SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Toch wel een licht zorgelijke stijging. Aan de andere kant, hoe lang nog voordat letterlijk het hele land besmet is.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Als er echt massaal getest wordt vanwege het krijgen van groene vinkjes of gratis verlof, dan kunnen we toch concluderen dat het hele test beleid totaal doorgedraaid is. Waar zijn we in godsnaam mee bezig en wat kost dit per dag?٩๏̯͡๏)۶![]()
quote:Op maandag 31 januari 2022 16:30 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
In vergelijking met België en Frankrijk zijn wij rookies.
Dan stelt dit record ook geen fuck voor. Zeer teleurstellend.
Als zelfs de Belgen het al beter doen..![]()
RIPquote:Op maandag 31 januari 2022 16:31 schreef Piles het volgende:
Alleen vandaag al 2 collega's (v/d 10) die positief testenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
We gekken hebben het gesticht overgenomen en maken er een bende van.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:30 schreef Ronald het volgende:
Als er echt massaal getest wordt vanwege het krijgen van groene vinkjes of gratis verlof, dan kunnen we toch concluderen dat het hele test beleid totaal doorgedraaid is. Waar zijn we in godsnaam mee bezig en wat kost dit per dag?![]()
We zullen toch wel een mooie groepskorting krijgen of niet dan.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:30 schreef Ronald het volgende:
Als er echt massaal getest wordt vanwege het krijgen van groene vinkjes of gratis verlof, dan kunnen we toch concluderen dat het hele test beleid totaal doorgedraaid is. Waar zijn we in godsnaam mee bezig en wat kost dit per dag?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Zowquote:Op maandag 31 januari 2022 16:30 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
In vergelijking met België en Frankrijk zijn wij rookies.![]()
![]()
Mijn hoop is nu gevestigd op de gidslanden en dan met name Denemarken. Als daar per 1 februari helemaal geen fuck gebeurt, dan moet het OMT per direct ontbonden worden. Weg er mee, ophoepelen en installeer desnoods een Exit Management Team (EMT) als het kabinet per se een adviesorgaan wil hebben.٩๏̯͡๏)۶![]()
Evenstar
![]()
Deel van het OMT is druk bezig met de toekomst. Vooral wat voor andere adviesorganen ze uit de grond kunnen stampen, zodat ze een beetje actueel blijven en de schijnwerpers niet hoeven te missen als straks alles weer richting het oude normaal gaat.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:35 schreef Ronald het volgende:
Mijn hoop is nu gevestigd op de gidslanden en dan met name Denemarken. Als daar per 1 februari helemaal geen fuck gebeurt, dan moet het OMT per direct ontbonden worden. Weg er mee, ophoepelen en installeer desnoods een Exit Management Team (EMT) als het kabinet per se een adviesorgaan wil hebben.![]()
Hiernaar kijkend ga ik me vooral afvragen hoeveel invloed we nu echt hebben op de verspreiding met de maatregelen die er nog zijn (en opgevolgd worden).quote:Op maandag 31 januari 2022 16:30 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
In vergelijking met België en Frankrijk zijn wij rookies.![]()
Tijd om alle maatregelen per direct overboord te gooien, en dan ook maar meteen een wettelijk verbod op dit massale testen in te stellen. En laat de media dan ook direct kappen met die al 2 jaar durende 24/7 stroom aan corona-cijfertjes en clickbait.
Testen doen ze maar in het ziekenhuis en de huisarts voor mensen die met flinke klachten binnenkomen. Leuk voor de statistiekjes en om te monitoren, maar verder totaal niet meer relevant voor beleidskeuzes. Even normaal doen jongens.![]()
![]()
Als ik Marjon Koopmans hoor ratelen is zij volgens mij er nog steeds een voorstander van om het sociale binnenleven in de wintermaanden aan banden te leggen... we slaan echt doorquote:Op maandag 31 januari 2022 16:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Deel van het OMT is druk bezig met de toekomst. Vooral wat voor andere adviesorganen ze uit de grond kunnen stampen, zodat ze een beetje actueel blijven en de schijnwerpers niet hoeven te missen als straks alles weer richting het oude normaal gaat.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Die drang om relevant te blijven is wel een probleem.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Deel van het OMT is druk bezig met de toekomst. Vooral wat voor andere adviesorganen ze uit de grond kunnen stampen, zodat ze een beetje actueel blijven en de schijnwerpers niet hoeven te missen als straks alles weer richting het oude normaal gaat.
Ik zit echt niet te wachten op permanente bemoeienis van die wereldvreemde mensen terwijl er geen noodzaak voor is.
Het is net zo overbodig als een naam aan een storm geven.
Het waait hard vandaag, klaar.
Mensen worden verkouden, ziek uit en ga door, klaar.
Gewoon niet zo achterlijk doen.![]()
Evenstar
![]()
Het kan best slim zijn om in ieder geval voorbereid te zijn .... voor het geval dat er een weer een andere versie komt waarbij ziekenhuisopnames weer heel erg toenemen. Echter krijg ik bij Koopmans en co. niet het gevoel dat het gaat om uitzonderingen of voorbereidingen, maar gewoon om het hebben van regels om het hebben van regels.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als ik Marjon Koopmans hoor ratelen is zij volgens mij er nog steeds een voorstander van om het sociale binnenleven in de wintermaanden aan banden te leggen... we slaan echt door
Voorbereid zijn is goed, maar een totale freak zijn en alles constant onder controle willen houden niet.![]()
Waarom moet er eigenlijk 3 maanden zitten tussen besmetting en booster? Werkt die anders niet, of ga je dood als je de booster eerder neemt? Waarom?![]()
quote:Op maandag 31 januari 2022 16:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom moet er eigenlijk 3 maanden zitten tussen besmetting en booster? Werkt die anders niet, of ga je dood als je de booster eerder neemt? Waarom?https://www.rijksoverheid(...)de-boostervaccinatiequote:Er moeten minimaal 3 maanden tussen je laatste coronavaccinatie en de boostervaccinatie zitten. Eerder hielden we 6 maanden aan, omdat uit onderzoek blijkt dat de boostervaccinatie dan nóg beter werkt. Dat je nu al na 3 maanden je boosterprik kan halen, heeft te maken met de snelle opkomst van de zeer besmettelijke omikronvariant. Door de snelheid van nieuwe besmettingen met de omikronvariant, is het belangrijk om zo snel mogelijk bij zoveel mogelijk mensen de bescherming te verhogen. Na 3 maanden biedt de boosterprik voldoende extra bescherming.![]()
Evenstar
![]()
Door die regel ben ik nu een beetje tussen wal en schip beland.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom moet er eigenlijk 3 maanden zitten tussen besmetting en booster? Werkt die anders niet, of ga je dood als je de booster eerder neemt? Waarom?
Kon in NL nog geen booster krijgen (was wel opgeroepen), want het was nog niet 6 maanden geleden dat ik een besmetting had doorgemaakt. Hier kan ik nog geen vaccin krijgen omdat ik nog niet officieel ben ingeschreven (of in ieder geval mijn persoonsnummer niet heb). Misschien dat het met veel moeite geregeld kan worden, maar goed....
Ik wacht rustig af en anders haal ik het wel in maart als ik even in NL ben
Dan zit ik ook nog met Duitsland, want Jansen + booster is dan weer niet genoeg. Le sigh.![]()
Fantastische cijfers weer. Op naar de 100% positieve testen.
Alles onmiddelijk open, zonder beperkingen.Tics van je petten.![]()
Daar is het nog wat vroeg voor, maar een modererend effect heeft dat natuurlijk wel.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of je inmiddels al de eerste tekenen ziet van de tanende bescherming door de booster.![]()
Ziekenhuisbezetting is van gister denk ik? Wrs worden er meer ontslagen vandaag dan op zondag. Hoop dat IC laag blijft komende weken. Tijd voor einde maatregelen![]()
Gaat er vooral om dat ze niet de gehele waarheid benoemen. Ze benoemen dat er een grote stijging is, maar nemen niet de achterliggende reden mee. Dan komt het dus sturend over.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zonder hier een heel semantische discussie van te willen maken is zelfs dat nog juist ook. Maar wat is hier nou brengen alsof het de start van een nieuwe golf aan? Als je graag sensatie wil horen hoor je dat in het oplezen van het telefoonboek nog.![]()
Het cijfer kan wel een vertekend beeld geven.
Nee nee AD.. niet KAN maar GEEFT.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Minister: samen kijken hoe carnaval door kan gaan
Vanavond heeft minister Yesilgöz van Justitie en Veiligheid overleg met burgemeesters uit de gebieden waar carnaval wordt gevierd over het feest dat eind februari begint. "We zullen met elkaar moeten kijken hoe dat door kan gaan met de geldende maatregelen."
Er is nog veel onduidelijk over het wel of niet doorgaan van het volksfeest in met name de zuidelijke provincies. Burgemeesters vrezen dat afstand houden, groepsvorming op straat en sluitingstijd van de horeca in de carnavalsdagen moeilijk te handhaven zijn. De optochten zijn al vrijwel overal afgelast, maar in kroegen zal zeker carnaval worden gevierd, is het idee.
Yesilgöz zegt voorafgaand aan het gesprek twee dingen te weten: "Er zijn maatregelen, en mensen willen graag carnaval vieren." Om die twee zaken te verenigingen moet er "een model" worden gevonden, aldus de minister. Ze bespreekt de situatie met de burgemeesters Annemarie Penn-te Strake (Maastricht), Jack Mikkers (Den Bosch) en Hubert Bruls (Nijmegen).![]()
BOA's gaan niet handhaven hoorde ik vandaag.quote:
Dit wordt een grote chaos
Misschien kan de overheid adviseren om het in kleine groepjes te vieren?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
De beste feestjesquote:Op maandag 31 januari 2022 17:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
BOA's gaan niet handhaven hoorde ik vandaag.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Misschien het zuiden tijdelijk uitroepen tot Deens grondgebied? (zoiets als de kamer in het ziekenhuis in Canada waar prinses Margriet geboren is)
genot op twitter ondertussen![]()
Mensen nu lekker maken, want misschien mogen we...quote:Op maandag 31 januari 2022 17:07 schreef DonDruiper het volgende:
Misschien kan de overheid adviseren om het in kleine groepjes te vieren?
En dan half februari de horeca weer dicht gooien.![]()
Mogen ze vaker doen. Dat niet doen.quote:Op maandag 31 januari 2022 17:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Misschien kan de overheid adviseren om het in kleine groepjes te vieren?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Nee, ze benoemen de aantallen zonder enig waardeoordeel. Het is het sec delen van de cijfers van het RIVM. Ik zie het probleem echt niet.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat er vooral om dat ze niet de gehele waarheid benoemen. Ze benoemen dat er een grote stijging is, maar nemen niet de achterliggende reden mee. Dan komt het dus sturend over.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Houden we het toch op het zomercarnaval als Rotterdam.quote:Op maandag 31 januari 2022 17:17 schreef Haags het volgende:
Zul je zien, verplaatsen ze carnaval naar de zomer. 🤡
Dat is exotischer en dus inclusiever en gezelliger dan dat onder de rivieren paard in de gang vreemdgaan geneuzel.![]()
Ik denk niet dat die twee werelden samengaanquote:Op maandag 31 januari 2022 17:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Houden we het toch op het zomercarnaval als Rotterdam.
Dat is exotischer en dus inclusiever en gezelliger dan dat onder de rivieren paard in de gang vreemdgaan geneuzel.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
schaf het dan maar afquote:Op maandag 31 januari 2022 17:17 schreef Haags het volgende:
Zul je zien, verplaatsen ze carnaval naar de zomer. 🤡![]()
Het schijnt dat minister Yesilgöz al een carnavalsoutfit heeft.quote:
Ze gaat verkleed als rechtenstudent.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Misschien dat hele inclusief-geneuzel maar lekker boven de rivieren houden.quote:Op maandag 31 januari 2022 17:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Houden we het toch op het zomercarnaval als Rotterdam.
Dat is exotischer en dus inclusiever en gezelliger dan dat onder de rivieren paard in de gang vreemdgaan geneuzel.![]()
Doorgaan met de nu geldende maatregelen wordt lastig, daarom gewoon door laten gaan zonder de nu geldende maatregelen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Het wordt wel gevierd in grote groepjes ja!quote:Op maandag 31 januari 2022 17:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien dat hele inclusief-geneuzel maar lekker boven de rivieren houden.![]()
Ik heb de popcorn alweer klaarstaan om te kijken met wat voor wereldvreemde plannen ze nu weer op te proppen komen. Verder vier ik geen carnaval dus het zal me aan mijn achterwerk oxideren, maar ditquote:is dus volgens mij precies wat de carnavalsvierders wél gaan doen die dagen.quote:En je kunt niet zeggen dat het virus die dagen niet bestaat.”Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Echt, wat proberen ze nog te bereiken met de maatregelen? Met deze cijfersquote:Op maandag 31 januari 2022 17:28 schreef Evenstar het volgende:
Carnaval ook gewoon door laten gaan nu hoor. Klaar.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: