abonnement Unibet Coolblue
pi_203331584
Ter kennisgeving : eenieder die aan victim blaming/shaming doet danwel vermeende feiten bagatelliseert wordt permanent van het forum verwijderd

Laatste nieuws:
• BOOS uitzending: Ali B verdacht van verkrachting
• BOOS uitzending: Zeker 19 meldingen over Rietbergen - Ging zeker tien jaar door
• BOOS uitzending: Meerdere melding tegen Borsato, ook van Voice Kids deelnemers
• Edwin Evers Band zet Rietbergen aan de kant na aantijgingen bij de Voice
• Voice Kids en Senior ook stilgezet tot er meer duidelijkheid is
• RTL schort samenwerking met The Voice-coach Ali B op na tweede aangifte
• Oud-kandidaten kregen te maken met seksueel getinte opmerkingen
• Linda de Mol verbreekt relatie met Rietbergen en legt eigen werkzaamheden neer
• Anouk geeft aan nooit meer bij de Voice te willen terugkeren
• Grote sponsoren stappen op

https://nos.nl/artikel/24(...)verschrijdend-gedrag

quote:
RTL stopt voorlopig met het uitzenden van het talentenprogramma The Voice of Holland vanwege aantijgingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Dat staat in een verklaring van de televisiezender, in reactie op een brief van de redactie van BNNVARA-programma BOOS, waarin de aantijgingen staan.

RTL Nederland noemt de berichten in een persbericht zeer ernstig en schokkend. Wat er precies aan de hand is bij de talentenjacht is onduidelijk.

twitter


https://www.mediacourant.(...)ice-bekent-misbruik/

quote:
Jeroen Rietbergen, sinds 2007 de liefdespartner van Linda de Mol, stapt op als bandleider van The Voice of Holland. Hij bekent zich schuldig te hebben gemaakt aan seksueel overschrijdend gedrag.

RTL 4 heeft The Voice of Holland per direct van de buis gehaald na een e-mail van Tim Hofman met daarin aantijgingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag en machtsmisbruik rondom de talentenjacht. Hij heeft voor zijn programma BOOS een langlopend onderzoek gedaan naar wangedrag 'van meerdere personen binnen het programma'.
Jeroen neemt ontslag

Eén van die personen is de liefdespartner van Linda de Mol. "De vermeende daders zijn de afgelopen week benaderd om een reactie te geven op de aantijgingen jegens hen. Deze zaterdag ontving de redactie een bekentenis en spijtbetuiging van de bandleider van The Voice, Jeroen Rietbergen", aldus een woordvoerder van BOOS.

Jeroen, die al sinds 2007 een relatie heeft met Linda, laat weten zijn werkzaamheden bij The Voice 'per direct naast zich neer te leggen'.
Meer vermeende daders

Er zijn volgens BOOS nog meer vermeende daders. "Het gaat niet alleen om aanklachten tegen Jeroen Rietbergen, maar om aanklachten tegen meerdere personen binnen het programma."

De uitzending van BOOS over vermeend machtsmisbruik en vermeend seksueel overschrijdend gedrag bij The Voice is aanstaande donderdag te zien op YouTube.
Vieze Jeroen

Showbizzkenner Farja Farvardin (FawryNotSawry) heeft van een Talpa-medewerker het volgende bericht ontvangen:
pi_203331709
Het was nogal ondergesneeuwd door alle discussie, maar dit is toch wel nieuwswaardig. In het draadje is bovendien te lezen dat deze vrouw ook bewijs heeft:

twitter
  Spellchecker zondag 23 januari 2022 @ 14:20:12 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203331728
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:18 schreef luxerobots het volgende:
Het was nogal ondergesneeuwd door alle discussie, maar dit is toch wel nieuwswaardig. In het draadje is bovendien te lezen dat deze vrouw ook bewijs heeft:

[ twitter ]
Contact gelegd met een journalist ...

Beter was ze meteen naar de politie gegaan toch?
pi_203331784
Staat haaks op de meeste meningen op fok, en https://twitter.com/Angel(...)2635223%2F8%2F25live

<><><><><>

Zangcoach begeleidde in Zwaag verschillende finalisten van The Voice: ’Je moet een verhaal hebben’
Sezina en Marco: ,,Marco was altijd zo lief, echt een vaderfiguur.’’



ZWAAG
In de bijna tien jaar dat hij in Zwaag Zangschool Pop-Up had, heeft Gabor Postma (38) een aantal zangtalenten uit Hoorn begeleid richting het podium van The voice of Holland. Sommigen haalden de finale van Voice Kids of van The Voice zelf. Van geen van hen heeft hij ooit iets gehoord over ’grensoverschrijdend gedrag’.
Onder ’zijn’ pupillen waren Wieke Philine, Sanna van de Griend, Romy Weevers, Selenay Dagdelen, Sezina Kelsey en Demi van Wijngaarden. Postma gebruikte hun prestaties in de talentenshow natuurlijk als reclame, maar hij maakte er ook werk van. Hij gaf ze podiumtraining, leerde hen zich te presenteren voor camera en begeleidde ’het hele proces’. Maar als er in ’dat wereldje’ sprake was van ontoelaatbaar gedrag en hij had dat gehoord, had hij het zeker aangekaart. „De meesten hebben ook alleen aan de Voice Kids meegedaan. Alleen Demi en Sezina gingen verder.”

BOOS
Hij verwacht op basis van wat hij hoorde in de media dat er donderdag, als de uitzending van BOOS te zien is, dat de aanleiding was tot de onthullingen rond The Voice, ’wel een hoop zal loskomen’.

Postma is de eerste om te zeggen dat een deelnemer echt wel wat aan The Voice kan hebben. „Als je het goed neerzet, en je kunt jezelf laten zien, werpt dat zeker zijn vruchten af.”

Maar het blijft een televisieprogramma, zegt hij. „Je kunt er echt wel wat aan hebben, maar je hebt een verhaal nodig, om leuk te zijn voor televisie. Het is niet alleen maar het zingen. Ze kunnen niet negentig keer hetzelfde poppetje neerzetten. Dus je moet het programma een stap voor zijn. Als je een beetje weet hoe het in elkaar zit, kun je daar op anticiperen. Als je daar komt en auditie doet, krijg je als eerste een soort vragenlijst. Ze vragen onder andere wat het belangrijkste is dat je in je leven hebt meegemaakt, wat het leukste was en wat het minst leuke. Ze zijn natuurlijk op zoek naar verhalen. Als je alleen neerzet dat je wil zingen, is dat minder leuk dan als je een verhaal hebt of dat een beetje aandikt.”

Dat zijn oogappels soms ver kwamen had te maken met een goed verhaal, een goede stem én een goede voorbereiding, denkt hij. „Maar als je echt heel goed bent kom je ook wel verder.”

Sezina tijdens haar blind audition in de ’volwassen’ Voice.



Negativiteit
Sezina Kelsey mag als voorbeeld gelden. De nu 18-jarige Hoornse deed in 2016 mee aan de Voice Kids (met coach Ali B.), en in 2019 opnieuw: toen werd ze met coach Marco Borsato tweede, na Silver Metz. Leverde haar wel optredens met Glennis Grace in stadions op en er verscheen een single: About Tonight. Vorig jaar bij de ’volwassen Voice’ haalde Sezina - bij coach Waylon - de finale nét niet.

Ze leeft mee met andere deelneemsters die al hebben verteld over hun ervaringen, maar heeft zelf ’geen enkele negativiteit meegemaakt’. In tegendeel: „Ik kan me er eigenlijk niks bij voorstellen. Marco was altijd zo lief, echt een vaderfiguur. En Jeroen Rietbergen was supersupportive, stond altijd aan, heel gezellig.”

Waar ze wel moeite mee heeft zijn de grappen die nu op internet rondgaan, waarbij liedjes die zij zong op een flauwe manier anders worden geïnterpreteerd. „Maar het ergste is het voor mensen die ermee te maken hadden. Met mij is er niets aan de hand. Ik heb hard gewerkt voor mijn doelen en ik blijf doen wat ik leuk vind. Ik leef mijn droom, ondanks corona, ik stop niet en ben al druk bezig met nieuwe muziek.”

Uitzending
De nieuwe aflevering van het online BNNVARA-programma BOOS verschijnt donderdag om 16 uur op internet
pi_203331820
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:20 schreef maily het volgende:

[..]
Contact gelegd met een journalist ...

Beter was ze meteen naar de politie gegaan toch?
Het lijkt me wel slim dat je naar een deskundig persoon toestapt die je kan helpen voordat je naar de politie gaat.
  zondag 23 januari 2022 @ 15:06:49 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203332450
Denk dat alles wel zo’n beetje gezegd is.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 23 januari 2022 @ 15:09:40 #7
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203332503
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 23:06 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Het staat buiten kijf dat de slachtoffers niet het probleem zijn. Dat zou de omgekeerde wereld zijn. Maar dit soort dingen gebeurd doorgaans niet heel openlijk. Kijk naar slachtoffers van huiselijk geweld. Dat kan ook jaren aan de gang zijn zonder dat de buitenwereld het merkt. Uiteraard zijn de mannen (en soms vrouwen) die dit doen het probleem, maar dat dit soort misdragingen vaak niet gemeld wordt maakt het niet makkelijker om het uit te bannen.
Dat het niet gemeld wordt is ook omdat iemand "aangedaan" sws al is ontdaan van het vertrouwen. Ik merk dat het voor veel mensen een enorme stap is om over die brug te kunnen komen.

Ik zou het niet zo raar vinden dat organisaties mensen voor ondergeschikten (op welke functie dan ook) hebben die vanuit die positie zaken monitoren.
Niet wachten totdat er een melding komt maar gewoon zoeken of er meldingen gedaan kunnen worden. Niet als heksenjacht maar gewoon even vragen of in situaties alles goed en naar wens gaat of is gegaan.

quote:
[..]
Dat zal ik ook zeker niet ontkennen en ik kan me ook heel goed voorstellen dat de drempel om aangifte te doen in dit soort gevallen hoog is. Maar er wordt hier gesteld dat kandidaten geen aangifte zouden doen vanwege een boeteclausule die van toepassing is bij het in diskrediet brengen van het programma. Dat staat los van het kunnen doen van aangifte van strafbare feiten. Het is gewoon pertinent onjuist dat daarmee zo'n boeteclausule (rechtsgeldig) in werking kan treden.

Blijkbaar zijn er te veel mensen die denken: aangifte betekent negatieve publiciteit, dus breng ik het programma in diskrediet en moet ik misschien wel die boete betalen. Zo werkt zo'n boeteclausule niet.
Het is ook het aura van duimdikke contracten die onwetenden afschrikken en "klachten" in de kiem smoren.
Wanneer er een driedelig Mr.Pak op je afkomt of er een diklogo brief op je mat valt, zijn er niet veel mensen die dat kunnen negeren.
En helaas ken ik boeteclausules die wel zo werken dat wanneer van een bewezen strafbaar feit geen sprake is, de boete in werking gaat treden.
Je moet als aangever naast een lange adem, dan verdomd zeker zijn van je zaak dat iets de ander 100% verwijtbaar is om je niets aan te hoeven trekken van een een boeteclausule (of gevolgen).

Los van media ken ik diverse casussen waar de dader, natuurlijk buiten het oog van getuigen, intimideren met: bewijs het maar en ik maak je leven kapot als je je verzet of de aangifte doorzet.
Sterker nog bij een faalzaak, krijgt de aangever als snel het predicaat gestoord/eigenschuld zodat die een volgende keer nog minder kans maakt/ziet, een aangifte te doen. Slachtoffers zijn doorgaans murw tot slappe was gemaakt.
Maak je dat als slachtoffer een paar keer mee, wat vaak al begint als kind, dan overweeg je niet eens meer om aangifte te doen maar beleefd vragen of je nu alsjeblieft weg mag.

Menig slachtoffer voelt en is alleen als het er op aan komt. Zelfs op een politiebureau krijg je, goed bedoeld, het informele advies om je leven maar op te pakken omdat de kans op verhaal min of meer nul is. Ook daar is de ingesleten denkwijze dat je "Nee" moet zeggen dat je iets niet wilt dat aan het gebeuren is/staat.
Terwijl in mijn denken alleen zou moeten gelden of iemand zelf vrijelijk: "Ja" zegt.

Het probleem is niet dat mensen geen "Nee" zeggen tegen ongewenste inbreuken maar dat er mensen zijn die er van uitgaan dat het wel"Ja" en dan in het beste geval met mogelijk een "tenzij" is.
Het is een manier van gecultiveerd (en opportunistisch) denken waar onze samenleving van is doorwrocht.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203332903
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:18 schreef luxerobots het volgende:
Het was nogal ondergesneeuwd door alle discussie, maar dit is toch wel nieuwswaardig. In het draadje is bovendien te lezen dat deze vrouw ook bewijs heeft:

[ twitter ]
Hij was nogal van de dickpics dus die zal ze ook nog wel bewaard hebben.
Al moet je dan ook weer gaan bewijzen dat het de dick van Rietdekker is.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_203332953
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:27 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Hij was nogal van de dickpics dus die zal ze ook nog wel bewaard hebben.
Al moet je dan ook weer gaan bewijzen dat het de dick van Rietdekker is.
Line up bij de politie.

Nou meisje, zeg het maar. Welke van deze 5 piemeltjes heb je op Whatsapp gezien.

Heren kunnen jullie hem even wat groter maken en een kwartslag draaien?

Ja, voorste vier even bukken graag.
pi_203333004
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Line up bij de politie.

Nou meisje, zeg het maar. Welke van deze 5 piemeltjes heb je op Whatsapp gezien.

Heren kunnen jullie hem even wat groter maken en een kwartslag draaien?

Ja, voorste vier even bukken graag.
:D _O-
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_203333070
Katja had ook 180 aangiftes kunnen doen maar dacht dat mannen nou eenmaal zo zijn.

https://www.telegraaf.nl/(...)nranding-kunnen-doen

quote:
Katja Schuurman is naar eigen zeggen vaak slachtoffer geweest van seksueel grensoverschrijdend gedrag. De presentatrice en actrice had „tot nu toe zeker 180 aangiften kunnen doen voor aanranding”, schrijft ze op Instagram in een reactie op de misstanden bij The voice of Holland. Dat deed ze echter niet. „Omdat ik dacht dat het normaal was. Dat het erbij hoorde. Dat -de meeste- mannen gewoon zo zijn.”
Kan me er wel iets bij voorstellen, zeker als je er goed uitziet en ook uitdagend bent dan ben je zeker in die wereld niet veilig.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_203333210
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:35 schreef Pedroso het volgende:
Katja had ook 180 aangiftes kunnen doen maar dacht dat mannen nou eenmaal zo zijn.

https://www.telegraaf.nl/(...)nranding-kunnen-doen
[..]
Kan me er wel iets bij voorstellen, zeker als je er goed uitziet en ook uitdagend bent dan ben je zeker in die wereld niet veilig.
Ik heb een pittige mening over mannen die Katja lastig vallen.
  zondag 23 januari 2022 @ 15:46:46 #13
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203333252
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik heb een pittige mening over mannen die Katja lastig vallen.
Nou?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_203333270
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:35 schreef Pedroso het volgende:
Katja had ook 180 aangiftes kunnen doen maar dacht dat mannen nou eenmaal zo zijn.

https://www.telegraaf.nl/(...)nranding-kunnen-doen
[..]
Kan me er wel iets bij voorstellen, zeker als je er goed uitziet en ook uitdagend bent dan ben je zeker in die wereld niet veilig.
Bij een aantal van 180 kan ik mij niet veel van voorstellen.
Op de kalenderplaat van "alle 13 goed" uit 2000 staat bij Katja, dat de mannen Dolf Jansen, Henk Westbroek, Fred Siebelink en Rob Stenders als was zijn.
Ik denk ook dat zij voor de meesten in gedachten onraakbaar was.

Katja had veel beter concrete namen kunnen noemen, dan zomaar een hoog aantal noemen.
pi_203335345
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:18 schreef luxerobots het volgende:
Het was nogal ondergesneeuwd door alle discussie, maar dit is toch wel nieuwswaardig. In het draadje is bovendien te lezen dat deze vrouw ook bewijs heeft:

[ twitter ]
Allemaal beweren ze overtuigend bewijs te hebben echter heeft advocaat spong het meeste van de slachtoffers onderuit geschoffeld afgelopen donderdag.
speak only if it improves the silence.
pi_203335487
quote:
3s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:54 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Allemaal beweren ze overtuigend bewijs te hebben echter heeft advocaat spong het meeste van de slachtoffers onderuit geschoffeld afgelopen donderdag.
Bron?
pi_203335492
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Bron?
Half8
speak only if it improves the silence.
pi_203335699
quote:
3s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:54 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Allemaal beweren ze overtuigend bewijs te hebben echter heeft advocaat spong het meeste van de slachtoffers onderuit geschoffeld afgelopen donderdag.
Hij had ook geen zicht op t evt bewijs. Dus gaf een mening zonder alle feiten en evt bewijs te kennen.
pi_203335762
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:35 schreef Pedroso het volgende:
Katja had ook 180 aangiftes kunnen doen maar dacht dat mannen nou eenmaal zo zijn.

https://www.telegraaf.nl/(...)nranding-kunnen-doen
[..]
Kan me er wel iets bij voorstellen, zeker als je er goed uitziet en ook uitdagend bent dan ben je zeker in die wereld niet veilig.
Katja is zelf nogal een schuinsmarcheerder, wellicht heeft ze er een beetje een verknipte kijk op.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_203335813
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:21 schreef Hathor het volgende:

[..]
Katja is zelf nogal een schuinsmarcheerder, wellicht heeft ze er een beetje een verknipte kijk op.
Gepaste foto erbij wel.
pi_203335816
quote:
3s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:54 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Allemaal beweren ze overtuigend bewijs te hebben echter heeft advocaat spong het meeste van de slachtoffers onderuit geschoffeld afgelopen donderdag.
Wat weet Spong daar nou van? Die weet ook alleen maar wat hij in de reportage van Boos heeft gezien.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 23 januari 2022 @ 18:35:27 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203335995
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:21 schreef Hathor het volgende:

[..]
Katja is zelf nogal een schuinsmarcheerder, wellicht heeft ze er een beetje een verknipte kijk op.
Ik ben zelf ook redelijk soeverein. Maar Katja is écht een warmbloedige schone. Ik geef het je te doen met al die mannelijke aandacht. Met 100 kg overgewicht en het hoofd van een cavia is loyaal blijven makkelijker dan met de attributen die Katja in de weegschaal legt.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_203336012
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:21 schreef Hathor het volgende:

[..]
Katja is zelf nogal een schuinsmarcheerder, wellicht heeft ze er een beetje een verknipte kijk op.
Dat geeft je nog niet het recht om haar als man bij haar tieten of kont te grijpen, denk dat het vnl. om zoiets zal gaan.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_203336028
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat weet Spong daar nou van? Die weet ook alleen maar wat hij in de reportage van Boos heeft gezien.
Hij heeft ze ook niet onderuit geschoffeld, hij heeft vanuit zijn ervaring als advocaat aangegeven dat het niet zonder meer als verkrachting gezien zal worden als er geen sprake is van dwang of geweld.
de woorden van Ali zoals hij deze tegen de betreffende vrouw gesproken zou hebben "het is zo over" zou zeker kunnen duiden op dwang volgens hem maar dan nog zit je met het feit dat Ali dat zal ontkennen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')