[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.
Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]
Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00) Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777
Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen! Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202. Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.
[..] Ja, voor een deel van de maatschappij. En gesloten zijn is voor de hele maatschappij een lockdown. Dus wat is zwaarder? Ik ben persoonlijk niet voor 2G hoor, het zal mij een worst wezen wie zich wel of niet laten vaccineren. Maar als er een keuze uit 2 is, dan...
Uiteraard, maar omdat je zei dat 2G niet zwaar was, daar reageerde ik op.
Je creëert een fanatieke groep die nu al 2 jaar buitengesloten is en straks misschien wel helemaal met 2G. Dat radicaliseert gigantisch. Problemen, vernielingen, bedrijgingen, en dat kost ook nog eens bakken met geld.
Ook heb je elke keer een groepje mensen, vooral jongeren, die afhaken als we straks nog 3 boosters moeten halen, per jaar, voor een groen vinkje.
[..] 2G is voor jou persoonlijk niet zwaarder, maar voor een deel van de maatschappij effectief een lockdown. Combineer dat met de sentimenten die NCTV vandaag deelde en dat is een garantie op gedoe.
2G wordt over het algemeen als een zwaardere maatregel gezien. Dus het gezeik dat NL het zo zwaar heeft qua maatregelen slaat sowieso helemaal nergens op.
Maar 2G is een super simpele en kleine maatregel om alles open te kunnen doen op een relatief veilige en goede manier.
Een lockdown? Voor een piepklein deel van de samenleving. En een klein deel dat je toch niet serieus hoeft te nemen. Een klein deel dat zichzelf buitensluit, en niet buitengesloten wordt.
[..] Je creëert een fanatieke groep die nu al 2 jaar buitengesloten is en straks misschien wel helemaal met 2G. Dat radicaliseert gigantisch. Problemen, vernielingen, bedrijging, en dat kost ook nog eens bakken met geld.
Ook heb je elke keer een groepje mensen, vooral jongeren, die afhaken als we straks nog 3 boosters moeten halen, per jaar.
De NRC-man bij M zei zelf dat hij dacht dat het kabinet dit met tegenzin aankondigde omdat de NCTV een vertrouwensbreuk tussen politie en samenleving vreest…
[..] 2G wordt over het algemeen als een zwaardere maatregel gezien. Dus het gezeik dat NL het zo zwaar heeft qua maatregelen slaat sowieso helemaal nergens op.
Maar 2G is een super simpele en kleine maatregel om alles open te kunnen doen op een relatief veilige en goede manier.
Een lockdown? Voor een piepklein deel van de samenleving. En een klein deel dat je toch niet serieus hoeft te nemen. Een klein deel dat zichzelf buitensluit, en niet buitengesloten wordt.
Ach, mensen komen er vanzelf wel op terug, als ze merken dat ze drie keer per jaar een prikje moeten halen. Nu is al 42% van de gevaccineerde mensen niet voor de booster gegaan.
[..] Ik zal deze week de lokale voetbalclub eens vragen, ik denk dat ik het antwoord wel weet…
Is geen handhaven aan, daar hebben wij simpelweg de vrijwilligers niet voor. En juist na paar maanden sluiting wil iedereen met iedereen een praatje maken, dan ga je niet vast aan een tafeltje zitten in de kantine.
2G moet niet ingevoerd worden... want anders is hek van de dam en 'the great reset' kan beginnen... Zou iid ook wel willen weten inz. die gereedschapskist lange termijn.... Daar is dus een bedoeling mee!
[..] 2G wordt over het algemeen als een zwaardere maatregel gezien. Dus het gezeik dat NL het zo zwaar heeft qua maatregelen slaat sowieso helemaal nergens op.
Die groep niet serieus nemen, fantastisch recept voor problemen.
[..] Waarom hoef je die groep niet serieus te nemen?
Nou, moeten we dat nog uitleggen? Moge toch al duidelijk dat we die figuren die die onzin van de wappie schapen nog navolgen en niet gevaccineerd zijn niet serieus te nemen zijn.
Grofweg 6 miljoen mensen hebben geen booster gehad en/of zijn niet gevaccineerd en van hun vervalt dus binnenkort de QR.
Noem dat maar een piepklein deel.
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
[..] Ach, mensen komen er vanzelf wel op terug, als ze merken dat ze drie keer per jaar een prikje moeten halen. Nu is al 42% van de gevaccineerde mensen niet voor de booster gegaan.
Zelfs al moet je elke dag voor zo'n prik gaan, is alsnog gratis en veel veiliger dan Corona krijgen.
[..] Nou, moeten we dat nog uitleggen? Moge toch al duidelijk dat we die figuren die die onzin van de wappie schapen nog navolgen en niet gevaccineerd zijn niet serieus te nemen zijn.
Antivaxxers zijn niet hetzelfde als mensen die ervoor gekozen hebben zich niet te laten vaccineren. Of inmiddels, mensen die ervoor kiezen niet de booster te nemen.
Men zit nog steeds zo in de angstmodus dat men letterlijk op een persconferentie roept dat ze misschien wel weer moeten gaan verzwaren over een paar weken in plaats van iets van perspectief te bieden
Groepsimmuniteit bereik je alleen door steriele vaccins. Ben je nou echt zo k*.. dom Rutte?
Vaccin of natuurlijke infectie maakt geen klap uit. Je bereikt vanzelf wel iets van een evenwicht, maar het is helemaal niet een feit dat vaccins dat veel beter doen. De transmissie gaat gewoon door.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Op dinsdag 25 januari 2022 20:03 schreef Caland het volgende: Men zit nog steeds zo in de angstmodus dat men letterlijk op een persconferentie roept dat ze misschien wel weer moeten gaan verzwaren over een paar weken in plaats van iets van perspectief te bieden
[..] Antivaxxers zijn niet hetzelfde als mensen die ervoor gekozen hebben zich niet te laten vaccineren. Of inmiddels, mensen die ervoor kiezen niet de booster te nemen.
[..] Ach, mensen komen er vanzelf wel op terug, als ze merken dat ze drie keer per jaar een prikje moeten halen. Nu is al 42% van de gevaccineerde mensen niet voor de booster gegaan.
De meesten daarvan komen er wel van terug als ze nergens meer binnen kunnen.
Op dinsdag 25 januari 2022 20:03 schreef Caland het volgende: Men zit nog steeds zo in de angstmodus dat men letterlijk op een persconferentie roept dat ze misschien wel weer moeten gaan verzwaren over een paar weken in plaats van iets van perspectief te bieden
Wat een flopshow
Ze verwachten van niet, is ook renpaard keer gezegd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. .. The wisdom that the old can't give away
[..] Ze verwachten van niet, is ook renpaard keer gezegd.
Nee we mogen heel erg blij zijn als we dit maatregelenpakket verlengen over drie weken. Want wat een risico nemen we!
Toen Rutte erop werd gewezen dat ze nergens in Europa zo streng waren wees hij snel naar Frankrijk en Duitsland, want daar zijn ze nog strenger! Anders streng, maar wel strenger. Echt
Op dinsdag 25 januari 2022 20:07 schreef Piles het volgende: CTB 15% werkt dus alleen als het breed ingezet wordt (werk, supermarkt etc). Anders is het maar 5%...
Als ik in de toekomst geweigerd zou gaan worden bij de supermarkt wegens geen QR dan haal ik gewoon mijn eten bij die supermarkt. Goeie die mij dan tegenhoudt. Dan zal er vast politie aan te pas gaan komen. En dan heb ik gratis eten, dus nog steeds geen QR nodig.
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
[..] Als ik in de toekomst geweigerd zou gaan worden bij de supermarkt wegens geen QR dan haal ik gewoon mijn eten bij die supermarkt. Goeie die mij dan tegenhoudt. Dan zal er vast politie aan te pas gaan komen. En dan heb ik gratis eten, dus nog steeds geen QR nodig.
Bizar eigenlijk dat er mensen zijn die dit een goed idee vinden
Hoop onzin gehoord weer, maar wel een complimentje voor de vragen. Ze waren zowaar kritisch. Had wel graag gezien dat ze her en der wat uitspraken gecorrigeerd hadden (Denemarken heeft geen zwaarder pakket dan wij en de cijfers daar zijn dalende binnen de zorg bv), maar niet iedereen volgt het FOK OMT natuurlijk.
Op dinsdag 25 januari 2022 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende: Hoop onzin gehoord weer, maar wel een complimentje voor de vragen. Ze waren zowaar kritisch. Had wel graag gezien dat ze her en der wat uitspraken gecorrigeerd hadden (Denemarken heeft geen zwaarder pakket dan wij en de cijfers daar zijn dalende binnen de zorg bv), maar niet iedereen volgt het FOK OMT natuurlijk.
De media lijkt kritischer te worden, de laatste tijd.
[..] Ik ga wel. Ben geen risicogroep. Maar ik heb er geen moeite mee.
Ik heb wel moeite met het uitsluiten van mensen. Met de QR.
Daarom op Europees niveau (en ook binnenland) die boosters vrijwillig maken. En dat QR systeem de prullenbak in. Focus je desnoods op een verplichting voor 50+.
In het vaccinatieprogramma zitten wel meer ziektes die je 3-5 keer geprikt krijgt.
quote:
De prikken in het Rijksvaccinatieprogramma:
Difterie: vijf keer Tetanus: vijf keer Polio: vijf keer Kinkhoest: vier keer Hib (een bacterie die bijvoorbeeld bloedvergiftiging of hersenvliesontsteking kan veroorzaken): drie keer Hepatitis B: drie keer Pneumokokken: drie keer Meningokokken: twee keer HPV (het virus dat baarmoederhalskanker kan veroorzaken): twee keer Mazelen: twee keer Rode hond: twee keer De bof: twee keer
Die vaccinaties die je drie keer of vaker krijgt, zijn zo te zien geen van allen bedoeld voor de gehele bevolking maar enkel voor bepaalde groepen/situaties.
[..] Daarom op Europees niveau (en ook binnenland) die boosters vrijwillig maken. En dat QR systeem de prullenbak in. Focus je desnoods op een verplichting voor 50+.
Dat zou wel een oplossing zijn. Ik stem voor.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
[..] Daarom op Europees niveau (en ook binnenland) die boosters vrijwillig maken. En dat QR systeem de prullenbak in. Focus je desnoods op een verplichting voor 50+.
Ja hallo, 50-plussers willen ook nergens toe verplicht worden hoor. We gaan niet discrimineren op leeftijd he.
De beste oplossing.
Maar ja, QR de prullenbak in zie ik voorlopig niet gebeuren en iets specifiek verplichten voor 50+ zie ik eigenlijk nooit gebeuren.
Dan zie ik de good old lockdown nog eerder zijn rentree maken
[..] Die vaccinaties die je drie keer of vaker krijgt, zijn zo te zien geen van allen bedoeld voor de gehele bevolking maar enkel voor bepaalde groepen/situaties.
En er zit niet een heel QR systeem omheen bij die andere vaccinaties. Wat veel mensen juist afschrikt is die (indirecte) verplichting
Vergeet de +30 bmi'ers niet. Ook voor hun een verplichting.
[..] Ja hallo, 50-plussers willen ook nergens toe verplicht worden hoor. We gaan niet discrimineren op leeftijd he.
Ja, beter om dan ook onnodig andere leeftijdsgroepen eindeloos te boosteren - omdat het anders discriminatie zou zijn. Kom op zeg. Het meeste risico ligt nu eenmaal bij ouderen. Daar is enorm veel solidariteit voor geweest, maar houdt een keer op hoor.
Op dinsdag 25 januari 2022 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende: Maar t.o.v. september hebben we nu dus naast het CTB weer beperkte capaciteit en mondmaskers binnen erbij gestapeld voor oa horeca?
Op dinsdag 25 januari 2022 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende: Maar t.o.v. september hebben we nu dus naast het CTB weer beperkte capaciteit en mondmaskers binnen erbij gestapeld voor oa horeca?
Weet je, ik had het prima gevonden als er gezegd was: ‘over zes weken is de volgende persco, indien de zorgpiek voorbij is zullen vrijwel alle maatregelen er af gaan zoals Uk en Denemarken nu toestaan. Over drie weken is een meetmoment, maar hierbij zullen we enkel kijken naar de beperkingen met openingstijden, toegestane capaciteit en gebruik van het CTB’. Dan schep je direct duidelijkheid en perspectief. Maar nu is het allemaal weer zo vaag en cultuur, sport en evenementen zijn weer goed de lul.
Het is altijd en en en plus plus plus als iets in plaats van beloofd is. Dat is hoe het omt-kabinet rolt. Zwaar onbetrouwbaar hoopje volk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Is er nu een streefdoel voor die boostercampagne afgesproken op basis waarvan men wel of niet gaat versoepelen of belanden we over drie weken weer bij een greep in de discretionaire zak van Douwe Dabbert?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Friedman on Donahue
[..] Ja, beter om dan ook onnodig andere leeftijdsgroepen eindeloos te boosteren - omdat het anders discriminatie zou zijn. Kom op zeg. Het meeste risico ligt nu eenmaal bij ouderen. Daar is enorm veel solidariteit voor geweest, maar houdt een keer op hoor.
Want dat is de andere optie? Kom op zeg ;-) Vaccinaties en boosters moeten gewoon vrijwillig zijn. Voor iedereen. En dan ook écht vrijwillig en niet onder qr dwang.
[..] Als ik in de toekomst geweigerd zou gaan worden bij de supermarkt wegens geen QR dan haal ik gewoon mijn eten bij die supermarkt. Goeie die mij dan tegenhoudt. Dan zal er vast politie aan te pas gaan komen. En dan heb ik gratis eten, dus nog steeds geen QR nodig.
Als het ooit voor supermarkten verplicht wordt, haal ik wekelijks boodschappen voor je.
Nou ja, hij werkt dan ook niet zo goed he. Je zou denken dat die conclusie voldoende is om het hele plan weg te mieteren en tot een obscure voetnoot in de geschiedenis te laten verworden, maar helaas zijn er partijen die er perse de beschikking over willen hebben. Of het nou werkt of niet.
De zorgcapaciteit uitbreiden is geen oplossing voor een pandemie, zegt minister Kuipers. "Als we de zorg met 20 procent uitbreiden, wat heel veel zou zijn, en er is een zich snel verspreidend virus, dan koop je met heel veel geld twee dagen respijt."
Kuipers zegt dat er in het geval van een ziekmakend virus dat erg besmettelijk is de ziekenhuizen sowieso een grote piek niet kunnen opvangen. Hij zegt dat er dus altijd andere maatregelen nodig zullen zijn om de druk op de ziekenhuizen beheersbaar te houden. "Ik kan dat niet genoeg benadrukken."
Dit verschrikkelijke fabeltje ook weer. "HeT iS gEeN oPlOsSiNg" dus doen we het niet.
Terwijl het wel een deel van de oplossing is. Iedereen die dat weigert te erkennen is een flapdrol.