Voorbeeld hier: na de zomer gaat onze tweede auto (T4 Camper) de deur uit. Dan hebben we er nog één (Golf) maar we zitten erover te denken deze niet meer te vervangen en als ie kaduuk is, volledig met deel- en huurauto's te werken.quote:Op woensdag 17 mei 2023 18:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat het zwaar afhankelijk is van waar je woont.
Zit je in het centrum van Leiden, Utrecht, Hilversum of Amsterdam dan is autobezit een dure hobby en een hoop gedoe.
Dat zijn bij uitstek de eerste gebieden waar mensen een auto weg doen als ze over een autonoom voertuig kunnen beschikken op ieder moment van de dag.
Ik kan uiteraard de toekomst niet voorspellen maar heb in de OP wel aangegeven wat mijn verwachting is.
Als je een auto niet op dagelijkse basis nodig hebt, kan dat zeker uitkomst bieden.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:17 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Voorbeeld hier: na de zomer gaat onze tweede auto (T4 Camper) de deur uit. Dan hebben we er nog één (Golf) maar we zitten erover te denken deze niet meer te vervangen en als ie kaduuk is, volledig met deel- en huurauto's te werken.
Goed, nu werk ik zelf bij een autoverhuurder die ook nog eens deelauto's aanbiedt dus dat maakt de overstap wat makkelijker, maar toch. Als het aanbod er is tegen een redelijke prijs, zie ik het wel gebeuren.
Prima dat je iets haat.quote:Op maandag 22 januari 2024 20:16 schreef PluggieOD het volgende:
Nee natuurlijk is het einde van autobezit niet nabij.
De hedendaagse milieuvervuilende EV wegwerpauto's moet je meer zien als rijdende prototypen.
Yep, bij bepaalde weersomstandigheden kun je er niks meer mee.quote:Op maandag 22 januari 2024 20:16 schreef PluggieOD het volgende:
Nee natuurlijk is het einde van autobezit niet nabij.
De hedendaagse milieuvervuilende EV wegwerpauto's moet je meer zien als rijdende prototypen.
Hoewel het ook compleet off-topic is in een topic over autonoom rijden.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zag pas een bericht dat ze in China een nucleaire batterij hadden gemaakt die 50 jaar mee gaat.
Als ze zoiets op grote schaal kunnen maken dan wordt het interessant.
Je kan het autonoom rijden toch moeilijk los zien van het elektrisch rijden?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoewel het ook compleet off-topic is in een topic over autonoom rijden.
Die "nucleaire batterij" die in het nieuws kwam onlangs, kan 50 jaar lang zo'n 100 µW leveren, ofwel 0,1 mW.
Zelfs voor een lichte EV (Dacia Spring) heb je al ongeveer 33kW nodig, ofwel 33.000Watt, ofwel 33.000.000mW.
Je zou dus 330.000.000 van die accu's nodig hebben.
Je kan het prima los zien van elektrisch rijden. Autonoom rijden is een manier om de bestuurder te vervangen, niet de aandrijftechniek.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je kan het autonoom rijden toch moeilijk los zien van het elektrisch rijden?
Hoeveel autonome voertuigen zijn er op fossiele brandstof?
Dus jij verwacht autonome deelauto's in de toekomst op fossiele brandstof?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan het prima los zien van elektrisch rijden. Autonoom rijden is een manier om de bestuurder te vervangen, niet de aandrijftechniek.
Het is toepasbaar op brandstof, waterstof, eFuels en EV's.
Verder genoeg over gezegd. Ik wil het topic een beetje schoonhouden, er zijn voldoende topics waar je kan klagen over EV's.
Vanaf hier zet ik TR's
Voornamelijk niet omdat er überhaupt geen toekomst is voor auto’s met een verbrandingsmotor. Maar niet omdat er een technische reden is dat het niet zou kunnen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus jij verwacht autonome deelauto's in de toekomst op fossiele brandstof?
Best indrukwekkend. Ik vraag me alleen af hoe het in Europa zou werken. Veel drukker verkeer met veel onoverzichtelijke kruisingen en een vaak wat 'assertievere' rijstijl om nog maar te zwijgen over dubbelle en trippel rotondes in de UK.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nog een video, deze keer overdag.
Het uitrollen van deze nieuwe versie wordt in laag tempo gedaan blijkbaar, want alleen "Whole Mars Catalog" heeft tot nu toe videomateriaal online kunnen zetten.
Je ziet dat Pareto ook toeslaat bij autonoom rijden, die laatste 20% om het perfect te maken kost heel veel tijd.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:35 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Best indrukwekkend. Ik vraag me alleen af hoe het in Europa zou werken. Veel drukker verkeer met veel onoverzichtelijke kruisingen en een vaak wat 'assertievere' rijstijl om nog maar te zwijgen over dubbelle en trippel rotondes in de UK.
Tien jaar terug had ik het binnen vijf jaar als algemeen gebruikt verwacht. Nou, dat viel even tegen maar ik zie nog steeds wel progressie.
Ja, het gaat best heel overdacht en veilig maar ik moet nog zien hoe vlot je bent in een wat vollere omgeving als je bij elk stopbord geheel tot stilstand komt en pas na vijf seconden weer verder gaat. Zou hier erg toeteren worden achter je. Ook die wandelaars aan beide zijden van de weg (gele jas), ik zou dan oprijden en zo nodig flink remmen als er toch iets van de andere kant komt.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je ziet dat Pareto ook toeslaat bij autonoom rijden, die laatste 20% om het perfect te maken kost heel veel tijd.
Hoe het in Europa gaat werken is nog niet echt voorspelbaar, toch zie ik in de US soms ook "onmogelijke" situaties waar FSD dan toch prima uit komt.
Het is voor ons mensen ook niet voor te stellen dat je 9 ogen hebt en 100% aandacht bij de weg en het verkeer. En dat is precies wat FSD wél heeft.
FSD wilde bijvoorbeeld in 1 situatie (uit de bovenstaande video's) niet direct wegrijden na het inschakelen maar toen bleek later dat er iemand overstak achter een auto vandaan. Dus het ziet wel heel veel.
Ik weet niet hoeveel jaren er nog nodig zijn om het perfect genoeg te maken en om de overheid daarna nog te overtuigen maar ik ga het (als ik tijd van leven heb) nog wel meemaken, verwacht ik.
Gek genoeg komt dat vooral door de NTSHA die vond dat een Tesla geheel tot stilstand moest komen bij een stopbord, waar Tesla zelf de “California Roll” deed bij de stopborden.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:53 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, het gaat best heel overdacht en veilig maar ik moet nog zien hoe vlot je bent in een wat vollere omgeving als je bij elk stopbord geheel tot stilstand komt en pas na vijf seconden weer verder gaat.
Ik ken mensen die slechter rijdenquote:Zou hier erg toeteren worden achter je. Ook die wandelaars aan beide zijden van de weg (gele jas), ik zou dan oprijden en zo nodig flink remmen als er toch iets van de andere kant komt.
Maar goed, laten we zeggen dat ie nu wel het rijbewijsexamen zou halen.
Wat ik me herinner van ruim tig jaar terug is dat je min of meer stil moet staan en dan direct weer door als alles vrij is. Hing ook van je instructeur af natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het zou natuurlijk wel kunnen dat dat voor autonome voertuigen soepeler wordt in de toekomst, aangezien die gelijktijdig zowel links, rechts, vooruit als achteruit kunnen kijken en de situatie allang overzien hebben.
Ik heb sowieso nooit in de US gereden (of geweest) dus ik kan me alleen baseren op wat ik zie en lees.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wat ik me herinner van ruim tig jaar terug is dat je min of meer stil moet staan en dan direct weer door als alles vrij is. Hing ook van je instructeur af natuurlijk.
En er zijn er nog meer. Maar het gaat hier over auto's, dus ga ze niet noemen. (Autonome) auto's dus, ongeacht aandrijvingquote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je kan het autonoom rijden toch moeilijk los zien van het elektrisch rijden?
Hoeveel autonome voertuigen zijn er op fossiele brandstof?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |