SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, komt goed. Het voelt als een griepje.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:08 schreef chratnox het volgende:
[..]veel sterkte. Testament al af? Alles naar Danny?
Hoop ook dat ‘t meevalt!
Iedereen boos op 3..2...1Go hard or go home![]()
That's what she saidquote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ernst heeft al onzin lopen vertellen?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
ja 2 groene poppetjes te weinigquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ernst heeft al onzin lopen vertellen?![]()
Niet handig.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat niet per se toch?quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En ook onzin over het 2G verhaal toch.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ah nee, heb je het toch te pakken? Sterkte!quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, komt goed. Het voelt als een griepje.
Iedereen boos op 3..2...1
Ik begin weer langzaam de oude te worden, met een klein verkoudheidje nog. Alles bij elkaar een dag of 4.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
3G ja vond ik ook onhandig en onnodig al kan je met "tot 15%" nog wel wegkomen want dat is 1% ookquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En ook onzin over het 2G verhaal toch.![]()
Geen onzin, wel selectief geciteerd en een wetenschapper/arts onwaardig lopen framenquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En ook onzin over het 2G verhaal toch.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Enig idee hoe dat momenteel in Israel zit?quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker omdat het voor het hele verhaal niet zoveel had uitgemaakt, zie dit voorbeeld
[ afbeelding ]![]()
Zal wel weer een onzin verhaal worden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ernst heeft al onzin lopen vertellen?
Hij heeft het maar zwaar Kuipers.
2 fantstische dagen en hij wordt al als Hugo gezien.
Ik vraag me af of hij al spijt heeft en hoe die gesprekken achter de schermen gaan?
D66: " Nou schiet op, zorg dat 2g erdoor komt!"
Ernst: "Maar het slaat nergens op! Nienand gaat dit geloven.."
D66: "Dan goochel je maar wat met de cijfers!"
Ernst: " Ja he, TU Delft ontkracht dat volledig en ik word afgebrand overal en weggezet als leugenaar..."
D66: " Dan lul je maar een eind weg over de onzekere enge toekomst en de gereedschapskist? Je hebt dit baantje niet zomaar he, afspraak is afspraak! Ik moet verder, heb Ursula op lijn 2, kunnen we op je rekenen?"
Ernst: "Ja, mevrouw"![]()
Niet per se een leugen dus, maar echt transparant is het niet nee.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)uggereerde~b13e4636/[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat is het uitverkoren volk, daar gelden andere waarden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Enig idee hoe dat momenteel in Israel zit?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
nee, al zag ik wel ditquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Enig idee hoe dat momenteel in Israel zit?![]()
![]()
De eeuwige drang om langs elkaar heen te praten.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:50 schreef Simmertje het volgende:
Het vaccineren werkt gewoon, waarom is dat überhaupt nog een discussie?
Vaccineren werkt goed om minder heftig ziek te worden
Vaccineren werkt minder goed tegen besmettingJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
het werkt zeker maar je kan je wel afvragen of een booster voor 30 - wel nodig is en zelfs twijfelen over de 30-50 groep, die booster is dan toch teveel algemeen belang ipv persoonlijk belangquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:50 schreef Simmertje het volgende:
Het vaccineren werkt gewoon, waarom is dat überhaupt nog een discussie?![]()
Brusselquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zal wel weer een onzin verhaal worden.
Hij heeft het maar zwaar Kuipers.
2 fantstische dagen en hij wordt al als Hugo gezien.
Ik vraag me af of hij al spijt heeft en hoe die gesprekken achter de schermen gaan?
D66: " Nou schiet op, zorg dat 2g erdoor komt!"
Ernst: "Maar het slaat nergens op! Nienand gaat dit geloven.."
D66: "Dan goochel je maar wat met de cijfers!"
Ernst: " Ja he, TU Delft ontkracht dat volledig en ik word afgebrand overal en weggezet als leugenaar..."
D66: " Dan lul je maar een eind weg over de onzekere enge toekomst en de gereedschapskist? Je hebt dit baantje niet zomaar he, afspraak is afspraak! Ik moet verder, heb Ursula op lijn 2, kunnen we op je rekenen?"
Ernst: "Ja, mevrouw"
Vorig jaar eens een debat gezien waarin die Sophie in ‘t Veld kwam vertellen hoe geweldig de EU wel niet is. Meer meer meer Brussel moesten we hebben.
Sindsdien is me wel duidelijk dat Europarlementariërs de vertegenwoordiging van Brussel in Nederland zijn in plaats van andersom![]()
![]()
misschien geld daar ook wel een beetje de wet van de grote getallen, de meeste effectiviteit scoor je in de oudste groepen. Maar de lagere effectiviteit in jongere groepen kan wel net het verschil maken tussen net genoeg bedden en 50 tekort als je maar genoeg geboost hebt.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
het werkt zeker maar je kan je wel afvragen of een booster voor 30 - wel nodig is en zelfs twijfelen over de 30-50 groep, die booster is dan toch teveel algemeen belang ipv persoonlijk belangJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Daar kun je inderdaad over discussiëren en daarnaast helpt het inderdaad niet tegen besmettingen. Maar dat het vaccineren voor 65+ en risicogevallen meer dan helpt tegen ziekenhuis/IC opnames zou volgens mij geen discussie moeten zijn. Ik blijf mij echt verbazen wanneer je weer leest dat een obesitas geval uiteindelijk overlijd op de IC omdat diegene zich weigerde te vaccineren. Dan vrees ik toch echt dat deze mensen verkeerd zijn geïnformeerd.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
het werkt zeker maar je kan je wel afvragen of een booster voor 30 - wel nodig is en zelfs twijfelen over de 30-50 groep, die booster is dan toch teveel algemeen belang ipv persoonlijk belang![]()
Met dank aan facebookquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daar kun je inderdaad over discussiëren en daarnaast helpt het inderdaad niet tegen besmettingen. Maar dat het vaccineren voor 65+ en risicogevallen meer dan helpt tegen ziekenhuis/IC opnames zou volgens mij geen discussie moeten zijn. Ik blijf mij echt verbazen wanneer je weer leest dat een obesitas geval uiteindelijk overlijd op de IC omdat diegene zich weigerde te vaccineren. Dan vrees ik toch echt dat deze mensen verkeerd zijn geïnformeerd.![]()
Als je het zo stelt kan zorgcapaciteit wat uitbreiden ook nét het verschil maken tussen nodig zijn van boosters en überhaupt vaccinaties voor gezonde jongeren. En daarmee de maatschappij vrij open houden zonder maatregelenquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
misschien geld daar ook wel een beetje de wet van de grote getallen, de meeste effectiviteit scoor je in de oudste groepen. Maar de lagere effectiviteit in jongere groepen kan wel net het verschil maken tussen net genoeg bedden en 50 tekort als je maar genoeg geboost hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik denk dat je ook moet meenemen dat mensen zich ook onterecht als laag risico zien. Mannen van middelbare leeftijd met een wielrenfiets in de schuur en een redelijk bierbuikje zien zichzelf vaak zat als niet kwetsbare groep, want ze denken zo gezond te zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daar kun je inderdaad over discussiëren en daarnaast helpt het inderdaad niet tegen besmettingen. Maar dat het vaccineren voor 65+ en risicogevallen meer dan helpt tegen ziekenhuis/IC opnames zou volgens mij geen discussie moeten zijn. Ik blijf mij echt verbazen wanneer je weer leest dat een obesitas geval uiteindelijk overlijd op de IC omdat diegene zich weigerde te vaccineren. Dan vrees ik toch echt dat deze mensen verkeerd zijn geïnformeerd.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het is én én natuurlijk. De zorg heeft wel degelijk uitgebreid om pieken op te vangen, tot het afschalen van kritiek planbare zorg aan toe.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je het zo stelt kan zorgcapaciteit wat uitbreiden ook nét het verschil maken tussen nodig zijn van boosters en überhaupt vaccinaties voor gezonde jongeren. En daarmee de maatschappij vrij open houden zonder maatregelenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
ik denk dat iedere volwassene zich had moeten laten vaccineren op basis van de informatie die er was en de golven die er waren, dat de ongevaccineerden nu misschien "wegkomen" met een lichte versie van het virus is meer geluk dan wijsheid maar over de booster heb ik dan toch weer een andere mening, zekere voor de jongere mensen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook moet meenemen dat mensen zich ook onterecht als laag risico zien. Mannen van middelbare leeftijd met een wielrenfiets in de schuur en een redelijk bierbuikje zien zichzelf vaak zat als niet kwetsbare groep, want ze denken zo gezond te zijn.![]()
Auw.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook moet meenemen dat mensen zich ook onterecht als laag risico zien. Mannen van middelbare leeftijd met een wielrenfiets in de schuur en een redelijk bierbuikje zien zichzelf vaak zat als niet kwetsbare groep, want ze denken zo gezond te zijn.![]()
Maar ben wel geboosterd
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Ik voelde me ook aangesproken. Maar dan niet met wielrenfiets. Wel elektrische fietsquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:09 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Auw.![]()
Maar ben wel geboosterd
ondanks dat ik nog geen booster had was de corona-besmetting erg mild.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Aan informatievoorziening geen gebrek. Het is niet zo dat zij niet weten dat obesitas ook gevaarlijk is.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daar kun je inderdaad over discussiëren en daarnaast helpt het inderdaad niet tegen besmettingen. Maar dat het vaccineren voor 65+ en risicogevallen meer dan helpt tegen ziekenhuis/IC opnames zou volgens mij geen discussie moeten zijn. Ik blijf mij echt verbazen wanneer je weer leest dat een obesitas geval uiteindelijk overlijd op de IC omdat diegene zich weigerde te vaccineren. Dan vrees ik toch echt dat deze mensen verkeerd zijn geïnformeerd.
Zo weten zij ook dat corona voor hen wel gevaarlijk is. Mensen doen gewoon wat ze zelf willen, ondanks informatie, ondanks meningen, ondanks de gewenste norm.Go hard or go home![]()
Afschalen van kritiek planbare zorg zie ik niet als uitbreiden van zorgquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is én én natuurlijk. De zorg heeft wel degelijk uitgebreid om pieken op te vangen, tot het afschalen van kritiek planbare zorg aan toe.
Er is wel wat uitgebreid hoor, klopt, maar substantieel is het niet te noemen
Alles valt en staat met proportioneel zijnOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
het is dat ze dat programma naar voren hebben geschoven anders had ik waarschijnlijk ook tot het najaar gewacht, ik meen dat ik in eerste instantie in april aan de beurt was.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:09 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Auw.![]()
Maar ben wel geboosterd![]()
Dat was het natuurlijk ook voor het grootste deel van de mensen toen er überhaupt nog geen vaccins waren.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
ondanks dat ik nog geen booster had was de corona-besmetting erg mild.![]()
Of nog sterkere cognities of verslavingen of andere zaken die toch tot risicovollere besluiten of gedrag doen aanzettenquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:11 schreef Noek het volgende:
[..]
Aan informatievoorziening geen gebrek. Het is niet zo dat zij niet weten dat obesitas ook gevaarlijk is.
Zo weten zij ook dat corona voor hen wel gevaarlijk is. Mensen doen gewoon wat ze zelf willen, ondanks informatie, ondanks meningen, ondanks de gewenste norm.
"Ja ik ken het niet en vind het eng, dus ik wacht het wel af". Van alles al gehoord als redenen
En ineens lig je op je buik in het Maasstad ziekenhuis
Mensen zijn gewoon de slimste en tevens achterlijkste diersoort die er is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat hangt er wel vanaf hoe je mild zou omschrijven. Met de alpha en delta variant was het denk ik wel zwaarder dan met omicron.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat was het natuurlijk ook voor het grootste deel van de mensen toen er überhaupt nog geen vaccins waren.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Wie is hier inderdaad nu een complete wappie?quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En mensen het maar niet geloven dat wanneer je anderhalf jaar geleden zei dat als vrijheden worden opgeschoven een dictatuur vervaarlijk op de loer ligt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Zeker, dat klopt.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat hangt er wel vanaf hoe je mild zou omschrijven. Met de alpha en delta variant was het denk ik wel zwaarder dan met omicron.
Maar blijft dat ook in de eerste golfen het grootste deel van de mensen niet meer klachten had dan een verkoudheid, of 1 of meer van de andere bekende klachten. Wat hoesten, etc.![]()
Je hebt dan natuurlijk ook alle recht om risico's te nemen. Dat is wel het mooiste van mens zijn en een voordeel tegenover een varken. Het is de mens zelf die dan weer moeite heeft als anderen een andere norm aanhouden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Of nog sterkere cognities of verslavingen of andere zaken die toch tot risicovollere besluiten of gedrag doen aanzetten
"Ja ik ken het niet en vind het eng, dus ik wacht het wel af". Van alles al gehoord als redenen
En ineens lig je op je buik in het Maasstad ziekenhuis
Mensen zijn gewoon de slimste en tevens achterlijkste diersoort die er is
Mensen vinden het prettig om te zien als mensen hetzelfde gedrag vertonen of juist hetzelfde zijn.
Het leeft een stuk makkelijker als je mensen gewoon kunt accepteren zoals ze zijn.
Ook al is het op hun buik op de IC. You do you.
Het heeft iig niks te maken met informatievoorziening of Facebook.Go hard or go home![]()
dictatuur op de loer? Ik weet niet of dat wappie is maar overdreven is het welquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie is hier inderdaad nu een complete wappie?![]()
ben ik ten dele met je eens maar we zijn niet alleen op de wereld dus aanpassing is wel vereist, je gaat toch ook niet links rijden omdat je je daar beter bij voelt?quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Je hebt dan natuurlijk ook alle recht om risico's te nemen. Dat is wel het mooiste van mens zijn en een voordeel tegenover een varken. Het is de mens zelf die dan weer moeite heeft als anderen een andere norm aanhouden.
Mensen vinden het prettig om te zien als mensen hetzelfde gedrag vertonen of juist hetzelfde zijn.
Het leeft een stuk makkelijker als je mensen gewoon kunt accepteren zoals ze zijn.
Het heeft iig niks te maken met informatievoorziening of Facebook.![]()
facebook is natuurlijk een perfect middel om mensen te vinden die zich hetzelfde gedragen als jijzelf.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Je hebt dan natuurlijk ook alle recht om risico's te nemen. Dat is wel het mooiste van mens zijn en een voordeel tegenover een varken. Het is de mens zelf die dan weer moeite heeft als anderen een andere norm aanhouden.
Het heeft iig niks te maken met informatievoorziening of Facebook.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
En wil je iets minder misnoegend zijn over varkens? Het zijn lieve, zinnige, intelligente dieren die verrekte goed smakenquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Het heeft iig niks te maken met informatievoorziening of Facebook.![]()
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Deels met je eensquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Het heeft iig niks te maken met informatievoorziening of Facebook.
Ik denk ook dat als je inmiddels niet hebt meegekregen dat vaccinaties grwoon echt echt de beste weg zijn, er toch iets aan jezelf mankeert wat niet verholpen kan worden of dat je idd gewoon een andere keuze maakt waardoor je jezelf in de problemen brengt. Wat mag
Informatievoorziening voor de zwakkeren in het land, in de zin van niet gezondheidsvaardig, niet kunnen lezen, laag intelligent etc, dat had veel eerder op niveau aangeboden moeten worden. Dat had veel ellende voor die mensen en druk op de zorg gescheeld.
Nu echter is ook dat in volle gang, en mja... Als je dan nu geen vaccinaties neemt, dan is het gewoon een keuzeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
1G kan niet!!, je hebt omikron stealth, BA-2 variant en die wordt door geen enkele test gepakt, geen PCR, zelftest of antigeen.![]()
Benieuwd als straks de pandemie voorbij is en alle regels gewoon weer afgeschaft zijn wat men dan gaat roepen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
dictatuur op de loer? Ik weet niet of dat wappie is maar overdreven is het wel
Ik denk dat de wappies dan gaan roepen dat het allemaal door hun protesten komt dat het WEF ons nu niet met een joystick kan besturen.![]()
Gaat zeker over het nachtleven?quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:27 schreef THEFXR het volgende:
1G kan niet!!, je hebt omikron stealth, BA-2 variant en die wordt door geen enkele test gepakt, geen PCR, zelftest of antigeen.
Het mooie van die BA.2 variant is dan in ieder geval wel dat je gewoon uit kunt gaan mocht het doorgaan. Dan maar iedereen achteraf besmet maar heb je wel een prima nacht gehad![]()
![]()
Nee, natuurlijk niet. Grensoverschrijdend gedrag kan ook gewoon niet.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ben ik ten dele met je eens maar we zijn niet alleen op de wereld dus aanpassing is wel vereist, je gaat toch ook niet links rijden omdat je je daar beter bij voelt?
Maar dat mensen keuzes maken die niet goed voor hen zijn, die vrijheid heb je gewoon.
Nu is dit wel lastig natuurlijk ivm de belasting op de zorg maar mensen maken al eeuwen ongezonde keuzes terwijl ze weten dat die niet goed zijn voor ze. Je kunt dat niet wijten aan gebrek aan informatie.
Een butt lift laten doen in Turkije is misschien ook niet heel handig maar die keuze heb je wel.Go hard or go home![]()
Het wordt pas interessant als Schwab het hoekje om gaat, want dan krijg je de complotmolen wie het stokje overneemt…quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Benieuwd als straks de pandemie voorbij is en alle regels gewoon weer afgeschaft zijn wat men dan gaat roepen.
Ik denk dat de wappies dan gaan roepen dat het allemaal door hun protesten komt dat het WEF ons nu niet met een joystick kan besturen.![]()
Wel meer, nog niet genoeg voor aanpassingen aan modelquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Over een gebrek aan informatie gesproken, weet het RIVM intussen al meer over Omikron?
Gr gr JaccoOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je kan informeren totdat je een ons weegt. Maar een deel heeft zoveel wantrouwen richting de overheid dat ze expres niet doen wat de overheid zegt. Dan heb je een deel die zichzelf zo geweldig vindt en een imago wil ophouden dat ze boven de normale mensen verheven zijn dat ze geen vaccin nodig hebben. Type (zogenaamde) stoere man van 50 +zeg maar. Je kan ze zo uittekenen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Deels met je eens
Ik denk ook dat als je inmiddels niet hebt meegekregen dat vaccinaties grwoon echt echt de beste weg zijn, er toch iets aan jezelf mankeert wat niet verholpen kan worden of dat je idd gewoon een andere keuze maakt waardoor je jezelf in de problemen brengt. Wat mag
Informatievoorziening voor de zwakkeren in het land, in de zin van niet gezondheidsvaardig, niet kunnen lezen, laag intelligent etc, dat had veel eerder op niveau aangeboden moeten worden. Dat had veel ellende voor die mensen en druk op de zorg gescheeld.
Nu echter is ook dat in volle gang, en mja... Als je dan nu geen vaccinaties neemt, dan is het gewoon een keuze![]()
Is allemaal waar jaquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Je kan informeren totdat je een ons weegt. Maar een deel heeft zoveel wantrouwen richting de overheid dat ze expres niet doen wat de overheid zegt. Dan heb je een deel die zichzelf zo geweldig vindt en een imago wil ophouden dat ze boven de normale mensen verheven zijn dat ze geen vaccin nodig hebben. Type (zogenaamde) stoere man van 50 +zeg maar. Je kan ze zo uittekenen.
Maar als je echt vindt als overheid dat mensen die keuzevrijheid niet moeten hebben, moet je ze die ook niet geven
Niet de ruimte bieden en als mensen er gebruik van maken aangeven dat het onwenselijk is en dan andere zaken maar gaan inperkenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
We varen in de mist. Over 2 weken weten we meer.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Over een gebrek aan informatie gesproken, weet het RIVM intussen al meer over Omikron?![]()
Ik hoor mijn buurvrouw nog begin 2020 zeggen 'och, een pandemisch virus. Wij hebben de tweede wereldoorlog meegemaakt en zijn wel wat gewend'
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Is het gek om te denken dat zelfisolatie met milde symptomen niet meer nodig is? Wetende dat:
-iedereen toch in contact komt met omicron
-de zorg niet overbelast raakt in korte tijd![]()
Vaccineren is natuurlijk meer een middel geweest om de ziekenhuiscurve te dempen dan als volledige uitweg van de pandemie (zoals de Omikron variant nu wel lijkt te zijn).quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:50 schreef Simmertje het volgende:
Het vaccineren werkt gewoon, waarom is dat überhaupt nog een discussie?
Het nut van het CTB of 2G vervalt dus eigenlijk wanneer de pandemie endemisch is. Dan kan je nog kijken of het aantal besmettingen er wel door afneemt wat een soort bijdoel is, maar dat lijkt dus met de Omikron variant nauwelijks nog het geval te zijn (omdat de vaccins niet meer echt bescherming bieden tegen transmissie). De vraag is dan of het niet vooral schijnveiligheid geeft.Makkelijk eerste![]()
Over dat laatste punt zullen bepaalde mensen het vast niet met je eens zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:43 schreef Stridone het volgende:
Is het gek om te denken dat zelfisolatie met milde symptomen niet meer nodig is? Wetende dat:
-de zorg niet overbelast raakt in korte tijd
Je eerste punt is wel valide denk ik ja.![]()
Logischerwijs: primaquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:43 schreef Stridone het volgende:
Politiek verantwoordelijkswise: te spannende stap
Ik moet zeggen dat ik allebei mijn dochter gisteren even heb weerhouden van spelen met positief getest buurjongetje omdat ikzelf komende week echt niet positief wil zijn ivm reizen.
Verder, och, we zien het welOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dus wat dan? Een vaccinatieplicht ofzo? Hoe zie je dat voor je?quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Is allemaal waar ja
Maar als je echt vindt als overheid dat mensen die keuzevrijheid niet moeten hebben, moet je ze die ook niet geven
Niet de ruimte bieden en als mensen er gebruik van maken aangeven dat het onwenselijk is en dan andere zaken maar gaan inperken![]()
Het is niet gek om dat te bedenken, maar het is niet verstandig om het geheel te lopen versnellen, alle maatregelen zijn nu bedacht om de verspreiding te vertragen zodat er meer dagen zijn om het aantal opnames over te verspreiden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:43 schreef Stridone het volgende:
Verder zijn dit hooguit, redelijk goede, vermoedens, geen voldongen feiten.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Haha ja. Ik weet nog in het begin, dat stuk van die meiden in het AD. Waarvan een van 16 die haar galajurk die ze voor de diploma-uitreiking van de mavo had gekocht, dus niet aan kon. Persoonlijk drama dit dat, logisch op die leeftijd.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:41 schreef Molo het volgende:
Ik hoor mijn buurvrouw nog begin 2020 zeggen 'och, een pandemisch virus. Wij hebben de tweede wereldoorlog meegemaakt en zijn wel wat gewend'
Toen kwamen er ook allemaal van die “de jeugd is niks meer gewend”-reacties met als klap op de vuurpijl een vent van 85 die begon over “ja maar de oorlog, dat was pas erg”.
Het totale gebrek aan inlevingsvermogen van sommige mensen daar ben ik echt wel van geschrokken. Beschaving is een dun laagje vernis.![]()
Ik denk dat qua geestelijke impact deze periode wel in de buurt kan komen van de bezettingsjaren. Ondanks dat het appels met peren vergelijken is.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Haha ja. Ik weet nog in het begin, dat stuk van die meiden in het AD. Waarvan een van 16 die haar galajurk die ze voor de diploma-uitreiking van de mavo had gekocht, dus niet aan kon. Persoonlijk drama dit dat, logisch op die leeftijd.
Toen kwamen er ook allemaal van die “de jeugd is niks meer gewend”-reacties met als klap op de vuurpijl een vent van 85 die begon over “ja maar de oorlog, dat was pas erg”.
Het totale gebrek aan inlevingsvermogen van sommige mensen daar ben ik echt wel van geschrokken. Beschaving is een dun laagje vernis.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Hoe zouden jullie er individueel mee omgaan? Ik zie steeds minder meerwaarde in testen en isoleren als ik bijvoorbeeld een beetje keelpijn heb.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Logischerwijs: prima
Politiek verantwoordelijkswise: te spannende stap![]()
Zou het? Ik bedoel, ik heb gelukkig geen oorlog meegemaakt dus ik kan daar - wederom gelukkig - niet uit ervaring over oordelen....quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat qua geestelijke impact deze periode wel in de buurt kan komen van de bezettingsjaren. Ondanks dat het appels met peren vergelijken is.
Maar ik heb deze hele corona pandemie persoonlijk geen enkele keer voor mijn leven gevreesd.
Nu kan ik me zo voorstellen dat ik dat bij een oorlog/bezetting ws wel had gedaan![]()
![]()
We zitten al bijna een maand in de omicrongolf. Lijkt me dat de opnamecijfers niet meer ineens zullen exploderen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is niet gek om dat te bedenken, maar het is niet verstandig om het geheel te lopen versnellen, alle maatregelen zijn nu bedacht om de verspreiding te vertragen zodat er meer dagen zijn om het aantal opnames over te verspreiden.
Verder zijn dit hooguit, redelijk goede, vermoedens, geen voldongen feiten.![]()
Vanmorgen bij testlocatie Zestienhoven tikte de beste jongen net mijn gehemelte aan, en hij ging net m’n neus in. Ben benieuwd.![]()
Dat had ik elke keer als mensen het over dor hout hadden als 80+ers kwamen te overlijden door corona.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Haha ja. Ik weet nog in het begin, dat stuk van die meiden in het AD. Waarvan een van 16 die haar galajurk die ze voor de diploma-uitreiking van de mavo had gekocht, dus niet aan kon. Persoonlijk drama dit dat, logisch op die leeftijd.
Het totale gebrek aan inlevingsvermogen van sommige mensen daar ben ik echt wel van geschrokken. Beschaving is een dun laagje vernis.![]()
Ik denk dat je jezelf even moet na laten kijken als je dit serieus denktquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat qua geestelijke impact deze periode wel in de buurt kan komen van de bezettingsjaren. Ondanks dat het appels met peren vergelijken is..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
De vergelijking op het front van uitzichtloosheid en geen invloed hebben op de situatie waardoor je machteloosheid ervaart gaat echt wel op imo.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat qua geestelijke impact deze periode wel in de buurt kan komen van de bezettingsjaren. Ondanks dat het appels met peren vergelijken is.![]()
Ach hou toch op zeg, geen enkele vergelijking is gerechtvaardigd.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De vergelijking op het front van uitzichtloosheid en geen invloed hebben op de situatie waardoor je machteloosheid ervaart gaat echt wel op imo.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
We gaan het nog even aankijken, de komende 2 weken worden cruciaal. Informatie uit het buitenland blijven we negeren.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Over een gebrek aan informatie gesproken, weet het RIVM intussen al meer over Omikron?
Groetjes, Jaap![]()
Minus de oorlog, de concentratiekampen, de honger winter, de bezetting door de nazi's, het uitmoorden van hele rassen etc etc, dan lijkt het wel op elkaar ja.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De vergelijking op het front van uitzichtloosheid en geen invloed hebben op de situatie waardoor je machteloosheid ervaart gaat echt wel op imo.![]()
Dat soort uitspraken doen me altijd denken aan deze songtekst:quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf even moet na laten kijken als je dit serieus denkt.
quote:Every day is a different crusade
You revolt from the safety of your fantasies
Privileged, you've never fought for a thing
You'd be the first to go if there was real anarchy
All your jargon makes me sick
You're the farthest thing from an activist
You've lost sight of what's important and real
You've taken your freedom and safety for grantedVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Viel dat even tegen. Het Duitse bestuur was ook niet constant aan het micromanagen of de sperzeit om 19:00 of toch 20:00 inging, en of 2 of 5% onzuiver bloed in de familielijn nog acceptabel was om niet een enkeltje richting het oosten te krijgen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:41 schreef Molo het volgende:
![]()
Jongens een opmerking maken over WOII is niet meteen bagatelliseren. Maar je krijgt hier meteen een complete deugbrigade over je heen. Als mensen iets op een bepaalde manier ervaren dan kan dat gewoon worden uitgesproken.![]()
Ah mensen zijn het niet eens met je en dan is het meteen een deugbrigadequote:Op donderdag 27 januari 2022 10:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Jongens een opmerking maken over WOII is niet meteen bagatelliseren. Maar je krijgt hier meteen een complete deugbrigade over je heen. Als mensen iets op een bepaalde manier ervaren dan kan dat gewoon worden uitgesproken.![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De vergelijking op het front van uitzichtloosheid en geen invloed hebben op de situatie waardoor je machteloosheid ervaart gaat echt wel op imo.![]()
![]()
Zolang wij met z'n alleen boos zijn dat de theaters om 22:00 dicht moeten en niet om 22:30 is het niet echt te vergelijken met de oorlog waar ze om voedselbonnen aan het smeken waren.
Doe mij dan maar deze pandemie.....
Maar het machteloze/uitzichtloze gevoel snap ik wel, die heb ik zelf ook.
Wel benieuwd hoe onze huidige maatschappij zou reageren op een situatie zoals de 2e wereldoorlog. Ik denk/vrees dat er een hele groep is die zichzelf van het leven beroofd.![]()
Als iemand iets op een bepaalde manier ervaart dan is het niet een kwestie van “niet mee eens zijn”.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:01 schreef Questular het volgende:
[..]
Ah mensen zijn het niet eens met je en dan is het meteen een deugbrigade
De oorlog is een ranzige zwarte bladzijde in de geschiedenis van de westerse wereld. Maar het is niet op een gigantisch voetstuk boven alles verheven imo. Sorry.![]()
Dat jongeren uitzichtloosheid of eenzaamheid ervaren kan ik allemaal inkomen, maar dat vergelijken met de bezetting door een ander land, de vrees voor deportatie of een bombardement, dat slaat als een lul op een drumstel.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Jongens een opmerking maken over WOII is niet meteen bagatelliseren. Maar je krijgt hier meteen een complete deugbrigade over je heen. Als mensen iets op een bepaalde manier ervaren dan kan dat gewoon worden uitgesproken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dit ja. Bloembollen en kaarsen moeten eten is bijna hetzelfde als via je telefoon je boodschappen door moeten geven aan Picnic omdat je in quarantaine zit.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:58 schreef Questular het volgende:
[..]
Minus de oorlog, de concentratiekampen, de honger winter, de bezetting door de nazi's, het uitmoorden van hele rassen etc etc, dan lijkt het wel op elkaar ja.![]()
![]()
Iig niet wijf stijl aangeven dat het helemaal prima is als je vent bier gaat drinken met zijn maten en dan gaan klagen achteraf dat hij bier is gaan drinken met zijn matenquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dus wat dan? Een vaccinatieplicht ofzo? Hoe zie je dat voor je?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit ja. Bloembollen en kaarsen moeten eten is bijna hetzelfde als via je telefoon je boodschappen door moeten geven aan Picnic omdat je in quarantaine zit.the horror!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Laten we hier maar mee ophouden want dit gaat nergens heen en leidt alleen maar tot een hoop gezeik.![]()
Ik vind het wel positief dat journalisten en tweedekamerleden wat kritischer worden op de cijfers en voorspellingen, die 15%-bewering van Kuipers werd vrij snel bevraagd, en het is pijnlijk dat Kuipers erbij blijft dat ie dat gewoon zo kon beweren. Dat kan misschien als getallenmens, maar niet als bewindspersoon waar je een reëel scenario moet schetsen. Altijd heel veel woorden nodig maar deze bewering had dan weer geen kanttekening nodig en daar blijft ie gewoon bij.
[ Bericht 14% gewijzigd door Mondkapje op 27-01-2022 10:12:29 ]![]()
Niet boven alles, wel boven de corona pandemie.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als iemand iets op een bepaalde manier ervaart dan is het niet een kwestie van “niet mee eens zijn”.
De oorlog is een ranzige zwarte bladzijde in de geschiedenis van de westerse wereld. Maar het is niet op een gigantisch voetstuk boven alles verheven imo. Sorry.![]()
Dat wachten op de uitslag van de GGD is ook gekmakend. Ik snap ineens hoe Anne zich voelde achter die boekenkast.![]()
Dit is idd wel iets wat deze pandemie heeft blootgelegd. Zelfs in een lockdown hebben we het beter (wat is beter) dan 50% (schatting) van de rest van de wereld zonder pandemie. Wat dat betreft heeft onze maatschappij ook echt wel een opfris beurt nodig.quote:![]()
Dat is óók zo, maar dat bedoelde ik nu niet.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het totale gebrek aan inlevingsvermogen van sommige mensen daar ben ik echt wel van geschrokken. Beschaving is een dun laagje vernis.
Was wat vaagjes, excuses.
Bedoelde meer in het compleet overschatten van zichzelf qua onkwetsbaarheid voor een onbekend nieuw virus, omdát ze de oorlog meegemaakt hebben.
Vond dat toen echt zo'n enorm raar verhaal van hun kant![]()
De vergelijkingen en dat je maar je bek moet houden omdat anderen het ergens erger hebben of hebben gehad zijn natuurlijk ook onzinnig. Leed is niet niks meer waard omdat iemand anders het ook of erger heeft
Opzouten met zulksOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
je besmet mensen met een verkoudheid, wat geen gevaar is voor de maatschappij, dus wat boeit het??quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gaat zeker over het nachtleven?
Het mooie van die BA.2 variant is dan in ieder geval wel dat je gewoon uit kunt gaan mocht het doorgaan. Dan maar iedereen achteraf besmet maar heb je wel een prima nacht gehad![]()
Ga geen mensen moedwillig ermee opzadelen maar ga ook niet meer enorm oppassenquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:52 schreef Stridone het volgende:
[..]
Hoe zouden jullie er individueel mee omgaan? Ik zie steeds minder meerwaarde in testen en isoleren als ik bijvoorbeeld een beetje keelpijn heb.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat 'Dit nooit meer' ooit 'ja de oorlog was erg, maar...' zou worden wisten we al heel lang, zodra de generatie die het meegemaakt heeft langzaam uit zou sterven zou dat gebeuren. Daar kunnen verhalen uit tweede hand gewoon niet tegenop. Triest, maar onontkomelijk.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
De discussie begon over mijn post die ging over mensen met een gebrek aan inlevingsvermogen. Waaronder ouderen die klagen dat de jeugd niets gewend is want de oorlog was pas zwaar.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:05 schreef Questular het volgende:
[..]
Niet boven alles, wel boven de corona pandemie.
Het is maar net wat je referentiekader is. 95% van Nederland heeft nooit een oorlog of bezetting door een vreemde mogendheid meegemaakt dus zo bezien is een pandemie gewoon kut en uitzichtloos.![]()
Rutte strooit ook veel te vaak met termen die iedereen voor zoete koek slikt, als: 'het is onvermijdelijk', 'het is onmogelijk', 'het kan niet anders', 'het moet' terwijl dat allemaal zijn meningen zijn ipv feiten. Hij schudt dan even met zijn hoofd, met een air van: ik zeg nu iets héél belangrijks.![]()
Amen. Het is tekenend om te zien hoe sommigen hier direct in die trend reageren. Degene waar ze het mee oneens zijn meteen afzeiken en semi zeggen "hou toch je kop, ga toch weg".quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:07 schreef Molo het volgende:
[..]
De vergelijkingen en dat je maar je bek moet houden omdat anderen het ergens erger hebben of hebben gehad zijn natuurlijk ook onzinnig. Leed is niet niks meer waard omdat iemand anders het ook of erger heeft
Opzouten met zulks
Direct op die tour gaan is wel kenmerkend vind ik. Maar goe, zo zijn bepaalde mensen nu eenmaal![]()
![]()
Kenmerkend voor 99% van de mensen hier ja.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Amen. Het is tekenend om te zien hoe sommigen hier direct in die trend reageren. Degene waar ze het mee oneens zijn meteen afzeiken en semi zeggen "hou toch je kop, ga toch weg".
Direct op die tour gaan is wel kenmerkend vind ik. Maar goe, zo zijn bepaalde mensen nu eenmaal![]()
die grote reten, is dat vet of silicone wat ze inspuiten?quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Grensoverschrijdend gedrag kan ook gewoon niet.
Maar dat mensen keuzes maken die niet goed voor hen zijn, die vrijheid heb je gewoon.
Nu is dit wel lastig natuurlijk ivm de belasting op de zorg maar mensen maken al eeuwen ongezonde keuzes terwijl ze weten dat die niet goed zijn voor ze. Je kunt dat niet wijten aan gebrek aan informatie.
Een butt lift laten doen in Turkije is misschien ook niet heel handig maar die keuze heb je wel.![]()
Vind wel dat je heel ver gaat om Omikron met een verkoudheid te vergelijken. Voor veel mensen wellicht wel, maar voor een groot deel ook wel iets meer dan dat.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je besmet mensen met een verkoudheid, wat geen gevaar is voor de maatschappij, dus wat boeit het??
Voorlopig gaan we de goede kant op en laten we hopen dat we snel helemaal open kunnen. Ik vind kabinet ook iets te voorzichtig hoor, maar ik blijf hopen dat we er bijna vanaf zijn.![]()
Mij persoonlijk boeit het echt helemaal nietsquote:Op donderdag 27 januari 2022 10:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je besmet mensen met een verkoudheid, wat geen gevaar is voor de maatschappij, dus wat boeit het??![]()
Semi? Ik zie het hier geregeld letterlijk.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Amen. Het is tekenend om te zien hoe sommigen hier direct in die trend reageren. Degene waar ze het mee oneens zijn meteen afzeiken en semi zeggen "hou toch je kop, ga toch weg".
Direct op die tour gaan is wel kenmerkend vind ik. Maar goe, zo zijn bepaalde mensen nu eenmaal'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Eens. We mogen hier NIKS meer. Elke verwijzing met een gifje naar WOII wordt gemodereerd. Terwijl ik de pandemie ook gewoon op een bepaalde manier ervaar.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Jongens een opmerking maken over WOII is niet meteen bagatelliseren. Maar je krijgt hier meteen een complete deugbrigade over je heen. Als mensen iets op een bepaalde manier ervaren dan kan dat gewoon worden uitgesproken.
En wat doet de roverheid?
NIKS!!!![]()
Dit. En ik begrijp wel dat mensen dat anders ervaren, want achteruitgang ervaar je vanuit je referentiekader.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:06 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dit is idd wel iets wat deze pandemie heeft blootgelegd. Zelfs in een lockdown hebben we het beter (wat is beter) dan 50% (schatting) van de rest van de wereld zonder pandemie. Wat dat betreft heeft onze maatschappij ook echt wel een opfris beurt nodig.
Maar in absolute zin is het natuurlijk absurd om te doen alsof we het heel slecht hebben. En mensen die deze pandemie vergelijken met een langdurende bezetting in WWII gun ik 1 dagje oorlog in hun straat.
Dan heb je echt totaal geen historisch besef èn je bent een ongelooflijke jankbal.![]()
Als je weet dat je bij de volgende verkiezingen toch wel herkozen wordt, dan kan je je een dergelijke houding blijkbaar permitteren.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:09 schreef Mondkapje het volgende:
Rutte strooit ook veel te vaak met termen die iedereen voor zoete koek slikt, als: 'het is onvermijdelijk', 'het is onmogelijk', 'het kan niet anders', 'het moet' terwijl dat allemaal zijn meningen zijn ipv feiten. Hij schudt dan even met zijn hoofd, met een air van: ik zeg nu iets héél belangrijks.![]()
Slagroom.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die grote reten, is dat vet of silicone wat ze inspuiten?![]()
Mee eens en je hoeft wat dat betreft de oorlog niet bewust meegemaakt te hebben om toch die vergelijking te kunnen maken lijkt me.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dan heb je echt totaal geen historisch besef èn je bent een ongelooflijke jankbal.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat lijkt me sterk. Ik denk dat als omikron er ten tijde van alfa was geweest, we een groot probleem hadden gehad. Zie landen waar veel minder immuniteit is (Israël/VS), en die hebben dan nog een fors deel van de bevolking ingeënt.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat hangt er wel vanaf hoe je mild zou omschrijven. Met de alpha en delta variant was het denk ik wel zwaarder dan met omicron.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Zo. Mijn waardevolle bijdrage aan COR weer geleverd.
Alleen samen maken we van COR een warm bad.
@Zipportal![]()
Zou er bij jullie trouwens überhaupt nog 1/3 live in het stadion naar dat mokerslechte voetbal willen kijken?quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eens. We mogen hier NIKS meer. Elke verwijzing met een gifje naar WOII wordt gemodereerd. Terwijl ik de pandemie ook gewoon op een bepaalde manier ervaar.
En wat doet de roverheid?
NIKS!!!![]()
Hoezo overdreven? Dit zijn teksten en maniertjes die gewoon door dictators gebezigd worden hoor.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
dictatuur op de loer? Ik weet niet of dat wappie is maar overdreven is het wel
'Als het volk zich aan de regels houdt, hoef ik niet in te grijpen'
'Als het volk zich aan de regels houdt, gebeuren er geen nare dingen'
'Als het volk zich niet aan de regels houdt, is het jullie eigen schuld'
De maniertjes, het is gewoon de reinste chantage. En waar het om gaat zijn burgerlijke vrijheden.
Hij bepaalt samen met de minister vws wat de maatschappij mag doen, daarna mag het parlement er alleen over vragen stellen en stemmen. Voor de rest moet iedereen zijn waffel houden.
Ik weet het niet hoor, maar 2 jaar lang dit als een acute crisis managen en nog steeds dit soort taal bezigen, begint wel heel erg te schuren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja. Uiteraard.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou er bij jullie trouwens überhaupt nog 1/3 live in het stadion naar dat mokerslechte voetbal willen kijken?
We spelen al jarenlang degradatievoetbal. Waarom zou dan nu ineens anders zijn?![]()
Denemarken dus gewoon helemaal open weer binnenkort. Ik vind het toch wel echt pijnlijk om dit soort dingen te lezen, vooral omdat onze regering hierin gewoon niet eerlijk is. Enige verklaring kan zijn dat ons zorgstelsel vergeleken met de rest van Europa gewoon bagger is. Maar dat kan Mark natuurlijk nooit toegeven want dan schiet hij zichzelf in de vingers.![]()
Wij hadden laatst geen Page in huis, maar een of ander B merk, dat schuurde me toch aan m'n reet, godver!quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, maar 2 jaar lang dit als een acute crisis managen en nog steeds dit soort taal bezigen, begint wel heel erg te schuren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
'Ja maar ik VOEL gewoon dat het net zo erg was als de oorlog'.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens en je hoeft wat dat betreft de oorlog niet bewust meegemaakt te hebben om toch die vergelijking te kunnen maken lijkt me.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Hij weet het wel, alleen heeft het rivm nog 26 maanden nodig om het te toetsen of alle informatie verkregen door het buitenland ook bij de NLse versie van O hoort... .quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel meer, nog niet genoeg voor aanpassingen aan model
Gr gr Jacco'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik was serieus bang dat ik het huis uit moest en alles in moest leveren waar ik voor had gewerkt. Dat we gewoon geen huis meer zouden hebben. Heb echt dagen gegoogled of ik dan ook mn kleding moest afgeven.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zou het? Ik bedoel, ik heb gelukkig geen oorlog meegemaakt dus ik kan daar - wederom gelukkig - niet uit ervaring over oordelen....
Maar ik heb deze hele corona pandemie persoonlijk geen enkele keer voor mijn leven gevreesd.
Nu kan ik me zo voorstellen dat ik dat bij een oorlog/bezetting ws wel had gedaan
Is geen oorlog maar vond het echt a-relaxt.
Dat was de schuld van beelden van Patty Brard want had ooit gezien dat wildvreemde mensen door haar huis aan het stampen waren toen zij failliet was en haar kleding zo op de grond flikkerden om te kijken of er iets voor hen bij was.Dat zag er zo naar uit.
Go hard or go home![]()
nee, dat is al een tijdje de stelling van artsen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:43 schreef Stridone het volgende:
De verklaring is dat de vaccinatiegraad in Denemarken geloof ik een stuk beter is.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:16 schreef Simmertje het volgende:
Denemarken dus gewoon helemaal open weer binnenkort. Ik vind het toch wel echt pijnlijk om dit soort dingen te lezen, vooral omdat onze regering hierin gewoon niet eerlijk is. Enige verklaring kan zijn dat ons zorgstelsel vergeleken met de rest van Europa gewoon bagger is. Maar dat kan Mark natuurlijk nooit toegeven want dan schiet hij zichzelf in de vingers.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Cruciale weken voor de boeg.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We varen in de mist. Over 2 weken weten we meer.![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik was serieus bang dat ik het huis uit moest en alles in moest leveren waar ik voor had gewerkt. Dat we gewoon geen huis meer zouden hebben. Heb echt dagen gegoogled of ik dan ook mn kleding moest afgeven.
Dat was de schuld van beelden van Patty Brard want had ooit gezien dat wildvreemde mensen door haar huis aan het stampen waren toen zij failliet was en haar kleding zo op de grond flikkerden om te kijken of er iets voor hen bij was.Dat zag er zo naar uit.
![]()
![]()
Mensen leefden nu ook niet continu in doodsangst tijdens de bezetting, er gebeurde wel eens wat maar het was ook vaak zat een ver van je bed show. Maar het is een lastige vergelijking en niet zo te maken. Ik probeer alleen aan te geven dat de geestelijke impact voor de gemiddelde Nederlander wel eens dicht bij elkaar kan liggen. Ik kan ook geen ander punt in de recente geschiedenis bedenken wat dichter in de buurt komt.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zou het? Ik bedoel, ik heb gelukkig geen oorlog meegemaakt dus ik kan daar - wederom gelukkig - niet uit ervaring over oordelen....
Nu kan ik me zo voorstellen dat ik dat bij een oorlog/bezetting ws wel had gedaanJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat kut schuurpapier nummer 100 moet sowieso verboden wordenquote:Op donderdag 27 januari 2022 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wij hadden laatst geen Page in huis, maar een of ander B merk, dat schuurde me toch aan m'n reet, godver!![]()
![]()
Je moet ook niet die gerecyclede gebruiken.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wij hadden laatst geen Page in huis, maar een of ander B merk, dat schuurde me toch aan m'n reet, godver!
In ieder geval, als je niet voor de rest van de dag een geprikkelde ster wil hebben...![]()
lidl 3 laags is ook prima.
Staan zelfs schaapjes in geprint zodat het nog zachter lijkt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Die is vergelijkbaar met Nederland. Er liggen daar (veel) meer mensen in de kliniek, en minder op de IC. Ben benieuwd of dat hier in Nederland ook gaat gebeuren. Vrijwel niemand meer op de IC.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De verklaring is dat de vaccinatiegraad in Denemarken geloof ik een stuk beter is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De zorg raakt juist overbelast als we iedereen in quarantaine laten zitten.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:43 schreef Stridone het volgende:
![]()
Ja, dit is ongeveer wel hetzelfde als media verbieden omdat die een homo- of transseksuele levensstijl promoten onder jongeren.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo overdreven? Dit zijn teksten en maniertjes die gewoon door dictators gebezigd worden hoor.
De maniertjes, het is gewoon de reinste chantage. En waar het om gaat zijn burgerlijke vrijheden.
Hij bepaalt samen met de minister vws wat de maatschappij mag doen, daarna mag het parlement er alleen over vragen stellen en stemmen. Voor de rest moet iedereen zijn waffel houden.
Ik weet het niet hoor, maar 2 jaar lang dit als een acute crisis managen en nog steeds dit soort taal bezigen, begint wel heel erg te schuren.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
heeft een lagere IFR als griep, en daar houdt Ruitte heel land voor op slot, omdat hij verkeerd geïnformeerd wordt door hetOMT!quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:11 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Vind wel dat je heel ver gaat om Omikron met een verkoudheid te vergelijken. Voor veel mensen wellicht wel, maar voor een groot deel ook wel iets meer dan dat.
Voorlopig gaan we de goede kant op en laten we hopen dat we snel helemaal open kunnen. Ik vind kabinet ook iets te voorzichtig hoor, maar ik blijf hopen dat we er bijna vanaf zijn.
Dat Van Ranst, het Rutte even uitlegt...![]()
Ik denk het niet. Ik denk dat het wel degelijk nu een periode is die een grote impact heeft, en ik kan er geen periode tegenover plaatsen die vergelijkbaar is. Ik zeg ook alleen dat de impact in de buurt kan komen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf even moet na laten kijken als je dit serieus denkt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Klinkt inderdaad als mijn opa, die met een luger tegen zijn slaap zijn overhemd af moest staan aan de Duitsers.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik was serieus bang dat ik het huis uit moest en alles in moest leveren waar ik voor had gewerkt. Dat we gewoon geen huis meer zouden hebben. Heb echt dagen gegoogled of ik dan ook mn kleding moest afgeven.
Heftig.![]()
Misschien de koude oorlog en de nucleaire dreiging?quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mensen leefden nu ook niet continu in doodsangst tijdens de bezetting, er gebeurde wel eens wat maar het was ook vaak zat een ver van je bed show. Maar het is een lastige vergelijking en niet zo te maken. Ik probeer alleen aan te geven dat de geestelijke impact voor de gemiddelde Nederlander wel eens dicht bij elkaar kan liggen. Ik kan ook geen ander punt in de recente geschiedenis bedenken wat dichter in de buurt komt.
Ik heb wel eens gelezen dat dat psychisch ook wat met mensen heeft gedaan, omdat het continu als een soort zwaard boven hun hoofd hing dat het wel eens helemaal mis zou kunnen gaan. Al weet ik ook niet precies hoe dat gevoel in Nederland was.![]()
Volgens mij is dat verschil best wel klein als je kijkt naar 65+quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De verklaring is dat de vaccinatiegraad in Denemarken geloof ik een stuk beter is.![]()
80,9% (volgens Google).quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De verklaring is dat de vaccinatiegraad in Denemarken geloof ik een stuk beter is.
Booster 60,2% (ook volgens Google).![]()
Ah ik dacht een stuk beter. IC bijna leeg daar ja (40 mensen ofzo?), geen idee of wij dat ook voor elkaar kunnen krijgen..quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die is vergelijkbaar met Nederland. Er liggen daar (veel) meer mensen in de kliniek, en minder op de IC. Ben benieuwd of dat hier in Nederland ook gaat gebeuren. Vrijwel niemand meer op de IC.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Que?quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, dit is ongeveer wel hetzelfde als media verbieden omdat die een homo- of transseksuele levensstijl promoten onder jongeren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Voor een groot deel is omikron wel meer dan dat?quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:11 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Vind wel dat je heel ver gaat om Omikron met een verkoudheid te vergelijken. Voor veel mensen wellicht wel, maar voor een groot deel ook wel iets meer dan dat.
Voorlopig gaan we de goede kant op en laten we hopen dat we snel helemaal open kunnen. Ik vind kabinet ook iets te voorzichtig hoor, maar ik blijf hopen dat we er bijna vanaf zijn.
Ook met een booster?
Serieus, ik hoor niks anders dan dat het een paar dagen wat koud, snotterig en spierpijn is.Go hard or go home![]()
Wat zijn eigenlijk de regels momenteel in Duitsland. Zijn die nog enigszins vergelijkbaar met Nederland?![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad als mijn opa, die met een luger tegen zijn slaap zijn overhemd af moest staan aan de Duitsers.
Heftig.![]()
Go hard or go home![]()
Gewoon nee, echt in niets te vergelijken. Maar laten we hier maar over ophouden verder.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Ik denk dat het wel degelijk nu een periode is die een grote impact heeft, en ik kan er geen periode tegenover plaatsen die vergelijkbaar is. Ik zeg ook alleen dat de impact in de buurt kan komen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
40 in Denemarken is hier ongeveer 120. Uitgaande van 14 ligdagen zou je dan een instroom moeten hebben van ~9 per dag. Daar zitten we nog niet aan, maar ook niet ver vanaf.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ah ik dacht een stuk beter. IC bijna leeg daar ja (40 mensen ofzo?), geen idee of wij dat ook voor elkaar kunnen krijgen..
Alleen de bezetting is wel nog twee keer zo hoog.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Daar zal hij het wel zelf naar gemaakt hebben.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad als mijn opa, die met een luger tegen zijn slaap zijn overhemd af moest staan aan de Duitsers.
Heftig.![]()
De dreiging was er wel, en er was ook een gevoel van uitzichtloosheid onder het mom 'de bom valt toch' maar op wat benzinebonnen na was er weinig impact op de samenleving qua beperkingen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien de koude oorlog en de nucleaire dreiging?
Ik heb wel eens gelezen dat dat psychisch ook wat met mensen heeft gedaan, omdat het continu als een soort zwaard boven hun hoofd hing dat het wel eens helemaal mis zou kunnen gaan. Al weet ik ook niet precies hoe dat gevoel in Nederland was.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heftig.![]()
![]()
Dat is wat er in een dictatuur gebeurt (Hongarije), niet een premier die zegt 'als jullie je niet aan de maatregelen houden moeten we anders beslissen' oid.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nou ja, het is enkel op dat niveau te vergelijken dat vrijheden worden ingeperkt en er geen perspectief wordt geboden op beter.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Ik denk dat het wel degelijk nu een periode is die een grote impact heeft, en ik kan er geen periode tegenover plaatsen die vergelijkbaar is. Ik zeg ook alleen dat de impact in de buurt kan komen.
Voor de rest heb je niet de angst dat je huis wordt weggebombardeerd.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat is inderdaad goed te vergelijken met een bezetting waarvan destijds de vraag was of ze überhaupt ooit bevrijd zouden worden, of dat Nederland voor altijd een Duitse provincie zou blijven en iedereen beter maar alvast Duits kon gaan leren.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:26 schreef Red_85 het volgende:
en er geen perspectief wordt geboden op beter.
IC leeg is niet wenselijk. Vrij naar Gommers.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ah ik dacht een stuk beter. IC bijna leeg daar ja (40 mensen ofzo?), geen idee of wij dat ook voor elkaar kunnen krijgen..![]()
Victim blaming!!! Pek, veren en hooivorken!!!quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Daar zal hij het wel zelf naar gemaakt hebben.![]()
die zijn in mijn lidl al 2 weken uitverkocht, die blauwe met dat southpark schaap er op!quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je moet ook niet die gerecyclede gebruiken.
In ieder geval, als je niet voor de rest van de dag een geprikkelde ster wil hebben...![]()
lidl 3 laags is ook prima.
Staan zelfs schaapjes in geprint zodat het nog zachter lijkt.![]()
Ja, die!quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die zijn in mijn lidl al 2 weken uitverkocht, die blauwe met dat southpark schaap er op!
Vorige week vrijdag tijdens mijn wekelijkse rondje stond hier nog gewoon een complete pallet van 2,25 hoog.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Engeland schrapt strengste coronamaatregelen
Engeland heeft de meeste coronamaatregelen opgeheven. Het is niet langer verplicht om mondkapjes te dragen en thuis te werken. Ook het coronatoegangsbewijs vervalt.
Premier Johnson is ook van plan de isolatieplicht na een coronabesmetting te schrappen. De overheid stuurt er dan nog wel op aan dat burgers in isolatie gaan na een besmetting, maar kan dat niet langer wettelijk afdwingen. De wet die dit regelt loopt in maart af en Johnson wil die dus niet verlengen.
"Nu covid endemisch wordt, moeten we wettelijke verplichtingen vervangen door advies en aanbevelingen", zei de premier vorige week in het Lagerhuis. Johnson zei ook dat de coronaregels losgelaten kunnen worden vooral vanwege de boostercampagne.
Bron: nos.nl![]()
het ergste is koorts, niet kunnen drinken door grove keelpijn, dus infuus, spierpijn, vermoeidheid. het is geen virus meer die de maatschappij bedreigt.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Voor een groot deel is omikron wel meer dan dat?
Ook met een booster?
Serieus, ik hoor niks anders dan dat het een paar dagen wat koud, snotterig en spierpijn is.![]()
niet in Canada, daar zijn ze gek geworden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:23 schreef Simmertje het volgende:
Wat zijn eigenlijk de regels momenteel in Duitsland. Zijn die nog enigszins vergelijkbaar met Nederland?![]()
Dus niemand komt in de ziekenhuizen met deze variant? Dat is wat je hier zegt toch?quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het ergste is koorts, niet kunnen drinken door grove keelpijn, dus infuus, spierpijn, vermoeidheid. het is geen virus meer die de maatschappij bedreigt.![]()
Daar doel ik ook meer op. De inperkingen in persoonlijke vrijheid, de verandering van gedrag en alle onzekerheid en uitzichtloosheid. Ik kan mij gewoon geen vergelijkbare periode voor de geest halen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja, het is enkel op dat niveau te vergelijken dat vrijheden worden ingeperkt en er geen perspectief wordt geboden op beter.
Voor de rest heb je niet de angst dat je huis wordt weggebombardeerd.
Het ging mij er juist om dat de opmerking, "je hebt de oorlog niet meegemaakt" ook een dooddoener is en geen recht doet aan de impact van de huidige situatie. Ik denk dat de huidige situatie/periode qua impact het meeste effect op ons allemaal gehad heeft sinds de oorlog.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Wel interessant want het CTB vervalt dus in de UK, wat ik een hele goede zaak vind, maar daarna zegt Johnson dat de coronaregels losgelaten kunnen worden vooral vanwege de boostercampagne.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:31 schreef Simmertje het volgende:
Engeland heeft de meeste coronamaatregelen opgeheven. Het is niet langer verplicht om mondkapjes te dragen en thuis te werken. Ook het coronatoegangsbewijs vervalt.
Premier Johnson is ook van plan de isolatieplicht na een coronabesmetting te schrappen. De overheid stuurt er dan nog wel op aan dat burgers in isolatie gaan na een besmetting, maar kan dat niet langer wettelijk afdwingen. De wet die dit regelt loopt in maart af en Johnson wil die dus niet verlengen.
"Nu covid endemisch wordt, moeten we wettelijke verplichtingen vervangen door advies en aanbevelingen", zei de premier vorige week in het Lagerhuis. Johnson zei ook dat de coronaregels losgelaten kunnen worden vooral vanwege de boostercampagne.
Bron: nos.nl
Maar er zullen toch ook zat lui in de UK zijn die niet de booster hebben genomen, en die kunnen zometeen dan zonder gedoe en CTB gewoon weer hun pint drinken in de local pub.
Met andere woorden, wachten loont?![]()
![]()
Vergelijkingen met de oorlog roepen nu eenmaal emotionele reacties op. Ik heb WO2 zelf niet meegemaakt dus weet niet hoe het was, voor mij hebben momenten in de afgelopen 2 jaar gevoeld als de heftigste periodes uit mijn leven. Ik denk dat dat voor anderen hetzelfde is en ze dat proberen te vergelijken met een periode uit het verleden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daar doel ik ook meer op. De inperkingen in persoonlijke vrijheid, de verandering van gedrag en alle onzekerheid en uitzichtloosheid. Ik kan mij gewoon geen vergelijkbare periode voor de geest halen.
Het ging mij er juist om dat de opmerking, "je hebt de oorlog niet meegemaakt" ook een dooddoener is en geen recht doet aan de impact van de huidige situatie. Ik denk dat de huidige situatie/periode qua impact het meeste effect op ons allemaal gehad heeft sinds de oorlog.
Is dat misplaatst, onjuist en misschien wel respectloos tegen de mensen die WO2 daadwerkelijk meegemaakt hebben? Dat geloof ik direct. Maar de meeste mensen vinden zichzelf echt niet de nieuwe Anne Frank ofzo (de idioten die demonstreren dat ze de nieuwe joden zijn daargelaten).![]()
BorisJohnsonGodquote:Op donderdag 27 januari 2022 10:31 schreef Simmertje het volgende:
Bron: nos.nl![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het ergste is koorts, niet kunnen drinken door grove keelpijn, dus infuus, spierpijn, vermoeidheid. het is geen virus meer die de maatschappij bedreigt....![]()
Denemarken zegt: er is geen correlatie tussen Omikron en IC-opnames, oftewel meer Omikronbesmettingen leidt niet tot meer IC-opnames. UK zegt dat ook. Maar hier zal het vast weer anders zijn want Nederland is níét te vergelijken met andere landen. Mijn voorspelling is dat we dat in juni ook hier zeggen. Zo van: wij constateren met de laatste cijfers - in juni dus - dat er geen correlatie is.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ah ik dacht een stuk beter. IC bijna leeg daar ja (40 mensen ofzo?), geen idee of wij dat ook voor elkaar kunnen krijgen..![]()
Hier werd er vorige week gezegd dat 1 op de 5 ziekenhuisopnames voor een IC-opname zorgde. Nu 1 op 10 tot 1 op 15. We komen er wel.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Denemarken zegt: er is geen correlatie tussen Omikron en IC-opnames. UK zegt dat ook. Maar hier zal het vast weer anders zijn. Mijn voorspelling is dat we dat in juni ook hier zeggen.![]()
nee, je komt in het zkh omdat je een infuus nodig hebt in het ergste geval, minder mensen komen hierdoor in het zkh dan door de griep.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:33 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus niemand komt in de ziekenhuizen met deze variant? Dat is wat je hier zegt toch?
niemand komt op de IC te liggen![]()
Volgens mij zeggen ze dat er een grove discrepantie is ontstaan tussen besmettingen en opnames door Omikron, dat is ietsje anders maar wel de waarheid zoals wij die ook al wekenlang zien.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Denemarken zegt: er is geen correlatie tussen Omikron en IC-opnames. UK zegt dat ook. Maar hier zal het vast weer anders zijn. Mijn voorspelling is dat we dat in juni ook hier zeggen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik hoop toch echt dat wij hier niet nog maandenlang gaan lopen aankloten maar vrees er wel weer voor...quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Denemarken zegt: er is geen correlatie tussen Omikron en IC-opnames, oftewel meer Omikronbesmettingen leidt niet tot meer IC-opnames. UK zegt dat ook. Maar hier zal het vast weer anders zijn. Mijn voorspelling is dat we dat in juni ook hier zeggen. Zo van: wij constateren met de laatste cijfers - in juni dus - dat er geen correlatie is.![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Denemarken zegt: er is geen correlatie tussen Omikron en IC-opnames, oftewel meer Omikronbesmettingen leidt niet tot meer IC-opnames. UK zegt dat ook. Maar hier zal het vast weer anders zijn. Mijn voorspelling is dat we dat in juni ook hier zeggen.Voeg Spanje, Zweden en Ierland maar toe aan dat rijtje. Daarnaast is volgens mij in Portugal ook alles open. Het rijtje met landen wordt in ieder geval steeds groter. België, Duitsland en Frankrijk zijn voorzichtiger maar gaan wel die kant op.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Denemarken zegt: er is geen correlatie tussen Omikron en IC-opnames, oftewel meer Omikronbesmettingen leidt niet tot meer IC-opnames. UK zegt dat ook. Maar hier zal het vast weer anders zijn. Mijn voorspelling is dat we dat in juni ook hier zeggen.
En dan heb je Nederland.![]()
![]()
Voor wbt Spanje, hier heb je nog wel CTB in horeca (en mondkapjes op straatquote:Op donderdag 27 januari 2022 10:42 schreef Simmertje het volgende:
[..]
[..]
Voeg Spanje, Zweden en Ierland maar toe aan dat rijtje. Daarnaast is volgens mij in Portugal ook alles open. Het rijtje met landen wordt in ieder geval steeds groter. België, Duitsland en Frankrijk zijn voorzichtiger maar gaan wel die kant op.
En dan heb je Nederland.) maar de naleving is zeer minimaal is mijn ervaring.
![]()
Deze landen voeren een streng mondkapjes en QR-beleid uit, vind ik geen verlichting tot dusver.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:42 schreef Simmertje het volgende:
[..]
[..]
Voeg Spanje, Zweden en Ierland maar toe aan dat rijtje. Daarnaast is volgens mij in Portugal ook alles open. Het rijtje met landen wordt in ieder geval steeds groter. België, Duitsland en Frankrijk zijn voorzichtiger maar gaan wel die kant op.
En dan heb je Nederland."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Ik heb gelezen: 'geen correlatie'.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen ze dat er een grove discrepantie is ontstaan tussen besmettingen en opnames door Omikron, dat is ietsje anders maar wel de waarheid zoals wij die ook al wekenlang zien.![]()
Het is over de grens dus is het beter dan hierquote:Op donderdag 27 januari 2022 10:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze landen voeren een streng mondkapjes en QR-beleid uit, vind ik geen verlichting tot dusver..
In Southern Sun
Met mensen als koopmans, dissel en wallinga die voor een of andere reden weigeren de feiten onder ogen te zien dat dit een pussy virus aan het worden is?quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat wij hier niet nog maandenlang gaan lopen aankloten maar vrees er wel weer voor...
Jep.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Liever dat nog voor een aantal weken, dan die fucking ellende die we nu hebben.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze landen voeren een streng mondkapjes en QR-beleid uit, vind ik geen verlichting tot dusver.![]()
mondkapjes op straat, loop je dus als debiel daar.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voor wbt Spanje, hier heb je nog wel CTB in horeca (en mondkapjes op straat) maar de naleving is zeer minimaal is mijn ervaring.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
al helemaal als we weer pas evo na 3 weken hebt en dit blijft voor 6 weken gelden, de idiotenquote:Op donderdag 27 januari 2022 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat wij hier niet nog maandenlang gaan lopen aankloten maar vrees er wel weer voor...![]()
Als je je eraan houdt wel ja.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mondkapjes op straat, loop je dus als debiel daar.![]()
![]()
![]()
![]()
Uit de zon blijvenquote:Op donderdag 27 januari 2022 10:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mondkapjes op straat, loop je dus als debiel daar.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zie hier in de supermarkt ook steeds meer mensen die geen mondkapje dragen, wordt inmiddels ook niets meer van gezegd voor zover ik kan zien.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voor wbt Spanje, hier heb je nog wel CTB in horeca (en mondkapjes op straat) maar de naleving is zeer minimaal is mijn ervaring.
![]()
Die ic-opnames komen ergens vandaan, dus geen correlatie is feitelijk onjuist.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:43 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik heb gelezen: 'geen correlatie'.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Als iemand buiten een mondkapje wilt dragen of als het niet meer nodig is in de winkel maar het toch wilt doen dan is daar toch niks debiels aan?![]()
Er is wel degelijk een split te maken tussen landen die stoppen of zijn gestopt met alle maatregelen (Denemarken, UK, Ierland) of landen waar min of meer alles open is maar wel wordt gewerkt met een streng beleid met 2G en overal mondkapjes (Italië, Frankrijk)quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is over de grens dus is het beter dan hier.
![]()
Ik geef het nog een paar weken in Spanje. Zodra het echt warm wordt is het mondkapje op straat wel weg.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Tenzij de bevolking niet langer mee meegaat in de maatregelen. Controles in horeca zullen in het begin nog strikt zijn aan de deur, maar naarmate de tijd verstrijkt gaat dat toch wel slijten.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat wij hier niet nog maandenlang gaan lopen aankloten maar vrees er wel weer voor...![]()
Nee. Maar het gaat om de verplichting. Maak er dan een advies van.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:49 schreef Questular het volgende:
Als iemand buiten een mondkapje wilt dragen of als het niet meer nodig is in de winkel maar het toch wilt doen dan is daar toch niks debiels aan?![]()
't Zijn meestal ook niet de lui die openstaan voor feedback zeg maar.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zie hier in de supermarkt ook steeds meer mensen die geen mondkapje dragen, wordt inmiddels ook niets meer van gezegd voor zover ik kan zien.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Hier een keer op aangesproken op geen mondkapje op straatquote:Op donderdag 27 januari 2022 10:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als je je eraan houdt wel ja.![]()
![]()
Hebben anderen dan ook helemaal niks mee te maken.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Zijn meestal ook niet de lui die openstaan voor feedback zeg maar.![]()
![]()
ik zie ze hier iedereen dragen, ook onder de neus of andere met FFp2 opquote:Op donderdag 27 januari 2022 10:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zie hier in de supermarkt ook steeds meer mensen die geen mondkapje dragen, wordt inmiddels ook niets meer van gezegd voor zover ik kan zien.![]()
Vorig jaar hebben ze het tot eind juni volgehouden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik geef het nog een paar weken in Spanje. Zodra het echt warm wordt is het mondkapje op straat wel weg.![]()
Het punt is nu juist dat anderen hier wel mee te maken hebben.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hebben anderen dan ook helemaal niks mee te maken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Geen correlatie met omikron.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die ic-opnames komen ergens vandaan, dus geen correlatie is feitelijk onjuist.
Ik begrijp niet waarom men dat niet wil accepteren als je overal ziet: besmettingen omicron vliegen de pan uit, maar IC-cijfers dalen. Is toch niet zo moeilijk.![]()
Oeh, door een gewone burger of door een agent?quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hier een keer op aangesproken op geen mondkapje op straat [ afbeelding ]
Ik ben dus in het begin (denk alweer bijna een maand geleden) ook 1X aangesproken door een burger. In een park. Waar ik in mijn uppie liep met niemand in mijn directe buurt![]()
Dat ik "a big fine" kon verwachten als de police me zou betrappen.
Ik heb maar vriendelijk "okeh" gezegd![]()
![]()
Wat ook in een dictatuur gebezigd wordt zijn het soort teksten en chantabele gedrag wat rutte ten toon spreidt en de politiek zaken doordrukt waar alleen zij van zeggen dat het goed is voor de 'veiligheid van de maatschappij'.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is wat er in een dictatuur gebeurt (Hongarije), niet een premier die zegt 'als jullie je niet aan de maatregelen houden moeten we anders beslissen' oid.
Overigens hebben de hongaren voor orban en zijn programma gestemd. Een NLer heeft in geen enkele mogelijkheid zeggenschap over het corona beleid, tenzij er een maatschappelijke brede soort van opstand is over een bepaald onderwerp. En daarna is het nog maar de vraag of ze het over pakken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
0,1% Delta?quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die ic-opnames komen ergens vandaan, dus geen correlatie is feitelijk onjuist.![]()
En je hebt meteen een stoer verhaal voor in de voetbalkantine. Kijk mij eens geen mondkapje dragen, kleine rebel die ik ben.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hebben anderen dan ook helemaal niks mee te maken.![]()
Nee, ook mensen met omikron kunnen op de ic komen. Snap echt niet waar men het rare idee vandaan hebben gekregen dat omikron voor iedereen een loopneus zou zijn.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik zal niet in discussie gaan als iemand iets zegt of er wat van vind. Maar wat mij betreft gaan die mensen lekker online boodschappen doen, ook na corona.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het punt is nu juist dat anderen hier wel mee te maken hebben.![]()
Van omikron (ga er even vanuit dat de besmetting van nu omikron is) meer last dan van de vorige besmetting. Maar misschien zegt dat vooral wat over de vorige besmettingquote:Op donderdag 27 januari 2022 10:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, ook mensen met omikron kunnen op de ic komen. Snap echt niet waar men het rare idee vandaan hebben gekregen dat omikron voor iedereen een loopneus zou zijn.![]()
![]()
We hebben vorig jaar nog verkiezingen gehad.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:52 schreef Red_85 het volgende:
Een NLer heeft in geen enkele mogelijkheid zeggenschap over het corona beleid
Of waren die 'gestolen'?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Als QR de mondkapjes vervangt oke maar beiden... meh...quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Liever dat nog voor een aantal weken, dan die fucking ellende die we nu hebben.![]()
Ik denk dat dat wel meevalt. Zag vanmorgen bij de supermarkt ook relatief veel ouderen die zonder mondkapje binnen rondwandelden, dat lijkt me niet direct de leeftijdsgroep die je klappen gaat geven als je er iets van zegt.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Zijn meestal ook niet de lui die openstaan voor feedback zeg maar.![]()
En als je aan het roken bent waar het niet mag 'moeten anderen maar ergens anders gaan staan als ze er last van hebben'?quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zal niet in discussie gaan als iemand iets zegt of er wat van vind. Maar wat mij betreft gaan die mensen lekker online boodschappen doen, ook na corona.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Jawel want dan ben je bang ofzo.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:49 schreef Questular het volgende:
Als iemand buiten een mondkapje wilt dragen of als het niet meer nodig is in de winkel maar het toch wilt doen dan is daar toch niks debiels aan?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
klinkt als een homo truc.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oeh, door een gewone burger of door een agent?
Ik ben dus in het begin (denk alweer bijna een maand geleden) ook 1X aangesproken door een burger. In een park. Waar ik in mijn uppie liep met niemand in mijn directe buurt![]()
Ik heb maar vriendelijk "okeh" gezegd![]()
Klappen niet, maar ouderen hebben vaak wel een grote bek.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt. Zag vanmorgen bij de supermarkt ook relatief veel ouderen die zonder mondkapje binnen rondwandelden, dat lijkt me niet direct de leeftijdsgroep die je klappen gaat geven als je er iets van zegt.![]()
Volgens mij waren het parlementsverkiezingen en geen referendum over het coronabeleid, of wel?quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We hebben vorig jaar nog verkiezingen gehad.
Of waren die 'gestolen'?![]()
Mensen die denken dat mensen die geen mondkapje dragen zo denken, zijn zelf echt debiel.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:52 schreef Questular het volgende:
[..]
En je hebt meteen een stoer verhaal voor in de voetbalkantine. Kijk mij eens geen mondkapje dragen, kleine rebel die ik ben.![]()
Hier was het een aantal politieagenten die mij erop aanspreken. Nou spreek ik de taal niet maar begreep mascherina wel. Zolang je maar goodwill toont en je mondkapje onder de neus of kin hebt maakt het niet zoveel uit, maar ik had helemaal niks op. Mondkapje opgedaan en zonder iets te zeggen doorgelopen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oeh, door een gewone burger of door een agent?
Ik heb maar vriendelijk "okeh" gezegd
Maar mensen die anderen erop aanspreken zijn wel heel erg sneu![]()
![]()
Als je in je eentje buiten rond gaat lopen met een mondkapje of in je eentje in de auto zit met een mondkapje, dan is het wel tijd voor een opname, toch?quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jawel want dan ben je bang ofzo.![]()
nee, onjuist, wel met omikron, maar niet door!quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, ook mensen met omikron kunnen op de ic komen. Snap echt niet waar men het rare idee vandaan hebben gekregen dat omikron voor iedereen een loopneus zou zijn.![]()
Laat mensen die denken dat dat voor hen zinvol is het lekker doen maar schrap de verplichting en val anderen er niet meer mee lastig zou ik dan zeggen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je in je eentje buiten rond gaat lopen met een mondkapje of in je eentje in de auto zit met een mondkapje, dan is het wel tijd voor een opname, toch?![]()
Ah, nee, dan heb je gelijk inderdaad. We leven in een dictatuur. We hebben als Nederlanders immers ook niets te zeggen over:quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij waren het parlementsverkiezingen en geen referendum over het coronabeleid, of wel?
- de aanleg van een nieuwe snelweg
- hoe hoog het collegegeld is
- of er verkeerslichten bij het lokale kruispunt komen
- of de overheid de aandelen van de ABN verkoopt
- welke kleur de stoelen in de Tweede Kamer hebben
Eigenlijk hebben we nergens direct zeggenschap over als burgers.
ouderen denken vaak dat regels op een of andere manier niet voor hen opgaan. zo heb ik ooit van een ouwe opa op een fiets naar m'n hoofd geslingerd gekregen dat hij mij geen voorrang hoefde te geven omdat hij al oud was... uhh okee...quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klappen niet, maar ouderen hebben vaak wel een grote bek.![]()
![]()
Nee, onzin. Het is erg makkelijk het beleid als dictatoriaal weg te zetten als je het er niet mee eens bent. Maar net als met een oorlog, kijk nou eens hoe het in een dictatuur is en hoe het hier is.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat ook in een dictatuur gebezigd wordt zijn het soort teksten en chantabele gedrag wat rutte ten toon spreidt en de politiek zaken doordrukt waar alleen zij van zeggen dat het goed is voor de 'veiligheid van de maatschappij'.
Overigens hebben de hongaren voor orban en zijn programma gestemd. Een NLer heeft in geen enkele mogelijkheid zeggenschap over het corona beleid, tenzij er een maatschappelijke brede soort van opstand is over een bepaald onderwerp. En daarna is het nog maar de vraag of ze het over pakken.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ze zullen het inderdaad niet allemaal denken.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mensen die denken dat mensen die geen mondkapje dragen zo denken, zijn zelf echt debiel.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nee.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je in je eentje buiten rond gaat lopen met een mondkapje of in je eentje in de auto zit met een mondkapje, dan is het wel tijd voor een opname, toch?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nou rook ik niet, maar als ik last heb van andermans sigaretten ga ik inderdaad gewoon ergens anders staan. De grootste anti rokers zijn ex rokers.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En als je aan het roken bent waar het niet mag 'moeten anderen maar ergens anders gaan staan als ze er last van hebben'?![]()
Mensen die te debiel zijn om zich aan de geldende regels te houden zijn debiel.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mensen die denken dat mensen die geen mondkapje dragen zo denken, zijn zelf echt debiel.
Je kunt het niet eens zijn met de regels maar regels zijn regels en als jij ergens naar binnen wilt gaan waar op dat moment een monkapjes plicht is dan zet je of je mondkapje op of je gaat niet naar binnen.![]()
Herkenbaar. Ook bijv op straat hebben oudjes vaak de neiging om midden op de stoep te gaan lopen met zijn 3en naast elkaar en voor geen centimeter aan de kant te gaan voor tegenliggers.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ouderen denken vaak dat regels op een of andere manier niet voor hen opgaan. zo heb ik ooit van een ouwe opa op een fiets naar m'n hoofd geslingerd gekregen dat hij mij geen voorrang hoefde te geven omdat hij al oud was... uhh okee...
Dan beuk ik met veel genoegen tegen ze aan. Kijken of die kunstheup nog een beetje tegen een stootje kan![]()
![]()
GGZ dwangbuisquote:Op donderdag 27 januari 2022 10:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je in je eentje buiten rond gaat lopen met een mondkapje of in je eentje in de auto zit met een mondkapje, dan is het wel tijd voor een opname, toch?![]()
![]()
![]()
![]()
Deze ex-roker heeft liever dat ze naast hem komen roken. Heerlijkquote:Op donderdag 27 januari 2022 11:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nou rook ik niet, maar als ik last heb van andermans sigaretten ga ik inderdaad gewoon ergens anders staan. De grootste anti rokers zijn ex rokers..
In Southern Sun
Regels zijn er meestal voor de anderen toch?quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:00 schreef Questular het volgende:
[..]
Mensen die te debiel zijn om zich aan de geldende regels te houden zijn debiel.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
'Ik geloof daar niet zo in'.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Regels zijn er meestal voor de anderen toch?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
das erger, echt eng.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
het was overigens een oude vrouw die me aansprak, maar okeh![]()
De berichten tot nu toe laten wel zien dat je (bijna) niet met Omikron op de IC terecht komt. Dat is ook wat we in de cijfers hier zien, IC bezetting neemt nog steeds af.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vriendin is haar id vergeten en gaat na werk wat drinken met collega’s. Zouden ze moeilijk doen over foto paspoort denken jullie??![]()
'Ik kan gewoon met 200 over de snelweg en als mensen bang zijn dat ik een ongeval veroorzaak moeten ze maar thuis blijven'.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nekschot denk ik wel ja.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:02 schreef Johannes788 het volgende:
Vriendin is haar id vergeten en gaat na werk wat drinken met collega’s. Zouden ze moeilijk doen over foto paspoort denken jullie??![]()
Ik zag laatst toen het tegen het vriespunt zat een man met korte broek op de fiets maar wel een mondkapje opquote:Op donderdag 27 januari 2022 10:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
![]()
bijna niemand weet de regels om dat het er teveel zijn en te vaak veranderen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:00 schreef Questular het volgende:
[..]
Mensen die te debiel zijn om zich aan de geldende regels te houden zijn debiel.
Je kunt het niet eens zijn met de regels maar regels zijn regels en als jij ergens naar binnen wilt gaan waar op dat moment een monkapjes plicht is dan zet je of je mondkapje op of je gaat niet naar binnen.![]()
Ja de mondkapjes regel veranderd praktisch om de dag.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bijna niemand weet de regels om dat het er teveel zijn en te vaak veranderen.![]()
Fijn dat je zo denkt. Ik denk anders. Regels zijn regels. Brrr...quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:00 schreef Questular het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, al zijn er wel tenten waar je zonder ID niet binnen komt. Maar de meeste tenten scannen alleen de QR-code (en stellen desnoods nog een controlevraag). Als het bij de eerste gelegenheid niet lukt, zal het bij de tweede zeker lukken.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:02 schreef Johannes788 het volgende:
Thanxquote:Op donderdag 27 januari 2022 11:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, al zijn er wel tenten waar je zonder ID niet binnen komt. Maar de meeste tenten scannen alleen de QR-code (en stellen desnoods nog een controlevraag). Als het bij de eerste gelegenheid niet lukt, zal het bij de tweede zeker lukken.![]()
Toch opvallend dat in de VS (waar omikron inmiddels 100% is) net zoveel mensen op de IC belanden als een jaar geleden, toen nog niemand gevaccineerd was.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
De berichten tot nu toe laten wel zien dat je (bijna) niet met Omikron op de IC terecht komt. Dat is ook wat we in de cijfers hier zien, IC bezetting neemt nog steeds af.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat blijkt. Is natuurlijk ook lastig om af en toe regels op te volgen waar je het niet in kunt vinden. Die helse 5 minuten die je met een mondkapje op door de winkel loopt, onmenselijk.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Fijn dat je zo denkt. Ik denk anders. Regels zijn regels. Brrr...![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:02 schreef Johannes788 het volgende:
Vriendin is haar id vergeten en gaat na werk wat drinken met collega’s. Zouden ze moeilijk doen over foto paspoort denken jullie??
Zijn al een tijdje gesloten dus ik gok dat ze niet zo heel streng zullen zijn...![]()
neequote:Op donderdag 27 januari 2022 11:02 schreef Johannes788 het volgende:
Dat is zeker opvallend. Maar als Zuid-Afrika, Denemarken en Engeland diezelfde stijgingen niet hebben, kan het dan niet zijn dat er ook andere factoren meespelen?quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch opvallend dat in de VS (waar omikron inmiddels 100% is) net zoveel mensen op de IC belanden als een jaar geleden, toen nog niemand gevaccineerd was.![]()
Soms nog minder dan 5 minuten, maar ik verrek het. Overigens de eigenaren zelf in de meeste winkels waar ik kom ook.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:06 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat blijkt. Is natuurlijk ook lastig om af en toe regels op te volgen waar je het niet in kunt vinden. Die helse 5 minuten die je met een mondkapje op door de winkel loopt, onmenselijk.![]()
Je moet de VS sowieso niet als geheel bekijken, maar per staat of regio.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker opvallend. Maar als Zuid-Afrika, Denemarken en Engeland diezelfde stijgingen niet hebben, kan het dan niet zijn dat er ook andere factoren meespelen?![]()
Nee dat mag niet. Regels zijn regels...quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:02 schreef Johannes788 het volgende:
Het speelkwartiertje is wel weer over. Persoonlijke aanvallen mogen wegblijven. Discussieer normaal met elkaar, of discussieer niet met elkaar.![]()
Jammer, vind dat juist altijd wel grappig. Maar ja. Regels zijn regels natuurlijk.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:09 schreef chratnox het volgende:
[modbreak]Het speelkwartiertje is wel weer over. Persoonlijke aanvallen mogen wegblijven. Discussieer normaal met elkaar, of discussieer niet met elkaar.[/modbreak]![]()
Waarom? Wat is er nu zo erg om even te doen wat er van je gevraagd wordt? Als je naar een winkel gaat waar ze eigenaren het prima vinden prima. Maar als een winkel had van je vraagt dan kun je dat toch gewoon doen?quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Soms nog minder dan 5 minuten, maar ik verrek het. Overigens de eigenaren zelf in de meeste winkels waar ik kom ook.![]()
Behalve dan dat het zo niet werkt. Om aan te tonen dat er wel degelijk mensen door omikron op de IC belanden is het irrelevant dat er in sommige landen een dalende trend is. Denk aan de zwarte zwaan.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker opvallend. Maar als Zuid-Afrika, Denemarken en Engeland diezelfde stijgingen niet hebben, kan het dan niet zijn dat er ook andere factoren meespelen?0,16%. Dat is zelfs nog iets hoger dan de 0,1% die Jaap van Dissel presenteert.quote:While studies have used slightly different data, analysis approaches and adjustments for confounding factors, most studies found risk reduction in the range of 50-60%. Still, among Omicron cases reported to TESSy, 1.14% were hospitalised, 0.16% required ICU admission/respiratory support, and 0.06% died.
(Voor delta presenteert hij overigens 0,25%, dus ook met delta belandde al een zeer beperkt deel op de ic)Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Moet dit nou weer zo? Ik heb het woord dictatuur nergens genoemd of wel? Het is imo alleen te kort door de bocht om te zeggen dat mensen 1:1 voor dit beleid hebben gestemd.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah, nee, dan heb je gelijk inderdaad. We leven in een dictatuur. We hebben als Nederlanders immers ook niets te zeggen over:
- de aanleg van een nieuwe snelweg
- hoe hoog het collegegeld is
- of er verkeerslichten bij het lokale kruispunt komen
- of de overheid de aandelen van de ABN verkoopt
- welke kleur de stoelen in de Tweede Kamer hebben
Eigenlijk hebben we nergens direct zeggenschap over als burgers.![]()
Omdat ik het een stompzinnige onzinnige regel vind. Ik blijf zelf wel uit de buurt van vreemde mensen. En als ze het vragen dan doe ik hem wel op hoor. Maar dat gebeurt dus nergens, alleen bij de Sligro soms.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:10 schreef Questular het volgende:
[..]
Waarom? Wat is er nu zo erg om even te doen wat er van je gevraagd wordt? Als je naar een winkel gaat waar ze eigenaren het prima vinden prima. maar als een winkel had van je vraagt dan kun je dat toch gewoon doen?![]()
Behalve dan dat dit nooit door iemand beweerd is. Er werd gesteld dat Nederlanders "op geen enkele manier zeggenschap hebben over dit coronabeleid", dat is aantoonbaar onjuist. Als voorbeeld gaf ik de verkiezingen, wat de facto coronaverkiezingen waren en waarmee Nederlanders indirect zeggenschap hadden over het coronabeleid.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Moet dit nou weer zo? Ik heb het woord dictatuur nergens genoemd of wel? Het is imo alleen te kort door de bocht om te zeggen dat mensen 1:1 voor dit beleid hebben gestemd.
Nog los van alle andere manieren waarop burgers indirect inspraak hebben op eender welk beleid.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ach hou toch op met dit heilige Maria-gezwam. Wie zonder zonde is…quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:00 schreef Questular het volgende:
[..]
Oei, het wordt weer serieus. Dan ben ik weer weg.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jammer, vind dat juist altijd wel grappig. Maar ja. Regels zijn regels natuurlijk.
Mijn potje serieus is zeer beperkt en ik heb straks ook nog een werkoverleg waar ik flink van dat potje moet gaan snoepen.
Later y'all![]()
![]()
met omikronquote:Op donderdag 27 januari 2022 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch opvallend dat in de VS (waar omikron inmiddels 100% is) net zoveel mensen op de IC belanden als een jaar geleden, toen nog niemand gevaccineerd was.![]()
Je houden aan de mondkapjes plicht is Maria-gezwamquote:Op donderdag 27 januari 2022 11:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach hou toch op met dit heilige Maria-gezwam. Wie zonder zonde is…
Van de 2e wereld oorlog naar de bijbel. Een historische achtbaan vandaag.![]()
Zit je nog steeds in Spanje?quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oei, het wordt weer serieus. Dan ben ik weer weg.
Mijn potje serieus is zeer beperkt en ik heb straks ook nog een werkoverleg waar ik flink van dat potje moet gaan snoepen.
Later y'all![]()
Uiteraard. Of je bent een regelfetisjist.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:13 schreef Questular het volgende:
[..]
Je houden aan de mondkapjes plicht is Maria-gezwamCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nou ja hij heeft wel een punt toch? Waarom zou je winkeliers in de positie brengen dat ze er over na moeten denken of ze er iets van moeten zeggen? Die hebben er ook niet voor gekozen. Puur dwars egoïsme, letterlijk omdat ze het een stompzinnige onzinnige regel vindt.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach hou toch op met dit heilige Maria-gezwam. Wie zonder zonde is…'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Si.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zit je nog steeds in Spanje?![]()
Via een dictatuur.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:13 schreef Questular het volgende:
[..]
Je houden aan de mondkapjes plicht is Maria-gezwam
Van de 2e wereld oorlog naar de bijbel. Een historische achtbaan vandaag.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nou ja, als een winkeleigenaar dat graag wil, is het toch niet meer dan goed fatsoen om dat gewoon te doen in plaats van recalcitrant je statement willen maken? Ik vind het ook overdreven om mijn schoenen uit te doen, maar als mensen dat in huis willen, doe ik dat gewoon.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Ach hou toch op met dit heilige Maria-gezwam. Wie zonder zonde is...When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Als winkelier zou ik er ook een broertje aan dood hebben om de hele dag voor politieagent te moeten spelen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou ja hij heeft wel een punt toch? Waarom zou je winkeliers in de positie brengen dat ze er over na moeten denken of ze er iets van moeten zeggen? Die hebben er ook niet voor gekozen. Puur dwars egoïsme, letterlijk omdat ze het een stompzinnige onzinnige regel vindt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat hele law & order en “iedereen moet zich gewoon aan de regels houden” slaat nergens op. Er wordt zo veel wetgeving structureel genegeerd. Er bestaat zelfs een volledig parallelle economie omdat mensen weigeren belasting af te dragen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:13 schreef Questular het volgende:
[..]
Je houden aan de mondkapjes plicht is Maria-gezwam
Van de 2e wereld oorlog naar de bijbel. Een historische achtbaan vandaag.![]()
Ik zou morgen vertrekken. Maar dat vond ik een slecht plan. Dus nu vertrek ik over twee weken.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker hoor. Al plannen voor terugkeer of plak je er nog wat weekjes aan?
Dan vind ik het ws nog steeds een slecht plan, maar ja... gotta go home eventually![]()
![]()
Dat is dan ook een van de belangrijkste redenen dat ze met die kapjesplicht zijn gestopt destijds. Er kwam alleen maar gezeik van.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als winkelier zou ik er ook een broertje aan dood hebben om de hele dag voor politieagent te moeten spelen.![]()
Doorgaans zonder dat je daar goedwillende mensen mee opzadelt. Zoals @DireStraits7 net zegt, die winkeliers zitten er ook niet op te wachten dat ze hele dagen de agent uit moeten hangen. Zet gewoon zo'n ding op, tot de winkelier zelf zegt is niet nodig.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat hele law & order en “iedereen moet zich gewoon aan de regels houden” slaat nergens op. Er wordt zo veel wetgeving structureel genegeerd. Er bestaat zelfs een volledig parallelle economie omdat mensen weigeren belasting af te dragen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo overdreven? Dit zijn teksten en maniertjes die gewoon door dictators gebezigd worden hoor.
Ik weet het niet hoor, maar 2 jaar lang dit als een acute crisis managen en nog steeds dit soort taal bezigen, begint wel heel erg te schuren.je hebt dus geen idee wat een dictatuur is
![]()
Daar ben ik het ook wel mee eens en zelf draag ik die dingen gewoon braaf, maar ik word zo doodmoe van al die mensen die elkaar voor aso en tokkie verslijten terwijl ze zelf ook niet van onbesproken gedrag zijn. Doe gewoon een beetje normaal.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Doorgaans zonder dat je daar goedwillende mensen mee opzadelt. Zoals @:DireStraits7 net zegt, die winkeliers zitten er ook niet op te wachten dat ze hele dagen de agent uit moeten hangen. Zet gewoon zo'n ding op, tot de winkelier zelf zegt is niet nodig.![]()
Daar was het coronabeleid in geen enkel verkiezingsprogramma aanwezig, behalve die van de fvd.. maar wil je daar wel op stemmen?quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We hebben vorig jaar nog verkiezingen gehad.
Of waren die 'gestolen'?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik denk dat de conclusie is dat heel veel mensen liever die kapjes vandaag dan morgen zien afgeschaft.
Maar ruzie maken met een winkelier hierom is echt verspilde tijd en energie.![]()
+ Tactische versoepelingen net voor de verkiezingen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar was het coronabeleid in geen enkel verkiezingsprogramma aanwezig, behalve die van de fvd.. maar wil je daar wel op stemmen?![]()
Je bent niet een aso of een eikel omdat je je niet aan de regels houdt naar mijn mening, je bent een aso als je een ander gaat opzadelen met een probleem omdat jij je niet aan de regels wilt houden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook wel mee eens en zelf draag ik die dingen gewoon braaf, maar ik word zo doodmoe van al die mensen die elkaar voor aso en tokkie verslijten terwijl ze zelf ook niet van onbesproken gedrag zijn. Doe gewoon een beetje normaal.
Of dat nou een winkelier is omdat jij stampij maakt voor je mondkap of omdat je zo'n halve zool bent die door rood fietst en zichzelf vervolgens voor een auto knalt.![]()
Dat je het niet eens bent met de gekozen meerderheid betekent niet dat het een dictatuur is.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar was het coronabeleid in geen enkel verkiezingsprogramma aanwezig, behalve die van de fvd.. maar wil je daar wel op stemmen?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Maar ook dat is niet hoe het werkt. Je kunt niet één land eruit pikken om te zeggen dat het wel plaatsvindt zonder te kijken waarom dat land anders is dan andere landen of erop te corrigeren. Bevolkingsdichtheid, gemiddelde leeftijd, gezondheid (overgewicht e.d.) zijn allemaal zaken die meespelen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het zo niet werkt. Om aan te tonen dat er wel degelijk mensen door omikron op de IC belanden is het irrelevant dat er in sommige landen een dalende trend is. Denk aan de zwarte zwaan.
[..]
0,16%. Dat is zelfs nog iets hoger dan de 0,1% die Jaap van Dissel presenteert.
(Voor delta presenteert hij overigens 0,25%, dus ook met delta belandde al een zeer beperkt deel op de ic)
Als de VS als enige verschilt van de rest, is VS dan het land waar je naar wil kijken?![]()
Noiuja als je kijkt hoe pro-Amerikaans sommigen hier in Nederland zijn, dan is de VS denk ik een slecht voorbeeld.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:27 schreef chratnox het volgende:
Als de VS als enige verschilt van de rest, is VS dan het land waar je naar wil kijken?![]()
De VVD won de verkiezing door de premiersbonus maximaal uit te melken, tot aan spotjes van mensen met een kartonnen Rutte die hem een “fantastische crisisbestrijder” noemden. De hele campagne was opgehangen aan corona.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar was het coronabeleid in geen enkel verkiezingsprogramma aanwezig, behalve die van de fvd.. maar wil je daar wel op stemmen?![]()
Eensquote:Op donderdag 27 januari 2022 11:26 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Je bent niet een aso of een eikel omdat je je niet aan de regels houdt naar mijn mening, je bent een aso als je een ander gaat opzadelen met een probleem omdat jij je niet aan de regels wilt houden.
Of dat nou een winkelier is omdat jij stampij maakt voor je mondkap of omdat je zo'n halve zool bent die door rood fietst en zichzelf vervolgens voor een auto knalt.![]()
Sorry, maar ik pas ervoor om aan te moeten tonen dat er nog steeds veel mensen met omikron op de IC belanden. Ik vind de suggestie dat het niet zo zou zijn ronduit lachwekkend.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar ook dat is niet hoe het werkt. Je kunt niet één land eruit pikken om te zeggen dat het wel plaatsvindt zonder te kijken waarom dat land anders is dan andere landen of erop te corrigeren. Bevolkingsdichtheid, gemiddelde leeftijd, gezondheid (overgewicht e.d.) zijn allemaal zaken die meespelen.
Als de VS als enige verschilt van de rest, is VS dan het land waar je naar wil kijken?
En belangrijker: de suggestie was niet of het er veel of weinig zijn, de suggestie was dat er NIEMAND door omikron op de IC belandt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
+/- 78% is het niet eens met de gekozen meerderheid van de vvd.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat je het niet eens bent met de gekozen meerderheid betekent niet dat het een dictatuur is.
Laatste peilingen wezen op een slordige 55 zetels voor de huidige coalitie
nctv waarschuwde maandag voor een verder afbrokkelende opvolgbaarheid van het coronabeleid die al erg broos is in de maatschappij.
Denk niet dat ik de enige ben die het niet eens is met de huidige gekozen 'meerderheid'.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
'wij hebben rutte'quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De VVD won de verkiezing door de premiersbonus maximaal uit te melken, tot aan spotjes van mensen met een kartonnen Rutte die hem een “fantastische crisisbestrijder” noemden. De hele campagne was opgehangen aan corona.
Was toch wel echt de hele campagne van de vvd. Kijk m normaal zijn met zn spijkerbroek op de fiets.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat klopt. Maakt het nog steeds geen dictatuur.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
+/- 78% is het niet eens met de gekozen meerderheid van de vvd.
nctv waarschuwde maandag voor een verder afbrokkelende opvolgbaarheid van het coronabeleid die al erg broos is in de maatschappij.
Denk niet dat ik de enige ben die het niet eens is met de huidige gekozen 'meerderheid'.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Zeker niet, maar dat maakt het allemaal nog geen dictatuur.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
+/- 78% is het niet eens met de gekozen meerderheid van de vvd.
Denk niet dat ik de enige ben die het niet eens is met de huidige gekozen 'meerderheid'.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
En alsnog een ruime meerderheid die op hem stemt in vergelijking met de rest. Knap.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'wij hebben rutte'
Was toch wel echt de hele campagne van de vvd. Kijk m normaal zijn met zn spijkerbroek op de fiets.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Eens maar ergens ook lastig.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:26 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Je bent niet een aso of een eikel omdat je je niet aan de regels houdt naar mijn mening, je bent een aso als je een ander gaat opzadelen met een probleem omdat jij je niet aan de regels wilt houden.
Of dat nou een winkelier is omdat jij stampij maakt voor je mondkap of omdat je zo'n halve zool bent die door rood fietst en zichzelf vervolgens voor een auto knalt.
Diegene die eraan mee werkt is onderdeel van het probleem.
Zaterdag bracht ik mijn zoontje naar zwemles staat er ook een beveiliger voor de QR code.
Ene kant doet die man natuurlijk ook maar zijn werk, aan de andere kant is hij onderdeel van het in stand houden van deze onzinnige regels en roept daardoor automatisch veel ergenis op.![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat klopt. Maakt het nog steeds geen dictatuur.Daarom had ik ook gezegd in de eerste post van deze discussie dat het er tegenaan schuurt. Het heeft er wel tekenen van en in een situatie als deze moet je al volk en maatschappij daar wel voor waken.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeker niet, maar dat maakt het allemaal nog geen dictatuur.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
En mijn reactie was dat je bijna niet met Omikron op de IC kwam, waar jij op reageerde met de VS als voorbeeld dat ik betwistte met Denemarken, VK en Engeland (en Nederland). Uiteraard kunnen er nog steeds mensen op de IC komen, maar het zijn er volgens de onderzoeken die tot nu toe gedaan zijn veel minder dan met Delta.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik pas ervoor om aan te moeten tonen dat er nog steeds veel mensen met omikron op de IC belanden. Ik vind de suggestie dat het niet zo zou zijn ronduit lachwekkend.
En belangrijker: de suggestie was niet of het er veel of weinig zijn, de suggestie was dat er NIEMAND door omikron op de IC belandt.![]()
Heeft er helemaal geen tekenen van. We hebben prima afgebakende democratische processen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Daarom had ik ook gezegd in de eerste post van deze discussie dat het er tegenaan schuurt. Het heeft er wel tekenen van en in een situatie als deze moet je al volk en maatschappij daar wel voor waken.
Dat we hier een systeem hebben waarin we na verkiezingen de regering de kans geven om hun beleid rond te krijgen vind ik alleen maar prima.
4 jaar is daar een prima interval voor.
Dus als het echt allemaal zo tegen dictatuur aanzit dan zullen we dat wel gaan zien over 3 jaar
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik keek gisteren even kort naar de naleving hier in de stad en winkels, restaurants
Meer dan de helft, inclusief personeel had geen mondkapje op.
De bevolking heeft vast een voorschot genomen op de snelle afschaffing, erg mooi.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Behalve dan dat hetgeen jij nu ook als vanzelfsprekend beschouwd betwist werd.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:33 schreef chratnox het volgende:
Uiteraard kunnen er nog steeds mensen op de IC komenCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Er werd gezegd dat er geen correlatie meer was tussen Omikron besmettingen en IC opnames. Als ik het teruglees is dat zo'n beetje waar de discussie begon.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat hetgeen jij nu ook als vanzelfsprekend beschouwd betwist werd.
Hoewel die correlatie er naar mijn mening nog steeds is, is die weldegelijk anders geworden: https://www.news-medical.(...)mpared-to-Delta.aspxquote:When followed up for a longer time, Omicron cases showed reduced severity even in the population of double-vaccinated individuals. Furthermore, Omicron cases had a shorter duration of hospital admission and showed a much-reduced probability of being transferred to the intensive care unit.![]()
En dan over twee weken weer een forse foei vanuit Rutte.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:36 schreef _serial_ het volgende:
Ik keek gisteren even kort naar de naleving hier in de stad en winkels, restaurants
Meer dan de helft, inclusief personeel had geen mondkapje op.
De bevolking heeft vast een voorschot genomen op de snelle afschaffing, erg mooi.![]()
Ja, die bal heeft hij alvast heerlijk voorgegeven. Als er over drie weken niet verder versoepeld kan worden, dan ligt dat maar aan één partij en dat is de recalcitrante burger. Een beetje zonder mondkapje pissen in De Bokkedoorns, halve tamme dat je bent.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dan over twee weken weer een forse foei vanuit Rutte.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik heb geen zin in een meta-discussie.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat er geen correlatie meer was tussen Omikron besmettingen en IC opnames. Als ik het teruglees is dat zo'n beetje waar de discussie begon.
Hoewel die correlatie er naar mijn mening nog steeds is, is die weldegelijk anders geworden: https://www.news-medical.(...)mpared-to-Delta.aspx
[..]Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Forum Opties Forumhop: Hop naar: