abonnement Unibet Coolblue
pi_203373505
We vonden dit altijd lariekoek, maar na 5 keer overboden te zijn gaan we het toch maar proberen.
Dit is wat ik tot nu toe heb, wat missen jullie of wat kan er uit? (namen en bod vervangen door streepje)

Beste meneer van - en mevrouw -,

Met deze brief willen wij graag onze interesse in uw woning kenbaar maken. Wij zijn - en -, een jong stel dat al een tijdje op zoek is naar een woning in het door ons geliefde -.

We zijn nu een aantal maanden op zoek naar een woning, en waren erg blij toen we uw huis op internet zagen staan. Het huis voldoet aan al onze wensen! Vooral de locatie, - is bij ons erg geliefd, omdat - hier is opgegroeid.
Naast de locatie van het huis werden we ook erg enthousiast van de ruime bovenverdieping met 5 kamers. Ook de inbouwkasten en tuinkamer zijn een groot pluspunt aan het huis. En natuurlijk mag de zonnige tuin met garage niet ontbreken in dit lijstje.

We willen u graag op de hoogte stellen van het bod dat we ook bij makelaar - gaan doen. We brengen graag een bod uit van - op uw huis aan de - te -
- Dit bod is met voorbehoud van financiering. Doordat we veel gewerkt en gespaard hebben verwachten we geen probleem met het aanvragen van de hypotheek.
- We kunnen op korte termijn tekenen.
- De overdrachtsdatum maakt ons niet uit. Voor ons is elke datum goed.
- We behoeven geen bouwkundige keuring.

Wij hopen dat we middels deze brief een kans maken op uw huis. We zouden het fantastisch fijn vinden om op deze plek ons leven samen voort te zetten.
Bedankt voor het lezen en succes met de verkoop!

Met vriendelijke groeten,
- en -

[ Bericht 1% gewijzigd door krisje111 op 26-01-2022 14:39:11 ]
pi_203373512
Ik heb serieus zo'n brief twee weken gekregen, ik kan daar even een foto van maken voor je? Wel per dm of pm alleen.
pi_203373523
Wacht sorry, jij stuurt dit al naar verkopende partijen. Ik verkoop niks, maar had een algemene brief in de bus. De hele buurt trouwens hier.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 14:23:07 #4
74056 crew  ToT
pi_203373525
Bouwkundige keuring zou ik sowieso wel doen. Ik heb ook zo'n brief geschreven, maar toen ik 'm wilde afleveren bleek de eigenaar thuis te zijn en we gingen met elkaar in gesprek.
Hij ging akkoord met mijn voorwaarden, zolang ik maar wel van een bouwtechnische keuring zou af zien! :') Ehhh......
pi_203373534
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:22 schreef Sfancta het volgende:
Wacht sorry, jij stuurt dit al naar verkopende partijen. Ik verkoop niks, maar had een algemene brief in de bus. De hele buurt trouwens hier.
Hier heb ik ook wel interesse in, mocht deze koop niet door gaan willen we dat misschien gaan proberen!
pi_203373576
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:24 schreef krisje111 het volgende:

[..]
Hier heb ik ook wel interesse in, mocht deze koop niet door gaan willen we dat misschien gaan proberen!
Ik heb je een dm gestuurd
pi_203373631
Ik zou persoonlijk dat "wauw"en "heerlijk" eruit laten. Ik zou daar persoonlijk niet op happen, eerder op cringen. En in deze tijd, voor jou zijn er 100 andere kopers.
pi_203373759
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:32 schreef Sfancta het volgende:
Ik zou persoonlijk dat "wauw"en "heerlijk" eruit laten. Ik zou daar persoonlijk niet op happen, eerder op cringen. En in deze tijd, voor jou zijn er 100 andere kopers.
Aangepast, thanks!
  woensdag 26 januari 2022 @ 14:44:12 #9
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_203373806
Ik zou persoonlijk alleen met de makelaar zaken doen, en geen gesprek of contact met kopers. En als ik zou verkopen zou ik zoals de markt nu is geen voorwaarden accepteren. Heb hier in mijn omgeving hele nare dingen van gezien. Financiering niet rond en dan opnieuw in de verkoop en dan is iedere koper die eerst belangstell8ng had ineens heel argwanend en werd er meteen door iedereen lager geboden
pi_203374116
Laat iemand zijn interesse al niet zien door een (hoger) bod uit te brengen?
pi_203374198
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:03 schreef Pap89 het volgende:
Laat iemand zijn interesse al niet zien door een (hoger) bod uit te brengen?
Jawel, en we brengen ook een mooi bod uit. Maar het kan zijn dat de twee hoogste biedingen erg dicht bij elkaar liggen, en dan kan dit de doorslaggevende factor zijn. :)
pi_203374275
Wij hebben zo'n brief opgesteld en onze aanpak was heel anders. De makelaar was er om het bod over te brengen en andere formele zaken. Wij hebben gewoon een persoonlijke brief geschreven en een foto van ons gezin erbij gedaan.

Ik snap niet zo goed waarom je er zo'n formele brief van maakt met overbodige observaties. Wat is de toegevoegde waarde daarvan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 26 januari 2022 @ 15:26:05 #13
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203374491
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:13 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben zo'n brief opgesteld en onze aanpak was heel anders. De makelaar was er om het bod over te brengen en andere formele zaken. Wij hebben gewoon een persoonlijke brief geschreven en een foto van ons gezin erbij gedaan.

Ik snap niet zo goed waarom je er zo'n formele brief van maakt met overbodige observaties. Wat is de toegevoegde waarde daarvan?
Ja dit, als je dan zo'n brief doet, maak het persoonlijk.
Sommige verkopers zijn inderdaad gevoelig voor het gevoel bij een bieder.
Nu is er een opsomming van de pluspunten van het huis, dat zien ze zelf ook wel.

Vertel bijvoorbeeld hoe je jezelf al een boekje ziet lezen in de tuinkamer tijdens een mooie voorjaarsdag of hoe je al helemaal voor je ziet dat je kinderen op zullen groeien in het huis.
Weet ik het wat, maar iets wat het gevoel dus meer aanspreekt, want dat is waar die brief om draait.
pi_203374522
Uiteindelijk zou ik toch gewoon kiezen voor het hoogste bod. Mits dat is zonder gekkigheid in de zin van rare voorbehouden of een vervelende overdrachtsdatum.

Wat boeit mij het of iemand er in de buurt is opgegroeid.... Wil gewoon zoveel mogelijk vangen als ik een huis verkoop.
pi_203374561
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:26 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja dit, als je dan zo'n brief doet, maak het persoonlijk.
Sommige verkopers zijn inderdaad gevoelig voor het gevoel bij een bieder.
Nu is er een opsomming van de pluspunten van het huis, dat zien ze zelf ook wel.

Vertel bijvoorbeeld hoe je jezelf al een boekje ziet lezen in de tuinkamer tijdens een mooie voorjaarsdag of hoe je al helemaal voor je ziet dat je kinderen op zullen groeien in het huis.
Weet ik het wat, maar iets wat het gevoel dus meer aanspreekt, want dat is waar die brief om draait.
Onze situatie was wel wat anders. Wij hebben de brief geschreven omdat de makelaar ons tipte om het te doen. Die kende de verkoopmakelaar goed en we vertrouwden haar inschatting. Bovendien zat er bij de verkooptekst ook een persoonlijk verhaal van de verkopers, die hun ouderlijk huis namens hun vader verkochten.

Ik heb ook in de positie van verkoper gezeten en kan vertellen dat uiteindelijk het hoogste bod en de gunstigste voorwaarden het belangrijkst waren, maar ik zou een persoonlijk verhaal wel mee hebben laten wegen bij min of meer vergelijkbare biedingen. Ik gunde het m'n oude buren om leuke, nieuwe buren te krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203374583
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:28 schreef Halcon het volgende:
Uiteindelijk zou ik toch gewoon kiezen voor het hoogste bod. Mits dat is zonder gekkigheid in de zin van rare voorbehouden of een vervelende overdrachtsdatum.

Wat boeit mij het of iemand er in de buurt is opgegroeid.... Wil gewoon zoveel mogelijk vangen als ik een huis verkoop.
Dit ...fuck jou met je kut brief :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_203374585
Een collega van mij kreeg een keer een hele doos met cadeautjes en een leuke brief over het gezin en alles. Bijna een smeekbede. Het huis werd gewoon verkocht aan de hoogste bieder en dat waren niet die mensen.
Edensnator over 'n out
pi_203374594
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:32 schreef Geerd het volgende:

[..]
Dit ...fuck jou met je kut brief :')
Bedankt voor je input.
pi_203374603
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:32 schreef Geerd het volgende:

[..]
Dit ...fuck jou met kut brief :')
Niet iedereen denkt er zo over en je hoopt natuurlijk net die verkoper te treffen voor wie het sentimentele ook telt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203374605
Kreeg paar maand terug een brief dat ze mijn huis wouden opkopen, en kon hem daarna terug huren :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 26 januari 2022 @ 15:34:12 #21
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203374616
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:28 schreef Halcon het volgende:
Uiteindelijk zou ik toch gewoon kiezen voor het hoogste bod. Mits dat is zonder gekkigheid in de zin van rare voorbehouden of een vervelende overdrachtsdatum.

Wat boeit mij het of iemand er in de buurt is opgegroeid.... Wil gewoon zoveel mogelijk vangen als ik een huis verkoop.
Dat zullen de meeste mensen doen, dus die brief is een kleine kans dat het werkt.
Maar je hoort toch hier en daar wel verkopers die het op prijs stellen te weten wie er komt te wonen.

Ik zou zelf ook het hoogste bod kiezen.
pi_203374654
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:32 schreef krisje111 het volgende:

[..]
Bedankt voor je input.
Je kunt wel zeggen dat je altijd ¤2500 meer biedt dan het hoogste bod. Het is tegen de regels maar wellicht dat de makelaar stiekem meewerkt. Want de verkopers zijn natuurlijk niet verplicht om aan de hoogste bieder te verkopen. Onderhands is er altijd wat te regelen.
Edensnator over 'n out
pi_203374657
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:28 schreef Halcon het volgende:
Uiteindelijk zou ik toch gewoon kiezen voor het hoogste bod. Mits dat is zonder gekkigheid in de zin van rare voorbehouden of een vervelende overdrachtsdatum.

Wat boeit mij het of iemand er in de buurt is opgegroeid.... Wil gewoon zoveel mogelijk vangen als ik een huis verkoop.
precies, TS moet gewoon meer bieden

Deze vlieger gaat alleen op als je de mensen daadwerkelijk kent
pi_203374676
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:34 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat zullen de meeste mensen doen, dus die brief is een kleine kans dat het werkt.
Maar je hoort toch hier en daar wel verkopers die het op prijs stellen te weten wie er komt te wonen.

Ik zou zelf ook het hoogste bod kiezen.
Mja, ze kunnen die mensen daarna toch ook even de hand schudden en 'n babbeltje maken?

Een keer wel gehad. Had geboden op 'n huis om te verhuren. Was de hoogste bieder en geboden zonder voorbehoud. Was toen niet eens het huis wezen bezichtigen en daar hikten die (oude) mensen tegenaan. Uiteindelijk maar even koffie gaan drinken, daarna bod geaccepteerd.
pi_203374709
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:34 schreef gcjoel het volgende:

Ik zou zelf ook het hoogste bod kiezen.
Je kunt bijvoorbeeld de volgende situatie hebben:

- Bod van 500k, investeerder, financiering al geregeld.
- Bod van 500k, jong gezin, financiering moet nog bij de bank worden geregeld maar de makelaar die een goede naam heeft garandeert dat alles tevoren is gecontroleerd. Uit een persoonlijke brief blijkt dat het leuke mensen zijn die in de buurt passen en dat ze het huis heel graag willen.
- Bod van 505k, jong gezin, twijfelt enigszins omdat ze de wijk niet goed kennen en de financiering moet nog bij de bank worden geregeld.

Ik zou waarschijnlijk op het tweede bod ingaan, wat op papier het slechtste bod is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203374718
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:28 schreef Halcon het volgende:
Uiteindelijk zou ik toch gewoon kiezen voor het hoogste bod. Mits dat is zonder gekkigheid in de zin van rare voorbehouden of een vervelende overdrachtsdatum.

Wat boeit mij het of iemand er in de buurt is opgegroeid.... Wil gewoon zoveel mogelijk vangen als ik een huis verkoop.
Ik persoonlijk zou zelfs eerder verkopen aan diegene zonder brief.
pi_203374737
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:40 schreef Pap89 het volgende:

[..]
Ik persoonlijk zou zelfs eerder verkopen aan diegene zonder brief.
Ik verkoop aan de hoogste bieder. Maar bij precies gelijke boden, zou ik zelfs in staat zijn inderdaad om het niet te gunnen aan degene die een of andere zielige jankbrief heeft geschreven.

Heb dan liever een brief / contact van iemand die interesse heeft en bij een evt "net niet het hoogste bod" het onderhands af wil kaarten.

Daar heb je meer aan dan aan onzin dat iemand er in de buurt is opgegroeid, dat 'ie altijd met z'n opa wandelde in het parkje er tegenover en dat het vlakbij de bosjes ligt waar z'n overleden hond altijd z'n behoefte deed.
pi_203374738
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je kunt bijvoorbeeld de volgende situatie hebben:

- Bod van 500k, investeerder, financiering al geregeld.
- Bod van 500k, jong gezin, financiering moet nog bij de bank worden geregeld maar de makelaar die een goede naam heeft garandeert dat alles tevoren is gecontroleerd. Uit een persoonlijke brief blijkt dat het leuke mensen zijn die in de buurt passen en dat ze het huis heel graag willen.
- Bod van 505k, jong gezin, twijfelt enigszins omdat ze de wijk niet goed kennen en de financiering moet nog bij de bank worden geregeld.

Ik zou waarschijnlijk op het tweede bod ingaan, wat op papier het slechtste bod is.
En ¤510k investeerder?
Edensnator over 'n out
pi_203374756
Een brief wel, maar zeker niet die brief. Bod en voorwaarden hoor ik als verkoper graag via de makelaar, daar hoef je mij echt geen brief voor te sturen. En al zeker geen brief die thuis afgeleverd wordt, je doet het maar via de makelaar.
Ik denk dat er best verkopers gevoelig kunnen zijn voor een persoonlijk verhaaltje, maar dan zou ik alleen via de makelaar laten weten dat het zo leuk zou zijn om weer in het buurtje waar je bent opgegroeid te komen wonen en dat een beetje uitgebreid vertellen.
pi_203374773
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je kunt bijvoorbeeld de volgende situatie hebben:

- Bod van 500k, investeerder, financiering al geregeld.
- Bod van 500k, jong gezin, financiering moet nog bij de bank worden geregeld maar de makelaar die een goede naam heeft garandeert dat alles tevoren is gecontroleerd. Uit een persoonlijke brief blijkt dat het leuke mensen zijn die in de buurt passen en dat ze het huis heel graag willen.
- Bod van 505k, jong gezin, twijfelt enigszins omdat ze de wijk niet goed kennen en de financiering moet nog bij de bank worden geregeld.

Ik zou waarschijnlijk op het tweede bod ingaan, wat op papier het slechtste bod is.
Bod 1 en 2 zijn toch gewoon gelijk :? Beiden bieden 500k en willen snel zaken doen. Komt die financiering van bod 2 niet rond, dan zal die investeerder ook nog wel interesse hebben.

Bod 3 is geen bod, want die mensen twijfelen. Een bod doe je als je het zeker weet. Voorbehoud van financiering kan, maar voorbehoud van of je er wel wil wonen in die wijk, dat is natuurlijk onzin.
pi_203374778
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:41 schreef Edensnator het volgende:

[..]
En ¤510k investeerder?
Misschien een tegenbod doen aan het leuke gezin? Volgens mij staat het je als verkoper vrij om na biedingen te bepalen met welke partij je verder wilt onderhandelen, of herinner ik me dat verkeerd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203374786
Bij mijn vorige woning kreeg ik ze, ik vond het eng en vervelend. Die mensen heb ik nooit laten komen.
pi_203374811
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik verkoop aan de hoogste bieder. Maar bij precies gelijke boden, zou ik zelfs in staat zijn inderdaad om het niet te gunnen aan degene die een of andere zielige jankbrief heeft geschreven.
Ja snap het ook niet zo, schijnbaar heeft het bij sommige verkopers.

Of iemand een heel verhaal verteld over hoe geweldig het huis/keuken/inrichting/tuin is maar 5k minder bied dan iemand die het met de grond gelijk maakt, gaat het echt wel naar diegene die het meeste bied.

Waar wij het huis van kochten 8jaar geleden trok het ook slecht dat wij een leverbruine muur blauw hadden geverfd en de tuin opnieuw hadden laten doen. (Leuk zo’n dorp) 😂
pi_203374816
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
Bod 1 en 2 zijn toch gewoon gelijk :? Beiden bieden 500k en willen snel zaken doen. Komt die financiering van bod 2 niet rond, dan zal die investeerder ook nog wel interesse hebben.
Wel versus geen voorbehoud vind ik geen gelijke situatie. Voor je door het proces van financiering regelen heen bent, ben je weken verder. En je weet niet of de ander dan nog interesse heeft.

quote:
Bod 3 is geen bod, want die mensen twijfelen. Een bod doe je als je het zeker weet. Voorbehoud van financiering kan, maar voorbehoud van of je er wel wil wonen in die wijk, dat is natuurlijk onzin.
Wij hebben indertijd zo'n bod gehad. Mensen moeten in deze markt snel beslissen of ze een bod uitbrengen omdat ze anders hun kans mislopen en je weet niet hoe ze er dan na een paar nachtjes slapen over denken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203374818
Ik heb niet je hele brief geschreven dus wellicht klopt het volgende niet. Overleg met je hypotheekadviseur want als jullie niet op de maximale hypotheekhoogte gaan zitten, kan het best zijn dat je dat "onder voorbehoud van financiering" kan schrappen. Leg het voor aan je adviseur, wellicht geeft hij/zij aan dat bij bedrag hij/zij geen vijf financiers gebonden gaat krijgen die julie bij dat bedrag een hypotheek weigert. Dus dan doe je een bod met "ovbvf" maar dat is een wassen neus. Dan schiet je jezelf in de voet.

Daarnaast. Neem een goede aankoopmakelaar. Het verdient zich terug, makkelijk. Echt waar. Die kijken naar de staat van de woning, zwakke plekken, contracten, omgeving, andere woningen, reeds verkochte woningen etc. Zaken die je zelf echt niet kunt en als je een paar ton kan neerleggen dan doet die 2.500 al heel wat minder pijn. En NVM makelaars mogen niet met meerdere partijen tegelijk onderhand een, nou, met een aankoopmakelaar kunnen ineens deuren opengaan.....

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 15:49:55 ]
pi_203374819
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Misschien een tegenbod doen aan het leuke gezin? Volgens mij staat het je als verkoper vrij om na biedingen te bepalen met welke partij je verder wilt onderhandelen, of herinner ik me dat verkeerd?
Als je hebt gevraagd om een finaal bod, dan is dat niet heel erg netjes. Dan moet je vragen om een openingsbod. Maar goed, dan krijg je ook lagere biedingen uiteraard.

Meeste mensen kiezen voor een finaal bod. Zit er dan niks tussen, dan kun je altijd nog zien. Al hoef je daar in deze markt niet heel bang voor te zijn als het gaat om 'n ietwat courante woning.
pi_203374826
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Misschien een tegenbod doen aan het leuke gezin? Volgens mij staat het je als verkoper vrij om na biedingen te bepalen met welke partij je verder wilt onderhandelen, of herinner ik me dat verkeerd?
Nee, dat mag niet. Na de deadline moet je beslissen. Je mag niet mensen tegen elkaar uitspelen.
Edensnator over 'n out
pi_203374850
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wel versus geen voorbehoud vind ik geen gelijke situatie. Voor je door het proces van financiering regelen heen bent, ben je weken verder. En je weet niet of de ander dan nog interesse heeft.
[..]
Wij hebben indertijd zo'n bod gehad. Mensen moeten snel beslissen of ze een bod uitbrengen omdat ze anders hun kans mislopen en je weet niet hoe ze er dan na een paar nachtjes slapen over denken.
Een betrouwbare makelaar zegt dat de financiering wel rond komt. In elk geval, de bank heeft het al gecontroleerd. Dan is het zo goed als zeker. Dan vind ik bod 1 en bod 2 gelijk.

Als je een overdrachtsdatum afspreekt, is die vaak sowieso niet overmorgen. Ligt vaak 'n maandje verder.

Dat een bank het al gecontroleerd heeft en het blijkbaar ok is, vind ik wat anders dan dat ze nog niks hebben aangevraagd, meneer en mevrouw allebei een 0-uren contract hebben en her en der wat kredietjes hebben lopen.
pi_203374863
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:46 schreef Pap89 het volgende:

[..]
Ja snap het ook niet zo, schijnbaar heeft het bij sommige verkopers.

Of iemand een heel verhaal verteld over hoe geweldig het huis/keuken/inrichting/tuin is maar 5k minder bied dan iemand die het met de grond gelijk maakt, gaat het echt wel naar diegene die het meeste bied.

Waar wij het huis van kochten 8jaar geleden trok het ook slecht dat wij een leverbruine muur blauw hadden geverfd en de tuin opnieuw hadden laten doen. (Leuk zo’n dorp) 😂
Inderdaad. Hoe geweldig iemand het huis vindt, dat moet diegene maar laten blijken via z'n bod.
  woensdag 26 januari 2022 @ 15:53:24 #40
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203374888
Als ik dit als verkoper krijg:

Alleen als er ook 10.000 eur in die envelop zit maakt het uit :')

Een veer in me reet omdat de makelaar het leuk op funda heeft gezet is meh. En die brief is gewoon een bod waar ik moeite voor moet doen om te lezen, ik wacht wel wat de makelaar voor me opsomt hoor

Je zal gewoon meer moeten overbieden, of, in een ander segment zoeken.
Dum de dum
pi_203374909
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:41 schreef Edensnator het volgende:

[..]
En ¤510k investeerder?
Ja, dat zou wel een eerlijkere vergelijking zijn om te zien hoeveel zo'n brief waard is.

Of maak er desnoods 520k van.

1. Investeerder biedt 520k. Wil direct afnemen.
2. Jong stelletje stuurt jankerige brief en heeft er 500k voor over. Willen ook snel afnemen.
3. Een of ander zweverig stel dat het allemaal nog niet zo goed weet, wil er misschien 525k voor betalen.
pi_203374930
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een betrouwbare makelaar zegt dat de financiering wel rond komt. In elk geval, de bank heeft het al gecontroleerd. Dan is het zo goed als zeker. Dan vind ik bod 1 en bod 2 gelijk.
De financieel adviseur heeft het al gecontroleerd, da's iets anders dan de bank. Wij hebben dat indertijd als kopers ook laten doen en toen was het proces bij de bank nog wel spannend, bijv. omdat ik nog geen vast contract had.

Maar ik had al over meerdere onverwachte situaties gehoord, bijvoorbeeld een koper die een big-registratie bleek te hebben om een onbenullig bedrag zonder ervan te weten en een bank die een werkgeversverklaring niet wilde accepteren omdat de inkt van de handtekening afweek van de inkt elders in de verklaring. Wijzelf moesten een week uitstel aanvragen omdat de bank de goedkeuring niet op tijd rond kon krijgen en ook toen lukte het pas op de allerlaatste dag.

In theorie kun je er dan misschien nog wel uitkomen, maar als verkoper heb je het liefst zoveel mogelijk garanties. Het gaat om een enorm bedrag en de meeste mensen hebben niet vaak in hun leven met een dergelijke transactie te maken. Geruststelling weegt dan zwaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203374950
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:55 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, dat zou wel een eerlijkere vergelijking zijn om te zien hoeveel zo'n brief waard is.

Of maak er desnoods 520k van.

1. Investeerder biedt 520k. Wil direct afnemen.
2. Jong stelletje stuurt jankerige brief en heeft er 500k voor over. Willen ook snel afnemen.
3. Een of ander zweverig stel dat het allemaal nog niet zo goed weet, wil er misschien 525k voor betalen.
Trek het vooral in het ridicule.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203374961
Anyhow, topicopener: negeer vooral de zeikerige postings hier en maak er een mooie bief van. ^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203374975
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De financieel adviseur heeft het al gecontroleerd, da's iets anders dan de bank. Wij hebben dat indertijd als kopers ook laten doen en toen was het proces bij de bank nog wel spannend, bijv. omdat ik nog geen vast contract had.

Maar ik had al over meerdere onverwachte situaties gehoord, bijvoorbeeld een koper die een big-registratie bleek te hebben om een onbenullig bedrag zonder ervan te weten en een bank die een werkgeversverklaring niet wilde accepteren omdat de inkt van de handtekening afweek van de inkt elders in de verklaring. Wijzelf moesten een week uitstel aanvragen omdat de bank de goedkeuring niet op tijd rond kon krijgen en ook toen lukte het pas op de allerlaatste dag.

In theorie kun je er dan misschien nog wel uitkomen, maar als verkoper heb je het liefst zoveel mogelijk garanties. Het gaat om een enorm bedrag en de meeste mensen hebben niet vaak in hun leven met een dergelijke transactie te maken. Geruststelling weegt dan zwaar.
Als een financieel adviseur er eerlijk over is, dan kan 'ie wel een uitspraak doen. Kunnen die mensen het bedrag lenen, heeft één van twee een vast contract en verder geen gekkigheid, dan komt dat wel rond.

Wil je geen gedoe met inkt van een werkgeversverklaring die afwijkt of strings van de Wehkamp die last minute voor een BKR zorgen, dan natuurlijk dat bod van die investeerder accepteren.

Maar goed, als ik het allemaal zo lees, dan zijn we het er wel over eens dat je zelfs bij een gelijk bod al het beste kunt verkopen aan de investeerder in plaats van aan de brievenschrijver. :) Laat staan als die brievenschrijver 5, 10 of 20k minder biedt.
pi_203375018
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:41 schreef Edensnator het volgende:

[..]
En ¤510k investeerder?
Ik zou gaan voor de 600k van de pedofiel die na jaren gevangenis wanhopig een huis zoekt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_203375064
Het zou bij mij werken om te weten dat er een jong en autochtoon gezin in wilt trekken.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203375401
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:20 schreef krisje111 het volgende:
We vonden dit altijd lariekoek, maar na 5 keer overboden te zijn gaan we het toch maar proberen.
Dit is wat ik tot nu toe heb, wat missen jullie of wat kan er uit? (namen en bod vervangen door streepje)

Beste meneer van - en mevrouw -,

Met deze brief willen wij graag onze interesse in uw woning kenbaar maken. Wij zijn - en -, een jong stel dat al een tijdje op zoek is naar een woning in het door ons geliefde -.

We zijn nu een aantal maanden op zoek naar een woning, en waren erg blij toen we uw huis op internet zagen staan. Het huis voldoet aan al onze wensen! Vooral de locatie, - is bij ons erg geliefd, omdat - hier is opgegroeid.
Naast de locatie van het huis werden we ook erg enthousiast van de ruime bovenverdieping met 5 kamers. Ook de inbouwkasten en tuinkamer zijn een groot pluspunt aan het huis. En natuurlijk mag de zonnige tuin met garage niet ontbreken in dit lijstje.

We willen u graag op de hoogte stellen van het bod dat we ook bij makelaar - gaan doen. We brengen graag een bod uit van - op uw huis aan de - te -
- Dit bod is met voorbehoud van financiering. Doordat we veel gewerkt en gespaard hebben verwachten we geen probleem met het aanvragen van de hypotheek.
- We kunnen op korte termijn tekenen.
- De overdrachtsdatum maakt ons niet uit. Voor ons is elke datum goed.
- We behoeven geen bouwkundige keuring.

Wij hopen dat we middels deze brief een kans maken op uw huis. We zouden het fantastisch fijn vinden om op deze plek ons leven samen voort te zetten.
Bedankt voor het lezen en succes met de verkoop!

Met vriendelijke groeten,
- en -
Ik lees voor de verkopers weinig nieuws.
Zij weten echt wel hoeveel kamers hun woning heeft, dat er inbouw kasten zijn etc.

En je voorwaarden voor een bod kun je ook bij je bod via de makelaar communiceren.

Als je dan toch een brief schrijft, maak het persoonlijker. Waarom vind jij die woonplaats zo fijn? Wat zijn je plannen met die 5 kamers en waarom maken de inbouw kasten je blij?
Beetje hit and miss, maar als jullie verhaal de verkopers aanspreekt dan krijg je misschien die gewenste gun factor.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203375409
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:13 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben zo'n brief opgesteld en onze aanpak was heel anders. De makelaar was er om het bod over te brengen en andere formele zaken. Wij hebben gewoon een persoonlijke brief geschreven en een foto van ons gezin erbij gedaan.

Ik snap niet zo goed waarom je er zo'n formele brief van maakt met overbodige observaties. Wat is de toegevoegde waarde daarvan?
Dit dus, ik had het topic niet helemaal doorgelezen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 16:42:29 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203375527
Weer klaar nu met dat zogenaamd grappige offtopic gedoe
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203375616
quote:
14s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:06 schreef Complotwappie het volgende:
Het zou bij mij werken om te weten dat er een jong en autochtoon gezin in wilt trekken.
Ligt aan de situatie. Wij hadden vorig jaar bij onze bovenwoning 2 biedingen, 1e bod was van een investeerder die het wilde opdelen in kamers en verhuren, en de 2e was een rustige en alleenstaande vrouw die iets meer had geboden dan de investeerder. Wij hadden zoveel overlast van onze naaste buren (studenten) dat we dat haar echt niet aan konden doen, omdat we wisten dat ze zoveel overlast zou ervaren (ook de reden dat wij gingen verhuizen).
pi_203375651
quote:
99s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:48 schreef boskameel het volgende:

[..]
Ligt aan de situatie. Wij hadden vorig jaar bij onze bovenwoning 2 biedingen, 1e bod was van een investeerder die het wilde opdelen in kamers en verhuren, en de 2e was een rustige en alleenstaande vrouw die iets meer had geboden dan de investeerder. Wij hadden zoveel overlast van onze naaste buren (studenten) dat we dat haar echt niet aan konden doen, omdat we wisten dat ze zoveel overlast zou ervaren (ook de reden dat wij gingen verhuizen).
Wellicht een cougar (stille wateren, diepe gronden ) en deed je haar er een groot plezier mee :)

Persoonlijk zou ik niet dingen in gaan vullen voor mensen. Ik neem aan dat ze zelf het huis, de buurt e.d. hebben bekeken.

Als ze met 'n wild hondje naast een drukke weg willen gaan wonen, neem ik gemakshalve maar even aan dat ze 'm wel binnen de erfgrens weten te houden.
pi_203375769
Je kunt er best wat aan hebben, maar ik verwacht niet dat het nog gaat helpen als iemand je 20k overbiedt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_203376151
quote:
99s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:48 schreef boskameel het volgende:

[..]
Ligt aan de situatie. Wij hadden vorig jaar bij onze bovenwoning 2 biedingen, 1e bod was van een investeerder die het wilde opdelen in kamers en verhuren, en de 2e was een rustige en alleenstaande vrouw die iets meer had geboden dan de investeerder. Wij hadden zoveel overlast van onze naaste buren (studenten) dat we dat haar echt niet aan konden doen, omdat we wisten dat ze zoveel overlast zou ervaren (ook de reden dat wij gingen verhuizen).
Hoeveel euro zat er tussen beide?

En je had prima haar kunnen informeren over de buren en vragen of ze nog steeds enthousiast was?
pi_203376169
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:24 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Hoeveel euro zat er tussen beide?

En je had prima haar kunnen informeren over de buren en vragen of ze nog steeds enthousiast was?
Hebben we ook gedaan, telefonisch contact gehad, waarbij ze heel veel vragen over overlast en dergelijke had.
pi_203376192
quote:
99s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:26 schreef boskameel het volgende:

[..]
Hebben we ook gedaan, telefonisch contact gehad, waarbij ze heel veel vragen over overlast en dergelijke had.
En toch wilde ze het kopen?
pi_203376511
Is meer bieden niet effectiever? Of denk je serieus dat mensen je gaan gunnen als ze bij een andere koper 4000 euro neer krijgen...

Zou je dat zelf doen?
blablablabla
pi_203376634
Ik heb al 3 van die briefjes gekregen in de afgelopen weken en ik heb het huis niet te koop staan.

Er stonden wel allemaal buitenlandse namen op.

[ Bericht 13% gewijzigd door sjorsie1982 op 26-01-2022 18:11:18 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203376658
quote:
14s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:06 schreef Complotwappie het volgende:
Het zou bij mij werken om te weten dat er een jong en autochtoon gezin in wilt trekken.
Bij mij ook. Mocht ik verkopen dan heeft een autochtoon stel met kinderen altijd de voorrang, daarna een jong autochtoon stel. Ook al bieden die minder en veel minder dan nog verkoop ik aan hun.
Beleggers of mensen die er een studentenhuis van gaan maken kunnen bieden tot ze een ons wegen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203376707
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Bij mij ook. Mocht ik verkopen dan heeft een autochtoon stel met kinderen altijd de voorrang, daarna een jong autochtoon stel. Ook al bieden die minder en veel minder dan nog verkoop ik aan hun.
Beleggers of mensen die er een studentenhuis van gaan maken kunnen bieden tot ze een ons wegen.
Dus stel jij hebt 'n huis dat je wilt verkopen en 'n stel Henk-en bieden max 250k en 'n belegger geeft er 270k voor, dan gaat het naar een van die Henk-en?
pi_203376965
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:11 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dus stel jij hebt 'n huis dat je wilt verkopen en 'n stel Henk-en bieden max 250k en 'n belegger geeft er 270k voor, dan gaat het naar een van die Henk-en?
ja dat is een nobrainer.

Zogauw het aanbod meer wordt dan wil ik ook verhuizen naar een groter huis. Het liefst moeten de prijzen nog zakken, maar dat verwacht ik niet significant.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203377047
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Bij mij ook. Mocht ik verkopen dan heeft een autochtoon stel met kinderen altijd de voorrang, daarna een jong autochtoon stel. Ook al bieden die minder en veel minder dan nog verkoop ik aan hun.
Beleggers of mensen die er een studentenhuis van gaan maken kunnen bieden tot ze een ons wegen.
Wtf waarom discrimineer je
blablablabla
pi_203377052
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Wtf waarom discrimineer je
dat doe ik niet, want de reden die ik doorgeef is geen discriminatie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203377072
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja dat is een nobrainer.

Zogauw het aanbod meer wordt dan wil ik ook verhuizen naar een groter huis. Het liefst moeten de prijzen nog zakken, maar dat verwacht ik niet significant.
Ik snap dat niet. Waarom zou je 20k laten liggen?
pi_203377080
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik snap dat niet. Waarom zou je 20k laten liggen?
Dat heet een gun factor :Y

Ik ken meer mensen die weigeren hun huis te verkopen aan beleggers of aan mensen die er een studentenhuis van gaan maken. En sommigen hebben dat al in de praktijk gedaan.

jaren geleden hebben vrienden van mij met de vorige bewoners aangepapt om zo het huis met 30% korting te kopen omdat ze niet meer konden betalen maar het huis wel wouden hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203377197
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat doe ik niet, want de reden die ik doorgeef is geen discriminatie.
Wat is de reden dan? Waarom zou je het een allochtoon gezin niet gunnen maar een autochtoon wel?
blablablabla
pi_203377561
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:11 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dus stel jij hebt 'n huis dat je wilt verkopen en 'n stel Henk-en bieden max 250k en 'n belegger geeft er 270k voor, dan gaat het naar een van die Henk-en?
Mooi hč. Alsof ¤ 20.000 helemaal niks is. Meeste mensen werken daar een halfjaar of meer voor. Voordat de belastingdienst langskomt om af te romen en zonder een euro uit te geven. 800 uur werk. Even wegpisssen. Voor niks.

Er wordt bezuinigd op de supermarkt, de baas wordt zijn nek omgedraaid voor een loonsverhoging van een paar honderd euro, collectes krijgen nog geen euro, tanken doen we ook het liefst zo goedkoop mogelijk en rijden we graag voor om, elk jaar stappen we over van energieleverancier want dat scheelt twee tientjes, apps op de telefoon moeten gratis zijn en vrienden krijgen gewoon een tikkie voor de drank/ eten, maar is het een huis dan gunnen we een totaal onbekende even ¤ 20.000 extra in zijn zak

Mooie verhalen zijn dat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 19:19:07 ]
pi_203377631
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Mooi hč. Alsof ¤ 20.000 helemaal niks is. Meeste mensen werken daar een halfjaar of meer voor. Voordat de belastingdienst langskomt om af te romen en zonder een euro uit te geven. 800 uur werk. Even wegpisssen. Voor niks.

Er wordt bezuinigd op de supermarkt, de baas wordt zijn nek omgedraaid voor een loonsverhoging van een paar honderd euro, collectes krijgen nog geen euro, tanken doen we ook het liefst zo goedkoop mogelijk en rijden we graag voor om, elk jaar stappen we over van energieleverancier want dat scheelt twee tientjes, apps op de telefoon moeten gratis zijn en vrienden krijgen gewoon een tikkie voor de drank/ eten, maar is het een huis dan gunnen we een totaal onbekende even ¤ 20.000 extra in zijn zak

Mooie verhalen zijn dat.
_O_
Heerlijk inderdaad. Alleen op Fok! :)
pi_203377642
Je kunt misschien beter een wat duistere dreigende toon aanslaan. Dat je in bedekte termen laat weten dat het beter is als ze het huis aan jou verkopen. Past heel goed bij de markt momenteel. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_203377729
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Mooi hč. Alsof ¤ 20.000 helemaal niks is. Meeste mensen werken daar een halfjaar of meer voor. Voordat de belastingdienst langskomt om af te romen en zonder een euro uit te geven. 800 uur werk. Even wegpisssen. Voor niks.

Er wordt bezuinigd op de supermarkt, de baas wordt zijn nek omgedraaid voor een loonsverhoging van een paar honderd euro, collectes krijgen nog geen euro, tanken doen we ook het liefst zo goedkoop mogelijk en rijden we graag voor om, elk jaar stappen we over van energieleverancier want dat scheelt twee tientjes, apps op de telefoon moeten gratis zijn en vrienden krijgen gewoon een tikkie voor de drank/ eten, maar is het een huis dan gunnen we een totaal onbekende even ¤ 20.000 extra in zijn zak

Mooie verhalen zijn dat.
behalve de energieleverancier doe ik niks van je rijtje....
Daarnaast geef ik mensen geen 20.000 euro :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203377742
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Mooi hč. Alsof ¤ 20.000 helemaal niks is. Meeste mensen werken daar een halfjaar of meer voor. Voordat de belastingdienst langskomt om af te romen en zonder een euro uit te geven. 800 uur werk. Even wegpisssen. Voor niks.

Er wordt bezuinigd op de supermarkt, de baas wordt zijn nek omgedraaid voor een loonsverhoging van een paar honderd euro, collectes krijgen nog geen euro, tanken doen we ook het liefst zo goedkoop mogelijk en rijden we graag voor om, elk jaar stappen we over van energieleverancier want dat scheelt twee tientjes, apps op de telefoon moeten gratis zijn en vrienden krijgen gewoon een tikkie voor de drank/ eten, maar is het een huis dan gunnen we een totaal onbekende even ¤ 20.000 extra in zijn zak

Mooie verhalen zijn dat.
Maar dit is sowieso een algemeen psychologisch/economisch fenomeen; op grotere bedragen letten mensen simpelweg minder op het relatief kleine geld. Ditzelfde kan je beargumenteren voor 1.000. euro verschil op de (ver)koopprijs dmv een vergelijking met hoe moeilijk mensen wel niet doen over de aanschaffing van een product van 50 euro, of een vergeten korting twv 5 euro.

Ik gun het Nederlanders dat ze in eigen land een woning kunnen vinden wanneer het ze actief bemoelijkt wordt te gedijen. Idealiter zijn het daarom ook geen kartelstemmers uiteraard.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203377745
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Mooi hč. Alsof ¤ 20.000 helemaal niks is. Meeste mensen werken daar een halfjaar of meer voor. Voordat de belastingdienst langskomt om af te romen en zonder een euro uit te geven. 800 uur werk. Even wegpisssen. Voor niks.

Er wordt bezuinigd op de supermarkt, de baas wordt zijn nek omgedraaid voor een loonsverhoging van een paar honderd euro, collectes krijgen nog geen euro, tanken doen we ook het liefst zo goedkoop mogelijk en rijden we graag voor om, elk jaar stappen we over van energieleverancier want dat scheelt twee tientjes, apps op de telefoon moeten gratis zijn en vrienden krijgen gewoon een tikkie voor de drank/ eten, maar is het een huis dan gunnen we een totaal onbekende even ¤ 20.000 extra in zijn zak

Mooie verhalen zijn dat.
Dingen van "geld" en vooral "overwaarde" maakt mensen tot varkens. Dat is weleens jammer dat we onze kostbare hut vol van warme lucht door de "markt" zo duur mogelijk willen verkopen. Principes en andere mooie eigenschappen komen daar niet aan te pas. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_203377769
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
behalve de energieleverancier doe ik niks van je rijtje....
Daarnaast geef ik mensen geen 20.000 euro :Y
Je vangt 20k minder voor je huis.
pi_203377780
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je vangt 20k minder voor je huis.
precies! ik zal niet zomaar 20k aan iemand geven
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203377794
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:27 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Maar dit is sowieso een algemeen psychologisch/economisch fenomeen; op grotere bedragen letten mensen simpelweg minder op het relatief kleine geld. Ditzelfde kan je beargumenteren voor 1.000. euro verschil op de (ver)koopprijs dmv een vergelijking met hoe moeilijk mensen wel niet doen over de aanschaffing van iets van 50 euro. Of een vergeten korting van 5 euro.
Denk dat maar weinig mensen een bod van 250k accepteren als ze ook een bod van 270k hebben liggen, waarbij diegene die dat bod van 270k deed, dat zonder voorbehoud van financiering doet.
pi_203377822
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:29 schreef Halcon het volgende:
dat zonder voorbehoud van financiering doet.
ik heb dit sowieso nooit zo goed begrepen. Want stel het lukt niet dan heb je binnen een paar dagen weer een nieuwe koper.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203377823
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:27 schreef Complotwappie het volgende:
Maar dit is sowieso een algemeen psychologisch/economisch fenomeen; op grotere bedragen letten mensen simpelweg minder op het relatief kleine geld.
Dat klopt. Men vergelijkt het dan met de aankoopprijs van een huis bijvoorbeeld. En vooral met de extra "maandlasten". Je laat je droomhuis toch niet schieten voor die 30.000 euro? Die 2 tientjes per maand? Terwijl het gewoon echt geld is. Dus de waarde van geld is blijkbaar afhankelijk van het totale bedrag en wat dat per maand kost. Pennywise en pound foolish. Dat is de mens.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_203377826
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Denk dat maar weinig mensen een bod van 250k accepteren als ze ook een bod van 270k hebben liggen, waarbij diegene die dat bod van 270k deed, dat zonder voorbehoud van financiering doet.
Och, ik ken mensen die jarenlang de helft van de reguliere huurprijs hebben gehanteerd voor kennissen die wat minder bedeeld waren.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203377841
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:31 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Och, ik ken mensen die jarenlang de helft van de reguliere huurprijs hebben gehanteerd voor kennissen die wat minder bedeeld waren.
Da's dan wel een kennis. Vind ik wat anders dan een volkomen onbekende die je gaat verkopen voor 20k minder dan wat iemand anders er voor wil geven.
pi_203377855
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik heb dit sowieso nooit zo goed begrepen. Want stel het lukt niet dan heb je binnen een paar dagen weer een nieuwe koper.
Hoogste bod is in dit voorbeeld zonder voorbehoud van financiering.
pi_203377871
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:33 schreef Halcon het volgende:

[..]
Hoogste bod is in dit voorbeeld zonder voorbehoud van financiering.
ja maar dat verschil tussen wel en zonder voorbehoud... dat zoiets een doorslag geeft snap ik niet, want als het niet door kan gaan dan heb je in 2 dagen weer een nieuwe koper.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203377893
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
Da's dan wel een kennis. Vind ik wat anders dan een volkomen onbekende die je gaat verkopen voor 20k minder dan wat iemand anders er voor wil geven.
toch ken ik mensen die er net zoals ik over denken.... dat heet gewoon een gun factor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203377894
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja maar dat verschil tussen wel en zonder voorbehoud... dat zoiets een doorslag geeft snap ik niet, want als het niet door kan gaan dan heb je in 2 dagen weer een nieuwe koper.
Bij een gelijk bod zou ik zonder voorbehoud voor laten gaan. Maar als met voorbehoud hoger is, dan heeft dat uiteraard de voorkeur.

Degene zonder voorbehoud zal - als dat niet doorgaat - waarschijnlijk toch nog wel willen kopen.
pi_203377908
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
toch ken ik mensen die er net zoals ik over denken.... dat heet gewoon een gun factor.
Gunnen doe ik aan familie, vrienden, eventueel een goede bekende. Ook met mate overigens. Maar niet aan 'n volslagen onbekende die toevallig m'n huis wil kopen.
pi_203378012
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Denk dat maar weinig mensen een bod van 250k accepteren als ze ook een bod van 270k hebben liggen, waarbij diegene die dat bod van 270k deed, dat zonder voorbehoud van financiering doet.
Het is dat typische brallen. Een enorm grote scheur opentrekken, een glaasjs Chardonnay in de lucht heffen en dan met een enorm r doen alsof tienduizenden euro's onbelangrijk zijn, alsof het wisselgeld is. "rrrrr ik heb principes rrrrr ik eehhhh rrrrr geld speelt geen rrrrolex rrrrr".

zo iemand verdient een klap in het gezicht. Om terug op de wereld te komen zodat hij of zij weer even tot zinnen komt en normaal gaat doen.
pi_203378642
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:40 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Het is dat typische brallen. Een enorm grote scheur opentrekken, een glaasjs Chardonnay in de lucht heffen en dan met een enorm r doen alsof tienduizenden euro's onbelangrijk zijn, alsof het wisselgeld is. "rrrrr ik heb principes rrrrr ik eehhhh rrrrr geld speelt geen rrrrolex rrrrr".

zo iemand verdient een klap in het gezicht. Om terug op de wereld te komen zodat hij of zij weer even tot zinnen komt en normaal gaat doen.
ben ik helemaal mee eens. Gelukkig heb ik dat accent niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203379493
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je kunt bijvoorbeeld de volgende situatie hebben:

- Bod van 500k, investeerder, financiering al geregeld.
- Bod van 500k, jong gezin, financiering moet nog bij de bank worden geregeld maar de makelaar die een goede naam heeft garandeert dat alles tevoren is gecontroleerd. Uit een persoonlijke brief blijkt dat het leuke mensen zijn die in de buurt passen en dat ze het huis heel graag willen.
- Bod van 505k, jong gezin, twijfelt enigszins omdat ze de wijk niet goed kennen en de financiering moet nog bij de bank worden geregeld.

Ik zou waarschijnlijk op het tweede bod ingaan, wat op papier het slechtste bod is.
Ik zou degene met een brief juist overslaan tenzij ze een overtuigend beter bod / voorwaardencombinatie hebben. In jouw voorbeeld gaat nr 1 het huis dus krijgen.
pi_203379770
Ik zou ook een iets lager bod accepteren als het daarmee naar de juiste mensen gaat die ik het gun.

In het klein doe ik dat ook. Op marktplaats ofzo, pak ook niet perse het hoogste bod.

Uiteraard zitten daar grenzen aan. Maar een huis is voor velen iets heel persoonlijks, en iemand die jouw huis dan wilt voortzetten krijgt dan de gun factor.

Net als een oude. Heb je een 13 in een dozijn leasebak ga je voor hoogste bod, maar een bijzondere klassieker die je zelf jarenlang hebt gerestaureerd verkoop je dan het liefst aan een andere liefhebber, en niet die koudhartige investeerder die er 1000 meer voor geeft.

Zo'n brief zou zomaar kunnen helpen. Of gewoon aanbellen en een praatje maken. Dat is nog persoonlijker.

Bij de puur zakelijke verkoper vang je bot, maar de meeste mensen lijken mij er best wel gevoelig voor.

Iedereen weet dat het erg moeilijk is voor jonge gezinnen om een huis te krijgen. Mensen die werken en belasting betalen en kinderen opvoeden voor de toekomst.

Mensen waar de maatschappij draaiende houden als ik niet meer hoef te werken.

Verder speelt ook mee hoeveel geluk met overwaarde je zelf hebt gehad. Ik heb ook dat geluk, en als ik dan 10K minder zou krijgen dan een hoger bod van een investeerder is mijn geluk er eigenlijk niet minder om geworden voor dat kleine beetje lagere bod.

Zoiezo zou ik nooit verkopen aan iemand die het voor de verhuur zal kopen.
pi_203379882
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Mooi hč. Alsof ¤ 20.000 helemaal niks is. Meeste mensen werken daar een halfjaar of meer voor. Voordat de belastingdienst langskomt om af te romen en zonder een euro uit te geven. 800 uur werk. Even wegpisssen. Voor niks.

Er wordt bezuinigd op de supermarkt, de baas wordt zijn nek omgedraaid voor een loonsverhoging van een paar honderd euro, collectes krijgen nog geen euro, tanken doen we ook het liefst zo goedkoop mogelijk en rijden we graag voor om, elk jaar stappen we over van energieleverancier want dat scheelt twee tientjes, apps op de telefoon moeten gratis zijn en vrienden krijgen gewoon een tikkie voor de drank/ eten, maar is het een huis dan gunnen we een totaal onbekende even ¤ 20.000 extra in zijn zak

Mooie verhalen zijn dat.
_O_ _O_ _O_
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_203380230
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:12 schreef Glider76 het volgende:


Zo'n brief zou zomaar kunnen helpen. Of gewoon aanbellen en een praatje maken. Dat is nog persoonlijker.

Bij de puur zakelijke verkoper vang je bot, maar de meeste mensen lijken mij er best wel gevoelig voor.

Bij mij hoef je als potentiėle koper echt niet aan komen bellen hoor, je gaat je praatje maar bij mijn makelaar maken.
pi_203380275
Wij hebben laatst een huis gekocht. Ons bod is door de brief aan ons gegund.

Wij hebben de verkopende partij goed ingeschat en daarbij op hun gevoel ingespeeld.

En dat is ook het doel van zo'n brief. Je wil op het gevoel inspelen van de verkopende partij en dan hoop je dat ze daar vatbaar voor zijn. Dus dat ze bij vergelijkbare biedingen toch voor jou kiezen en niet voor die inversteerder of die onbekende.

Dus voor TS. Maak het geen zakelijke brief. Blijf netjes maar ga voor het gevoel wat het huis bij je oproept waarbij je kijkt wat voor gevoel de verkopers hadden bij het huis. Is het echt een starterswoning dan zie je het als een mooie kans om iets op te bouwen en te groeien. Maar als de verkopers er 40 jaar gewoond hebben zet je er niet in dat dit voor jou een starterswoning is.

En ook met brief ga je biedingen van 20k boven jouw bod niet verslaan. Maar je kan net een voordeeltje halen ten opzichte van je concurrentie.
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:48:35 #92
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_203380468
Zouden er nou echt geen handelaren zijn die 40 verschillende zielige brieven klaar hebben liggen voor elk huistype?
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:56:18 #93
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_203380610
Zo'n brief zou bij mij per direct de kachel in gaan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:11:57 #94
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203380907
Met zo'n brief maak je bij mij eerder minder kans dan meer kans op een gunfactor.
Huilen dan.
pi_203381321
Ons huis gaat eind deze week in de verkoop, zal even met postnl overleggen hoe ze de zakken met brieven kunnen afdroppen.

Maar zonder gekheid, voorkeur gaat uit naar iemand die ik het gun..bij gelijke geschiktheid.

Wij hadden bij aankoop van ons huis een goed bod, maar de doorslag gaf dat ons financieringsvoorbehoud maar voor ong 80% was, waardoor je laat zien daar geen issue te verwachten
pi_203381780
Wij kregen 6 biedingen en 2 met brieven. Hoogste bod was zonder voorbehoud en 80k boven de vraagprijs, zonder brief..

Wellicht als er meerdere gelijke biedingen zijn dat een brief iets kan helpen, maar normaal gezien kiezen mensen het hoogste bod.
pi_203385288
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:48 schreef twi het volgende:
Zouden er nou echt geen handelaren zijn die 40 verschillende zielige brieven klaar hebben liggen voor elk huistype?
Zoiets als https://www.bndestem.nl/w(...)-praktijken~ae5e851e? Vast wel :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_203385480
quote:
Die brief ziet er veel te gelikt uit voor 'n starter die wanhopig is op zoek naar een woning.
pi_203385818
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die brief ziet er veel te gelikt uit voor 'n starter die wanhopig is op zoek naar een woning.
Dat was de vraag dan ook niet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_203413531
Ik zou echt helemaal niets hebben met zo'n brief hij staat vol met flauwekul, het is gewoon een standaard aankooppraatje wat iedereen kennelijk doet. Een huis kopen is een zakelijke transactie wat kan mij het schelen dat de kinderen zo leuk kunnen spelen in de zonnige tuin.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')