Ja, Klimaat was perfect voor haar. Had ze nu kunnen kijken of ze een europese kopgroep kon vormen om van het Russische gas af te gaan.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sigrid had lekker op klimaat moeten gaan zitten. En dan had Jetten of Vijlbrief prima financiën kunnen doen.
Je sarcasmeradar is stuk.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee dit kan echt niet. Echt niet.
Kaag wil natuurlijk graag premier worden van het volgende kabinet. Dan zit je op Financiën veel dichter op het vuur en beter voorgesorteerd voor het hoogste ambt dan wanneer je elke week in het buitenland zit.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Klimaat was perfect voor haar. Had ze nu kunnen kijken of ze een europese kopgroep kon vormen om van het Russische gas af te gaan.
Ze zit nu in de positie die moet controleren of er niet teveel aan klimaat, compensatie van koopkracht, defensie e.d. wordt uitgegeven, niks voor haar volgens mij.
Zwerfplastic is alleen op te lossen met statiegeld, dat is dan nog wel enigszins financiën. Al deed I&W het in het vorige kabinet, dacht ik.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:33 schreef Jemoederniet het volgende:
En dan nog.... waarom gaat een minister van Financiën naar een project over zwerfplastic?
Daarom Klimaat, dan mag je je praktisch met alles bemoeien. Wonen, gas, boeren, buitenland... alles raakt aan klimaat.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:38 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Kaag wil natuurlijk graag premier worden van het volgende kabinet. Dan zit je op Financiën veel dichter op het vuur en beter voorgesorteerd voor het hoogste ambt dan wanneer je elke week in het buitenland zit.
Maar ze kan het niet laten zich overal mee te bemoeien, ook al gaat ze alleen over de centen.
Die opmerking snap ik niet gezien de tweet over Rutte.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 16:46 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Totaal geen opzichte poging van de Haagse Insider om de aandacht van D66 naar de VVD te verleggen dit![]()
De huidige beheerder van dit account is duidelijk een D66'er, terwijl het eerst toch echt een CDA-insider was.
Dat gebeurt wel eens, maar dan zijn het vaak kleine vragen (verbod van een nieuw bestijdingsmiddel, oid). En dan is het eigenlijk altijd omdat de minister in het buitenland is.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 17:55 schreef Hexagon het volgende:
Niet zo handig van Kaag.
Normaal gesproken worden dit soort dingen volgens wel vaker schriftelijk of door een collega afgehandeld.
In eerste instantie waren het PvdA, GroenLinks en PVV, later pas Marijnissen toen ze hoorde dat de minister wel doodleuk tijd had voor allerlei praatprogramma’s. Niet zo handig is een beetje understatement, het is gewoon minachting voor de volksvertegenwoordiging. Schijnbaar gaat partijbelang weer voor landsbelang. En dat terwijl we wellicht afstevenen op een nieuwe depressie.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 17:55 schreef Hexagon het volgende:
Niet zo handig van Kaag.
Normaal gesproken worden dit soort dingen volgens wel vaker schriftelijk of door een collega afgehandeld.
Maar als Kaag campagne kan voeren kan Lilian dat natuurlijk ook door er ineens moord en brand over te gaan schreeuwen.
Het gaat hier om D66, wie is nog verbaasd. Hopelijk dat meer mensen ook gaan inzien dat je met Kaag gewoon een Rutte 2.0 hebt maar in deze politiek correcte tijden heeft ze natuurlijk wel haar geslacht mee.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:42 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
In eerste instantie waren het PvdA, GroenLinks en PVV, later pas Marijnissen toen ze hoorde dat de minister wel doodleuk tijd had voor allerlei praatprogramma’s. Niet zo handig is een beetje understatement, het is gewoon minachting voor de volksvertegenwoordiging. Schijnbaar gaat partijbelang weer voor landsbelang. En dat terwijl we wellicht afstevenen op een nieuwe depressie.
Dat werkt anders niet voor Marijnissen, waarom is dat?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het gaat hier om D66, wie is nog verbaasd. Hopelijk dat meer mensen ook gaan inzien dat je met Kaag gewoon een Rutte 2.0 hebt maar in deze politiek correcte tijden heeft ze natuurlijk wel haar geslacht mee.
Rutte heeft wel het fatsoen om er nog voor terug te komen. En nee, ik ben niet verbaasd, vind het wel fijn dat nu bij steeds meer mensen de ogen opengaan.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het gaat hier om D66, wie is nog verbaasd. Hopelijk dat meer mensen ook gaan inzien dat je met Kaag gewoon een Rutte 2.0 hebt
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:01 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Rutte heeft wel het fatsoen om er nog voor terug te komen. En nee, ik ben niet verbaasd, vind het wel fijn dat nu bij steeds meer mensen de ogen opengaan.
Over dit specifieke geval overstijgt Rutte Kaag qua fatsoen ja. Over zowel Rutte als Kaag buiten deze gebeurtenis vandaag kunnen we zeker een boekje opendoen. Als je daar behoefte aan hebt dan doe ik graag mee hoor.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]Die werd weggestuurd door de Kamer en bleef zitten. Zoveel respect had hij daarvoor joh. Maar nee, Kaag heeft een keer een andere afspraak en ineens is het land te klein.
Zelfs jij kan toch moeilijk ontkennen dat we hier een patroon te pakken hebben.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 17:55 schreef Hexagon het volgende:
Niet zo handig van Kaag.
Maar als Kaag campagne kan voeren kan Lilian dat natuurlijk ook door er ineens moord en brand over te gaan schreeuwen.
Ik denk niet dat het ook maar iets met Rutte te maken heeft. Kaag dacht waarschijnlijk simpelweg dat het wel mogelijk was maximaal campagnetijd te benutten door vragen zonder fysieke aanwezigheid af te handelen. Zich niet realiserende dat de anderen ook in campagnestand zitten.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zelfs jij kan toch moeilijk ontkennen dat we hier een patroon te pakken hebben.
De lijst waarbij Rutte of leden van diens opeenvolgende kabinetten de volksvertegenwoordiging aan de kant schuiven past inmiddels niet meer op één A4'tje.
Dit is geen campagnestand van de rest, zo weg blijven van het vragenuur zonder afspraak in het buitenland is wel degelijk ongekend, ik ken zelf geen precedent. Kaag is hier heel erg de fout in gegaan en moet Rutte enorm bedanken dat hij haar heeft gered.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het ook maar iets met Rutte te maken heeft. Kaag dacht waarschijnlijk simpelweg dat het wel mogelijk was maximaal campagnetijd te benutten door vragen zonder fysier afwezigheid af te handelen. Zich niet realiserende dat de anderen ook in campagnestand zitten.
Gewoon arrogantie ten top van Kaagquote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is geen campagnestand van de rest, zo weg blijven van het vragenuur zonder afspraak in het buitenland is wel degelijk ongekend, ik ken zelf geen precedent. Kaag is hier heel erg de fout in gegaan en moet Rutte enorm bedanken dat hij haar heeft gered.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |