abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 januari 2022 @ 17:28:30 #51
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203360997
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:20 schreef TweedeKlum het volgende:
Er is een groot tekort aan sociale huurwoningen6. Dit merken we aan het feit dat er een gemiddelde wachttijd bij Woontij is van 5,5 jaar, oplopend tot 8 jaar. 1.700 woningzoekenden bij Woontij, waarvan 500 actief woningzoekenden.

Tja, en dan het gek vinden dat er polarisatie ontstaat. :')
Rechts regeert al meerdere decennia. Dan krijg je dit. Lijkt me dus vooral reden om niet meer rechts te stemmen in plaats van vluchtelingen de schuld te geven. Die zijn namelijk het probleem niet.
pi_203361005
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 12:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Blijft toch apart hoe 80.000 haatbaarden een land van 40 miljoen onder controle kan houden, zogenaamd zonder massale steun van de bevolking.
De Amerikanen hebben wederom tientallen miljarden aan wapentuig en materieel achtergelaten in Afghanistan. Nét zoals toen in Irak. Zogenaamd moesten ze alles wel achterlaten.
pi_203361050
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 16:02 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat zijn ze; ze lopen gevaar voor eigen leven. Doordat ze zich in hebben gezet voor o.a. Nederland. Niet meer dan logisch dat je deze mensen dan opvangt en weer perspectief biedt.
Nog logischer (en slimmer) is dat je mensen daar in de regio op vangt.

Maar die simpele logica is blijkbaar voor nogal wat mensen weer onlogischer ofzo.

Terwijl die mensen ook best slim zijn.

Raar.

Want altijd en maar immer blijven denken dat wij hier mensen moeten blijven opvangen, huizen, onderwijzen, zorg aan moeten bieden, uitkering aan moeten bieden is echt, maar dan ook echt, olie dom.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_203361235
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:05 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Jawel, ze hebben zich ingezet voor dit land. Dus vangen we ze op.
Ze hebben zich ingezet voor de dure ondernemers van dit land. Dat zij dan ook maar voor financiële hulp gaan naar dure ondernemers en niet de normale burgers lastig vallen.
pi_203361364
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 15:52 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ze hebben zich ingezet voor Nederland en lopen daardoor nu gevaar voor eigen leven. Moet je deze mensen dan maar gewoon aan hun lot overlaten? Lijkt me niet.
Ze hebben zich ingezet voor Afhhanistan, want daarom zat NL daar natuurlijk.
^ To je nesmysl ^
pi_203361461
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Gecompenseerd voor gevaar voor eigen leven? Wat bazel je allemaal. Dit zijn bij uitstek vluchtelingen volgens de geldende definitie.
Nee, ze hebben arbeid verricht en zijn daarvoor betaald neem ik aan. Het dienstverband zat erop en dus is daarmee de verplichting voor compensatie ook weg. Als ik wegga bij een baas krijg ik daar toch ook niet meer betaald na einde contract? Mooie boel zou dat zijn.

Arbeidsmigranten moeten ook gewoon uit het huis van het uitzendbureau vertrekken als ze ontslag nemen bij dat uitzendbureau. Andere huisvesting regelen ze zelf maar.

Maar goed, het geld groeit ons op de rug, we hebben totaal geen woningtekort of integratieproblemem ervaren ^O^
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_203361493
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:28 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Rechts regeert al meerdere decennia. Dan krijg je dit. Lijkt me dus vooral reden om niet meer rechts te stemmen in plaats van vluchtelingen de schuld te geven. Die zijn namelijk het probleem niet.
Ook, en ook een probleem van rechts. Massa-immigratie, onder het mom van vluchtelingenopvang of niet, komt van rechts. Dat links de strijd, het doen van analyse en het hebben van visie heeft opgegeven en zich voor het karretje van rechts laat spannen doet daar niet aan af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_203361517
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:28 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Rechts regeert al meerdere decennia. Dan krijg je dit. Lijkt me dus vooral reden om niet meer rechts te stemmen in plaats van vluchtelingen de schuld te geven. Die zijn namelijk het probleem niet.
Jij denkt dat we met linkser beleid dan dit minder vluchtelingen hadden? Dan was het nog erger en ruimhartiger geweest.

Dit is centrumrechtsbeleid, misschien moet het dan nog veel rechtser. Een complete asielstop, raddraaiers het land uitzetten en opvang in de regio.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 18:15:45 #59
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203361596
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:58 schreef TyVole het volgende:

[..]
Ze hebben zich ingezet voor Afhhanistan, want daarom zat NL daar natuurlijk.
Sommige mensen denken daadwerkelijk dat wij hén dankbaar moeten zijn. Serieus; wat hebben zij precies voor dit land gedaan? Ze hebben dat voor hun eigen land gedaan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203361619
Fijn voor deze mensen, ik gun het ze van harte.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 18:20:44 #61
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_203361683
Voor het gemak vergeten we even dat het niet de schuld is van asielzoekers dat er een tekort is aan sociale huurwoningen.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  dinsdag 25 januari 2022 @ 18:21:22 #62
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203361696
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Nee, ze hebben arbeid verricht en zijn daarvoor betaald neem ik aan. Het dienstverband zat erop en dus is daarmee de verplichting voor compensatie ook weg. Als ik wegga bij een baas krijg ik daar toch ook niet meer betaald na einde contract? Mooie boel zou dat zijn.

Arbeidsmigranten moeten ook gewoon uit het huis van het uitzendbureau vertrekken als ze ontslag nemen bij dat uitzendbureau. Andere huisvesting regelen ze zelf maar.

Maar goed, het geld groeit ons op de rug, we hebben totaal geen woningtekort of integratieproblemem ervaren ^O^
Deze mensen lopen gevaar voor eigen leven doordat ze voor ons hebben gewerkt. Dat gaat iets verder dan de voorbeelden die je aanhaalt.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 18:24:12 #63
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203361740
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Jij denkt dat we met linkser beleid dan dit minder vluchtelingen hadden? Dan was het nog erger en ruimhartiger geweest.

Dit is centrumrechtsbeleid, misschien moet het dan nog veel rechtser. Een complete asielstop, raddraaiers het land uitzetten en opvang in de regio.
Met linkser beleid was het op de woningmarkt niet zo'n ongelofelijke puinhoop, nee.
pi_203361779
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:20 schreef Mickytjuh het volgende:
Voor het gemak vergeten we even dat het niet de schuld is van asielzoekers dat er een tekort is aan sociale huurwoningen.
De asielzoekers zouden ook solidariteit kunnen tonen, met de armere mensen van hier, door geen sociale huurwoning te bezetten.
pi_203361843
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:20 schreef Mickytjuh het volgende:
Voor het gemak vergeten we even dat het niet de schuld is van asielzoekers dat er een tekort is aan sociale huurwoningen.
Deels wel. En ze kunnen natuurlijk ook zelf een huis vinden ergens.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_203361891
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Nee, ze hebben arbeid verricht en zijn daarvoor betaald neem ik aan. Het dienstverband zat erop en dus is daarmee de verplichting voor compensatie ook weg. Als ik wegga bij een baas krijg ik daar toch ook niet meer betaald na einde contract? Mooie boel zou dat zijn.

Arbeidsmigranten moeten ook gewoon uit het huis van het uitzendbureau vertrekken als ze ontslag nemen bij dat uitzendbureau. Andere huisvesting regelen ze zelf maar.

Maar goed, het geld groeit ons op de rug, we hebben totaal geen woningtekort of integratieproblemem ervaren ^O^
Als jij bij die baan hebt uitgevoerd, kost dat jou ook je leven wil je zeggen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2022 18:32:51 ]
pi_203361937
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Deels wel. En ze kunnen natuurlijk ook zelf een huis vinden ergens.
Ze mochten niet werken, dus geen inkomen, dus hoe zie jij dat voor je?
pi_203361949
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:26 schreef torentje het volgende:

[..]
De asielzoekers zouden ook solidariteit kunnen tonen, met de armere mensen van hier, door geen sociale huurwoning te bezetten.
Dus een statushouder moet in tegenstelling tot de Nederlander wel onder de brug slapen?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 januari 2022 @ 18:37:16 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203361974
Dit topic is wel weer echt FOK! op z'n slechtst :N

Mensen zijn zo diep ingegraven in de loopgraven dat zelfs echte vluchtelingen eraan moeten geloven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203362031
Dus deze meneer ging vrijwillig voor NL werken. Kreeg daar waarschijnlijk ook voor betaald. Wetende wat de gevolgen konden zijn. Neemt dan geen eigen verantwoordelijkheid en wij moeten het dan maar weer recht trekken met onze belastingcenten en woningtekort? Met een handeltje in motor olie zal hij hier wel niet kunnen voorzien in eigen onderhoud dus hoppa aan het staats infuus
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_203362044
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:20 schreef Mickytjuh het volgende:
Voor het gemak vergeten we even dat het niet de schuld is van asielzoekers dat er een tekort is aan sociale huurwoningen.
Nee hoor.

Wat wel voor het gemak wordt vergeten is dat zo het probleem aan tekort alleen maar groter en groter wordt.

En dan heb ik het nog niet op de extra belasting op ons toch al overbelaste zorgstelsel.

Laat ik dan nu maar alles aan uitkeringen voor het gemak ook maar even "vergeten", dat schijnt voor vele de discussie al helemaal onbegrijpelijk te maken.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_203362045
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:24 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Met linkser beleid was het op de woningmarkt niet zo'n ongelofelijke puinhoop, nee.
Links is wel de schuldige van het houden aan de stikstofwet. Daardoor zijn veel bouwplannen tot nader order stopgezet.
Anders waren er nu veel meer huizen geweest denk ik.

Dus iedereen heeft een beetje schuld.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 18:42:16 #74
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_203362049
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:26 schreef torentje het volgende:

[..]
De asielzoekers zouden ook solidariteit kunnen tonen, met de armere mensen van hier, door geen sociale huurwoning te bezetten.
Uhh en dan? Wat helpt dat precies?
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_203362057
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:35 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dus een statushouder moet in tegenstelling tot de Nederlander wel onder de brug slapen?
Mag en niet moet. Bovendien ze zijn in tegenstelling tot de Nederlander aan erbarmelijke omstandigheden gewent.
pi_203362078
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:42 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Uhh en dan? Wat helpt dat precies?
Dat de prijs van een sociale huurwoning dan omlaag gaat.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 18:46:35 #77
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_203362114
We kunnen allemaal blijven schelden op links en de vluchtelingen, maar het feit is dat dit probleem van de woningnood niet veroorzaakt is door links of vluchtelingen.

Het klinkt dus niet heel nuttig allemaal. Heeft er ook iemand een realistische oplossing of een perspectief dat op feiten is gestoeld en niet op geborrel van de onderbuik?

Ik zit trouwens zelf in een vrij uitzichtloze situatie qua wonen, voor het geval dat het klinkt alsof ik niet snap wat het onderliggende probleem is.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 18:48:36 #78
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203362149
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:42 schreef KereldeGrote het volgende:

[..]
Links is wel de schuldige van het houden aan de stikstofwet. Daardoor zijn veel bouwplannen tot nader order stopgezet.
Anders waren er nu veel meer huizen geweest denk ik.

Dus iedereen heeft een beetje schuld.
Nee, rechts heeft handtekeningen onder al die verdragen gezet. Er is jarenlang voor gewaarschuwd. Vervolgens krijgen de boeren vrij spel (dankzij o.a. het CDA) en moet de bouw op slot.
pi_203362174
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:46 schreef Qarrad het volgende:
Het klinkt dus niet heel nuttig allemaal. Heeft er ook iemand een realistische oplossing of een perspectief dat op feiten is gestoeld en niet op geborrel van de onderbuik?
De kern van het probleem hangt samen met vraag en aanbod. Zelfs huisjesmelkers en investeerders gebruiken gewoon het klimaat dat er al is.

Dus immigratie beperken, en veel nieuwe woningen bouwen.

En beiden zijn erg lastig in de praktijk te brengen.
pi_203362213
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:48 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Nee, rechts heeft handtekeningen onder al die verdragen gezet. Er is jarenlang voor gewaarschuwd. Vervolgens krijgen de boeren vrij spel (dankzij o.a. het CDA) en moet de bouw op slot.
Ok, dat wist ik niet. Ik dacht dat letten op stikstof en andere klimaatwetten/problemen meer iets voor groen links en andere linksige partijen was..
Het braafste jongetje van de klas was GL dacht ik altijd...

Vind het ook vrij naief, zo'n stikstof wet. Als je ziet wat andere landen eraan doen, en dat wij nu met de gebakken peren zitten.
Maar de hoge heren in den Haag zitten niet met woningnood. Die hoeven geen 800 euro te betalen voor zes vierkante meter.
pi_203362230
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:42 schreef torentje het volgende:

[..]
Mag en niet moet. Bovendien ze zijn in tegenstelling tot de Nederlander aan erbarmelijke omstandigheden gewent.
Ze hebben tijdelijke opvang en moeten daar vertrekken. Dan blijft alleen de brug of familie over.
pi_203362273
Asociaal beleid. Laat asielzoekers gewoon achteraan aansluiten op de wachtlijst.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 19:07:23 #83
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_203362539
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:52 schreef KereldeGrote het volgende:

Het braafste jongetje van de klas was GL dacht ik altijd...

GL heeft net als de SP en andere kleine linkse partijen nog nooit (mee) geregeerd, elke vingerwijzing naar links is derhalve een farce omdat het centrum rechts inmiddels al decennia lang in Nederland regeert, dus braaf of niet, het was het CDA met de VVD die de ellende met stikstof voor zich uit bleven duwen en er niet aan wilden, en dus is het nu te laat moet men ingrijpen en bla bla bla wat je er ook van vind, maar hier GL de schuld van geven is total BS. oO<

Daarnaast en dat werd al eerder gezegd, dit topic is FOK! op z'n smalst, ex Stormfront laat luid van zich horen, strooiend met imbeciele one liners en Telegraaf borrelpraat en de andere kant van de gepolariseerde loopgraven
geeft sputterend wat tegengas, en als FOK!ker of Nederlander kan je misschien vinden dat je in je gelijk staat, als mens zou je je dood moeten schamen. }:|
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 25 januari 2022 @ 19:07:29 #84
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203362543
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:55 schreef Gehrman het volgende:
Asociaal beleid. Laat asielzoekers gewoon achteraan aansluiten op de wachtlijst.
Dat kan bij individuele asielzoekers, wat overigens ook gebeurt. Dit gaat om een volledig gezin.
pi_203362594
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:07 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat kan bij individuele asielzoekers, wat overigens ook gebeurt. Dit gaat om een volledig gezin.
Hier ben ik overigens wel benieuwd naar, hoe dat dan zit.
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 25 januari 2022 @ 19:12:36 #86
206731 Mortaxx
Doomer
pi_203362682
Heel mooi dat je als motorolie verkoper uit een Afghaans dorpje met een rechtzaak tegen de Nederlandse staat kan dreigen. En nog je zin krijgen ook
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_203362689
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:46 schreef Qarrad het volgende:
We kunnen allemaal blijven schelden op links en de vluchtelingen, maar het feit is dat dit probleem van de woningnood niet veroorzaakt is door links of vluchtelingen.

Het klinkt dus niet heel nuttig allemaal. Heeft er ook iemand een realistische oplossing of een perspectief dat op feiten is gestoeld en niet op geborrel van de onderbuik?

Ik zit trouwens zelf in een vrij uitzichtloze situatie qua wonen, voor het geval dat het klinkt alsof ik niet snap wat het onderliggende probleem is.
Niet de schuld, wel een onderdeel van het probleem.

Er zijn de afgelopen jaren veel statushouders gehuisvest. Als die statushouders de procedure niet door waren gekomen was er geen woningnood en konden alle woningzoekenden van nu makkelijk een woning vinden.

En voor wie bouwen we al die woningen dan eigenlijk? Nederlandse vrouwen poepen te weinig kinderen uit, woningen zijn nodig door bevolkingsgroei en die is te wijten aan immigratie.

Links wil ons land dus volbouwen voor liefdadigheidsdoeleinden en de halve wereld hier gaan huisvesten? Weten we dat ook weer.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_203363012
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Niet de schuld, wel een onderdeel van het probleem.

Er zijn de afgelopen jaren veel statushouders gehuisvest. Als die statushouders de procedure niet door waren gekomen was er geen woningnood en konden alle woningzoekenden van nu makkelijk een woning vinden.

En voor wie bouwen we al die woningen dan eigenlijk? Nederlandse vrouwen poepen te weinig kinderen uit, woningen zijn nodig door bevolkingsgroei en die is te wijten aan immigratie.

Links wil ons land dus volbouwen voor liefdadigheidsdoeleinden en de halve wereld hier gaan huisvesten? Weten we dat ook weer.
Interessant. De woningvoorraad is met 100.00 afgenomen omdat de overheid vond dat de woningcooperaties woningen moesten verkopen, maar asielzoekers zijn net probleem.

Dan heb je echt stront in je ogen.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2022 19:27:55 ]
  dinsdag 25 januari 2022 @ 19:27:37 #89
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203363030
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hier ben ik overigens wel benieuwd naar, hoe dat dan zit.
Ga eens bij een willekeurige nachtopvang kijken, denk je dat daar geen asielzoekers tussen zitten?
  dinsdag 25 januari 2022 @ 19:30:47 #90
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203363116
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Niet de schuld, wel een onderdeel van het probleem.

Er zijn de afgelopen jaren veel statushouders gehuisvest. Als die statushouders de procedure niet door waren gekomen was er geen woningnood en konden alle woningzoekenden van nu makkelijk een woning vinden.

En voor wie bouwen we al die woningen dan eigenlijk? Nederlandse vrouwen poepen te weinig kinderen uit, woningen zijn nodig door bevolkingsgroei en die is te wijten aan immigratie.

Links wil ons land dus volbouwen voor liefdadigheidsdoeleinden en de halve wereld hier gaan huisvesten? Weten we dat ook weer.
Ze zijn geen onderdeel van het probleem. Er zijn te weinig huizen gebouwd, er is onvoldoende geanticipeerd, woningbouwverenigingen die hun voorraad moesten slinken, maar het zijn de asielzoekers die het probleem vormen...

:')
pi_203363249
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:07 schreef YuckFou het volgende:

[..]
GL heeft net als de SP en andere kleine linkse partijen nog nooit (mee) geregeerd, elke vingerwijzing naar links is derhalve een farce omdat het centrum rechts inmiddels al decennia lang in Nederland regeert, dus braaf of niet, het was het CDA met de VVD die de ellende met stikstof voor zich uit bleven duwen en er niet aan wilden, en dus is het nu te laat moet men ingrijpen en bla bla bla wat je er ook van vind, maar hier GL de schuld van geven is total BS. oO<

Daarnaast en dat werd al eerder gezegd, dit topic is FOK! op z'n smalst, ex Stormfront laat luid van zich horen, strooiend met imbeciele one liners en Telegraaf borrelpraat en de andere kant van de gepolariseerde loopgraven
geeft sputterend wat tegengas, en als FOK!ker of Nederlander kan je misschien vinden dat je in je gelijk staat, als mens zou je je dood moeten schamen. }:|
Nou, GL regeert lokaal wel degelijk en ook al lange tijd. Ik luisterde een podcast van Jesse Frederik over de wooncrisis en ik weet niet of het klopt maar daar werd voor Amsterdam met de vinger naar links gewezen. Links is daar zo fanatiek met regelgeving (soorten woningen, groot deel moet (sociale)huur zijn met maximum huurprijs, bouwstijlen, voorzieningen, kwaliteit etc etc) dat projectontwikkelaars minder geïnteresseerd zijn om te gaan bouwen.

Ik bedoel. Het probleem is redelijk complex. Er is ook gee land te vinden waar relatief zoveel sociale huurwoningen zijn en ondanks dat enorme aantal is de vraag hier nog steeds enorm. De markt lijkt verstoord.

En ik durf wel te stellen dat ik als linkse gekkie met een gezonde Koerhuis haat die conclusies onprettig om te horen vond

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2022 19:40:07 ]
pi_203363317
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:30 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ze zijn geen onderdeel van het probleem. Er zijn te weinig huizen gebouwd, er is onvoldoende geanticipeerd, woningbouwverenigingen die hun voorraad moesten slinken, maar het zijn de asielzoekers die het probleem vormen...

:')
Het is heel simpel. Als er geen immigratie is dan krimpt onze bevolking of blijft deze gelijk. Er zijn alleen meer woningen nodig bij een groeiende bevolking, want de vraag zal dan toenemen. Is deze vraag er niet dan volstaat het huidige woningbestand. Is het zo moeilijk om afstand te doen van het immigratiestokpaardje? Gezond verstand noem je dit.

Als er dus geen immigratie is dan was er geen woningtekort geweest. Dus ja, vluchtelingen kunnen wel degelijk als een losstaande oorzaak worden gezien.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_203363415
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:53 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ze hebben tijdelijke opvang en moeten daar vertrekken. Dan blijft alleen de brug of familie over.
Dat gezin hoefde maar vijf maanden te wachten op een ruime woning en mag nu zonder een tegenprestatie te hoeven leveren vijf jaar genieten van de luxe van een ruime woning. Dat is toch krom, als je weet dat mensen die hier geboren zijn, jaren moeten wachten op een ruime woning?
  dinsdag 25 januari 2022 @ 19:46:32 #94
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203363457
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het is heel simpel. Als er geen immigratie is dan krimpt onze bevolking of blijft deze gelijk. Er zijn alleen meer woningen nodig bij een groeiende bevolking, want de vraag zal dan toenemen.
Je hebt sowieso een groeiende bevolking nodig met de huidige bevolkingssamenstelling. Rond 2050 zijn er nog veel meer mensen nodig om al die boomers nog van eten te voorzien.
pi_203363588
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:44 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat gezin hoefde maar vijf maanden te wachten op een ruime woning en mag nu zonder een tegenprestatie te hoeven leveren vijf jaar genieten van de luxe van een ruime woning. Dat is toch krom, als je weet dat mensen die hier geboren zijn, jaren moeten wachten op een ruime woning?
Dat voelt zeker krom. Natuurlijk ben ik met je eens.

Alleen de situatie is onvergelijkbaar. Nu staat iemand die al een sociale (huur)woning heeft of nog thuis woont tien jaar op de wachtlijst. Helemaal kut.
Die situatie wordt vergeleken met een gevlucht gezin waarvan bepaald is dat zij recht op een status hebben. Die mensen moeten de kamer(s) met weinig privacy in een hectische omgeving verlaten. Als zij niet snel iets krijgen, komen zij letterlijk op straat te staan. Ondanks een status zijn die mensen gewoon in nood. Dat is dus onvergelijkbaar en geen Nederlander is jaloers op hun situatie

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2022 19:54:27 ]
  dinsdag 25 januari 2022 @ 19:54:49 #96
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203363625
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:46 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Je hebt sowieso een groeiende bevolking nodig met de huidige bevolkingssamenstelling. Rond 2050 zijn er nog veel meer mensen nodig om al die boomers nog van eten te voorzien.
Achterhaald en nogal eendimensionaal denken. Alles wordt zo teruggebracht tot economie. Het groeimodel is gewoon - vanwege beperkte middelen op deze planeet - niet meer te handhaven.

Binnen de economie dient een serieuze paradigmaverandering te komen.

En dan begin ik niet eens over alle gebouwen, infrastructuur en diensten die extra nodig zijn voor de toegenomen bevolking. In andere woorden; extra immigratie lost niet alleen sommige problemen op, er komen ook nieuwe problemen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 19:59:13 #97
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203363703
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:54 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Achterhaald en nogal eendimensionaal denken. Alles wordt zo teruggebracht tot economie. Het groeimodel is gewoon - vanwege beperkte middelen op deze planeet - niet meer te handhaven.

Binnen de economie dient een serieuze paradigmaverandering te komen.

En dan begin ik niet eens over alle gebouwen, infrastructuur en diensten die extra nodig zijn voor de toegenomen bevolking. In andere woorden; extra immigratie kost niet alleen sommige problemen op, er komen ook nieuwe problemen.
Ja, dat kan ik wel met je eens zijn maar de realiteit is nu eenmaal dat dat wel verkoopt. Partijen die in economisch opzicht een aantal stappen terug willen doen trekken niet echt veel stemmen. Daar wil niemand zijn vingers aan branden. De huidige economische dogma's blijven dus staan, met als gevolg dat je ook bevolkingsgroei nodig blijft hebben om die economische groei te voeden.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 20:02:10 #98
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203363790
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:59 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ja, dat kan ik wel met je eens zijn maar de realiteit is nu eenmaal dat dat wel verkoopt. Partijen die in economisch opzicht een aantal stappen terug willen doen trekken niet echt veel stemmen. Daar wil niemand zijn vingers aan branden. De huidige economische dogma's blijven dus staan, met als gevolg dat je ook bevolkingsgroei nodig blijft hebben om die economische groei te voeden.
Daar heb je een punt. Wat dat betreft heb ik er weinig vertrouwen in.

Kijk naar de Coronacrisis. Aan het begin vroegen mensen nog af of dit allemaal tot een gedragsverandering zou leiden. Vooralsnog is daar niet heel veel van te merken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203363815
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ga eens bij een willekeurige nachtopvang kijken, denk je dat daar geen asielzoekers tussen zitten?
Jij zegt dat asielzoekers ook geen voorrang krijgen. Vervolgens vraag ik hoe dat zit, en zeg jij dat ik bij de nachtopvang moet kijken.

Maar dat verklaart niet wat jij beweert, misschien is een statushouder wel zijn huis uitgeschopt door zijn/haar partner. Of misschien kon een statushouder door gokschulden zijn woning niet meer betalen. Dat heeft dan dus niets te maken met dat ze geen voorrang hebben gekregen.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 20:13:45 #100
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203364089
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:46 schreef Qarrad het volgende:
We kunnen allemaal blijven schelden op links en de vluchtelingen, maar het feit is dat dit probleem van de woningnood niet veroorzaakt is door links of vluchtelingen.

Het klinkt dus niet heel nuttig allemaal. Heeft er ook iemand een realistische oplossing of een perspectief dat op feiten is gestoeld en niet op geborrel van de onderbuik?

Ik zit trouwens zelf in een vrij uitzichtloze situatie qua wonen, voor het geval dat het klinkt alsof ik niet snap wat het onderliggende probleem is.
Ik heb je geliked maar laat ik niet merken dat je VVD of D66 stemt :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')