abonnement Unibet Coolblue
pi_203295053
https://nos.nl/artikel/24(...)-35-s-naar-bulgarije

Het is toch ongelofelijk hoe dom en hoe makkelijk wij altijd maar meegaan met alles wat die Amerikanen ons aansmeren, zonder ons af te vragen. "is dit nou echt een verstandig idee' , nee hoor we lopen maar als een hond mee met alles wat Amerika zegt en doet.

Oekraïne is niet eens een Nato land, en ik vond de Europese Unie enorm hypocriet toen de verkiezingen gewonnen werden door Viktor Janoekovytsj Oekraïne, zeiden we niet 'we respecteren de democratische uitkomst' , maar zeiden we 'we doen gewoon datgene wat onszelf goed uitkomt' Viktor Janoekovytsj moest vervolgens halsoverkop uit Oekraine vluchtten richting Rusland. En nu zitten we vervolgens met een situatie opgescheept waarin Rusland "pissed off" is op de steeds maar uitbreidende NATO die Rusland in het harnas jaagt.

J.F Kennedy heeft al een keer zijn angst uitgesproken dat de constante uitbreiding van de NATO ervoor zou zorgen dat Rusland zich bedreigd zou voelen en een noodzaak voor een oorlog zou ervaren om zo NATO uit de achtertuin te houden.

Mijn grote ergenis is, waarom blijven we Rusland als 'de grote vijand' zien? Rusland heeft niks 'verkeerds' gedaan, en het communisme is allang verdwenen uit Rusland. Waarom blijven we vasthouden aan die oude verkeerde gedachte dat Rusland de vijand is?

Ik ben misschien een roepende in de woestijn, maar ik zou veel liever zien dat Rusland gewoon een onderdeel van de Europesche Unie zou zijn, of zelfs van de NATO, dat zou veel meer rust in de tent brengen.

Niemand is gebaat bij een oorlog, en men zou veel meer diplomatiek overleg moeten voeren om de vrede te waarborgen.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 21 januari 2022 @ 02:57:22 #2
408813 crew  trein2000
pi_203295061
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 02:53 schreef zetalore het volgende:
Rusland heeft niks 'verkeerds' gedaan
Zegt 'De Krim' je iets? Zolang Rusland niet in staat blijkt het grondgebied van soevereine staten te respecteren zullen ze altijd een dreiging blijven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_203295224
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 02:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zegt 'De Krim' je iets? Zolang Rusland niet in staat blijkt het grondgebied van soevereine staten te respecteren zullen ze altijd een dreiging blijven.
'Nee maar dat is anders' :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 21 januari 2022 @ 07:03:57 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203295298
Onderdeel van de EU? Dan heeft de rest niet veel meer te zeggen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 08:49:02 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203295903
Rusland blijft ons als de grote vijand zien, niet andersom
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203296269
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 08:49 schreef sp3c het volgende:
Rusland blijft ons als de grote vijand zien, niet andersom
Misschien omdat "wij" steeds verder oprukken naar het oosten en "ons" wapengekletter daar overal letterlijk aan de grens staat??

Er is maar 1 die hier iets uit lokt en dat zijn wij. De EU houdt zich niet aan eerder gemaakte afspraken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203296322
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:21 schreef vosss het volgende:

[..]
Misschien omdat "wij" steeds verder oprukken naar het oosten en "ons" wapengekletter daar overal letterlijk aan de grens staat??

Er is maar 1 die hier iets uit lokt en dat zijn wij. De EU houdt zich niet aan eerder gemaakte afspraken.
We lokken niks uit, de Russen staan aan de grens van een buurland en zij vragen om hulp om niet geannexeerd te worden. Of mag Oekraïne niet autonoom besluiten maken?
pi_203296356
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
We lokken niks uit, de Russen staan aan de grens van een buurland en zij vragen om hulp om niet geannexeerd te worden. Of mag Oekraïne niet autonoom besluiten maken?
Wij staan massaal aan de grens van Rusland.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203296384
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:28 schreef vosss het volgende:

[..]
Wij staan massaal aan de grens van Rusland.
Wij? Nee hoor. Als we daar al zijn is het op uitnodiging van Oekraïne. Of denk je werkelijk dat Rusland denkt dat de NAVO een invasie zou beginnen met rond de 1000 man ofzo en als gevolg daarvan zo'n 150000 troepen daar naartoe stuurt? :D

[ Bericht 3% gewijzigd door SnertMetChoco op 21-01-2022 09:42:52 ]
pi_203296547
Als dat Europees leger er komt wat uiteraard slechts een kwestie van tijd is dan zal de EU proberen te opereren als een militaire wereldmacht.
Mijn zoon speelt met de gedachte om bij het leger aan te sluiten, ik zal hem dat met de jaren sterk ontraden.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 09:43:48 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203296563
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:21 schreef vosss het volgende:

[..]
Misschien omdat "wij" steeds verder oprukken naar het oosten en "ons" wapengekletter daar overal letterlijk aan de grens staat??

Er is maar 1 die hier iets uit lokt en dat zijn wij. De EU houdt zich niet aan eerder gemaakte afspraken.
Goed mogelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 10:05:35 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203296859
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:21 schreef vosss het volgende:

[..]
Misschien omdat "wij" steeds verder oprukken naar het oosten en "ons" wapengekletter daar overal letterlijk aan de grens staat??

Er is maar 1 die hier iets uit lokt en dat zijn wij. De EU houdt zich niet aan eerder gemaakte afspraken.
Mischien is dat de keuze van de landen in kwestie die liever bij de EU willen horen dan bij Rusland, iets waar ze ervaring mee hebben?

Als Rusland morgen vind dat Nederland bij zijn invloedssfeer hoort en dat wij uit de NAVO en de EU moeten stappen vind je dat dan ook prima of denk je dat wij Nederlanders daar iets over mogen zeggen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_203297135
Hoe zit het trouwens met dat inlegvelletje van Rutte? Dat velletje garandeerde toch dat we geen militaire steun zouden verlenen aan Oekraïne?
pi_203297235
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:25 schreef Chivaz het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat inlegvelletje van Rutte? Dat velletje garandeerde toch dat we geen militaire steun zouden verlenen aan Oekraïne?
Stond daar niet in dat er geen garanties over militaire steun werden afgegeven en dus niet wat jij hier stelt?
pi_203297281
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Stond daar niet in dat er geen garanties over militaire steun werden afgegeven en dus niet wat jij hier stelt?
Ja geen idee, daarom vraag ik het ook.
pi_203297620
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja geen idee, daarom vraag ik het ook.
Ik zou geen argument kunnen bedenken voor het geven van een absolute garantie Oekraïne nooit militair te helpen. Als je de tekst in het verdrag of het velletje kunt aanwijzen (waar ik de tekst trouwens niet van kan vinden) zou dat behulpzaam zijn. Ik lees overal slechts dat het ging om het niet geven van garanties.

Van wat ik me herinner was er de angst dat het verdrag ertoe zou leiden dat we onszelf vast zouden leggen met zoiets. (Onder andere aangewakkerd door een campagne van Van Bommel (SP) die destijds nota bene samenwerkte met pro-Russische Oekrainers of Russen.) Zoals ik het me herinner moest dat velletje onder andere dat gevoel - op basis van Russisch door Van Bommel gepropageerd nepnieuws - weg nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 21-01-2022 11:24:59 ]
pi_203297681
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik zou geen argument kunnen bedenken voor het geven van een absolute garantie Oekraïne nooit militair nooit te helpen. Als je de tekst in het verdrag of het velletje kunt aanwijzen (waar ik de tekst trouwens niet van kan vinden) zou dat behulpzaam zijn. Ik lees overal slechts dat het ging om het niet geven van garanties.

Van wat ik me herinner was er de angst dat het verdrag ertoe zou leiden dat we onszelf vast zouden leggen met zoiets. (Onder andere aangewakkerd een campagne van Van Bommel (SP) die destijds nota bene samenwerkte met pro-Russische Oekrainers of Russen.) Zoals ik het me herinner moest dat velletje onder andere dat gevoel - op basis van Russisch door Van Bommel gepropageerd nepnieuws - weg nemen.
Ik meen mij te herinneren dat Rutte recht wou doen aan de uitslag van het referendum en dat hij daarom in het inlegvelletje had vastgelegd dat Nederland geen militaire steun zou verlenen aan Oekraïne. Helaas kan ook ik de inhoud van het inlegvelletje nergens terugvinden vandaar mijn vraag.
pi_203299007
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 02:53 schreef zetalore het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)-35-s-naar-bulgarije

Het is toch ongelofelijk hoe dom en hoe makkelijk wij altijd maar meegaan met alles wat die Amerikanen ons aansmeren, zonder ons af te vragen. "is dit nou echt een verstandig idee' , nee hoor we lopen maar als een hond mee met alles wat Amerika zegt en doet.

Oekraïne is niet eens een Nato land, en ik vond de Europese Unie enorm hypocriet toen de verkiezingen gewonnen werden door Viktor Janoekovytsj Oekraïne, zeiden we niet 'we respecteren de democratische uitkomst' , maar zeiden we 'we doen gewoon datgene wat onszelf goed uitkomt' Viktor Janoekovytsj moest vervolgens halsoverkop uit Oekraine vluchtten richting Rusland. En nu zitten we vervolgens met een situatie opgescheept waarin Rusland "pissed off" is op de steeds maar uitbreidende NATO die Rusland in het harnas jaagt.

J.F Kennedy heeft al een keer zijn angst uitgesproken dat de constante uitbreiding van de NATO ervoor zou zorgen dat Rusland zich bedreigd zou voelen en een noodzaak voor een oorlog zou ervaren om zo NATO uit de achtertuin te houden.

Mijn grote ergenis is, waarom blijven we Rusland als 'de grote vijand' zien? Rusland heeft niks 'verkeerds' gedaan, en het communisme is allang verdwenen uit Rusland. Waarom blijven we vasthouden aan die oude verkeerde gedachte dat Rusland de vijand is?

Ik ben misschien een roepende in de woestijn, maar ik zou veel liever zien dat Rusland gewoon een onderdeel van de Europesche Unie zou zijn, of zelfs van de NATO, dat zou veel meer rust in de tent brengen.

Niemand is gebaat bij een oorlog, en men zou veel meer diplomatiek overleg moeten voeren om de vrede te waarborgen.
Inderdaad. Ik heb dit ook al vaker geschreven, dus je bent niet helemaal een roepende in de woestijn.

De VS (onder Obama verslechterde de relatie met Rusland snel) en de EU die de VS volgt hebben blijkbaar een vijand nodig. Blijkbaar moet er een nieuwe wapenwedloop worden gecreëerd of zijn er andere duistere motieven. Er is een ware hetze gevoerd tegen Rusland de afgelopen jaren en ik zie de huidige oorlogsdreiging als een gevolg hiervan. De bevolking van Oekraïne, de EU en Rusland is hiervan de dupe in allerlei opzichten. Erg triest omdat ik geloof dat zowel de bevolking van de EU, de bevolking van Oekraïne als de bevolking van Rusland heel veel te winnen heeft bij goede onderlinge betrekkingen in allerlei opzichten.

Vlak na zijn aantreden deed Biden al zijn stinkende best om Rusland te schofferen. Alles erop gericht om conflicten nog verder te doen escaleren.

https://www.ad.nl/buitenl(...)lijke-ziel~a8a03ecb/

Nu heeft Biden wel vaker aantoonbaar gelogen en gefantaseerd, dus ik geloof van onderstaande geen snars.

quote:
Toen de Amerikaanse journalist aan Biden vroeg of hij denkt dat Poetin een moordenaar is, antwoordde Biden: ,,Hmmm, dat doe ik”. Biden vertelde ook dat hij enkele jaren geleden, toen hij alleen was met Poetin in zijn kantoor, had gezien dat Poetin ‘geen menselijke ziel’ heeft. ,,Ik zei tegen hem: ik keek in je in de ogen en ik denk niet dat je een ziel hebt. Hij keek me aan en zei tegen me: we begrijpen elkaar.”
Ik kan alleen maar hopen dat wij niet in een oorlog en/of nieuwe wapenwedloop worden meegesleept.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 12:33:44 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203299046
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:31 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Inderdaad. Ik heb dit ook al vaker geschreven, dus je bent niet helemaal een roepende in de woestijn.

De VS (onder Obama verslechterde de relatie met Rusland snel) en de EU die de VS volgt hebben blijkbaar een vijand nodig. Blijkbaar moet er een nieuwe wapenwedloop worden gecreëerd of zijn er andere duistere motieven. Er is een ware hetze gevoerd tegen Rusland de afgelopen jaren en ik zie de huidige oorlogsdreiging als een gevolg hiervan. De bevolking van Oekraïne, de EU en Rusland is hiervan de dupe in allerlei opzichten. Erg triest omdat ik geloof dat zowel de bevolking van de EU, de bevolking van Oekraïne als de bevolking van Rusland heel veel te winnen heeft bij goede onderlinge betrekkingen in allerlei opzichten.

Vlak na zijn aantreden deed Biden al zijn stinkende best om Rusland te schofferen. Alles erop gericht om conflicten nog verder te doen escaleren.

https://www.ad.nl/buitenl(...)lijke-ziel~a8a03ecb/

Nu heeft Biden wel vaker aantoonbaar gelogen en gefantaseerd, dus ik geloof van onderstaande geen snars.
[..]

Wat is er onjuist aan wat Biden daar zegt eigenlijk? Het staat toch gewoon vast dat Putin politieke tegenstanders in binnen en buitenland laat vermoorden?

En Rusland is degene die de betrekkingen problematisch maakt, niet de EU of de VS, het is constant Rusland die onrust aanwakkert of gewoon een deel van een ander land bezet dus waar jij die ideeen vandaan haalt is mij een beetje een raadsel.
Rusland is al jaren aan het proberen de Baltische staten te destabiliseren, er worden al jarenlang aanslagen gepleegd door Russische geheime diensten in het Westen en dan is het allemaal de schuld van de VS en de EU? Ja, doei.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_203299196
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat is er onjuist aan wat Biden daar zegt eigenlijk? Het staat toch gewoon vast dat Putin politieke tegenstanders in binnen en buitenland laat vermoorden?

En Rusland is degene die de betrekkingen problematisch maakt, niet de EU of de VS, het is constant Rusland die onrust aanwakkert of gewoon een deel van een ander land bezet dus waar jij die ideeen vandaan haalt is mij een beetje een raadsel.
Rusland is al jaren aan het proberen de Baltische staten te destabiliseren, er worden al jarenlang aanslagen gepleegd door Russische geheime diensten in het Westen en dan is het allemaal de schuld van de VS en de EU? Ja, doei.
quote:
Toen de Amerikaanse journalist aan Biden vroeg of hij denkt dat Poetin een moordenaar is, antwoordde Biden: ,,Hmmm, dat doe ik”. Biden vertelde ook dat hij enkele jaren geleden, toen hij alleen was met Poetin in zijn kantoor, had gezien dat Poetin ‘geen menselijke ziel’ heeft. ,,Ik zei tegen hem: ik keek in je in de ogen en ik denk niet dat je een ziel hebt. Hij keek me aan en zei tegen me: we begrijpen elkaar.”
https://www.ad.nl/buitenl(...)lijke-ziel~a8a03ecb/

Ik haalde Bidens zogenaamde persoonlijke ervaring met Poetin aan en ik lees graag in een nieuwe reactie of jij dit daadwerkelijk wil geloven wat Biden verteld.

Overigens heb ik niet beweerd dat Poetin niemand heeft laten vermoorden. Daar hebben Rusland en de VS zich wel vaker schuldig aangemaakt.

Ik heb de ontwikkelingen de afgelopen jaren ook gevolgd en ik heb gezien dat de onrust zeker niet alleen van de kant van Rusland is gekomen, maar net zo goed van de zijde van de VS en EU. Er is zeker niet ingezet op de-escalatie en het verbeteren en normaliseren van de betrekkingen.
pi_203299645
hebben we nu niets geleerd van Syrie, Irak, Afganistan en andere zgn. "freedom" operaties. Kost hoop geld, ons leger is niet adequaat uitgerust en uiteindelijk mag je ook nog een hoop veelal kanslozen opnemen omdat ze zgn. voor ons een spiegeleitje gebakken hebben.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_203299668
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:21 schreef vosss het volgende:

[..]
Misschien omdat "wij" steeds verder oprukken naar het oosten en "ons" wapengekletter daar overal letterlijk aan de grens staat??

Er is maar 1 die hier iets uit lokt en dat zijn wij. De EU houdt zich niet aan eerder gemaakte afspraken.
Ons wapengekletter? Net als toen we de Krim en Donetsk binnenvielen en MH17 neerschoten of was dat iemand anders?
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 14:07:15 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203300307
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:14 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
hebben we nu niets geleerd van Syrie, Irak, Afganistan en andere zgn. "freedom" operaties. Kost hoop geld, ons leger is niet adequaat uitgerust en uiteindelijk mag je ook nog een hoop veelal kanslozen opnemen omdat ze zgn. voor ons een spiegeleitje gebakken hebben.
Er word nergens gesproken over het zenden van Nederlandse troepen en Oekrainers kunnen al zonder visum naar Nederland reizen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_203301736
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:42 schreef rutger05 het volgende:

[..]
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)lijke-ziel~a8a03ecb/

Ik haalde Bidens zogenaamde persoonlijke ervaring met Poetin aan en ik lees graag in een nieuwe reactie of jij dit daadwerkelijk wil geloven wat Biden verteld.

Overigens heb ik niet beweerd dat Poetin niemand heeft laten vermoorden. Daar hebben Rusland en de VS zich wel vaker schuldig aangemaakt.

Ik heb de ontwikkelingen de afgelopen jaren ook gevolgd en ik heb gezien dat de onrust zeker niet alleen van de kant van Rusland is gekomen, maar net zo goed van de zijde van de VS en EU. Er is zeker niet ingezet op de-escalatie en het verbeteren en normaliseren van de betrekkingen.
Maar wat hadden de EU en de VS dan precies anders moeten doen? Tegen al die Oost-Europese landen die aansluiting wilden bij het Westen moeten zeggen dat ze het uit konden zoeken en maar moesten leren leven met wat Rusland voor ze in gedachten had?
pi_203301822
Het is natuurlijk wel zo dat 'het westen' heel erg bezig is geweest met het verleiden van landen die traditioneel op Rusland gericht waren, zoals Oekraïne. Dat Rusland dat als bedreiging op zou vatten wist ook elke diplomaat. Het is echt niet zo dat dit een strijd is tussen het boze Rusland en het goede westen, aan beide kanten zijn gewoon dingen gedaan die niet goed zijn en is er ook gewoon een soort onwil om echt op goede voet met elkaar te leven. Natuurlijk is Rusland daarbij de laatste jaren echt wel over de schreef gegaan, maar ook de NAVO heeft wel oefeningen gehouden binnen een paar kilometer van de Russische grens. Dat is ook totaal onnodig provoceren.

Zoals bij de meeste conflicten geloof ik niet echt in een heel erg goede en een heel erg foute kant.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203302127
Hoezo verleiden? De NAVO en de EU bieden zaken aan maar ze versturen verder geen uitnodigingen, dat moet toch echt allemaal op initiatief van die landen zelf. Iets dat de meesten trouwens ook als een absolute topprioriteit zagen, NAVO lidmaatschap was zo'n beetje het eerste wat bij hen op de agenda stond toen na hun revoluties in de jaren '90. Misschien zouden Poetin en co. eens eerder de blik naar binnen kunnen werpen en evalueren waarom al die landen die keuzes zo hebben gemaakt. Zoals het nu gaat komen ze over als een vrouwenmepper die maar totaal in het duister tast waarom al zijn exen wegrennen naar een blijf-van-mijn-lijfhuis.
pi_203302260
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:06 schreef Tocadisco het volgende:
Hoezo verleiden? De NAVO en de EU bieden zaken aan maar ze versturen verder geen uitnodigingen, dat moet toch echt allemaal op initiatief van die landen zelf. Iets dat de meesten trouwens ook als een absolute topprioriteit zagen, NAVO lidmaatschap was zo'n beetje het eerste wat bij hen op de agenda stond toen na hun revoluties in de jaren '90. Misschien zouden Poetin en co. eens eerder de blik naar binnen kunnen werpen en evalueren waarom al die landen die keuzes zo hebben gemaakt. Zoals het nu gaat komen ze over als een vrouwenmepper die maar totaal in het duister tast waarom al zijn exen wegrennen naar een blijf-van-mijn-lijfhuis.
Ik vraag me ook al tijden af of er iemand in dat land is die dat ooit heeft gedaan. Misschien is 'de hand in eigen boezen steken' wel iets dat in een wat meer macho cultuur zoals de Russische, erg moeilijk is. Vergelijk dit (bv) met hier in West Europa, wij moeten juist weer niks hebben van mensen die bij hoog en laag volhouden dat ze echt niks fouts hebben gedaan als dat aantoonbaar wel zo is. Zo'n BoJo is daar op het moment wel een goed voorbeeld van.
Daarnaast is het ook weer zo dat de doorsnee dicator (of populist) altijd wel een stevige slachtofferrol nodig heeft om zijn macht te kunnen blijven legitimeren.
pi_203342907
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 15:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar wat hadden de EU en de VS dan precies anders moeten doen? Tegen al die Oost-Europese landen die aansluiting wilden bij het Westen moeten zeggen dat ze het uit konden zoeken en maar moesten leren leven met wat Rusland voor ze in gedachten had?
Bij nader inzien denk ik dat, dat voor Rusland nog veel gevaarlijker was geweest. Het zijn de westerse bondgenoten die min of meer Polen en consorten in bedwang houden. Anders was daar al lang ene troepenmacht geweest.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')