Tja gek. Een 5 jarige kan toch prima zelf een tuig aantrekken...quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:55 schreef epicbeardman het volgende:
Waarom laten ze een camera zakken en niet een tuig wat hij aan kan trekken zodat ze hem naar boven kunnen halen?
Vragen..vragen vragen.
Kan me dit zo goed voorstellen.quote:Omdat men zeer voorzichtig te werk moet gaan bij de graafwerken, vordert de reddingsoperatie amper, tot grote frustratie van de familie van Rayan.
Je weet niet hoe breed en stabiel die put is.quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:55 schreef epicbeardman het volgende:
Waarom laten ze een camera zakken en niet een tuig wat hij aan kan trekken zodat ze hem naar boven kunnen halen?
Vragen..vragen vragen.
Mogelijk is het geen kaarsrechte val maar kronkelt die put.quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:57 schreef Bargehassus het volgende:
Dat je uberhaupt een val van 32 meter overleeft. Dat is een flat van 10 hoog of zo?
Inderdaad raar. Vijf-jarigen die al een dag en hoogstwaarschijnlijk bekneld en gewond in een donkere put vast zitten zijn normaal gesproken wereldsterren in het aantrekken van tuigjes. Instortingsgevaar daar gelaten.quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:55 schreef epicbeardman het volgende:
Vragen..vragen vragen.
Het is geen loodrechte val van 30 meter. In de regel kan je dit soort putten voorstellen als een soort loodrechte en beknellende glijbanen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:57 schreef Bargehassus het volgende:
Dat je uberhaupt een val van 32 meter overleeft. Dat is een flat van 10 hoog of zo?
Nee, maar nu je het erover hebt herinner ik me ook zoiets.quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:45 schreef Phoebster het volgende:
Heeft er al iemand gezegd dat het herinnert aan het jongetje in Spanje?
Het ventje is niet heel alert en energiek.quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:55 schreef epicbeardman het volgende:
Vragen..vragen vragen.
O daar kan ik niet naar kijken. Wat een nachtmerrie voor die ouders.quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:53 schreef Phoebster het volgende:
[..]
Het ventje is niet heel alert en energiek.
[ twitter ]
En al die honderden mensen die steun betuigen aan de familie ...quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:04 schreef Mutant01 het volgende:
Staat vol met zware graafmachines, hoop dat ze ook denken aan de stabiliteit...
Niemand?quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:01 schreef Pedroso het volgende:
Doet me denken aan dat Spaanse jongetje een paar jaar geleden. Snap niet dat niemand zich dat schijnt te herinneren.
Die is nu al druk bezig met het ontwikkelen van een speciale boring drill voor kleine jongetjes.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:23 schreef nixxx het volgende:
Heeft Elon Musk al een boring company drill aangeboden?
Dat was wereldnieuws.quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nee, maar nu je het erover hebt herinner ik me ook zoiets.
Was sarcastisch denk ik dan.quote:
Of hij verdrinkt.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:32 schreef Tengano het volgende:
Als hij beademingsapparatuur zou krijgen en ze laten die put vollopen met een slang komt hij wel bovendrijven zou je denken. Maar is wellicht te riskant.
Moet hij wel weten hoe het werkt ...quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:32 schreef Tengano het volgende:
Als hij beademingsapparatuur zou krijgen en ze laten die put vollopen (water) met een slang dan komt hij wel bovendrijven zou je denken. Maar is wellicht te riskant.
Hoe pakken we het dan aan maily?quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:34 schreef maily het volgende:
[..]
Moet hij wel weten hoe het werkt ...
Zit hij er al 24 uur in??quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:35 schreef Salina het volgende:
Ik las gisteren ook iets van 60 meter? Maar nu is het 32 meter?
Ik las dit gisteren al ja, weet niet meer of dat in de middag of avond was. Ik keek nog even of er al een topic over was in NWS op FOK, dat was nog niet het geval en ik dacht even, maak ik er zelf een, maar uiteindelijk ben ik toch wat lui in dat soort dingen.quote:
Ja, dan moeten we nu echt opschieten.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:37 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik las dit gisteren al ja, weet niet meer of dat in de middag of avond was. Ik keek nog even of er al een topic over was in NWS op FOK, dat was nog niet het geval en ik dacht even, maak ik er zelf een, maar uiteindelijk ben ik toch wat lui in dat soort dingen.
Dus ja, hij zit er al een tijdje in.
Volgens de laatste update op AD.nl (die van 11:41, dus twee uur geleden) zit hij nu al "meer dan 40 uur vast".quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, dan moeten we nu echt opschieten.
Verschrikkelijkquote:Op donderdag 3 februari 2022 13:40 schreef Salina het volgende:
[..]
Volgens de laatste update op AD.nl (die van 11:41, dus twee uur geleden) zit hij nu al "meer dan 40 uur vast".
Dan heeft hij wss zelfs nog geslapen. Geen onderkoeling. Klinkt op zich nog hoopvol. En eten en drinken heeft hij ook. Communicatie met dat joch lijkt mij nu het belangrijkst. Een Ipad of zo waar iemand met hem kan praten en dat hij ook een lamp heeft dat hij wat kan zien. En ook dekens en een verwarmingselement zodat hij wat kan opwarmen en het langer vol houdt. Hoop dat hij niks gebroken heeft, dan is hij zelf iig een stuk mobieler om daar te blijven en er uit te komen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:40 schreef Salina het volgende:
[..]
Volgens de laatste update op AD.nl (die van 11:41, dus twee uur geleden) zit hij nu al "meer dan 40 uur vast".
Die staan redelijk ver, ze hebben wat lintjes / touw getrokken om de grote groep op afstand te houden.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:22 schreef maily het volgende:
[..]
En al die honderden mensen die steun betuigen aan de familie ...
Triest, hopelijk hebben ze hem.gauw gered.
Achgosquote:
Klopt, schijnt wel dat zuurstof een probleem is op die diepte, maar heb er verder geen verstand van.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:30 schreef Tengano het volgende:
Er staat geen water in die put zo lijkt het. Gelukkig maar anders was het sowieso door onderkoeling snel afgelopen. Ik hoop dat ze snel met hem kunnen communiceren om hem een beetje hoop te geven.
Voor de rest; 60 meter is wel teringdiep
Kooldioxide wat je uitademt komt niet snel genoeg weg uit zo’n diepe put en zuurstof komt er niet snel genoeg in. Daarom hadden ze ook een luchtslang laten zakken zag ik ergensquote:Op donderdag 3 februari 2022 13:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, schijnt wel dat zuurstof een probleem is op die diepte, maar heb er verder geen verstand van.
Smeekbedes voor de jongen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:09 schreef Tengano het volgende:
Wat doet deze man? Verstaat iemand dat?
https://www.telegraaf.nl/(...)-om-hem-te-bevrijdenquote:„Het is mijn put. Ik was daar aan het werk, met Rayan in mijn buurt”, zegt de vader van het jongetje tegen Franstalige media. „Opeens was hij er niet meer. Toen ik ging kijken, besefte is dat er iets verschrikkelijks gebeurd was. We hebben groot alarm geslagen en zijn nu vreselijk bezorgd over onze jongen.” Via slangen voeren reddingswerkers drinkwater een zuurstof naar beneden.
Wees maar blij. Als hij 40 uur in het water had gelegen was hij al onderkoeld geweest en overleden.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:24 schreef fubaaar22 het volgende:
Tering, put lijkt ook droog te staan of zit die halverwege vast?
Top! Zat al te denken hoe die sjofels weten waar ze precies moeten zijn. Misschien hebben ze een soort zender of sponder? bij hem laten zakken. Je moet immers wel weten waar je naar toe moet graven.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens de berichten zijn ze nu bijna bij hem 2-3 meter.
Blij hierover is niemand?quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wees maar blij. Als hij 40 uur in het water had gelegen was hij al onderkoeld geweest en overleden.
Vraag me af waarom die dingen niet afgedekt zijn als daar mensen in de buurt kunnen komen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:34 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Blij hierover is niemand?Er is inderdaad nog hoop, wat niet wegneemt dat dit opnieuw een vreselijk ongeluk is door zo'n put.
Ik ben in ieder geval wel blij. Als hij namelijk in het water had gelegen was het al einde oefening geweest voor Rayan.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:34 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Blij hierover is niemand?Er is inderdaad nog hoop, wat niet wegneemt dat dit opnieuw een vreselijk ongeluk is door zo'n put.
Wellicht nonchalance. Ze hadden best kunnen leren van eerdere incidenten met putten.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Vraag me af waarom die dingen niet afgedekt zijn als daar mensen in de buurt kunnen komen.
Dat zou mooi zijn, maar lijkt me sterk. Juist de laatste meters moeten extra secuur gebeuren..kost dus meer tijd.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:37 schreef Tengano het volgende:
Twee drie meter is niks. Dan moet hij binnen een uur bevrijd zijn lijkt mij.
Ze zeggen dat Russische een moeilijke taal. Is om te leren, maar Marrokkaans lijkt me ook niet te doen.quote:
Het is nu kwart voor drie. Wellicht voor vier uur bevrijd. Ze blijven tempo houden iig. Maar hopen dat de boel niet ongelukkig instort igg.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, maar lijkt me sterk. Juist de laatste meters moeten extra secuur gebeuren..kost dus meer tijd.
Dat is inderdaad waar.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval wel blij. Als hij namelijk in het water had gelegen was het al einde oefening geweest voor Rayan.
Ik hoop dat ze er een beetje moed uit kunnen puttenquote:
Doe ff een linkjequote:Op donderdag 3 februari 2022 14:55 schreef Tengano het volgende:
Ik heb nu een stream met comentaar iig. is alleen in het marokaans
De mogelijkheden daartoe zijn vast nog niet uitgeput.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:54 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze er een beetje moed uit kunnen putten
/ontopic Hopelijk hebben ze dat kind er snel uit
Aijoh... ze spreken allemaal Nederlands maar ze verdommen het gewoonquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ze zeggen dat Russische een moeilijke taal. Is om te leren, maar Marrokkaans lijkt me ook niet te doen.
kunnen ze Van Velzen niet even vragen, kan die t gelijk combineren met een schnabbel!quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:01 schreef Mutant01 het volgende:
Ze hebben inmiddels de halve heuvel afgegraven om bij hem te komen. Put is maar 50cm breed.
Omdat ze in een hoop landen niet echt van het nemen van veiligheidsmaatregelen zijn....quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:54 schreef de_boswachter het volgende:
Dit komt vaker voor. Waarom zijn dit soort putten open :’)
Ze graven die berg af tot nabij dat jongetje, dus ze komen op gelijke hoogte van de zijkant.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:09 schreef Tengano het volgende:
Ik begrijp de aanpak niet helemaal goed? Jammer dat er geen uitleg bij is.
Als je de berg afgraaft tot aan de schacht van de put dan valt er ook aarde de put in en dat willen ze niet. Dus ik denk dat ze vanaf de onderkant een soort tunne/mijnschacht naar die jongten willen graven. Dat zou het veiligste zijn. Maar je kunt het op die beelden niet zo goed zien hoe ze het precies doen/aanpakken. Behalve dan dat ze aan het graven zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze graven die berg af tot nabij dat jongetje, dus ze komen op gelijke hoogte van de zijkant.
Tenminste die kerels met die driepoot boven het gat staan op de berg, die gravers ernaast.
In de link zit een foto waarop je het goed kan zien.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je de berg afgraaft tot aan de schacht van de put dan valt er ook aarde de put in en dat willen ze niet. Dus ik denk dat ze vanaf de onderkant een soort tunne/mijnschacht naar die jongten willen graven. Dat zou het veiligste zijn. Maar je kunt het op die beelden niet zo goed zien hoe ze het precies doen/aanpakken. Behalve dan dat ze aan het graven zijn.
Maar hoe meer ze weg graven en hoe dieper hoe groter het instortingsgevaar.
https://www.ad.nl/buitenl(...)el-instort~a72651b5/quote:,,Maar wat het moeilijk maakt”, vertelt Boulidam aan deze site, ,,is dat Rayan onder een bocht in de put zit. Het gaat niet in een rechte lijn naar beneden. Door die bocht zijn ze bang dat de boel instort, want de put is niet gestut en er is ook geen schacht.”
Wowquote:Ook kinderen boden zich aan om af te dalen.
Dat is al geprobeerd, maar de boel is te smal. Het kindje ligt ook net onder een bochtquote:Op donderdag 3 februari 2022 15:28 schreef Tengano het volgende:
Toch had een reddingswerker de put in mij toch wel een goeie optie geleken. Naast wat er nu allemaal gebeurt. Je kunt altijd kijken hoe ver je kunt komen. De weg naar die jongen toe is er iig al, dus waarom zou je daar geen gebruik van maken dan.
Er schijnt ook heel weinig zuurstof te zijn daar beneden, misschien dat het dan te krap wordt Rayan+zuurstoffles+reddingswerkersquote:Op donderdag 3 februari 2022 15:28 schreef Tengano het volgende:
Toch had een reddingswerker de put in mij toch wel een goeie optie geleken. Naast wat er nu allemaal gebeurt. Je kunt altijd kijken hoe ver je kunt komen. De weg naar die jongen toe is er iig al, dus waarom zou je daar geen gebruik van maken dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |