abonnement Unibet Coolblue
pi_203390728
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 17:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Honderd procent zeker, fijn om te zien dat de booster het immuunsysteem weer lekker oppept.

Ziekenhuizen blijven sowieso prima, hele lichte stijging maar in geen enkele verhouding met de stijging van de besmettingen.
Wil het feestje niet bederven hoor, maar 'onze cliënten' zijn óf niet zo happig op die booster óf ze moeten nog tot (pakweg) maart wachten..... :)
pi_203390788
quote:
17s.gif Op donderdag 27 januari 2022 17:33 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Wil het feestje niet bederven hoor, maar 'onze cliënten' zijn óf niet zo happig op die booster óf ze moeten nog tot (pakweg) maart wachten..... :)
Lang niet gezien!
Maar hoezo moeten ze nog wachten?
Tap tap tap
pi_203390894
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 17:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Lang niet gezien!
Maar hoezo moeten ze nog wachten?
Omdat ze intussen besmet zijn geweest, overigens wel allemaal zonder al teveel hindernissen doorheen gerold gelukkig.


En ja druk, naast mijn eigen cliënten proberen om nog een uurtje per dag voor een positieve collega in te vallen....
pi_203391372
Toch positief. Ook een recente doorgemaakte besmetting biedt immers bescherming.
pi_203392915
quote:
17s.gif Op donderdag 27 januari 2022 17:46 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Omdat ze intussen besmet zijn geweest, overigens wel allemaal zonder al teveel hindernissen doorheen gerold gelukkig. En ja druk, naast mijn eigen cliënten proberen om nog een uurtje per dag voor een positieve collega in te vallen....
Gelukkig dat ze er goed doorheen zijn gekomen. Hier ook gezien de laatste stand van zaken. :) Maar goed bezig verder, top! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203392938
quote:
17s.gif Op donderdag 27 januari 2022 17:33 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Wil het feestje niet bederven hoor, maar 'onze cliënten' zijn óf niet zo happig op die booster óf ze moeten nog tot (pakweg) maart wachten..... :)
Niet happig hebben ze zichzelf mee, de feiten liegen er niet om. Na booster is Omikron zo ongeveer gegarandeerd een snotneus :)

De andere reden was al duidelijk, net zo goed als een booster die besmetting :)
pi_203393044
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Niet happig hebben ze zichzelf mee, de feiten liegen er niet om. Na booster is Omikron zo ongeveer gegarandeerd een snotneus :)

De andere reden was al duidelijk, net zo goed als een booster die besmetting :)
Veel cliënten hebben ook nog een griepprik gehad, wat ook niet altijd goed bevalt.....we moeten echt stoppen met oordelen over mensen of ze wel/niet welke prik ze wel/niet nemen....


quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:52 schreef Sangha het volgende:

[..]
Gelukkig dat ze er goed doorheen zijn gekomen. Hier ook gezien de laatste stand van zaken. :) Maar goed bezig verder, top! ^O^
Hopelijk gaat het met jou ook goed!
pi_203393233
quote:
17s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:57 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Veel cliënten hebben ook nog een griepprik gehad, wat ook niet altijd goed bevalt.....we moeten echt stoppen met oordelen over mensen of ze wel/niet welke prik ze wel/niet nemen....
[..]
Hopelijk gaat het met jou ook goed!
De lijn lijkt iets stijgende maar mag geen naam hebben. Vandaag wel een fijne dag gehad en dan geniet ik wel enorm. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203393410
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 20:07 schreef Sangha het volgende:

[..]
De lijn lijkt iets stijgende maar mag geen naam hebben. Vandaag wel een fijne dag gehad en dan geniet ik wel enorm. ;)
Elke kleine houvast is hoe dan ook een houvast!
  donderdag 27 januari 2022 @ 20:48:06 #210
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203393943
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2022 16:52 schreef Tinos85 het volgende:

[..]
Een heleboel positieve mensen?
Dan kom je hier bedrogen uit.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203395281
Hier lekker positief hoor!
Hele weekend volgeboekt met horeca en zowaar een concert dat mag doorgaan over een paar weken.
Heerlijk allemaal weer!
*O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_203395420
quote:
17s.gif Op donderdag 27 januari 2022 17:46 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Omdat ze intussen besmet zijn geweest, overigens wel allemaal zonder al teveel hindernissen doorheen gerold gelukkig.

En ja druk, naast mijn eigen cliënten proberen om nog een uurtje per dag voor een positieve collega in te vallen....
Juist besmettingen in combinatie met een vaccinatie lijken erg goed te werken. Hogere aantallen anti-stoffen en ze lijken ook nog eens minder snel af te nemen.



quote:
Interessant is dat diegenen die zijn geïnfecteerd met corona meer antistoffen hebben èn minder afname van antistoffen vertonen, dan diegenen die alleen zijn gevaccineerd.
https://www.sanquin.nl/ov(...)-donors-daalt-verder
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-immuniteit-a4083165
pi_203396267
Dat is ook als verklaring mogelijk dat een vaccinatie veel veiliger is dan een natuurlijke infectie (als je nog geen immuniteit hebt).

In een van de trials (Moderna dacht ik, maar kan het mis hebben, is ff geleden nu), hadden ze in fase 2 verschillende doses getest, met het idee dat hogere doses meer antistoffen zullen geven, maar mogelijk dat de hoeveelheid antstoffen op een gegeven moment bij hogere doses niet veel hoger wordt, maar ook dat het meer bijwerkingen kan geven. De hoogste doses gaf bij 1-2 kandidaten een flinke bijwerking en leidde niet tot heel veel meer antistoffen, dus gingen ze daar niet mee verder.

Een vaccin moet voor een gecontroleerde immuunreactie zorgen die niet te heftig is maar wel immuniteit geeft, bij een natuurlijke infectie heb je in de hand hoeveel virus er binnenkomt en zich al heeft gerepliceerd voordat je lichaam in actie springt.
pi_203396486
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 21:55 schreef Felixa het volgende:
Hier lekker positief hoor!
Hele weekend volgeboekt met horeca en zowaar een concert dat mag doorgaan over een paar weken.
Heerlijk allemaal weer!
*O*
Ben al aan het nadenken over een feestje hier wanneer 't allemaal weer los mag. Sommige familie die eerder best veel over de vloer kwam gewoon al heel lang niet gezien en een aantal verjaardagen van neefjes en nichtjes zijn maar half gevierd, dus dat moet wel ff ingehaald worden.
pi_203398548
quote:
17s.gif Op donderdag 27 januari 2022 20:16 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Elke kleine houvast is hoe dan ook een houvast!
Dat is waar, dank je! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203398555
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 23:04 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Ben al aan het nadenken over een feestje hier wanneer 't allemaal weer los mag. Sommige familie die eerder best veel over de vloer kwam gewoon al heel lang niet gezien en een aantal verjaardagen van neefjes en nichtjes zijn maar half gevierd, dus dat moet wel ff ingehaald worden.
Pas op met dat te zeggen hier hè! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 28 januari 2022 @ 09:01:12 #217
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_203399112
TL;DR: volgens dit artikel liggen slechts 36% van de patiënten met covid vanwege Covid in het ziekenhuis.

twitter
pi_203399144
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:01 schreef Roberto_BOZ het volgende:
TL;DR: volgens dit artikel liggen slechts 36% van de patiënten met covid vanwege Covid in het ziekenhuis.

[ twitter ]
Dat zou echt bizar zijn.
Tap tap tap
pi_203399199
quote:
17s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:57 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Veel cliënten hebben ook nog een griepprik gehad, wat ook niet altijd goed bevalt.....we moeten echt stoppen met oordelen over mensen of ze wel/niet welke prik ze wel/niet nemen....
Zo denken de overheden in de meeste landen er op dit moment, helaas, niet over. Er zijn maar enkele landen waar het CTB niet meer gebruikt wordt. Wij horen daar helaas niet bij, en zolang dat zo is dan zal dat oordeel bij ontzettend veel zaken in de maatschappij geveld worden.
pi_203399240
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zo denken de overheden in de meeste landen er op dit moment, helaas, niet over. Er zijn maar enkele landen waar het CTB niet meer gebruikt wordt. Wij horen daar helaas niet bij, en zolang dat zo is dan zal dat oordeel bij ontzettend veel zaken in de maatschappij geveld worden.
Helaas inderdaad....
pi_203399412
quote:
12s.gif Op donderdag 27 januari 2022 14:00 schreef Sangha het volgende:

[..]
Gelukkig dat jouw bijdrage wel iets positiefs brengt... oh wacht. :D
Ik zal vast niet de enige zijn die het gezeur om de CTB in dit topic zat was.
Zaterdag weer lekker uit eten 8-) 8-)
  vrijdag 28 januari 2022 @ 10:03:57 #222
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203399659
De (lage) besmettingcijfers in Zuid-Afrika lijken nu te stabiliseren, terwijl de ziekenhuizen behoorlijk snel leeglopen.

twitter
pi_203399729
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:34 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]
Ik zal vast niet de enige zijn die het gezeur om de CTB in dit topic zat was.

Het topic golft mee met wat er in de maatschappij speelt. En CTB is iets wat al een tijdje sluimert en nu weer opspeelt.

Zelf heb ik er geen enkele moeite mee, het zal mij echt een zorg zijn. Maar ik ben geboosterd dus heb sowieso alle groene vinkjes die er mogelijk zijn. Dus dat is heel eenzijdig en ik vergeet wel eens dat het voor anderen wel een ding kan zijn.

Niet dat ik het begrijp, ik begrijp werkelijk niet waarom mensen bang zijn voor een prikje en een tijdelijk groen vinkje. Maar dat hoeft ook niet, dat ik het allemaal snap. Iedereen mag zijn of haar eigen keuzes maken in dit land, en dat is belangrijk en een groot goed.
pi_203399808
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Niet dat ik het begrijp, ik begrijp werkelijk niet waarom mensen bang zijn voor een prikje en een tijdelijk groen vinkje. Maar dat hoeft ook niet, dat ik het allemaal snap. Iedereen mag zijn of haar eigen keuzes maken in dit land, en dat is belangrijk en een groot goed.
Ik ken iemand die ooit eens trombose in haar been kreeg na een vaccinatie. Sindsdien wil die persoon geen enkele vaccinatie meer. Aan de ene kant begrijpelijk maar aan de andere kant ook wel heel triest dat zo'n ervaring zo'n verstrekkende invloed blijft houden tot ver in de toekomst.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 10:25:16 #225
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_203399871
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Niet dat ik het begrijp, ik begrijp werkelijk niet waarom mensen bang zijn voor een prikje en een tijdelijk groen vinkje. Maar dat hoeft ook niet, dat ik het allemaal snap. Iedereen mag zijn of haar eigen keuzes maken in dit land, en dat is belangrijk en een groot goed.
Het is in mijn geval geen angst, ik heb gewoon geen zin om weer een week lang beroerd te zijn om misschien te voorkomen dat ik straks een week lang beroerd ben. Want meer dan dat gaat het virus me echt niet doen. De eerste ronde heb ik nog meegedaan, maar zeker nu met omikron (minder ziekmakend én de vaccins zijn minder effectief) ben ik wel klaar.

Ik kan nog 2 maanden verder zonder booster, als het CTB dan nog niet afgeschaft is zie ik nog wel even verder.
pi_203399964
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het topic golft mee met wat er in de maatschappij speelt. En CTB is iets wat al een tijdje sluimert en nu weer opspeelt.

Zelf heb ik er geen enkele moeite mee, het zal mij echt een zorg zijn. Maar ik ben geboosterd dus heb sowieso alle groene vinkjes die er mogelijk zijn. Dus dat is heel eenzijdig en ik vergeet wel eens dat het voor anderen wel een ding kan zijn.

Niet dat ik het begrijp, ik begrijp werkelijk niet waarom mensen bang zijn voor een prikje en een tijdelijk groen vinkje. Maar dat hoeft ook niet, dat ik het allemaal snap. Iedereen mag zijn of haar eigen keuzes maken in dit land, en dat is belangrijk en een groot goed.
Geen angst voor het prikje, maar meer de onzekerheid over hoelang ze die QR code nog in stand willen houden.
pi_203400621
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:01 schreef Roberto_BOZ het volgende:
TL;DR: volgens dit artikel liggen slechts 36% van de patiënten met covid vanwege Covid in het ziekenhuis.

[ twitter ]
Gister heeft de NHS inderdaad een supplement geupload met data ziekenhuisbezetting waarbij reden opname 'primarily Covid' was of niet. Die kun je hier vinden.

Heb de data vanaf 1 oktober voor Londen en Engeland even in een paar grafieken gezet. Ik zie dat ze ook data van voor 1 oktober hebben geupload, daar ga ik vanmiddag/vanavond eens naar kijken. Ben wel benieuwd hoe het in de Delta golf zat.





Het aantal mensen dat door Covid in het ziekenhuis komt daalt dus vrij snel, maar het blijft lastig, mensen die positief getest zijn moeten wel apart behandelt worden.

Ook overall daalt de ziekenhuisbezetting door Covid nog mooi.

Engeland


Londen
pi_203401334
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het topic golft mee met wat er in de maatschappij speelt. En CTB is iets wat al een tijdje sluimert en nu weer opspeelt.

Zelf heb ik er geen enkele moeite mee, het zal mij echt een zorg zijn. Maar ik ben geboosterd dus heb sowieso alle groene vinkjes die er mogelijk zijn. Dus dat is heel eenzijdig en ik vergeet wel eens dat het voor anderen wel een ding kan zijn.

Niet dat ik het begrijp, ik begrijp werkelijk niet waarom mensen bang zijn voor een prikje en een tijdelijk groen vinkje. Maar dat hoeft ook niet, dat ik het allemaal snap. Iedereen mag zijn of haar eigen keuzes maken in dit land, en dat is belangrijk en een groot goed.
Ik kies voorlopig bewust niet voor de booster en dat is omdat ik van de tweede prik een stuk beroerder was dan van omikron in combinatie met dat het verspreiding van het virus nauwelijks lijkt af te remmen voor zover dat nog wenselijk mocht zijn.

Ik heb de eerste twee shots genomen omdat ik het als plicht zag om de ouderen in de maatschappij(waaronder m'n eigen) te beschermen, naar restaurants e.d. ga ik sowieso toch al niet. Maar nu dat nut zo goed als wegvalt kan ik eigenlijk geen goede reden verzinnen om het nog te doen.
pi_203401440
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 12:15 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Ik kies voorlopig bewust niet voor de booster en dat is omdat ik van de tweede prik een stuk beroerder was dan van omikron in combinatie met dat het verspreiding van het virus nauwelijks lijkt af te remmen voor zover dat nog wenselijk mocht zijn.

Ik heb de eerste twee shots genomen omdat ik het als plicht zag om de ouderen in de maatschappij(waaronder m'n eigen) te beschermen, naar restaurants e.d. ga ik sowieso toch al niet. Maar nu dat nut zo goed als wegvalt kan ik eigenlijk geen goede reden verzinnen om het nog te doen.
Ik heb ook nog geen onderzoeken gezien die aantonen dat een booster langer bescherming zou bieden dan 2 shots + infectie. Twee shots zouden nu 9 maanden geldig zijn, een infectie 6 maanden. Een booster in principe nog permanent, maar 2 shots + infectie niet. Omtzigt heeft daar vragen over gesteld, maar ik denk dat Nederland een beetje knel zit daarin, omdat Nederland daarin (dacht ik) de EU richtlijn volgt. Nederland kan het zelf wel aanpassen, maar dan lopen Nederlanders alsnog tegen issues aan als ze op vakantie gaan in de EU.
Het is ook niet te zeggen of een booster of Omikron infectie betere bescherming zal bieden tegen een volgende variant. Omikron is niet uit Delta ontstaan en de volgende variant hoeft dus ook niet uit Omikron te ontstaan. Ontstaat die wel uit Omikron, dan zal waarschijnlijk een natuurlijke infectie effectievere bescherming bieden dan een booster (met een spike-eiwit gebaseerd op de originele variant).
pi_203401975
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 12:15 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Ik kies voorlopig bewust niet voor de booster en dat is omdat ik van de tweede prik een stuk beroerder was dan van omikron in combinatie met dat het verspreiding van het virus nauwelijks lijkt af te remmen voor zover dat nog wenselijk mocht zijn.

Ik heb de eerste twee shots genomen omdat ik het als plicht zag om de ouderen in de maatschappij(waaronder m'n eigen) te beschermen, naar restaurants e.d. ga ik sowieso toch al niet. Maar nu dat nut zo goed als wegvalt kan ik eigenlijk geen goede reden verzinnen om het nog te doen.
Ik heb hem ook enkel genomen voor het gemak (buitenland, stadionbezoek en horeca). Voor Corona en Omikron ben ik niet bang (nooit geweest). Eerste 2 prikken zag ik voor mijn leeftijdsgroep wel een duidelijk voordeel.

De booster is sowieso vooral voor 60+ en risicogroepen van belang, je ziet nu heel duidelijk dat die mensen hem massaal genomen hebben. Ziekenhuizen merken vooralsnog weinig van de gigantische Omikron golf. En dat is het allerbelangrijkste.
pi_203402006
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:36 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Geen angst voor het prikje, maar meer de onzekerheid over hoelang ze die QR code nog in stand willen houden.
Zolang als nodig is de enige dooddoener die ik kan bedenken, wat mij betreft kan ie sowieso overboord. Het nut is weg (zie mijn eerdere post).

Maar ik lig er eigenlijk ook niet wakker van als ik eerlijk ben, maar ik kan sowieso wel makkelijk dingen parkeren als ik zie dat ik er toch niets aan kan gaan doen.
pi_203402905
twitter


Instroom redelijk constant. Lage uitstroom vandaag.
pi_203403520
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 13:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zolang als nodig is de enige dooddoener die ik kan bedenken, wat mij betreft kan ie sowieso overboord. Het nut is weg (zie mijn eerdere post).

Maar ik lig er eigenlijk ook niet wakker van als ik eerlijk ben, maar ik kan sowieso wel makkelijk dingen parkeren als ik zie dat ik er toch niets aan kan gaan doen.
Ben ook daarom vandaag maar wat efteling vitamientjes aan het opdoen, genieten hier! O+
pi_203403697
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:34 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]
Ik zal vast niet de enige zijn die het gezeur om de CTB in dit topic zat was.
Zaterdag weer lekker uit eten 8-) 8-)
Ik snap hem! :) Veel plezier zaterdag! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203403800
Hier het patroon in Engeland van patienten primair opgenomen vanwege Covid, of niet primair opgenomen vanwege Covid, sinds 18 juni. Dan zie je dat het pas echt de laatste paar weken is, dus met de Omikron golf, dat het aandeel dat niet primair voor Covid wordt opgenomen heel erg gestegen is. Wat dus ook betekent dat Omikron nog milder is dan we al dachten.

  vrijdag 28 januari 2022 @ 15:04:57 #236
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203403809
Mijn cijfers komen vandaag veel later.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203403838
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hier het patroon in Engeland van patienten primair opgenomen vanwege Covid, of niet primair opgenomen vanwege Covid, sinds 18 juni. Dan zie je dat het pas echt de laatste paar weken is, dus met de Omikron golf, dat het aandeel dat niet primair voor Covid wordt opgenomen heel erg gestegen is. Wat dus ook betekent dat Omikron nog milder is dan we al dachten.

[ afbeelding ]
Twee oude studiegenootjes van me zijn momenteel besmet en hebben zoiets van 'dit is NIET mild' :D Apart hoe dat nog zo kan variëren.
Tap tap tap
pi_203403846
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Twee oude studiegenootjes van me zijn momenteel besmet en hebben zoiets van 'dit is NIET mild' :D Apart hoe dat nog zo kan variëren.
Mild genoeg om je uit het ziekenhuis te houden ;)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203403854
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Mild genoeg om je uit het ziekenhuis te houden ;)
Nog even afkloppen, ze liggen nog voor pampus.
Tap tap tap
pi_203403926
Het virus an sich is niet per se milder, vandaar dat sommige experts nog altijd schijtbang zijn en omicron niet mild willen noemen. Maar dat het in je bovenste luchtwegen gaat zitten i.p.v. lager (in je longen of andere organen) lijkt in de praktijk een wereld van verschil te maken als het gaat om ziekenhuis en IC opname. Uiteraard spelen vaccinaties, boosters en doorgemaakte besmettingen ook een rol daarin.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 15:47:03 #241
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203404374
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 10 (relatieve daling 0,9%). Het zijn daarmee 1.141 bezette bedden in totaal, dus helaas weer wat verder boven de 1.100.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 28 januari: 238 (absolute stijging 5; relatieve stijging 2,1%);
- donderdag 27 januari: 233 (absolute daling 16; relatieve daling 6,4%);
- woensdag 26 januari: 249 (absolute daling 3; relatieve daling 1,2%);
- dinsdag 25 januari: 252 (absolute daling 10; relatieve daling 3,8%);
- maandag 24 januari: 262 (absolute daling 13; relatieve daling 4,7%;
- zondag 23 januari: 275 (absolute daling 12; relatieve daling 4,2%);
- zaterdag 22 januari: 287 (geen wijziging);
- vrijdag 21 januari: 287 (absolute daling 2; relatieve daling 0,7%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 28 januari: 903 (absolute stijging 5; relatieve stijging 0,6%);
- donderdag 27 januari: 898 (absolute daling 6; relatieve daling 0,7%);
- woensdag 26 januari: 905 (absolute daling 6; relatieve daling 0,7%);
- dinsdag 25 januari: 911 (absolute stijging 32; relatieve stijging 3,6%);
- maandag 24 januari: 879 (absolute stijging 61; relatieve stijging 7,5%);
- zondag 23 januari: 818 (absolute stijging 22 relatieve stijging 2,8%);
- zaterdag 22 januari: 796 (absolute daling 25; relatieve daling 3,0%);
- vrijdag 21 januari: 821 (absolute daling 13; relatieve daling 1,6%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 28 januari 2022 @ 15:55:50 #242
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203404500
Het percentage positieve tests is gestegen, van 51,5 naar 52,8.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203404549
Vandaag ca 74000 nieuwe meldingen, maar nog steeds een achterstand van ca 76000 meldingen over de afgelopen 11 dagen.

Mijn grafieken vandaag:

Er lijken nog maar weinig registraties te zijn ouder dan 20 januari. Vrijdag 21 januari is iets hoger dan de donderdag ervoor, maar de stijging zoals die van maandag t/m woensdag was is niet meer zichtbaar.


Ook de dagcurve van vandaag laat weer een piek op de dag van eergisteren zien. Voor gisteren zijn er relatief weinig registraties, dit is waarschijnlijk een groot deel van de huidige achterstand bij het RIVM. De buik van de dagcurve is hoog en strekt zich uit tot ca een week geleden.


Het aandeel van de groep 0-20 jaar laat op 21 januari even een dipje zien en op hetzelfde moment is er een stijging bij de groep 40-60 jaar. De overige groepen laten een stabiel aandeel zien.


Zoals eerder gezegd lijken de jongste leeftijdsgroepen een piek zien rond 20-21 januari. Ik ben benieuwd of de daling daarna echt is of komt door een achterstand in de cijfers.


Vandaag meer meldingen dan gisteren en ook per leeftijdsgroep is er een stijging zichtbaar.


Het aantal ziekenhuisopnames is de laatste dagen stabiel tussen de 125 en 150 personen per dag. De grote stijging in de voorspelling is niet op dezelfde datum zichtbaar.


In deze grafiek heb ik de ziekenhuisbezetting gedeeld door het 7-daags gemiddelde van het aantal ziekenhuisopnames. Als de gemiddelde ligduur 8 dagen is, dan zou ik verwachten dat de ziekenhuisbezetting ook 8 keer het gemiddeld aantal opnames is. De laatste dagen lijkt er een afname te zijn in deze verhouding, ik verwacht dat dit komt door een kortere ligduur.


De laatste grafiek laat de verhouding zien tussen het aantal ziekenhuisopnames per week per leeftijdsgroep en het aantal registraties per leeftijdsgroep 10 dagen eerder (dus voor het aantal opnames van 17 t/m 23 januari is het aantal besmettingen van 7 t/m 13 januari gebruikt).
Voor de groepen 60-69 jaar en 50-59 jaar is vanaf 2 januari een duidelijke daling in de verhouding te zien, of door meer testen of door een lager kans op ziekenhuisopname (als gevolg van booster en/of omikron). Ook bij de groepen 30-39 en 40-49 jaar is zo'n daling zichtbaar (het lijkt iets minder sterk te zijn). De groep 0-29 jaar laat geen duidelijke daling zien in de verhouding.

Voor de groep van 70-79 jaar is de daling wat beperkter en een uitschieter naar boven op 2 januari.

Voor de groep 80-89 jaar is een stijging zichtbaar. Dit vind ik vreemd, wellicht dat nu alleen mensen met duidelijke klachten worden getest. In absolute aantallen waren er begin december ca 4000 positieve registraties per week in deze groep en begin januari nog maar 1000 per week.
pi_203405575
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Twee oude studiegenootjes van me zijn momenteel besmet en hebben zoiets van 'dit is NIET mild' :D Apart hoe dat nog zo kan variëren.
Een collega van me haar hele huis is ook besmet nu. Testen na 8 dagen allemaal nog positief. Kindje van 3 is paar dagen ziek geweest, een hoofdpijn, keelpijn, snotneus, de ander koorts, hoofdpijn, moe, pijn in hele lichaam, druk op de borst, moeite met ademhalen. Die laatste is ook hartpatient. Beide ouders geboosterd. Alles wat niet in het ziekenhuis komt wordt als 'mild' gezien, en zelfs veel kinderen die, vanwege flinke koorts, even in het ziekenhuis liggen, worden gezien als 'mild'. Dat wilt niet zeggen dat het toch behoorlijk pittig kan zijn voor iemand.
pi_203405661
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:58 schreef simonblue het volgende:
Voor de groep 80-89 jaar is een stijging zichtbaar. Dit vind ik vreemd, wellicht dat nu alleen mensen met duidelijke klachten worden getest. In absolute aantallen waren er begin december ca 4000 positieve registraties per week in deze groep en begin januari nog maar 1000 per week.
Misschien dat het bij die oude mensen langer duurt voor ze opgenomen worden? Als zo'n oudje een week blijft kwakkelen, dan gaan er al snel ook andere dingen mis, en moeten ze daarom misschien toch opgenomen worden? Maar misschien wel iets om in de gaten te houden.
pi_203405989
UK laat week op week nog steeds een daling zien, al is het maar een paar procent. Vorige week daalde het nog hard, daarna ging het rap van een daling van 20% naar 2%, maar afgelopen dagen blijft het daar op hangen. Aantal opnames daalt wel nog steeds met ongeveer 15%.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 23:34:14 #247
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203412143
Er waren tijden dat er paniek uitbrak in dit topic als mijn cijfertjes niet online kwamen. Maar vandaag blijkt maar eens dat tijden aan het veranderen zijn ;)

Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 29 november 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%

dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965


totaal: 151.897

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%

dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783


totaal: 121.290

Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%

dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154


totaal: 97.948

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 9.304
woensdag: 13.334
donderdag: 13.332
vrijdag: 12.324
zaterdag: 12.564
zondag: 11.886
maandag: 11.432



totaal: 84.176

Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%

dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536



totaal: 103.610

Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%

dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891



totaal: 190.707

Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 26,0%

dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag: 42.352



totaal: 240.313

Besmettingcijfers dinsdag 18 t/m maandag 24 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,7%

dinsdag: 31.345
woensdag: 38.200
donderdag: 39.920
vrijdag: 57.471
zaterdag: 46.057
zondag: 65.325
maandag: 64.630



totaal: 342.948

Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 januari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 50,6%

dinsdag: 54.160
woensdag: 58.616
donderdag: 64.555
vrijdag: 74.019
zaterdag:
zondag:
maandag:



totaal: 439.862 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_203412295
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:34 schreef Oliver23 het volgende:
Er waren tijden dat er paniek uitbrak in dit topic als mijn cijfertjes niet online kwamen. Maar vandaag blijkt maar eens dat tijden aan het veranderen zijn ;)

Besmettingcijfers dinsdag 25 t/m maandag 31 januari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 50,6%

dinsdag: 54.160
woensdag: 58.616
donderdag: 64.555
vrijdag: 74.019
zaterdag:
zondag:
maandag:



totaal: 439.862 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

[ afbeelding ]
Wordt wel gewaardeerd hoor. Alleen heb ik geen idee meer wat ik er nog voor een betekenis aan kan verbinden.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 08:19:42 #249
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203413619
Het hele FOK! Omt was laat gister met cijfers :P
pi_203413621
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:46 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Wordt wel gewaardeerd hoor. Alleen heb ik geen idee meer wat ik er nog voor een betekenis aan kan verbinden.
De besmettingcijfers zijn lastig te interpreteren, vanwege de gigantische achterstanden van het RIVM. Ruim 70.000 positieve testuitslagen moeten nog verwerkt worden. De meeste daarvan zijn vorige week opgelopen.

Daarmee kun je stilletjes aan een conclusie trekken dat de weekcijfers van afgelopen week en deze week dus aardig in de buurt van elkaar komen. Misschien dat de weekcijfers van volgende week nog hoger uitvallen, maar daarna kunnen we weleens over de Omikronpiek heen zijn. Net zoals wat viroloog Niesters vandaag zegt in de Telegraaf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')