Super mooi spul!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 20:39 schreef jasperve het volgende:
Vandaag stond de UPS bezorger voor de deur met een heel mooi pakketje uit Maine USA. Vanwege Covid was de voorraad heel slecht in Nederland dus maar direct daar besteld.
[ afbeelding ]
Mooie set beitels en zaag van Lie-Nielsen.
Tof zo’n klem, maar heb je al een kruistafel? 😃 is voor mij echt klem x1000 qua plezier!quote:Op maandag 31 januari 2022 09:28 schreef bleiblei het volgende:
[ afbeelding ]
Alweer een nieuw deel
[..]
Super mooi spul!
Daar ga je vast heel veel plezier van hebben![]()
Hier ook weer vanalles nieuws:
Bosch accu-invalzaag met 3 stuks 8Ah accu's![]()
[ afbeelding ]
Wat boortjes/spul van Dormer![]()
Dit is voor ruim ¤ 250,- eigenlijk van de zotte
(maar: eerlijk = eerlijk: ik ben nog nooit betere/fijnere boren tegen gekomen!)
[ afbeelding ]
Klem voor op m'n Flott kolomboormachine:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een dingHad ik deze maar eerder gekocht!
Wederom een rip uit m'n lijf maar echt: wow!![]()
![]()
![]()
Diverse maten spantangen voor m'n CNC-frees.
[ afbeelding ]
Afwerkfrees:
[ afbeelding ]
Schrobfrees:
[ afbeelding ]
Ook hier weer: had ik deze maar eerder "ontdekt"![]()
Heb tot nu toe altijd gewerkt met de oranje (boven)freesjes van CMT.
Ging opzich goed, maar die zijn echt bedoeld wat de naam al zegt: voor een bovenfrees![]()
Met deze spiraalfrezen VLIEG ik door m'n werkstukken heen. Echt zo happy hiermee![]()
![]()
![]()
En om de boel netjes te houden:
[ afbeelding ]
Kan weer effe vooruit zullen we maar zeggen
Heel nice, die staat ook nog op mijn wensenlijstje.quote:Op maandag 14 februari 2022 20:30 schreef JeMoeder het volgende:
Setje steek/ringratels:
[ afbeelding ]
Schattig. Maar wat kan je er mee?quote:
geen flauw ideequote:Op zaterdag 2 april 2022 22:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Schattig. Maar wat kan je er mee?. Ik zou niet weten wanneer ik dat ding gemist heb in mijn leven.
Ik heb net de 6-delige set binnen. Ben eigenlijk niet zo geïnteresseerd in de maten 12,14,16 en 18.quote:Op maandag 14 februari 2022 20:30 schreef JeMoeder het volgende:
Setje steek/ringratels:
[ afbeelding ]
er is een verandering m10 gaat 16 worden en m12 gaat 18 worden volgens de iso maar dat kan nog enige tijd durenquote:Op zondag 3 april 2022 11:15 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Ik heb net de 6-delige set binnen. Ben eigenlijk niet zo geïnteresseerd in de maten 12,14,16 en 18.
Eens zien wat de levensduur is in mijn werkomgeving. Heb er nog wat twijfels over.
Dat is al een veel voorkomend iets.quote:Op zondag 3 april 2022 11:55 schreef catwizzel het volgende:
[..]
er is een verandering m10 gaat 16 worden en m12 gaat 18 worden volgens de iso maar dat kan nog enige tijd duren![]()
Hier snap ik ff niets van. Hoe moet ik dat zien?quote:Op zondag 3 april 2022 11:55 schreef catwizzel het volgende:
[..]
er is een verandering m10 gaat 16 worden en m12 gaat 18 worden volgens de iso maar dat kan nog enige tijd duren![]()
Steekmaat van het zeskant. Nu is dat 17 en 19.quote:Op zondag 3 april 2022 14:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hier snap ik ff niets van. Hoe moet ik dat zien?
Ah, welke gedachte zit daar in vredesnaam achter? Materiaal besparing? Of ter motivatie om nieuwe sleutelsets te kunnen slijten.quote:Op zondag 3 april 2022 14:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Steekmaat van het zeskant. Nu is dat 17 en 19.
Of dat mensen eindelijk hun ongebruikte sleutels en doppen kunnen gebruiken.quote:Op zondag 3 april 2022 14:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah, welke gedachte zit daar in vredesnaam achter? Materiaal besparing? Of ter motivatie om nieuwe sleutelsets te kunnen slijten.
