SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Schotland en Wales besloten onlangs ook hun maatregelen te versoepelen. In Noord-Ierland staat de regering onder druk datzelfde te doen.
https://www.metronieuws.n(...)ondkapjes-coronapas/
En die boosterprik, het percentage dat die heeft gehaald is te laag maar dat los je nu niet meer op, denk ik, Omikron is zo mild dat mensen daar het nut niet meer van inzien.![]()
Mijn op niks gebaseerde optimistische voorspelling voor dinsdag:
- Horeca en cultuur open tot 20:00
- In de horeca mondkapje als je beweegt, vaste zitplaatsen en toegang met CTB (3G)
- Cultuur zelfde verhaal, bioscopen en theaters open inclusief 1,5 meter en mondkapje bij beweging![]()
Dit jaar is met afstand het lelijkste jaar om examen te moeten doen. Succes ermee.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Geen idee. Mijn dochter zit nu in het eindexamenjaar en heeft bijna 2 jaar nauwelijks normaal onderwijs gehad. En qua versoepelingen met examens zit er behalve een extra tijdvak en een extra herkansing, ook niets in het vat.
Ze worden dit jaar geacht alle stof te kennen alsof ze altijd normaal onderwijs hebben gehad.
Overigens: hou jezelf en vooral je dochter voor dat het, juist om die reden, geen falen is als ze zou zakken en dat extra jaar dus ook wel eens nuttig kan zijn. Het zal ongetwijfeld niet zo voelen, maar de realiteit is dat daar waar inhalen nodig is, het vaak alleen maar kan door de tijd te verlengen. Meer doen in dezelfde tijd werkt voor veel adolescenten gewoon niet.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik verwacht eigenlijk een eindtijd die we nog niet gehad hebben. 17:00, 18:00, 20:00, 22:00 en middernacht zijn allemaal al eens geweest. Dus ik zet mijn geld op 19:00 of 21:00.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:04 schreef Cynicio het volgende:
- In de horeca mondkapje als je beweegt, vaste zitplaatsen en toegang met CTB (3G)
- Cultuur zelfde verhaal, bioscopen en theaters open inclusief 1,5 meter en mondkapje bij bewegingOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Mijn voorspellingquote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:04 schreef Cynicio het volgende:
- Cultuur zelfde verhaal, bioscopen en theaters open inclusief 1,5 meter en mondkapje bij beweging
Vanwege oplopende quarantaine problemen
- Scholen gaan over op thuisonderwijs
- Winkels open met CTBJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dit zijn geen versoepelingen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mijn voorspelling
- Winkels open met CTB![]()
Sluiting om 21:00 zou naar mijn mening de perfecte middenweg zijn. Voldoende ruimte voor restaurants om meerdere gasten te ontvangen voor diner en uitgebreid toetje.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk een eindtijd die we nog niet gehad hebben. 17:00, 18:00, 20:00, 22:00 en middernacht zijn allemaal al eens geweest. Dus ik zet mijn geld op 19:00 of 21:00.![]()
19:45quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk een eindtijd die we nog niet gehad hebben. 17:00, 18:00, 20:00, 22:00 en middernacht zijn allemaal al eens geweest. Dus ik zet mijn geld op 19:00 of 21:00.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Maar wel mijn verwachting. Ik ga nu varen op 180 graden van wat logisch isquote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit zijn geen versoepelingen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Overigens moeten ze ook zo snel mogelijk af van de verplichte sluitingstijden van de detailhandel. De meeste winkels zijn 's avonds helemaal niet open, en die paar (vooral grote ketens) die dat wel doen moeten dat gewoon kunnen doen. Micromanagement ten top.![]()
Als de regering nu weer de scholen sluit ga ik naar het Malieveld. Dan maar tussen de wappies staan.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Waarom zouden ze? Gewoon die regels omtrent quarantaine opheffen en klaar. Als je ziek bent blijf je thuis en anders gewoon naar school.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:11 schreef Gunner het volgende:
Als de regering nu weer de scholen sluit ga ik naar het Malieveld. Dan maar tussen de wappies staan.Zonder wrijving geen glans![]()
Ja, als ze zo tegen waren, had het helemaal afgeschoten. Maar nee, dit hypocriete winstpakkertje moest even uitgemolken worden.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het D66 kwartiertje.
[ afbeelding ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ongeacht de tijd vind ik het voorstel van de horeca om geen sluitingstijd vast te leggen maar een uiterlijk moment waarop je nog nieuwe gasten mag toelaten beter.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:08 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Sluiting om 21:00 zou naar mijn mening de perfecte middenweg zijn. Voldoende ruimte voor restaurants om meerdere gasten te ontvangen voor diner en uitgebreid toetje.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Helemaal mee eens, maar de angst die regeert bij Rutte dus niets verrast me meer.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:12 schreef Haags het volgende:
[..]
Waarom zouden ze? Gewoon die regels omtrent quarantaine opheffen en klaar. Als je ziek bent blijf je thuis en anders gewoon naar school.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Die tweet heeft het ook geen half uur volgehouden.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het D66 kwartiertje.
[ afbeelding ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mijn man wilde van de week naar de kapper, maar die zit helemaal volgeplempt omdat ie niet mag knippen na 17 uurquote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het D66 kwartiertje.
[ afbeelding ]
Echt, hou toch op met al die onzinnige restricties op tijden joh, idioterieOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Flinke stap terug dit hoor. Pikken we niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mijn voorspelling
- Winkels open met CTB'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
'Voor donker thuis he'.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn man wilde van de week naar de kapper, maar die zit helemaal volgeplempt omdat ie niet mag knippen na 17 uur
Echt, hou toch op met al die onzinnige restricties op tijden joh, idioterie
Dat gemicromanage op iedere seconde op iedere millimeter. Tijd dat de politiek daaruit vertrekt. Heeft niets te zoeken in het dagelijks leven.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Was er geen theater open?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn man wilde van de week naar de kapper, maar die zit helemaal volgeplempt omdat ie niet mag knippen na 17 uur
Echt, hou toch op met al die onzinnige restricties op tijden joh, idioterieJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
net?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:57 schreef vosss het volgende:
Dus doe niet net of ik hier de achterlijke ben die bang is voor een prikje![]()
Ik kom net terug uit een overlegje waarin ik mijn gal even moest spuwenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Voor donker thuis he'.
Dat gemicromanage op iedere seconde op iedere millimeter. Tijd dat de politiek daaruit vertrekt. Heeft niets te zoeken in het dagelijks leven.
Een manager die een memo in wording (ik heb even zitten tellen) 37 x heen en weer heeft gestuurd tussen 9 personen om tot een definitief schrijven te komen.
En moment van publicatie nu, is het achterhaald op basis van de realiteit van vandaag.
Even gevraagd of dit nou toch niet een béétje anders had gekund. Micromanagementniveau, zo tergend kut. Ik weet dat het overal gebeurt, maar het hoeft niet. Kap ermee. Zowel in mijn werk als in de kamer.
Dat is geen crisisbeheersing man, ik word er zo treurig vanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
21:00 hebben we gehad in oktober 2020!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk een eindtijd die we nog niet gehad hebben. 17:00, 18:00, 20:00, 22:00 en middernacht zijn allemaal al eens geweest. Dus ik zet mijn geld op 19:00 of 21:00.Makkelijk eerste![]()
Ik ben bang dat we nog maanden met micromanagement gaan aanmodderen in Nederland.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Echt, hou toch op met al die onzinnige restricties op tijden joh, idioterie![]()
Ben benieuwd of er een maximum capaciteit komt, en zo ja, hoeveel. Ik zou eigenlijk eind januari een show in Carré hebben (die initieel in mei 2020 zou plaatsvindenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:04 schreef Cynicio het volgende:
- Cultuur zelfde verhaal, bioscopen en theaters open inclusief 1,5 meter en mondkapje bij beweging)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Mensen zien niet in dat we met Rutte en van Dissel met absolute control freaks te maken hebben, die niks hebben met liberale waarden en een open blik voor nieuwe inzichten.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we nog maanden met micromanagement gaan aanmodderen in Nederland.![]()
En als de bescherming dat na verloop van tijd afneemt en de gevallen weer stijgen onszelf op de borst kloppen dat we zo voorzichtig zijn geweest.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we nog maanden met micromanagement gaan aanmodderen in Nederland.![]()
Dat mandaat hebben ze nu ja, dat gaan ze ook niet zomaar los laten. Het is een enorme dooddoener maar in dit geval wel helaas volledig waar. Bedank de angsthazen maar.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we nog maanden met micromanagement gaan aanmodderen in Nederland.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Het scheelt natuurlijk wel dat alle leerlingen in hetzelfde schuitje zitten, en de normering aangepast wordt op de gemiddelde leerling.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Geen idee. Mijn dochter zit nu in het eindexamenjaar en heeft bijna 2 jaar nauwelijks normaal onderwijs gehad. En qua versoepelingen met examens zit er behalve een extra tijdvak en een extra herkansing, ook niets in het vat.
Ze worden dit jaar geacht alle stof te kennen alsof ze altijd normaal onderwijs hebben gehad.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Hoeveel we niet bang voor te zijn, want dat is iig wel zeker dat dat gaat gebeurenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we nog maanden met micromanagement gaan aanmodderen in Nederland.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het D66 kwartiertje.
[ afbeelding ]
![]()
![]()
IC instroom 11
IC bezetting 287
IC Duitsland: doen we niet meer, 0
Kliniek instroom 117
Kliniek bezetting 821
Erg mooie cijfers.
@Oliver23 doe je ding![]()
Dinsdag gehaktbal in een restaurant halenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:25 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Hopelijk een schuifdeur, voor Hubert![]()
![]()
Ja wat mij betreft voeren ze gewoon dat hele plan van de KHN in.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ongeacht de tijd vind ik het voorstel van de horeca om geen sluitingstijd vast te leggen maar een uiterlijk moment waarop je nog nieuwe gasten mag toelaten beter.![]()
Yep. Elke 3 weekjes weer wat kleine brokjes en tegen de tijd dat het juni is kunnen misschien de mondmaskers en de 1,5 meter er weer af.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoeveel we niet bang voor te zijn, want dat is iig wel zeker dat dat gaat gebeuren
Dan 3-4 maanden zonder 'basismaatregelen' en wachten op de volgende kramp zodra de blaadjes gaan vallen.![]()
Voorzichtige mensen. Niemand heeft angst voor dit virus.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat mandaat hebben ze nu ja, dat gaan ze ook niet zomaar los laten. Het is een enorme dooddoener maar in dit geval wel helaas volledig waar. Bedank de angsthazen maar.
Ook blij dat er bijna niemand meer test
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ziekenhuis en IC instroom allebei weer gedaald t.o.v. gister. Hoezee.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 11
IC bezetting 287
Kliniek instroom 117
Kliniek bezetting 821
Erg mooie cijfers.
@:oliver23 doe je ding![]()
Containment nu!!!!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 11
IC bezetting 287
Kliniek instroom 117
Kliniek bezetting 821
Erg mooie cijfers.
@:oliver23 doe je dingOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik was gisteren ergens waar ze serieus een Bruls Bal serveerdenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dinsdag gehaktbal in een restaurant halen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik was gisteren ergens waar ze serieus een Bruls Bal serveerden![]()
![]()
![]()
Bij bioscopen ook invoeren en dan alle films vijf minuten voor sluitingstijd in laten gaanquote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ongeacht de tijd vind ik het voorstel van de horeca om geen sluitingstijd vast te leggen maar een uiterlijk moment waarop je nog nieuwe gasten mag toelaten beter.![]()
![]()
Nou ja, als je in een risicogroep valt wel natuurlijk. Al helemaal toen delta en z'n voorgangers rondraasden. Maar nu? Dit voelt voor mij als een groepje angsthazen dat de gehele maatschappij gijzelt, supported by mensen die het heerlijk vinden dat papa overheid bepaalt wat wel en niet mag. Oh en vergeet het neerkijken op anderen niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Voorzichtige mensen. Niemand heeft angst voor dit virus.
Ook blij dat er bijna niemand meer test''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Bioscopen worden wel het hardst genaaid met dat soort sluitingstijden. Sluiting om 20:00 betekent effectief sluiting rond 17:30.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bij bioscopen ook invoeren en dan alle films vijf minuten voor sluitingstijd in laten gaan![]()
Theaters en concertzalen hebben precies hetzelfde probleem.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:31 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Bioscopen worden wel het hardst genaaid met dat soort sluitingstijden. Sluiting om 20:00 betekent effectief sluiting rond 17:30.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: