Ik moest best wel hard lachen (hoewel deze situatie natuurlijk alles behalve lachwekkend is, ik weet het), bedankt!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:12 schreef sp3c het volgende:
ja sorry, superserieus allemaal enzo maar ik begin melig te worden van deze bullshit
sterker nog de arts die mijn geboorte regelde was ervan overtuig dat ik geen 3 weken oud zou worden!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:16 schreef epicbeardman het volgende:
Klopt, als je geboren bent voor 1990 kan je beter maar elke dag lachen, want elke dag kan de laatste zijn. Gaat het verder wel goed met je @:sp3c ?
Omdat de kosten daarvan te hoog zijn. Maar goed, dat zijn ze eigenlijk ook al van het binnenvallen van Oekraïne...quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
Die lijst met eisen van Poetin was niet voor niets compleet onrealistisch. Ik ben wel benieuwd hoe ver Rusland daadwerkelijk wil gaan, stel je voor dat ze Oekraïne inderdaad zouden binnenvallen. Waarom dan daar stoppen? Dan kun je net zo goed nog wel wat landen of gebieden annexeren. Gotland zou wel een strategisch sterke zijn, idem voor Litouwen, dat kun je zo bij de Kaliningrad Oblast plakken.
oeh dat vind ik leukquote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:21 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik moest best wel hard lachen (hoewel deze situatie natuurlijk alles behalve lachwekkend is, ik weet het), bedankt!
Op een gegeven moment zal NAVO uiteraard wel in actie komen en dat weet Poetin ook (en daarom verwacht ik niet dat hij verder gaat). Daarom speelt niet-NAVO lid Oekraine ook zo'n belangrijke rol in zijn verwoede pogingen om de NAVO weg te jagen uit Estland, Letland en wellicht ook Polen en Litouwen. Met een land dat wel lid is van de NAVO durft Ome Vlad natuurlijk niet te fucken.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
Die lijst met eisen van Poetin was niet voor niets compleet onrealistisch. Ik ben wel benieuwd hoe ver Rusland daadwerkelijk wil gaan, stel je voor dat ze Oekraïne inderdaad zouden binnenvallen. Waarom dan daar stoppen? Dan kun je net zo goed nog wel wat landen of gebieden annexeren. Gotland zou wel een strategisch sterke zijn, idem voor Litouwen, dat kun je zo bij de Kaliningrad Oblast plakken.
Ik denk dat dit eigenlijk wel meevalt. Wat wil men dan precies doen? Eigenlijk kunnen Europese landen en de VS vrij weinig. Ik zie bijvoorbeeld echt niet één, twee, drie die Nord Stream 2 aan banden worden gelegd.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Omdat de kosten daarvan te hoog zijn. Maar goed, dat zijn ze eigenlijk ook al van het binnenvallen van Oekraïne...
welke eis vond je een beetje realistisch?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
Dat vraag ik me af. Dat blijkt niet aan de acties die daarna zijn ondernomen. Reken ook maar dat er op de achtergrond veel diplomatiek verkeer is tussen NAVO landen onderling en met Rusland en Oekraïne.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja bedankt Hans, het is idd doorgelezen
en toen
[ afbeelding ]
waarom zou dat er niet zijn?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:43 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Dat blijkt niet aan de acties die daarna zijn ondernomen. Reken ook maar dat er op de achtergrond veel diplomatiek verkeer is tussen NAVO landen onderling en met Rusland en Oekraïne.
Op basis van wat denk je dat Europa en de VS weinig kunnen doen? Ze willen liever geen militaire middelen inzetten maar dat betekent natuurlijk niet dat ze het niet kunnen. Voor zover dat überhaupt al nodig zou zijn, in principe is NAVO/EU-lidmaatschap al afschrikking genoeg en in het geval van Oekraïne kunnen we de Russen vrij makkelijk uitputten met een combinatie van politieke/economische sancties en ondersteuning van opstandelingen in Oekraïne. Zo'n bezetting houden ze misschien net 3-5 jaar vol maar dan worden het dodental en de financiële kosten toch echt wel te hoog.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat dit eigenlijk wel meevalt. Wat wil men dan precies doen? Eigenlijk kunnen Europese landen en de VS vrij weinig. Ik zie bijvoorbeeld echt niet één, twee, drie die Nord Stream 2 aan banden worden gelegd.
Dat denk ik eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:46 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat Rusland best bereidt is een prijs te betalen voor Oost-Oekraïne.
Dat is een interessante gedachte-experiment. Hopelijk probeert hij niet onze LNG terminal te saboteren.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
eigenlijk blijven die straaljagers altijd netjes in het internationale luchtruim, overigens klopt het dan weer wel dat ook de Navo en bondgenoten net zo vaak, zo niet vaker langs de grens van Rusland vliegen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wanneer Rusland met z'n straaljagers over de Noordzee vliegt en zelfs in het luchtruim van o.a. Nederland, Duitsland en het VK komt zien we dat als een oefening.
Wanneer Rusland wekenlang een troepenmacht opbouwt aan de grens van een land dat ze enkele jaren geleden ook al zijn binnen gevallen dan zien we dat inderdaad als een dreigende aanval. En terecht lijkt me, gebaseerd op wat er in de Krim is gebeurd.
En heel misschien is het wel blufpoker van Ome Vlad met als doel om de NAVO weg te krijgen uit Estland, Letland en Litouwen... maar dan heeft hij nu toch echt dik gefaald. En een narcist als Poetin met een ego van Moskou tot Lavrentia gaat dan echt niet afdruipen.
volgens mij willen hier heeel erg veel mensen graag gas gebruiken maar moeten het nog doen met kolen en hout. je wilt niet weten wat voor smog hier over een dorpje hangt, wordt je echt niet vrolijk van. Dat het gas minder waard wordt intern in Rusland zullen ze hier alleen maar blij mee zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Deze snap ik ook niet van onze Timmerfrans. Rusland heeft op de middellange periode idd wel problemen op die vlakken en dan met name omdat zijn gas minder waard wordt. Maar volgens mij leeft dat momenteel niet echt onder de Russische bevolking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |