abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203374718
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:28 schreef Halcon het volgende:
Uiteindelijk zou ik toch gewoon kiezen voor het hoogste bod. Mits dat is zonder gekkigheid in de zin van rare voorbehouden of een vervelende overdrachtsdatum.

Wat boeit mij het of iemand er in de buurt is opgegroeid.... Wil gewoon zoveel mogelijk vangen als ik een huis verkoop.
Ik persoonlijk zou zelfs eerder verkopen aan diegene zonder brief.
pi_203374737
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:40 schreef Pap89 het volgende:

[..]
Ik persoonlijk zou zelfs eerder verkopen aan diegene zonder brief.
Ik verkoop aan de hoogste bieder. Maar bij precies gelijke boden, zou ik zelfs in staat zijn inderdaad om het niet te gunnen aan degene die een of andere zielige jankbrief heeft geschreven.

Heb dan liever een brief / contact van iemand die interesse heeft en bij een evt "net niet het hoogste bod" het onderhands af wil kaarten.

Daar heb je meer aan dan aan onzin dat iemand er in de buurt is opgegroeid, dat 'ie altijd met z'n opa wandelde in het parkje er tegenover en dat het vlakbij de bosjes ligt waar z'n overleden hond altijd z'n behoefte deed.
pi_203374738
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je kunt bijvoorbeeld de volgende situatie hebben:

- Bod van 500k, investeerder, financiering al geregeld.
- Bod van 500k, jong gezin, financiering moet nog bij de bank worden geregeld maar de makelaar die een goede naam heeft garandeert dat alles tevoren is gecontroleerd. Uit een persoonlijke brief blijkt dat het leuke mensen zijn die in de buurt passen en dat ze het huis heel graag willen.
- Bod van 505k, jong gezin, twijfelt enigszins omdat ze de wijk niet goed kennen en de financiering moet nog bij de bank worden geregeld.

Ik zou waarschijnlijk op het tweede bod ingaan, wat op papier het slechtste bod is.
En ¤510k investeerder?
Edensnator over 'n out
pi_203374756
Een brief wel, maar zeker niet die brief. Bod en voorwaarden hoor ik als verkoper graag via de makelaar, daar hoef je mij echt geen brief voor te sturen. En al zeker geen brief die thuis afgeleverd wordt, je doet het maar via de makelaar.
Ik denk dat er best verkopers gevoelig kunnen zijn voor een persoonlijk verhaaltje, maar dan zou ik alleen via de makelaar laten weten dat het zo leuk zou zijn om weer in het buurtje waar je bent opgegroeid te komen wonen en dat een beetje uitgebreid vertellen.
pi_203374773
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je kunt bijvoorbeeld de volgende situatie hebben:

- Bod van 500k, investeerder, financiering al geregeld.
- Bod van 500k, jong gezin, financiering moet nog bij de bank worden geregeld maar de makelaar die een goede naam heeft garandeert dat alles tevoren is gecontroleerd. Uit een persoonlijke brief blijkt dat het leuke mensen zijn die in de buurt passen en dat ze het huis heel graag willen.
- Bod van 505k, jong gezin, twijfelt enigszins omdat ze de wijk niet goed kennen en de financiering moet nog bij de bank worden geregeld.

Ik zou waarschijnlijk op het tweede bod ingaan, wat op papier het slechtste bod is.
Bod 1 en 2 zijn toch gewoon gelijk :? Beiden bieden 500k en willen snel zaken doen. Komt die financiering van bod 2 niet rond, dan zal die investeerder ook nog wel interesse hebben.

Bod 3 is geen bod, want die mensen twijfelen. Een bod doe je als je het zeker weet. Voorbehoud van financiering kan, maar voorbehoud van of je er wel wil wonen in die wijk, dat is natuurlijk onzin.
pi_203374778
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:41 schreef Edensnator het volgende:

[..]
En ¤510k investeerder?
Misschien een tegenbod doen aan het leuke gezin? Volgens mij staat het je als verkoper vrij om na biedingen te bepalen met welke partij je verder wilt onderhandelen, of herinner ik me dat verkeerd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203374786
Bij mijn vorige woning kreeg ik ze, ik vond het eng en vervelend. Die mensen heb ik nooit laten komen.
pi_203374811
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik verkoop aan de hoogste bieder. Maar bij precies gelijke boden, zou ik zelfs in staat zijn inderdaad om het niet te gunnen aan degene die een of andere zielige jankbrief heeft geschreven.
Ja snap het ook niet zo, schijnbaar heeft het bij sommige verkopers.

Of iemand een heel verhaal verteld over hoe geweldig het huis/keuken/inrichting/tuin is maar 5k minder bied dan iemand die het met de grond gelijk maakt, gaat het echt wel naar diegene die het meeste bied.

Waar wij het huis van kochten 8jaar geleden trok het ook slecht dat wij een leverbruine muur blauw hadden geverfd en de tuin opnieuw hadden laten doen. (Leuk zo’n dorp) 😂
pi_203374816
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
Bod 1 en 2 zijn toch gewoon gelijk :? Beiden bieden 500k en willen snel zaken doen. Komt die financiering van bod 2 niet rond, dan zal die investeerder ook nog wel interesse hebben.
Wel versus geen voorbehoud vind ik geen gelijke situatie. Voor je door het proces van financiering regelen heen bent, ben je weken verder. En je weet niet of de ander dan nog interesse heeft.

quote:
Bod 3 is geen bod, want die mensen twijfelen. Een bod doe je als je het zeker weet. Voorbehoud van financiering kan, maar voorbehoud van of je er wel wil wonen in die wijk, dat is natuurlijk onzin.
Wij hebben indertijd zo'n bod gehad. Mensen moeten in deze markt snel beslissen of ze een bod uitbrengen omdat ze anders hun kans mislopen en je weet niet hoe ze er dan na een paar nachtjes slapen over denken.
pi_203374818
Ik heb niet je hele brief geschreven dus wellicht klopt het volgende niet. Overleg met je hypotheekadviseur want als jullie niet op de maximale hypotheekhoogte gaan zitten, kan het best zijn dat je dat "onder voorbehoud van financiering" kan schrappen. Leg het voor aan je adviseur, wellicht geeft hij/zij aan dat bij bedrag hij/zij geen vijf financiers gebonden gaat krijgen die julie bij dat bedrag een hypotheek weigert. Dus dan doe je een bod met "ovbvf" maar dat is een wassen neus. Dan schiet je jezelf in de voet.

Daarnaast. Neem een goede aankoopmakelaar. Het verdient zich terug, makkelijk. Echt waar. Die kijken naar de staat van de woning, zwakke plekken, contracten, omgeving, andere woningen, reeds verkochte woningen etc. Zaken die je zelf echt niet kunt en als je een paar ton kan neerleggen dan doet die 2.500 al heel wat minder pijn. En NVM makelaars mogen niet met meerdere partijen tegelijk onderhand een, nou, met een aankoopmakelaar kunnen ineens deuren opengaan.....

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 15:49:55 ]
pi_203374819
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Misschien een tegenbod doen aan het leuke gezin? Volgens mij staat het je als verkoper vrij om na biedingen te bepalen met welke partij je verder wilt onderhandelen, of herinner ik me dat verkeerd?
Als je hebt gevraagd om een finaal bod, dan is dat niet heel erg netjes. Dan moet je vragen om een openingsbod. Maar goed, dan krijg je ook lagere biedingen uiteraard.

Meeste mensen kiezen voor een finaal bod. Zit er dan niks tussen, dan kun je altijd nog zien. Al hoef je daar in deze markt niet heel bang voor te zijn als het gaat om 'n ietwat courante woning.
pi_203374826
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nee, dat mag niet. Na de deadline moet je beslissen. Je mag niet mensen tegen elkaar uitspelen.
Edensnator over 'n out
pi_203374850
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wel versus geen voorbehoud vind ik geen gelijke situatie. Voor je door het proces van financiering regelen heen bent, ben je weken verder. En je weet niet of de ander dan nog interesse heeft.
[..]
Wij hebben indertijd zo'n bod gehad. Mensen moeten snel beslissen of ze een bod uitbrengen omdat ze anders hun kans mislopen en je weet niet hoe ze er dan na een paar nachtjes slapen over denken.
Een betrouwbare makelaar zegt dat de financiering wel rond komt. In elk geval, de bank heeft het al gecontroleerd. Dan is het zo goed als zeker. Dan vind ik bod 1 en bod 2 gelijk.

Als je een overdrachtsdatum afspreekt, is die vaak sowieso niet overmorgen. Ligt vaak 'n maandje verder.

Dat een bank het al gecontroleerd heeft en het blijkbaar ok is, vind ik wat anders dan dat ze nog niks hebben aangevraagd, meneer en mevrouw allebei een 0-uren contract hebben en her en der wat kredietjes hebben lopen.
pi_203374863
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:46 schreef Pap89 het volgende:

[..]
Ja snap het ook niet zo, schijnbaar heeft het bij sommige verkopers.

Of iemand een heel verhaal verteld over hoe geweldig het huis/keuken/inrichting/tuin is maar 5k minder bied dan iemand die het met de grond gelijk maakt, gaat het echt wel naar diegene die het meeste bied.

Waar wij het huis van kochten 8jaar geleden trok het ook slecht dat wij een leverbruine muur blauw hadden geverfd en de tuin opnieuw hadden laten doen. (Leuk zo’n dorp) 😂
Inderdaad. Hoe geweldig iemand het huis vindt, dat moet diegene maar laten blijken via z'n bod.
  woensdag 26 januari 2022 @ 15:53:24 #40
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203374888
Als ik dit als verkoper krijg:

Alleen als er ook 10.000 eur in die envelop zit maakt het uit :')

Een veer in me reet omdat de makelaar het leuk op funda heeft gezet is meh. En die brief is gewoon een bod waar ik moeite voor moet doen om te lezen, ik wacht wel wat de makelaar voor me opsomt hoor

Je zal gewoon meer moeten overbieden, of, in een ander segment zoeken.
Dum de dum
pi_203374909
quote:

[..]
En ¤510k investeerder?
Ja, dat zou wel een eerlijkere vergelijking zijn om te zien hoeveel zo'n brief waard is.

Of maak er desnoods 520k van.

1. Investeerder biedt 520k. Wil direct afnemen.
2. Jong stelletje stuurt jankerige brief en heeft er 500k voor over. Willen ook snel afnemen.
3. Een of ander zweverig stel dat het allemaal nog niet zo goed weet, wil er misschien 525k voor betalen.
pi_203374930
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een betrouwbare makelaar zegt dat de financiering wel rond komt. In elk geval, de bank heeft het al gecontroleerd. Dan is het zo goed als zeker. Dan vind ik bod 1 en bod 2 gelijk.
De financieel adviseur heeft het al gecontroleerd, da's iets anders dan de bank. Wij hebben dat indertijd als kopers ook laten doen en toen was het proces bij de bank nog wel spannend, bijv. omdat ik nog geen vast contract had.

Maar ik had al over meerdere onverwachte situaties gehoord, bijvoorbeeld een koper die een big-registratie bleek te hebben om een onbenullig bedrag zonder ervan te weten en een bank die een werkgeversverklaring niet wilde accepteren omdat de inkt van de handtekening afweek van de inkt elders in de verklaring. Wijzelf moesten een week uitstel aanvragen omdat de bank de goedkeuring niet op tijd rond kon krijgen en ook toen lukte het pas op de allerlaatste dag.

In theorie kun je er dan misschien nog wel uitkomen, maar als verkoper heb je het liefst zoveel mogelijk garanties. Het gaat om een enorm bedrag en de meeste mensen hebben niet vaak in hun leven met een dergelijke transactie te maken. Geruststelling weegt dan zwaar.
pi_203374950
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:55 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, dat zou wel een eerlijkere vergelijking zijn om te zien hoeveel zo'n brief waard is.

Of maak er desnoods 520k van.

1. Investeerder biedt 520k. Wil direct afnemen.
2. Jong stelletje stuurt jankerige brief en heeft er 500k voor over. Willen ook snel afnemen.
3. Een of ander zweverig stel dat het allemaal nog niet zo goed weet, wil er misschien 525k voor betalen.
Trek het vooral in het ridicule.
pi_203374961
Anyhow, topicopener: negeer vooral de zeikerige postings hier en maak er een mooie bief van. ^O^
pi_203374975
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De financieel adviseur heeft het al gecontroleerd, da's iets anders dan de bank. Wij hebben dat indertijd als kopers ook laten doen en toen was het proces bij de bank nog wel spannend, bijv. omdat ik nog geen vast contract had.

Maar ik had al over meerdere onverwachte situaties gehoord, bijvoorbeeld een koper die een big-registratie bleek te hebben om een onbenullig bedrag zonder ervan te weten en een bank die een werkgeversverklaring niet wilde accepteren omdat de inkt van de handtekening afweek van de inkt elders in de verklaring. Wijzelf moesten een week uitstel aanvragen omdat de bank de goedkeuring niet op tijd rond kon krijgen en ook toen lukte het pas op de allerlaatste dag.

In theorie kun je er dan misschien nog wel uitkomen, maar als verkoper heb je het liefst zoveel mogelijk garanties. Het gaat om een enorm bedrag en de meeste mensen hebben niet vaak in hun leven met een dergelijke transactie te maken. Geruststelling weegt dan zwaar.
Als een financieel adviseur er eerlijk over is, dan kan 'ie wel een uitspraak doen. Kunnen die mensen het bedrag lenen, heeft één van twee een vast contract en verder geen gekkigheid, dan komt dat wel rond.

Wil je geen gedoe met inkt van een werkgeversverklaring die afwijkt of strings van de Wehkamp die last minute voor een BKR zorgen, dan natuurlijk dat bod van die investeerder accepteren.

Maar goed, als ik het allemaal zo lees, dan zijn we het er wel over eens dat je zelfs bij een gelijk bod al het beste kunt verkopen aan de investeerder in plaats van aan de brievenschrijver. :) Laat staan als die brievenschrijver 5, 10 of 20k minder biedt.
pi_203375018
quote:

[..]
En ¤510k investeerder?
Ik zou gaan voor de 600k van de pedofiel die na jaren gevangenis wanhopig een huis zoekt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_203375064
Het zou bij mij werken om te weten dat er een jong en autochtoon gezin in wilt trekken.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203375401
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:20 schreef krisje111 het volgende:
We vonden dit altijd lariekoek, maar na 5 keer overboden te zijn gaan we het toch maar proberen.
Dit is wat ik tot nu toe heb, wat missen jullie of wat kan er uit? (namen en bod vervangen door streepje)

Beste meneer van - en mevrouw -,

Met deze brief willen wij graag onze interesse in uw woning kenbaar maken. Wij zijn - en -, een jong stel dat al een tijdje op zoek is naar een woning in het door ons geliefde -.

We zijn nu een aantal maanden op zoek naar een woning, en waren erg blij toen we uw huis op internet zagen staan. Het huis voldoet aan al onze wensen! Vooral de locatie, - is bij ons erg geliefd, omdat - hier is opgegroeid.
Naast de locatie van het huis werden we ook erg enthousiast van de ruime bovenverdieping met 5 kamers. Ook de inbouwkasten en tuinkamer zijn een groot pluspunt aan het huis. En natuurlijk mag de zonnige tuin met garage niet ontbreken in dit lijstje.

We willen u graag op de hoogte stellen van het bod dat we ook bij makelaar - gaan doen. We brengen graag een bod uit van - op uw huis aan de - te -
- Dit bod is met voorbehoud van financiering. Doordat we veel gewerkt en gespaard hebben verwachten we geen probleem met het aanvragen van de hypotheek.
- We kunnen op korte termijn tekenen.
- De overdrachtsdatum maakt ons niet uit. Voor ons is elke datum goed.
- We behoeven geen bouwkundige keuring.

Wij hopen dat we middels deze brief een kans maken op uw huis. We zouden het fantastisch fijn vinden om op deze plek ons leven samen voort te zetten.
Bedankt voor het lezen en succes met de verkoop!

Met vriendelijke groeten,
- en -
Ik lees voor de verkopers weinig nieuws.
Zij weten echt wel hoeveel kamers hun woning heeft, dat er inbouw kasten zijn etc.

En je voorwaarden voor een bod kun je ook bij je bod via de makelaar communiceren.

Als je dan toch een brief schrijft, maak het persoonlijker. Waarom vind jij die woonplaats zo fijn? Wat zijn je plannen met die 5 kamers en waarom maken de inbouw kasten je blij?
Beetje hit and miss, maar als jullie verhaal de verkopers aanspreekt dan krijg je misschien die gewenste gun factor.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203375409
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:13 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben zo'n brief opgesteld en onze aanpak was heel anders. De makelaar was er om het bod over te brengen en andere formele zaken. Wij hebben gewoon een persoonlijke brief geschreven en een foto van ons gezin erbij gedaan.

Ik snap niet zo goed waarom je er zo'n formele brief van maakt met overbodige observaties. Wat is de toegevoegde waarde daarvan?
Dit dus, ik had het topic niet helemaal doorgelezen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 16:42:29 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203375527
Weer klaar nu met dat zogenaamd grappige offtopic gedoe
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')