Ik ook.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:39 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb trouwens van 9:30 tot 10:30 een fantastische slopende gymsessie gehad.
Ik ben ze juist gaan volgen naar aanleiding van de tweet van Thijs.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 10:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Uitstekend, Thomas.
Het is wel heerlijk typisch. De racist kruipt in de slachtofferrol, vindt dat hij alles mag zeggen, want vrijheid van meningsuiting, maar zodra er een beetje tegengas komt ligt dat allemaal aan stomme mensen op twitter die in hun eigen bubbel zitten en niet met een andere mening om kunnen gaan. Dat dit soort figuren altijd de ironie over het hoofd zien is wel opmerkelijk. Bovenal is het jammer, want het kan een nuttig account zijn, maar deze vrouwenhater en racist kunnen we natuurlijk niet steunen. Ik adviseer iedereen het advies van Thijsje Zonneveld te volgen en lekker te unfollowen, er staat vast wel ooit een minder racistisch account op om te volgen.
Ze zijn inmiddels ook alweer een stuk of 2000 volgers kwijt, terwijl de storm juist weer was gaan liggen. De goede beslissing was genomen, maar daar kon de broer van Moscon uiteindelijk dus toch niet mee leven. Lekker gewerkt.
Overweeg je ook te verhuizen naar Giethoorn?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:49 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ben ze juist gaan volgen naar aanleiding van de tweet van Thijs.
quote:Over n ding lijkt heel Giethoorn het eens: de Zembla-aflevering over een weggepest Turks gezin is slecht voor het dorp. Maar ook het 'eenzijdige beeld' in het item staat dorpelingen tegen, horen we als we in de wijk rondvragen. "Als mensen met de gemeenschap meedoen, worden ze niet gediscrimineerd."
Bewakingsbeelden tonen een groep jongeren, die 's nachts langs het huis fietst van Yusuf (15) en zijn moeder Hatice. "Yusuf, kanker Turk!", schreeuwt een van de jongens.
Het fragment, dat voorbijkomt in de aflevering, is het is het topje van de ijsberg. Regelmatig krijgt het gezin bezoek van jongeren die kastanjes tegen de ruit gooien of de auto vernielen.
Niet bij barbecue geweest
'Eenzijdig' is de term die we blijven horen op straat in Giethoorn. Buurtbewoners zeggen dat moeder Hatice altijd 'betrokken was bij de buurt', maar de laatste tijd afstand neemt. "We organiseerden altijd een buurtbarbecue", zegt een vrouw die schuin tegenover het gezin woont. "Ze is twee of drie keer geweest. De laatste keer zou ze ook komen, maar kwam ze niet. Dan denk ik: wil je er bij of wil je er niet bij?"
Spiegels van de auto trappen gaat haar te ver. "Maar dat ze het dorp zo te kakken zet, vind ik erg jammer voor Giethoorn. Dit is een heel gemoedelijk dorp."
Ook gaat het te ver om van racisme te spreken, zegt een buurman. "Als iemand buiten de groep valt, kan hij gepest worden zonder dat het met racisme te maken heeft. Als mensen met de gemeenschap meedoen, worden ze niet gediscrimineerd."
Vlaggen en bord voor ruit
Anneke Scholten woont naast Hatice. Ze baalt van de uitzending, al heeft zij al langer het idee dat Hatice niet eerlijk behandeld wordt. "Ik heb altijd goed contact met haar gehad. Als zij problemen had op school, dan belde ik wel eens voor haar naar de school. Als ik met hr telefoon belde, werd er niet opgenomen. Maar als ik mijn eigen telefoon gebruikte, werd er met twee tellen opgepakt. Voelden ze zich gediscrimineerd? Dat denk ik wel."
Toch spreekt ze Hatice niet meer. "Ik heb bewust afstand genomen omdat ze die vlaggen hadden hangen en het bord voor het raam", zegt ze, verwijzend naar de Turkse en Nederlandse vlag aan de gevel en het bord met de tekst 'We are discriminated in this village'.
Discriminatie
"Zolang jij die vlaggen en dat bord hebt, praat ik niet met je", zei Scholten tegen Hatice. "Waarom? Omdat ik dat discriminerend vind voor ons. Wij hebben respect voor de vlag van Nederland. Daar ga je niet op deze manier mee om."
Hatice en Yusuf verhuizen binnenkort uit Giethoorn; ze voelen zich er niet meer veilig. Hatice deed meerdere keren aangifte, maar de politie deed het af als 'kattenkwaad', stelt Zembla. Pas bij de derde poging werd de aangifte aanvaard. De politie heeft inmiddels erkend dat ze te laat reageerden.
Dit is echt peak Nederlands omgaan met Butenlanders.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
"We organiseerden altijd een buurtbarbecue", zegt een vrouw die schuin tegenover het gezin woont. "Ze is twee of drie keer geweest. De laatste keer zou ze ook komen, maar kwam ze niet. Dan denk ik: wil je er bij of wil je er niet bij?"
Het is me berhaupt een raadsel waarom wat babbels van een paar zolderkamerautisten een heel epistel waarborgt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:49 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ben ze juist gaan volgen naar aanleiding van de tweet van Thijs.
FOK in een notendop.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:54 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het is me berhaupt een raadsel waarom wat babbels van een paar zolderkamerautisten een heel epistel waarborgt.
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:52 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik heb geen idee want de VK laat me het artikel niet lezen.
Haha, sukkel!quote:
Neerkijken op het plebs vanuit onze ivoren toren natuurlijkquote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik ook, waar hebben we nu recht op?
Moest hierom lachenquote:
quote:https://www.volkskrant.nl(...)en-podcast~b78573da/
De Holocast
Melle en Simon praten u iedere week bij over de laatste kabinetsbesluiten die op social media met de Holocaust worden vergeleken. Zijn de vergelijkingen terecht en in welke mate? Deze week: groene vinkjes.
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:58 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Toch maar mooi tot de bieb van de uni geschopt.
Maar ik heb wel uni gedaan he, dat kon nog met een propedeuse. Ik had overigens VWO-advies maar al mijn vrienden gingen Havo doen (jaquote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:59 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ben jij een havoleerling? Dit had ik niet verwacht.
Dat dat kan weet ik, daar ik hetzelfde pad bewandeld heb. Desalniettemin had ik je hoger ingeschat dan een sobere havoleerling als ik.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:02 schreef Slobeend het volgende:
[..]
[..]
Maar ik heb wel uni gedaan he, dat kon nog met een propedeuse. Ik had overigens VWO-advies maar al mijn vrienden gingen Havo doen (ja) Maar dit geheel terzijde allemaal.
Dat weet ik lieverd. Het was een grapje en ik ben stiekem jaloers want werken in de bieb heb ik altijd gewild.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:02 schreef Slobeend het volgende:
[..]
[..]
Maar ik heb wel uni gedaan he, dat kon nog met een propedeuse. Ik had overigens VWO-advies maar al mijn vrienden gingen Havo doen (ja) Maar dit geheel terzijde allemaal.
Ben jij nog gedurende het jaar verplaatst? Klasgenoot van mij had eerste VMBO gedaan, toen 4havo, 5havo en vervolgens 5vwo en 6vwo. Was dus 21 in zijn laatste jaar.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:03 schreef Momo het volgende:
Mij hebben ze serieus op VMBO eerst gezet mede omdat mijn beide ouders laagopgeleid zijn
Nee, ik heb ook eerst vmbo gedaan en toen havo en toen vwo, dus 8 jaar in totaal. Eerlijk gezegd waren mijn cijfers op het vmbo ook niet geweldig omdat ik ook veel spijbelde. Op het havo haalde ik wel meteen hoge cijfers maar toen wouden ze mij niet meer direct naar vwo laten gaan, dat kon niet.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ben jij nog gedurende het jaar verplaatst? Klasgenoot van mij had eerste VMBO gedaan, toen 4havo, 5havo en vervolgens 5vwo en 6vwo. Was dus 21 in zijn laatste jaar.
546quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dus er zitten hier mensen die geen 550 voor hun cito hadden? Schokkend.
Dat ze daar bij jou op de basisschool mee begonnen verklaart het een en anderquote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:56 schreef AllesKaputt het volgende:
6/7
550 op de cito
blabla
En een 9 voor mijn mondeling Duits, daar ben ik het meest trots op.
Havo valt me nog mee van Koffieplanter.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dus er zitten hier mensen die geen 550 voor hun cito hadden? Schokkend.
Welverdiende lijk.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:42 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Havo valt me nog mee van Koffieplanter.
Een Jugend opleiding?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat ze daar bij jou op de basisschool mee begonnen verklaart het een en ander
Je hebt dit wel in een super inspirerend bericht verpakt op LinkedIn toch?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:03 schreef Momo het volgende:
Mij hebben ze serieus op VMBO eerst gezet mede omdat mijn beide ouders laagopgeleid zijn
Eens een HBO’er, altijd een HBO’er enzo.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:02 schreef Slobeend het volgende:
[..]
[..]
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat ze daar bij jou op de basisschool mee begonnen verklaart het een en ander
Grn vor Neidquote:
Dit zou ik ook als argumentatie kunnen gebruiken, maar ik ben een havist in hart en nieren.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:10 schreef franklop het volgende:
Scoorde matig op cito. Desondanks havo/VWO brugklas, daar op 1 leraar na allemaal VWO advies. Havo gekozen en daarna HBO
Derhalve 5/7
Genoten van de AD-bash. 1:10:08 voor de liefhebber.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:24 schreef El-Stinho het volgende:
Listen to this episode from POM - Een podcast over media, cultuur, technologie en ondernemen on Spotify. He's back. The man. The legend. De cultheld. Marcel van Roosmalen is te gast bij POM. In 2019 verpulverde hij al onze luisterrecords door ons een uur lang met de grond gelijk te maken. En nu komt hij voor het vervolg. Al weken bereidden Ernst-Jan en Alexander zich hier mentaal op voor, maar de vraag is of je je überhaupt op een manier - emotioneel dan wel mentaal - kunt voorbereiden op de verwoestende storm die Marcel heet. Wat volgt is een gesprek over hypocrisie, geprivilegieerde dankbaarheid en waarom de combinatie AD en juice blogger Yvonne Coldeweijer zo verschrikkelijk is. Houd je vast, daar gaan we.✨ Wil je méér Marcel? Voor vrienden van de show praten we nog een half uur door. In dat gesprek slaan we een serieuzere toon aan nadat Marcel klaagt dat hij altijd maar als mopperkont wordt neergezet. Ook bedenkt Marcel ter plekke een samenwerking tussen hem en POM. Beluister de aflevering hier.👨💻 Bij Bit Academy leer je gratis programmeren. Binnen 10 weken leer je de vaardigheden van een junior data engineer of full stack developer. Ga naar Bit-Academy.nl en meld je aan!Shownotes📺 Alexander te gast bij Media Inside 📺 Marcel bij VI Vandaag 🩳 De onderbroeken van Marcel 📻 Het Mediaforum van Spraakmakers✍️ De column die Marcel van Roosmalen schreef nadat hij Alexander tegenkwam op straat📺 Marcel van Roosmalen en Rutger Bregman bij De Wereld Draait Door🎤 De podcast Weer een dag met Marcel van Roosmalen en Gijs Groenteman 🙏 Het dankbaarheidsartikel in de Volkskrant📚 Het nieuwe boek van Joris Luyendijk: De zeven vinkjes (affiliate of via je lokale boekhandel) 📚 Het boek ‘Mijn legendarische moeder overleeft alles’ van Marcel💬 Al je chatapps in één app met Texts.com💙 Volg ons op Instagram en Twitter of kom gezellig bij de Telegram-groepZie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.
Ik zie dit nu pas. Helemaal zin om een buitenwandelingetje te maken nu.
Die speelt echt vreselijk slecht om er toch weer 2 in te peren. Fenomeen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:53 schreef Szura het volgende:
Mooiboy Giroud leert De Vrij even wat lesjes @:rellende_rotscholier
Horzels kan ik echt niet tegen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:59 schreef Pistolero het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)-wielrennen-gelooft/
Horssels met een zeer diepgravend en kritisch stuk over het fantastische Saoedi-Arabi en haar prachtige wielercultuur (lol).
Tijd om Wielerflits te cancelen? @:Rellende_Rotscholier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |