SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, komt goed. Het voelt als een griepje.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:08 schreef chratnox het volgende:
[..]veel sterkte. Testament al af? Alles naar Danny?
Hoop ook dat ‘t meevalt!
Iedereen boos op 3..2...1Go hard or go home![]()
That's what she saidquote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ernst heeft al onzin lopen vertellen?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
ja 2 groene poppetjes te weinigquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ernst heeft al onzin lopen vertellen?![]()
Niet handig.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat niet per se toch?quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En ook onzin over het 2G verhaal toch.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ah nee, heb je het toch te pakken? Sterkte!quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, komt goed. Het voelt als een griepje.
Iedereen boos op 3..2...1
Ik begin weer langzaam de oude te worden, met een klein verkoudheidje nog. Alles bij elkaar een dag of 4.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
3G ja vond ik ook onhandig en onnodig al kan je met "tot 15%" nog wel wegkomen want dat is 1% ookquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En ook onzin over het 2G verhaal toch.![]()
Geen onzin, wel selectief geciteerd en een wetenschapper/arts onwaardig lopen framenquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En ook onzin over het 2G verhaal toch.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Enig idee hoe dat momenteel in Israel zit?quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker omdat het voor het hele verhaal niet zoveel had uitgemaakt, zie dit voorbeeld
[ afbeelding ]![]()
Zal wel weer een onzin verhaal worden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ernst heeft al onzin lopen vertellen?
Hij heeft het maar zwaar Kuipers.
2 fantstische dagen en hij wordt al als Hugo gezien.
Ik vraag me af of hij al spijt heeft en hoe die gesprekken achter de schermen gaan?
D66: " Nou schiet op, zorg dat 2g erdoor komt!"
Ernst: "Maar het slaat nergens op! Nienand gaat dit geloven.."
D66: "Dan goochel je maar wat met de cijfers!"
Ernst: " Ja he, TU Delft ontkracht dat volledig en ik word afgebrand overal en weggezet als leugenaar..."
D66: " Dan lul je maar een eind weg over de onzekere enge toekomst en de gereedschapskist? Je hebt dit baantje niet zomaar he, afspraak is afspraak! Ik moet verder, heb Ursula op lijn 2, kunnen we op je rekenen?"
Ernst: "Ja, mevrouw"![]()
Niet per se een leugen dus, maar echt transparant is het niet nee.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)uggereerde~b13e4636/[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat is het uitverkoren volk, daar gelden andere waarden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Enig idee hoe dat momenteel in Israel zit?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
nee, al zag ik wel ditquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Enig idee hoe dat momenteel in Israel zit?![]()
![]()
De eeuwige drang om langs elkaar heen te praten.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:50 schreef Simmertje het volgende:
Het vaccineren werkt gewoon, waarom is dat überhaupt nog een discussie?
Vaccineren werkt goed om minder heftig ziek te worden
Vaccineren werkt minder goed tegen besmettingJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
het werkt zeker maar je kan je wel afvragen of een booster voor 30 - wel nodig is en zelfs twijfelen over de 30-50 groep, die booster is dan toch teveel algemeen belang ipv persoonlijk belangquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:50 schreef Simmertje het volgende:
Het vaccineren werkt gewoon, waarom is dat überhaupt nog een discussie?![]()
Brusselquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zal wel weer een onzin verhaal worden.
Hij heeft het maar zwaar Kuipers.
2 fantstische dagen en hij wordt al als Hugo gezien.
Ik vraag me af of hij al spijt heeft en hoe die gesprekken achter de schermen gaan?
D66: " Nou schiet op, zorg dat 2g erdoor komt!"
Ernst: "Maar het slaat nergens op! Nienand gaat dit geloven.."
D66: "Dan goochel je maar wat met de cijfers!"
Ernst: " Ja he, TU Delft ontkracht dat volledig en ik word afgebrand overal en weggezet als leugenaar..."
D66: " Dan lul je maar een eind weg over de onzekere enge toekomst en de gereedschapskist? Je hebt dit baantje niet zomaar he, afspraak is afspraak! Ik moet verder, heb Ursula op lijn 2, kunnen we op je rekenen?"
Ernst: "Ja, mevrouw"
Vorig jaar eens een debat gezien waarin die Sophie in ‘t Veld kwam vertellen hoe geweldig de EU wel niet is. Meer meer meer Brussel moesten we hebben.
Sindsdien is me wel duidelijk dat Europarlementariërs de vertegenwoordiging van Brussel in Nederland zijn in plaats van andersom![]()
![]()
misschien geld daar ook wel een beetje de wet van de grote getallen, de meeste effectiviteit scoor je in de oudste groepen. Maar de lagere effectiviteit in jongere groepen kan wel net het verschil maken tussen net genoeg bedden en 50 tekort als je maar genoeg geboost hebt.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
het werkt zeker maar je kan je wel afvragen of een booster voor 30 - wel nodig is en zelfs twijfelen over de 30-50 groep, die booster is dan toch teveel algemeen belang ipv persoonlijk belangJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Daar kun je inderdaad over discussiëren en daarnaast helpt het inderdaad niet tegen besmettingen. Maar dat het vaccineren voor 65+ en risicogevallen meer dan helpt tegen ziekenhuis/IC opnames zou volgens mij geen discussie moeten zijn. Ik blijf mij echt verbazen wanneer je weer leest dat een obesitas geval uiteindelijk overlijd op de IC omdat diegene zich weigerde te vaccineren. Dan vrees ik toch echt dat deze mensen verkeerd zijn geïnformeerd.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
het werkt zeker maar je kan je wel afvragen of een booster voor 30 - wel nodig is en zelfs twijfelen over de 30-50 groep, die booster is dan toch teveel algemeen belang ipv persoonlijk belang![]()
Met dank aan facebookquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daar kun je inderdaad over discussiëren en daarnaast helpt het inderdaad niet tegen besmettingen. Maar dat het vaccineren voor 65+ en risicogevallen meer dan helpt tegen ziekenhuis/IC opnames zou volgens mij geen discussie moeten zijn. Ik blijf mij echt verbazen wanneer je weer leest dat een obesitas geval uiteindelijk overlijd op de IC omdat diegene zich weigerde te vaccineren. Dan vrees ik toch echt dat deze mensen verkeerd zijn geïnformeerd.![]()
Als je het zo stelt kan zorgcapaciteit wat uitbreiden ook nét het verschil maken tussen nodig zijn van boosters en überhaupt vaccinaties voor gezonde jongeren. En daarmee de maatschappij vrij open houden zonder maatregelenquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
misschien geld daar ook wel een beetje de wet van de grote getallen, de meeste effectiviteit scoor je in de oudste groepen. Maar de lagere effectiviteit in jongere groepen kan wel net het verschil maken tussen net genoeg bedden en 50 tekort als je maar genoeg geboost hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik denk dat je ook moet meenemen dat mensen zich ook onterecht als laag risico zien. Mannen van middelbare leeftijd met een wielrenfiets in de schuur en een redelijk bierbuikje zien zichzelf vaak zat als niet kwetsbare groep, want ze denken zo gezond te zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daar kun je inderdaad over discussiëren en daarnaast helpt het inderdaad niet tegen besmettingen. Maar dat het vaccineren voor 65+ en risicogevallen meer dan helpt tegen ziekenhuis/IC opnames zou volgens mij geen discussie moeten zijn. Ik blijf mij echt verbazen wanneer je weer leest dat een obesitas geval uiteindelijk overlijd op de IC omdat diegene zich weigerde te vaccineren. Dan vrees ik toch echt dat deze mensen verkeerd zijn geïnformeerd.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het is én én natuurlijk. De zorg heeft wel degelijk uitgebreid om pieken op te vangen, tot het afschalen van kritiek planbare zorg aan toe.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je het zo stelt kan zorgcapaciteit wat uitbreiden ook nét het verschil maken tussen nodig zijn van boosters en überhaupt vaccinaties voor gezonde jongeren. En daarmee de maatschappij vrij open houden zonder maatregelenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
ik denk dat iedere volwassene zich had moeten laten vaccineren op basis van de informatie die er was en de golven die er waren, dat de ongevaccineerden nu misschien "wegkomen" met een lichte versie van het virus is meer geluk dan wijsheid maar over de booster heb ik dan toch weer een andere mening, zekere voor de jongere mensen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook moet meenemen dat mensen zich ook onterecht als laag risico zien. Mannen van middelbare leeftijd met een wielrenfiets in de schuur en een redelijk bierbuikje zien zichzelf vaak zat als niet kwetsbare groep, want ze denken zo gezond te zijn.![]()
Auw.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook moet meenemen dat mensen zich ook onterecht als laag risico zien. Mannen van middelbare leeftijd met een wielrenfiets in de schuur en een redelijk bierbuikje zien zichzelf vaak zat als niet kwetsbare groep, want ze denken zo gezond te zijn.![]()
Maar ben wel geboosterd
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Ik voelde me ook aangesproken. Maar dan niet met wielrenfiets. Wel elektrische fietsquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:09 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Auw.![]()
Maar ben wel geboosterd
ondanks dat ik nog geen booster had was de corona-besmetting erg mild.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Aan informatievoorziening geen gebrek. Het is niet zo dat zij niet weten dat obesitas ook gevaarlijk is.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daar kun je inderdaad over discussiëren en daarnaast helpt het inderdaad niet tegen besmettingen. Maar dat het vaccineren voor 65+ en risicogevallen meer dan helpt tegen ziekenhuis/IC opnames zou volgens mij geen discussie moeten zijn. Ik blijf mij echt verbazen wanneer je weer leest dat een obesitas geval uiteindelijk overlijd op de IC omdat diegene zich weigerde te vaccineren. Dan vrees ik toch echt dat deze mensen verkeerd zijn geïnformeerd.
Zo weten zij ook dat corona voor hen wel gevaarlijk is. Mensen doen gewoon wat ze zelf willen, ondanks informatie, ondanks meningen, ondanks de gewenste norm.Go hard or go home![]()
Afschalen van kritiek planbare zorg zie ik niet als uitbreiden van zorgquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is én én natuurlijk. De zorg heeft wel degelijk uitgebreid om pieken op te vangen, tot het afschalen van kritiek planbare zorg aan toe.
Er is wel wat uitgebreid hoor, klopt, maar substantieel is het niet te noemen
Alles valt en staat met proportioneel zijnOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
het is dat ze dat programma naar voren hebben geschoven anders had ik waarschijnlijk ook tot het najaar gewacht, ik meen dat ik in eerste instantie in april aan de beurt was.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:09 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Auw.![]()
Maar ben wel geboosterd![]()
Dat was het natuurlijk ook voor het grootste deel van de mensen toen er überhaupt nog geen vaccins waren.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
ondanks dat ik nog geen booster had was de corona-besmetting erg mild.![]()
Of nog sterkere cognities of verslavingen of andere zaken die toch tot risicovollere besluiten of gedrag doen aanzettenquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:11 schreef Noek het volgende:
[..]
Aan informatievoorziening geen gebrek. Het is niet zo dat zij niet weten dat obesitas ook gevaarlijk is.
Zo weten zij ook dat corona voor hen wel gevaarlijk is. Mensen doen gewoon wat ze zelf willen, ondanks informatie, ondanks meningen, ondanks de gewenste norm.
"Ja ik ken het niet en vind het eng, dus ik wacht het wel af". Van alles al gehoord als redenen
En ineens lig je op je buik in het Maasstad ziekenhuis
Mensen zijn gewoon de slimste en tevens achterlijkste diersoort die er is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat hangt er wel vanaf hoe je mild zou omschrijven. Met de alpha en delta variant was het denk ik wel zwaarder dan met omicron.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat was het natuurlijk ook voor het grootste deel van de mensen toen er überhaupt nog geen vaccins waren.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Wie is hier inderdaad nu een complete wappie?quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En mensen het maar niet geloven dat wanneer je anderhalf jaar geleden zei dat als vrijheden worden opgeschoven een dictatuur vervaarlijk op de loer ligt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Zeker, dat klopt.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat hangt er wel vanaf hoe je mild zou omschrijven. Met de alpha en delta variant was het denk ik wel zwaarder dan met omicron.
Maar blijft dat ook in de eerste golfen het grootste deel van de mensen niet meer klachten had dan een verkoudheid, of 1 of meer van de andere bekende klachten. Wat hoesten, etc.![]()
Je hebt dan natuurlijk ook alle recht om risico's te nemen. Dat is wel het mooiste van mens zijn en een voordeel tegenover een varken. Het is de mens zelf die dan weer moeite heeft als anderen een andere norm aanhouden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Of nog sterkere cognities of verslavingen of andere zaken die toch tot risicovollere besluiten of gedrag doen aanzetten
"Ja ik ken het niet en vind het eng, dus ik wacht het wel af". Van alles al gehoord als redenen
En ineens lig je op je buik in het Maasstad ziekenhuis
Mensen zijn gewoon de slimste en tevens achterlijkste diersoort die er is
Mensen vinden het prettig om te zien als mensen hetzelfde gedrag vertonen of juist hetzelfde zijn.
Het leeft een stuk makkelijker als je mensen gewoon kunt accepteren zoals ze zijn.
Ook al is het op hun buik op de IC. You do you.
Het heeft iig niks te maken met informatievoorziening of Facebook.Go hard or go home![]()
dictatuur op de loer? Ik weet niet of dat wappie is maar overdreven is het welquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie is hier inderdaad nu een complete wappie?![]()
ben ik ten dele met je eens maar we zijn niet alleen op de wereld dus aanpassing is wel vereist, je gaat toch ook niet links rijden omdat je je daar beter bij voelt?quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Je hebt dan natuurlijk ook alle recht om risico's te nemen. Dat is wel het mooiste van mens zijn en een voordeel tegenover een varken. Het is de mens zelf die dan weer moeite heeft als anderen een andere norm aanhouden.
Mensen vinden het prettig om te zien als mensen hetzelfde gedrag vertonen of juist hetzelfde zijn.
Het leeft een stuk makkelijker als je mensen gewoon kunt accepteren zoals ze zijn.
Het heeft iig niks te maken met informatievoorziening of Facebook.![]()
facebook is natuurlijk een perfect middel om mensen te vinden die zich hetzelfde gedragen als jijzelf.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Je hebt dan natuurlijk ook alle recht om risico's te nemen. Dat is wel het mooiste van mens zijn en een voordeel tegenover een varken. Het is de mens zelf die dan weer moeite heeft als anderen een andere norm aanhouden.
Het heeft iig niks te maken met informatievoorziening of Facebook.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
En wil je iets minder misnoegend zijn over varkens? Het zijn lieve, zinnige, intelligente dieren die verrekte goed smakenquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Het heeft iig niks te maken met informatievoorziening of Facebook.![]()
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Deels met je eensquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Het heeft iig niks te maken met informatievoorziening of Facebook.
Ik denk ook dat als je inmiddels niet hebt meegekregen dat vaccinaties grwoon echt echt de beste weg zijn, er toch iets aan jezelf mankeert wat niet verholpen kan worden of dat je idd gewoon een andere keuze maakt waardoor je jezelf in de problemen brengt. Wat mag
Informatievoorziening voor de zwakkeren in het land, in de zin van niet gezondheidsvaardig, niet kunnen lezen, laag intelligent etc, dat had veel eerder op niveau aangeboden moeten worden. Dat had veel ellende voor die mensen en druk op de zorg gescheeld.
Nu echter is ook dat in volle gang, en mja... Als je dan nu geen vaccinaties neemt, dan is het gewoon een keuzeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
1G kan niet!!, je hebt omikron stealth, BA-2 variant en die wordt door geen enkele test gepakt, geen PCR, zelftest of antigeen.![]()
Benieuwd als straks de pandemie voorbij is en alle regels gewoon weer afgeschaft zijn wat men dan gaat roepen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
dictatuur op de loer? Ik weet niet of dat wappie is maar overdreven is het wel
Ik denk dat de wappies dan gaan roepen dat het allemaal door hun protesten komt dat het WEF ons nu niet met een joystick kan besturen.![]()
Gaat zeker over het nachtleven?quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:27 schreef THEFXR het volgende:
1G kan niet!!, je hebt omikron stealth, BA-2 variant en die wordt door geen enkele test gepakt, geen PCR, zelftest of antigeen.
Het mooie van die BA.2 variant is dan in ieder geval wel dat je gewoon uit kunt gaan mocht het doorgaan. Dan maar iedereen achteraf besmet maar heb je wel een prima nacht gehad![]()
![]()
Nee, natuurlijk niet. Grensoverschrijdend gedrag kan ook gewoon niet.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ben ik ten dele met je eens maar we zijn niet alleen op de wereld dus aanpassing is wel vereist, je gaat toch ook niet links rijden omdat je je daar beter bij voelt?
Maar dat mensen keuzes maken die niet goed voor hen zijn, die vrijheid heb je gewoon.
Nu is dit wel lastig natuurlijk ivm de belasting op de zorg maar mensen maken al eeuwen ongezonde keuzes terwijl ze weten dat die niet goed zijn voor ze. Je kunt dat niet wijten aan gebrek aan informatie.
Een butt lift laten doen in Turkije is misschien ook niet heel handig maar die keuze heb je wel.Go hard or go home![]()
Het wordt pas interessant als Schwab het hoekje om gaat, want dan krijg je de complotmolen wie het stokje overneemt…quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Benieuwd als straks de pandemie voorbij is en alle regels gewoon weer afgeschaft zijn wat men dan gaat roepen.
Ik denk dat de wappies dan gaan roepen dat het allemaal door hun protesten komt dat het WEF ons nu niet met een joystick kan besturen.![]()
Wel meer, nog niet genoeg voor aanpassingen aan modelquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Over een gebrek aan informatie gesproken, weet het RIVM intussen al meer over Omikron?
Gr gr JaccoOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je kan informeren totdat je een ons weegt. Maar een deel heeft zoveel wantrouwen richting de overheid dat ze expres niet doen wat de overheid zegt. Dan heb je een deel die zichzelf zo geweldig vindt en een imago wil ophouden dat ze boven de normale mensen verheven zijn dat ze geen vaccin nodig hebben. Type (zogenaamde) stoere man van 50 +zeg maar. Je kan ze zo uittekenen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Deels met je eens
Ik denk ook dat als je inmiddels niet hebt meegekregen dat vaccinaties grwoon echt echt de beste weg zijn, er toch iets aan jezelf mankeert wat niet verholpen kan worden of dat je idd gewoon een andere keuze maakt waardoor je jezelf in de problemen brengt. Wat mag
Informatievoorziening voor de zwakkeren in het land, in de zin van niet gezondheidsvaardig, niet kunnen lezen, laag intelligent etc, dat had veel eerder op niveau aangeboden moeten worden. Dat had veel ellende voor die mensen en druk op de zorg gescheeld.
Nu echter is ook dat in volle gang, en mja... Als je dan nu geen vaccinaties neemt, dan is het gewoon een keuze![]()
Is allemaal waar jaquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Je kan informeren totdat je een ons weegt. Maar een deel heeft zoveel wantrouwen richting de overheid dat ze expres niet doen wat de overheid zegt. Dan heb je een deel die zichzelf zo geweldig vindt en een imago wil ophouden dat ze boven de normale mensen verheven zijn dat ze geen vaccin nodig hebben. Type (zogenaamde) stoere man van 50 +zeg maar. Je kan ze zo uittekenen.
Maar als je echt vindt als overheid dat mensen die keuzevrijheid niet moeten hebben, moet je ze die ook niet geven
Niet de ruimte bieden en als mensen er gebruik van maken aangeven dat het onwenselijk is en dan andere zaken maar gaan inperkenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
We varen in de mist. Over 2 weken weten we meer.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Over een gebrek aan informatie gesproken, weet het RIVM intussen al meer over Omikron?![]()
Ik hoor mijn buurvrouw nog begin 2020 zeggen 'och, een pandemisch virus. Wij hebben de tweede wereldoorlog meegemaakt en zijn wel wat gewend'
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Is het gek om te denken dat zelfisolatie met milde symptomen niet meer nodig is? Wetende dat:
-iedereen toch in contact komt met omicron
-de zorg niet overbelast raakt in korte tijd![]()
Vaccineren is natuurlijk meer een middel geweest om de ziekenhuiscurve te dempen dan als volledige uitweg van de pandemie (zoals de Omikron variant nu wel lijkt te zijn).quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:50 schreef Simmertje het volgende:
Het vaccineren werkt gewoon, waarom is dat überhaupt nog een discussie?
Het nut van het CTB of 2G vervalt dus eigenlijk wanneer de pandemie endemisch is. Dan kan je nog kijken of het aantal besmettingen er wel door afneemt wat een soort bijdoel is, maar dat lijkt dus met de Omikron variant nauwelijks nog het geval te zijn (omdat de vaccins niet meer echt bescherming bieden tegen transmissie). De vraag is dan of het niet vooral schijnveiligheid geeft.Makkelijk eerste![]()
Over dat laatste punt zullen bepaalde mensen het vast niet met je eens zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:43 schreef Stridone het volgende:
Is het gek om te denken dat zelfisolatie met milde symptomen niet meer nodig is? Wetende dat:
-de zorg niet overbelast raakt in korte tijd
Je eerste punt is wel valide denk ik ja.![]()
Logischerwijs: primaquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:43 schreef Stridone het volgende:
Politiek verantwoordelijkswise: te spannende stap
Ik moet zeggen dat ik allebei mijn dochter gisteren even heb weerhouden van spelen met positief getest buurjongetje omdat ikzelf komende week echt niet positief wil zijn ivm reizen.
Verder, och, we zien het welOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dus wat dan? Een vaccinatieplicht ofzo? Hoe zie je dat voor je?quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Is allemaal waar ja
Maar als je echt vindt als overheid dat mensen die keuzevrijheid niet moeten hebben, moet je ze die ook niet geven
Niet de ruimte bieden en als mensen er gebruik van maken aangeven dat het onwenselijk is en dan andere zaken maar gaan inperken![]()
Het is niet gek om dat te bedenken, maar het is niet verstandig om het geheel te lopen versnellen, alle maatregelen zijn nu bedacht om de verspreiding te vertragen zodat er meer dagen zijn om het aantal opnames over te verspreiden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:43 schreef Stridone het volgende:
Verder zijn dit hooguit, redelijk goede, vermoedens, geen voldongen feiten.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Haha ja. Ik weet nog in het begin, dat stuk van die meiden in het AD. Waarvan een van 16 die haar galajurk die ze voor de diploma-uitreiking van de mavo had gekocht, dus niet aan kon. Persoonlijk drama dit dat, logisch op die leeftijd.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:41 schreef Molo het volgende:
Ik hoor mijn buurvrouw nog begin 2020 zeggen 'och, een pandemisch virus. Wij hebben de tweede wereldoorlog meegemaakt en zijn wel wat gewend'
Toen kwamen er ook allemaal van die “de jeugd is niks meer gewend”-reacties met als klap op de vuurpijl een vent van 85 die begon over “ja maar de oorlog, dat was pas erg”.
Het totale gebrek aan inlevingsvermogen van sommige mensen daar ben ik echt wel van geschrokken. Beschaving is een dun laagje vernis.![]()
Ik denk dat qua geestelijke impact deze periode wel in de buurt kan komen van de bezettingsjaren. Ondanks dat het appels met peren vergelijken is.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Haha ja. Ik weet nog in het begin, dat stuk van die meiden in het AD. Waarvan een van 16 die haar galajurk die ze voor de diploma-uitreiking van de mavo had gekocht, dus niet aan kon. Persoonlijk drama dit dat, logisch op die leeftijd.
Toen kwamen er ook allemaal van die “de jeugd is niks meer gewend”-reacties met als klap op de vuurpijl een vent van 85 die begon over “ja maar de oorlog, dat was pas erg”.
Het totale gebrek aan inlevingsvermogen van sommige mensen daar ben ik echt wel van geschrokken. Beschaving is een dun laagje vernis.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Hoe zouden jullie er individueel mee omgaan? Ik zie steeds minder meerwaarde in testen en isoleren als ik bijvoorbeeld een beetje keelpijn heb.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Logischerwijs: prima
Politiek verantwoordelijkswise: te spannende stap![]()
Zou het? Ik bedoel, ik heb gelukkig geen oorlog meegemaakt dus ik kan daar - wederom gelukkig - niet uit ervaring over oordelen....quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat qua geestelijke impact deze periode wel in de buurt kan komen van de bezettingsjaren. Ondanks dat het appels met peren vergelijken is.
Maar ik heb deze hele corona pandemie persoonlijk geen enkele keer voor mijn leven gevreesd.
Nu kan ik me zo voorstellen dat ik dat bij een oorlog/bezetting ws wel had gedaan![]()
![]()
We zitten al bijna een maand in de omicrongolf. Lijkt me dat de opnamecijfers niet meer ineens zullen exploderen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is niet gek om dat te bedenken, maar het is niet verstandig om het geheel te lopen versnellen, alle maatregelen zijn nu bedacht om de verspreiding te vertragen zodat er meer dagen zijn om het aantal opnames over te verspreiden.
Verder zijn dit hooguit, redelijk goede, vermoedens, geen voldongen feiten.![]()
Vanmorgen bij testlocatie Zestienhoven tikte de beste jongen net mijn gehemelte aan, en hij ging net m’n neus in. Ben benieuwd.![]()
Dat had ik elke keer als mensen het over dor hout hadden als 80+ers kwamen te overlijden door corona.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Haha ja. Ik weet nog in het begin, dat stuk van die meiden in het AD. Waarvan een van 16 die haar galajurk die ze voor de diploma-uitreiking van de mavo had gekocht, dus niet aan kon. Persoonlijk drama dit dat, logisch op die leeftijd.
Het totale gebrek aan inlevingsvermogen van sommige mensen daar ben ik echt wel van geschrokken. Beschaving is een dun laagje vernis.![]()
Ik denk dat je jezelf even moet na laten kijken als je dit serieus denktquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat qua geestelijke impact deze periode wel in de buurt kan komen van de bezettingsjaren. Ondanks dat het appels met peren vergelijken is..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Forum Opties Forumhop: Hop naar: