Je moet hem naar waarheid invullen. Wat niet wil zeggen dat er in vragen naar de kwaliteit van afwerking bepaalde grijstinten zijn. En als je in je hoofd vage plannen hebt om binnen een jaar de keuken te vervangen maar nog geen offertes o.i.d. hebt opgevraagd, kun je daar ook binnen de waarheid meerdere kanten op. Verder mag je zelf bepalen wat slim is en wat nu.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:58 schreef Kiid het volgende:
Iemand ervaring met het invullen van de WOZ vragenlijst na aankoop van een woning? Ik meen me te herinneren dat je die zo laag mogelijk zou moeten willen laten, klopt dat?
Ik vermoed dat een positieve MKBA een grotere uitdaging is. Nederland is redelijk af, echt grote infrastructuurprojecten met een positieve MKBA zijn er niet zoveel.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:37 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En treindienstleiders gaan uit de grond oppoppen?
Overigens is de bus verre van een comfortabel of efficiënt reismiddel in vergelijking met een fiets of een tram.
Oh ik doelde meer op het als een magische oplossing zien. Niet zozeer op de politieke verantwoordbaarheid/haalbaarheid.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 18:38 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Je moet hem naar waarheid invullen. Wat niet wil zeggen dat er in vragen naar de kwaliteit van afwerking bepaalde grijstinten zijn. En als je in je hoofd vage plannen hebt om binnen een jaar de keuken te vervangen maar nog geen offertes o.i.d. hebt opgevraagd, kun je daar ook binnen de waarheid meerdere kanten op. Verder mag je zelf bepalen wat slim is en wat nu.
[..]
Ik vermoed dat een positieve MKBA een grotere uitdaging is. Nederland is redelijk af, echt grote infrastructuurprojecten met een positieve MKBA zijn er niet zoveel.
En gewoon geen alternatief voor de auto.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 16:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
De bus is gewoon niet zo heel snel.
Zelden eigenlijk inderdaad. Als ik met de trein ga, dan ga ik liever met de fiets naar het station dan met de bus. Uiteindelijk ben je er dan sneller. Misschien dat het interessanter is als je wat verder van het station woont, net wat te ver om te fietsen en het is een snelbus. Anders geen idee eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
En gewoon geen alternatief voor de auto.
Als ik in Den Haag ben reis ik nog liever om als ik daarmee alleen met de tram kan gaan en de bus kan vermijden, als ik thuis ben en de treinen rijden niet neem ik liever de auto dan de bus.
Je staat in dezelfde file maar je hoeft niet bij iedere halte te stoppen.
En je hoeft niet om te rijden omdat er achterin Schubbekutteveen ook nog ergens een bushalte is.
Met de tijd die ik hier nodig heb om naar de bus te lopen kan ik ook naar het station fietsen, maar dat is wederom omdat de bushalte op een onmogelijke plek ten opzichte van mijn huis zit, en dan is het geloof ik 2 haltes tot het station (buiten de kom, dus dan liggen 2 haltes wat verder uit elkaar).quote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zelden eigenlijk inderdaad. Als ik met de trein ga, dan ga ik liever met de fiets naar het station dan met de bus. Uiteindelijk ben je er dan sneller. Misschien dat het interessanter is als je wat verder van het station woont, net wat te ver om te fietsen en het is een snelbus. Anders geen idee eigenlijk.
Vind de bus zelf een gedoe. Gezoek altijd welke lijn je moet hebben, hoe laat 'ie komt en zo. Als je moet overstappen is het helemaal drama.
Bushalte zit in Nederland op 5 minuten lopen. Station is een minuut of 10 fietsen. Parkeren bij het station is wel ellende. Laat me dan ook brengen als ik met de trein ga of desnoods een taxi.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met de tijd die ik hier nodig heb om naar de bus te lopen kan ik ook naar het station fietsen, maar dat is wederom omdat de bushalte op een onmogelijke plek ten opzichte van mijn huis zit, en dan is het geloof ik 2 haltes tot het station (buiten de kom, dus dan liggen 2 haltes wat verder uit elkaar).
Wacht? Je hebt een bushalte?!?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met de tijd die ik hier nodig heb om naar de bus te lopen kan ik ook naar het station fietsen, maar dat is wederom omdat de bushalte op een onmogelijke plek ten opzichte van mijn huis zit, en dan is het geloof ik 2 haltes tot het station (buiten de kom, dus dan liggen 2 haltes wat verder uit elkaar).
"Nederland"? Of bedoel je je huis hier (snap hem anders even niet)quote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bushalte zit in Nederland op 5 minuten lopen. Station is een minuut of 10 fietsen. Parkeren bij het station is wel ellende. Laat me dan ook brengen als ik met de trein ga of desnoods een taxi.
Naar de halte lopen en overstappen, dan is fietsen al snel sneller. En ook minder irritant.
Ja, mijn huis in Nederland inderdaad. Heb ook nog een huis elders (en verdeel m'n tijd).quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:13 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Wacht? Je hebt een bushalte?!?
[..]
"Nederland"? Of bedoel je je huis hier (snap hem anders even niet)
Maar een plek waar je er fatsoenlijk gebruik van kan maken is natuurlijk een stuk duurder. Maja.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:06 schreef CoolGuy het volgende:
De enige bus waar ik wel eens in kom is de brievenbus.
Maar het is uiteindelijk, net als met alles, kiezen of delen. Je kunt niet álles hebben.
Dan snap ik hem 🙂quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, mijn huis in Nederland inderdaad. Heb ook nog een huis elders (en verdeel m'n tijd).
Punt is dat Flevoland lekker centraal ligt maar door het gebrek aan fatsoenlijk OV net zo aantrekkelijk is om te wonen als Zeeland en Drenthe, minus de voordelen van de kleine oude dorpjes.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:15 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Maar een plek waar je er fatsoenlijk gebruik van kan maken is natuurlijk een stuk duurder. Maja.
Als de crisis een beetje aanzet kan ik nog eens overwegen naar een bushalte te verhuizen haha
Almere - Amsterdam gaat nog wel met de trein. 2 jaar in Almere gewoond. Er zijn wel dingen onaantrekkelijker aan Almere dan het OV.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Punt is dat Flevoland lekker centraal ligt maar door het gebrek aan fatsoenlijk OV net zo aantrekkelijk is om te wonen als Zeeland en Drenthe, minus de voordelen van de kleine oude dorpjes.
Ja maar Emmeloord is ook diezelfde provincie. Dat is net als zeggen dat Drenthe wel mee valt omdat Assen Groningen ook om de hoek isquote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Almere - Amsterdam gaat nog wel met de trein. 2 jaar in Almere gewoond. Er zijn wel dingen onaantrekkelijker aan Almere dan het OV.
Emmeloord zal meer gericht zijn op Meppel en zo dan op de Randstad wat dat betreft. Bij "lekker centraal" moest ik meer denken aan Almere dan aan bv. Urk, Emmeloord of Swifterbant.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:11 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja maar Emmeloord is ook diezelfde provincie. Dat is net als zeggen dat Drenthe wel mee valt omdat Assen Groningen ook om de hoek is
Oh absoluut, maar als we iets aan de woningnood moeten doen dan is de Flevopolder een prima plek, mits er fatsoenlijk OV komt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Almere - Amsterdam gaat nog wel met de trein. 2 jaar in Almere gewoond. Er zijn wel dingen onaantrekkelijker aan Almere dan het OV.
Zeewolde was zelfs genoemd hè.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Emmeloord zal meer gericht zijn op Meppel en zo dan op de Randstad wat dat betreft. Bij "lekker centraal" moest ik meer denken aan Almere dan aan bv. Urk, Emmeloord of Swifterbant.![]()
Als er extra woningen gebouwd moeten worden, dan kan dat ook wel in Almere. Vind dat dan, in het licht van eerdere posts hier, een veel logischere plek dan bv. Zeeuws-Vlaanderen.
wonenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:22 schreef Leandra het volgende:
Maar bijvoorbeeld een Zeewolde ligt ook heel centraal, het is alleen een drama om er te komen.
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:22 schreef Leandra het volgende:
Maar bijvoorbeeld een Zeewolde ligt ook heel centraal, het is alleen een drama om er te komen.
Dat is mijn punt niet. We doen net alsof het allemaal normaal is zoals het nu gaat. Een soort natuurwet dat het zo zou moeten werken. Voor degenen die het goed weer voor veel meer doorverkoopt wel lekker natuurlijk.quote:
Joh, ik zou heel graag willen dat iedereen gratis kon wonen. Als jij begint met je geld in een fonds te storten doe ik wel mee met wat ik kan missen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. We doen net alsof het allemaal normaal is zoals het nu gaat. Een soort natuurwet dat het zo zou moeten werken. Voor degenen die het goed weer voor veel meer doorverkoopt wel lekker natuurlijk.
Maar objectief is het allemaal niet. Omdat degenen die er belang bij hebben grof aan verdienen doen ze net alsof het de normaalsituatie is en zo moet werken. Dat zie je hier in dit topic. Andere geluiden worden weggemod heb ik al gezien. Je krijgt dan een bubble van gelijkgestemden. Dat is hier duidelijk aan de gang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |