[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.
Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]
Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00) Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777
Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen! Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202. Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.
En die boosterprik, het percentage dat die heeft gehaald is te laag maar dat los je nu niet meer op, denk ik, Omikron is zo mild dat mensen daar het nut niet meer van inzien.
Mijn op niks gebaseerde optimistische voorspelling voor dinsdag: - Horeca en cultuur open tot 20:00 - In de horeca mondkapje als je beweegt, vaste zitplaatsen en toegang met CTB (3G) - Cultuur zelfde verhaal, bioscopen en theaters open inclusief 1,5 meter en mondkapje bij beweging
[..] Geen idee. Mijn dochter zit nu in het eindexamenjaar en heeft bijna 2 jaar nauwelijks normaal onderwijs gehad. En qua versoepelingen met examens zit er behalve een extra tijdvak en een extra herkansing, ook niets in het vat. Ze worden dit jaar geacht alle stof te kennen alsof ze altijd normaal onderwijs hebben gehad.
Dit jaar is met afstand het lelijkste jaar om examen te moeten doen. Succes ermee.
Overigens: hou jezelf en vooral je dochter voor dat het, juist om die reden, geen falen is als ze zou zakken en dat extra jaar dus ook wel eens nuttig kan zijn. Het zal ongetwijfeld niet zo voelen, maar de realiteit is dat daar waar inhalen nodig is, het vaak alleen maar kan door de tijd te verlengen. Meer doen in dezelfde tijd werkt voor veel adolescenten gewoon niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op vrijdag 21 januari 2022 12:04 schreef Cynicio het volgende: Mijn op niks gebaseerde optimistische voorspelling voor dinsdag: - Horeca en cultuur open tot 20:00 - In de horeca mondkapje als je beweegt, vaste zitplaatsen en toegang met CTB (3G) - Cultuur zelfde verhaal, bioscopen en theaters open inclusief 1,5 meter en mondkapje bij beweging
Ik verwacht eigenlijk een eindtijd die we nog niet gehad hebben. 17:00, 18:00, 20:00, 22:00 en middernacht zijn allemaal al eens geweest. Dus ik zet mijn geld op 19:00 of 21:00.
Op vrijdag 21 januari 2022 12:04 schreef Cynicio het volgende: Mijn op niks gebaseerde optimistische voorspelling voor dinsdag: - Horeca en cultuur open tot 20:00 - In de horeca mondkapje als je beweegt, vaste zitplaatsen en toegang met CTB (3G) - Cultuur zelfde verhaal, bioscopen en theaters open inclusief 1,5 meter en mondkapje bij beweging
Mijn voorspelling Vanwege oplopende quarantaine problemen - Scholen gaan over op thuisonderwijs - Winkels open met CTB
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
[..] Ik verwacht eigenlijk een eindtijd die we nog niet gehad hebben. 17:00, 18:00, 20:00, 22:00 en middernacht zijn allemaal al eens geweest. Dus ik zet mijn geld op 19:00 of 21:00.
Sluiting om 21:00 zou naar mijn mening de perfecte middenweg zijn. Voldoende ruimte voor restaurants om meerdere gasten te ontvangen voor diner en uitgebreid toetje.
[..] Ik verwacht eigenlijk een eindtijd die we nog niet gehad hebben. 17:00, 18:00, 20:00, 22:00 en middernacht zijn allemaal al eens geweest. Dus ik zet mijn geld op 19:00 of 21:00.
19:45
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
Overigens moeten ze ook zo snel mogelijk af van de verplichte sluitingstijden van de detailhandel. De meeste winkels zijn 's avonds helemaal niet open, en die paar (vooral grote ketens) die dat wel doen moeten dat gewoon kunnen doen. Micromanagement ten top.
Op vrijdag 21 januari 2022 12:11 schreef Gunner het volgende: Als de regering nu weer de scholen sluit ga ik naar het Malieveld. Dan maar tussen de wappies staan.
Waarom zouden ze? Gewoon die regels omtrent quarantaine opheffen en klaar. Als je ziek bent blijf je thuis en anders gewoon naar school.
[..] Sluiting om 21:00 zou naar mijn mening de perfecte middenweg zijn. Voldoende ruimte voor restaurants om meerdere gasten te ontvangen voor diner en uitgebreid toetje.
Ongeacht de tijd vind ik het voorstel van de horeca om geen sluitingstijd vast te leggen maar een uiterlijk moment waarop je nog nieuwe gasten mag toelaten beter.