Materiaal besparing, de Japanners doen dit al veel langerquote:Op zondag 3 april 2022 14:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah, welke gedachte zit daar in vredesnaam achter? Materiaal besparing? Of ter motivatie om nieuwe sleutelsets te kunnen slijten.
Inderdaad, het is al langer aan de gang en bij sommige merken vind je het al.quote:Op zondag 3 april 2022 16:39 schreef densmee het volgende:
[..]
Materiaal besparing, de Japanners doen dit al veel langer
quote:Op zondag 3 april 2022 14:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je ziet toch zo welke diameter het is?quote:Op zondag 3 april 2022 18:20 schreef FranticDJ het volgende:
[..]vooral voortgekomen uit gewichtsbesparing.
Sleep soms veel te veel mee.. En dan is 't soms echt ff zoeken wat voor bout 't is.. Dat je bijna uit frustratie er een moer waarvan je weet wat 't is er op last, of een 12kant dop met een hamer er op beukt
Echt mooi spulquote:Op zondag 3 april 2022 21:07 schreef densmee het volgende:
Een paar weken terug een Euroboor magneetboor incl een 20 stuks kernboren op marktplaats gekocht en vanavond nog een weldon boorkop om ook kleine gaten te kunnen boren.
Helaas zat er geen koffer bij de machine, dus een systainer 5 gekocht om de Euroboor incl accessoires in op te bergen
Ik heb er al vaak naar gekeken, en ik had hem 10 jaar eerder moeten kopen wat een genot is het om daarmee te borenquote:Op zondag 3 april 2022 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je ziet toch zo welke diameter het is?
[..]
Echt mooi spul
Dat is al zo toch, maar bij alle bedrijven waar ik heb gewerkt is DIN gewoon de standaard.quote:Op zondag 3 april 2022 11:55 schreef catwizzel het volgende:
[..]
Nu zou je bij een bestaand iets dus 12 en 13 mee moeten nemen?quote:Op zondag 3 april 2022 18:20 schreef FranticDJ het volgende:
[..]vooral voortgekomen uit gewichtsbesparing.
Sleep soms veel te veel mee.. En dan is 't soms echt ff zoeken wat voor bout 't is.. Dat je bijna uit frustratie er een moer waarvan je weet wat 't is er op last, of een 12kant dop met een hamer er op beukt
Zeker voor gaten in constructiestaal is het een genot. Als een mes door de boter.quote:Op zondag 3 april 2022 21:19 schreef densmee het volgende:
[..]
Ik heb er al vaak naar gekeken, en ik had hem 10 jaar eerder moeten kopen wat een genot is het om daarmee te boren
Jij hebt dus een schuifmaat ingebouwd in je oogquote:Op zondag 3 april 2022 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je ziet toch zo welke diameter het is?
quote:Op zondag 3 april 2022 21:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nu zou je bij een bestaand iets dus 12 en 13 mee moeten nemen?
Ik zie dat ook echt nietquote:Op zondag 3 april 2022 21:45 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Jij hebt dus een schuifmaat ingebouwd in je oog
Oh zo. Ik bedoelde het zien of het een M8,M10 of M12 is.quote:Op zondag 3 april 2022 21:45 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Jij hebt dus een schuifmaat ingebouwd in je oog
Verschil tussen 13 en 17 is wel te zien. Maar 12 / 13? Veel succes met half verrotte bouten in slecht verlichte omgevingen.
Okay, maar dan is het toch geen gewichtsbesparing als je dan zowel 16 als 17 mee moet gaan nemen?quote:Op zondag 3 april 2022 21:45 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Al komt 17/19/24 meer voor in het geen ik mee werk.
Als je het gereedschap mee moet nemen niet nee, maar dat was het argument ook niet. Het argument is dat de installatie lichter wordt door materiaalbesparing. om diezelfde reden worden sommige aluminium installaties ook al niet eens meer van verf voorzien.quote:Op zondag 3 april 2022 21:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Okay, maar dan is het toch geen gewichtsbesparing als je dan zowel 16 als 17 mee moet gaan nemen?
Kijk aan de andere kant, met inbus komt het ook voor. Bolkop (weet zo de norm niet direct) heeft een andere maat dan DIN 7991 (verzonken kop) en 912.
Gewichtsbesparing van de bout willen ze bereiken. Scheelt zoveel ton staal op jaarbasis.quote:Op zondag 3 april 2022 21:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Okay, maar dan is het toch geen gewichtsbesparing als je dan zowel 16 als 17 mee moet gaan nemen?
Kijk aan de andere kant, met inbus komt het ook voor. Bolkop (weet zo de norm niet direct) heeft een andere maat dan DIN 7991 (verzonken kop) en 912.
Dat heeft meer te maken met materiaal om het gat voor het gereedschap. Idem voor Torx.quote:Op zondag 3 april 2022 21:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh man wat een ellende. Ben je straks 2 sets extra sleutels aan het mee sjouwen. De pennenlikker die dat bedacht heeft mogen ze kielhalen wat mij betreftquote:Op zondag 3 april 2022 11:55 schreef catwizzel het volgende:
[..]
Ik gebruik dit alleen maar in/om huis, dus voor mij zal dit jáááren meegaan denk ik.quote:Op zondag 3 april 2022 11:15 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Ik heb net de 6-delige set binnen. Ben eigenlijk niet zo geïnteresseerd in de maten 12,14,16 en 18.
Eens zien wat de levensduur is in mijn werkomgeving. Heb er nog wat twijfels over.
Nope.quote:Op maandag 4 april 2022 08:33 schreef fathank het volgende:
[..]
Oh man wat een ellende. Ben je straks 2 sets extra sleutels aan het mee sjouwen. De pennenlikker die dat bedacht heeft mogen ze kielhalen wat mij betreft. Heb je straks een oude bout op een nieuwe moer en vice versa.
Als ze M16, M20 en M24 maar met rust laten.
Ja dat snap ik, blijft kutquote:Op maandag 4 april 2022 16:11 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nope.
Gaat uiteindelijk niet om wat jij meesleept, maar om gewicht/materiaalbesparing van de installatie.
i.e. die auto van max schijnt 40kg te zwaar te zijn. Dan gaat elk grammetje mee tellen. En zo zijn er nog wel kritischere dingen te bedenken waarbij vanalles geretrofit wordt gezien huidige emissie/milieunormen.
Mooi ding, hier nog een tevreden eigenaar.quote:
Lekker batsenquote:Op dinsdag 5 april 2022 16:38 schreef Gripper het volgende:
Bôh, eem' mooi 'n neie Bats gekocht Jungs!
De tuin moet op de schop, en bij de 2e van de 3 coniferen eruit spitten verdraaide het houten greepje aan de oude schep ineens.
Dus deze onverwoestbare knoepert gekocht. De fiberglas steel is wat elastisch, dus je voelt niet elke klap tot in je schouders als je op een wortel staat te hakken.
[ afbeelding ]
Oh, daar ga je een lol aan beleven met die klus! Ik zou er wel een stofzuiger aan hangenquote:Op dinsdag 5 april 2022 16:48 schreef Phoenix78 het volgende:
[ afbeelding ]
Festool Rotex 150 excentrische schuurmachine
2e handsje, maar nooit gedacht dat ik ooit zo'n dure schuurmachine zou kopen, maar deze werd me sterk aangeraden voor een op handen zijnde klus (stalen boot schuren)
3M Cubitron zou ik aanraden.. heb nog nooit zulke goed schuurnetten gehad als deze.. en niet eens zo duur op sommige websitesquote:Op dinsdag 5 april 2022 18:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Enne tip, het blauwe schuurpapier van Ecotools. Gaat minder lang mee dan Granat van Festool. Maar significant langer dan ander papier. En veel goedkoper dan Granat.
Abranet van Mirkaquote:Op dinsdag 5 april 2022 18:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh, daar ga je een lol aan beleven met die klus! Ik zou er wel een stofzuiger aan hangen.
Enne tip, het blauwe schuurpapier van Ecotools. Gaat minder lang mee dan Granat van Festool. Maar significant langer dan ander papier. En veel goedkoper dan Granat.
Das een geinig dingetje op 12vquote:Op donderdag 28 april 2022 11:26 schreef Scharrelduif het volgende:
[ link | afbeelding ]
De eerste paar schroeven om te testen gingen erg makkelijk. Binnenkort een heel plafond
Voor mij was die nieuw. Ik zocht een gipsplatenschroever voor niet al te veel geld. Dan komt je al gauw op Makita maar daar heb ik geen accu's voor en met snoer is ook niet echt handig voor plafond werk. Toen dacht ik zou Bosch wat hebben in de 12v serie en warempel. Mooi klein en licht, als ie lekker schroeft: perfectquote:Op donderdag 28 april 2022 13:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Das een geinig dingetje op 12v
Hebben ze die nieuw in het assortiment?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |