abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 2 februari 2022 @ 13:09:23 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203471862
Wat is het?
IJshockeyicoon Frans Henrichs legt het het best uit, lang verhaal maar wel leuk

quote:
’GE­CON­TROLEERDE WAANZIN!’ Zo noemde een van mijn HBS-ler­aren het ijshock­ey, toen hij het in 1938 voor het eerst zag. Maar… nu, meer dan der­tig jaar lat­er, gaat er ​‘s win­ters geen week voor­bij of hij zit bij een wed­stri­jd te kijken.
SPOILER: de rest van het lange verhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe werkt het?
Toen ik nog een klein jongetje was werkte het vrij simpel 'schouders hoog, stick laag en niet over meer dan 2 lijnen passen.'
Dat ligt nu allemaal wat genuanceerder maar de Nederlandse ijshockeybond heeft de regels allemaal (heleboel iig) netjes met filmpjes erbij op youtube staan:
https://www.youtube.com/p(...)P4FbUmC6203DEw_CCfi5
Dus als je een rare term hoort check het bij teamStripes of vraag het in het topic :)

Waar doet de NHL?
De sterkste competitie doet ook deze editie niet mee, dit keer niet vanwege een ongeschil met het IOC maar vanwege een coronagolf waardoor ze simpelweg niet meer genoeg tijd kunnen vrij maken om de competitie ervoor stil te leggen.
quote:
"The National Hockey League respects and admires the desire of NHL players to represent their countries and participate in a ‘best on best’ tournament. Accordingly, we have waited as long as possible to make this decision while exploring every available option to enable our players to participate in the 2022 Winter Olympic Games,"
https://olympics.com/en/n(...)-olympics-in-beijing

Waar is Nederland?
Nederland zit thuis, de heren zijn zoals verwacht uitgeschakeld in het voorlaatste OKT net als de vrouwen van wie toch wel werd verwacht dat ze minimaal de laatste kwalificatieronde zouden halen.

De eerste ronde bij de heren was echter wel een feestje want FOK! was er natuurlijk bij samen met minimaal 8 andere supporters (maximaal 16) en het was op het terrein van het grote FC Barcelona maar dat was niet zo'n feestje als je zou denken.

IJshockeyers hakken Mexico in de pan op OKT
Oranje ijshockeyers leggen ook Taiwan over de knie op OKT
IJs kapot, OKT-wedstrijd Nederland-Spanje gestaakt

zijn de dames een beetje lekker?
Weet niemand, er is een flinke laag bescherming nodig om ijshockey te spelen en de dames spelen met een volledig gezichtsmasker (en zonder bodychecks).

waarom?
Weet niemand.

Hoe werkt het op de spelen?
Hetzelfde als overal maar dan een stuk strenger dus we gaan itt de landelijke competitie waarschijnlijk geen knokpartijtjes zien helaas tenzij er echt heftige onenigheden ontstaan want de scheidsen fluiten voor alles wat ze zien.

De heren spelen in 3 groepjes van 4 ... één keer tegen elkaar onderling en daarna start de knockout fase waarin in een een enkele wedstrijd tot en met de finale met de tegenstander afgerekend moet worden.

De dames spelen in 2 groepjes van 5 gevolgd de knockoutfase.

Stadions zien er ookweer prima uit voor een ijshockeydreumes als China.
Het land staat 32ste bij de heren en 20ste bij de vrouwen, Nederland staat bij de heren 28ste en 18de bij vrouwen dus als Nederland een keer de winterspelen pakt dan kunnen we er prima bij zijn w/ .

Finale van de vorige spelen was fakeRusland tegen Duitsland.

FakeRusland won in overtime maar gelukkig verloren de moffen *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 02-02-2022 22:59:48 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 2 februari 2022 @ 13:09:39 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203471863
speelschema weet ik niet
  Moderator woensdag 2 februari 2022 @ 13:17:16 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203471954
De Zweedse dames moesten zichzelf voor het eerst kwalificeren omdat ze hebben gestaakt vanwege een geschil met de bond over de betaling van de dames maar dit ging vrij eenvoudig

verder is er na de vroege uitschakeling van de oranje dames en het late afhaken van de NHL weinig bijzonders gebeurt in de aanloop naar dit toernooi

geen idee wie de favorieten zijn nu want ik ken het leeuwendeel van de spelers niet, ik gok Canada en Rusland en totaal niet china :P.

[ Bericht 11% gewijzigd door sp3c op 02-02-2022 13:47:21 ]
pi_203472654
Mooie OP. ^O^
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203472693
Dat ijshockey niet zo populair is hier, is echt zo jammer, nee we gaan rondjes rijden.
We zijn goed in hockey, we zijn goed in schaatsen, maar ijshockey weer niet en het is zo'n mooie snelle sport.

Met een leuke geschiedenis, dat vechten heeft een oorsprong.
pi_203472728
Geen idee wie de favorieten zijn. Maar het niveau is ook buiten de NHL hoog.

Canada en de VS spelen met een mix van collegespelers, profspelers uit de lagere leagues (AHL, de affiliatie league van de NHL waar men talent of iets mindere spelers stalt, vergelijkbaar met de G-League bij de NBA) en profspelers uit de Europese competities.

Geen idee hoe sterk de teams nu zijn, maar normaal gesproken zijn bv Rusland, Zweden, Finland (alle drie in poule C) wel altijd favoriet of kanshebber. Evenals Tsjechië, de VS en Canada.

Geen Slowakije er bij. Verrassend.
Wel Denemarken. Verrassender.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Admin woensdag 2 februari 2022 @ 22:23:01 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_203480557
Puike OP.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 05:29:42 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203482857
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2022 14:14 schreef christmastsunami het volgende:
Dat ijshockey niet zo populair is hier, is echt zo jammer, nee we gaan rondjes rijden.
We zijn goed in hockey, we zijn goed in schaatsen, maar ijshockey weer niet en het is zo'n mooie snelle sport.

Met een leuke geschiedenis, dat vechten heeft een oorsprong.
We kunnen het wel (redelijk) maar we komen niet voorbij amateur/semi pro en als je met deze jongens mee wil gaan doen dan moet die stap echt gezet gaan worden ...

Probleem is wanbeleid aan de top, goedbedoeld neem ik aan maar het blijft wanbeleid

Dit seizoen is een mooi voorbeeld, de clubs in Beneliga hebben door corona min of meer anderhalf jaar kunnen onderhandelen over de opzet

We gaan van 3 imports naar 2 (Heerenveen 1 minder als sanctie voor een faillissement in de zomer) maar als je een buitenlandse student in je stad hebt die het niveau aan kan mag je er 1 opstellen

Dus Heerenveen regelt 1 buitenlander en een student die toevalligerwijs enkel tijdens het seizoen in Nederland stage loopt

Beneliga zegt, nee zo werkt dat niet!
Vervolgens gaan ze naar de rechter en blijkt dat het nieuwe reglement nog niet is geuploaded en het oude nog geldig is

Dus geen student maar weer drie imports (Heerenveen 2) en iedereen #mad

En er gaat geen jaar voorbij zonder dit soort gezeik :')
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 05:53:14 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203482876
Ik hou er wel van maar de BS die je ieder jaar langs ziet komen in het belang van de sport is insane

Daarom zijn we er niet goed in
pi_203485809
Japanse dames winnen met 3-1 van Zweden
pi_203489453
WTF _O-
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_203489480
Met 2:20 te gaan scoort Finland de 2e goal. Echter zowel de scheids als de VAR hebben dit niet opgemerkt en pas na het einde kwam dit aan het licht. De klok is nu teruggezet om de laatste 2:20 opnieuw te spelen. _O-
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_203494540
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2022 14:18 schreef Salina het volgende:
Geen idee wie de favorieten zijn. Maar het niveau is ook buiten de NHL hoog.

Canada en de VS spelen met een mix van collegespelers, profspelers uit de lagere leagues (AHL, de affiliatie league van de NHL waar men talent of iets mindere spelers stalt, vergelijkbaar met de G-League bij de NBA) en profspelers uit de Europese competities.

Geen idee hoe sterk de teams nu zijn, maar normaal gesproken zijn bv Rusland, Zweden, Finland (alle drie in poule C) wel altijd favoriet of kanshebber. Evenals Tsjechië, de VS en Canada.

Geen Slowakije er bij. Verrassend.
Wel Denemarken. Verrassender.
Je hebt het over het mannentoernooi van de Olympische Spelen van 2022 :?

Slowakije doet gewoon mee. Die zitten in poule C met Zweden en Finland (en Letland). Rusland zit in poule B.

Rusland zal wel aantreden met 'n selectie KHL-spelers. Da's vrij behoorlijk natuurlijk. Canada heeft ook aardig wat KHL-ers en spelers die in Europa spelen. Paar AHL-ers maar. Zweden mix van KHL-ers en spelers die in eigen land spelen wat een hoog niveau is. Tsjechië vooral KHL, Zweden en Zwitserland. Finland ook weer vooral KHL.

VS wordt niks, die komen vooral met NCAA-spelers. College-spelers zeg maar.

Ik zet m'n geld in op Rusland, outsiders Zweden, Finland en Tsjechië.
pi_203494582
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 21:37 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je hebt het over het mannentoernooi van de Olympische Spelen van 2022 :?

Slowakije doet gewoon mee. Die zitten in poule C met Zweden en Finland (en Letland). Rusland zit in poule B.

Rusland zal wel aantreden met 'n selectie KHL-spelers. Da's vrij behoorlijk natuurlijk. Canada heeft ook aardig wat KHL-ers en spelers die in Europa spelen. Paar AHL-ers maar. Zweden mix van KHL-ers en spelers die in eigen land spelen wat een hoog niveau is. Tsjechië vooral KHL, Zweden en Zwitserland. Finland ook weer vooral KHL.

VS wordt niks, die komen vooral met NCAA-spelers. College-spelers zeg maar.

Ik zet m'n geld in op Rusland, outsiders Zweden, Finland en Tsjechië.
Ah ja, ik zie het. Ik was in de war met Rusland, die zitten in poule B. Vlag heeft dezelfde kleuren. 8)7
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 21:44:25 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203494654
helaas nog steeds fakeRusland, die krijgen die witte vlag met olympische ringen
pi_203494796
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 05:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
We kunnen het wel (redelijk) maar we komen niet voorbij amateur/semi pro en als je met deze jongens mee wil gaan doen dan moet die stap echt gezet gaan worden ...

Probleem is wanbeleid aan de top, goedbedoeld neem ik aan maar het blijft wanbeleid

Dit seizoen is een mooi voorbeeld, de clubs in Beneliga hebben door corona min of meer anderhalf jaar kunnen onderhandelen over de opzet

We gaan van 3 imports naar 2 (Heerenveen 1 minder als sanctie voor een faillissement in de zomer) maar als je een buitenlandse student in je stad hebt die het niveau aan kan mag je er 1 opstellen

Dus Heerenveen regelt 1 buitenlander en een student die toevalligerwijs enkel tijdens het seizoen in Nederland stage loopt

Beneliga zegt, nee zo werkt dat niet!
Vervolgens gaan ze naar de rechter en blijkt dat het nieuwe reglement nog niet is geuploaded en het oude nog geldig is

Dus geen student maar weer drie imports (Heerenveen 2) en iedereen #mad

En er gaat geen jaar voorbij zonder dit soort gezeik :')
Beneliga en Nederlandse ijshockey is een zooitje.

Maar het is ook gewoon een relatief kleine amateursport. Dat betekent weinig aanwas en een hele matige opleiding.

Wie echt wat kan, moet al snel wegwezen uit Nederland. Dat betekent naar Duitsland of beter nog naar de VS of Canada. Dat gaat natuurlijk niet elk gezin doen voor een ijshockeyend kind. En blijf je langer in Nederland, dan ga je heel ver achter lopen op ijshockeyende kids die in andere landen wel een opleiding op niveau krijgen. Als senior ergens import gaan spelen is ook vrijwel kansloos. Van het niveau van 'n Nederlandse spelers zijn er genoeg te vinden in de VS en Canada.

Aantal Nederlanders wat redelijk kan hockeyen is vrij beperkt. Dus die zijn gewild onder de Nederlandse teams, waardoor ze vaak veel meer risico nemen dan goed voor ze is. Het zijn allemaal amateurclubs, de een nog wat amateuristischer dan de ander, die gaan zitten bieden op die paar Nederlandse spelers die overweg kunnen met 'n stick en dan imports gaan halen.

Enige club die 'n beetje goed georganiseerd is, is Tilburg. Verder spelen er nog een paar Nederlanders in het buitenland.

Tilburg is top op het 3e niveau in Duitsland en zou met versterking van de betere Nederlanders, misschien sub-top zijn op het tweede niveau.

En dat terwijl Duitsland, dat toch een beetje de onderkant is van het Olympische veld, speelt met vooral DEL-spelers. Da's een niveau hoger en het verschil tussen de DEL en 2e niveau is vrij behoorlijk.

Los van Spong is bv. Dalhuisen voor Nederland al een exceptioneel talent. Als kind ook al naar Canada gegaan. Maar die haalt het dan al niet eens in de AHL en speelde in Duitsland bijvoorbeeld op het 2e niveau.

Zelfs met 'n team met allemaal spelers van het kaliber Dalhuisen leg je het dus in principe af tegen Duitsland.

Ben bang dat het dus kansloos is. Al zou de Beneliga goed georganiseerd zijn, dan nog is het niveau veel te laag. Je zou NC's in kunnen laten vliegen, maar die moeten twee jaar bij een Nederlandse club gespeeld hebben. NC's van het niveau dat nodig is om de OS te halen, zijn onbetaalbaar voor Nederlandse clubs.

Import die Tilburg nu heeft gehaald is een ex-AHL-er, die daarna niet verder is gekomen dan Engeland en 2e niveau Duitsland. Daar zou je er al een stuk of 15 van nodig moeten hebben minimaal om een beetje in de buurt te komen van het hoogste niveau. Da's onbetaalbaar en dan is het nog maar de vraag natuurlijk of die spelers zin hebben in het WK. Da's ook vaak het probleem geweest dat spelers die wel in aanmerking komen voor Oranje uiteindelijk geen zin hadden of ergens PO's moesten gaan spelen.
pi_203495560
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2022 16:25 schreef hole1988 het volgende:
Met 2:20 te gaan scoort Finland de 2e goal. Echter zowel de scheids als de VAR hebben dit niet opgemerkt en pas na het einde kwam dit aan het licht. De klok is nu teruggezet om de laatste 2:20 opnieuw te spelen. _O-
Nee, dit kan echt niet _O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203495888
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 22:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het kan zijn dat ze zich lieten verlijden door het geluid, want het klonk alsof het tegen de paal ging, maar hij kwam tegen de camera.
pi_203496192
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 22:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dit klinkt als een fout die ze bij de lokale ijshockeyclub maken, dit mag niet gebeuren tijdens een WK of OS. :D
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_203497212
pi_203497531
quote:
Die commentator is ook een blinde zeg, die heeft pas na 6 herhalingen door dat die puck tegen de camera komt, overigens vreemd dat de scorende speler niet direct protesteert .....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 05:25:05 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203497536
Video review was terwijl het spel onderweg was, dan gaat de scheids pas kijken als het spel weer stil ligt (eind van de wedstrijd in dit geval) en als er een aanpassing gedaan moet worden dan krijg je je tijd terug :P

Gebeurt niet zoveel maar je gaat het waarschijnlijk nog wel een paar keer zien dit toernooi

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 04-02-2022 06:17:16 ]
  Redactie Sport vrijdag 4 februari 2022 @ 07:13:53 #23
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203497650
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 05:25 schreef sp3c het volgende:
Video review was terwijl het spel onderweg was, dan gaat de scheids pas kijken als het spel weer stil ligt (eind van de wedstrijd in dit geval) en als er een aanpassing gedaan moet worden dan krijg je je tijd terug :P

Gebeurt niet zoveel maar je gaat het waarschijnlijk nog wel een paar keer zien dit toernooi
Duurde dat zo lang ja?
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 07:44:00 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203497746
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 07:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Duurde dat zo lang ja?
Twee minuten zonder fluitje is niet heel extreem
pi_203497776
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 21:40 schreef Salina het volgende:

[..]
Ah ja, ik zie het. Ik was in de war met Rusland, die zitten in poule B. Vlag heeft dezelfde kleuren. 8)7
Ja en Rusland speelt onder die nepvlag.
  Redactie Sport vrijdag 4 februari 2022 @ 07:59:21 #26
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203497811
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 07:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
Twee minuten zonder fluitje is niet heel extreem
Dus meer toeval dat het zo lang duurde in combinatie met dat de regels stellen dat er niet onderbroken mocht worden.

Het klonk meer alsof iedereen ook al dacht dat het klaar was, dat is dan wel weer ietwat vreemd.
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 08:53:26 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203498215
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 07:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dus meer toeval dat het zo lang duurde in combinatie met dat de regels stellen dat er niet onderbroken mocht worden.

Het klonk meer alsof iedereen ook al dacht dat het klaar was, dat is dan wel weer ietwat vreemd.
Kan me voorstellen dat ze er met 5-1 niet meer mee bezig waren

Als ze het zelf al gezien hebben
pi_203498452
Fragmentje van Finland-USA even terug gezien. Ik dacht ook wel meteen dat het een goal was, eerlijk gezegd. Was toch wel redelijk zichtbaar dat hij via de camera terug kwam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')