter dat Blanco ongemakkelijk werd van de reacties over zijn interactie met Mahmood ofzo, dat mensen (typische fans :P) er een beetje teveel in gingen zien. Misschien kwam het daardoor? :@
  vrijdag 4 februari 2022 @ 19:59:53 #24
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_203507649
Ik vind het nummer van Elisa zoooo ontzettend mooi. Hoe meer ik het luister hoe meer het met mij doet. Irama en Mahmood pakten mij meer de eerste keer, maar ben echt helemaal voor Elisa op dit moment. Wat een geweldige carrière heeft zij ook al achter de rug zeg.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 20:01:35 #25
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_203507673
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 19:51 schreef Em31 het volgende:
Ik ben team ♫con le mani con le mani con le mani ciao ciaooooo♫
Dus gewoon 'waar zijn die handjes' dan eigenlijk.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')