En inflatie. Er wordt élke dag geld bijgeprint. Dat is de reden dat prijzen altijd en altijd zullen blijven stijgen. De enige vraag is in welke relatieve verhouding tot het salaris van mensen. In absolute zin kan ik je nu al garanderen dat huizen van 400k over 30 jaar een miljoen euro kosten.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 06:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
We zijn met meer, leven langer alleen en de grond wordt steeds schaarser. Je vergeet de grondprijs is je verhaal.
er is grond zatquote:Op dinsdag 8 februari 2022 06:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
We zijn met meer, leven langer alleen en de grond wordt steeds schaarser. Je vergeet de grondprijs is je verhaal.
Niet alles is bestemd als bouwgrond.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is grond zat
slechts 3% van nederland is bebouwd
kunnen wel een miljard huizen bouwen, echter de wil is er niet , de nieuwe minister van wonen gaat nu ook in de weilanden weer bouwen
Transformeer agrarische bestemming naar wonen en tadaa, je hebt bouwgrond. Met zo'n administratief toverstokje kan je die grond ook 10x zoveel waard maken binnen een paar maanden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:49 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niet alles is bestemd als bouwgrond.
1% extra is voldoende om 5 miljoen huizen te bouwenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:49 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niet alles is bestemd als bouwgrond.
weiland kost 10 euro per m2quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:05 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Transformeer agrarische bestemming naar wonen en tadaa, je hebt bouwgrond. Met zo'n administratief toverstokje kan je die grond ook 10x zoveel waard maken binnen een paar maanden.
Klopt. Dus regel even dat het vriendje van je pa dat in de gemeenteraad zit even het bestemmingsplan wijzigt en tadaaaa. Opgelost.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
weiland kost 10 euro per m2
woningbouw kavel kost 1000 euro per m2
Ze moeten zich dan wel richten op de regio's waar er al een groter woningtekort is en dat betekent dus delen van het groene hart volbouwen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
1% extra is voldoende om 5 miljoen huizen te bouwen
grond is geen enkel punt
10.000 boeren weg en je kunt je helemaal suf bouwen
Overdrijf niet zo, daar waar een hoop weiland in de buurt is komt de prijs niet eens in de buurt van de ¤ 1.000 per m²quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
weiland kost 10 euro per m2
woningbouw kavel kost 1000 euro per m2
De hele Flevopolder kan volgebouwd worden, moeten ze wel eerst fatsoenlijk OV aanleggen, zodat de boel ook normaal bereikbaar is.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ze moeten zich dan wel richten op de regio's waar er al een groter woningtekort is en dat betekent dus delen van het groene hart volbouwen.
Of je bouwt een nieuwe stad in de Flevopolder natuurlijk. Rondom Almere is er plek zat om uit te breiden en ook rondom Lelystad. Lelystad heeft zelfs een volledig ongebruikt station Lelystad Zuid, dat zou men kunnen afbouwen en daaromheen een grote woonwijk met flats. Kan je zo met de trein naar Amsterdam/Schiphol/Almere om te werken.
regio Amersfoort is nog ruimte zatquote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ze moeten zich dan wel richten op de regio's waar er al een groter woningtekort is en dat betekent dus delen van het groene hart volbouwen.
Of je bouwt een nieuwe stad in de Flevopolder natuurlijk. Rondom Almere is er plek zat om uit te breiden en ook rondom Lelystad. Lelystad heeft zelfs een volledig ongebruikt station Lelystad Zuid, dat zou men kunnen afbouwen en daaromheen een grote woonwijk met flats. Kan je zo met de trein naar Amsterdam/Schiphol/Almere om te werken.
Begin je nou weer met je verzinsel dat Amersfoort wel kan groeien tot 400.000 inwoners en dat er dan ook nog wel lekker landelijk gebouwd kan worden?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
regio Amersfoort is nog ruimte zat
Nee, want dat gaat weg. Dat riedeltje kennen we nou zo langzamerhand wel.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Begin je nou weer met je verzinsel dat Amersfoort wel kan groeien tot 400.000 inwoners en dat er dan ook nog wel lekker landelijk gebouwd kan worden?
- Ongeveer 40-50% grondverlies vanwege infrastructuur en ontsluiting;quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
weiland kost 10 euro per m2
woningbouw kavel kost 1000 euro per m2
En dat weet hij ook wel, daarom zeg ik, dat riedeltje moet maar een keer klaar zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:33 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
- Ongeveer 40-50% grondverlies vanwege infrastructuur en ontsluiting;
- Riolering, trafohuisjes, nutsvoorzieningen;
- voorbelasting;
- publieke voorzieningen zoals parken, scholen en sportvelden die ook door iemand bekostigd moeten worden en grond kosten;
Allemaal niet gratis.
Als je zeewolde als regio amersfoort telt wel ja.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
regio Amersfoort is nog ruimte zat
Niet alles is bouwgrond, je zit met die hele stikstofdiscussie, etc.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is grond zat
slechts 3% van nederland is bebouwd
kunnen wel een miljard huizen bouwen, echter de wil is er niet , de nieuwe minister van wonen gaat nu ook in de weilanden weer bouwen
Maar ja, Zeewolde is weer nagenoeg onbereikbaar, daarom wil geen hond er wonen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als je zeewolde als regio amersfoort telt wel ja.
Zijn die er nog?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 16:03 schreef Halcon het volgende:
Iemand hier recent nog weleens meegedaan aan 'n executie verkoop in Nederland?
Je moet dan in 1 keer het hele bedrag kunnen dokken geloof ik.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 16:03 schreef Halcon het volgende:
Iemand hier recent nog weleens meegedaan aan 'n executie verkoop in Nederland?
Ik weet niet hoe je de WOZ minder wilt laten zijn dan wat je ervoor betaald hebt?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:58 schreef Kiid het volgende:
Iemand ervaring met het invullen van de WOZ vragenlijst na aankoop van een woning? Ik meen me te herinneren dat je die zo laag mogelijk zou moeten willen laten, klopt dat?
Ja, en 10% binnen paar dagen aanbetalen. Maar da's het probleem niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 16:05 schreef Mishu het volgende:
[..]
Je moet dan in 1 keer het hele bedrag kunnen dokken geloof ik.
Geen idee. Via veilingnotaris vind ik er maar 'n paar en dan ook nog vaak online. Er zijn natuurlijk altijd mensen zo koppig om hun huis niet onderhands te verkopen. Of bijvoorbeeld een echtscheiding waar ze de kastanjes niet voor elkaar uit het vuur willen halen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 16:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zijn die er nog?
Als je de hypotheek niet kunt betalen kies je in deze markt toch eieren voor je geld en verkoop je het zelf, voor de bank het voor je doet?
Het zou iig wel gunstig zijn als zulke zaken echt openbaar zouden zijn de de particulieren niet door de handel in de hoek gedreven zouden worden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 16:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee. Via veilingnotaris vind ik er maar 'n paar en dan ook nog vaak online. Er zijn natuurlijk altijd mensen zo koppig om hun huis niet onderhands te verkopen. Of bijvoorbeeld een echtscheiding waar ze de kastanjes niet voor elkaar uit het vuur willen halen.
Het zal wel minder zijn dan 10 jaar geleden natuurlijk.
Geografisch gezien is er niets mis met Zeewolde en met de auto kun je wel redelijk snel overal komen. Maar het OV is er vrijwel nietbestaandquote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar ja, Zeewolde is weer nagenoeg onbereikbaar, daarom wil geen hond er wonen.
En ja, leuke huizen hoor, je moet alleen het dorp niet uit moeten.
Ja, was destijds ook wel de conclusie.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 16:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou iig wel gunstig zijn als zulke zaken echt openbaar zouden zijn de de particulieren niet door de handel in de hoek gedreven zouden worden.
De bus is kut, dat wil je niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 16:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Geografisch gezien is er niets mis met Zeewolde en met de auto kun je wel redelijk snel overal komen. Maar het OV is er vrijwel nietbestaand
Een goede rechtstreekse bus naar Amersfoort Centraal en Almere Centrum en je bent al een stuk verder. Stel je zet er echt meer dan 100k woningen neer dan zal er ook wel een railverbinding moeten worden aangelegd. Tsja dat is duur maar niet zo duur als de metro in Amsterdam.
Ook een veerpont naar Harderwijk lijkt me wel een optie, dat lijkt me zo op het oog sneller dan de bus.
[ afbeelding ]
Mensen die te kakkerig zijn om met de bus te gaan mogen wat mij betreft achteraan sluiten in de file of gewoon lekker gaan fietsen.quote:
De bus is gewoon niet zo heel snel.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 16:40 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Mensen die te kakkerig zijn om met de bus te gaan mogen wat mij betreft achteraan sluiten in de file of gewoon lekker gaan fietsen.
Geen enkele vorm van medelijden mee.
Verder ben ik het wel eens met je spoorplannen hoor, er kan sowieso wel wat spoor bij in Nederland en sommige oude spoorlijnen kunnen worden geheractiveerd.
De fiets en de benenwagen ook niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 16:41 schreef Halcon het volgende:
or, er kan sowieso wel wat spoor bij in Nederland en sommige oude spoorlijnen kunnen worden geheractiveerd.
De bus is gewoon niet zo heel snel.
En treindienstleiders gaan uit de grond oppoppen?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 16:40 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Mensen die te kakkerig zijn om met de bus te gaan mogen wat mij betreft achteraan sluiten in de file of gewoon lekker gaan fietsen.
Geen enkele vorm van medelijden mee.
Verder ben ik het wel eens met je spoorplannen hoor, er kan sowieso wel wat spoor bij in Nederland en sommige oude spoorlijnen kunnen worden geheractiveerd.
Voor korte afstanden neem ik liever de fiets dan de bus. Je bepaalt zelf wanneer je vertrekt en heel veel langzamer is het niet. In de stad is het zelfs gewoon sneller waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De fiets en de benenwagen ook niet.
In de file staan met de auto al helemáál niet.
Laten we nou maar weer terug gaan naar de huizen in plaats van over transport. Dat heeft natuurlijk met mekaar te maken maar in Nederland is dit al goed geregeld. Situaties zoals hier in Ierland waarbij er nieuwbouwwijken in de middle of nowhere gebouwd worden waar helemaal geen busdienst komt zodat je veroordeeld bent tot de auto, heb je in Nederland vrijwel niet; er liggen immers overal fietspaden en bestaand OV is nooit al te ver weg in ons land.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:37 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En treindienstleiders gaan uit de grond oppoppen?
Overigens is de bus verre van een comfortabel of efficiënt reismiddel in vergelijking met een fiets of een tram.
De bus is geschikt voor middellange tot lange afstanden. En voor korte afstanden als je een oudje bent, als het regent of als je niet kunt fietsen (in NL alleen bij bepaalde beperkingen, hier in het buitenland kan je niet fietsen omdat er geen fietspaden zijn dus als je al gaat fietsen is het levensgevaarlijk. doe ik zelf wel hoor maar dondersgoed uitkijken)quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor korte afstanden neem ik liever de fiets dan de bus. Je bepaalt zelf wanneer je vertrekt en heel veel langzamer is het niet. In de stad is het zelfs gewoon sneller waarschijnlijk.
Ik kan fietsen, ben niet uit en beetje regen ben ik niet bang van. Bus pak ik zelden. In het verleden deed ik het weleens, woon-werk, 40 km en die stopte niet al te vaak. Kon ik in de bus nog een beetje slapen of ouwehoeren. Maar efficiënt is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:42 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De bus is geschikt voor middellange tot lange afstanden. En voor korte afstanden als je een oudje bent, als het regent of als je niet kunt fietsen (in NL alleen bij bepaalde beperkingen, hier in het buitenland kan je niet fietsen omdat er geen fietspaden zijn dus als je al gaat fietsen is het levensgevaarlijk. doe ik zelf wel hoor maar dondersgoed uitkijken)
Toen ik nog in Zeeuws Vlaanderen mijn vader had ging ik wekelijks met de bus. Dat duurt een uur vanaf het dichtstbijzijnde treinstation (Goes) naar waar die woonde.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik kan fietsen, ben niet uit en beetje regen ben ik niet bang van. Bus pak ik zelden. In het verleden deed ik het weleens, woon-werk, 40 km en die stopte niet al te vaak. Kon ik in de bus nog een beetje slapen of ouwehoeren. Maar efficiënt is het allemaal niet.
Ik heb hem gewoon nooit ingestuurd🤣quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:58 schreef Kiid het volgende:
Iemand ervaring met het invullen van de WOZ vragenlijst na aankoop van een woning? Ik meen me te herinneren dat je die zo laag mogelijk zou moeten willen laten, klopt dat?
Je bent al een tijdje weg merk ik. Bestaand OV is in die "bebouwbare gebieden" ver weg. Daar willen mensen niet wonen. Als het OV er al is zijn andere voorzieningen er niet. Ik heb jaren geen auto gehad, maar dat is niet te doen met een moderne levensstijl.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Laten we nou maar weer terug gaan naar de huizen in plaats van over transport. Dat heeft natuurlijk met mekaar te maken maar in Nederland is dit al goed geregeld. Situaties zoals hier in Ierland waarbij er nieuwbouwwijken in de middle of nowhere gebouwd worden waar helemaal geen busdienst komt zodat je veroordeeld bent tot de auto, heb je in Nederland vrijwel niet; er liggen immers overal fietspaden en bestaand OV is nooit al te ver weg in ons land.
Ja, ik ken Zeeuws-Vlaanderen wel. Daar is geen trein, dus dan valt dat al af natuurlijk. Ben d'r enkel met de auto geweest, dus geen idee over het ov daar. Echt heel efficiënt zal het allemaal niet zijn. En als je naar een grotere stad wilt vanuit Zeeuws-Vlaanderen, zul je eerder in Brugge, Gent of Antwerpen uitkomen dan ergens in Nederland.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Toen ik nog in Zeeuws Vlaanderen mijn vader had ging ik wekelijks met de bus. Dat duurt een uur vanaf het dichtstbijzijnde treinstation (Goes) naar waar die woonde.
Had ook heus liever een trein gehad, maar wil jij meer belastinggeld betalen voor een 3e tunnelbuis met een treinspoor erin? Kijk maar even op Google Maps waar het ligt.
Ik heb de laatste 7 jaar in leiden gewoond voordat ik weg ging en daar kwam toch echt overal minstens 1x per uur een bus op de meest rustige tijden en 2x per uur tijdens de wat drukkere tijden. Niet ideaal maar wel voldoende om 'er te komen', zeker in aanvulling op de fietspaden en de treinstations die niet zo ver weg zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:49 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je bent al een tijdje weg merk ik. Bestaand OV is in die "bebouwbare gebieden" ver weg. Daar willen mensen niet wonen. Als het OV er al is zijn andere voorzieningen er niet. Ik heb jaren geen auto gehad, maar dat is niet te doen met een moderne levensstijl.
Leiden is niet echt een krimp regio waar je huizen kan bouwen. In "Nederland" buiten de Randstad is OV verre van geschikt. Sterker, vaak is het een grap.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:54 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb de laatste 7 jaar in leiden gewoond voordat ik weg ging en daar kwam toch echt overal minstens 1x per uur een bus op de meest rustige tijden en 2x per uur tijdens de wat drukkere tijden. Niet ideaal maar wel voldoende om 'er te komen', zeker in aanvulling op de fietspaden en de treinstations die niet zo ver weg zijn.
Of ze moeten echt het aantal buslijnen hebben gehalveerd en elke keer dat ik terug kwam was er niet echt iets veranderd op de bus kaart.
Bij ons in Zeeland is het wel achteruit gegaan maar dat is omdat het een krimp gebied was tot voor kort en bovendien is er nooit echt veel OV geweest in Zeeland.
Ik ben het er helemaal mee eens dat er aan de bereikbaarheid moet worden gedacht bij huizen bouwen maar je kan ook overdrijven.
ik heb verder nooit een auto gehad in mijn leven want ik ben afgekeurd door het CBR. Tsja, als ik wat groots moet vervoeren bel ik een taxi. Kost me 30 euro misschien maar alsnog goedkoper dan jouw auto plus alle bijkomende kosten. Of mijn broer komt met het busje, maar dan zet ik me schrap want die kan voor geen meter rijden
Er is natuurlijk een reden dat ik niet allang een koophuis in Zeeuws-Vlaanderen heb gekocht, he. Want ja, ondanks mijn onafbetaalde studieschuld kan ik dat makkelijk betalen met mijn loon, krijg daar zo een hypotheek hoor. Maar zonder auto is gewoonweg een no-go.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:58 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Leiden is niet echt een krimp regio waar je huizen kan bouwen. In "Nederland" buiten de Randstad is OV verre van geschikt. Sterker, vaak is het een grap.
En dat jij geen auto hebt gehad snap ik in Leiden. Maar in Zeewolde heb je dan een godsgruwelijk probleem als je ook een leven wilt hebben. Het is geen kwestie van uitersten, in grote delen van Nederland kom je er gewoon niet redelijkerwijs zonder auto.
Ja. Redelijk uitgestrekt ook.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 18:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een reden dat ik niet allang een koophuis in Zeeuws-Vlaanderen heb gekocht, he. Want ja, ondanks mijn onafbetaalde studieschuld kan ik dat makkelijk betalen met mijn loon, krijg daar zo een hypotheek hoor. Maar zonder auto is gewoonweg een no-go.
Voor die enkele keer neem je dan toch een taxi?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 18:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een reden dat ik niet allang een koophuis in Zeeuws-Vlaanderen heb gekocht, he. Want ja, ondanks mijn onafbetaalde studieschuld kan ik dat makkelijk betalen met mijn loon, krijg daar zo een hypotheek hoor. Maar zonder auto is gewoonweg een no-go.
Er gaan hele volksstammen wekelijks naar de randstad en terug, voornamelijk studenten. Echt woon werk verkeer naar de randstad is natuurlijk niet te doen, en als student thuis wonen en in de randstad studeren is ook niet te doen; het is simpelweg te ver weg, geografisch gezien.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 18:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Redelijk uitgestrekt ook.
Voor bv. de trein vond ik het station van Lage Zwaluwe altijd wel fijn om naar de Randstad te gaan. Rechtstreekse verbindingen, stopten IC-trein (in elk geval destijds) en je hoeft niet met de auto door 'n stad.
Maar zoiets zou in Zeeuws-Vlaanderen al compleet niet renderen. Relatief groot gebied, denk ook relatief weinig mensen die naar de Randstad moeten en grotendeels zal het ook op België zijn gericht i.p.v. de rest van NL.
Kan, of ik bel iemand van de kerk die ik nog ken die brengen me vast wel weg.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 18:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Voor die enkele keer neem je dan toch een taxi?
Sterker, als iemand je dagelijks moet gaan ophalen kan je snel in de poep zakken. Daarom zijn die waardeloze gebieden "met een busverbinding" geen optie om te bouwen of om een bestaan op te bouwen voor modernere mensen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 18:10 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kan, of ik bel iemand van de kerk die ik nog ken die brengen me vast wel weg.
Zo gaat dat meestal, je belt iemand van je familie of vrienden of bredere kennissenkring.
Maar ideaal is het niet en ik wil niet weer zo gaan leven. Steeds wachten totdat mijn vader me ophaalt ....
Gezien de inwonersaantallen zal dat wel loslopen toch? Terneuzen heeft 25k inwoners volgens Wikipedia, Hulst 11k en Axel 8k.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 18:08 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Er gaan hele volksstammen wekelijks naar de randstad en terug, voornamelijk studenten. Echt woon werk verkeer naar de randstad is natuurlijk niet te doen, en als student thuis wonen en in de randstad studeren is ook niet te doen; het is simpelweg te ver weg, geografisch gezien.
En ook die trein is er niet vanwege de geografie: de kosten voor een spoortunnel onder de westerschelde door zouden miljarden bedragen.
Treinverbinding is een giga-investering en dan zou je vanuit Terneuzen heel Zeeuws-Vlaanderen moeten gaan bedienen. Zit je vaak nog wel een eindje van het station af.
Een trein naar belgië was er wel tot de 50er jaren, maar het spoor wordt nu alleen nog gebruikt voor goederenvervoer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |